Ehditkö sinä kahville?

ent.helsinkiläinen

Etsin kahviseuraa Helsingin keskustaan 28.11. iltapäivällä kello yhden jälkeen.
Tulen Helsinkiin (entinen kotikaupunkini) käymään, eikä kukaan entisistä ystävistäni tai tuttavistani ole ehtinyt enää vuosiin tavata suuren kiireensä vuoksi.
Olisi mukava jutella jonkun kanssa siellä käydessä ja toivonkin näin löytäväni ihmisen jolla olisi hetki aikaa. Tämä ei edellytä mitään erikoista, vain kyvyn jutella ihan jokapäiväisistä asioista. Tähän kuluu aikaa noin tunnin verran.
Maksan tehtävästä korvauksen ja lisäksi tarjoan kahvit.
Jos tällainen kiinnostaa, laita minulle viesti ja kerro mitä se maksaisi.
Terveisin entinen Helsinkiläinen, osoite: email.minulle(at)gmail.com

28

224

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei uskalla

      On kyllä kumma jos kukaan entistä tuttavistasi ei sinua halua tavata ? Vaikuttaa pikemmin että eivät sinua halua tavata, koska aina aikaa kahvikupin verran löytyy, jos on siihen haluja.
      Mikä mahtaa olla sinussa vikana ?

      • hheiheivaan

        ei tossa ihmisessä tarvi olla mitään vikaa, jos se vaan on menettäny vaik työnsä tai menny asema, ni sillon tyypillisesti kartetaan. ei tarvii olla suur välkky ku ymmärtää, että vaan sellasille on nykyään aikaa, josta on hyötyä. Ja kai se on hyvä nälvii , kai yksinäisellekin voi olla kateellinen kun sillä on se yksinäisyys.


      • ainikki76
        hheiheivaan kirjoitti:

        ei tossa ihmisessä tarvi olla mitään vikaa, jos se vaan on menettäny vaik työnsä tai menny asema, ni sillon tyypillisesti kartetaan. ei tarvii olla suur välkky ku ymmärtää, että vaan sellasille on nykyään aikaa, josta on hyötyä. Ja kai se on hyvä nälvii , kai yksinäisellekin voi olla kateellinen kun sillä on se yksinäisyys.

        Ei täällä kellään ole aikaa kahviloissakaan, kun pitää laappia läpykkää ja kuvata omaa pärstää.


    • kukkake to

      En vaan pidä siitä, että syytetään toisia ihmistä. Kuten sinä syytät "ystäviäsi" suuresta kiireestä. Onko asia tosiaan noin yksioikoinen. Ystäväsi ovat kiireellisiä ja kaikki? Miksi sinä hae tätä kautta kaveria juttelemaan..Eikö sitä voi alkaa juttelemaan siinä samassa kahvilassa olevan kanssa. Jotenkin tämä haisee.

    • ent.helsinkiläinen

      Pyydän anteeksi että pyysin kahviseuraa. En ole syyttänyt ketään mistään. Se, että kerroin entisten ystävien ja tuttavien olevan kiireisiä, oli toteamus.
      Kahviseuraa hain täältä siksi, että en muulla tavalla voi tavoittaa helsinkiläisiä ihmisiä, mutta huomaan olleeni liian optimistinen.
      Täällä minulla ei haise, olen kohtuullisen siisti ihminen.

    • FireWorkx

      Tämä on läppäfoorumi, jossa on läppäihmisiä. Jos täällä joskus sattuu jotain edes alustavasti asiallista keskustelua olemaan, se tukahdutetaan välittömästi kasaan. Toivottavasti löydät seuraa, ja luultavasti löydätkin jos vaihdat osoitetta johonkin muuhun sivuun. Ei minulla valitettavasti ole mitään suositella, mutta pidä lippu korkealla.

    • Hauska idea.

      Mutta voihan siellä kenties kahvillassakin jotain alkaa jututtamaan. Toivottavasti on helsinkiläinen eikä turisti, kun siis helsinkiläistä kerran etsit. Mä olisin voinut vaikka tullakin, mutta kun olen minäkin kiireinen kuten ystäväsi, ja sitten kun on hetki vapaa-aikaa, löhöän mielelläni lähinnä kotosalla.

    • Nyk. helsinkiläinen

      Ehtisin kyllä, mutta miksi vaivautua. Kahvia saan kotonanikin, eikä tarvitse kuunnella tyhjänpäiväistä lätinää.

    • PoorCityLights

      must ton kannattas matkustaa toiseen maahan jos haluu olla tekemisis jonku kanssa.
      eihän täällä ole ku tolloja monttu auki oottamassa et jos paukahtas vaikka joku taidetälli päähä, ku ite ei keksi mitään mitä vois pohtii.
      nykhesalaiset on just nyknyknyk niin kädettömii ja armottomia ku näkyy.
      oon asunu valloissa ja euroopassa parissakin metropolissa, eikä siellä vihata näin h****tisti. astuu heti miinaan ku on sumppiseuraa vailla ja vaik yrittää ajan tyyliin maksaakin siitä, on heti puukko kurkulla. kipeetä, tosi kipeetä.

      • teukkisttt

        Pääsen silloin ja otan puoltoista hunttia, eikä pullaa, kahvi vaan.


    • ent.helsinkiläinen

      En ole saanut yhtään vastausta sähköpostiini. En tiennyt että tämä maailma on mennyt tällaiseksi. Joku kirjoitti heti aluksi tänne, että minussa on jotakin vikaa.
      Hän oli varmaan oikeassa. Sen verran voin kertoa, että takasin aikoinaan Helsingissä asuessani erään vaikeuksissa olevan ystäväni lainan, joka lankesi sitten minulle. Lainasin myös rahaa melko monelle, koska heilläkin oli vaikeuksia. Sain noista lainatuista rahoista takaisin vain osan, kukaan ei maksanut kuitenkaan kaikkea lainaamaansa. Kun kyselin noita rahoja, minuun suhtauduttiin kuin olisin tehnyt jotakin väärin, sävy oli suorastaan pilkallinen. Olen aina yrittänyt auttaa läheisiäni, mutta olen tullut huomaamaan, että se ei kai ole oikein viisasta, tai sitten minä en vain osaa tehdä sitä oikein. Minulla ei ole nykyään kovin monia ihmisiä lähettyvillä, joihin voisin turvata. Olen jo vanha ja oikeastaan olen viime aikoina yrittänyt katsella ympärilleni, että osaisin päättää kuka minut tulee perimään, koska minulla ei ole läheisiä sukulaisia ja olen aikoinaan perinyt sukuni asioita. Kun näin että tähän palstalle laatimaani pyyntön vastattiin kovin ikävästi, ajattelin, että jos joku laittaa vaikka sähköpostia ja lupautuu kahvihetkeen solidaarisuudesta, minä palkitsen tuon harvinaislaatuisen ihmisen sellaisella tavalla, että hän tulee sen aina muistamaan, mutta nyt on keksittävä toiset keinot. En pidä tätä internetin maailmaa oikein terveenä, kun olen tähän nyt vähän tutustunut. Ihmiset ovat täällä kenties vieläkin julmempia kuin niin sanotussa oikeassa todellisuudessa. Kahviseuran hakuni oli vähän hassu ajatus, eikä se selvästikään ollut järkevää, mutta tulihan nähtyä miten tämä internetin keskustelu toimii. Yleensä toivotan lähtiessäni hyvää viikonloppua tai jotakin siihen tapaan, nyt en toivota mitään, sillä toivon vain, että elämä opettaisi niitä, jotka eivät ole vielä mitään oppineet. Kahvini juon yksin kuten ennenkin.

    • perintöä odotellen

      Heh, heh, että oikein perintö odottelee kaffe seuralle.
      Pikkasen haiskahtaa niiltä "nigerialaiskirjeitä"
      Maailmassa on yksi paikkansa pitävä sanonta. Jos joku asian vaikuttaa liian hyvältä, niin se nimenomaan on sitä. Eli ei pidä uskoa tuollaisiin.

    • siperialaiskirjeitä2

      ihan ku perintöö odotellessa ois jääny tolta voittolotto viemättä ärrälle ku vahtas antiikkiohjelmaa mummoltansa ryövätty maljakko haarojen välissä

      • trolli.

        Ihan ku lapsuudessa olis tolta "siperialaiskirjeeltä" jääny halit saamatta ja kasvatus puolitiehen kun pitää heti mollata tuntematonta henkilöä. Hanki se kuuluisa elämä niin löydät ehkä vielä sinäkin ystäviä ja voit jättää tällaisen vähemmälle.


      • SalPar31
        trolli. kirjoitti:

        Ihan ku lapsuudessa olis tolta "siperialaiskirjeeltä" jääny halit saamatta ja kasvatus puolitiehen kun pitää heti mollata tuntematonta henkilöä. Hanki se kuuluisa elämä niin löydät ehkä vielä sinäkin ystäviä ja voit jättää tällaisen vähemmälle.

        Tuon kommentoijan on siis hankittava kuuluisa elämä. Miksi Trolli itse on tuntematon?


    • trollit

      Turhaa siinä möliset, olisit menny kahvittelemaan, olis rapsahtanu hyvät perintörahat päälle.

    • MuuttanutMies

      Itsehän olisin ollut valmis tulemaan hetkeksi aikaa höpöttölemään ihan mielelläni ilman mitään korvausta, mutta muutin Helsingistä Tampereelle pari viikkoa sitten. Noin muuten täällä on taas Suomi24 loistanut tasollaan, mitä kommenteihin tulee.

    • marleena k

      On ajat muuttuneet "Tukkijoen" kahvipaussitunnelmista.

    • pohj-karj

      Minä olen aivan asiallinen mies .missä päin suomea asut minäkin olen Helsingistä muuttanut pois.Voisihan kahvitkin juoda muuallakin kuin Helsingissä.Minun autoni kulkee.Jos et vastaa.Toivotan sinulle hyvää Joulun odotusta.

    • asia 99,9

      onko asiallisen asiat kotiinpäin vai ajeleeko se muute vaa?

    • Onnellinenne

      KANNATTIPA LAITTAA PRIVAATTI POSTI

      • kyselevä 1

        Onkohan ihmisissä joku sairaus?


      • KKK ja K
        kyselevä 1 kirjoitti:

        Onkohan ihmisissä joku sairaus?

        Olisko kaiken kattava katkeruus ja kyynisyys?


      • kahvia palkaks
        kyselevä 1 kirjoitti:

        Onkohan ihmisissä joku sairaus?

        Tää suoli24 on sitte ihana, kuka lie humalikko (klo 00:44) nousuhumalan kiidossa kirjoittanut tänne satuja ja joku vielä uskoo.


    • Kiire on

      Kiireisiä ihmiset ovat nykyisin. Ihan sairasta. Asun itse Helsingissä ja Helsingissä ovat myös lapseni ja ystäväni. Kuukausiin ei ole kenelläkään ollut aikaa, oikeasti, tulla asiankaan tähden tulla käymään ja juttelemassa edes tuota tuntia paria. Joskus joku on tullut tuulena jonkun oman juttunsa takia ja kun olen alkanut selostaa tuiki tärkeää vanhemman ja lasten välistä asiaa, on jo takki puoliksi päällä ja "missä se aikataulukirja on, mulla on kiire!".
      Jos kuolla kupsahdan, niinhän joka tapauksessa käy, ovat mukulat todella ihmeissään, kun ei ole mistään mitään tietoa. Ei raha-asioista, ei papereista, ei hajuakaan, mitä nyt pitäisi tehdä. Eivät ole koskaan joutuneet hoitamaan asioita.
      Sääliksi käy, mutta minkäs voit.
      Ikinä ei ole ennen ollut näin kiire. Nyt on, vaikka nyt on kaikki mahdolliset apukoneet ja asioita nopeuttavat systeemit. Lapsenlapsetkaan eivät ehdi multilaitteidensa luota hetkeksikään pois. Syödäkin pitää siinä näppäilyn ja pelaamisen sivussa ja sängyssä on säteilykapula mukana peiton alla.

      Näin pimeänä vuoden aikana tulee pakosta kökittyä sisällä askareet tehden, mutta kävelykaveria vailla ollen ei viitsi asettautua vaaroille alttiiksi pimeille teille ja kaduille. Liikenne, pimeät pika-ajajat fillareineen, koirien parvet ja paskat ovat koko ajan haittana ja vaarana. Siinä liukkaasti lentää sulaankin katuun, kun liukumiinallle astuu.

    • En ymmärtänyt

      Ikävää, ettei yli viisisataatuhantisesta helsinkiläisjoukosta yhdelläkään ollut sulle aikaa. Itse huomasin liian myöhään asian.

      Mitä tarkoitit "maksan tehtävästä korvauksen"-lauseellasi? Onko kysymys haastattelusta tai jostain oudosta hommasta?

      Eihän juttutuokio oikein maistu, jos se on maksullista "tehtävää".

      • kaffeeet

        Tuo edellinen - kiire on - kuulunee jollekin toiselle palstalle. Ventovierasta ihmistä voi olla hieman vaikea lähteä tapaamaan, mitä siihen liittyy ja miksi ihmeessä puhutaan jostakin rahan maksamisesta, aivan kuin kyse olisi "maksullisista palveluista", toivottavasti ei.


    • vaasTeei

      Tämän ihmisen ongelma on nyt poistunut keskuudestamme (tammikuun lopussa). Pyysi joulun jälkeen kävelemään puistoon ja oli aika surullinen kaikesta, mutta kuitenkin sanoi että elänä on aika naurettavaa juuri ihmisten tyhmyyden tähden ja siksi myös hauskaa.

    Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1821
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      20
      1734
    3. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      108
      1642
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      69
      1541
    5. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      72
      1518
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      20
      1409
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      58
      1405
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1212
    9. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1150
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1145
    Aihe