Katselin öljyjä Motonetissa

köyhätaapero

Katselin tänään Motonetissa moottoriöljyjä, aika hyvät valikoimat siellä on.
Silmiin pisti Sunocon(en muista kirjoitettiinko se noin) suht edullinen täyssynteettinen öljy. Ihan hyvät API-luokitukset. Ajattelin seuraavaksi tarjota sitä autoni koneelle, en kuitenkaan aja 7500km:iä pidempään samoilla litkuilla.

20

7261

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mobil

      Eivät ilmeisesti myy öljyjä kuin siellä liikkeessä? Eli ei voi tilata?

      • köyhätaapero

        Sitä en tiedäkään. Ei välttämättä pysty juu tilaamaan. Mun mielestä siellä on ihan kohtuulliset hinnat, ainakin mulle köyhälle.


    • dämi

      mitä he......ä teit motonetissä???

      • ööööööh

        No eikös se lue jo siinä viestin alussa et mitä kirjottaja siellä teki???
        Hölmökö olet?


      • Jyrtsä
        ööööööh kirjoitti:

        No eikös se lue jo siinä viestin alussa et mitä kirjottaja siellä teki???
        Hölmökö olet?

        Olen itse vaihtanut Mobil 1:sen 5W50 Sunocon täyssynteettiseen 5W50-öljyyn jo pari vuotta sitten. Olen käyttänyt Mobilin ralliformulaa iät ja ajat ja on hyvä öljy mutta en viitsi enää maksaa maltaita Mobilin hienoista mainoksista Tekniikan Maailmassa seka MTV3:lla ja Nelosella. Se Sunocon kannu oli muistaakseni hinnaltaan 16,90/4L Motonetissa. Toimii taatusti yhtä hyvin kuin Mobilin vastaava. Jos et tunne Sunocoa niin syötä Googleen sanat Sunoco oils ja lue. Sehän on periamerikkalainen moottoriöljymerkki. Suomessa ei ole niin tunnettu kuin muualla euroopassa. Tämä Sunocon yljy tulee Belgiasta jossa valtaosa moottoriöjyistä lisäaineistetaan. Kannattaa tutustua jos on "tarkan euron" mies tai nainen. Yleensä nuo öljynvaihtoja työkseen tekevät ihmiset tietävät Sunocon merkin. tosin heiltä saa usein puolueellisia kommentteja öljyjen hyvyyksistä. On Neste- Castrol- ja Mobilmiehiä. Ja toisille tuo öljyvalinta on enemmän tunneseikka kuin tosiasioihin perustuva. Itse unohdin ne ja hinta/laatusuhde ratkaisi ja vaihdoin Mobilin Sunocoon. Yhden Mobil-kannun hinnalla sai kaksi Sunocon kannua.


      • köyhätaapero
        Jyrtsä kirjoitti:

        Olen itse vaihtanut Mobil 1:sen 5W50 Sunocon täyssynteettiseen 5W50-öljyyn jo pari vuotta sitten. Olen käyttänyt Mobilin ralliformulaa iät ja ajat ja on hyvä öljy mutta en viitsi enää maksaa maltaita Mobilin hienoista mainoksista Tekniikan Maailmassa seka MTV3:lla ja Nelosella. Se Sunocon kannu oli muistaakseni hinnaltaan 16,90/4L Motonetissa. Toimii taatusti yhtä hyvin kuin Mobilin vastaava. Jos et tunne Sunocoa niin syötä Googleen sanat Sunoco oils ja lue. Sehän on periamerikkalainen moottoriöljymerkki. Suomessa ei ole niin tunnettu kuin muualla euroopassa. Tämä Sunocon yljy tulee Belgiasta jossa valtaosa moottoriöjyistä lisäaineistetaan. Kannattaa tutustua jos on "tarkan euron" mies tai nainen. Yleensä nuo öljynvaihtoja työkseen tekevät ihmiset tietävät Sunocon merkin. tosin heiltä saa usein puolueellisia kommentteja öljyjen hyvyyksistä. On Neste- Castrol- ja Mobilmiehiä. Ja toisille tuo öljyvalinta on enemmän tunneseikka kuin tosiasioihin perustuva. Itse unohdin ne ja hinta/laatusuhde ratkaisi ja vaihdoin Mobilin Sunocoon. Yhden Mobil-kannun hinnalla sai kaksi Sunocon kannua.

        Kiitos todella asiallisesta viestistä!
        Todellakin taitaa seuraavan kerran vaihtua autoni koneeseen Sunocon öljyt. Tuntuu niin turhalta laittaa kallista paljon mainostettua ainetta, kun vaihtoväli on kuitenkin lyhyt.


      • Ari xxx
        Jyrtsä kirjoitti:

        Olen itse vaihtanut Mobil 1:sen 5W50 Sunocon täyssynteettiseen 5W50-öljyyn jo pari vuotta sitten. Olen käyttänyt Mobilin ralliformulaa iät ja ajat ja on hyvä öljy mutta en viitsi enää maksaa maltaita Mobilin hienoista mainoksista Tekniikan Maailmassa seka MTV3:lla ja Nelosella. Se Sunocon kannu oli muistaakseni hinnaltaan 16,90/4L Motonetissa. Toimii taatusti yhtä hyvin kuin Mobilin vastaava. Jos et tunne Sunocoa niin syötä Googleen sanat Sunoco oils ja lue. Sehän on periamerikkalainen moottoriöljymerkki. Suomessa ei ole niin tunnettu kuin muualla euroopassa. Tämä Sunocon yljy tulee Belgiasta jossa valtaosa moottoriöjyistä lisäaineistetaan. Kannattaa tutustua jos on "tarkan euron" mies tai nainen. Yleensä nuo öljynvaihtoja työkseen tekevät ihmiset tietävät Sunocon merkin. tosin heiltä saa usein puolueellisia kommentteja öljyjen hyvyyksistä. On Neste- Castrol- ja Mobilmiehiä. Ja toisille tuo öljyvalinta on enemmän tunneseikka kuin tosiasioihin perustuva. Itse unohdin ne ja hinta/laatusuhde ratkaisi ja vaihdoin Mobilin Sunocoon. Yhden Mobil-kannun hinnalla sai kaksi Sunocon kannua.

        arvioi sitä Rally Formulaa ja jotain halpaöljyä:
        Lopputuloksena oli, että öljynvaihtoväli pitäisi puolittaa, kun käyttää halpaöljyä.
        Näin ollen ei saisi kuin vaivat palkakseen eli ylimääräisen öljynvaihdon.
        Minulla se olisi 15.000 km ---> 7.500 km.
        Rahallista hyötyä ei olisi lainkaan, koska hinta oli jotain puolet Mobil Rally Formulan hinnasta.
        Tuon houkuttelevan halvemman öljyn merkkiä en nyt muista, mutta mahtoikohan se Sunocoa olla. Aikaakin öljynkatselukäynnistäni Vantaan Motonetissa on varmaan vuosi tai enemmänkin.

        Muistelen että olisin itsekin lukenut jostain öljytesteistä, että halpaöljy menee huonoksi jo paljon pienemmillä ajokilometreillä kuin tunnetut parhaat merkit.


      • köyhätaapero
        Ari xxx kirjoitti:

        arvioi sitä Rally Formulaa ja jotain halpaöljyä:
        Lopputuloksena oli, että öljynvaihtoväli pitäisi puolittaa, kun käyttää halpaöljyä.
        Näin ollen ei saisi kuin vaivat palkakseen eli ylimääräisen öljynvaihdon.
        Minulla se olisi 15.000 km ---> 7.500 km.
        Rahallista hyötyä ei olisi lainkaan, koska hinta oli jotain puolet Mobil Rally Formulan hinnasta.
        Tuon houkuttelevan halvemman öljyn merkkiä en nyt muista, mutta mahtoikohan se Sunocoa olla. Aikaakin öljynkatselukäynnistäni Vantaan Motonetissa on varmaan vuosi tai enemmänkin.

        Muistelen että olisin itsekin lukenut jostain öljytesteistä, että halpaöljy menee huonoksi jo paljon pienemmillä ajokilometreillä kuin tunnetut parhaat merkit.

        Hyvinkin mahdollista että kestoikä halvemmilla öljyillä on lyhyempi kuin kalliimmilla.
        Itse kuitenkin vaihdan öljyt koneeseen 5000km:n välein, joten tuon Sunocon luulisi voitelevan ihan hyvin sen ajan.
        Tosin Teboilin Gold 5W/40 on saman hintaista ja myös täyssynteettistä.


      • fireblade
        köyhätaapero kirjoitti:

        Hyvinkin mahdollista että kestoikä halvemmilla öljyillä on lyhyempi kuin kalliimmilla.
        Itse kuitenkin vaihdan öljyt koneeseen 5000km:n välein, joten tuon Sunocon luulisi voitelevan ihan hyvin sen ajan.
        Tosin Teboilin Gold 5W/40 on saman hintaista ja myös täyssynteettistä.

        Harasoo

        Timantti, eli diamond on täyssynteettinen.

        Kulta, eli gold on synteettinen.....

        Hopea, eli silver on puolisynteettinen.

        Teboil Goldin luokitukset aavistuksen heikommat kuin noilla täyssynteettisillä.

        Ihan kelpo öljy kuitenkin, varsinkin 5000 kilsan vaihtovälillä.....


      • köyhätaapero
        fireblade kirjoitti:

        Harasoo

        Timantti, eli diamond on täyssynteettinen.

        Kulta, eli gold on synteettinen.....

        Hopea, eli silver on puolisynteettinen.

        Teboil Goldin luokitukset aavistuksen heikommat kuin noilla täyssynteettisillä.

        Ihan kelpo öljy kuitenkin, varsinkin 5000 kilsan vaihtovälillä.....

        Kiitos asiallisesta vastauksesta!!!
        Sitä minäkin arvelin että voipi olla Gold ihan hyvä noin lyhyellä vaihto välillä. Eikä ole pahan hintaistakaan.


      • luulisin
        Ari xxx kirjoitti:

        arvioi sitä Rally Formulaa ja jotain halpaöljyä:
        Lopputuloksena oli, että öljynvaihtoväli pitäisi puolittaa, kun käyttää halpaöljyä.
        Näin ollen ei saisi kuin vaivat palkakseen eli ylimääräisen öljynvaihdon.
        Minulla se olisi 15.000 km ---> 7.500 km.
        Rahallista hyötyä ei olisi lainkaan, koska hinta oli jotain puolet Mobil Rally Formulan hinnasta.
        Tuon houkuttelevan halvemman öljyn merkkiä en nyt muista, mutta mahtoikohan se Sunocoa olla. Aikaakin öljynkatselukäynnistäni Vantaan Motonetissa on varmaan vuosi tai enemmänkin.

        Muistelen että olisin itsekin lukenut jostain öljytesteistä, että halpaöljy menee huonoksi jo paljon pienemmillä ajokilometreillä kuin tunnetut parhaat merkit.

        on tainut kirjoitaja eksyä hako teuille moottorin valmistaja ilmoitaa vaihtovälin tietyn laatuisella öljyllä eikä niihin pitäisi huonompi laatuisia laitaa melkein kaikissa synteetisissä öljyissä on sama laatuluokka oli kyseessä halpa tai kallis kyllä nissä maksaa merkki vähän niinkö mersussa.


      • asiantuntija?
        Ari xxx kirjoitti:

        arvioi sitä Rally Formulaa ja jotain halpaöljyä:
        Lopputuloksena oli, että öljynvaihtoväli pitäisi puolittaa, kun käyttää halpaöljyä.
        Näin ollen ei saisi kuin vaivat palkakseen eli ylimääräisen öljynvaihdon.
        Minulla se olisi 15.000 km ---> 7.500 km.
        Rahallista hyötyä ei olisi lainkaan, koska hinta oli jotain puolet Mobil Rally Formulan hinnasta.
        Tuon houkuttelevan halvemman öljyn merkkiä en nyt muista, mutta mahtoikohan se Sunocoa olla. Aikaakin öljynkatselukäynnistäni Vantaan Motonetissa on varmaan vuosi tai enemmänkin.

        Muistelen että olisin itsekin lukenut jostain öljytesteistä, että halpaöljy menee huonoksi jo paljon pienemmillä ajokilometreillä kuin tunnetut parhaat merkit.

        Mistäs lähtien myymäläapulainen on osannut tehdä noin mittavia johtopäätöksiä ;) ??

        Pitäkää järki matkassa ja pitäkää myyntimiehet myyntimiehinä...


    • Epäilijä

      Älä ihmeessä osta sitä öljyä jos on yhtään samanlaista kuin oli 1980-luvulla.
      Huonointa mitä markkinoilla oli siihen ainaan.
      Ellet halua rikkoa moottoriasi nopeasti....

      • Allu

        Teidän pitäisi mennä joskus vähän rajojen ulkopuolelle. Mitähän öljyä silloin koneeseen löisitten kun MOBILIN YKKÖSIÄ ei löytyisikään .Vähänkin kauemmaksi kun ajelee niin siellä ei ole kuultukaan NESTEEN MOBIL 1 saatikka koko NESTEESTÄ. Laita sinne koneeseen ihan huoletta sitä SUNOCOA ei se sen huonompaa ole.


      • Öljyäjä
        Allu kirjoitti:

        Teidän pitäisi mennä joskus vähän rajojen ulkopuolelle. Mitähän öljyä silloin koneeseen löisitten kun MOBILIN YKKÖSIÄ ei löytyisikään .Vähänkin kauemmaksi kun ajelee niin siellä ei ole kuultukaan NESTEEN MOBIL 1 saatikka koko NESTEESTÄ. Laita sinne koneeseen ihan huoletta sitä SUNOCOA ei se sen huonompaa ole.

        Nyt on mennyt kyllä Allulla Mobil ja Neste sekaisin. Mobil on nimittäin monikansallisen Exxon Mobil corporationin tuotemerkki, ja yksi maailman merkittävimmistä voiteluöljyistä. Eräs suosituimmista tuotteista Mobil 1.

        Neste sen sijaan on markkina-alueeltaan aika Suomeen rajoittunut, eräs Nesteen valmistamista öljyistä on ainakin joskus ollut nimeltään
        Neste 1. Nesteen öljyt eivät testien mukaan ole Mobilin tasolla.


      • Allu
        Öljyäjä kirjoitti:

        Nyt on mennyt kyllä Allulla Mobil ja Neste sekaisin. Mobil on nimittäin monikansallisen Exxon Mobil corporationin tuotemerkki, ja yksi maailman merkittävimmistä voiteluöljyistä. Eräs suosituimmista tuotteista Mobil 1.

        Neste sen sijaan on markkina-alueeltaan aika Suomeen rajoittunut, eräs Nesteen valmistamista öljyistä on ainakin joskus ollut nimeltään
        Neste 1. Nesteen öljyt eivät testien mukaan ole Mobilin tasolla.

        SORRY meni NESTE ja MOBIL sekasin


    • Andy81

      MITÄ IHMETTÄ!!! Täällä puhutaan 5000 km. vaihtoväleistä?? Itse ajan paljon vuodessa tai paljon ja paljon mutta noin 50 000km. ja käytän SUNOCO SYNTURO BRILLIANT 0W30 öljyä, vaihtoväli 30 000 km. ja autolla on nyt ajettu yli 300 000 km. eikä pienintäkään vikaa ole moottorin puolella ollut...nokka ketjukin tarkistettiin juuri eikä löytynyt mitään sanomista. Että näin..

      • Urpå

        Puhuttiin siis 10 vuotta sitten, mutta sen varmaan huomasitkin viisauksissasi.


      • 1900-luvun muistoja
        Urpå kirjoitti:

        Puhuttiin siis 10 vuotta sitten, mutta sen varmaan huomasitkin viisauksissasi.

        Siihen aikaan minullakin oli vielä auto, jonka öljynvaihtoväli oli 5000 km ja ohjekirjan talviöljysuositus 20W. Käytin kylläkin 5W täyssynteettisiä ja vähän pitempää väliä, eikä autonvaihto silti lopulta ollut moottorista kiinni.


    • Taksari75

      Olen ajanut kymmeniä tuhansia näillä edullisimmilla öljyillä eikä ikinä ole ollut mitään oiretta,ja noudattanut auton valmistajan vaihtoväliä. Lisätä ei ole koskaan vaihtovälillä tarvinnut kun sen ainoan kerran kun laitoin mobil 1 5--w50 rally formulaa, sitä piti 10000km kohdalla lisätä,oli alarajassa. Vaihtovälit olut 15000-20000 autoissani ja niillä on ajettu n.350tkm mennessään vaihtoon. Ei ikinä moottorissa tekniikkamurheita. Olen aika monta etelänmatkaa säästänyt.... :D

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5790
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      26
      3667
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      227
      1921
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1772
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      94
      1222
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1177
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      290
      955
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      50
      948
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      889
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      848
    Aihe