KASTE, ensin

teu,

SAKRAMENTIT , kaste ja Alttarin Sakrantti EIi EHTOOLLINEN .

sAKRAMENTIT OVAT sEURAKUNNAN pYHI TOIMITUKSIA ..
Jotka Jeesus Kristrus on itse asettanut .Kristus itse on niissä
läsnä ja jakaa näkyvien aineiden välityksellä meille armoa .

Paikassa ,jonka pyhitin omalle nimelleni , Minä tulen luoksenne
ja siunan teitä . ,2 Moos. 20 :24.

57

361

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Asiaa!!!

      Kerrassaan asiaa!!!! ollaan menossa oikeaan suuntaan nämä sakramentit on oltva seurakunnassa siksi es lesstat ne on ottamassa omille rukoushuoneile pölhömmänkin tämä yksinkertainen asia pitäisi ymmärtää

      • ihme ja kumma juttu

        Hienoa teu vihdoinkin olet oivaltanut miten mukavaa on kun saamme nauttia ehtoollista rukoushuoneella


      • ootpa pöljä
        ihme ja kumma juttu kirjoitti:

        Hienoa teu vihdoinkin olet oivaltanut miten mukavaa on kun saamme nauttia ehtoollista rukoushuoneella

        Ketkä me? Easikoislestadiolaisuus on ollut ja edelleen on luterilaisen kirkon herätysliike? Jos es.lest. liikkeen lopetatte ja oman kirkkonne perustatte, niin siitä vaan sitten. MItä luulet tuolla teolla voittavassi?


      • teu,
        ootpa pöljä kirjoitti:

        Ketkä me? Easikoislestadiolaisuus on ollut ja edelleen on luterilaisen kirkon herätysliike? Jos es.lest. liikkeen lopetatte ja oman kirkkonne perustatte, niin siitä vaan sitten. MItä luulet tuolla teolla voittavassi?

        Kasteen Asettaminen :Herramme Jeesus Kristus asetti Pyhän Kasteen
        vähään ennen Taivaaseen menoa , kun Hän sanoi Opetuslapsilleen :
        Matt. 28:18-20, raamatun kohdassa olevat sanat.

        58 . Kasteen siunaus, : Kasteesa toimii Jesus Kristus itse . Hän uudestisynnyttää
        ... Meidät siinä ja ottaa meidät Jumalan Lapsiksi ja seurakunnan jäseniksi . Hän vapauttaa meidät synnion ,kuoleman ja saa ta nan vallasta..
        Kastettuna saamme uskossa turvautua Jumalan Rakkauteen . Saamme vastaanottaa lahjana kaiken sen, mitä Jeesus on tehnyt puolastamme . Kasteemme perusteella Pyhä Henki johtaa ja kasvattaa meitä.

        Kaikki te, jotka olette Kristukseen Kastettuja olette pukeneet Kristuksen yllenne,
        GAL:3:27.

        Katsokaa , kuinka suurta Rakkautta Isä on meille osoittanut : Me olemme saa -
        neet JUMALAN LAPSEN NIMEN , 1,Joh.3:1.

        Totisesti ,totisesti: JUos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä , hän ei pääse
        JUMALAN VALTAKUNTAAN ,,Joh.3:5.

        Olen Kastettu , olen pelastuvas , M. LUTHER.


      • teu,
        ihme ja kumma juttu kirjoitti:

        Hienoa teu vihdoinkin olet oivaltanut miten mukavaa on kun saamme nauttia ehtoollista rukoushuoneella

        ""ihme ja kumma juttu""

        Ilmoitan vain ettenm koskaan tule yletyin käsin kiittämään sin ajatusta , ei rauhaa.


      • teu,
        teu, kirjoitti:

        ""ihme ja kumma juttu""

        Ilmoitan vain ettenm koskaan tule yletyin käsin kiittämään sin ajatusta , ei rauhaa.

        59 .Kasteen velvoitus , Kaste velvoittaa meitä siihen , että meissä oleva ,

        "vanha ihminen on jokapäiväisessä katumuksessa ja parannuksessa upotettava
        ja että sen on kuoltava kaikkine synteineen ja pahoine himoineen , ja että sen sijaan on joka päivä tultava esiin ja noustava ylös uuden ihmisen ,joka elää vanhurskaudessa ja puhtaudessa iankikkisesti Jumalan edessä ".
        Kaste velvoittaa kuolemaan pois synneistä : Room. 6:1-4.

        Teidän tulee hylätä entinen elämäntapanne ja vanha minänne , joka petollisten himojensa vuoksi tuhon oma. Teidän tulee uudistua mieleltänne ja hengeltänne ja pukea yllenne uusi ihminen, joka on luotu sellaiseksi kuin Jumala tahtoo, elämään
        oikeuden ja totuuden mukaista , pyhää elämää. EF. 4:22-24.


      • Herää teu
        teu, kirjoitti:

        59 .Kasteen velvoitus , Kaste velvoittaa meitä siihen , että meissä oleva ,

        "vanha ihminen on jokapäiväisessä katumuksessa ja parannuksessa upotettava
        ja että sen on kuoltava kaikkine synteineen ja pahoine himoineen , ja että sen sijaan on joka päivä tultava esiin ja noustava ylös uuden ihmisen ,joka elää vanhurskaudessa ja puhtaudessa iankikkisesti Jumalan edessä ".
        Kaste velvoittaa kuolemaan pois synneistä : Room. 6:1-4.

        Teidän tulee hylätä entinen elämäntapanne ja vanha minänne , joka petollisten himojensa vuoksi tuhon oma. Teidän tulee uudistua mieleltänne ja hengeltänne ja pukea yllenne uusi ihminen, joka on luotu sellaiseksi kuin Jumala tahtoo, elämään
        oikeuden ja totuuden mukaista , pyhää elämää. EF. 4:22-24.

        Teu älä ole pöljä miksi viitsit väämtää tänne noita tarinoitasi eihän ne millääntavalla liity etteikö voisi sakramentteja nauttia rukoushuoneillamme taisi muuten lähisukulaisesi jakaa ehtoollista es lestojen matkaalla inkerissä miksi siellä ovat nämä vastustajat ensimmäisenä kannukävessä ja täällä vastustetaan ?


      • Ei ihme teu
        teu, kirjoitti:

        ""ihme ja kumma juttu""

        Ilmoitan vain ettenm koskaan tule yletyin käsin kiittämään sin ajatusta , ei rauhaa.

        Ei perkeleet koskaan ole jeesuksen verestä ja ruumiista kiitelleet ei se ihme ellet sinäkään


      • 8+12
        Herää teu kirjoitti:

        Teu älä ole pöljä miksi viitsit väämtää tänne noita tarinoitasi eihän ne millääntavalla liity etteikö voisi sakramentteja nauttia rukoushuoneillamme taisi muuten lähisukulaisesi jakaa ehtoollista es lestojen matkaalla inkerissä miksi siellä ovat nämä vastustajat ensimmäisenä kannukävessä ja täällä vastustetaan ?

        Jakavathan saarnaajamme Suomessakin ehtoollista avustajina.

        On suuri ero jakaa luterilaisen kirkon ehtoollista. Niihin tilaisuuksiin on kaikilla vapaa pääsy. Ne ei ole mitenkään vain uusille "myöhempien aikojen pyhille" tarkoitettuja.

        Sellainenkin kirkko on, kun "Myöhempien aikojen Pyhien Jeesuksen Kristuksen kirkko."

        Meistä essuistakin tulee sitten myöhempien aikojen pyhiä. (Niin kauheasti kun me olemmekin arvostelleet siitä muita. Voi kauhistus sentään...)


      • teu,
        Ei ihme teu kirjoitti:

        Ei perkeleet koskaan ole jeesuksen verestä ja ruumiista kiitelleet ei se ihme ellet sinäkään

        ""ei ihme teu ""

        Ensinnä sinä et ymmärrä mitään , sen näkee otsikostasi jo , toiseksi en minäkään
        saa ta naa kiitä , vaikka pelkään että sinä kiität , on aletavaa kirjoittaa kuin si teit
        Minua voi hoopottaa mitenpaljon vain , mutta älä tee sitä Herastamme, .


      • Voi teu
        8+12 kirjoitti:

        Jakavathan saarnaajamme Suomessakin ehtoollista avustajina.

        On suuri ero jakaa luterilaisen kirkon ehtoollista. Niihin tilaisuuksiin on kaikilla vapaa pääsy. Ne ei ole mitenkään vain uusille "myöhempien aikojen pyhille" tarkoitettuja.

        Sellainenkin kirkko on, kun "Myöhempien aikojen Pyhien Jeesuksen Kristuksen kirkko."

        Meistä essuistakin tulee sitten myöhempien aikojen pyhiä. (Niin kauheasti kun me olemmekin arvostelleet siitä muita. Voi kauhistus sentään...)

        Taidat olla itse niitä myöhästyneitä nou hätä toivottavasti vielä kerkiät tekemään parannuksen rukoilen puolestasi ettei kohdallasi ole ovi suljettu liikuskelet aika lähellä pyhänhengen pilkaa lähes jokainen joka on lukenut saastaasi ymmärtävät tämän se on teu vakava juttu kaikella rakkaudella varo


      • teu,
        8+12 kirjoitti:

        Jakavathan saarnaajamme Suomessakin ehtoollista avustajina.

        On suuri ero jakaa luterilaisen kirkon ehtoollista. Niihin tilaisuuksiin on kaikilla vapaa pääsy. Ne ei ole mitenkään vain uusille "myöhempien aikojen pyhille" tarkoitettuja.

        Sellainenkin kirkko on, kun "Myöhempien aikojen Pyhien Jeesuksen Kristuksen kirkko."

        Meistä essuistakin tulee sitten myöhempien aikojen pyhiä. (Niin kauheasti kun me olemmekin arvostelleet siitä muita. Voi kauhistus sentään...)

        ""8 12""

        Niin jakaa,ja on oikeus se tehdä,heidät on siihen koulutettu Mutta se on Kirkollinen
        Toimitus Pyhä Sakramentti .
        Enkä minäkään puhu siitä etteikö sitä saisi jakaa jos siihen on Lupa , se on hankittava ensin ,sitten asia on ok.
        Mutta ei nyt kun Akiteeraajat puhuu, eikä heidän oheje, ole lähelläkään Jeesuksen
        esittämää toimintoa , Jeesus sanoo ottakaa syökää , ja juokaa tästä kaikki pitää
        tietää Hänen sanansa vaikutus , eikö Viini ollut Tämän Sakramentin SINETTI ?

        Käydään vähän sitä läpi , Kun joku on nauttimassa väärin Alttarein Sakramenttia
        Niin Tapahtui sillionkin koska Ehtoollinen Asetettiin , Juudas huitasi viinin suuhun
        ja läksi niiltä saijoilta ,, mitä tapahtui ,ehkä tiedättekin , ellette lukekaa ,sillä
        siinä tapahtui se mitä oli sanottu , kuka nauttii Tämän väärin se nauttii ehtoollisen
        tuomioksi,,

        On tuha hakea noin kaukaa syyllisiä (mormoonit ) tiedän tokkopa heillä
        Ehtoollistakaan on ... Meillä on monta Es /Lestaa jotka ei ansaite yhtään
        parempaa . ei selvenpää Saarnaajaa ollut kuin EH:oli aikanaan , Hän
        laittoi tälläisen asian äkkiä kuntoon , mihin meillä menee monta pv.


      • teu,,
        Voi teu kirjoitti:

        Taidat olla itse niitä myöhästyneitä nou hätä toivottavasti vielä kerkiät tekemään parannuksen rukoilen puolestasi ettei kohdallasi ole ovi suljettu liikuskelet aika lähellä pyhänhengen pilkaa lähes jokainen joka on lukenut saastaasi ymmärtävät tämän se on teu vakava juttu kaikella rakkaudella varo

        ""voi teu""

        Sinulle on kerrottava olen syntynyt EsLesta perheeseen 1945.

        Olen kulkenut monia teitä , mutta sain Henkilökohtaisen uskon 1962 ,

        ja vaikka sen jälkeen on ollut taas mutkia matkassa , olen korjannut asioita
        moneen kertaan ,enkä ole päästänyt piloille yhtään kertaa niin kuin sinä
        Minä olen kertonut aikaisemmin että jos joku kohdistaa pa kaa sa minuun
        se tullaan tekemään tavalla tai toisella sanattomaksi .

        Ensin minun nm.käyttva millään muodolla, ei ole ystä'vä eikä pulmunen .
        Toinen asia kun toi nimimerkki kysymys onnistuu ,luulen että muukin .
        Olen samaa mieltä ,että pyhänhenken pilkka on rikos , mutta yleensä kirjoitan
        vain Raamatusta sitä asiaa tai katekismuksesta ,,


      • teu,
        Herää teu kirjoitti:

        Teu älä ole pöljä miksi viitsit väämtää tänne noita tarinoitasi eihän ne millääntavalla liity etteikö voisi sakramentteja nauttia rukoushuoneillamme taisi muuten lähisukulaisesi jakaa ehtoollista es lestojen matkaalla inkerissä miksi siellä ovat nämä vastustajat ensimmäisenä kannukävessä ja täällä vastustetaan ?

        ""herää teu""

        Vain olen minä nyt pöljä voi ,olla mutta minä kirjiotin njuuri Vähä katekismuksesta
        joka on minusta ehdoton sana ,siis älä valehtele ,

        se taisi olla lähisukulinen ehkä ., Mutta häellä on siihen lupa Inkerin kirkolta ja
        suomelta ,Jos suometa menee omiin Sakramentteihin ,sekin loppuu inkerissä
        koko venäjällä hiukan pitäsi harkita mitä sanoo

        Ei varmasti vastuteta , mutta pitää olla luvat kunnossajoka asiaan ..


      • teu,

        "#"Asiaa"#"

        Ei asia noin ole jos seuraat vähänkin tilanette ei sen takia Sakramenntia oteta
        omiin käsiin Tai tiukkis poppoo ota , kun ei voi Nimittäin siinä on semmoinen seikka
        Es /lestat ei ole seurakunta , jos olisi se olisi toinen asia -.

        Nyt sanon sinun sanat , Yksikrtasisemmankin ja Pölhömmankin ptäisi tämä
        ymmärtää , Siinä on syy ettei mikään käy .

        Mutta ne ei estä sitä että Kastetaan lapsia , kuin aina ennenkin ja pappi sen tekee
        Koska myöhemmin on monta asia , jotka toimii vain sen takia ,Rippi koulu
        Sekä avioliito Jos maalikko kastaa se voi vaikuttaa ettei noihin mainiy´ttuihin
        asioihin pääse ,,ei ainakaan kirkkohäät,,


      • Herää Teu
        ootpa pöljä kirjoitti:

        Ketkä me? Easikoislestadiolaisuus on ollut ja edelleen on luterilaisen kirkon herätysliike? Jos es.lest. liikkeen lopetatte ja oman kirkkonne perustatte, niin siitä vaan sitten. MItä luulet tuolla teolla voittavassi?

        ootpa pöljä 7.11.2014 00:39

        Kuvitteletko että Esikoiset ovat tilivelvollisia Luterilaiselle kirkolle, Olen kyllä mieltänyt että seurakunnan Herra on Jeesus Kristus, joka on luvannut olla luonamme maailman loppuun asti.

        Me saamme todella iloita siitä, jotta saamme nauttia ehtoollisen omilla kotoisilla rukoushuoneilla.
        Teukin kuulemma sitä haluaa, odottaa palavasti saada ateria omilta miehiltään.


      • teu,

        Et varmaan tutkinut tuota paikkaa Raamatrusta ,,'

        Toinen juttu : Tässä olisi muistettava ja tarkattava , mikä on se seurakunta
        sekä muut ja tiukkis lestat ,menee kohti lahkoa ,,sille pitäisi voida jotain ..

        Siis juuri Rukous huoneelle ,veto on tämmäinen raadollisuus . Sitä ei voi
        kuin valittaa , toivon että kaikki ottaa asian onkeensa.

        NÄIN YKSAINKERTAINEN ASIA PITÄISI YMMÄRTÄÄ,,


      • Puhdistetaan rattaat
        ootpa pöljä kirjoitti:

        Ketkä me? Easikoislestadiolaisuus on ollut ja edelleen on luterilaisen kirkon herätysliike? Jos es.lest. liikkeen lopetatte ja oman kirkkonne perustatte, niin siitä vaan sitten. MItä luulet tuolla teolla voittavassi?

        Tällä tavalla kekareet pudotetaan rattailta.


      • teu,
        ootpa pöljä kirjoitti:

        Ketkä me? Easikoislestadiolaisuus on ollut ja edelleen on luterilaisen kirkon herätysliike? Jos es.lest. liikkeen lopetatte ja oman kirkkonne perustatte, niin siitä vaan sitten. MItä luulet tuolla teolla voittavassi?

        #"ootpa pöljä"#

        56. Sakramentit sakramentit ovat seurakunnanan pyhiä toimituksia , jotka Jeesus Kristus itse on asettanyt , Kristuas itse on niissä läsnä ja jakaa näkyvin aineiden
        välityksella meille Armoa .

        Paikassa jonka pyhitän omalle nimelleni , minä tulen luoksenne ja siunaan teitä, 2 Moos, 20:24.


      • teu,
        teu, kirjoitti:

        #"ootpa pöljä"#

        56. Sakramentit sakramentit ovat seurakunnanan pyhiä toimituksia , jotka Jeesus Kristus itse on asettanyt , Kristuas itse on niissä läsnä ja jakaa näkyvin aineiden
        välityksella meille Armoa .

        Paikassa jonka pyhitän omalle nimelleni , minä tulen luoksenne ja siunaan teitä, 2 Moos, 20:24.

        ""teu""

        57 . Kasten asettaminen ,: Herramme Jeesus Kristus asetti Pyhän Kasteen vähään Taivaaseen astumista , kun hän sanoi Opetuslapsillensa:

        Minulle on anettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä . Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni : Ksastakaa heitä ISÄN ja pojan nja Pyhän Hengen nimeen ja opettakaa heitä noudattamaan kaikkea , mitä minä olen käskenyt teidän noudattaa . Ja katso , minä olen teidän kanssanne kaikki päivät maailman loppuun '
        asti . ;Matt. 28:18-20. .


      • TEU,
        ihme ja kumma juttu kirjoitti:

        Hienoa teu vihdoinkin olet oivaltanut miten mukavaa on kun saamme nauttia ehtoollista rukoushuoneella

        ""IHME JA KUMMA ""

        mINÄ EN KOSKAAN TULE , KALLISTUMAN NTUOHON SUUNTAAN
        VOIT MUISTISI VIRKISTYKSEKSI , LAITTAA TÄMÄN EMOLEVYYN. ,

        OTAPPA HUOMIOON MIKÄ LAHKO /LAHKOLAINEN HÄN ON SEL -
        LAINEN JOKA ON ERONNUT VALLITSEVASTA KIRKOSTA JA
        SIIHEN ON MUUTAMPIA SYITÄ ,,MUTTA NE EI ANNA LUPAA SIIHEN .


      • teu,

        "" Asiaa !""

        Rukoilisitteko huomisen äänestyksen takia
        se on se homo vihkiminewn katso ettei voita
        Vaan että Pyhä liitto pysyy voitolla.


    • homehtuuko se

      teulla saattaa olla vesivahinko piakkoin, niin on paljon vettä jutuissaan.

      tai vähän vettä ja paljon puhetta siitä vähästä.

      • teu,

        En ymmärrä miten koska ei minulla ole eturahas eikä muuta vaivaa .

        Jos taas tarkoitat Kastetta juttuja Sakramannttina ,älä vaivaa päätäsi
        siihen voi sattua , , kyllä tänne saakin laittaa puhetta , mehän ollaan
        keskustelu palstalla eikö ,,

        Minulla tarkka nenä jos joku on menossa homeeseen siitä tulee haju
        sen voi tunnistaa , meillä on Neitseellinen ilma se on vuosi sitten
        tutkittu , mutta se ei ole jokaisella aivan sama . kun meidän kin
        talo on vuodelta 1972 ,voin vain todeta hienoa..


    • teu,

      60. Lapsen kaste :

      Koska jokainen lapsi on perisynnin turmelema ja tarvitsee pelastusta , Kristuksen
      seurakunta on alkuajoista asti vienyt Kasteessa pienet lapset Vapahtajan luo . Se on seurannut Jeesuksen sanoja : "Sallikaa lasten tulla minun luokseni ," Näin se on tahtonut jättää jokaisen ihmiselämän sen hennoimmasta alusta asti JUMALAN
      suojelukseen ja hoitoon .

      Sallikaa lasten tulla minun luokseni , älkää estäkö heitä. Heidän kaltaistensa on Jumalan valtakunta . Totisesti : joka ei ota Jumalan valtakuntaa vastaan niin kuin
      lapsi , hän ei sinne pääse. Mark. 10:14-15.

      Ette vlinnut minua ,vaan minä valitsin teidät ,Joh.15:16.

      Kirkko on saanut Apostoleilta tavan Kastaa lapsia , Origenes, Kirkon isä.

      Kristus tuli pewlastamaan kaikkia , Kaikkia sanon minä , jotka hänen kauttaan uudestisynnytetään Jumalalle , Imeväiset ,pieniä lapsia ,nuorukaiset ja vanhukset

      kirkko isä Ireneus .

      • teu.

        61. Kaste ja opetus : kaste on Jeesuksen käskyn mukaan opetettava pitämään ,
        mitä Hän on käskenyt . Tämä opetus tapahtuu kodissa ja koulussa , mutta erityisesti Rippikoulussa . Rippikoulu päättyy Pyhään toimitukseen ,jota sanotaan Konfirmaattioksi . Siinä seurakunta Rukoilkee puolestamme, me tunnustamme ,
        uskomme ja lupaamme uskollisuutta Vapahtajallemme . Sen jälken käymme ensimmäisen kerran Herramme pyhällä Ehtoollisella .

        Pidä aina mielessäsi nämä käskyt. jotka minä sinulle tänään annan .- Teroita niitä alinomaan lastesi mieleen ja puhu niistä , olitpa kotona tai matkalla ,makuulla tai jalkeilla ... 5 Moos 6:6-7.

        Me emme salaa niitä lapsiamme vaan kerromme tulevillekin polville Herran voimassa , Herran teoista , ihmeistä , joita Hän on tehnyt ,,,Ps. 78:4.

        Ole Uskollinen kuolemaan asati , niin minä annan sinulle voitonseppeleeksi ,
        elämän ..,,,Ilmestyskirja .2:10..


      • teu,
        teu. kirjoitti:

        61. Kaste ja opetus : kaste on Jeesuksen käskyn mukaan opetettava pitämään ,
        mitä Hän on käskenyt . Tämä opetus tapahtuu kodissa ja koulussa , mutta erityisesti Rippikoulussa . Rippikoulu päättyy Pyhään toimitukseen ,jota sanotaan Konfirmaattioksi . Siinä seurakunta Rukoilkee puolestamme, me tunnustamme ,
        uskomme ja lupaamme uskollisuutta Vapahtajallemme . Sen jälken käymme ensimmäisen kerran Herramme pyhällä Ehtoollisella .

        Pidä aina mielessäsi nämä käskyt. jotka minä sinulle tänään annan .- Teroita niitä alinomaan lastesi mieleen ja puhu niistä , olitpa kotona tai matkalla ,makuulla tai jalkeilla ... 5 Moos 6:6-7.

        Me emme salaa niitä lapsiamme vaan kerromme tulevillekin polville Herran voimassa , Herran teoista , ihmeistä , joita Hän on tehnyt ,,,Ps. 78:4.

        Ole Uskollinen kuolemaan asati , niin minä annan sinulle voitonseppeleeksi ,
        elämän ..,,,Ilmestyskirja .2:10..

        KasteRukousten sanoista kuulet , kuinka monin valituksin ja kuinka vakavin
        mielin kristillinen kirkko kantaa lapsen esiin: vakain ,varmoin sanoin se tun - nustaa Jumalalle , että lapsi on joutunut per ke leen valtaa, synnin ja vihan
        lapseksi ,palavasti se kerukoilee apua ja kasteen Armoa , että hänestä tulisi
        Jumalan lapsi .

        Niinpä sinun olisi syytä ottaa huomioonm ,ettei ole leikin asia käydä per ke leen kimppuun . Kasteessa ei vain karkoteta kerke lettä lapsen luota, vaan toisaalta
        tuo mahtava vihollinen ärsytetään ahdistamaan Katettua koko elä'män ajan . Sen
        vuoksi on todella tarpeen , että koko sydämestä ja lujassa uskossa autamme ,

        Lapsiparkaa ja pyydämme niin hartaasti kuin osaamme , että Jumala ei vain
        rukouksemme sanojen mukaisesti vapauttaisi lasta per ke leen vallasta , van että Hänmyös vashvistaisi lasta , niin että tämä jaksaisi ritarin tavoin taistella per ke lettä' vastaan koko elämänsä ajan ja vielä kuolemansa hetkellä .

        Kun kastetut ihmiset usein turmeltuvat niin kelvottomiksi ,se saattaa mielestäni johtua siitä, että kaste on totisesti kylmän välinpitämättömasti ja että kastettavan
        puolesta on toimituksen aikana Rukoiltu täysin vailla tosi tarkoitusta ..


      • teu,
        teu, kirjoitti:

        KasteRukousten sanoista kuulet , kuinka monin valituksin ja kuinka vakavin
        mielin kristillinen kirkko kantaa lapsen esiin: vakain ,varmoin sanoin se tun - nustaa Jumalalle , että lapsi on joutunut per ke leen valtaa, synnin ja vihan
        lapseksi ,palavasti se kerukoilee apua ja kasteen Armoa , että hänestä tulisi
        Jumalan lapsi .

        Niinpä sinun olisi syytä ottaa huomioonm ,ettei ole leikin asia käydä per ke leen kimppuun . Kasteessa ei vain karkoteta kerke lettä lapsen luota, vaan toisaalta
        tuo mahtava vihollinen ärsytetään ahdistamaan Katettua koko elä'män ajan . Sen
        vuoksi on todella tarpeen , että koko sydämestä ja lujassa uskossa autamme ,

        Lapsiparkaa ja pyydämme niin hartaasti kuin osaamme , että Jumala ei vain
        rukouksemme sanojen mukaisesti vapauttaisi lasta per ke leen vallasta , van että Hänmyös vashvistaisi lasta , niin että tämä jaksaisi ritarin tavoin taistella per ke lettä' vastaan koko elämänsä ajan ja vielä kuolemansa hetkellä .

        Kun kastetut ihmiset usein turmeltuvat niin kelvottomiksi ,se saattaa mielestäni johtua siitä, että kaste on totisesti kylmän välinpitämättömasti ja että kastettavan
        puolesta on toimituksen aikana Rukoiltu täysin vailla tosi tarkoitusta ..

        Jatkan .

        5. Pidä se mielessäsi ,että kastetoimituksen liittännäiset merkirtsevät kovin vähän , sellaiset kuin kasvoihin puhaltaminen ,ristinmerkkien tekeminen , suolan paneminen suuhun, syljestä, mullasta tehty tanan levitys siveleminen korviin ja nenään,rinnan ja olkapädein voitelu öljyllä , päälaen voitelu krismalla ,kastepaitaan pukeminen , palavan kyntilän antaminen käteen jne.

        Kaikkea sellaista ihmiset ovat lisänneet kaunistaakseen kastetoimitusta, mutta ilman niitäkin on kaste toimitettavissa , sillä ei per ke le noita keinoja kavahda eikä kammoa
        hän ei piitta isommissakaan kontsteistä , hänet on otettava vakavasti.

        6. pidä enemmin huoli siitä , että seisot kastetoimituksessa oikeassa uskossa lujana
        kuulet Jumalan sanan ja otat vakaalla mielellä osaa Rukoukseen :Kun pappi sanoo:
        "Rukoilkaamme ", hän todella kehottaa sinua rukoilemaan mukana. Kaikkienn kummien ja muiden siinä seisovien tulee sydämessään lausua Jumalalle papin Rukous sanat yhdessä hänen kanssaan . Siksi papin on lausuttava Rukouksensa
        sangen selvästi ja hitaasti ..

        7. Niin että kummit voivat ne kuulla ja ymmärtää . Kummien tulee yksimielisesti
        sydämessään yhtyä papin kanssa Rukoilemaan , esittämään lapsen hätä vakavin nmielin Jumalalle , käydä kaikin voimin taisteluun lapsen puolesta per ke lettä vastaan ja tehdä tämä kaikki täydellä vakavuudella , koska se ei per ke leestäkään,
        ole leikkiä.

        Tämän vuoksi on oikein ja kohtuullista ,ettei juopunut /juopuneita eikä maallis-
        mielisiä pappeja päästetä kastamaan ketään eikä kummeiksi kelpuuteta kevyt-
        mielisiä ihmisiä . Käytettäköön arvokkaita nuhteettomia , vakavamielisiä ja hurskaita
        pappeja ja kummeja , sellaisia , joilta voi odottaa , että he toimittavat kasteen vakain mielin ja oikeassa uskossa. . Eihän meidän pidä antaa tätä korkeaa Sakramenttia per ke leen pilkattavaksi emmekä saa häpäistä JUMALAA , joka siinä antaa äärettömän ja pohjattoman armonsa rikkauden tulvia ylitsemme ja joka itse on antanut sille nimeksi "uusisyntyminen " koska me siinä pääsemme kaikesta per ke leen hirmuvallasta vapaiksi .

        Eroon synnistä , kuolemasta ja hel ve tistä , elämän lapsiksi ja kaikkiaan jumalan aarteiden perillisiksi , Jumalan omiksi Lapsiksi ja Kristuksen veljiksi ..'
        Rakkaat kristityt ! Älkäämme hoitako tätä Jumalan sanomattoman kallista lahjaa niin huolimattomasti ,kuin tähän asti . Onhan kaste ainut lohdutuksemme. , pääsy kaikkien Jumalan aarteiden ääreen ja kaikkien pyhien yhteyteen . siihen JUMALA
        meitä auttakoon , aamen ..

        Tämä Kasteen toimittamisen alku palat = Martti LUTHER Kirjoittanut n.1529
        Koska hän on Saksantanut ja uudistanut kaavan .

        peräsä on seikkaperäinen kasteen eteneminen .

        kirjoitin tämän Kun nyt on Martin päivä 10/11 ,,


      • teu.
        teu, kirjoitti:

        Jatkan .

        5. Pidä se mielessäsi ,että kastetoimituksen liittännäiset merkirtsevät kovin vähän , sellaiset kuin kasvoihin puhaltaminen ,ristinmerkkien tekeminen , suolan paneminen suuhun, syljestä, mullasta tehty tanan levitys siveleminen korviin ja nenään,rinnan ja olkapädein voitelu öljyllä , päälaen voitelu krismalla ,kastepaitaan pukeminen , palavan kyntilän antaminen käteen jne.

        Kaikkea sellaista ihmiset ovat lisänneet kaunistaakseen kastetoimitusta, mutta ilman niitäkin on kaste toimitettavissa , sillä ei per ke le noita keinoja kavahda eikä kammoa
        hän ei piitta isommissakaan kontsteistä , hänet on otettava vakavasti.

        6. pidä enemmin huoli siitä , että seisot kastetoimituksessa oikeassa uskossa lujana
        kuulet Jumalan sanan ja otat vakaalla mielellä osaa Rukoukseen :Kun pappi sanoo:
        "Rukoilkaamme ", hän todella kehottaa sinua rukoilemaan mukana. Kaikkienn kummien ja muiden siinä seisovien tulee sydämessään lausua Jumalalle papin Rukous sanat yhdessä hänen kanssaan . Siksi papin on lausuttava Rukouksensa
        sangen selvästi ja hitaasti ..

        7. Niin että kummit voivat ne kuulla ja ymmärtää . Kummien tulee yksimielisesti
        sydämessään yhtyä papin kanssa Rukoilemaan , esittämään lapsen hätä vakavin nmielin Jumalalle , käydä kaikin voimin taisteluun lapsen puolesta per ke lettä vastaan ja tehdä tämä kaikki täydellä vakavuudella , koska se ei per ke leestäkään,
        ole leikkiä.

        Tämän vuoksi on oikein ja kohtuullista ,ettei juopunut /juopuneita eikä maallis-
        mielisiä pappeja päästetä kastamaan ketään eikä kummeiksi kelpuuteta kevyt-
        mielisiä ihmisiä . Käytettäköön arvokkaita nuhteettomia , vakavamielisiä ja hurskaita
        pappeja ja kummeja , sellaisia , joilta voi odottaa , että he toimittavat kasteen vakain mielin ja oikeassa uskossa. . Eihän meidän pidä antaa tätä korkeaa Sakramenttia per ke leen pilkattavaksi emmekä saa häpäistä JUMALAA , joka siinä antaa äärettömän ja pohjattoman armonsa rikkauden tulvia ylitsemme ja joka itse on antanut sille nimeksi "uusisyntyminen " koska me siinä pääsemme kaikesta per ke leen hirmuvallasta vapaiksi .

        Eroon synnistä , kuolemasta ja hel ve tistä , elämän lapsiksi ja kaikkiaan jumalan aarteiden perillisiksi , Jumalan omiksi Lapsiksi ja Kristuksen veljiksi ..'
        Rakkaat kristityt ! Älkäämme hoitako tätä Jumalan sanomattoman kallista lahjaa niin huolimattomasti ,kuin tähän asti . Onhan kaste ainut lohdutuksemme. , pääsy kaikkien Jumalan aarteiden ääreen ja kaikkien pyhien yhteyteen . siihen JUMALA
        meitä auttakoon , aamen ..

        Tämä Kasteen toimittamisen alku palat = Martti LUTHER Kirjoittanut n.1529
        Koska hän on Saksantanut ja uudistanut kaavan .

        peräsä on seikkaperäinen kasteen eteneminen .

        kirjoitin tämän Kun nyt on Martin päivä 10/11 ,,

        ""teu""

        Kastaja lausuu : "lähde ulos ,sinä saastainen henki ,ja anna tilaa Pyhälle Hengelle "
        Sitten hän tekeee Ristinmerkin kastettavan otsan ja rintaa ja lausuu : "ota pyhä ristin merrkki otysaasi ja rintaasi.

        Rukoilkaamme ,Kaikkkivaltiasta ,iankaikkinen JUMALA meidän Herramme Jeesuksen kristuksen ISÄ , sinua minä huudan avuksi tämän palvelijasi (nimi) tähden ,joka pyytää sinun kasteesi loahjan ja tahtoisi hengellisessä uudestisyn-
        tymässä saada sinun iankaikkisen Armosi..


      • teu,
        teu. kirjoitti:

        ""teu""

        Kastaja lausuu : "lähde ulos ,sinä saastainen henki ,ja anna tilaa Pyhälle Hengelle "
        Sitten hän tekeee Ristinmerkin kastettavan otsan ja rintaa ja lausuu : "ota pyhä ristin merrkki otysaasi ja rintaasi.

        Rukoilkaamme ,Kaikkkivaltiasta ,iankaikkinen JUMALA meidän Herramme Jeesuksen kristuksen ISÄ , sinua minä huudan avuksi tämän palvelijasi (nimi) tähden ,joka pyytää sinun kasteesi loahjan ja tahtoisi hengellisessä uudestisyn-
        tymässä saada sinun iankaikkisen Armosi..

        Minä manaan sinua,sinä saastainen henki ISÄN pojan ja Pyhän Hengen nimeen ,
        että sinä poistatat saa ta nan tästä Jeesuksen Kristuksen palvelijan (nmi) ja
        väistyt hänen luotaan ,aamen. Kuulkaamme nyt Markuksen pyhää evankeliumia : siihen aikaan he toivat Jeesuksen luo Lapsia , että hhhhhhHän koskisi heihin ;mtta
        opuetus lapset nuhteli tuojia . Mutta kun Jeesus húomasi ,närkästyi Hän ja sanoi
        heille : Sallikaa lasten tulla minun tyköni , älkää estäkö heitä ,heiträ ,sillä

        senkaltaisten on Jumalan valtakunta . Totisesti Minä sanon teille : joka ei ota vastaan Jumalan valtakuntaa niikuin Lapsi , se ei pääse sinne sisälle . Ja
        Hän otti heitä syliinsä , pani kätensä heidän päällensä ja siunasi heitä. Sitten
        pappi panee molemmat kätensä lapsen päälle ja Rukoilee ;Isä Meidän -Rukouksen , Yhdessä Kummien kanssa ,

        Sitten he siirtyvät Kaste altaan luo , pappi sanoo: Herra varjelkoon sinun tulosi ja menosi ja lähtösi nyt ja iankaikkisesti ,aamen .

        Sen jälkeen pappi antaa Kummien sanoa : irti pe ke leestä näin sanoen .

        Luovutko pe rke leestä. ?
        kummit sanoo luovun ,

        Luovutko kaikesta hänen teoistan ?
        Luovun ,

        Luovutko kaikesta hänen petoksestaan ?
        luovun .

        sen jälkeen pappi kysyy, , "uskotko Jumalaan , Isään , kaikkivaltiaaseen
        Taivaan ja maan luotaan ,?
        "uskon ".

        Uskotko Jeesuksen Kristukseen , Jumalan ainoaan Poikaan , meidän Herraamme,joka syntyi ja kärsi kuoleman ,
        Uskon

        Uskotko Pyhään Henkeen , pyhään kristilliseen kirkkoon ,Pyhien yhteisön , syntien anteeksisaanisen ,lihan ylösnosemisen ja iankkaikkiseen,
        kuoleman jhälkeiseen elämään. ?
        Uskon . Tahdotko ,että sinut kastetaan ,?
        "Tahdon ".

        Ja nyt pappi kastaa Lapsen ,Isän ja Pojan ja Pyhän Henken nimeen n. "Kaikki valtias Jumala ,meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen ISÄ , joka on sinut uudesti synnyttänyt nVeden ja Pyhän Hengen kautta ja antanut sinulle kaikki syntisi anteeksi , vahvistakoon nnyt sinua Armollaan iankaikkiseen elämään
        Aameen ,Rauha sinulle Aamen ..


      • TEU,
        teu, kirjoitti:

        Minä manaan sinua,sinä saastainen henki ISÄN pojan ja Pyhän Hengen nimeen ,
        että sinä poistatat saa ta nan tästä Jeesuksen Kristuksen palvelijan (nmi) ja
        väistyt hänen luotaan ,aamen. Kuulkaamme nyt Markuksen pyhää evankeliumia : siihen aikaan he toivat Jeesuksen luo Lapsia , että hhhhhhHän koskisi heihin ;mtta
        opuetus lapset nuhteli tuojia . Mutta kun Jeesus húomasi ,närkästyi Hän ja sanoi
        heille : Sallikaa lasten tulla minun tyköni , älkää estäkö heitä ,heiträ ,sillä

        senkaltaisten on Jumalan valtakunta . Totisesti Minä sanon teille : joka ei ota vastaan Jumalan valtakuntaa niikuin Lapsi , se ei pääse sinne sisälle . Ja
        Hän otti heitä syliinsä , pani kätensä heidän päällensä ja siunasi heitä. Sitten
        pappi panee molemmat kätensä lapsen päälle ja Rukoilee ;Isä Meidän -Rukouksen , Yhdessä Kummien kanssa ,

        Sitten he siirtyvät Kaste altaan luo , pappi sanoo: Herra varjelkoon sinun tulosi ja menosi ja lähtösi nyt ja iankaikkisesti ,aamen .

        Sen jälkeen pappi antaa Kummien sanoa : irti pe ke leestä näin sanoen .

        Luovutko pe rke leestä. ?
        kummit sanoo luovun ,

        Luovutko kaikesta hänen teoistan ?
        Luovun ,

        Luovutko kaikesta hänen petoksestaan ?
        luovun .

        sen jälkeen pappi kysyy, , "uskotko Jumalaan , Isään , kaikkivaltiaaseen
        Taivaan ja maan luotaan ,?
        "uskon ".

        Uskotko Jeesuksen Kristukseen , Jumalan ainoaan Poikaan , meidän Herraamme,joka syntyi ja kärsi kuoleman ,
        Uskon

        Uskotko Pyhään Henkeen , pyhään kristilliseen kirkkoon ,Pyhien yhteisön , syntien anteeksisaanisen ,lihan ylösnosemisen ja iankkaikkiseen,
        kuoleman jhälkeiseen elämään. ?
        Uskon . Tahdotko ,että sinut kastetaan ,?
        "Tahdon ".

        Ja nyt pappi kastaa Lapsen ,Isän ja Pojan ja Pyhän Henken nimeen n. "Kaikki valtias Jumala ,meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen ISÄ , joka on sinut uudesti synnyttänyt nVeden ja Pyhän Hengen kautta ja antanut sinulle kaikki syntisi anteeksi , vahvistakoon nnyt sinua Armollaan iankaikkiseen elämään
        Aameen ,Rauha sinulle Aamen ..

        PYHÄN KASTEEN SAKRAMENTTI : ENSIMMÄISEKSI .

        MITÄ KASTE ON :?,KASTE EI OLE PELKKÄÄ VETTÄ , VAAN JUMALAN
        KÄSKYYN SISÄLTYVÄ JA JUMALAN SANAAN YHDISTETTY VESI ..

        MITÄ SITTEN ON TÄMÄ JUMALAN SANA ?, MINKÄ HERRAMME JEESUS KRISTRUS LAUSUU mATT. 28: 18-20

        TOISEKSI : MITÄ KASTE ANTAA JA HYÖDYTTÄÄ? KASTE VAIKUTTAA
        SYNTIEN ANTEEKSIANNON , VAPAUTTAA KUOLEMAN JA PER KE LEEN VALLASTA SEKÄ ANTAA IANKAIKKISEN AUTUUDEN KAIKILLE, JOTKA USKOVAT JUMALAN SANAT JA LUPAUKSET NIIN KUIN NE KUULUVAT .

        MITKÄ NE OVAT: ?. jOTKA HERRAMME JEESUS KRISTUS LAUSUU MARK.
        16.16 JOKA USKOO JA KASTETAAN , SE PELASTUU , MUTTA JOKA EI
        USKO , SE TUOMITAAN KADOTUKSEEN ..


      • TEU,
        TEU, kirjoitti:

        PYHÄN KASTEEN SAKRAMENTTI : ENSIMMÄISEKSI .

        MITÄ KASTE ON :?,KASTE EI OLE PELKKÄÄ VETTÄ , VAAN JUMALAN
        KÄSKYYN SISÄLTYVÄ JA JUMALAN SANAAN YHDISTETTY VESI ..

        MITÄ SITTEN ON TÄMÄ JUMALAN SANA ?, MINKÄ HERRAMME JEESUS KRISTRUS LAUSUU mATT. 28: 18-20

        TOISEKSI : MITÄ KASTE ANTAA JA HYÖDYTTÄÄ? KASTE VAIKUTTAA
        SYNTIEN ANTEEKSIANNON , VAPAUTTAA KUOLEMAN JA PER KE LEEN VALLASTA SEKÄ ANTAA IANKAIKKISEN AUTUUDEN KAIKILLE, JOTKA USKOVAT JUMALAN SANAT JA LUPAUKSET NIIN KUIN NE KUULUVAT .

        MITKÄ NE OVAT: ?. jOTKA HERRAMME JEESUS KRISTUS LAUSUU MARK.
        16.16 JOKA USKOO JA KASTETAAN , SE PELASTUU , MUTTA JOKA EI
        USKO , SE TUOMITAAN KADOTUKSEEN ..

        KOLMANNEKSI : ...mITEN VEDELLÄ VOI OLLA NÄIN SUURI VAIKUTUS??

        EI SITÄ VAIKUTAKKAAN VESI , VAAN VETEEN LIITTYVÄ JA VEDESSÄ OLEVA
        JUMALAN SANA SEKÄ JUMALAN SANAAN LUOTTAVA USKO. ...ILMAN .
        JUMALAN SANAA VESI EI OLE MIKÄÄN KASTE , VAAN PELKKÄÄ VETTÄ
        . JUMALAN SANAAN LIITTYEN SE KUITENKIN ON KASTE , ARMOA TULVIVA
        ELÄVÄ VESI JA "UUDESTISYNTYMISEN PESO PYHÄSSÄ HENGESSÄ ", NIIN
        KUIN PYHÄ PAAVALI LAUSUU *tIITUTKESELLE , SEN KOLMANNESSA LUVUSSA

        "HÄN PELASTI MEIDÄT MEIDÄT LAUPEUTENSA MUKAAN UUDESTISYN-TYMISEN PESON JA PYHÄN HENGEN UUDISTUKSEN KAUTTA , JONKA
        HENGEN HÄNM RUNSAASTI VUODATTI MEIHIN MEIDÄN VAPAHTAJAMME
        jEESUKSEN kRISTUKSEN KAUTTA , ETTÄ ME VANHURSKAUTETTUINA HÄNEN ARMONSA KAUTTA TULISIMME IANKAIKKISEN ELÄMÄN PERILLISIKSI TOIVON MUKAAN .. TÄMÄ ON VARMASTI TOSI. ..


      • teu,
        TEU, kirjoitti:

        KOLMANNEKSI : ...mITEN VEDELLÄ VOI OLLA NÄIN SUURI VAIKUTUS??

        EI SITÄ VAIKUTAKKAAN VESI , VAAN VETEEN LIITTYVÄ JA VEDESSÄ OLEVA
        JUMALAN SANA SEKÄ JUMALAN SANAAN LUOTTAVA USKO. ...ILMAN .
        JUMALAN SANAA VESI EI OLE MIKÄÄN KASTE , VAAN PELKKÄÄ VETTÄ
        . JUMALAN SANAAN LIITTYEN SE KUITENKIN ON KASTE , ARMOA TULVIVA
        ELÄVÄ VESI JA "UUDESTISYNTYMISEN PESO PYHÄSSÄ HENGESSÄ ", NIIN
        KUIN PYHÄ PAAVALI LAUSUU *tIITUTKESELLE , SEN KOLMANNESSA LUVUSSA

        "HÄN PELASTI MEIDÄT MEIDÄT LAUPEUTENSA MUKAAN UUDESTISYN-TYMISEN PESON JA PYHÄN HENGEN UUDISTUKSEN KAUTTA , JONKA
        HENGEN HÄNM RUNSAASTI VUODATTI MEIHIN MEIDÄN VAPAHTAJAMME
        jEESUKSEN kRISTUKSEN KAUTTA , ETTÄ ME VANHURSKAUTETTUINA HÄNEN ARMONSA KAUTTA TULISIMME IANKAIKKISEN ELÄMÄN PERILLISIKSI TOIVON MUKAAN .. TÄMÄ ON VARMASTI TOSI. ..

        NELJÄÄNNEKSI. :

        MITÄ SITTEN TÄLLÄINEN VESIKASTE MERKITSEE,?

        SE MERKITSEE ,ETTÄ MEISSÄ OLEVA VANHA IHMINEN ON JOKAPÄIVÄISESSÄ KATUMUKSESSA JA PARANNUKSESSA UPOTETTAVA JA SURMATTAVA KAIKKINE SYNTEINEEN JA PAHOINE HIMOINEEN , , JA SEN TILALLE PITÄÄ JOKA PÄIVÄ TULLA ESIIN JA NOUSTA YLÖS UUSI IHMINEN , JOKA IANKAIKKISESTI ELÄÄ JUMALALLE VANHURSKAANA JA PUHTAANA . .

        mISSÄ SIITÄ ON KIRJOITETTU.?

        PYHÄ PAAVALI LAUSUU ROOM ,6::3-5. mE OLEMME KRISTUKSEN KANSSA
        HAUDATTU ,KASTEEN KAUTTA KUOLEMAAN, ETTÄ NIIKUIN KRISATUS HERÄTETTIIN KUOLLEISTA ISÄN KIRKKAUDEN KAUTTA , SAMOIN PITÄÄ MEIDÄNKIN UUDESSA ELÄMÄSSÄ VAELTAMAAN ,,


      • teu,
        teu, kirjoitti:

        NELJÄÄNNEKSI. :

        MITÄ SITTEN TÄLLÄINEN VESIKASTE MERKITSEE,?

        SE MERKITSEE ,ETTÄ MEISSÄ OLEVA VANHA IHMINEN ON JOKAPÄIVÄISESSÄ KATUMUKSESSA JA PARANNUKSESSA UPOTETTAVA JA SURMATTAVA KAIKKINE SYNTEINEEN JA PAHOINE HIMOINEEN , , JA SEN TILALLE PITÄÄ JOKA PÄIVÄ TULLA ESIIN JA NOUSTA YLÖS UUSI IHMINEN , JOKA IANKAIKKISESTI ELÄÄ JUMALALLE VANHURSKAANA JA PUHTAANA . .

        mISSÄ SIITÄ ON KIRJOITETTU.?

        PYHÄ PAAVALI LAUSUU ROOM ,6::3-5. mE OLEMME KRISTUKSEN KANSSA
        HAUDATTU ,KASTEEN KAUTTA KUOLEMAAN, ETTÄ NIIKUIN KRISATUS HERÄTETTIIN KUOLLEISTA ISÄN KIRKKAUDEN KAUTTA , SAMOIN PITÄÄ MEIDÄNKIN UUDESSA ELÄMÄSSÄ VAELTAMAAN ,,

        Vaihdetään välillä Alttarin Sakramenttiin , lupausten mukaan


      • Leiff,
        teu, kirjoitti:

        Vaihdetään välillä Alttarin Sakramenttiin , lupausten mukaan

        tOHTORI , M. LUTHER IN .

        VÄHÄISIÄ EIVÄT OLE NE SYYT ,JOIDEN VUOKSI VOIMAPERÄISESTI OPETAMME KATEKISMUS TA JA PYYDÄMME HARTAATAASTI MUITA TEKEMAAN SAMOIN . ON NIMITTÄIN VALITTAEN TODETTAVA , ETTÄ
        MONET SAARNAAJAT JA PAPIT OVAT VIRKAANSA JA TÄTÄ OPPIA HALVEKSIEN SIINÄ ASIASSA VARSIN VELTTOJA . .

        JOTKUT OVAT SITÄ SUUREN OPPINEISUUSEN , JOTKUT TAASEN PELKÄN LAISKUUDEN JA LEIPÄHUOLIEN VUOKSI . HE SUHTAUTUVAT TEHTÄVIINSÄ
        KUIN OLISIVAT LEIPÄPAPPEJA JA -SAARNAAJIA EIKÄ HEIDÄN KUULUUISI MITÄÄN MUUTA TEHDÄKKÄÄN KUIN NAUTTIA LÄPI ELÄMÄNSÄ - SIIHEN
        HE OVAT PAVIN VALLAN ALAISINA TOTTUNEET..

        VAIKKA KAIKKI ,MITÄ HEIDÄN TULEE OPETTAA , ON NYKYISIN RUNSAASTI
        , SELVÄSTI JA HELPOSTI NÄHTÄVISSÄ , MONISTA KIRJOISTA JOITA JOITA KAIKKIA EI OLLUT NUORUUTENI AIKANA EI OLLUT ,
        JOSPA TULISI VELVOLLISUUDENTUNTOA JA OSTAISIVAT NUO KIRJAT .....
        nåistä esipuuheen sanoista alkaa ISO KATEKISMUS ..


      • TEU.
        Leiff, kirjoitti:

        tOHTORI , M. LUTHER IN .

        VÄHÄISIÄ EIVÄT OLE NE SYYT ,JOIDEN VUOKSI VOIMAPERÄISESTI OPETAMME KATEKISMUS TA JA PYYDÄMME HARTAATAASTI MUITA TEKEMAAN SAMOIN . ON NIMITTÄIN VALITTAEN TODETTAVA , ETTÄ
        MONET SAARNAAJAT JA PAPIT OVAT VIRKAANSA JA TÄTÄ OPPIA HALVEKSIEN SIINÄ ASIASSA VARSIN VELTTOJA . .

        JOTKUT OVAT SITÄ SUUREN OPPINEISUUSEN , JOTKUT TAASEN PELKÄN LAISKUUDEN JA LEIPÄHUOLIEN VUOKSI . HE SUHTAUTUVAT TEHTÄVIINSÄ
        KUIN OLISIVAT LEIPÄPAPPEJA JA -SAARNAAJIA EIKÄ HEIDÄN KUULUUISI MITÄÄN MUUTA TEHDÄKKÄÄN KUIN NAUTTIA LÄPI ELÄMÄNSÄ - SIIHEN
        HE OVAT PAVIN VALLAN ALAISINA TOTTUNEET..

        VAIKKA KAIKKI ,MITÄ HEIDÄN TULEE OPETTAA , ON NYKYISIN RUNSAASTI
        , SELVÄSTI JA HELPOSTI NÄHTÄVISSÄ , MONISTA KIRJOISTA JOITA JOITA KAIKKIA EI OLLUT NUORUUTENI AIKANA EI OLLUT ,
        JOSPA TULISI VELVOLLISUUDENTUNTOA JA OSTAISIVAT NUO KIRJAT .....
        nåistä esipuuheen sanoista alkaa ISO KATEKISMUS ..

        ALTTARIN SAKRAMENTTI JA SEN ASETTAMINANEN :

        HERRAN PYHÄ ERHTOOLLINEN ASETETTIIN NÄIN:



        HERRAMME JEESUS KRISTUS: SINÄ YÖNÄ , JONA HÄNET KAVALLETTIIN,
        OTTI LEIVÄN ,SIUNASI , MURSI JA ANTOI OPETUSLAPSILLEEN JA SANOI :
        "OTTAKAA JA SYÖKÄÄ ; TÄMÄ ON MINUN RUUMIINI , JOKA TEIDÄN EDESTÄNNE ANNETAAN . tEHKÄÄ SE MINUN MUISTOKSENI ".

        SAMOIN HÄN OTTI MYÖS MALJAN , KIITTI JA ANTOI OPETUS LAPSILLEEN JA SANOI : "OTTAKAA JA JUOKAA TÄSTÄ KAIKKI ; TÄMÄ MALJA ON UUSI LIITTO MINUN VERESSÄNI , JOKA TEIDÄN EDESTÄNNE VUODATETAAN
        SYNTIEN ANTEEKSI ANTAMISEKSI . NIIN USEIN KUIN TE SAIITÄ JUOTTE TEHKÄÄ SE MINUN MUISTOKSENI ".


      • TEU,
        TEU. kirjoitti:

        ALTTARIN SAKRAMENTTI JA SEN ASETTAMINANEN :

        HERRAN PYHÄ ERHTOOLLINEN ASETETTIIN NÄIN:



        HERRAMME JEESUS KRISTUS: SINÄ YÖNÄ , JONA HÄNET KAVALLETTIIN,
        OTTI LEIVÄN ,SIUNASI , MURSI JA ANTOI OPETUSLAPSILLEEN JA SANOI :
        "OTTAKAA JA SYÖKÄÄ ; TÄMÄ ON MINUN RUUMIINI , JOKA TEIDÄN EDESTÄNNE ANNETAAN . tEHKÄÄ SE MINUN MUISTOKSENI ".

        SAMOIN HÄN OTTI MYÖS MALJAN , KIITTI JA ANTOI OPETUS LAPSILLEEN JA SANOI : "OTTAKAA JA JUOKAA TÄSTÄ KAIKKI ; TÄMÄ MALJA ON UUSI LIITTO MINUN VERESSÄNI , JOKA TEIDÄN EDESTÄNNE VUODATETAAN
        SYNTIEN ANTEEKSI ANTAMISEKSI . NIIN USEIN KUIN TE SAIITÄ JUOTTE TEHKÄÄ SE MINUN MUISTOKSENI ".

        KRISTUS ON LÄSNÄ EHTOOLLISESSA (AKTTARIN SAKRAMENTISSA).

        HERRA JEESUS KRISTRUS ON ITSE LÄSNÄ PYHÄSSÄ EHTOOLLISESSA
        . HÄN ANTAA SIUNATUSSA LEIVÄSSÄ JA VIINISSÄ . MEILLE RUUMIINSA
        JA VERENSÄ , SE ON :OMAN ITSENSÄ..

        EIKÖ MALJA , JONKA ME SIUNAAMME , OLE YHTEYS KRISTUKSEN VEREEN?
        JA EIKÖ LEIPÄ , JONKA ME MURRAMME , OLE YHTEYS KRISTUKSEN RUU -
        MIISEEN ? 1 KOR . 10:16.

        JOKA SYÖ MINUN LIHANI JA JUO MINUN VERENI ,PYSYY MINUSSA , JA
        MINÄ PYSYN HÄNESSÄ , JOH. 6:56.


      • teu,
        TEU, kirjoitti:

        KRISTUS ON LÄSNÄ EHTOOLLISESSA (AKTTARIN SAKRAMENTISSA).

        HERRA JEESUS KRISTRUS ON ITSE LÄSNÄ PYHÄSSÄ EHTOOLLISESSA
        . HÄN ANTAA SIUNATUSSA LEIVÄSSÄ JA VIINISSÄ . MEILLE RUUMIINSA
        JA VERENSÄ , SE ON :OMAN ITSENSÄ..

        EIKÖ MALJA , JONKA ME SIUNAAMME , OLE YHTEYS KRISTUKSEN VEREEN?
        JA EIKÖ LEIPÄ , JONKA ME MURRAMME , OLE YHTEYS KRISTUKSEN RUU -
        MIISEEN ? 1 KOR . 10:16.

        JOKA SYÖ MINUN LIHANI JA JUO MINUN VERENI ,PYSYY MINUSSA , JA
        MINÄ PYSYN HÄNESSÄ , JOH. 6:56.

        EHTOTOOLLISEN LAHJA :

        HERRAN PYHÄ EHTOOLLINEN ON SALAISUUS , JONKA SYVYYS ON
        MEILLE TUTKIMATON . MUTTA USKOSSA TULEMME OSALLISEKSI SEN
        RUNSAASTA SIUNAUKSESTA . VIETÄMME EHTOOLLISTA KRISTUKSEN
        UHRIN : HÄNEN KÄRSIMYKSENSÄ JA KUOLEMANSA MUISTOA .

        SAAMME VAKUUTUKSEN SYNTIEMME ANTEEKSIANTAMISESTA , .SAAMME
        SIINÄ LÄHEISEN YHTEYDEN KRISTUKSEEN JA TOISIIMME . ILO JA KIITL-
        LISUUS TÄYTTÄÄ SYDÄMEMME , NIIN ETTÄ UUDELLEEN ANNAMME ITSEMME HERRALLEMME . ME TUNNUSTAMME KRISTUSTA , JA MEISSÄ ELPYY TOIVO , ETTÄ KERRAN SAAMME KRISTUKSEN USKOLLISTEN KANSSA NAUTTIA SUURTA EHTOOLLISTA TAIVAASSA .

        TÄMÄ ON MINUN VERENI, LIITON VERI , JOKA VUODATETAAN KAIKKIEN PUOLESTA ...MARK.14:24..

        LEIPÄ ON YKSI ,JA NIIN MEKIN OLEMME YKSI RUUMIS , VAIKKA MEITÄ ON MONTA , SILLÄ TULEMME KAIKKI OSALLISEKSI TUOSTA YHDESTÄ LEIVÄSTÄ . 1 KOR. 10:17. .

        kODEISSAAN HE YHDESSÄ MURSIVAT LEIPÄÄ JA ATERIOIVAT RIEMULLISIN JA VILPITTÖMIN MIELIN ,HE YLISTIVÄT JUMALAA .
        ,,,APT.2:46 -47. .

        MINÄ SEISON OVELLA JA KOLKUTAN .JOS JOKU KUULEE MINUN ÄÄNENI JA AVAA OVEN ,MINÄ TULEN HÄNEN LUOKSEEN , JA ME ATERIOIMME
        YHDESSÄ MINÄ JA HÄN ,,ILM.3:20 ..

        AUTUAITA NE , JOTKA ON KUTSUTTU KARITSAN HÄÄATERIALLE.
        ,,,ILM. 19:9 ..


      • TEU,
        teu, kirjoitti:

        EHTOTOOLLISEN LAHJA :

        HERRAN PYHÄ EHTOOLLINEN ON SALAISUUS , JONKA SYVYYS ON
        MEILLE TUTKIMATON . MUTTA USKOSSA TULEMME OSALLISEKSI SEN
        RUNSAASTA SIUNAUKSESTA . VIETÄMME EHTOOLLISTA KRISTUKSEN
        UHRIN : HÄNEN KÄRSIMYKSENSÄ JA KUOLEMANSA MUISTOA .

        SAAMME VAKUUTUKSEN SYNTIEMME ANTEEKSIANTAMISESTA , .SAAMME
        SIINÄ LÄHEISEN YHTEYDEN KRISTUKSEEN JA TOISIIMME . ILO JA KIITL-
        LISUUS TÄYTTÄÄ SYDÄMEMME , NIIN ETTÄ UUDELLEEN ANNAMME ITSEMME HERRALLEMME . ME TUNNUSTAMME KRISTUSTA , JA MEISSÄ ELPYY TOIVO , ETTÄ KERRAN SAAMME KRISTUKSEN USKOLLISTEN KANSSA NAUTTIA SUURTA EHTOOLLISTA TAIVAASSA .

        TÄMÄ ON MINUN VERENI, LIITON VERI , JOKA VUODATETAAN KAIKKIEN PUOLESTA ...MARK.14:24..

        LEIPÄ ON YKSI ,JA NIIN MEKIN OLEMME YKSI RUUMIS , VAIKKA MEITÄ ON MONTA , SILLÄ TULEMME KAIKKI OSALLISEKSI TUOSTA YHDESTÄ LEIVÄSTÄ . 1 KOR. 10:17. .

        kODEISSAAN HE YHDESSÄ MURSIVAT LEIPÄÄ JA ATERIOIVAT RIEMULLISIN JA VILPITTÖMIN MIELIN ,HE YLISTIVÄT JUMALAA .
        ,,,APT.2:46 -47. .

        MINÄ SEISON OVELLA JA KOLKUTAN .JOS JOKU KUULEE MINUN ÄÄNENI JA AVAA OVEN ,MINÄ TULEN HÄNEN LUOKSEEN , JA ME ATERIOIMME
        YHDESSÄ MINÄ JA HÄN ,,ILM.3:20 ..

        AUTUAITA NE , JOTKA ON KUTSUTTU KARITSAN HÄÄATERIALLE.
        ,,,ILM. 19:9 ..

        EHTOOLLISVIERAAT :

        Kelvoton ehtoollisvieras on se , joka ei muista , että hän menee kohtaamaan Vapahtajaansa ja että hän on mahdoton ja kelvoton hänen suurta armoaan vastaanottamaan .

        Kelvollinen ehtoollisvieras on se , joka tarvitsee Kristusta . Hän tuntee uskonsa
        ja rakkautensa heikkouden . Hän sydämestään katuu syntejään , pyytää niitä
        anteeksi ja ikävoi yhä läheisempää elämänyhteyttä Kristukseen ..

        Se joka arvottomalla tavalla syö tätä leipää ja juo Herran maljasta , tekee
        syntiä Herran ruumista ja verta vastaan . Jokaisen on tutkittava itseään , ennen
        kuin syö tätä leipää ja juo tästä maljasta . Se, joka syö ja juo ajattelematta , että
        kysymys on Kristuksen ruumiista , syö ja juo itsellen tuomion ..
        1 Kor .11:27-29. -

        TARJOA VASTAPUOLELLESI SOVINTOA JO SILLOIN , KUN VIELÄ OLET
        HÄNEN KANSSAAN MATKALLA OIKEUTEEN ,,MATT.5:25.

        AUTUAITA NE ,JOILLA ON VANHURSKAUDEN NÄLKÄ JA JANO ,SILLÄ
        HEIDÄT RAVITAAN ,,, MATT.5:6.

        JOKA ON JANOISSAN , TULKOON . JOKA HALUAA ,SAA LAHJAKSI ELÄMÄN VETTÄ. ...ILM. 22:17..


      • teu,
        TEU, kirjoitti:

        EHTOOLLISVIERAAT :

        Kelvoton ehtoollisvieras on se , joka ei muista , että hän menee kohtaamaan Vapahtajaansa ja että hän on mahdoton ja kelvoton hänen suurta armoaan vastaanottamaan .

        Kelvollinen ehtoollisvieras on se , joka tarvitsee Kristusta . Hän tuntee uskonsa
        ja rakkautensa heikkouden . Hän sydämestään katuu syntejään , pyytää niitä
        anteeksi ja ikävoi yhä läheisempää elämänyhteyttä Kristukseen ..

        Se joka arvottomalla tavalla syö tätä leipää ja juo Herran maljasta , tekee
        syntiä Herran ruumista ja verta vastaan . Jokaisen on tutkittava itseään , ennen
        kuin syö tätä leipää ja juo tästä maljasta . Se, joka syö ja juo ajattelematta , että
        kysymys on Kristuksen ruumiista , syö ja juo itsellen tuomion ..
        1 Kor .11:27-29. -

        TARJOA VASTAPUOLELLESI SOVINTOA JO SILLOIN , KUN VIELÄ OLET
        HÄNEN KANSSAAN MATKALLA OIKEUTEEN ,,MATT.5:25.

        AUTUAITA NE ,JOILLA ON VANHURSKAUDEN NÄLKÄ JA JANO ,SILLÄ
        HEIDÄT RAVITAAN ,,, MATT.5:6.

        JOKA ON JANOISSAN , TULKOON . JOKA HALUAA ,SAA LAHJAKSI ELÄMÄN VETTÄ. ...ILM. 22:17..

        RUKOUS :
        TULE PYHÄ HENKI TÄNNE , LASKEUDU TAIVAASTA ALAS MEIDÄN SYDÄ-
        MISSÄMME KRISTUSTA KIRKASTAMAAN . TULE KÖYHÄIN APU ,TULE LAHJAIN
        ANTAJA , TULE SIELUN KIRKKAUS , SINÄ PARAS LOHDUTTAJA , SIELUN HYVÄ
        VIERAS JA SULOINEN LÄMPÖ . TÖISSÄ SINÄ OLET LEPO ,HELTEESSÄ VIRVOITUS , MURHEESSA LOHDUTUS . SINÄ KAIKKEÍN PYHIN KIRKKAUS JA VALO , TÄYTÄ USKOLLISTESI SYDÄMET . ILMAN SINUN VOIMAASI EI OLE MITÄÄN VIATONTA . PESE SE , MIKÄ SAASTAINEN ON, KASTELE SE ,MIKÄ
        KUIVA ON , PARANNA , MIKÄ HAAVOITETTU ON , PEHMITÄ , MIKÄ KOVA ON, LÄMMITÄ, MIKÄ KYLMÄ ON, ETSI KAIKKIA EKSYNEITÄ . ANNA USKOLLISIL-
        LE , JOTKA SINUUN TURVAUTUVAT , PYHÄT LAHJASI . ANNA USKON VAHVISTUSTA , ANNA AUTUAS LOPPU , ANNA IÄINEN ILO .. AAMEN ..


      • Matti.
        teu, kirjoitti:

        NELJÄÄNNEKSI. :

        MITÄ SITTEN TÄLLÄINEN VESIKASTE MERKITSEE,?

        SE MERKITSEE ,ETTÄ MEISSÄ OLEVA VANHA IHMINEN ON JOKAPÄIVÄISESSÄ KATUMUKSESSA JA PARANNUKSESSA UPOTETTAVA JA SURMATTAVA KAIKKINE SYNTEINEEN JA PAHOINE HIMOINEEN , , JA SEN TILALLE PITÄÄ JOKA PÄIVÄ TULLA ESIIN JA NOUSTA YLÖS UUSI IHMINEN , JOKA IANKAIKKISESTI ELÄÄ JUMALALLE VANHURSKAANA JA PUHTAANA . .

        mISSÄ SIITÄ ON KIRJOITETTU.?

        PYHÄ PAAVALI LAUSUU ROOM ,6::3-5. mE OLEMME KRISTUKSEN KANSSA
        HAUDATTU ,KASTEEN KAUTTA KUOLEMAAN, ETTÄ NIIKUIN KRISATUS HERÄTETTIIN KUOLLEISTA ISÄN KIRKKAUDEN KAUTTA , SAMOIN PITÄÄ MEIDÄNKIN UUDESSA ELÄMÄSSÄ VAELTAMAAN ,,

        "" teu"""


        Pitää vielä koettaa?


      • Leiff-
        Matti. kirjoitti:

        "" teu"""


        Pitää vielä koettaa?

        kaikkee kummallista ,?


      • teu,
        Leiff- kirjoitti:

        kaikkee kummallista ,?

        Rukoilen :
        Rakas taivaan isä minä palvelisin sinua iankaikkisessa vanhurskaudessa , viattomuudessa, ja autuudessa , niin kuin Hän on noussut kuolleista , elää ja hallitsee iankaikkisesti . niin minäkin haluaisin ,

        vahä katekismus .


      • teu,
        Leiff, kirjoitti:

        tOHTORI , M. LUTHER IN .

        VÄHÄISIÄ EIVÄT OLE NE SYYT ,JOIDEN VUOKSI VOIMAPERÄISESTI OPETAMME KATEKISMUS TA JA PYYDÄMME HARTAATAASTI MUITA TEKEMAAN SAMOIN . ON NIMITTÄIN VALITTAEN TODETTAVA , ETTÄ
        MONET SAARNAAJAT JA PAPIT OVAT VIRKAANSA JA TÄTÄ OPPIA HALVEKSIEN SIINÄ ASIASSA VARSIN VELTTOJA . .

        JOTKUT OVAT SITÄ SUUREN OPPINEISUUSEN , JOTKUT TAASEN PELKÄN LAISKUUDEN JA LEIPÄHUOLIEN VUOKSI . HE SUHTAUTUVAT TEHTÄVIINSÄ
        KUIN OLISIVAT LEIPÄPAPPEJA JA -SAARNAAJIA EIKÄ HEIDÄN KUULUUISI MITÄÄN MUUTA TEHDÄKKÄÄN KUIN NAUTTIA LÄPI ELÄMÄNSÄ - SIIHEN
        HE OVAT PAVIN VALLAN ALAISINA TOTTUNEET..

        VAIKKA KAIKKI ,MITÄ HEIDÄN TULEE OPETTAA , ON NYKYISIN RUNSAASTI
        , SELVÄSTI JA HELPOSTI NÄHTÄVISSÄ , MONISTA KIRJOISTA JOITA JOITA KAIKKIA EI OLLUT NUORUUTENI AIKANA EI OLLUT ,
        JOSPA TULISI VELVOLLISUUDENTUNTOA JA OSTAISIVAT NUO KIRJAT .....
        nåistä esipuuheen sanoista alkaa ISO KATEKISMUS ..

        ""teu""

        Ennen kuin (Jeesus anto/i esimerkin uudesta ehto/o/llisesta ) heillä o/likin
        vanhan ajan pääsiäis lammas , se o/li vuo/delta 1447eKr. tehty mallin mukaan
        mo/o/seksen pitämä Jumalan antama kaikkien sääntöjen säätelemä , Tämä
        kk. o/lko/o/n teille se kk:si jo/sta teille o/n ensimmäin , ja sen kk,,10:s,pv attakaa
        kukin laampaanne , o/lko/o/n virheetön n. vuden vanha uro/s puo/li ja pitäköön
        sen tallessa 14 pv. ja iltahämärrä kaikki terastako/o/nsen .

        ja valmistako/on sen paistettuna , syököön sen happamattoman leivän kanssa
        ja katkerien yrttien kanssa He ne syököön älkää syökö siitä mitään raakana tai
        vedessä keitettynä , vaan tulesa paistettyuna ,0päineen , j5alko/ineen ja sisälmyksineen Älkää jättäkö siitä mitään huo/men aamuksi , mutta jo/s jo/takin jää ,0niin po/lttakaa se tulessa .

        Ja syökää se näin : Kupeet vyötettynä .kengät jalassa . ja sauva kädessä ja
        syökää se kiiruusti . Tämä 0n pääsiäinen`Herran kunniaksi .
        tämä pv.o/lko/n teille muisto/ksi ,ja viettäkää sitä herran Juhlana ; suko/po/lvesta sukupo/lveen viettäkää sitä ikuisena säädoöksenä... 7 pv. syökää Happamato/nta leipää ; jo/ ensimmäisenä päivänä. korjatkaa po/is hapan taikina talo/istanne .
        Sillä jókainen , jo/ka hapäntä syö , ensimmäisestä seitsemänteen pv. asti ,
        hävitettäköön Israelista..

        Ensimmäisenä pv. pitkää Pyhä ko/ko/us ja samo/in 7.pv. Pyhä ko/ko/us . mitään
        työtä älköön tehkö niinä päivinä ; aino/astaan se, mitä kukin tarvii ruuaksi ,ainoas-
        se valmistettako/o/n Pitäkää juhlaa , älkää syökö mitään hapanta vaan syökää
        happamato/nta leipää. missä asuttekin ..JA mo/o/ses kutsui kaikki kaikki .
        israelilaiset vanhimmat ja sano/i heille . .menkää ja o/ttaka Lammas näin j5o/ka vuo/si perhekuntaanne ko/hti j a teurastakaa pääsiäis lammas ..

        Noudattakaa tätä ;se olkoon ikuinen säädös , sinulle ja sinun lapsille, tämä
        säädös tuli silloin täyteen , Siis kun Jeesus piti tätä viimeistä pääsiäistä
        siksi he olivat tehneet sen pääsiäis lampaan ja ne muut asiat, niinkuin
        ne oli tehty n,1477 vuotta ,,Jeesus näytti uuden sakramentin ehtoollisen
        joka oli silloin ensimmäisen kerran , ja se oli näin , ja jeesus otti leivän ,
        siunasi ja , mursi ja sanoi : "Ottakaa ja syökää ; tämä on minun ruumiini"
        Samoin hän otti maljan , kiitti ja antoi ,heille ja sanoi : " Juokaa tästä
        kaikki ; " Tämä on on minun vereni , Liiton veri , joka monen edestä vuoda-
        tetaan syntien anteeksi saamiseksi /anteeksiantamiseksi ,.,.


      • Matti.
        teu, kirjoitti:

        RUKOUS :
        TULE PYHÄ HENKI TÄNNE , LASKEUDU TAIVAASTA ALAS MEIDÄN SYDÄ-
        MISSÄMME KRISTUSTA KIRKASTAMAAN . TULE KÖYHÄIN APU ,TULE LAHJAIN
        ANTAJA , TULE SIELUN KIRKKAUS , SINÄ PARAS LOHDUTTAJA , SIELUN HYVÄ
        VIERAS JA SULOINEN LÄMPÖ . TÖISSÄ SINÄ OLET LEPO ,HELTEESSÄ VIRVOITUS , MURHEESSA LOHDUTUS . SINÄ KAIKKEÍN PYHIN KIRKKAUS JA VALO , TÄYTÄ USKOLLISTESI SYDÄMET . ILMAN SINUN VOIMAASI EI OLE MITÄÄN VIATONTA . PESE SE , MIKÄ SAASTAINEN ON, KASTELE SE ,MIKÄ
        KUIVA ON , PARANNA , MIKÄ HAAVOITETTU ON , PEHMITÄ , MIKÄ KOVA ON, LÄMMITÄ, MIKÄ KYLMÄ ON, ETSI KAIKKIA EKSYNEITÄ . ANNA USKOLLISIL-
        LE , JOTKA SINUUN TURVAUTUVAT , PYHÄT LAHJASI . ANNA USKON VAHVISTUSTA , ANNA AUTUAS LOPPU , ANNA IÄINEN ILO .. AAMEN ..

        "" teu, ""

        On aivan hyvä rukous , kyllä meikämoisissa on niitäkin .


    • lue KIRJAA

      Miksi et kirjoita joskus RAAMATUSTA`?

      mitä sinä leikit noiden lutterin kirjoitusten kans jotka on tarkoitettu 500 vuotta sitten lukutaidottomille pöknästeille jotka on pakkoliitetty kirkon alaisuuteen ilman itään omaa tahtoa haloo herää jo !

      Raamatussa ei ole sanaakaan alttarin sakraaleista eikä muusta lutterin keksinnöistä.

      • TEU,

        ""LUEkirjaa""

        mIKSET SINÄ OSAA LUKEA RAAMATUSTA ,
        LUULEN TIETÄVÄNI SINUT , BABTISTI SINÄ
        JOKA ET TUNNE RAAMATTUA SEN PAREMMIN
        kuin sika hajuvesiä , SANONKO PAHASTI TOTTA
        MUTTA ET NÄKÖJÄÄN OSAA LOPETTAA LAINKAAN

        MIETI NYT KUITENKIN , JOS SINULLA ON PAHA OLLA
        TEE PARANNUS , TULE VAIKKA MEILLE OPSTETAAN


      • mnhjuyt76
        TEU, kirjoitti:

        ""LUEkirjaa""

        mIKSET SINÄ OSAA LUKEA RAAMATUSTA ,
        LUULEN TIETÄVÄNI SINUT , BABTISTI SINÄ
        JOKA ET TUNNE RAAMATTUA SEN PAREMMIN
        kuin sika hajuvesiä , SANONKO PAHASTI TOTTA
        MUTTA ET NÄKÖJÄÄN OSAA LOPETTAA LAINKAAN

        MIETI NYT KUITENKIN , JOS SINULLA ON PAHA OLLA
        TEE PARANNUS , TULE VAIKKA MEILLE OPSTETAAN

        jistiinsa!
        "vain me teutalaiset tunnemme raamatun..."

        http://keskustelu.suomi24.fi/node/10835053#comment-57305312
        "teuta
        8.8.2012 00:24
        Kyllä minä ja paavi sen tiedämme , pitäisikö kysyä Jumalalta vielä ."

        Siis teutalaiset eivät tarvitse Jumalaa ja Jeesusta muuhun kuin Heidän pilkkaamiseen!!!
        Jeesuksen Nimeen valehdellen;
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/9944923
        "teuta
        21.6.2011 18:31
        KIITOS VAAN TARJOUKSESTA , MUTTA SULTAHAN JO LOPPUI
        KOKONAAN TUO PAHNA TUSKA ., KUN TULI KESÄ JA KÄRPÄSET,
        AIVAN OIKEIN OLET KOPIONUT JP :N ASIAN .Mat. 5:43-48
        SE ON JOKAINEN PEFOFIILI SAA SYNTINSÄ ANTEEKSI , JOS
        HÄN KATUU TEKOAAN JA TAHTOO TEHDÄ PARANNUKSEN .
        JA ANOO ANTEEKSI /TEKEE RIPIN."

        http://keskustelu.suomi24.fi/node/9955763
        "Jeesus on tie
        1.7.2011 20:09
        Jokainen bedofiili toiaan saa syntinsä anteeksi, jos hän antaa Jeesuksen sovintoveren virran puhdistaa sydämensä, hallelujaa kiitos Jeesus!
        Jos parannusta ei tule, niin sinun raukan käy huonosti.
        Keneltä, kysyi yksi mäntti?!!!
        Jumalalta!"

        Leuhkit; lahkonne rippi ja salarippi rituaalein suojattuja rikollisia:
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/9817522#comment-57826957
        "teuta
        22.4.2011 22:35
        Ok !se on sillälailla että Es/Lestois on 2tiedossa joista toinen on sen verran vanha että on jo kerinnyt tuomionsa kärsinyt .
        sitten salassa n.7-13,
        VL:n on n.100 joista 30 käsitellään , salassa n.100-400.
        En tiedä mitä varten pitäisi vielä muuta tietää. "


      • voi huutoa
        TEU, kirjoitti:

        ""LUEkirjaa""

        mIKSET SINÄ OSAA LUKEA RAAMATUSTA ,
        LUULEN TIETÄVÄNI SINUT , BABTISTI SINÄ
        JOKA ET TUNNE RAAMATTUA SEN PAREMMIN
        kuin sika hajuvesiä , SANONKO PAHASTI TOTTA
        MUTTA ET NÄKÖJÄÄN OSAA LOPETTAA LAINKAAN

        MIETI NYT KUITENKIN , JOS SINULLA ON PAHA OLLA
        TEE PARANNUS , TULE VAIKKA MEILLE OPSTETAAN

        Nyt tuli kyllä aika moka teun pyhään pukuun !

        iso ryppy on heti leukanapin alla sytämen kohtalla !

        kuules siellä vapaalla puolella taidetaan lukea hiukan enempi sitä kirjaa ja monia muitakin kirjoja, ei jää yksin huonosuomiseen bibiliaan.


      • kiitos riittää jo
        voi huutoa kirjoitti:

        Nyt tuli kyllä aika moka teun pyhään pukuun !

        iso ryppy on heti leukanapin alla sytämen kohtalla !

        kuules siellä vapaalla puolella taidetaan lukea hiukan enempi sitä kirjaa ja monia muitakin kirjoja, ei jää yksin huonosuomiseen bibiliaan.

        Miksi te kakasi kristinuskoa tuntematonta häirikköä ette jätä lestadiolaisuus palstaa heille tarkoitettuun käyttöön, ja lestadiolaisuudesta kiinnostuneiden käyttöön?

        Kiitos tulevista vastauksista.

        Teu nyt käy omaa yksinäistä sotaansa, hänen viesteihinsä ei kannata reagoida eikä niihin vastailla, ne eivät edusta useimmiten muuta, kuin häntä itseään. Ei siis mitään
        lestadiolaisuutta.

        Hänen kiusaamisensa ei ole saopivaan, ekä lainkaan tarkoituksenmukaista.


      • teu,
        voi huutoa kirjoitti:

        Nyt tuli kyllä aika moka teun pyhään pukuun !

        iso ryppy on heti leukanapin alla sytämen kohtalla !

        kuules siellä vapaalla puolella taidetaan lukea hiukan enempi sitä kirjaa ja monia muitakin kirjoja, ei jää yksin huonosuomiseen bibiliaan.

        ""voi huutoa ""

        miksi sinun sitten pitää saada kailottaa mitä sylki suuhun tuo..

        Kun minä olen syntynyt 1945 kristittyyn kotiin ja muistan 1952.
        aloitin koulun ja opettelin LLL. naikaisia juttuja , ne oli hivenen toisen laisia
        kuin teidän uus LLL: n kyllähän me voimme lopettaa ,jos sinä vastaat
        seurauksista , kyllä me luemme Raamattua , mutta meidän Raamatussa
        on totuus , milloin sinun Raamattusu olisi totuus .

        Millään ei voi ymmärtää että 62 vutta vanha LLL: teksti jonka muistan '
        oikeaksi ,eikä sinun sohlaa , en paremmin sanoisi. Niin Mikael Agriclan
        Raamatun teksti onkin ainoaa jota ei teikäläinenkään pysty väärentämä'än .
        Onhan muitakin , mutta se asia piti jo olla tiedossa että 1992 0n väännös
        jos sitä lukee voi poikamies mennä naisiinn kun ei tee aviorikosta ?????

        Katsohan milloin sinä sanot asiaa nuo tekstisi oli leperrystä. .


      • teu,
        mnhjuyt76 kirjoitti:

        jistiinsa!
        "vain me teutalaiset tunnemme raamatun..."

        http://keskustelu.suomi24.fi/node/10835053#comment-57305312
        "teuta
        8.8.2012 00:24
        Kyllä minä ja paavi sen tiedämme , pitäisikö kysyä Jumalalta vielä ."

        Siis teutalaiset eivät tarvitse Jumalaa ja Jeesusta muuhun kuin Heidän pilkkaamiseen!!!
        Jeesuksen Nimeen valehdellen;
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/9944923
        "teuta
        21.6.2011 18:31
        KIITOS VAAN TARJOUKSESTA , MUTTA SULTAHAN JO LOPPUI
        KOKONAAN TUO PAHNA TUSKA ., KUN TULI KESÄ JA KÄRPÄSET,
        AIVAN OIKEIN OLET KOPIONUT JP :N ASIAN .Mat. 5:43-48
        SE ON JOKAINEN PEFOFIILI SAA SYNTINSÄ ANTEEKSI , JOS
        HÄN KATUU TEKOAAN JA TAHTOO TEHDÄ PARANNUKSEN .
        JA ANOO ANTEEKSI /TEKEE RIPIN."

        http://keskustelu.suomi24.fi/node/9955763
        "Jeesus on tie
        1.7.2011 20:09
        Jokainen bedofiili toiaan saa syntinsä anteeksi, jos hän antaa Jeesuksen sovintoveren virran puhdistaa sydämensä, hallelujaa kiitos Jeesus!
        Jos parannusta ei tule, niin sinun raukan käy huonosti.
        Keneltä, kysyi yksi mäntti?!!!
        Jumalalta!"

        Leuhkit; lahkonne rippi ja salarippi rituaalein suojattuja rikollisia:
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/9817522#comment-57826957
        "teuta
        22.4.2011 22:35
        Ok !se on sillälailla että Es/Lestois on 2tiedossa joista toinen on sen verran vanha että on jo kerinnyt tuomionsa kärsinyt .
        sitten salassa n.7-13,
        VL:n on n.100 joista 30 käsitellään , salassa n.100-400.
        En tiedä mitä varten pitäisi vielä muuta tietää. "

        """örvelö"""

        sanasi ,ojn saanut jonkun sotkeutumaan , meikään vaikka tuokin näyttää olevan
        sinun 4 vuotta sitten tekemä kopio ,,olisiko mitenkään mahdollista että jättäisit ,
        ronkkimiset tekemättä ,kun kaikki ei viitsi pv. katsella - ja niissä käytät omiasi
        sanoja jotka joskus heittää katapultti . sitten kirnutaan minulle mitä ,mitä .mitä.


      • teu,
        voi huutoa kirjoitti:

        Nyt tuli kyllä aika moka teun pyhään pukuun !

        iso ryppy on heti leukanapin alla sytämen kohtalla !

        kuules siellä vapaalla puolella taidetaan lukea hiukan enempi sitä kirjaa ja monia muitakin kirjoja, ei jää yksin huonosuomiseen bibiliaan.

        Mistä sinä muka tiedät ,että mulla on pyhä puku ..
        Rukoilemme , että me saisimme Pyhä Puvun ,,
        sillä kelpaisimme Kristukselle Jeesukselle ,sekä
        voisimme voittaa ruman tuliset nuolet ,,

        Jos meidän puoleen Raamattua lukemaan alatte
        On ehto sen , hanki Raamattu kaupasta lehtosen
        Kun kotiin olet kantanut kirjasi , istu pöydän ääreen
        Laita Raamattu siihen kohtaan missä sew on kun luet
        pidä Rukous , että saisit Herralta ymmärryksen kätkevän
        Sydämen ja vähän silmä voidetta , sitten teettämän joka
        kerta kun alat lukemaan.


    • tajuton joukko

      Tämä porukka ei ole muuta kuin paisunutta sisäänpäin kääntynyttä omahyväisyyttä joka loppuu omaan mahdottomuuteensa muutamissa vuosissa.

      mihinkään muuhun tulokseen ei näitä taruja lukiessa voi tulla.

      tuolle ylempänä olevalla kaukonäkökiikarille esitän kysymyksen, eli millä sinä mittaat kenenkin kristinuskon tuntemusta, kerro?

      • Leiff,

        Mitä tietää tietokirjallisuutemme KASTEESTA, että se on Pyhä toimitus .
        Jolla ihminen otetaan otetaan tietyn uskonnollisen yhteisön jäseneksi. Krist.
        kirkon juuret ovat juuta. puhtausmenoissa ja proselyytti-kirkossa jolla pakanuudesta kääntyneet otettiin Juutalaisuuteen :Jordanin laakson kastaja liikkeiden kirkoissa, ja erityisesti Johannes Kastajann parannuksen kasteessa syntien anteeksisaamiseksi
        (Mark, !:4. ). Kristillinen Kaste perustuu Jeesuksen kaste ja lähetyskäskyyn ennen
        Taivaseen astumista ..

        (Matt. 28:18-20 ). Lisäksi Joh. 3:1-6 , Room , 6:3-6. ja 1Tiit 3:5. Kaste suoritettiin
        aluksi" Jeesuksen Kristuksen nimeen"Apt: 2;28. ), sitten ,,"Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen " Kaste on Uudesti syntymisen sakramentti ,Joka tuo syntien anteeksi antamisen ja Mystrisen yhteyden Kristukseen . Ainutkertainen ,Ef. 4:5 )
        kaste toimitetaan liittyville aikuisille , sitten perheen ja omaisten mukana myös
        pienilöle lapsille noin vuodesta 50 alkaen (32jKr. Kornelius 2.lasta ) sitten 55-60
        tienoilla kaikki seurakunnassa syntyneetlapset ..


      • teu,
        Leiff, kirjoitti:

        Mitä tietää tietokirjallisuutemme KASTEESTA, että se on Pyhä toimitus .
        Jolla ihminen otetaan otetaan tietyn uskonnollisen yhteisön jäseneksi. Krist.
        kirkon juuret ovat juuta. puhtausmenoissa ja proselyytti-kirkossa jolla pakanuudesta kääntyneet otettiin Juutalaisuuteen :Jordanin laakson kastaja liikkeiden kirkoissa, ja erityisesti Johannes Kastajann parannuksen kasteessa syntien anteeksisaamiseksi
        (Mark, !:4. ). Kristillinen Kaste perustuu Jeesuksen kaste ja lähetyskäskyyn ennen
        Taivaseen astumista ..

        (Matt. 28:18-20 ). Lisäksi Joh. 3:1-6 , Room , 6:3-6. ja 1Tiit 3:5. Kaste suoritettiin
        aluksi" Jeesuksen Kristuksen nimeen"Apt: 2;28. ), sitten ,,"Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen " Kaste on Uudesti syntymisen sakramentti ,Joka tuo syntien anteeksi antamisen ja Mystrisen yhteyden Kristukseen . Ainutkertainen ,Ef. 4:5 )
        kaste toimitetaan liittyville aikuisille , sitten perheen ja omaisten mukana myös
        pienilöle lapsille noin vuodesta 50 alkaen (32jKr. Kornelius 2.lasta ) sitten 55-60
        tienoilla kaikki seurakunnassa syntyneetlapset ..

        Katso etttä Rukoilet huomisen eduskunta äänetyksen takia
        niin että Homo ei vita mitään


      • teu,
        teu, kirjoitti:

        Katso etttä Rukoilet huomisen eduskunta äänetyksen takia
        niin että Homo ei vita mitään

        TULIVAT ,Kastetuksi. Pakanuudesta eroamisseremoiniat tulivat käyttöön jopa
        manaus (eksorkkismi) ja saa ta nas ta luopuminen (Abrenuntaatio).
        Upotus -kaste on alkuperäisi , valelu -kaste tuli tavalliseksi keskiajalla .

        Katolinen Kirkko käsittää Kasten puhdistavan perisynnistä ja Kastetta edeltäneistä
        tekosynneistä . Reformoitu kirkko pitää kastetta ihmisen uudistuimisen vertaus-kuvana tunnustustoimena ja velvoituksena elämän parantamiseen.

        Lut. Realistinen
        Kirkko käsitys korostaa JUMALAN työtä Kasteen liitossa , joka kestää JUMALAN puolelta ja johon siitä luopunut saa palata parannuksessa ja uskossa Lapsen-kaste edellyttää opetusta myöhemmin . Esim.Rippikoulussa. Suomen Ev,Lut Kirk -
        kolain mukaan lapsi on on kastettava ilman tarpeetonta viivytystä n.2-6 vko aikana ,on yleistynyt käytäntö 4-8 vko jolloin 6 vko on keskimääräinen .

        Heikolle lapselle saa joku EV.Lut kristitty suorittaa HÄTÄ -KASTEEN . JONKA PAPPI VAHVISTAA LAPSEN TOIVUTTUA . tai .
        Kasteen todistajina ovat KUMMIT, Nimen on oltava ,etunimilain mukainen .
        Uskonnonvapauslain mukaa alle 15 -vuotias kastetaan isän uskontokuntaan
        Elleivät vanhemmat tee kirjallista spimusta äidin uskoon kastamisesta .15-18-
        vuotias saa Kasteella liittyä uskontokuntaan vanhempien tai holhoojan luvalla
        yli 18 -vuotias saa päättää´yksin asiasta.

        Kirjallisuutta : A.Lehtovaara , Kirkon pyhät toimitukset ,,1931.
        ja U. Saarnivaara ,Kaste, 1935.ja Raamatullinen Kaste ,,1948.


    Ketjusta on poistettu 36 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      247
      4082
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2358
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2141
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      93
      2066
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      97
      1725
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      25
      1414
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      12
      1348
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1317
    9. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      309
      1272
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    Aihe