Xanor, ainoa lääke joka auttaa ongelmiini

16+14

Olen kokeillut neljää eri masennuslääkitystä, lyricaa, terapiaa, ainoa joka auttaa on Xanor, mutta sitä ei määrätä, joudun hankkimaan lääkkeeni vähintäänkin epämääräisistä paikoista kalliilla sikahinnalla. En tiedä kuinka saisin Xanor reseptin itselleni tarvittaessa otettavaksi. En varmaan mitenkään kun muitakaan bentsoja ei suostuta kirjottamaan. Kerran vain eletään ja jos Xanor elämää helpottaa niin paljon, että pystyn elämään normaalisti, miksei sitä kirjoiteta.

23

543

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mietin vain

      Minkälainen ongelma sulla on?

      • 16+14

        Masennus, ahdistuneisuutta ihmisten parissa (sosiaalisten tilanteiden pelko), paniikkihäiriö. Minulla on hankala olla ihmisten seurassa tai hoitaa asioita, vaatii sietämättömiä ponnisteluja ja unettomia öitä jos on seuraavana päivänä menoa. Ihmisiin tutustuminen mahdotonta.


      • Rakasta itseäsi
        16+14 kirjoitti:

        Masennus, ahdistuneisuutta ihmisten parissa (sosiaalisten tilanteiden pelko), paniikkihäiriö. Minulla on hankala olla ihmisten seurassa tai hoitaa asioita, vaatii sietämättömiä ponnisteluja ja unettomia öitä jos on seuraavana päivänä menoa. Ihmisiin tutustuminen mahdotonta.

        Kyllä masennuslääkkeet auttavat yleensä hyvin sosiaalisten tilanteiden pelkoon ja paniikkihäiriöönkin on omat lääkkensä. Ehkä et ole löytänyt oikeaa lääkettä tai annostus ei ole ollut sopiva?
        Asioiden käsitteleminen itsensä ja ehkä myös terapeutin kanssa olisi myös tärkeää, lääkkeet ei tuo lopullista ratkaisua ongelmiin.
        Yritä miettiä mistä ahdistuksesi johtuu, mikä sen lopulta on aiheuttanut.
        Keskity sinulle tärkeisiin ja hyviin asioihin elämässä, älä niinkään siihen mitä toiset ihmises ajattelevat.
        Rakasta ja hoivaa itseäsi, ole lempeä itseäsi kohtaan.
        Jossain vaiheessa, kun olet saanut eheytettyä itseäsi ja olet tasapainoisempi, huomaat että tulet toimeen muidenkin ihmisten kanssa paremmin.


      • tämä on totuus
        Rakasta itseäsi kirjoitti:

        Kyllä masennuslääkkeet auttavat yleensä hyvin sosiaalisten tilanteiden pelkoon ja paniikkihäiriöönkin on omat lääkkensä. Ehkä et ole löytänyt oikeaa lääkettä tai annostus ei ole ollut sopiva?
        Asioiden käsitteleminen itsensä ja ehkä myös terapeutin kanssa olisi myös tärkeää, lääkkeet ei tuo lopullista ratkaisua ongelmiin.
        Yritä miettiä mistä ahdistuksesi johtuu, mikä sen lopulta on aiheuttanut.
        Keskity sinulle tärkeisiin ja hyviin asioihin elämässä, älä niinkään siihen mitä toiset ihmises ajattelevat.
        Rakasta ja hoivaa itseäsi, ole lempeä itseäsi kohtaan.
        Jossain vaiheessa, kun olet saanut eheytettyä itseäsi ja olet tasapainoisempi, huomaat että tulet toimeen muidenkin ihmisten kanssa paremmin.

        lässyn lässyn - Xanor on hyvä lääke - mutta annostusta ei KOSKAAN pidä nostaa per päivä.

        Olen käyttäny melkeen 20 vuotta, sillä mennään, toki olen riippuvainen siitä mutta entäs sitten ? Keneltä se on mitään pois ?
        Käytän samaa annostusta jota käytin 15 vuotta sitten, ei ole tole noussu , ihan alkuun käytin satunnaisesti ja sitten lääkärikin ehdotti että käyttäisin säännöllisesti.

        Arvauskeskuksissa sitä ei kirjoteta, eli kannattaa mennä hyvälle, kokeneelle yksityislääkärille joka tietää enemmän ahdistus- ja paniikkihäiriön lääkitsemisestä muillakin lääkkeillä kuin tunne-elämää lamauttavilla ja lihottavilla masennuslääkkeillä; kai nekin joillekuille sopii, en sitä sano.


    • 16+14

      Masennuslääkkeet vain turruttavat kaikki tunteet ja tekevät tasapäiseksi zombieksi. En koske enää masennuslääkkeisiin, tiedän mitä myrkkyä ne ovat. En voi olla oma rento itseni ilman Xanoreita, olen liian estynyt. Olen aina ollut yliujo, ujous poistuu Xanoreilla ja pystyn tutustumaan ihmisiin.

      • Ben Zo Man

        Itse xanoria pitkään käyttäneenä voisin todeta, että kyseessä ei ole ihan pelkkä rauhoittava. Nostaa mieli alaa, sosiaalisuutta ja peittää ajatuksetkin paniikista. Erittäin hyvä lääke. Kyllä sitä vieläkin saa. Harvoin ykköseks mutta yksityis sektori lienee paras tapa lähestyä asiaa.

        Ja sitten; järkevillä annoksilla, tarpeen mukaan käytettynä todella hyvä lääke mutta jos vähänkin taipumusta 'lipsuiluun', niin älä aloita. Pirullisin bentso sitten viekkareiltaan...


    • ei kukaan

      Xanor on liian halpa, Parempi lääketeollisuudelle jos käytät kalliimpia lääkkeitä.

    • ssripois

      Täällä täysin sama ongelma. Sos pelot. Ei puhettakaan etö ilman bentsoja voi ihmisten kanssa seurustella. Masislääkkeet myös kokeiltu mutta ei auta. Pää menee vaa lukkoon. Itsekin joudun bentsoni kalliilla hinnalla hankkimaan epämääräsistä paikoista. Ei taida nykyään saada reseptiä bentsoihin. Aika moni syrjäytyminen saataisiin estettyä jos bentsot lykättäisiin kouraan niille jotka oikeasti niitä tarvitsisivat.

    • Psykiatri.

      Hakeudu vieroitukseen. Ei tuollainen huumeriippuvuus ole kuin tuhon tie.

      • ei aloittaja

        Kysyn vierestä,etteikös se ssri lääkitys ole vähän sama juttu kun lope
        tat masennus palaa ja joudut syömään lopunikääsi niitä ja niistäkin
        tulee kaikenmaailman sivu ja vieroitusoireita?


    • 16+14

      Jos jokin lääke auttaa ja on olemassa, miksei sitä saa, elämäni laatu paranisi huomattavasti, pystyn halutessani lähestyä vastakkaista sukupuolta ja olen seurallinen, saan asiani hoidettua jatkuvan stressaamisen sijasta. Itseasiassa voisin vasta ruveta elämään sen sijaan, että nyhjään yksin kotona. Uskaltaisin mennä työhaastatteluihin ja harrastuksiin, tavata ihmisiä niinkuin normaalit ihmiset. SSRI-lääkkeistä ei ole mitään apua ongelmiini, jopa pahenevat vain ja ongelmia tulee lisää mm. univaikeudet, erektio-ongelmat, painon nousu tai lasku, ihmeellistä sekoilua, silmät seisoo päässä. Käsittääkseni missään muualla ei ole niin vaikeata saada helpotusta ongelmiinsa kuin Suomessa. Käsitän kyllä Xanorin riippuvuuspotentiaalin, mutta riippuvaisempi on diabeetikko insuliinistaan Jokin järki tähän touhuun.

    • 5+3

      Yhdyn edelliseen.

    • Itse viälä saanut

      Kiitos kaikkien helppoheikkien jotka trokaavat bentsoja pitkin kyliä. Suosittelen kaikille pimeille pillerinmyyjille fentanyyliä kielenalle, esim laastari toimii näin mainiosti.

    • kokemusta on

      Olen käyttänyt Xanoria 1980-luvun loppupuolelta saakka eikä koskaan ole ollut vaikeuksia saada siihen reseptiä. Toki ainakin 20 muutakin on tänä aikana kokeiltu, sivuvaikutuksia liikaa. En ole arka enkä ujo enkä sosiaalisesti ahdistunut, vaan minulla on kroonistunut ahdistuneisuushäiriö, joka on ollut koko iän ja on vissiin hautaan saakka. Ei rajoita elämääni ihmeemmin, käyn esimerkiksi ihan normaalisti työssä.

      Xanor pieninä annoksina ja samoina annoksina vuodesta tai vuosikymmenenestä toiseen on ihan ok lääke, mutta juuri nuo väärinkäyttäjät ovat vieneet sen maineen alas. Enää sitä ei tietenkään kannata määrätä sellaisille, jotka sitä eivät ole aiemmin käyttänyt.

      Jos on työelämässä normaalisti eikä käytä mitään päihteitä alkoholi mukaan lukien, niin työterveydenhuollon kautta reseptien uusiminen vuodeksi kerrallaan onnistuu varmasti.

      Ylipäätään ei kannata niin hirveästi kiinnittää huomiota ahdistusoireisiin, mutta kun ne ovat päällä, niin silloin on hyvä, että lääkettä on.

      • edelliselle

        Ei täällä oikeasti keskustella asiallisesti, ei kannata vastata kaikille. Jokainen tietää, että anova saa, kolkuttavalle avataan ja xanor on ihan yleisesti myynnissä, kun sitä pyytää täyspäiseltä lääkäriltä.


    • expertti1

      Xanor ei ole masennuslääke,vaan rauhoittava bensodiatsepiini,lyrica ei todellakaan ole masennuslääle,se on epilepsialääke,jota käytetään myös hermokipuun.Pyydä lääkäriltä jotain uusimmista masennuslääkkeistä.Minusta kuulosta siltä,että lääkärisi ei ota sinua vakavasti.Mene yksityiselle puolelle psykiatrille.

      • Itse söin 3,5v xanoria 2 2 2mg. Auttoi kyllä hyvin. Tosin aika iso määrä. Se vaihdettiin pitempään vaikuttavaan rivatriliin annoksella 2 2 2mg. No nyt on tullut sitä syötyä reilu vuosi annoksella 1 0,5 1mg. En ole saanut yhtään paniikki kohtauksia ja muutaman kerran on ollut pientä, ahdistusta. Eli olen erittäin tyytyväinen lääkkeesen.


    • Ksanttu

      20 vuotta Xanoria takana. Suurimmillaan annos ollut 6mg 'nopeita' ja todella hitaasti, vuosien aikana hinattu alaspäin. Nyt 2mg depottina. Paniikki oireisiin ei enää mitään vaikutusta. Määrä hupenee vieroitus oireiden poissa pitämiseen.

      Xanor ei ole mielestäni muihin bentsoihin verrattuna pelkkä rauhoittava. Itseäni piristi, teki sosiaalisemmaksi ja kohotti mieli-alaa. Paniikki oireet ei käyny edes mielessä. Todella hyvä tarvittavana käytettynä mutta valittettavan usein käyttö muuttuu olon kohentuessa jatkuvaksi ja vaikutus profiililtaan lyhytvaikutteisena toleranssi räjähtää käsiin todella nopeesti.

      Pirullisin bentso, mikä mulla on koskaan ollut. Vierotus oireet on aivan kauheet. Joistain opiaateistakin pääsee eroon viheltelemällä vaan mutta xanor tuntuu nopeesti pudotettuna siltä, kun henkee kelattas. Jos on vähänkin epävarma omasta 'selkärangastaan' niin suosittelen kokeileen muita vaihtoehtoja. Muuten todella hyvä lääke...!

    • Ulos kotoa ko pääsis

      Minullekkin Xanor auttoi olemaan elämässä mukana. Mutta lääkäri vaihtui nyt en ole saanut sitä yli vuoteen. Ja täysin jumissa kotona. Mitään katukauppoja en harrasta, en tunne enkä halua. Minä käytin niitä tarvittaessa kun piti olla sosiaalisessa elämässä. Viduttaa!

    • Helvettiin ja takas

      Xanor on paholaisen lääke! Älkää ikinä alottako sitä.

      Xanor vaikuttaa hyvin, mutta sen vaikutus myös häviää todella nopeasti, joten käyttömäärät lisääntyy nopeasti ja johtaa todellisiin ongelmiaan. Lisäksi vieroitusoireet ovat helvetilliset.

      Jos terapia ei auta, niin sitten vasta lääkkeet, mutta älkää ikinä ottako Xanoria.

    • Polar Loop

      Oikeastaan ei kannattaisi aloittaa mitään mieleen vaikuttavia lääkkeitä.. ei rauhoittavia, ei masennuslääkkeitä, ei unilääkkeitä, ei neuroleptejä, ei keskushermostoon vaikuttavia kipulääkkeitä jne

      Elämänhallinta näitä käyttäessä kärsii, etenkin pitkään käyttäessä.

      Jos paniikkihäiriöt, ahdistus-, unettomuus-, masennus, bipolaaritaudit eivät ilman lääkkeitä pysy kuosissa niin onhan tässä maassa hyvä ja kattava eläkejärjestelmä. Eläkkeellä ollessa voi hengailla juuri niin rauhalliseen tahtiin kotona tai kotiympyröissä.

      Itse mielemmin elän omassa rauhassa pää selvänä kuin "huumattuna". Enkä ole riippuvainen lääkkeistä. Kyllä tässä on tähän ikään menessä koettu yhtä ja toista, on kokeiltu lääkkeittä vuosien aika milloin mihinkin "psyykkiseen oireeseen" laihoin tuloksin. Kummallisesti sitä vain sai elämänsä hallintaan, kun ei kemikaalein sotke päätään.

      Ruoka olkoon lääkkeeni.

      • Nuori lääkäri

        Pidä sinä se turpasi kiinni. Xanori auttaa myös flunssaan.


      • kuha kyselen...
        Nuori lääkäri kirjoitti:

        Pidä sinä se turpasi kiinni. Xanori auttaa myös flunssaan.

        Onko siitä myös ripulilääkkeeksi?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6263
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      4006
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      263
      2416
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1960
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1413
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1316
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1087
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1060
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      996
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      971
    Aihe