Mies haluaa tehdä meille lapsen vieraan kanssa!

Ihan hukassa

Hey people!

Sanokaa mielipiteenne asiasta:
Itse en enää pysty saamaan lasta. Tutkittu ja kylmä fakta.

Yksi on aikaisemmasta suhteesta. Nykyinen ukko haluaisi kumminkin oman perillisen ja ehdotti että teksi sen jonkun muun kanssa..??? Ja sitten meille yhetiseksi lapseksi. Sanoo samalla kuitenkin rakastavansa minua eikä tahtoisi erota lapsettomuuden takia..???
Onko mieheni outo, luonnehäiriöinen, tai whatever???
Voisinko luottaa tuollaiseen, että on edelleen minun mieheni, vaikka tekisi lapsen toisen naisen kanssa?
Ja miten toinen nainen, lapsentekijä, mahtaisi suhtautua? Toki rahalla saa ostettua ehkä jonkin ulkomaalaisen ko. touhuun.. Mutta sittenkin arveluttaa.

13

410

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei onnea osteta

      Valitettavasti lasta ei voi ostaa. Piste. Minkään maan laki ei sitä hyväksy.

      Anna äijälle kenkää.

    • Lahjoittanut

      Onko mahdollista hedelmöityshoidot, lahjoitetun munasolun käyttö, vuokrakohtu tai adoptio? Miettikää näitä vaihtoehtoja ennen mitään muuta. Kyllähän se on ymmärrettävää, jos haluaa perillisiä (tosin sitten ei adoptio ole hyvä vaihtoehto)

      • 16+12

        Kyllä ne adoptoidut ovat perillisiä ihan samalla lailla kuten biologisetkin.


      • iuhiuh
        16+12 kirjoitti:

        Kyllä ne adoptoidut ovat perillisiä ihan samalla lailla kuten biologisetkin.

        Adontoidut ovat perillisiä jos puhutaan rahasta. Voihan tuo lapsipuolikin olla isäpuolensa perillinen, tai kuka vain, jos mies tekee sellaisen testamentin. Mutta aloittajan tapauksessa puhutaan siitä, että mies haluaa VERENperimää eteenpäin. Sitä ei adobtiolapsi ole.


    • mautonta

      Voisit ensin miettiä haluatko itse enää toista lasta ja haluatko kasvattaa jonkun toisen lapsen? Itse en tuommoista miestä katselisi enää minuuttiakaan. Jos molemmilla halu saada lapsi, mutta keskenään ei onnistuisi, niin itse lähtisin adoptiorumbaan.

      • juupajuuuu

        Ootte todella vaikean asian äärellä. Tiedän että joillekkin sekä miehille että naisille on tärkeää että lapsi on oma. Eivätkä siksi halua adoptio rumpaan. Mun mielestä erivaihtoehtojen miettiminen ei ole väärin. Tahallaan loukkaaminen on ja jos omaa etua lähdetään toteuttamaan ilman toisen hyväksyntää. Jos tämä on ainoa asia jonka perusteella mietit luonnehäiriöitä, niin tuskin niin on. Kannattaa katsoa suhdettanne tarkemmin ja miten muuten mies käyttäytyy sua kohtaan. Toisen halua saada lapsi ei pitäis vähätellä, joillekkin se on todella kipeä asia.


    • nainen 85

      meillä nyt lapsi, mies ei ensin olisi halunnut ollenkaa. silloin itse sanoin että hankkisin sen yksin, tosin keinohedelmöityksellä. ja jatkaisin mieheni kanssa. siihen ei tietysti suostunut, mutta sitten ajankuluessa ehdotti että ruetaan yrittämään. että kun se lapsi on tärkeä sen hankkisi keinoin millä hyvänsä, eli siihen nähden miehesi normaali jolla lapsen kaipuu. MUTTA suomessa ei mahdollista kohdun vuokraus eli hän ihan oikeasti menisi sen naisen kanssa sänkyyn. ?!?!?!? no olisi se hieman outoa, nainen voisi pitää lapsen itsellään jolloin mies haluais olla lapsen elämässä, eli se nainen teidän elämässä mukana, ja mahd heille suhde kehittyisi= koska kohdunvuokraus ei onnistu, niin lapsi on tämän naisen jos hän ei laita sitä adoptoitavaksi teille, (siis mahdollista että kun kiintyy lapseenb ei halua antaa tätä pois. ) neuvoni siis: älä suostu miehen ehdotukseen. ainoastaan jos sinä itse kannat lapsen.

    • outoo

      Ainahan sitä voi kaikkea puhua. Mua ihmetyttää mikä on vaikeeta sun hyväksyä siinä että mies puhuu rehellisesti ja kommunikoi sun kanssa. Eikös naiset yleensä halua miehen joka puhuu ja kommunikoi vai oliko nyt vika siinä että miehelläs on ihan omat aivot joilla voi vapaasti ajatella.

      • Täyttäkää maa

        Aivan. Kumpikin kertoo näkemyksensä lisääntymishaluistaan ja menetelmäehdotuksensa. Sitten katsotaan ovatko näkemykset sovitettavissa yhteen. Jos eivät ole, niin sitten jompikumpi tai molemmat luopuvat toiveestaan tai eroatte. Olisipa kaikilla noin avoimesti vaikeita asioita käsittelevä puoliso!


    • apitsuilel

      Tuossa asiassa ei voi tehdä kompromisseja. Joko hyväksyt asian tai sitten et. Kumpikaan vaihtoehto ei ole varmasti helppo, koska jos hyväksyt sen, että miehesi käy panemassa jotakuta, niin se voi hajottaa sinua todella paljon. Jos taas kiellät biologisen lapsen mieheltäsi, se voi johtaa eroon.

      Itse en usko, että voisin hyväksyä sitä, että mieheni hommaisi suhteessa ollessa toisen naisen kanssa lapsen. Ensinnäkin kuka suomalainen nainen suostuisi siihen? Kohdunvuokraus kun on laissa kielletty. Ehkä joku ulkomaalainen (thaikku?) voisi suostua, mutta silloinhan lapsi on biologisesti ja laillisesti äidin ja isän, mutta ei sinun. Joutuisit silloin siis huolehtimaan lapsesta, mutta esim. eron tullessa sinulla ei olisi mitään oikeuksia lapseen. Tarkoitan tällä sitä, että tietenkin kävisi ajan kanssa niin, että kiintyisit/rakastuisit lapseen, mutta eron sattuessa yhteys häneen voisi katketa kokonaan.

    • vertajalihaa

      sietäähän mieskin sinun lastasi, mikset sinä halua suoda hänelle omaa lasta? Sinä se tässä olet, jonka rakkautta sopii epäillä.

    • tekokohtuko

      Haluaa lapsen ja sä et.Vaihtoehtonne?Menkää perheneuvolaan.

    • kovatarve

      Uskoakseni ainoa vaihtoehto olisi se, että olisi olemassa jossain päin Suomea toinen yhtä kovasti äitiyttä haluava nainen kuin mitä miehesi haluaa isyyttä. Silloin sellaisessa tilanteessa saattaisi onnistua sellainen, että nainen ja mies sopisivat jakavansa vanhemmuuden 50/50. Tässä on kuitenkin aina riskinsä. Moni nainen saattaisi vauvan synnyttyä rakastua vauvaan eikä haluakaan luovuttaa sitä, vaan haluaa omia sen kokonaan.

      Sitä paitsi jos nainen asuu kovin kaukana, niin vanhemmuuden jakaminen puoliksi ei onnistu välimatkasyiden vuoksi.

      Entä jos vauva onkin vammainen? Mitä sitten tapahtuu? Haluaako mies vammaista lasta ja haluaako nainen sitä?

      Tällöin siis tämä "bio äiti" olisi elämässänne mukana tavalla tai toisella.

      Uskoakseni yllämainitun kaltainen järjestely onnistuisi vain, jos esim. teillä olisi joku tosi läheinen nainen, jolla on lapsiluku täynnä ja joka olisi valmis auttamaan tässä tilanteessa. Esimerkiksi sinun sisaresi tai paras kaverisi voisi olla sellainen henkilö. Siittämiseen voisi käyttää ns. perinteistä menetelmää tai sitten ns. muumimuki-menetelmää, että mies heittää rojut mukiin ja siitä sitten pipetoimaan sukusoluja, jotta ne saa ruiskutettua kohdun suulle.

      Tietenkin voi myös kysyä yksityiseltä lapsettomuusklinikalta (Väestöliitto, Mehiläinen jne), että onnistuuko koeputkihedelmöitys, jos on tiedossa sukusolujen luovuttaja.

      Itselläni on ollut niin valtavan kova tarve tulla äidiksi aikoinaan, että sen vuoksi kirjoitin tähän viestiketjuun. Minä olisin ollut tuolloin valmis melkein mihin vain, joten sen vuoksi ymmärrän miestäsi ihan täysin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      326
      3672
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1679
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1500
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      56
      1435
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1300
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      48
      1260
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      56
      1243
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      192
      1198
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1190
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1157
    Aihe