2 isäehdokasta

lohduton

Hei. Olen nuori nainen ja tein aamulla raskaustestin joka näytti positiivista.
Lokakuussa erosin poikaystävästäni jonka kanssa olin seurustellut kylläkin vain 8kk. Nyt tapailen uutta miestä.
Hävettää kertoa, mutta lokakuussa panin siis exääni ja myös tätä uutta miestä..

En tiedä kumpaa toivon isäksi, molemmat on hyviä miehiä.
Exäni tunnen paremmin mutta en tiedä olisimmeko silti yhdessä vaikka saataisiin yhteinen lapsi. Hän haaveilee menevänsä vielä joskus kouluun 100km päähän eri paikkakunnalle. Hänen vanhempansa ovat eronneet. Nykyistä en tunne yhtä hyvin mutta parempi todennäköisyys että meistä tulisi perhe jos kaikki sujuu hyvin lapsen synnyttyä. Hänellä on vanhemmat vielä yhdessä.
Olen aikaisemmin 2012 tehnyt abortin silloisen pitkäaikaisen poikaystäväni kanssa koska aika ei vain ollut sopiva enkä kadu mitään. Meillä oli kumi mennyt puhki.
Onko abortti hyvä vaihtoehto myös nyt?

Joskus kyllä haluan lapsia ja aika olisi nyt ihan hyvä, mutta haluaisin myös lapsen isän kuvioihin mukaan ihan lapseni takia. Haluan että lapsellani on kaikki.
En uskalla puhua kummallekaan miehelle tästä koska en ole varma päätöksestä. Miehet eivät tiedä toisistaan enkä halua kertoakaan.
Syön cerazette pillereitä ja olen ottanut joka päivä mutta en aina ihan kellon tarkkuudella samaan aikaan.

En toivo syytteleviä vastauksia olo on kamala ja mieli on muutenkin jo maassa. Halusin päästä purkamaan tuntojani. Mitä tekisitte tilanteessani?
Ystäviä minulla ei ole montaa ja loputkin varmaan lähtisivät jos saisin lapsen, vanhempani eivät olisi ainakaan aluksi kovin ilahtuneita. He varmasti toivoisivat että lapsi on nykyisen mieheni. Exäni kanssa harrastimme seksiä lähes joka päivä ja nykyisen kanssa olen ollut sängyssä vasta 2 kertaa..

3

161

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tsemii!

      Päätös on sinun,mutta toivon että et joudu koskaan katumaan minkä päätöksen olet ikinä tehnytkään. Etkö voisi kysyä nykyisteltä mieheltäsi että olisiko hän valmis perustamaan perhettä? Lapsi on iloinen ja rakastava asia! :) tsemiä! Ja jos todella rakastat uutta miestäsi niin puhukaa lapsesta! :)

    • tsemppiä!

      Kannattaa käydä ultrassa ja varmistaa raskauden todellinen kesto. Jos et ole aivan peräkkäisinä päivinä ollut molempien kanssa, niin ultra saattaa antaa sinulle vastauksia. Mm. Raskaus on voinut alkaa ennen kuin olet ollut uuden kumppanisi kanssa tai raskaus on voinut alkaa niin myöhään että edellinen miehesi ei mitenkään olla isä (siittiöit elää max 5pv)

      Tietenkin ultraajan mittaustapa saattaa olla sellainen että tulee muutaman päivään heittoja jolloin ei voi ihan varma asiasta olla. Suosittelen kuitenkin että menet kokeilemaan. Vartoat vielä jonkin aikaa jotta raskaus etenee hieman ja mener yksityiselle. Jos seksiväli exän ja nyksän välillä on suuri niin saatat saada vastauksen. Ota päivämäärät ylös ja kysy myös ultraajan mielipidettä asiasta.

      Tsemppiä sinulle mitä ikinä teetkin. Jokainen ihminen tekee virheitä ja et ole ensimmäinen joka ei tiedä lapsensa isää. Olet sentään yrittänyt ehkäistä, niin älä turhaan syyllistä itseäsi enempää. Muista tehdä päätös sillä perusteella miltä sinusta itsestä tuntuu! Tee päätös jonka kanssa pystyt elämään loppu elämäsi.

    • lohduton

      Kiitos paljon kannustavista ja ihanista vastauksista!
      Kerroin nykyiselle miehelleni että olen raskaana ja hän on ihan mukana jutussa. Toivon että lapsi on hänen.
      Jos selviää että lapsi on toisen miehen, nykyinen todennäköisesti lähtee mutta en todellakaan halua väittää lasta hänen omakseen. Jos pystyn päivistä laskemaan että lapsi ei varmasti ole nykyiseni en tiedä teenkö abortin kertomatta kenellekään ja sanon sitten että sain keskenmenon. Exä ei varmasti haluaisi lapsia vielä ainakaan minun kanssani koska haluaa opiskella niin päätös olisi hänenkin kannalta parempi. Mutta hänen ei tarvitse tietää lapsesta muuten kuin jos pidän sen.
      Olen myös henkisesti valmistautunut olemaan yksinhuoltajana ja uskon pystyväni siihen

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6353
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      4086
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      263
      2506
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1990
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1478
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1326
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1097
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1070
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1016
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      991
    Aihe