mua kiusataan voitteko autaa

kaisaneenh

Moi mua kiusataan jo 1 luokast lähtien ja oon jo kutosel kaikki ne haukkuu mua läskiks, köyhäks, rumaks ,ällöks,haisevaks ja tyhmäks mulla on tosi huono oma tunto ne sanoo myös että mulla on iso nenä ja että nenään mahtuis isoja torakoita mulla oli yks kaveri se oli mun paras kaveri mut sit se sano et se ei haluu olla enää mun kaveri kosk mun takii sitä kiusattiin se sano et oon säälittävä et en osaa puolustaa itteeni ja sit se sano niin kovaa ku pysty et oon koko koulun läskein tyttö ja löi mua naamaan ja lähti pois kerroin opettajalle se sano sille mut sit se alko vihata mua siitä enemmän oon koulussa koko ajan yksin ja koulussa menee huonosti saan ihan sikana 4-6 kokeist :( mun äiti on kysyny mikä mulla on monta kertaa mutta pelkään kertoo sille kosk jos kerron ja äitini kertoo opettajalle tai niitten vanhemmille nii ne alkaa vihata mua niin paljon ku pystyy se alko sillee 1 luokal et löin sitä vahingos naamaan yht liisaa (nimi muutettu) .nii siit lähtien mua kiusataan mulla ei oo edes yhtä kaveria en jaksa enää joudun tukitunneille jokapäivä :'( mun joskus esitän kipeetä et en tarvitsis mennä kouluun... mul kävi koulus kerran niin et mä ripuloin housuihin ja luokassa alko haisee ja kaikki sai tietää et se olin minä siit lähtien mua kutsittiin paskaks pliis auttakaa :'(((

17

125

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tammenterho

      Voi kun sulle on sattunu ikäviä asioita ihan liian kauan.Pelkäät siis että sua vihattais entistä enemmän jos kerrot kiusaamisesta.Äitinä ottaisin tietysti yhteyttä opeen ja kiusaajien vanhempiin.Koululla on myös kiusaamisen ehkäisevä toiminta,oppilas laitetaan seurantaan jos käytös ei muutu.Sulla on oikeus käydä koulua ilman kiusaamista ja kiusaajien velvollisuus lopettaa kiusaaminen.
      Sulla varmasti vaihtuu luokka ensivuonna mutta tämä olisi hyvä olla selvitettynä ja tarviit rohkasua ja itseluottamustakin.
      Toivon sydämmestäni että uskallat kertoa muuten ei asiat muutu.
      Voimahali:)

      • Annetaan tukea täältä

        Lohduttaako yhtään kuulla ettei mikään kiusaaminen ole SINUN OMINAISUUKSISTASI JOHTUVAA VAAN KIUSAAJIEN OMISTA ONGELMISTA!

        Joskus riittää se kun olt tyytyväinen itseesi vaikka olisit minkälainen ! Ne kiusaajat vaistoavat että osaat jotain sellaista jota he itse toivoisivat osaavamsa! Ja soppa on valmis! Joskus niitä ahistaa kun et anna heille mitä he toivovat saavansa eli vaikkapa oikeanlaista edustavaa seuraa!

        Nämä jutut eivät ole sinun syysi!!! Ei todellakaan ? Kiusi inen on tuomittavaa ja väärin!

        Tee selväksi että et aio sietää sitä ! Tee tämä napakasti ja heti! Annetaan sulle henkistä tukea tähän !!!

        Sitten hanki unelmia siis jotain ihanaa elämääsi ja unohda tuota kiusaamista sen avulla! Niin se onnistuu!

        Säästä vaikka jotain kivaa itsellesi jota odotat sitten ? Ota siihen joku muu mukaan jos saat!

        Haleja ja tsemppiä sulle!

        Ilmoita että ellei tuo lopu niin laitat nimet seurantaan myöskin! Tiiän että tämä ahistaa mutta koeta rohkaistua pitämään reippaasti puoliasi! Kyllä ne myöh tajuavat että teit oikein! Lukiossa viimeistään.10


      • Turunen16
        Annetaan tukea täältä kirjoitti:

        Lohduttaako yhtään kuulla ettei mikään kiusaaminen ole SINUN OMINAISUUKSISTASI JOHTUVAA VAAN KIUSAAJIEN OMISTA ONGELMISTA!

        Joskus riittää se kun olt tyytyväinen itseesi vaikka olisit minkälainen ! Ne kiusaajat vaistoavat että osaat jotain sellaista jota he itse toivoisivat osaavamsa! Ja soppa on valmis! Joskus niitä ahistaa kun et anna heille mitä he toivovat saavansa eli vaikkapa oikeanlaista edustavaa seuraa!

        Nämä jutut eivät ole sinun syysi!!! Ei todellakaan ? Kiusi inen on tuomittavaa ja väärin!

        Tee selväksi että et aio sietää sitä ! Tee tämä napakasti ja heti! Annetaan sulle henkistä tukea tähän !!!

        Sitten hanki unelmia siis jotain ihanaa elämääsi ja unohda tuota kiusaamista sen avulla! Niin se onnistuu!

        Säästä vaikka jotain kivaa itsellesi jota odotat sitten ? Ota siihen joku muu mukaan jos saat!

        Haleja ja tsemppiä sulle!

        Ilmoita että ellei tuo lopu niin laitat nimet seurantaan myöskin! Tiiän että tämä ahistaa mutta koeta rohkaistua pitämään reippaasti puoliasi! Kyllä ne myöh tajuavat että teit oikein! Lukiossa viimeistään.10

        On tuo kyllä jo hirveää! Jos tuo jatkuu niin sanot asiasta vanhemmillesi, toivon mukaan teette rikosilmoituksen tai poliisin kanssa käytte jututtaa. Jos ei niin antaisin vain olla, jos haukkuu läskiks yms. Ni sano vaa mitä se sun elämääs haittaa? Jos fyysistä ni poliisit asialle


      • Koeta saada rohkeutta :)
        Turunen16 kirjoitti:

        On tuo kyllä jo hirveää! Jos tuo jatkuu niin sanot asiasta vanhemmillesi, toivon mukaan teette rikosilmoituksen tai poliisin kanssa käytte jututtaa. Jos ei niin antaisin vain olla, jos haukkuu läskiks yms. Ni sano vaa mitä se sun elämääs haittaa? Jos fyysistä ni poliisit asialle

        Joo poliisille henkistä väkivaltaa toi on . Se että ne tietävät auttaa jo sua! Ja onpa se yllärinä kiusaajille! HE OVAT VASTUUSSA ITSE AIHEUTTAMASTA ILMOITUKSESTA voit vastata, kun kerran pyysit lopettamaan! Näin se menee vaan , näinpäin!


      • ootnolokaisa
        Koeta saada rohkeutta :) kirjoitti:

        Joo poliisille henkistä väkivaltaa toi on . Se että ne tietävät auttaa jo sua! Ja onpa se yllärinä kiusaajille! HE OVAT VASTUUSSA ITSE AIHEUTTAMASTA ILMOITUKSESTA voit vastata, kun kerran pyysit lopettamaan! Näin se menee vaan , näinpäin!

        Nolo


    • Äiti1970

      Hei! Soitapa Koulurauhaa-lehden kriisipuhelimeen Ma-To klo 12-17, p. 044 7044004. Sieltä saat varmasti apua tilanteeseesi :)

    • kakkapää

      Ei vittu mitä paskaa vittuilua on kestettävä vaan ei muu auta ITE pitää tehdä asioille jotain,

    • Lähetäppä opettajalle tai luokanvalvojalle tämmöinen NIMETÖN viesti (etsi vaikka koulun kotisivulta sähköpostiosoite tai kohta, johon voi jättää anonyymiä palautetta):

      "Tiesittekö että oppilaidenne keskuudessa esiintyy koulukiusaamista? Se vaikuttaa pitkään jatkuessaan kiusattujen koulumenestykseen, huonontaa koko koulun ilmapiiriä ja totuttaa kiusaajat tavoille, joita yhteiskunnassa ei hyväksytä. Olisin iloinen, jos tekisitte oppilaillenne yleisesti selväksi, että koulu ei hyväksy minkäänlaista kiusaamista, ja varoittaisitte heitä seuraamuksista, mikäli kiusaaminen vielä jatkuu ja kiusaajien henkilöllisyys kantautuu opettajien tietoon."

      Kun asiasta puhutaan luokan edessä ilman nimiä, kiusaajat saavat tilaisuuden lopettaa kiusaamisen, ja toisaalta he alkavat pelätä että joku muu oppilas paljastaa heidät, jos vielä jatkavat. Sinä puolestasi saat arvostusta siitä ettet ole kertonut nimiä opettajille. Näin heillä ei ole tarvetta kostaa myöhemmin.

      Jos kiusaaminen jostain syystä jatkuu, se voi auttaa että joku aikuinen tai isompi oppilas puhuu heidän kuullensa sinusta hyviä asioita ja kohtelee sinua kuin pikkusiskoa tai -veljeä. Jonkun täytyy näyttää, että toisellakin tavalla voi kaveriin suhtautua kuin mitä on totuttu.

    • EX-kiusattu

      Aloitus haiskahtaa trollilta
      Jos ei ole nii ois aika ryhdistäytyä. Kiusaamista ei voi lopettaa jos vaan vähän hyssyttelee. Nouset ylös..selkä suoraksi sanot vakuuttavasti kuuluvalla äänellä.
      "Nyt lopetatte..teillä ei ole oikeutta kiusata mua sen takia mitä olen. Mulla on oikeus olla erillainen. Hyväksykää se tai pitäkää päänne kiinni. Jos tää kiusaaminen jatkuu te tuutte kärsimään seurauksista." Sitten kävelet pois. Pää pystyssä hyvässä ryhdissä naamallas virne. Luultavasti kuulet kun joku huutaa jotain "loukkauksia" perääsi..mutta naurat vaan kova äänisesti ja pudistelet päätäsi.

    • Kersantti Spurdo

      Ihan oikein sulle

      • jokunenvaan

        Säkin oot varmaan koulukiusaaja?


      • Kersantti Spurdo
        jokunenvaan kirjoitti:

        Säkin oot varmaan koulukiusaaja?

        Siis joo d44


    • Hei kaisaneenh!

      Tosi hyvin olivat kirjoitelleet ja tsempanneet sinua jo esim nimim. tammenterho ja "annetaan tukea täältä".

      Neuvoisimme sinua ensimmäisenä kertomaan vanhemmillesi tai jollekin muulle aikuiselle kiusaamisesta. Kertominen on usein tosi vaikeaa, mutta saisitko siihen jonkun tueksesi? Kiusaaminen on aina väärin - ja rikos - ja siihen pitää puuttua. Kellään ihmisellä ei ole oikeutta tuomita toista ulkonäön tai muiden ominaisuuksien takia. Jokaisen on saatava olla oma itsensä.

      Toivomme sinulle paljon tsemppiä jatkoon tässä asiassa ja muutenkin. Ole rohkea ja ota asia puheeksi. Jokainen ihminen ansaitsee ystävällistä ja kunnioittavaa kohtelua.

      Valonpisaroita loppusyksyysi, olet tärkeä!

      Terkuin NettiSaapasohjaajat Nina ja Tuija Lapinlahdelta

    • gstrhbfgdhhbd

      Kerro aikuiselle

      • Yhhlbckbv

        Kannattaa kertoa vanhemmille, ne pystyy asiaan vaikuttamaan jos ei silti lopu, pyydä koulun vaihtoa, äläkä Anna muitten mielipiteiden koulun vaihtoa estää. Omat vanhempani sitä silloin toppuuttelevat,periksi en antanut. Nykyään koulumatkani on n2h mutta kiusaaminen on loppunut täysin, arvosanat parantunut ja olen saanut koulusta kavereita.


    • moi kaisaneenh ! :) onko kiusaaminen jatkunu edelleen ? :( missä päin asut ja harrastatko mittään? :)) vaikutat mukavalta tyypitä ja haluisin vähän tutustua esim whatsapissa tai kikissä .Rakastan tutustua nimittäin uusiin ihmisiin! :))))

      • ja juu tiiän et voin vaikuttaa vähän oudolta ku putkahan yhtäkkii jostaa vaa tollee "hyökkäävästi " xD


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      107
      1825
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      81
      1417
    3. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      6
      1396
    4. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      13
      1329
    5. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      144
      1313
    6. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      92
      1260
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      23
      1247
    8. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      647
      1192
    9. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      1068
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      14
      1041
    Aihe