Raskaus ja työnantajalle kertominen

fuck_off___

Kuinka työnantajasi on suhtautunut raskauteen? Onko työnantajalla oikeus kuuluttaa raskautesi KOKO työporukkasi tietouteen?

Olen alle kolmekymppinen ja työssäkäyvä. Jouduin kertomaan raskaudestani melko varhaisessa vaiheessa työnantajalleni ja kertomaan tulevasta mahdollisesta sairauslomastani. Työnantaja ensimmäisenä melkein kysyi että onko raskaus vahinko? siinä vaiheessa hälytyskelloni soivat mutta liian myöhään, tajusin ettei olisi pitänyt kertoa. Työnantajani vannotti ettei kerro asiasta kenellekkään kuitenkaan. Kuinkas ollakkaan seuraavana työpäivänä mukavat työtoverini kiinnittivät jostain syystä minulle puhellessaan huomionsa alavatsaani... Kyllä työssä käyminen kannattaa! Kokemuksia? Olen miettinyt että jäisin saikulle, syy nmr 1. Työ on henkisesti ja fyysisesti hyvin raskasta, en tiedä kauan ylipäätään kestän.

9

178

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ^^^__^^

      ^^

    • ^_^

      ^^

    • adadgd

      Ei pomollasi ole oikeutta kertoa muilla asiasta, niinkuin ei pomollasi ole oikeutta kertoa muille sitäkään jos jäät saikulle, niin mikä on saikun syy...
      Kaiketi pitäisi kertoa viimeistään paria kk ennen äitiyslomaa tai laskettua aikaa, mutta toki olisi ehkä inhimillistä kertoa aikaisemmin, jotta tilalle saadaan sijainen jne. Itse ajattelin kertoa, kun 3 kk on tullut täyteen ja tällöin myös muilekin työyhteisössä.

      Onko sinulla vakituinen työpaikka? Onko mahdollista tehdä jotain muita hommia, ei niin raskaita? Puhu asiasta neuvolassa ja jos koet, että olet sairausloman tarpeessa, niin jää ihmeessä lepäämään....

    • _-_-_-_-_-

      Minulla on vakituinen työ ollut jo kauan. Ärsyttää edes nähdä työnantaja naama työpaikalla... Työkaverit on ihania mutta silti ärsyttää että he tietävät, kohta varmaan tämä ilouutinen on esim. omien ja puolison vanhempien tiedossa ennenkuin itse kerkeämme heille kertomaan

    • dgdgd

      Juttele asiasta neuvolassa ja jos voit henkisestikin huonosti, niin ei mitään syytä olla töissä tällä hetkellä.... Kohta kulutat itsesi täysin loppuun ja voit entistä huonommin. Tsemppiä!

    • sointu79

      Itse kerroin työnantajalle n. 4,5 kk ennen laskettua aikaa. Nyt muutama viikko sitten työkaverit saivat tietää kun näkivät rekrysivuilla mun työpaikkailmoituksen. Keskiviikkona oli kokous, enkä tiedä kertoiko pomo siellä asiasta, kun en itse päässyt paikalle.
      Kannattaa kyllä neuvolassa jutella jos tuntuu liian raskaalta työ.

    • Hormönihörhö

      Taitaa olla tunteet pinnassa ja hormonit sekaisin?

    • _____

      _Viestiketjun aloittaja_

      Hei vaan taas.. justiisa, ompa ollu aika hienoa jos jossain kokouksessa on asiasta kuulutettu työntekijän raskaudesta! :(

      Tänään neuvolaan aika, ja ajattelin kertoa siellä kaikki murheet neuvolan väellä.. kieltämättä tuntuu että liian paljon asioita on jo sattunut, ja pitäisi olla "stressaamatta"...

    • ____

      ^

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      54
      5309
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3437
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1572
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      192
      1463
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1066
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      988
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      897
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      826
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      788
    10. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      779
    Aihe