Löytyykö Turun seudulla apua ongelmakäyttäytymiseen?

Luostarikoira

Koira,Tiibetin terrieri,huostaanotettuna koirana ollut meillä yli kaksi vuotta.Kauhusta ja pelosta selviytyneenä tulee loistavasti toimeen toisen koiramme Saksanpaimenkoiran kanssa.
Koira on traumatisoitunut.
Pelko,arkuus ja ulkona käyminen ilman sakemannia eräs ongelma.
Toinen,vielä suurempi ongelma on jos mieheni on esim.maalla sakemannin kanssa ja minä kaupungissa tibben kanssa,kun mies tulee kotiin maalta,oltuaan esim.viikon.tibbe suojelee minua valehyökkäyksin ja aggressiivisuutta osoittaen miestäni kohtaan jos hän esim.ojentaa kätensä minua kohti antaaksen kirjan,kännyn tms.
Kun tibbe on sakemannin ja mieheni kanssa ilman minua,homma toimii,eli koira on kuin kullannuppu kun minä en ole läsnä.
Meillä on ollut nyt yhteensä viisi koiraa,mutta ei tällaista ongelmaa koskaan.
Onko neuvoja?

10

1481

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rrräyh!

      Raumalta voisit löytää kouluttajan joka on perehtynyt tuommoisiin ongelmiin. Tibbe ei luota sinuun koska annat sen määrätä ja omia sinut. Luottaa ilmeisesti mieheen ja sakuun. Jos ongelmaa ei esiinny kuin sinun läsnäollessa niin silloin ei kannata ajatella syyn olevan koirassa.

      www.pevikouluttajat.fi

      • karjalanelosolut

        "www.pevikouluttajat.fi"

        Ei missään nimessä!


    • tibb

      Olette ottaneet ongelmakoiran ja nyt mietitte että kurja juttu kun koiramme on ongelmakoira. Jos se on uros, leikkauttakaa se. Muilta osin älä kiinnitä mitään huomiota sen toilauksiin, toimit vain itse "calm assertive" tavalla kuten Cesar Milan opettaa. Helppoa vai mitä?
      Koiralla on pahoja kokemuksia lähestyvästä miehestä, joka on ilmeisesti hakannut tms.? Anna koiran vaahdota jos sillä vielä nousee takaumia mieleen. Tärkeää on että itse et lähde mukaan mitenkään tunteella, sen paremmin kiihtyen, moittien, rankaisten kuin säälienkään. Olet vain joka kerta yhtä hämmästynyt tyyliin mikäs sille nyt tuli ja "calm assertive" itse. Et siis vahingossakaan elekielellä tai äänensävyllä yllytä koiraa hyökkäilemään. Korostunut rauhallisuus on avainsana.
      Jos koiran hermorakenne ei kertakaikkiaan salli normaalia kotielämää, ehdotan seuraavaa. Kun tiedät miehen tulevan kotiin viikon poissaolon jälkeen, järjestätte tibbelle oman huoneen jossa se saa seurata tapahtumia verkkoportin tai lapsiportin takana. Voidaan vaikka sopia niin, että se on aina aviomies joka päästää rauhoittuneen koiran pois portin takaa, palkkioksi jostakin yksinkertaisesta käskystä kuten "istu". Kun koira istuu rauhallisesti hänen edessään, se saa makupalan ja pääsee ulos huoneesta. Jos räksytys alkaa uudestaan--> takaisin portin taa koira sassiin odottamaan rauhoittumistaan. Välttäkää tilanteita joissa kihtynyt koira on vieressäsi ja mies "käy käsiksi", ilmeisesti edellisessä paikassa ollut perheväkivaltaa?
      Koiran täytyy saada riittävästi liikuntaa joka tapauksessa. Vie sitä rauhalliseen ympäristöön luontoon niinä aikoina kun olet kahden sen kanssa. Oletteko harjoitelleet yksinkertaista arkitottelevaisuutta?
      Jopa lievä rauhoittava lääkityskin voisi tulla kysymykseen muutaman kuukauden harjoitusajalle.

    • Normi-koiran-omistaja

      Aika heikosti on apua saanut kaverini, mitä olen lukenut heidän päivityksiä, että on kierrelty ja kaarreltu vaikka missä. Aurassa taisivat käydä ja joku oli viskellyt sellaista tölkkiä. Rahat oli vaan mennyt kummaltakin.

      • rusettirinta

        Mites olisi rotujärjestön puolelta neuvojen kysely. Yleensä rotua tuntevat osaavat ohjata ja eivät rahasta.


      • jukolankolli

        Tuskin tässä tapauksessa nyt mitään ihme rotuspesialistia tarvitaan kun kirjoittajan miehellä kuulemma homma toimii. Itsetutkiskelun paikka. Mitenköhän omistajat reagoi kun koira valehyökkäilee, kieltää sitä esim? Miksi on ongelma viedä koiraa yksin ulos, omistajaa jännittää liikaa kenties?


    • VeraLiisa

      Mynämäellä on Koirakas (löytyy googlettamalla). Heiltä olen sanaut hyviä apuja.

    • Parikastari
    • eisuosituksia

      Kaisa Hilska suorastaan sotki ohjeillaan, meidän perheen lopunkin arjen haukun kanssa. Koulutus auttoi yhdeltä osin jokusen päivän. Onneksi, apua löytyi vanhasta kotikaupungista sitten myöhemmin. Tutulle kävi samoin koiransa kanssa ja heilläkin noudatettiin tunnontarkasti saatuja ohjeita.

    • asdasdasdasda

      Olet selvästi koiran omaisuutta, koska se kokee tehtäväkseen suojella sinua. Aina kun koira tekee tällaista suojelua vaikkapa sohvalla/sylissäsi niin laita koira lattialle, äläkä anna sen tulla syliisi. Lopeta huomiointi muutenkin kokonaan kun se perseilee.
      Voit kerran kieltää napakasti ja laittaa lattialle. Vasta rauhoituttuaan se saa taas huomiosi.

      Tsekkaa tästä jotain apua, kohdasta 13.00 lähtien: https://www.youtube.com/watch?v=ZNKRiK2mvQg

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1898
    2. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      133
      1888
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1838
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1630
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1448
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1256
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1150
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe