Mikä motivoi teitä lähteen lenkille säällä kuin säällä?

motivaatio hukassa

Mulla ei motivoi tällä hetkellä mikään vaikka pitäisi mennä ahkeraa lenkille että saisin painon tippumaan.
-ärsyttää pitäisi tiputtaa painoa lähes tulkoon n.33kg

17

143

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -30 kg

      Mä oon käynyt syyskuusta alkaen kuntosalilla juoksumatolla kävelemässä 1,5 tuntia joka päivä.Ei haittaa vakka ulkona satais koiria ja kissoja.

    • 12+19

      Minua motivoi vaaka. Kun vaan jaksaa syödä hyvin ja käydä lenkillä, niin aina joskus se vaaka sitten näyttää pienempää lukemaa. Vuodessa on lähtenyt 22kg.

    • lenkkeilijätytsy

      Lenkkikaveri voisi olla yksi vaihtoehto. Tai sitten etsit jonkun lajin jota haluat harrastaa, johon löytyy motivaatio. Jos tässä taas on kyse siitä ettei joka päivä jaksa niin se on ihan ok, aina ei ole pakko jaksaa, kunhan ei sitten päästä itseään liian usein lipsumaan

      • motivaatio hukassa.

        toki mua taistelulajit kiinnostaisi mutta eipä siihen harrastukseen vielä rahaa löydä kun on kallista D:
        lenkkikaveri ois kyllä jess mutta mistäpä semmoinen sitten.


    • 15+8

      Aluksi ei motivoinut mikään, oli vaan pakotettava itsensä liikkeelle vaikka hammasta purren. Parin viikon jälkeen alkoi lenkkeily maittaa! Nyt ajattelen, että en joudu lenkille vaan pääsen! :)

    • diplomiliikkuja

      Onhan täällä järkevääkin porukkaa liikkeellä. Minä kun ehdotan lenkkeilyä niin porukat meinaa saada sydänkohtauksen. Minua ainakin motivoi lenkille sen hyvät terveysvaikutukset ja lenkin jälkeinen rento fiilis:) Mukava lojua suihkun jälkeen sohfalla tv:tä katsellen.

    • Asennetta

      Koiran kanssa on ihan pakko mennä kelillä kuin kelillä. Muutenkin tykkään liikunnasta, eikä huono keli ole muuta kuin asenne- ja pukeutumiskysymys.

      • diplomiliikkuja

        Naulan kantaan:) Minä juoksen paljon koiran kans.


      • Naapurin koira

        Ja jos omaa ei ole (ja sellainen kannattaakin hankkia vasta, jos tykkää muutenkin ulkoilla!!)

        voi kysyä naapurilta, kavereilta tai sukulaisilta välillä koiraa lenkkikaveriksi. Kaikki voittavat!
        Etenkin keväästä pitkälle syksyyn voi tehdä esimerkiksi sunnuntaina useamman tunnin kävelyretken (keveine) eväineen päivineen. Metsässä voi poiketa pissalla :)


    • ruoka tärkein.

      pitäisi mennä ahkeraa lenkille että saisin painon tippumaan.

      Puolentoista tunnin kävely kuluttaa jotain 300 kaloria. Kun syöt pari voileipää päällisillä, niin kulutetut kalorit on saatu takaisin.
      Jos ruokavaliosi ei ole kunnossa, niin et saa painoa tippumaan vaikka liikkuisit päivittäin väsyksiin asti. Sen sijaan, että murehdit liikunnasta, keskity siihen että syöt sopivan määrän kaloreita päivittäin. Tämä on tärkeintä ja johtaa tuloksiin.
      Liikuntaa ehdit lisätä vähän myöhemminkin, kun olo kevenee.

      • Mielenterveys-lenkki

        Ulkoileminen parantaa mielialaa, lievittää ahdistusta ja panee ehkä monia sellaisia asioita kävellessä järjestykseen, joita muutoin dumppaisi liialla syömisellä.
        Myös hoikat ja normaalipainoiset ihmiset ulkoilevat. Ja katsovat elokuvia. Ihan siksi, että molemmat maistuu.


        Motivaatioon näillä keleillä:
        iloiset heijastimet, lämpöiset säärystimet, ulkovalojen ja -tulien ihastelu..


    • lenkkionhyväksi

      Tuo on ehdottomasti totta, että liikunnan vaikutus laihtumiseen on todella pieni. Ratkaisevassa asemassa on ruokavalio.

      Olen itse ajatellut lenkkeilyn kuitenkin siten, että jos kävisi esim. 3 pientä lenkkiä päivässä ja harrastaa hyötyliikuntaa niin siitä voi esim. pienenä palasena saada -300 kcal per kerta.

      Jos ny ajattelee, että syö päivässä 3 kpl 600 kcal aterioita, niiden päälle käy lenkillä tai kauppa vähän kauempana ja sinne menee kävellen. Todella helposti saa pudotettua kaloreita siten, että päivän ateriat ovatkin todellisuudessa 300 kcal kappale.

      • Huhhuhuh

        Liikunnassa ei ole niinkään kyse rasvanpoltosta kuin KIINTEYTYMISESTÄ. Minä en ainakaan tahdo, että läski roikkuu laihtumisen jälkeen!


    • 5+20

      Kyllä se liikuntakin laihduttaa, jos kävelee sen 1,5h, niin on koko sen ajan pois jääkaapin vierestä. Vaikka se kuluttaakin vain sen 300kcal. Lisäksi ennen lenkkiä tulee vähän katsottua mitä syö, vatsa täynnä tulee yleensä vähän huonot lenkkifiilikset. Mutta nämä eivät varsinaisesti vastanneet kysymykseen mikä motivoi.

    • lenkkeilijä

      Itse tykkään koiran kanssa ja samal kuuntelee musiikkia kuulokkeista.

    • motivaatiosta

      Mikä motivoi teitä lähteen lenkille säällä kuin säällä?

      EI mikään muu kuin pakko. Siitä se laihdutuskin lähti. On kyllästyttävä omaan oloonsa ja kurilla tehtävä halutut muutokset huvitti tai ei. Jos on hankalaa, niin liiku edes vähän ja tee lyhempiä lenkkejä. Luota siihen, että kun aikasi liikut ja syöt oikein, niin totut tähän ja opit tykkäämään. Huomaat että maha tulee täyteen vähemmälläkin ja liikunta on kivaa, kun teet sitä säännöllisesti. Uudet tavat vievät aikaa omaksua, mutta ne tuntuvat ihan mukavilta muutamien kuukausien päästä. Pahinta ovat ensimäiset viikot kun muutoksen aloittaa. Mutta sitten se alkaa menemään omalla painollaan. Into myös kasvaa kun tuloksia tulee. Muista nämä.Elämäntapamuutos ei koskaan ole helppo tai mukava, aluksi on mentävä eteenpäin kurin voimalla. Niin olen itsekin tehnyt ja nyt alkaa sujumaan kun on muutama kuukausi ja -13kg takana.

    • juoksee juoksee

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      144
      2251
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1958
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1918
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1720
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1498
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1276
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1190
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1178
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1173
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1157
    Aihe