Syömishäiriöt

KakkuaTerveydeksi

Mulla on bulimia. Tässä lähipäivä sen vasta itselleni uskalsin myöntää. Onko muilla syömkshäiriöitä ja miten olette hoitaneet niitä?

6

127

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • anorektinenbi

      Hassua. Meinasin pari päivää sitten tehdä samanlaisen aloituksen. Pohdin myös kysyväni anoreksiapalstalta, että onko siellä lesboja. Mielenterveysongelmat tuntuu olevan monelle lepakolle punainen vaate. Mun syömisvammailu ei pinnallisemmassa kanssakäymisessä herätä huomiota. Välillä ihmetellään miten pysyn niin hoikkana. Tää on mun oma yksityinen helvetti. Pari kertaa on ollu pakko kertoo, kun on vietetty enemmän aikaa yhdessä. Silloin naiset kyllä kaikkoo ja nopeesti. En enää edes haaveile parisuhteesta...

    • fjrhtddytre

      Koetko, että sun seksuaalisella poikkeavuudella ja syömishäiriöllä on ollut jonkinlainen yhteys? Miksi kirjoitat juuri lesbopalstalle? En kysy pahalla. Uteliaisuuttani vain.

      Itse olen joskjs useampi vuosi sitten kärsinyt jostain epämääräisestä syömävammailusta enkä tiedä, osaisinko itse vastata omaan kysymykseeni. Teininä inhosin oman kroppani ja myidenkin naisellisia muotoja, nykyään olen oppinut hyväksymään sukupuolen fyysiset ominaisuudet edes vähän, vaikka en vieläkään pidä isoista tisseistä tai perseestä.

      Mitä seksuaalisuuteen tulee niin syömishäiriö vei halut, ainakin luulen niin. Menkat loppui ja oli poissa puolitoista vuotta. Olisiko sitten hormoneista johtunut. Toisaalta oma kroppa meni usein ihmissuhteiden ja sosiaalisen elämän edelle. No kyllä te tiedätte.

      Palautuminen on kestänyt kauan. Pahimmasta vaiheesta on neljä tai viisi vuotta. Vieläkin lasken kaloreita päässäni ja kyttäilen syömistäni. Silloin tällöin inhoan peilikuvaa tai sitä, kuinka paljon olen mennyt syömään päivän aikana.

      Paljon on kuitenkin parantunut. En saa ahmimiskohtauksia, oksenna tai rääkkää itseäni 20km lenkillä rangaistukseksi. Treenaan vieläkin muutaman kerran viikossa, joskus lujaakin mutta järki päässä. Mulla ei enää ole kielleettyjen ruokien listaa päässäni. Jos joku juttu on tosihyvää niin syön sen. Sosiaalinen elämä on myös parantunut 100%. Voin jopa nauttia siitä että menen ystävien kanssa ravintolaan:) seksuaaliset halutkin on paikallaan, vaikkei se mun sekssielämä mitään hehkuttamisen arvoista ole:D

      Nyt kun miettii taaksepäin sitä aikaa jota silloin eli, niin niitä sairaita tapoja piti täysin normaaliina. Ei sitä silloin tajunnut kuinka seko oikeasti oli.

      • anorektinenbi

        No mun sairaudella ja suuntautumisella ei kyllä ole yhteyttä. Anoreksia puhkes vasta yli kolmekymppisenä ja olin silloin suhteessa mieheen. Olin merkittävästi ylipainoinen ja päätin laihduttaa 30 kg. No, nyt melkein 40 kg tippunu, eikä loppua näy. Mitä enemmän laihdun sitä alemmas tippuu tavotteet ja itseinho vaan kasvaa. No, jokainen sairauden kanssa kamppaileva tietää. No, jos jotain yhteyttä pitää löytää, niin ennen kelpaa mieskin, nyt himottaa ainoastaan naiset....


      • KakkuaTerveydeksi

        En koe syömishäiriölläni olevan yhteyttä niinkään lesbouteen, mutta seksuaalivähemmistöistä on tullut vastaan paljon syömishäiriöisiä niin siksi täällä kyselen.


    • ano22v.

      mulla oli anoreksia viitisen vuotta sitten, pudotin vuodessa 40kg.

      Nykyisin olen ihan normaalipainoinen, itseinho on kyllä melko korkea yhä.

    • 15+6

      Mulla oli vuosia paha anoreksia ja sen jälkeen bulimia. Vieläkin tulee ajoittain anorektisia jaksoja ja mun on esim. vaikea osallistua mihinkään sosiaalisiin tapahtumiin, jotka rakentuvat ruokailun ympärille. Bulimia liittyi selkeästi siihen, etten ollut tyytyväinen elämäntilanteeseeni: opiskelut kusi, oli poikakaveri jota en halunnut, tuhlasin aikaa vääriin asioihin, annoin käyttää itseäni monella tavalla hyväksi jne. Anoreksian syyt oli mutkikkaammat. Mulla oli sisäinen tunne, mitä mun olisi pitänyt olla ja mitä olisin halunnut, mutta multa puuttui tahdonvoima, rohkeus, terve itsekkyys ja raha toteuttaa juttuni. Purin pettymyksen ja angstin itseeni. Luulin kai pelaavani aikaa itselleni, että olosuhteet tukis mun unelmiani, mutta vuodet kulu, vaikka kuinka yritin kuihduttaa kehoni horrostilaan odottaan parempia aikoja.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      54
      5269
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3417
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1552
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      190
      1430
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1056
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      978
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      887
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      826
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      778
    10. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      769
    Aihe