KAMERAN MUOVIOSAT HEIKKOJA

Kanuunavika

Älä osta kameraa, jossa on avattavia muovisia luukkuja.
Canon Power Shot on menossa roskikseen, koska se kolahti johonkin ja nyt ei paisto/muistikorttikotelon kansi pysy kiinni.
Muoviset hakaset rikkoutuivat.

16

105

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Älä kolhi kameraa.

      • Pokkari vain pakolla

        "Älä kolhi kameraa. "

        Hyvä vinkki, mutta hyödytön.

        En tunne ketään, joka pitäisi kameraa vasarana, mutta kuitenkin usein hajoavat, erityisesti juuri pokkarit, hyvin helposti.

        "Älä osta kameraa, jossa on avattavia muovisia luukkuja."

        Pokkarit todellakn hajoavat todella herkästi.

        Kaikiki liikkuva niissä on äärimmäisen herkkää hajoamiselle.

        Objektiivikin, jos on sitä haitarimallia, joka menee sisään ja ulos on-off
        hajoaa pienimmästäkin kolhusta.


      • Pokkari vain pakolla kirjoitti:

        "Älä kolhi kameraa. "

        Hyvä vinkki, mutta hyödytön.

        En tunne ketään, joka pitäisi kameraa vasarana, mutta kuitenkin usein hajoavat, erityisesti juuri pokkarit, hyvin helposti.

        "Älä osta kameraa, jossa on avattavia muovisia luukkuja."

        Pokkarit todellakn hajoavat todella herkästi.

        Kaikiki liikkuva niissä on äärimmäisen herkkää hajoamiselle.

        Objektiivikin, jos on sitä haitarimallia, joka menee sisään ja ulos on-off
        hajoaa pienimmästäkin kolhusta.

        Kuten sanoin: älä kolhi kameraa. Jos haluaa kolhia, kannattaa ostaa iskunkestävä malli


      • Älä kolhi päätäsi
        okaro kirjoitti:

        Kuten sanoin: älä kolhi kameraa. Jos haluaa kolhia, kannattaa ostaa iskunkestävä malli

        Kutensanoin:hyödytön vinkki.


      • Canonisti minäkin
        okaro kirjoitti:

        Kuten sanoin: älä kolhi kameraa. Jos haluaa kolhia, kannattaa ostaa iskunkestävä malli

        Harvinaisen hyödytön neuvo jopa Okaron antamaksi. Kamera on tarkoitettu käytettäväksi, ei pidettäväksi kotona kaapissa eikä kameralaukun pohjalla. Kaapissa tai laukussa olevalla kameralla ei saa yhtään kuvaa.

        Muovejakin on erilaisia, mutta tosiasia on, että kaikkein halvimmat pokkarit ja järkkärit ovat heikkoja. Ei niitä ole tarkoitettukaan kestämään. Toisaalta koska ne ovat halpoja, voi ostaa uuden, jos kamera hajoaa. Matkoilla kannattaa olla mukana aina kaksi kameraa.

        En toki tarkoita, että kameroita pitäisi käsitellä tarkoituksellisen huonosti. Tapa kietaista hihna ranteen ympärille auttaa aika paljon. Halvat jalustat ovat myös kameralle huppaa, joten niitä kannattaa välttää.

        Itse kuvaan taas nykyään pääsääntöisesti metallirunkoisilla kameroilla (sekä pokkarit että järkkärit). Hintatason pidän sellaisena, että jos jotain hajoaa, se ei voi minua konkurssiin. Tärkeintä ovat kuvat, joita ei saa, jos liikaa varoo kameraansa.


      • Canonisti minäkin kirjoitti:

        Harvinaisen hyödytön neuvo jopa Okaron antamaksi. Kamera on tarkoitettu käytettäväksi, ei pidettäväksi kotona kaapissa eikä kameralaukun pohjalla. Kaapissa tai laukussa olevalla kameralla ei saa yhtään kuvaa.

        Muovejakin on erilaisia, mutta tosiasia on, että kaikkein halvimmat pokkarit ja järkkärit ovat heikkoja. Ei niitä ole tarkoitettukaan kestämään. Toisaalta koska ne ovat halpoja, voi ostaa uuden, jos kamera hajoaa. Matkoilla kannattaa olla mukana aina kaksi kameraa.

        En toki tarkoita, että kameroita pitäisi käsitellä tarkoituksellisen huonosti. Tapa kietaista hihna ranteen ympärille auttaa aika paljon. Halvat jalustat ovat myös kameralle huppaa, joten niitä kannattaa välttää.

        Itse kuvaan taas nykyään pääsääntöisesti metallirunkoisilla kameroilla (sekä pokkarit että järkkärit). Hintatason pidän sellaisena, että jos jotain hajoaa, se ei voi minua konkurssiin. Tärkeintä ovat kuvat, joita ei saa, jos liikaa varoo kameraansa.

        Kummasti minä olen voinut olla kolhimatta kameroitani. Kamera on kuvaamista, ei naulojen lyömistä tai jalkapallon peluuta varten. js jostain syystä tarvitsee normaalia kestävämmän mallin, on niitäkin. Hinta sitten on hieman toinen. Jos haluaa halvan kameran ei kannata odottaa iskunkestävyyttä. Suojalaukku on hyvä kuljetettaessa ja rannehihna kuvatessa.


      • Älä kolhi päätäs isi
        okaro kirjoitti:

        Kummasti minä olen voinut olla kolhimatta kameroitani. Kamera on kuvaamista, ei naulojen lyömistä tai jalkapallon peluuta varten. js jostain syystä tarvitsee normaalia kestävämmän mallin, on niitäkin. Hinta sitten on hieman toinen. Jos haluaa halvan kameran ei kannata odottaa iskunkestävyyttä. Suojalaukku on hyvä kuljetettaessa ja rannehihna kuvatessa.

        "Kummasti minä olen voinut olla kolhimatta kameroitani. Kamera on kuvaamista, ei naulojen lyömistä tai jalkapallon peluuta varten. js jostain syystä tarvitsee normaalia kestävämmän mallin, on niitäkin. Hinta sitten on hieman toinen. Jos haluaa halvan kameran ei kannata odottaa iskunkestävyyttä. Suojalaukku on hyvä kuljetettaessa ja rannehihna kuvatessa. "

        Hyvä, että osaat kuvata ilman, että kolhit päätäsi :-)

        Jostain kumman syystä maassa on kuitenkin tarjolla esim kaiken maailman vakutuksiakin, ihan vaan, että joskus käy vahinko.

        Hyvä, että juuri sinä, parahin okaro, et tarvitse sellaisia, etkä edes ymmärrä, että mihin niitä kukaan tarvitsee, koska kaikkihan sen tietää, että kamera ei ole vasara :-)


    • Kanoninen

      Teippaa

    • 18+4

      Canonissa sentään liittimien päällä on kuminen kansi, mutta juuri ostamassani Panasonicin pokkarissa sekin on hentoa muovia. En tiedä onko metallirungosta hyötyä, kun luukut on kuitenkin muovia. Itsellä kamera on pudonnut vain kotelossa ja kestänyt. Puhelimiin verrattuna kamerat on halpoja ja kestäviä.

    • jhgfgeebwh

      Siinä tapauksessa et voi hankkia mitään digikameraa.
      Muovia kaikissa.
      Kannen voi aina vaihtaa, jos laite ei ole jo antiikkia ja osat loppu.
      Taitava voi korjata itsekin, mutta noissa luukuissa tuppaa olemaan virtakytkin, joka sammuttaa kameran, kun kansi avataan ja siinä voi tulla ongelma.

      • antiikkia

        ”Muovia kaikissa.”
        —tuo on pelkkää tietämättömän satuilua.


      • Miksi pitää
        antiikkia kirjoitti:

        ”Muovia kaikissa.”
        —tuo on pelkkää tietämättömän satuilua.

        Ostaa joku 59€ maksava Ixuksen rousku ?Titaaniako sen pitäisi olla ja kuvien on oltava ammattilaatua sen kun vaan nappia painaa.


      • ixux-ixux-ixus-jesus
        Miksi pitää kirjoitti:

        Ostaa joku 59€ maksava Ixuksen rousku ?Titaaniako sen pitäisi olla ja kuvien on oltava ammattilaatua sen kun vaan nappia painaa.

        "Titaaniako sen pitäisi olla ja kuvien on oltava ammattilaatua sen kun vaan nappia painaa. "


        Toki.


      • ?Titaaniako
        Miksi pitää kirjoitti:

        Ostaa joku 59€ maksava Ixuksen rousku ?Titaaniako sen pitäisi olla ja kuvien on oltava ammattilaatua sen kun vaan nappia painaa.

        Mun pokkari on titaanikuorinen Dlux-4, kuvissa on laatua riittävästi. Haittaaks se?


    • Kertakäyttöcamera

      Sama pätee muuten myäs "käsipuhelimiin cameralla" ynnä sormeilu näytöllä.
      Osta tiputuksen ja upotuksen kestävä malli niin saatat voida pestä sen vesikraanan alla jos se tipahtaa vahinkos maalipurkkiin.
      Luokattoman huonoa laatua etenkin kestävyyttä nykyään valmistetaan jopa kalliilla myyntiin..halvoin tuotantokustannuksin
      ilmeisen tahallaan ennen niin maineekkaassa merkkirihkama tuotannossa.
      Lohduttaa varmaan jos kameraa mainostetaan "metallirunkoiseksi" kestäväksi mutta sen
      kuoret in silkkaa,,,

      • silkkaa,,,

        Metallirunko on plussaa, mutta metallikuorinen on must.
        Muovikuorisetkin on ihan oikean kameran näköisiä näyttöarvoltaan (katu-uskottavuus).


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      13
      1305
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1245
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      62
      1150
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1018
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      996
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      995
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      8
      974
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      962
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      961
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      960
    Aihe