ROVANIEMEN KAKARAT TEKEE KAKAROITA

hahaaa

johan on kakarat keksineet leikit. vai onko kortongit loppuneet kaupoista.

56

613

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sultan conture

      Suomalaisia on niin vähän.
      Nuorena on vitsa väännettävä.

    • bravo bravo

      Jos äly ei muuhun riitä niin se ei riitä. Huostaanotetaan sitten äiti, isä ja penikka.

    • Tosi uunoja

      Se täytyisi järjestää koulujen puolesta sellaisia keskustelutilaisuuksia nuorten kanssa jossa käytäisiin läpi asian todellisuus jotta ymmärtäisivät että ei se asia jää siihen että sen lapsen tekee se on koko elämä sen jälkeen muuttunut, helppohan on alulle panna jos ei äly riitä sen pidemmälle.

      • Surullista...

        Toivottavasti Kuopion lapsisurma voisi osoittaa näille vastuuttomille penikoille, että pienten vauvojen kanssa elämä ei ole mitään "nukkekotia", vaan totisinta totta. Isä on lähtenyt - äiti yksin "leikkii" kotista.... On niitä heleppo laittaa alulle, mutta ei se mene niin kuin salkkarissa tai muissa elokuvissa! Kunpa ymmärtäisivät ensin omaa elämäänsä ennen kuin pukkaavat siihen uusia avuttomia lapsiriepuja!


      • surusilmä
        Surullista... kirjoitti:

        Toivottavasti Kuopion lapsisurma voisi osoittaa näille vastuuttomille penikoille, että pienten vauvojen kanssa elämä ei ole mitään "nukkekotia", vaan totisinta totta. Isä on lähtenyt - äiti yksin "leikkii" kotista.... On niitä heleppo laittaa alulle, mutta ei se mene niin kuin salkkarissa tai muissa elokuvissa! Kunpa ymmärtäisivät ensin omaa elämäänsä ennen kuin pukkaavat siihen uusia avuttomia lapsiriepuja!

        Sekun on niin hauskaa, se lapsenteko! Sitten voikin tappaa ne, kun ei ookkaan enää kivaa. Voi Luoja, millainen peto ihminen on. Onneksi jokainen saa tekojensa mukaan, ennemmin tai myöhemmin. Ne uhriparat vain säälittää...


    • ei loppuun asti ajat

      Rehtori hauskasti lisää koulukiusausta julkisilla kommentoinnillaan. Nyt sitten, kun tiedetään neljän ysiluokkalaisen teetättäneen abortin, niin tyttöjä aletaan nimittelemään rumilla nimillä. Varsinkin niitä, joita kiusataan jo ennestään.

      Tuon asian olisi molemmat korkeasti koulutetut ihmiset (lääkäri ja rehtori) voineet hoitaa niin paljon paremmin ja järkevämmin.
      Asia olisi pitänyt ilmoittaa kaikille kouluille ilman mainintaa mistä koulusta oli kyse. Ja korostettu seksivalistuksen lisäämistä. Rehtori olisi voinut jättää kommentoimatta raskaana olevan oppilaan blogia alentuvasti, kun blogista tunnisti oppilaan. Se oli todella asiatonta. Rehtorin olisi pitänyt lisätä seksivalistusta ja kertoa syyksi, vaikka tilastot aborteista. Se olisi muutenkin järkevää. Eikä todellakaan tehdä oman koulunsa tyttöoppilaista muiden silmissä helppoja....Kyse on teineistä jotka tarvitsevat asiallista tietoa aiheesta, ei tätä.

      • 6+9

        Arvostelmasi rehtorin tiedotteista pari otetta:
        ### Lainaus alkaa ###
        Näissä keskusteluissa on noussut toistuvasti esille kolme näkökulmaa:
        -miksi asiassa piti olla esille koulun nimi ja raskaustapausten lukumäärät?
        -oppilaat kokevat, että koulun nimen ja luokka-asteen esille tuominen leimaa kaikki 9.lk tytöt ja myös koulun maine kärsii
        -oppilaat ovat olleet huolissaan siitä miten uutisointi vaikuttaa yksittäisiin oppilaisiin (tuossa viiden lukumäärässä mukana oleviin)

        ...esittämiin kolmeen huolenaiheseen voin todeta tämänpäivästen keskustelujen perusteella yhteenvetona seuraavaa:
        -koulun nimeä ei salattu, koska arvelin, että sen kertomatta jättäminen nostattaa vielä suuremman huhumyllyn: mikä koulu? mitkä oppilaat? miksi salataan? Jos tietoja ei anneta tiedottamisen yhteydessä, sitä ryhdytään "keksimään" ja huhumylly kestää kauemmin. Toisaalta arveltiin, että sillä on merkitystä, että asia tapahtui yhdessä koulussa noissa mittasuhteissa: mikä on yhdistävä tekijä? onko kyse yleisestä asenteesta tietyn porukan keskuudessa? jne.
        -leimaavaa ja solvaavaa kirjoittelua on ollut verkkolehdessä ja somessa; se kertoo enemmän kirjoittajastaan kuin itse aiheesta; olen sanonut oppilaille, että he eivät ole vastuussa tällaisesta kirjoittelusta ja siitä minkälainen kuva ja "maine" some-kirjoittelun perusteella muodostuu; kirjoittaja on vastuussa sanoistaan. Sinänsä some- ja verkkolehtikeskustelu menee nopeasti ohi, mutta se on silti loukkaavaa ja tuntuu ahdistavalta.
        -tästä leimaavasta kirjoittelusta huolimatta (se oli arvattavissa) asia oli julkistettava; itse aihe (raskauden keskeytykset, teiniraskaudet, ehkäisy jne.) on niin vakava ja jotain tavallisesta poikkeavaa on ollut käynnissä, että tiedottamisen riski oli otettava ja asia nostettava laajempaan keskusteluun
        -yksittäisen oppilaan blogi on noussut ainakin yhden verkkolehden jutussa loukkaavaan sävyyn esille; ko lehden toimittaja on kirjannut sanomisiani yhdistellen niitä omiin ajatuksiinsa, jolloin tekstin sävy on oppilaan kannalta loukkaava; tästä olen erittäin pahoillani ja olen myös keskustellut asiasta ko. oppilaan kanssa; olen välittänyt hänelle myös toisten oppilaiden myötätunnon asiassa; sinänsä julkisuus asiassa ja asian esille tuomisen tapa on ollut blogin pitäjän valinta, jolloin on olemassa riski siitä, että tekstiä tulkitaan eri tavoin; onneksi blogi on nyt suljettu ja poistettu; jos sitä ei olisi tehty, niin arvelisin, että negatiivista palautetta olisi voinut tulla ennemmin tai myöhemmin, vaikka tätä lehtiuutisointia ei olisi koskaan ollutkaan
        ### Lainasu loppu ###

        Sinänsä on hullunkurista, että esimerkiksi tällä palstalla vedotaan usein elämänkokemukseen ja samalla huudetaan ja leimataan nuoret todella ilkeään sävyyn. Valtaosa koulukiusaustapauksista näyttää todella kesyiltä näiden elämääkokeneiden toimintamallien rinnalla.


      • ei loppuun asti ajat
        6+9 kirjoitti:

        Arvostelmasi rehtorin tiedotteista pari otetta:
        ### Lainaus alkaa ###
        Näissä keskusteluissa on noussut toistuvasti esille kolme näkökulmaa:
        -miksi asiassa piti olla esille koulun nimi ja raskaustapausten lukumäärät?
        -oppilaat kokevat, että koulun nimen ja luokka-asteen esille tuominen leimaa kaikki 9.lk tytöt ja myös koulun maine kärsii
        -oppilaat ovat olleet huolissaan siitä miten uutisointi vaikuttaa yksittäisiin oppilaisiin (tuossa viiden lukumäärässä mukana oleviin)

        ...esittämiin kolmeen huolenaiheseen voin todeta tämänpäivästen keskustelujen perusteella yhteenvetona seuraavaa:
        -koulun nimeä ei salattu, koska arvelin, että sen kertomatta jättäminen nostattaa vielä suuremman huhumyllyn: mikä koulu? mitkä oppilaat? miksi salataan? Jos tietoja ei anneta tiedottamisen yhteydessä, sitä ryhdytään "keksimään" ja huhumylly kestää kauemmin. Toisaalta arveltiin, että sillä on merkitystä, että asia tapahtui yhdessä koulussa noissa mittasuhteissa: mikä on yhdistävä tekijä? onko kyse yleisestä asenteesta tietyn porukan keskuudessa? jne.
        -leimaavaa ja solvaavaa kirjoittelua on ollut verkkolehdessä ja somessa; se kertoo enemmän kirjoittajastaan kuin itse aiheesta; olen sanonut oppilaille, että he eivät ole vastuussa tällaisesta kirjoittelusta ja siitä minkälainen kuva ja "maine" some-kirjoittelun perusteella muodostuu; kirjoittaja on vastuussa sanoistaan. Sinänsä some- ja verkkolehtikeskustelu menee nopeasti ohi, mutta se on silti loukkaavaa ja tuntuu ahdistavalta.
        -tästä leimaavasta kirjoittelusta huolimatta (se oli arvattavissa) asia oli julkistettava; itse aihe (raskauden keskeytykset, teiniraskaudet, ehkäisy jne.) on niin vakava ja jotain tavallisesta poikkeavaa on ollut käynnissä, että tiedottamisen riski oli otettava ja asia nostettava laajempaan keskusteluun
        -yksittäisen oppilaan blogi on noussut ainakin yhden verkkolehden jutussa loukkaavaan sävyyn esille; ko lehden toimittaja on kirjannut sanomisiani yhdistellen niitä omiin ajatuksiinsa, jolloin tekstin sävy on oppilaan kannalta loukkaava; tästä olen erittäin pahoillani ja olen myös keskustellut asiasta ko. oppilaan kanssa; olen välittänyt hänelle myös toisten oppilaiden myötätunnon asiassa; sinänsä julkisuus asiassa ja asian esille tuomisen tapa on ollut blogin pitäjän valinta, jolloin on olemassa riski siitä, että tekstiä tulkitaan eri tavoin; onneksi blogi on nyt suljettu ja poistettu; jos sitä ei olisi tehty, niin arvelisin, että negatiivista palautetta olisi voinut tulla ennemmin tai myöhemmin, vaikka tätä lehtiuutisointia ei olisi koskaan ollutkaan
        ### Lainasu loppu ###

        Sinänsä on hullunkurista, että esimerkiksi tällä palstalla vedotaan usein elämänkokemukseen ja samalla huudetaan ja leimataan nuoret todella ilkeään sävyyn. Valtaosa koulukiusaustapauksista näyttää todella kesyiltä näiden elämääkokeneiden toimintamallien rinnalla.

        Kiitos laittamastasi lainasta.
        Eli ei mitään väliä sillä, että oppilaita aletaan pitämään helppoina ja miettimään ketkä n. 100 oppilaasta (n 50 varmaan tyttöjä?) Kunhan saadaan tieto kaikille? Miksi aihe piti nostaa laajempaan käsittelyyn? Eikö se käsittelyn olisi voinut hoitaa yleisesti lisäämällä seksivalistusta joka kouluun. Teiniraskaudet, kun eivät täällä lapissa ole muutenkaan harvinaisia, joten aihetta olisi. Todella harkitsematonta ja typerää.
        Tämä harmittaa minua, koska ollessani yläasteella lehdistössä oli joku pedofiilikohu. Sen jälkeen minulle huudeltiin siitä, että isäni panee minua :(. Eli minua kiusattiin toiselle sattuneista asioista. Nyt tuolla koulussa kiusataan tuosta asiasta aivan varmasti, koska kukaan ei ajatellut loppuun asti miten tilanteet on parasta hoitaa.
        Viimeinen lauseesi on valitettavan totta.


      • 11+5
        6+9 kirjoitti:

        Arvostelmasi rehtorin tiedotteista pari otetta:
        ### Lainaus alkaa ###
        Näissä keskusteluissa on noussut toistuvasti esille kolme näkökulmaa:
        -miksi asiassa piti olla esille koulun nimi ja raskaustapausten lukumäärät?
        -oppilaat kokevat, että koulun nimen ja luokka-asteen esille tuominen leimaa kaikki 9.lk tytöt ja myös koulun maine kärsii
        -oppilaat ovat olleet huolissaan siitä miten uutisointi vaikuttaa yksittäisiin oppilaisiin (tuossa viiden lukumäärässä mukana oleviin)

        ...esittämiin kolmeen huolenaiheseen voin todeta tämänpäivästen keskustelujen perusteella yhteenvetona seuraavaa:
        -koulun nimeä ei salattu, koska arvelin, että sen kertomatta jättäminen nostattaa vielä suuremman huhumyllyn: mikä koulu? mitkä oppilaat? miksi salataan? Jos tietoja ei anneta tiedottamisen yhteydessä, sitä ryhdytään "keksimään" ja huhumylly kestää kauemmin. Toisaalta arveltiin, että sillä on merkitystä, että asia tapahtui yhdessä koulussa noissa mittasuhteissa: mikä on yhdistävä tekijä? onko kyse yleisestä asenteesta tietyn porukan keskuudessa? jne.
        -leimaavaa ja solvaavaa kirjoittelua on ollut verkkolehdessä ja somessa; se kertoo enemmän kirjoittajastaan kuin itse aiheesta; olen sanonut oppilaille, että he eivät ole vastuussa tällaisesta kirjoittelusta ja siitä minkälainen kuva ja "maine" some-kirjoittelun perusteella muodostuu; kirjoittaja on vastuussa sanoistaan. Sinänsä some- ja verkkolehtikeskustelu menee nopeasti ohi, mutta se on silti loukkaavaa ja tuntuu ahdistavalta.
        -tästä leimaavasta kirjoittelusta huolimatta (se oli arvattavissa) asia oli julkistettava; itse aihe (raskauden keskeytykset, teiniraskaudet, ehkäisy jne.) on niin vakava ja jotain tavallisesta poikkeavaa on ollut käynnissä, että tiedottamisen riski oli otettava ja asia nostettava laajempaan keskusteluun
        -yksittäisen oppilaan blogi on noussut ainakin yhden verkkolehden jutussa loukkaavaan sävyyn esille; ko lehden toimittaja on kirjannut sanomisiani yhdistellen niitä omiin ajatuksiinsa, jolloin tekstin sävy on oppilaan kannalta loukkaava; tästä olen erittäin pahoillani ja olen myös keskustellut asiasta ko. oppilaan kanssa; olen välittänyt hänelle myös toisten oppilaiden myötätunnon asiassa; sinänsä julkisuus asiassa ja asian esille tuomisen tapa on ollut blogin pitäjän valinta, jolloin on olemassa riski siitä, että tekstiä tulkitaan eri tavoin; onneksi blogi on nyt suljettu ja poistettu; jos sitä ei olisi tehty, niin arvelisin, että negatiivista palautetta olisi voinut tulla ennemmin tai myöhemmin, vaikka tätä lehtiuutisointia ei olisi koskaan ollutkaan
        ### Lainasu loppu ###

        Sinänsä on hullunkurista, että esimerkiksi tällä palstalla vedotaan usein elämänkokemukseen ja samalla huudetaan ja leimataan nuoret todella ilkeään sävyyn. Valtaosa koulukiusaustapauksista näyttää todella kesyiltä näiden elämääkokeneiden toimintamallien rinnalla.

        Vastuunkanto. Sitä tässä nyt opetetaan varsinkin sille, joka blogia piti. Kyllä se vaan on niin, että ollakseen kypsä vanhemmaksi, täytyy kantaa vastuu teoistaan. Kun kerran alkoi julkista blogia pitämään, turha on jälkikäteen asiasta ruveta itkemään. Surettaa kovasti tämän syntyvän lapsen kohtalo, lähtökohdat eivät ole huonoa paremmat.


      • .......
        11+5 kirjoitti:

        Vastuunkanto. Sitä tässä nyt opetetaan varsinkin sille, joka blogia piti. Kyllä se vaan on niin, että ollakseen kypsä vanhemmaksi, täytyy kantaa vastuu teoistaan. Kun kerran alkoi julkista blogia pitämään, turha on jälkikäteen asiasta ruveta itkemään. Surettaa kovasti tämän syntyvän lapsen kohtalo, lähtökohdat eivät ole huonoa paremmat.

        Sinulla on täysin väärä käsitys vastuunkannon opettamisesta. Siihen ei liity julkinen nolaaminen, joka vielä tulee ihmiseltä, jolla on valta-asema nolattavaan. Ja on täysin eri asia kommentoida blogin kommenteissa, kuin lehdessä. Tämä tyttö käy neuvolassa, hänellä on vanhemmat ja alaikäisenä odottajana hän tavannee ls-sossujakin, joten vastuunkannon opetus on kyllä hoidossa, ilman pätemisen tarpeista miestäkin.
        Lapsen kohtaloa ei tarvitse surra. Kuten sanoin, alaikäisiä vanhempia tarkkaillaan kyllä paljon yhteiskunnan taholta.


    • ?????

      Mutta miksi 9-luokkalaiset hankkiutuvat raskaaksi ja ilmeisesti
      aivan tietoisesti ?
      Onko syynä pelkkä huomionkipeys ," sitten minusta ja
      lapsestani ovat kaikki huolissaan".

      • menee muodotkin

        Sehä on täyttä tyhmyyttä sekä yksinkertaisen ihmisen merkki jos ei osaa suojautua tai ei edes välitä asiasta se raskaus pilaa kaiken nuoruudesta ei kukaan poikakaan enää ota homssua vakavasti voi ehkä käyttää joskus jos ei ketään tervevärkkistä saa.


      • Ärsyyntynyt.
        menee muodotkin kirjoitti:

        Sehä on täyttä tyhmyyttä sekä yksinkertaisen ihmisen merkki jos ei osaa suojautua tai ei edes välitä asiasta se raskaus pilaa kaiken nuoruudesta ei kukaan poikakaan enää ota homssua vakavasti voi ehkä käyttää joskus jos ei ketään tervevärkkistä saa.

        Nyt puhutaan nuorista tytöistä, iältään kai 15-16 vuotiaita. Tällä hetkellä kyseiset tytöt ovat varmaan ahdistuneita ja peloissaan kaikesta huomiosta, jota heidän virhevalintansa ovat tehneet. Tuskin tarvitsee enää vieraiden aikuisten heitä tuomita, apua ja tukea sen sijaan olisi hyvä olla tarjolla. Näissä keskusteluissa huomiota herättää se, että raskauksien toisista osapuolista ei puhuta mitään. Kukaanhan ei tule raskaaksi ilman miestä. Keitä ovat nämä miehet, jotka viis välittävät ehkäisystä ja jonkin kirjoituksen mukaan ovat vanhempia kuin tytöt. Missä oli heidän vastuuntuntonsa, tiesivätkö tyttöjen iän? Isien osuus tulisi selvittää samalla, kun tytöt autetaan eteenpäin elämässä. Onko varmaa, ettei kyseessä ole jonkinlainen hyväksikäyttörinki? Tässä maailmassa kun kaikki on mahdollista. Niin tai näin, raskauksissa on aina kaksi osapuolta, ja nyt on perinteiseen tapaan tapetille nostettu naissukupuoli.


      • 6+9
        Ärsyyntynyt. kirjoitti:

        Nyt puhutaan nuorista tytöistä, iältään kai 15-16 vuotiaita. Tällä hetkellä kyseiset tytöt ovat varmaan ahdistuneita ja peloissaan kaikesta huomiosta, jota heidän virhevalintansa ovat tehneet. Tuskin tarvitsee enää vieraiden aikuisten heitä tuomita, apua ja tukea sen sijaan olisi hyvä olla tarjolla. Näissä keskusteluissa huomiota herättää se, että raskauksien toisista osapuolista ei puhuta mitään. Kukaanhan ei tule raskaaksi ilman miestä. Keitä ovat nämä miehet, jotka viis välittävät ehkäisystä ja jonkin kirjoituksen mukaan ovat vanhempia kuin tytöt. Missä oli heidän vastuuntuntonsa, tiesivätkö tyttöjen iän? Isien osuus tulisi selvittää samalla, kun tytöt autetaan eteenpäin elämässä. Onko varmaa, ettei kyseessä ole jonkinlainen hyväksikäyttörinki? Tässä maailmassa kun kaikki on mahdollista. Niin tai näin, raskauksissa on aina kaksi osapuolta, ja nyt on perinteiseen tapaan tapetille nostettu naissukupuoli.

        "tytöt ovat varmaan ahdistuneita ja peloissaan kaikesta huomiosta, "
        Tämä ja...
        "Tuskin tarvitsee enää vieraiden aikuisten heitä tuomita"
        ...tämä! Jaksan joka kerta hämmästyä yhä uudelleen, kuinka elämänkokemusta omaavat aikuiset näyttävät mallia, miten jo valmiiksi hankalassa tilanteessa oleva heikompi henkilö saadaan runtattua vielä syvemmälle suohon. Parin hengenvedon jälkeen arvostellaan miten (valitse oma haukkumasana tähän) nuoriso nykyisin on. Itse ollaan valmiita heittämään pari kourallista suolaa toisten haavoihin.

        " Keitä ovat nämä miehet, jotka viis välittävät ehkäisystä ja jonkin kirjoituksen mukaan ovat vanhempia kuin tytöt. Missä oli heidän vastuuntuntonsa, tiesivätkö tyttöjen iän?"
        Ei näin! Kumosit tällä aikaisemmin kirjoittamasi. Se ettei "toisista osapuolista" ei puhuta mitään, johtunee ihan siitä ettei mitään dramaattista tässä suhteessa ole. Näissä tapauksissa ei ole epäilty rikosta. Tytöt ovat 9. luokkalaisia ja nuorimmat 2.asteen koulutuksessa olevat tyttöjä vuoden vanhempia. Ikäero ei ole merkittävä. Usko tai älä, niin tuon ikäiset tytöt ovat harrastaneet seksiä -3 vuoden ikäerolla aina. Käytännössä kaikki selviävät aikuiseksi ja vanhuksiksi täyisin ehjinä ihmisinä.

        Älkää nyt omien olletuksienne ja pelkotilojenne varjolla alkako levittelemään huhuja nurkan takana kyttäävistä peikoista ja sängyn alla piilevistä möröistä. Tytöille on tarpeeksi tuotu taakkaa asiattomilla nimityksillä ja vihjauksilla. Itse olen melkolailla varma, ettei nämä "toiset osapuolet" juuri high-fiveja heittele ja kavereille asiasta kehuskele.

        Nyt jokaisen olisi hyvä viilentää hieman tunteitaan ja pohtia mitä kirjoittelee.


      • Iitaliinu
        Ärsyyntynyt. kirjoitti:

        Nyt puhutaan nuorista tytöistä, iältään kai 15-16 vuotiaita. Tällä hetkellä kyseiset tytöt ovat varmaan ahdistuneita ja peloissaan kaikesta huomiosta, jota heidän virhevalintansa ovat tehneet. Tuskin tarvitsee enää vieraiden aikuisten heitä tuomita, apua ja tukea sen sijaan olisi hyvä olla tarjolla. Näissä keskusteluissa huomiota herättää se, että raskauksien toisista osapuolista ei puhuta mitään. Kukaanhan ei tule raskaaksi ilman miestä. Keitä ovat nämä miehet, jotka viis välittävät ehkäisystä ja jonkin kirjoituksen mukaan ovat vanhempia kuin tytöt. Missä oli heidän vastuuntuntonsa, tiesivätkö tyttöjen iän? Isien osuus tulisi selvittää samalla, kun tytöt autetaan eteenpäin elämässä. Onko varmaa, ettei kyseessä ole jonkinlainen hyväksikäyttörinki? Tässä maailmassa kun kaikki on mahdollista. Niin tai näin, raskauksissa on aina kaksi osapuolta, ja nyt on perinteiseen tapaan tapetille nostettu naissukupuoli.

        Ja kukapa erottaa nykyisin, onko tyttö 13 vai 20. En minä monastikkaa. Ja just tuon ikäiset tytöt haluavat esittää aikuista.Tästäpä moni tuttu äiti onkin huolissaan.Ja kännipäissään vielä enemmän tarve esittää.Ei se pojille tai miehille ole kyllä ollenkaa luvallista sittenkään olla huolehtimatta seurauksista sen enempää kuin tyttöjenkää.Kyllä te tiedätte, mitä seuraa, kun hässii paljaaltaan. Valistusta riittää. Muistan vain itse omalta kohdalta tuon iän, kun oli niin mukava esittää aikuisempaa kuin olinkaa. Ja koskapa sitä uskoo, et minulle mitään sattuu. Toisille vain.


      • Milla I.
        6+9 kirjoitti:

        "tytöt ovat varmaan ahdistuneita ja peloissaan kaikesta huomiosta, "
        Tämä ja...
        "Tuskin tarvitsee enää vieraiden aikuisten heitä tuomita"
        ...tämä! Jaksan joka kerta hämmästyä yhä uudelleen, kuinka elämänkokemusta omaavat aikuiset näyttävät mallia, miten jo valmiiksi hankalassa tilanteessa oleva heikompi henkilö saadaan runtattua vielä syvemmälle suohon. Parin hengenvedon jälkeen arvostellaan miten (valitse oma haukkumasana tähän) nuoriso nykyisin on. Itse ollaan valmiita heittämään pari kourallista suolaa toisten haavoihin.

        " Keitä ovat nämä miehet, jotka viis välittävät ehkäisystä ja jonkin kirjoituksen mukaan ovat vanhempia kuin tytöt. Missä oli heidän vastuuntuntonsa, tiesivätkö tyttöjen iän?"
        Ei näin! Kumosit tällä aikaisemmin kirjoittamasi. Se ettei "toisista osapuolista" ei puhuta mitään, johtunee ihan siitä ettei mitään dramaattista tässä suhteessa ole. Näissä tapauksissa ei ole epäilty rikosta. Tytöt ovat 9. luokkalaisia ja nuorimmat 2.asteen koulutuksessa olevat tyttöjä vuoden vanhempia. Ikäero ei ole merkittävä. Usko tai älä, niin tuon ikäiset tytöt ovat harrastaneet seksiä -3 vuoden ikäerolla aina. Käytännössä kaikki selviävät aikuiseksi ja vanhuksiksi täyisin ehjinä ihmisinä.

        Älkää nyt omien olletuksienne ja pelkotilojenne varjolla alkako levittelemään huhuja nurkan takana kyttäävistä peikoista ja sängyn alla piilevistä möröistä. Tytöille on tarpeeksi tuotu taakkaa asiattomilla nimityksillä ja vihjauksilla. Itse olen melkolailla varma, ettei nämä "toiset osapuolet" juuri high-fiveja heittele ja kavereille asiasta kehuskele.

        Nyt jokaisen olisi hyvä viilentää hieman tunteitaan ja pohtia mitä kirjoittelee.

        On niin kova ahdistus ett' on purettava sitä seksiin ja ilman ehkäisyä tietysti on jännää odottaa että osuiko silläkertaa kohdalle, se purkaa ahdistuneisuutta.


      • 20v,Mä ite
        Iitaliinu kirjoitti:

        Ja kukapa erottaa nykyisin, onko tyttö 13 vai 20. En minä monastikkaa. Ja just tuon ikäiset tytöt haluavat esittää aikuista.Tästäpä moni tuttu äiti onkin huolissaan.Ja kännipäissään vielä enemmän tarve esittää.Ei se pojille tai miehille ole kyllä ollenkaa luvallista sittenkään olla huolehtimatta seurauksista sen enempää kuin tyttöjenkää.Kyllä te tiedätte, mitä seuraa, kun hässii paljaaltaan. Valistusta riittää. Muistan vain itse omalta kohdalta tuon iän, kun oli niin mukava esittää aikuisempaa kuin olinkaa. Ja koskapa sitä uskoo, et minulle mitään sattuu. Toisille vain.

        Kyllä teinipinsa on ylivertainen laite.


      • 6+9
        Milla I. kirjoitti:

        On niin kova ahdistus ett' on purettava sitä seksiin ja ilman ehkäisyä tietysti on jännää odottaa että osuiko silläkertaa kohdalle, se purkaa ahdistuneisuutta.

        Mitä yrität sanoa? Teinit tekevät virheitä ja virhearvoita, kuten myös aikuiset. Näistä viidestä neljä teki ison virhearvion, mutta oikeuttaako tämä julkiseen häpäisyyn? Varsinkin aikuisten elämänkokemusta omaavien taholta? Voisiko tässä ilmeentyä syy siihen miksi nuoret eivät uskalla puhua ongelmistaan aikuisille?


    • Aah aah aah!!!

      Kyllä se mulukku tuntuu teiniplussa tosi hyvältä! 16 pitäisi mielellään kuitenkin olla ikää.

      • 6+9

        En ala moralisoimaan, mutta niille joilta edellinen "Aah aah aah!!!":n trollaus jäi huomaamatta, niin varoituksen sanana:
        Suomessa suojaikärajana pidetään 16-vuotta. Eli jos itse on täyttänyt 18-vuotta, niin alle 16-vuotiaan kanssa pelehteminen menee laittomaksi. Samalla on syytä varoittaa myös leikeista 16-17-vuotiaiden kanssa, jos itse on jo 18-vuotta täyttänyt. Seksin ostaminen on kaikissa olosuhteissa kiellettyä alle 18-vuotiaalta. Ostamiseksi saatetaan laskea lahjan antaminenkin, esim paita, kengät jne...


      • Joonas panee.
        6+9 kirjoitti:

        En ala moralisoimaan, mutta niille joilta edellinen "Aah aah aah!!!":n trollaus jäi huomaamatta, niin varoituksen sanana:
        Suomessa suojaikärajana pidetään 16-vuotta. Eli jos itse on täyttänyt 18-vuotta, niin alle 16-vuotiaan kanssa pelehteminen menee laittomaksi. Samalla on syytä varoittaa myös leikeista 16-17-vuotiaiden kanssa, jos itse on jo 18-vuotta täyttänyt. Seksin ostaminen on kaikissa olosuhteissa kiellettyä alle 18-vuotiaalta. Ostamiseksi saatetaan laskea lahjan antaminenkin, esim paita, kengät jne...

        Jaa mutta kun ne tytöt ovat kovin kiimaisia että käyvät itse käsiksi jos et mitään tee niin se on annettava jotta ei mene maine itseltä.


    • 1200

      TYTTÖJEN PITÄISI MIETTIÄ MYÖS SITÄ, MINKÄLAISIIN HANKALUUKSIIN HE SAATTAVAT MYÖS KUMPPANINSA VANHEMMAT.

      POJAN VANHEMMAT SAATTAVAT JOUTUA MAKSUMIEHIKSI PARIKSI VUOSIKYMMENEKSI.

      Pojan sisarukset voivat joutua myös, myötätunnosta, ikuisiksi maksumiehiksi.

      MITÄ NÄMÄ AVOLIITOT SAAVAT AIKAAN.

      Miksi alle 18-vuotias on lapsi , mutta miksi esim. 13- vuotias ei s ole enää lapsi, vaan seksi on ilmeisesti suositeltavaa henkisen kehityksen ylläpitämiseksi.

      • omenajapuu

        Vanhemmat seuratkaa lastenne facebookkeja. Siellä lapset ovat jo aikuisia ja kuvat paljstavia. Tosin monella äiti kaverina ja sallii kuvat ynnä jutut.


      • 678opåäöl,m

        Ai tyttöjen pitäisi miettiä? Kasvata poikasi niin hyvin, että käyttää kondomia seksiä harrastaessaan tai ei harrasta ollenkaan. Jos hän ei sitä tajua, niin silloin maksaa elatusmaksuja. Kukaan tyttö ei tule yksin raskaaksi, joten maksutkaan eivät lankea vain tytölle. Opeta lapsellesi myös taloudenhoitoa. Normaali parikymppinen ei rahoita itsensä (tai perheensä) elämää vanhempien rahoilla. En ainakaan minä tehnyt niin, eikä tee vanhin lapsenikaan, joka asuu omassa asunnossa.


    • jhjfkhkhkljkjhkhklj

      No ei kai se ihme ole, jos pennut tulee raskaaksi. Eilenkin pari kasiluokkalaista tyttöä näkyi olevan niin kännissä, ettei pystyssä pysynyt ja pari isoa poikaa oli "auttamassa". Kovasti näkyi hellät välit olevan, vaikka välillä toinen pimu rinnuksilleen oksensikin. Eiköhän se lähde sieltä kotoa se kasvatus. Koululla ei taida oikein olla mitään valtuuksia siihen, että pimut vetää perjantaisin pään täyteen ja toikkaroi kännissä. Ja kotiin nyt ei kannata kertoa, koska vanhempia ei todellaakaan voisi vähempää kiinnostaa. Hyvä kun pysyvät pois jaloista

      • Mä tiedän nää

        Asia ei mitenkään aiheudu vanhemmista vaan ihan tytön omasta järjestään sekä myötävaikutuksesta joka tulee kavereista, on turhaa vanhempien mitään koettaa ohjeistaa koska se vaan innoittaa näitä murkkuja.


      • 567bhjnmklö

        Et sitten ajatellut soittaa poliisille, vaan katsoit vierestä. Alaikäisen alkoholin käyttö on laitonta.


    • SuviSofia

      Mietinkin että onko tästä aiheesta tehty tänne keskustelu ja näköjään olikin... :)

      Mietin että mitä noiden kakaroiden päässä oikeen liikkuu? Kyllä aivan liian nuorena raskaaksi tullaan jos aletaan 15-vuotiaana odottamaan lasta ja saadaan 16-vuotiaana vauva. 16-vuotiaana ollaan sitten äitejä ja isiä, vai minkähän ikäsiä lienee nämä isät sitten olleet...

      Jos haluaa nuorena oikeasti vanhemmaksi ja on realistisesti siihen mahdollisuudet eli osaisi nuorella iälläkin olla kypsä ja huolehtivainen vanhempi, niin kannattaisi minimissään odottaa että on se 18vuotta ainakin mittarissa ja elämä omissa käsissä ja ruveta vaikka sitten odottamaan vauvaa, jos elämäntilanne antaa siihen periksi...

      Itse synnytin nyt mun pienen pojan 29.10.14 Rovaniemellä ja olen 19-vuotias. Kesäkuussa täytin 19-vuotta, joten lastani rupesin odottamaan tammikuussa -14 18-vuotiaana joten ennen kun tulin raskaaksi kerkesin olla puoli vuotta täysi-ikäinen.. Lapsen isä onkin sitten 20-vuotias. :-)

      • ei pajo kummempi

        No mites nyt kyllä sieki olit vain hopussa, väärässä järjestyksessä elämää järjestellä..


      • SuviSofia
        ei pajo kummempi kirjoitti:

        No mites nyt kyllä sieki olit vain hopussa, väärässä järjestyksessä elämää järjestellä..

        Mitä ihmettä?

        Itse olen ainakin todella iloinen ja onnellinen lapsestani! harmi jos se on sinulta jotenkin pois ja olen kyllä myös nuori aikuinen, vastuuntuntoinen sellainen, joten kyllä ihan sopiva tässäkin elämänvaiheessa äidiksi. Lapsi oli myös mun ja mieheni yhteinen päätös, eli mistään vahinkokakarasta ei ollut kyse... Aina olen tahtonut myöskin olla nuori äiti, mutta en liian nuori. Toivottavasti ei tarvitse syitä alkaa perustelemaan sen kummemmin.

        Hävettäisi ainakin sinuna kirjotella tuollasia kommentteja 11 päivän ikäisen vauvan äidille!!! ?


      • SuviSofia
        SuviSofia kirjoitti:

        Mitä ihmettä?

        Itse olen ainakin todella iloinen ja onnellinen lapsestani! harmi jos se on sinulta jotenkin pois ja olen kyllä myös nuori aikuinen, vastuuntuntoinen sellainen, joten kyllä ihan sopiva tässäkin elämänvaiheessa äidiksi. Lapsi oli myös mun ja mieheni yhteinen päätös, eli mistään vahinkokakarasta ei ollut kyse... Aina olen tahtonut myöskin olla nuori äiti, mutta en liian nuori. Toivottavasti ei tarvitse syitä alkaa perustelemaan sen kummemmin.

        Hävettäisi ainakin sinuna kirjotella tuollasia kommentteja 11 päivän ikäisen vauvan äidille!!! ?

        Ja omista vanhemmistani tuli myöskin ONNELLISIA isovanhempia 48-vuoden ikäisinä. !


      • johan niitä tekee
        SuviSofia kirjoitti:

        Ja omista vanhemmistani tuli myöskin ONNELLISIA isovanhempia 48-vuoden ikäisinä. !

        Elämäsi on väärässä järjestyksess' onko kaikki asiat jo valmiiksi järjestyksessä perhe-elämään koulut työpaikat ja muut.


      • muahmuah muha
        SuviSofia kirjoitti:

        Ja omista vanhemmistani tuli myöskin ONNELLISIA isovanhempia 48-vuoden ikäisinä. !

        Teiniäitiyshän periytyy. Kun penikkana lapsen saa, lapsi tekee sen saman ja siitä tulee näitä nelikymppisä mummoja. Voi jee ja sitten ollaan ylpeitä ja kun saadaan lapsenlapselle lapsenvahti, mennään yhdessä bailaamaan ja iskemään nuoria miehiä, äiti ja tyttö.


      • mene takaisin kouluu
        johan niitä tekee kirjoitti:

        Elämäsi on väärässä järjestyksess' onko kaikki asiat jo valmiiksi järjestyksessä perhe-elämään koulut työpaikat ja muut.

        Onko pilkut ja pisteet todellakin noin vaikea asia?


      • SuviSofia
        muahmuah muha kirjoitti:

        Teiniäitiyshän periytyy. Kun penikkana lapsen saa, lapsi tekee sen saman ja siitä tulee näitä nelikymppisä mummoja. Voi jee ja sitten ollaan ylpeitä ja kun saadaan lapsenlapselle lapsenvahti, mennään yhdessä bailaamaan ja iskemään nuoria miehiä, äiti ja tyttö.

        Eikö teitä yhtään hävetä kommentoida noin ilkeitä juttuja??

        Kyllä elämässäni on kaikki asiat kunnossa, kiitos vain huolenpidosta JA HOMMATKAA TE LASKUTAITO, JOS ETTE OSAA VÄHENTÄÄ 48 - 19 NIIN SIITÄ TULEE 29, JOTEN KAUKANA ON OMAT VANHEMPANI TEINIVANHEMMISTA OLLUT ! :D

        Voi teitä pellejä.

        Nyt aion kuitenkin keskittyä vauvaani, joten mulla ei oo todellakaan aikaa palstatappeluille ja tämmönen vaan rasittaa miun terveyttä.


      • joo se vain
        SuviSofia kirjoitti:

        Eikö teitä yhtään hävetä kommentoida noin ilkeitä juttuja??

        Kyllä elämässäni on kaikki asiat kunnossa, kiitos vain huolenpidosta JA HOMMATKAA TE LASKUTAITO, JOS ETTE OSAA VÄHENTÄÄ 48 - 19 NIIN SIITÄ TULEE 29, JOTEN KAUKANA ON OMAT VANHEMPANI TEINIVANHEMMISTA OLLUT ! :D

        Voi teitä pellejä.

        Nyt aion kuitenkin keskittyä vauvaani, joten mulla ei oo todellakaan aikaa palstatappeluille ja tämmönen vaan rasittaa miun terveyttä.

        No sehän on jo yksi vaiva kun ei jaksa enää kuten toiset nuoret edes osallistua keskusteluihin, ja itsehän olet osallistunut tähän juttuun ei sinua ole kukaan pyytänyt mukaan.Sinulla on siis vakituinen työpaikkakin ethän toki halua olla sosiaalin elätettävänä lapsesi kanssa jakoulut käytynä ehkä yliopistokin.


      • SuviSofia
        joo se vain kirjoitti:

        No sehän on jo yksi vaiva kun ei jaksa enää kuten toiset nuoret edes osallistua keskusteluihin, ja itsehän olet osallistunut tähän juttuun ei sinua ole kukaan pyytänyt mukaan.Sinulla on siis vakituinen työpaikkakin ethän toki halua olla sosiaalin elätettävänä lapsesi kanssa jakoulut käytynä ehkä yliopistokin.

        Osallistuminen on eriasia. Jos ihminen osallistuu keskusteluun, ei hänen pitäisi kuraa niskaansa saada, etenkään kun en ymmärrä, mitä olisin tehnyt KENELLEKÄÄN väärin tai pahoin...?

        Siispä moinen ilkeys on perseestä.

        Eikä minun tarvitse sellaista kestää ja silti on oikeus osallistua, eikä tupata itteään pelkästään neljän seinän sisälle!

        Menihän tämä asia nyt varmasti perille vai onko ymmärryksessäsi/muiden samanlaisten kun sinä, ymmärryksessä jotain vikaa, kerta ei tajua?


      • voe voe
        joo se vain kirjoitti:

        No sehän on jo yksi vaiva kun ei jaksa enää kuten toiset nuoret edes osallistua keskusteluihin, ja itsehän olet osallistunut tähän juttuun ei sinua ole kukaan pyytänyt mukaan.Sinulla on siis vakituinen työpaikkakin ethän toki halua olla sosiaalin elätettävänä lapsesi kanssa jakoulut käytynä ehkä yliopistokin.

        Sinulla tuskin on käytynä yhtään mitään, kun olet noin kiinnostunut tuntemattoman naisen elämästä. Jonkinlainen pakko-oireinen häiriö on ehkä sulla? Saatika sitten kirjoitustaidon, laskutaidon ja käytöstapojen puute....


      • SuviSofia
        voe voe kirjoitti:

        Sinulla tuskin on käytynä yhtään mitään, kun olet noin kiinnostunut tuntemattoman naisen elämästä. Jonkinlainen pakko-oireinen häiriö on ehkä sulla? Saatika sitten kirjoitustaidon, laskutaidon ja käytöstapojen puute....

        Ja taas sitä mennään... :-)

        Etkö sä ikinä väsy tohon paskan rätkyttämiseen?

        Mutta lyödään nyt ne koulutukset pöytään. Eli normaalisti oon kouluni käyny 16-vuoteen saakka. Päiväkoti, eskari, ala-aste, ylä-aste.

        Ylä-aste kun päätty, pidin välivuoden.

        17-vuotiaana aloin oppisopimuksella opiskelemaan kosmetologi/parturi-kampaajaksi.

        Sitten tulin raskaaksi.

        2-vuotta kerkesin opintoja suorittaa.

        Vuos vielä suorittamatta, joten äitiysloman jälkeen palaan koulun penkille.

        Riittikö?


      • Sohvi Suvia
        SuviSofia kirjoitti:

        Ja taas sitä mennään... :-)

        Etkö sä ikinä väsy tohon paskan rätkyttämiseen?

        Mutta lyödään nyt ne koulutukset pöytään. Eli normaalisti oon kouluni käyny 16-vuoteen saakka. Päiväkoti, eskari, ala-aste, ylä-aste.

        Ylä-aste kun päätty, pidin välivuoden.

        17-vuotiaana aloin oppisopimuksella opiskelemaan kosmetologi/parturi-kampaajaksi.

        Sitten tulin raskaaksi.

        2-vuotta kerkesin opintoja suorittaa.

        Vuos vielä suorittamatta, joten äitiysloman jälkeen palaan koulun penkille.

        Riittikö?

        Ei, olisit käyny ensin koulun loppuun ja sitten vasta hakkiutunut raskaaksi mikä hätä sillä oli, ja ihan oikea kouklu kun parturi-kampaaja nehän ovat jostain kuuluisia, eikä nuot kirjoitukset kaikki ole minun seku heitän sekaan jotain, äläkä käytä noin rumaa kieltä keskusteluissa vai tressakos se vaavi sua niin. ÄLÄ RÄKYTÄ JASKAA tuollainen ei sovi vastasyntyneen äidille, onkos isästä tietoa?


      • juuu näin
        SuviSofia kirjoitti:

        Osallistuminen on eriasia. Jos ihminen osallistuu keskusteluun, ei hänen pitäisi kuraa niskaansa saada, etenkään kun en ymmärrä, mitä olisin tehnyt KENELLEKÄÄN väärin tai pahoin...?

        Siispä moinen ilkeys on perseestä.

        Eikä minun tarvitse sellaista kestää ja silti on oikeus osallistua, eikä tupata itteään pelkästään neljän seinän sisälle!

        Menihän tämä asia nyt varmasti perille vai onko ymmärryksessäsi/muiden samanlaisten kun sinä, ymmärryksessä jotain vikaa, kerta ei tajua?

        Kyllä olet ittes laittanu neljän seinän sisälle lapsenkatsojaksi.


      • ;;;__________..: !¤
        mene takaisin kouluu kirjoitti:

        Onko pilkut ja pisteet todellakin noin vaikea asia?

        Minä, OLe. tosi: merkki-ihminen'ja, osaan; aina ! laittaa ? merkkejä ¨¨^¨ merkkifetissi-ihmisille-_`´ ?()99¤#"!&


      • SuviSofia
        Sohvi Suvia kirjoitti:

        Ei, olisit käyny ensin koulun loppuun ja sitten vasta hakkiutunut raskaaksi mikä hätä sillä oli, ja ihan oikea kouklu kun parturi-kampaaja nehän ovat jostain kuuluisia, eikä nuot kirjoitukset kaikki ole minun seku heitän sekaan jotain, äläkä käytä noin rumaa kieltä keskusteluissa vai tressakos se vaavi sua niin. ÄLÄ RÄKYTÄ JASKAA tuollainen ei sovi vastasyntyneen äidille, onkos isästä tietoa?

        Mähän elän mun elämää just niin kun itse tahdon ja monet saattaa käydä kouluja kolmekymppiseksikin asti ja tekee silti siinä välissä lapsia tai opiskella myöhemmin vaikka uuden ammatin !

        Ei se lapsi ole siinä ongelma.

        Tee sinä vitun apina lapsia koulujen mukaan ja muu kun sanelee sulle ääkköset ja öökkösetkin vielä varmaan suuhun, mutta minä en sille idiotismi paskan tasolle asetu !

        Ja ihan YHTÄ RUMAA VITTUILUA saat takasin päin, kun mulle lauot. Ellet vielä rumempaa, jos et nyt lopeta, kun mitään en ole sulle tehnyt. VAI OLENKO, NO ANNA TULLA MITÄ JA PISTÄ OSOTE JA PUHELINNUMERO, NIIN TULLAAN KÄYMÄÄN - NIIN LOPPUU SINULTAKIN NE VITTUILUT HYVIN LYHYEEN !!!!!

        Ja mä olen ihan tyytyväinen ammatinvalintaani. Nyt akateeminen kultalusikka peppu pitää vaan sen leipäläpeensä kii !

        Ei sulla taida itselläs lapsia olla?


      • Tollasii tenutähtiä
        SuviSofia kirjoitti:

        Mähän elän mun elämää just niin kun itse tahdon ja monet saattaa käydä kouluja kolmekymppiseksikin asti ja tekee silti siinä välissä lapsia tai opiskella myöhemmin vaikka uuden ammatin !

        Ei se lapsi ole siinä ongelma.

        Tee sinä vitun apina lapsia koulujen mukaan ja muu kun sanelee sulle ääkköset ja öökkösetkin vielä varmaan suuhun, mutta minä en sille idiotismi paskan tasolle asetu !

        Ja ihan YHTÄ RUMAA VITTUILUA saat takasin päin, kun mulle lauot. Ellet vielä rumempaa, jos et nyt lopeta, kun mitään en ole sulle tehnyt. VAI OLENKO, NO ANNA TULLA MITÄ JA PISTÄ OSOTE JA PUHELINNUMERO, NIIN TULLAAN KÄYMÄÄN - NIIN LOPPUU SINULTAKIN NE VITTUILUT HYVIN LYHYEEN !!!!!

        Ja mä olen ihan tyytyväinen ammatinvalintaani. Nyt akateeminen kultalusikka peppu pitää vaan sen leipäläpeensä kii !

        Ei sulla taida itselläs lapsia olla?

        Jos noin vaikealuontoinen ihminen on ei olisi kannattanut hakkia sitä ensimmäistäkään kläppiä sitä paitsi jos kohdattais niin se olisi teilla katatstrooffi koska minä olen sentään aika ison joukon johtaja sekä annan määräykset mitä tehdään ei siinä jokin rääväsuinen kläpintekijä pajo paina ukekkelinsa kanssa, menee pupu pippeliukolla pöksyyn.


      • SuviSofia
        Tollasii tenutähtiä kirjoitti:

        Jos noin vaikealuontoinen ihminen on ei olisi kannattanut hakkia sitä ensimmäistäkään kläppiä sitä paitsi jos kohdattais niin se olisi teilla katatstrooffi koska minä olen sentään aika ison joukon johtaja sekä annan määräykset mitä tehdään ei siinä jokin rääväsuinen kläpintekijä pajo paina ukekkelinsa kanssa, menee pupu pippeliukolla pöksyyn.

        Mitäpä tekisit? :D

        Veikkaan että sinulla menisi pupu pöksyyn ennemmin meidän porukoista ja sinullehan tämä paska ainoastaan kostautuu, sinä se turhan takia rupesit lietsomaan riitaa!

        Kertoo just siitä mitenkä typerä olet.

        Ja käytät törkeästi hyväksi äidin hermoja, joka on about kaksi viikkoa sitten synnyttänyt ja vielä hormoonit aivan sekaisin!!!!!

        Tämän takia kysyin, onko sinulla molopäällä lapsia kun mistään mitään et näytä ymmärtävän!


      • 6+9
        SuviSofia kirjoitti:

        Osallistuminen on eriasia. Jos ihminen osallistuu keskusteluun, ei hänen pitäisi kuraa niskaansa saada, etenkään kun en ymmärrä, mitä olisin tehnyt KENELLEKÄÄN väärin tai pahoin...?

        Siispä moinen ilkeys on perseestä.

        Eikä minun tarvitse sellaista kestää ja silti on oikeus osallistua, eikä tupata itteään pelkästään neljän seinän sisälle!

        Menihän tämä asia nyt varmasti perille vai onko ymmärryksessäsi/muiden samanlaisten kun sinä, ymmärryksessä jotain vikaa, kerta ei tajua?

        Tervetuloa Suomi24:ään! Täällä järkevän keskustelun aikaan saaminen on vähintäänkin haasteellista. Jos epäasiallinen kommentointi tuntuu hullulta tai inhottavalta, niin mieti: näillä ihmisillä on todenäköisesti äänioikeus.


      • Hysss kläppi!
        SuviSofia kirjoitti:

        Mähän elän mun elämää just niin kun itse tahdon ja monet saattaa käydä kouluja kolmekymppiseksikin asti ja tekee silti siinä välissä lapsia tai opiskella myöhemmin vaikka uuden ammatin !

        Ei se lapsi ole siinä ongelma.

        Tee sinä vitun apina lapsia koulujen mukaan ja muu kun sanelee sulle ääkköset ja öökkösetkin vielä varmaan suuhun, mutta minä en sille idiotismi paskan tasolle asetu !

        Ja ihan YHTÄ RUMAA VITTUILUA saat takasin päin, kun mulle lauot. Ellet vielä rumempaa, jos et nyt lopeta, kun mitään en ole sulle tehnyt. VAI OLENKO, NO ANNA TULLA MITÄ JA PISTÄ OSOTE JA PUHELINNUMERO, NIIN TULLAAN KÄYMÄÄN - NIIN LOPPUU SINULTAKIN NE VITTUILUT HYVIN LYHYEEN !!!!!

        Ja mä olen ihan tyytyväinen ammatinvalintaani. Nyt akateeminen kultalusikka peppu pitää vaan sen leipäläpeensä kii !

        Ei sulla taida itselläs lapsia olla?

        Ikävää lapsesi kannalta että olet noin lapsellinen ja kajahtanut tyyppi. Naurettiin porukalla tuota sinun uhkailuviestiäsi. Wau, nettiuhkailija vauhdissa, hui kun pelottaa, heh heh heh heh heh! Laitahan sinä se oma osoitteesi ja puhelinnumerosi tänne ylös niin katsotaan sitten hiukan asioita, vai mitä?

        PS: Vai oikein kosmetologi-parturi-kampaaja? Huutonaurua!


    • lapsenkengiss

      En tiedä millaista seksivalistus tätä nykyä kouluissa on ( silloin 15v sitten omassa koulussa oli aika onnetonta), mutta pitäisi niille kakaroille jo kotona opettaa, että jos sitä seksiä aikoo harrastaa, niin mitkä on vastuut ja seuraukset/mahdolliset seuraukset siitä touhusta.

      Kykeneekö hoitamaan asiansa, jos saa vaikkapa jonkun sukupuolitaudin? entä raskaaksi tuleminen, selviääkö henkisesti abortista/ ei-abortista? aborttikaan ei täysin riskitön toimenpide ole. Tai jaksaako sitä parkuvaa lasta 24/7. Pystyykö siitä huolehtimaan.
      Ja tyttölapsilla se maine...

      En (onneksi) kasvatusalan ihminen ole, mutta kyllä noille kakaroille olisi syytä lyödä elämän reaaliteetit varhaisessa vaiheessa pöytään ja vaikka sitten sen karmeimman kautta. Tosi elämässä ei ole oikoteitä eikä hyviä haltioita

    • Todellisuus ja reali

      Saattaa kuulostaa vanhalta kliseeltä,mutta tuo media vääristää reaalimaailmaa niin paljon.
      Telkkarissa on kaikenmaailman menestyviä Amerikkalaisia teiniäitejä,salkkareita,kauniita ja rikkaita ja rohkeita ym..skeidaa.

      Lappilaisten tavisten todellisuus on sitte ankeita aamuherätyksiä,räntäsaeessa töihin raahustamista ja ihan itse saa hoitaa penskansakin täällä.

    • hjhlglghj

      Ihanko ne tytöt pyhästä hengestä raskaaksi tuli. Miehillä ei ole mitään tekemistä asian kanssa. Siis kuka mies pukkaa alaikäisen paksuksi ja sitten haukutaan tyttöjä, kun siittiöt hedelmöitti tyttöjen munasolun. Ei ole asenteen muuttuneet. Miehet pääsee kuin koira veräjästä ja tytöt haukutaan.

      • hyviä panoja

        Itehän ne sitä toosaa tyrkyttävät tuntuu että on ihan pakko panna joka välissä ovat niin kiimaisia kaikki käyvät muniinkin kiinni jos et meinaa mitään alkaa., pakko panna.


    • ehkäsy pakolliseksi

      Ei hyvää päivää mihin tämä maailma on menossa!

      "Mutta lyödään nyt ne koulutukset pöytään. Eli normaalisti oon kouluni käyny 16-vuoteen saakka. Päiväkoti, eskari, ala-aste, ylä-aste."

      Onko sulla kaikki inkkarit kanootissa??? "Päiväkoti, esikoulu....."??? HUUTONAURUA!

    • niin se menee

      Vanhat ukot panee niitä juottaa ensin päihin ja sitten ei ku paneen.

    • evoluution tarkoitus

      kylmä totuushan on !! ihminen on apina laji joka syö ja lisääntyy vaan !! ja tämä on "evoluutiota" ja sen ne pojat on osannu "suorittaa"!!! ja jättää "äitien" huollettavaksi jälki kasvu...????????? :( ikään ja kokoon katsomatta.....

    • ehkäpä sellainen

      Mikähän on raskaanaoloprosentti nykyisin kuluissa olisiko jotain 30%

      • Olen ensisijaisesti äiti

        Ei oikeasti ! Onko tosi että nykyvanhemmilla ei ole enään mitään todellisuuden tajua... Asioista ei voida puhua niiden oikeilla nimillä ettei vaan kellään tule paha mieli. Alaikäisen raskaus on asia johon meidän tulee puuttua ja jos tällaista ilmenee jossakin yhteydessä tavallista enemmän on sitä syytä miettiä laajemminkin.
        Oikeasti viranomaiset eivät tee näitä asioita vittuillakseen vaan he haluavat oikeasti tehdä työnsä niin että näillä meidän nuorilla on jatkossakin mahdollisuus elää ikätasonsa mukaista elämää!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      156
      2722
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2006
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      2001
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1806
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1550
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1313
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1212
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      10
      1201
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1171
    Aihe