JOULUKONSERTTI

PeerGynt

Guardia Nueva saa 29.11.14 solistikseen kaupungin kirkkoon kun
JORMA HYNNINEN saapuu uskoakseni viimeistä sijaa myöten täyteen saliin.
Varatkaa ajoissa paikkanne.

20

116

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Guardia Nueva!
      • espoosta1

        Hyvä huomio Peer Gynt. Itse olen tulossa kokkolaan helmikuussa. Silloin solistina Tangokuningas 2014. http://www.talviharmonikka.com/?cat=44 kyllä se niin on että hyvä musiikki piristää mieltä.


      • nii onkii

        Älä liitä mitään.Pysy pivossa. Oo vait. Latna moro!


      • - pil
        espoosta1 kirjoitti:

        Hyvä huomio Peer Gynt. Itse olen tulossa kokkolaan helmikuussa. Silloin solistina Tangokuningas 2014. http://www.talviharmonikka.com/?cat=44 kyllä se niin on että hyvä musiikki piristää mieltä.

        KUNINKAALLISIA VIERAITA
        Mieluisaa kuulla ohjelmasta näin ajoissa. Kerroin juuri Kokkolan laulavista kaksosista.
        Airolan tytöllä lienee musiikki myös geeneissä kun muistan Guardia Nuevan laulusolisitin Tuomas Airolan ja toimittajana tutuksi tulleen Outi-äidin.
        Kotikylän kultaisen ja hopeisen harmonikan aikanaan voittanut Kaisa Kujanpää
        oli pitkään orkesterin hanuristina.
        Raimo Vertaiseen kapellimestarina on saanut tutustua hopa satamiljoonainen kuulijakunta jopa Etelä-Amerikassakin radioittensa äärellä
        http://www.talviharmonikka.com/?cat=44


      • nii onkii kirjoitti:

        Älä liitä mitään.Pysy pivossa. Oo vait. Latna moro!

        Kirjailija Ruuneperi`?
        Kun yritän turhaan saada edes yhden vastuksen kirjailija Ruunperilta niin ei ensimmäöistäjään asiallista lausumaa runsaan vuosikymmenen aikana ole lukuisista pyynnöistäni ennätänyt vastaamaan. Kerroin jopa maamme tuotteliaimman kirjailijattaren kanssa saaneeni keskustella ja hän kirjoitti ihan omakätisesti kertomuksen
        toimittamaani Joululehteen v. 1970.
        - Älä lue hyviä kirjoja sillä elämäsi on siihwn liian lyhyt - LUE VAIN PARHAITA .
        KIRJOJA
        - Useimmat kirjat eivät ole edes sen paperin arvoisia jolle ne on painettu.
        - Onneksemme Suomessa poistetaan paperikoneita - niistä voi tehdä vaikka ammuksia-


      • - pil
        espoosta1 kirjoitti:

        Hyvä huomio Peer Gynt. Itse olen tulossa kokkolaan helmikuussa. Silloin solistina Tangokuningas 2014. http://www.talviharmonikka.com/?cat=44 kyllä se niin on että hyvä musiikki piristää mieltä.

        Joulukonsertista
        juuri kotiuduin.Kun olen saanut kuulla tätä uudistuvaa Guardia Nuevaa niin huomaan
        sen myös kehittyvän, Jorma Hynninen toi joululauluillaan miellyttävän tunnelman
        lapsuuden jouluun kun saimme laulaa myös yhdessä.Hän on olut usein nuoriso-orkesterien solistina. Mieleeni on jäänet hänen "Laulu Kuujärvestä" Klemettiopiston nuoriso-orkesterin solistina kolmattakymmentä vuotta sitten.
        Pauliina Storbacka on nuori jolle Teerijärveläinen kotitausta tuo keskipohjalaiseen musiikkiiin uskoakseni rikkautta kun musiikki ei tunne kielirajoja....


    • RSO 16.11. Sakari Oramon johdolla konsertoi ja laitan tähän linkin
      voidaksenne nauttia ihan kotisohvallanne ja vaikka tallentaa.
      http://areena.yle.fi/tv/2468689

    • areena käy

      Talletin kuitenkin osoitelinkin. Kiitos PG. Liveen ei mahiksia.

      • Grieg:Peer Gyntn näytelmämusiikki
        on eräs miellyttävimpiä kuunnella.
        Usein kesäöisin katselen aamukahvilla keittiön ikkunasta kotikirkon takaa nousevaa aurinkoa, jota olen kuvannut jopa videolle monena kesäaamuna ja -yönä auringon laskiessakin
        Lapissa Yöttömän yön risteilyllä juhannusyönä nautin kun aurinko ei laske laisinkaan taivaanrannan taa ja rannalla palavat kokot toivat omaa tunnelmaa...
        Turun saaristo ilta-auringossa on myös sykähdyttävä kun Grace-aluksen äänettömyys saa nauttimaan ...


    • RSO 16.11-14

      Kuuntelen ja katson konsertteja sekä eräitä musiikkiohjelmia.
      Avaajan nikki tuo useita erinomaisia Edvar Griegin sävellyksiä.Guardia Nuevan kapellimestari on saanut orkesterille tunnustusta maailmalla.
      Kun Jorma Hynninen edelleen tulee solistiksi tunnen erityistä mielihyvää
      kun olen itse ollut ST.Claus ja hän nuorten solistina levyllä LAULU KUUJÄRVESTÄ.
      N. kolme vuosikymmentä sitten kun Klemettiopiston naiskuoro oli Japanissa erityisen suosittu jopa TV-mainoksissa...hmm

    • joulutunnelma

      Jorma Hynninen tekee joulukonsertteja urkutaiteilija kalevi Kiviniemen kanssa monessa eri kirkossa ennen joulua.

    • -pil

      Kiviniemi, Hynninen ja...hmm
      ;eroisitteko missä ja milloin...hmmm

    • Minkä seurakunnan rovastin kuva oli viimeisessä TUHATMAKKASESSA
      väärin - ei ollut meidän konserttisalin nimessä vaikka LUKEVA POIKA onkin kivellä istumassa.

      • vähälä

        Kertokaapa millä suomalaisella orkesterilla on ollut suurin kuulijakunta-
        - Saat arvata toisenkin kerran - siis omassa ettei jossain Ahtisaaden ...hmm, jossa oli viulisti Elina ja hänen miehensä kapellimestarina---


    • - pil

      KONSERTEISSA, TEATTERISSA....
      Ihmettelin jälleen Ruuneperia kun kertoo jo lapsena käyneensä.
      Kirjallisia tuotteitaankin esittelee ja sanoo olevansa tuottelias...h..mmm
      Täällä palstalla en ole huomannut juuri koskaan kenenkään keskustelevan
      parhaista konsertti- tai teatterikokemuksistaan - R-nkään milloinkaan.

      Cantores Minores ja kotikylän sukulaispoika jota Markus-setä laulatti yhtenään lastentunneilla oli ensimmäisiä "tenavatähtiä"...
      Kansallisteatteriin ja sen johtajaan Arvi Kivimaahan sekä näyttelijöihin tutustuin myös
      ihan nuorena. Itse olin alle 20 v. kun sain Minna Cantin Roinilan talon vanhan isännä roolin.
      Eräs mieluisimpia oli tutustua Hilja Valtoseen kun sain häneltä "Pönthitinen"
      kirjoituksen joululehteeni 1970 - puheradiossa esitettiin äskettäin hänen 80-vuotisjuhlahaastattelunsa tallenne.
      Mitä kirjoittanemme itse tuossa iässä - Ruuneperi jaksaa jatkaa vain samaa kuin jo runsas vuosikymmen sitten - lienevätkö vanhan kertausta nykyisetkin?!

      Tänään TV:ssa oli kaksos-aviopari musiikkivieraana.
      Pia nykyisin laulaa ja viulu hieman vähemmän soi - Martti-puoliso hänkin kaksonen
      professuuri vie ajan ja mahdollisuuden laajaan konsertoimiseen.
      Oopperassa olen saanut ihastella Taikahuilun Yön Kuningattarena sekä Pia että Anu Komsia joista eräs ystäväni kertoi ettei nuorten neitosten tullessa kylään erottanu kumpi on...hmm

    • rock...

      Eilen käänsin rarioni Ylen 1 puolelle. Alkoi tuleen sieltä; me käymme joulun viettohon. Käänsin sen räkärokille. Mieluummin sekin kuin...

    • kystä kyllin

      Niin tietysti, mutta kun marraskuussa jo aloitetaan. Puolen kuun tienoilla mieli tekis karata jonnee erämaamajaan, jonne joulukonsertit eivät kuulu.

    • kekri

      1400 suurin oppilamäärä ja heti ensimmäinnen kun >50 wee aloitin.
      Oli toki ollut jo toistasataa murrosikäistä poikaa ollut luokassa aiemmin eikä mitään kurinpito-ongelmia. Kalliossapoikia kerhossa.
      Joulunäytelmiö aloimme vasta adventin jälkeen ja näin pitäisi olla edelleen.

      • kööriläinen

        Vanha se Cantores Minores kuoro alun perin. Vieläkö lienevät iskussaan? Eihän nämä sentään mitään kastraattipoikia ole kuin ennen synkän historian ajoillta olen kuullut.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      297
      3276
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1619
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1480
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      41
      1331
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1240
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1220
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1180
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      45
      1151
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1127
    10. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      157
      1034
    Aihe