Viimeiset YT-neuvottelut

jo riitti

Toimipisteeni suljetaan. YT-neuvottelut ovat tällä työnantajalla toiset kohdallani. Aiemmin olen menettänyt työni neljä kertaa. Alalla olen ollut hieman laskutavasta riippuen n. 15 vuotta.

Teimme voittoa, mutta emme tarpeeksi. Olemme tuottavia, mutta ylin johto veti rastin kohdalle exceliin kaukana Suomesta. Likainen työ jätettiin suomalaisille.

Meillä on kaksi alle kouluikäistä lasta ja pieni asunto. Emme ole pystyneet missään vaiheessa luottamaan tulevaan ja rakentamaan elämäämme. Jatkuvat työttömyyspätkät ovat vieneet luottamuksen tähän maahan täysin. Puoliso on käynyt läpi muistaakseni kuudet YT-neuvottelut. Tämä on ollut yhtä kärvistelyä ja huomisen pelkoa. Meillä ei ole sukulaisia hyvillä paikoilla varmistamassa meille töitä.

Tällainen elämä ei ole elämisen arvoista. Päätimmekin myydä asunnon, pakata tarvarat ja muuttaa ulkomaille. Haluan tarjota lapsilleni kunnolliset elinolosuhteet ja huonommaksi on vaikea enää vetää.

Suomi on pa$ka maa.

14

226

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • free thinker

      Varmasti ihan oikea ratkaisu teille tässä tilanteessa. Tsemppiä!

    • urakonsultti

      Luuletko että olet sitten ulkomailla tarpeeksi tuottava ulkomaalaisten omistajien mielestä?

      • expat11111

        Et ilmeisesti sitten ulkomailla ole hommissa ollut?


      • urakonsultti
        expat11111 kirjoitti:

        Et ilmeisesti sitten ulkomailla ole hommissa ollut?

        Olen ollut. Kovemmat vaatimukset siellä työntekijöille on mitä Suomessa.
        Ja ihan samanlaiset tuottovaatimukset ulkomaisilla omistajilla on siellä ulkomaillakin kuin Suomessakin.


      • jo riitti

        Mistä päättelit, että minä en olisi tuottava? Eikö tuottavuudesta/näytöistä kerro jotain sekin, että olen kerta toisensa jälkeen työllistynyt uudestaan?

        Olen vain kyllästynyt tähän maahan. Koska joka tapauksessa näyttää siltä, että muutto tulee, niin mielestäni on ihan sama lähteä kauemmas kokeilemaan onneaan. Jos ei muuta, niin saa leudomman ilmanalan, paremman ostovoiman, pienemmän veroasteen ja vähemmän umpimieliset kanssakansalaiset. Ja ajos jos palaammekin joskus, niin omaan kansainvälistä kokemusta. Jos emme palaa, niin...

        Minun on vaikea nähdä mitä tässä on hävittävää, mutta sinä varmasti peruspessimistisenä suomalaisena osaat senkin minulle kertoa?


      • expat8776
        jo riitti kirjoitti:

        Mistä päättelit, että minä en olisi tuottava? Eikö tuottavuudesta/näytöistä kerro jotain sekin, että olen kerta toisensa jälkeen työllistynyt uudestaan?

        Olen vain kyllästynyt tähän maahan. Koska joka tapauksessa näyttää siltä, että muutto tulee, niin mielestäni on ihan sama lähteä kauemmas kokeilemaan onneaan. Jos ei muuta, niin saa leudomman ilmanalan, paremman ostovoiman, pienemmän veroasteen ja vähemmän umpimieliset kanssakansalaiset. Ja ajos jos palaammekin joskus, niin omaan kansainvälistä kokemusta. Jos emme palaa, niin...

        Minun on vaikea nähdä mitä tässä on hävittävää, mutta sinä varmasti peruspessimistisenä suomalaisena osaat senkin minulle kertoa?

        Olet joko avomielinen umpimielisten maassa tai umpimielinen avomielisten maassa. Valitse siitä.


      • urakonsultti
        jo riitti kirjoitti:

        Mistä päättelit, että minä en olisi tuottava? Eikö tuottavuudesta/näytöistä kerro jotain sekin, että olen kerta toisensa jälkeen työllistynyt uudestaan?

        Olen vain kyllästynyt tähän maahan. Koska joka tapauksessa näyttää siltä, että muutto tulee, niin mielestäni on ihan sama lähteä kauemmas kokeilemaan onneaan. Jos ei muuta, niin saa leudomman ilmanalan, paremman ostovoiman, pienemmän veroasteen ja vähemmän umpimieliset kanssakansalaiset. Ja ajos jos palaammekin joskus, niin omaan kansainvälistä kokemusta. Jos emme palaa, niin...

        Minun on vaikea nähdä mitä tässä on hävittävää, mutta sinä varmasti peruspessimistisenä suomalaisena osaat senkin minulle kertoa?

        Jos olisit ollut riittävän tuottava, ei se ulkomainen omistaja olisi sinua Suomessakaan irtisanonut.


      • jo riittää
        urakonsultti kirjoitti:

        Jos olisit ollut riittävän tuottava, ei se ulkomainen omistaja olisi sinua Suomessakaan irtisanonut.

        Joutavaa trollausta. Olisit edes keksinyt osuvamman nikin.


    • FinSweGer

      Miksi Suomessa menee niin paljon huonommin kuin Ruotsissa ja Saksassa vaikka kaikki kolme ovat melko samanlaisia maita? Palkkatasokin on suunnilleen sama, eli liian korkea verrattuna Aasiaan.
      Mikä on mennyt Suomessa enemmän pieleen kuin muualla Pohjois-Euroopassa?

      • expat2334

        Suomi on ihan erilainen, vertaa vaikka Unkariin mielummin, paitsi kalliimpi.


      • FlyFylaFlyg

        Saksassa palkat ovat aika paljon korkeammat kuin Suomessa! Ruotsissa hiukan pienemmät kuin Suomessa, mutta paljon parempi ostovoima - näppituntumalla 20 % ero hatusta heittäen.

        Saksassa on valtavat sisämarkkinat, jolloin rahaa pyörii ihan eri malliin kuin Suomen sisäsiittolassa. Ruotsissakin lähes tuplamäärä ihmisiä, ja suurin osa vieläpä suht pienellä alueella etelässä, Göteborg-Malmö-Tukholma -kolmiossa.


      • maantieto10
        FlyFylaFlyg kirjoitti:

        Saksassa palkat ovat aika paljon korkeammat kuin Suomessa! Ruotsissa hiukan pienemmät kuin Suomessa, mutta paljon parempi ostovoima - näppituntumalla 20 % ero hatusta heittäen.

        Saksassa on valtavat sisämarkkinat, jolloin rahaa pyörii ihan eri malliin kuin Suomen sisäsiittolassa. Ruotsissakin lähes tuplamäärä ihmisiä, ja suurin osa vieläpä suht pienellä alueella etelässä, Göteborg-Malmö-Tukholma -kolmiossa.

        Suhteessa Suomi on yhtä tiivis kuin Ruotsi, Tampereen yläpuolella asuu n. miljoona.


    • shfka980dlsh

      Olisit vielä sanonut ihan suoraan paikkakunnat jossa asut.
      Se kertoisi paljon monelle nuorelle joka aattelee minne suuntaan lähtee.

    • jo riitti

      Espoo

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      14
      1372
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1265
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      62
      1170
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1052
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1006
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1005
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      993
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      979
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      971
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      970
    Aihe