E W211 facelift vai C W204?

mesemiäskö

Siinä kysymys? Ajan yksin n.80km päivässä työmatka ajoa. Katsellut jo jonkun aikaa että W211 faceliftit ovat samassa hintaluokassa ensimmäisten vuosien W204 C-sarjalaisten kanssa. Joten kysymys kuuluu kumpi on parempi valinta, kumman sinä valitsisit JA MIKSI?

E-sarjan facelift oli ilmeisemmin erittäin onnistunut ja auton heikkoja kohtia todellakin parannettiin? Mites on tuon W204 C-sarjan ensimmäisten vuosimallien kanssa (VM07-09) Onko W204 tekniikaltaan huomattavasti ns.nykyaisempi kuin tuo E:n facelift? Tarkoituksena hankkia 200CDI automaatilla. Kiitos vastauksista!

21

3097

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mieti.

      Itse en ostaisi ainakaan w211 sarjaa 200cdi koneella ja syy on teho matka ajossa.

      C sarjaa mietinkin minäkin mutta hinta noissa molemissa nousee kun kone ja mausteet suurenee.

      päädyin melkolailla ruosteettomaan E w210 mallin elin väyryseen 2.7 cdi koneiseen.

      Syy:

      Pääomaa vähän kiini.

      Auton saa esim:270 cdi koneella tai 320 cdi ja teho on mielyttävä hintaan nähden.

      E210 sarja on hiljaisempi kuin w211 200d koska autoa joutuu nau uttamaan eli huudattamaan.tässä 210 mali 270cdi tai 320 cdi kone kehrää hiljaa.

      w210 korissa on oikeat tilat verrattuna w211 puhumattakaan c sarjasta.

      ajo ominaisuudet tienpäällä on w210 suuremmalla koneella hintaan nähden hyvät.

      Ei ole lasten vikoja koten w211 takapäänpussit,w210 facelift vm:2002 on paras noista jos puhutaan matka autosta ja pääoman sijoituksesta.

      Mitä nykyaikaisempi sen enemmän on murhetta,mersun parhainpia käyttöautona ajaa on väyrynen.Kun sen ostaa suhteelisen ruosteettomana.

      Mutta toki jos on rahaa ,niin käy koe ajamassa nuo joita olet miettinyt mutta ne on ahtaita mersuja menneisiin maalleihin nähden.

      Tämä w210 270cdi tai 320 cdi on laivoja ajaa,eli mukavuus on siihen rahaan nähden todella laadukasta.

      • > Itse en ostaisi ainakaan w211 sarjaa 200cdi
        > koneella ja syy on teho matka ajossa.

        Onhan siinä kieltämättä kohtalaisesti tehoa matka-ajossa, mutta entä sitten? Miten tehottomampi auto auttaisi? Vai tarvitsisitko lisää tehoa? Mitä varten? Hyvin tuollakin ohi pääsee ja pidemmässä reissussa se pidempi kiihdytys 100 km/h nopeuteen on aika merkityksetön.

        W211 takapään pusseissa ei ole sinänsä mitään vikoja. Kestävät kymmenkunta vuotta ja sitten pitää vaihtaa. Kotimaasta ostettuna noin tonnin paukku. Sen kun huomioi budjetissa (tai ostaa sellaisen johon on jo vaihdettu), niin ei tule yllätyksenä. Sen sijaan kannattaa varmistaa, ettei automaattilootaan pääse herkästi jäähdytysnesteitä...

        210 taisi olla herkästi ruostuvaa sarjaa. 211 vähän parempi. Varsinkin naamankohotuksen jälkeen.

        Ilmajouset ovat hemmetin hyvät, olettaen että toimivat tietysti. Sitten kun eivät toimi, ne ovat hemmetin huonot...


    • Luki.

      älä osta mersua niissä on niin paljon sähkövikoja että huhuh ei enää ikinä mersua mulla oli 11 kpleita niitä romuja kaikki ruostu

    • Luki.

      No niin ,ei ole Lukin kirjoitus tuo ylempi mutta hilda ranen se on.

      Osta hilda zetor,sillä pääset helsigin kalliossa etenemään alatituiskuavassa lumessa.

      Eli aloittajalle vastaan ostamersu se on auto, jätä tuolle hilda ranelle muut kulkuneuvot kuten potkulaudat jne...mukavasti se hamekkin heiluu tuulessa kun sillä kallion katuja vyyhdät.

    • Luki.

      en ostais ruostuvaa merusa

    • kurnauskissa

      Ostahan sie 200CDI vaa ja otat kissan kyytiin nii kehräähän se jos kunnolla ruokittu,
      eikä tarvii nauuttaa ,nälissäään sitten naukuu mutta wiskasit kyytiin

    • dieselpoika

      kyllähän se totta on että C mersut vm-00 eteenpäinkin on kovia mätänemään ja 270 CDi ja 320 CDi paljon vaihteistovikoja, mutta jos on tuuria, niin hyvänkin voi saada.

      • W211 on pop

        Palveliko tämä vastaus aloittajaa joka kysyi vuodesta 2007 ja uudemmista ja sinä fiksuna annat lausuntoa 2000 vuoen kalustosta no eipä se siitä muutu nimittäin yksinkertaisuus.


    • Sekä W211 että W204 ovat hyviä valintoja molemmat. Suuri auto vai vähän pienempi - kumpi on kenellekin sopivampi.
      Jos on ensimmäinen Mersu, on hyvä huomata että huoltolaskut ovat kalliimpia kuin Fordiin yms.

      • S211 220cdi

        C-huolto E-class -08 raidetangonpään kanssa 550:- merkkikorjaamolla ei kuulemma paha no enpä tiedä noiden kiinanvehkeiden huoltohintoja mutta samoista ja suuremmistakin summista puhutaan.

        Tuohon tuli suodattimet ja moottoriöljyt jarrunesteet ja merkinnät sähköiseen huoltokirjaan.


    • Pate Pankavaarasta

      Oikea valinta on W124 ahtamaton 200 D, huoletonta kyytiä eikä ongelmia moottorinohjauksen elektoniikan kanssa.

    • E220 CDI

      Tuossa on oikeastaan kolme vaihtoehtoa, koska W204 2008 jakaa W211 kanssa yhteisen voimalinjan, mutta 2009 alkaen on taloudellisempi BE-kone.

      E ostetaan tilojen vuoksi, Cee ajettavaksi. Kysy merkkifoorumilta tarkemmin, niin saat asiavastauksiakin.

      • Meillä molemmat

        Meillä on kumpikin. C200cdi vm 2008 ja e 220cdi vm2006. C paljon nykyaikaisen ja ketterä. E on tiloilta parempi. Kyllä c204 on mieluisa.


      • itsenäisyyspäivää
        Meillä molemmat kirjoitti:

        Meillä on kumpikin. C200cdi vm 2008 ja e 220cdi vm2006. C paljon nykyaikaisen ja ketterä. E on tiloilta parempi. Kyllä c204 on mieluisa.

        Facelift 2006 eipä taida olla aloittajan tarkoittama E-class kyseessä 2007


      • E220 CDI
        itsenäisyyspäivää kirjoitti:

        Facelift 2006 eipä taida olla aloittajan tarkoittama E-class kyseessä 2007

        Ensimmäiset facelift W211:t tehtiin jo 2006.


    • -eemeli-

      Aloittajalle vain toteaisin, että ehdottomasti w211 face-liftattuna, diecelinä ja automaatilla luonnollisestikin. Ja moottoriksi 220cdi riittää vallan mainiosti. Mutta, jos kaipaa vähän tehokkaampaa, jota voi tarvittaessa vähän kutitella niin sitten 320 v-kutonen. Kuluttaa kyllä sen litran enemmän satasella ja aiheuttaa herkästi riippuvuutta. -Autonahan tuo ns. face-lift on tosi laadukas ja miellyttävä ajaa. Aivan eri auto kuin edeltäjänsä, joka kärsi monista ongelmista mm. ruostumisesta. -C-mallikin on ihan ok. peli, mutta e parempi jo tilojenkin vuoksi niinkuin joku tuossa jo totesikin. Kannattaa testata molemmat niin huomaa sen eron.

      • E220 CDI

        W211 OM646 dieselillä kuluttaa litran enemmän kuin Cee OM651:llä, ja manuaalilla luonnollisestikin ero vielä korostuu niin kauan kun ei Ceehen valita Ceen faceliftin jälkeen tullutta 7G-Tronicia, joka pudottaa automaatin kulutusta selvästi. Hinta ei tosin taida enää pysyä facelift W211 tasolla, joten voi mennä ohi budjetin?

        Mutta jos tuo W211 faceliftin nelosdieselin 220 CDI suorituskyky riittää, helpottuu valinta kovasti, koska 200 CDI on mekaanisesti sama moottori. Uudelleen ohjelmoituna myös 200 CDI voi olla paljon vakio 220 mallia ripeämpikin.


      • idästä uutta aikaa
        E220 CDI kirjoitti:

        W211 OM646 dieselillä kuluttaa litran enemmän kuin Cee OM651:llä, ja manuaalilla luonnollisestikin ero vielä korostuu niin kauan kun ei Ceehen valita Ceen faceliftin jälkeen tullutta 7G-Tronicia, joka pudottaa automaatin kulutusta selvästi. Hinta ei tosin taida enää pysyä facelift W211 tasolla, joten voi mennä ohi budjetin?

        Mutta jos tuo W211 faceliftin nelosdieselin 220 CDI suorituskyky riittää, helpottuu valinta kovasti, koska 200 CDI on mekaanisesti sama moottori. Uudelleen ohjelmoituna myös 200 CDI voi olla paljon vakio 220 mallia ripeämpikin.

        200CDI sama moottori kuin se 220 paitsi tasapainoakseli puuttuu kuulemma.

        Hyvinhän tuolla kerkiää muun liikenteen seassa ja en tunne ongelmaa "pienimoottoruudesta" manuaalina kulutuskin 5,3-6,00 litran välissä pienin keskikulutus alle 5 eli ihan tyytyväisellä mielellä matka jatkuu.


      • E220 CDI
        idästä uutta aikaa kirjoitti:

        200CDI sama moottori kuin se 220 paitsi tasapainoakseli puuttuu kuulemma.

        Hyvinhän tuolla kerkiää muun liikenteen seassa ja en tunne ongelmaa "pienimoottoruudesta" manuaalina kulutuskin 5,3-6,00 litran välissä pienin keskikulutus alle 5 eli ihan tyytyväisellä mielellä matka jatkuu.

        En tosiaan tarkoittanutkaan suositella mahdollisimman tehokkaan moottorin hankintaa, vaan ainoastaan vihjaista mahdollisuudesta katsoa myös 200 CDI:n suuntaan. Se laajentaa käytettyjen valikoimaa paljon eikä "hinnat alkaen" moottoria kannata pelätä, jos muuten sopiva auto löytyy. 200 CDI riittää normaaliin liikkumiseen. Ellei se riitä, saa tuostakin koneesta ihan tarpeeksi kiusaa kytkimelle ja manuaalivaihteistolle.

        Kulutus kuulostaa hyvin tutulta. Manuaali Ceeni samalla moottorilla meni 100.000 km keskiarvona noin kuutoseen. Kesällä vähemmän, talvella vähän enemmän sähkölämmityksen vuoksi.


    • Autoilailija

      Budjetistahan se on paljon kiinni. Itse päädyin tuohon S204 faceliftiin, eli tullut tehtaalta lokakuun lopussa 2011. C220 CDI 7-vaihteisella automaattilaatikolla. Todella mukava peli ajaa, matka-ajossa kulutus painuu alle 5 litraan satasella. Reilun viidensadan euron sijoituksella sitten tehoa vajaat 60 hp lisää, alkaa kulkupuolikin riittää, vaikka eihän tuolla vakionakaan ihan jalkoihin jää.

    • Tähellistäajoa

      Mulla W211 200cdi 2003 Automatic ajettu 418000 km piristetty tuikun ohjelmalla. Tehtaan asentama vetokoukku eli jo alunperi Berh syyläri, ei automaattivikoja. Tässä autossa jo uudempi cdi , ihme kyllä. Autossa suurin korjaus SPC jarru vaihto takuuseen 270tkm kohdalla. Akut vaihdettu kerran, myös pikkuakku nyt vaihdon tarvis taas. Kori virheetön, kerran ruoste suojattu tänä aikana. Niveliä ainoastaan yksi. Jarru levyt ja palat tarvittaissa. Puutteita H7 valot märällä asvaltilla, muuten erittäin tyytyväinen. Normaali jousitus riittänyt minulle, iskarit alkuperäiset jouset vaihdettu kerran 415tkm kohdalla. Autolla-ajettu suurin osa suolaamattomalla tiellä ja enemmistö matka ajoa. Pidän tämän auton todennäköisesti loppuunasti ja sitten sulattamolle. Mersuja ollut 35 kpl ajettuja km 1,6 milj. km ,lyhin aika 2vko pisin 15v omistuksessa. Välillä mielenhäiriö , kokeillut muita merkkejä takaisin mersuun. Ihmettelen vähän noita sähkövikoja, eikös tietokoneet pidä päivittää välillä. Säännöllinen huolto ja nimenomaan ennakoiva huolto ei jätä tienvarteen. Tien itse huollot noin 95% itse, myös tähän malliin. Aloitin pystylyhty mersulla 42 vuotta sitten ajamisen ja jatka niin pitkään kun löytyy parempi tai ei. Näin mersumiesten kesken tähellistä ajelua ja turvallisia km.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      66
      6402
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      27
      4123
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      268
      2543
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2000
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1508
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1367
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1107
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1080
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1026
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1011
    Aihe