Lasten nimet. Millaisia ajatuksia herättää?

Jani&Maria

Niko Joakim Mikael

Nella Miia Jasmiina



Meidän pienokaiset. ♥☺

6

80

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • *mieltä*

      Tyypillisiä tämän päivän nuorten vanhempien antamia lasten nimiä. Ei erotu millään tavalla muista vastaavista.
      Se, onko se hyvä vai huono asia, saa jokainen itse päättää.

    • Jani&Maria

      Kiitos vastauksestasi!

      Mistä arvasit että olemme muuten nuoria? ☺ tai no, mies on kyllä jonkun verran vanhempi, mutta itse olen vielä aika nuori...

      • ei kivoja

        Nämä Jasmiinat ja Jeminat ovat joko nuorten tai mustalaisten antamia nimiä.


    • Jani&Maria

      Jassoo..

      No mun mielestä Nella Miia Jasmiina , sopii oikein hyvin kokonaisnimenä yhteen...

      Etenkin vielä jos äidin ja isän nimi on Jani ja Maria. Toiset nimet tulee siis meidän molempien nimien alkukirjaimista!

      Keksi itse mikä olisi ollut sitten parempi vaihtoehto.

      • Merkitystä

        Meidän lapsien toiset ja/tai kolmannet nimet tulevat meidän isovanhempien, isoisovanhempien ja omien vanhempiemme nimistä. Ihan niin kuin suvussa on ollut tapana niin kauaksi taaksepäin, kuin sukututkimusta on tehty. Ensimmäiset etunimet tulevat sitten meidän omien mieltymysten mukaan, mutta ei umpimähkään mistään nimigeneraattorista valitsemalla vaan niin että nimen "merkitys" on meille mieluinen.

        Esimerkiksi:
        Mari = Rakastettu, Rakkaus
        Jani = 'Jumala on armollinen'
        Nella = Kallio
        Niko = Kansanvoittaja

        Meillä itsellämme ikää on 22 ja 25 vuotta, en ihan teinivanhemmiksi meitä laskisi mutten myöskään kauhean vanhoiksikaan :). Joitain perinteitä vaan tuntuu hyvältä kunnioittaa.

        On ainakin "vanhemmalle väelle" (esim minun 50 vanhempani) todella liikuttavaa kuulla ristiäisissä/nimiäisissä oman ehkäpä jo edesmenneen vanhempansa tai isovanhempansa nimi osana suvun nuorimmaisen nimeä.

        Toisaalta sillä ei ole juurikaan merkitystä miten lapsen nimet sopivat keskenään yhteen. Eihän niitä juuri missään ääneen edes lausuta :D. Meillä tuo nimien yhteensopivuus voi tuottaa vähän ongelmia, kun omassa suvussa ne nimet ovat ruotsalaispainotteisia, esim Svea ja Gunnhild, Ragnar ja Gustaff ja miehen suvussa perisuomalaista kuten Essi ja Liina, Jorma ja Kalevi. Yritäpä siinä saada sulosointuinen nimi aikaiseksi, vaikka Kalevi Gustaff kuulostaakin kieltämättä aika mielenkiintoiselle kombolle :D.


    • Miamiamia

      Kaunis kokonaisuus Nella Miia Jasmiina!
      Mutta olisin antanut etunimeksi Miia koska itse olen Mia ;)
      Mutta Nella on kyllä harvinaisempi!

      Niko Joakim Mikael myös kaunis nimi!
      Tykkään erityisesti Niko ja Mikael nimistä

      Ei ainakaan joudu koulukiusatuksi nimen takia kun on perus nätit nimet

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      415
      4634
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      248
      2314
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      70
      1730
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      162
      1467
    5. Hallitus korottaa yleisen arvonlisäveron 25,5 prosenttiin

      Yleisen arvonlisäveron kiristäminen 1,5 prosenttiyksiköllä on hallituksen järein toimi kehysriihessä. Se voi tuoda valti
      Perussuomalaiset
      318
      1435
    6. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      67
      1157
    7. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      140
      1141
    8. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      80
      1110
    9. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      167
      1085
    10. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      41
      995
    Aihe