ja kaiken lisäksi niihin ei saa lämpöä kirveelläkään! Hengitystä kun pidättää ja sivuikkuna kun on ravollaan saattaa silmän kokoiset huurteettomat alueet pysyä sulana tuulilasista. Mazdat on kaikki pakastearkkuja eivät siis Sovellu kylmään pohjoiseen. Mazda ei ole koskaan osannut tehdä lämmityslaitteita eikä osaa vieläkään eikä tule koskaan osaamaankaan huonoja autoja kun ovat.
Mazda on heikko koneet losahtaa
20
497
Vastaukset
- fakta tiedolle
No kerroppa nyt ihan omin sanoin märkäkorva,että mitä sinä osaat tehdä...lävistää kämmentä.
- sdkdjfskfjiekjgk
Kyllähän ne koneet varmaan kirveellä losahtaa mutta halvemmaksi tulisi jos menisit vaikka vihanhallintakurssille, voisi jostain syystä rueta autot ja muutkin vehkeet kestämään käsissäsi pidempään...
- fakta tieto
Käyttäjiä osui arkaan paikkaan koska noin kiukustuivat! Minun osaamistani ei tarvitse täällä kertoa, eikö tämä ole "auto" palsta jossa puhutaan autoista? Eikä autoilijoiden kädentaidoista.
Mazda on surkea ja yksi heikoimpia autoja sekä huonosti suunniteltuja. Esim. tiedän useita mazda 5 malleja josta moottorit olivat säpäleinä jo 150tkm korvilla siis reilusti alle 200tkm ajettuja. Mitä tämä siis kertoo? Se kertoo siitä että mazdat ovat autojen irvikuvia ja laadullisesti samaa tasoa kun kiinalaisten rihkama tekeleet.
Jos meinaa siltikin omistaa mazdan kannattaa hyvissä ajoin ostaa karvalakki, kaulahuivi, lämpöhaalarit sekä lämpösaappaat sekä laittaa jalkaan ainakin 3:t villasukat. Saappaat kannattaa siis valita hiukan isommat mitä oma saappaan koko normaalisti on.
Mazdan suunnitteluosasta on myös ollut laiskoja ja ämpäripäissään joita ei kiinnosta kuluttajat pätkän vertaa! Mitä se kertoo että mazdojen varaosat on pakattuja ja prässättyjä isoihin kokonaisuuksiin. Tämä tarkoittaa sitä että kun 20euron nuppi menee niin et voi vaihtaa sitä vaan joudut laittamaan suuren paketin jossa on paljon muutakin ja hintaa onkis sen takia äkkiä esim. se 370euroa.
Siinä näemme mazda on pepasta oikein syvältä peppureijästä. En suosittele mazdaa kenellekään, olkoon tämä myös varoituksen sana kaikille jotka suunnittelevat auton vaihtoa! Kiertäkää mazdat kaukaa!!!- Mazdaan tyytyväinen
Menisit reppana välillä nukkumaan tai vaihda lääkitystä.
Alkaa olla jotenkin epätoivoista tuo vuodatuksesi. - Otan osaa
Otan osaa.
Niin minuakin v.tutti kun ajelin aiemmin yhtä vaille olympiarinkuloiden määrää varustetulla laatuautoilla. Ja kivahan se oli aina sen kanssa huoltojen välissäkin käydä merkkikorjaamolla norkoilemassa, kahvia juomassa ja pas.aa puhumassa huollon poikien kanssa kun laittoivat sitä ajokuntoon hetkeksi, muutama satanen köyhempänä sieltä lähteä..Sitten kun piti viimeistä omistuksessa olleita "laatuautoja" ensimmäisen kerran alle 100 tuhatta ajettuna jo korjaamolle hinausautolla viedä, toinen kerta oli 160 tuhannen paikkeilla, ja kaveri tuumaili kyytiin hakiessaan, että onhan tuohon heidän kohta 200 tuhatta ajettuun masaansakin jo jarrupalat pitänyt vaihtaa, paloi pinna. Teki mieli käydä dynamiittia laittamassa sen auton alle joku pimeä yö.
Sitenpä ajattelin että eipä tuo ota jos ei annakkaan, kokeillaan japsia. Nyt on mazdassa kohta 400 tuhatta kilometriä mittarissa, normihuollot ja niiden yhteydessä jotain pientä kulutusosaa (jarrupalat, polttimoita tms) ja muuten huoletonta, eikä ole tarvinnut enää korjaamon kanssa naimisissa olla. Joten ymmärrän tuskasi. Jotainhan sitä pitää omaa ahdinkoa purkaakseen keksiä.
- hrhhhh
Nämä ovat näitä kateellisia jotka joutuvat tyytymään halvempiin japinilaisiin.Mazda kun on kalliimpi niin harmittaahan se kun ei pääse kokeilemaan.
Mazda 6:ssa on kestävä ketjukone se on ihan oma vika jos halua tai ole varaa huoltaa sitä-Monet ajavat niin kauan kun auto liikkuu ja sitten korjaamoon kyllä se huolto kannattaa tehdä ajallaan joka autossa.- Huuhaatako
moro1
Minullakin Mazda 6 v. 04 2 L koneella, olen ajanut 358000 km, öljymäärää ei tartte lisätä kun vaihdan öljyt 15000 välein. remontteja on ollut todella vähän, jarrulevyjä ja ilmansuodattimia. Joku tuossa kertoi jotta Mazdassa ei muka tarkene, huuhaata, on todella lämmin ,muistaa vain vaihdattaa ilmansuodattimet, hänen autossa varmaankin suodattimet tukossa. Ainut huono puoli, jotta ruostesujaukset oltava kunnossa, muuten tulee ongelmia.
- Japsinäätä
Mazda 2:n Suomen julkaisu taitaa lähestyä kun kilpailevien merkkien myyjät on hikikarpalot otsalla täällä kirjoittamassa joutavia. Taitaa olla oman edustettavan merkin asiakaspalautteisiin vaihdettu vain Mazda merkin kohtaan ja kopioitu tänne?
Mazdalta tulossa myös uusi pieni crossover CX-3 lähiaikoina, jos ei vielä tiedossa ollut niin nyt ainakin voit yöunille heittää hyvästit ja alkaa laskemaan miten se onneton automyyjän pohjaliksa riittää ilman provikoita. - Matsda
Mazdan koneet olivat alkuunsa huonoja Fordien nokalla, kunnes japanilaiset kävivät opettamassa laatuajattelua espanjalaisille, joille kaikken pulttien kiristys ei aina tullut mieleen ja tehtaan hankintaosastokin saatiin ymmärtämään, ettei halvin ole aina parasta.
Olen rakentanut Espanjassa koottua Rellua autoksi 3 vuotta ja 26000 km, kunnes hermot menivät, joten en oikein usko tuon maan autoteollisuuteen. Rellun hyviä puolia oli se, että ovet oli asennettu ikkunat ylöspäin, ilmeisesti niitä ei oltu saatu muuten sopimaan, mutta tehtaan ja maahantuojan jäljiltä auto oli täysi pommi. - *ucco
Demiossa ei takapyörälaakeria saa irrallaan, vaan on vaihdettava koko napa. Myös alapallonivel on prässätty kiinni kolmiotukivarteen
- dsreryyey
No hei demio nothing more to say.Kun ostaa mersun on oma vika jos ostaa a-sarjaa sama mazdan kohdalla jos ostat mazdan et osta demio ellet ole mielipuoli : )
- Demio
dsreryyey kirjoitti:
No hei demio nothing more to say.Kun ostaa mersun on oma vika jos ostaa a-sarjaa sama mazdan kohdalla jos ostat mazdan et osta demio ellet ole mielipuoli : )
on mazdan irvikuva, sillä ei pääse edes 200 000 kilometriä.
- Matsda
Tämmösiä ratkaisuja oli käytössä jo 70-luvulla monessa muussa merkissä ja Demio taitaa olla edelliskolosen ja kakosen lailla pohjimmiltaan Ford. En kyllä ihan äkkiä muista, että onko jossakin merkissä vielä koottavia napoja, helpompaa on koota tehtaalla valmis paketti ja lukita se oikeilla välyksillä akseliin, kestää minkä kestää ja on helppo vaihtaa. Kokonaisen tukivarren vaihdossa saa kaupan päälle uudet puslat korin päähän ja mahdolliset tukivarren ruoste- tai kanttikivivauriot lentävät roskiin vanhan osan myötä, eikä pyörän asento yleensä muutu, osat ovat mittatarkkoja. Puslapään kiinnitysten kiristyshän täytyy tehdä vasta auton ollessa pyörillään, jos puslat ovat kiertyvää mallia, muuten ne leikkautuvat vulkanoinneistaan.
Nykyaika on tuonut pajon huononnuksia, vesipumppuja ja palloniveliä ei voi enää rasvata, nokka-akselitkin on kertakäyttöhenkisesti laakeroitu suoraan sylinterinkanteen eikä ovensaranoita saa irti korista, mutta kummasti vaan tuo osien kestoikä on pidentynyt, reilusti ohi joidenkin itse huollettavienkin. Pyöränlaakereita toki menee, mutta syynä on usein liian tiukoilla välyksillä olevat jarrut, jotka jäävät suolakylvyistä laahaamaan ja kuumentavat navoista rasvat pois, tai näyttävyyttä kaipaava omistaja, joka valitsee kotteroonsa mahdollisimman ulos työntyvät vanteet, jotka kuormittavat laakereita toispuoleisesti. Veikkaan, ettei monikaan Taunus/Sierralla joskus pelannut enää muista, että motti savutti sinistä jo 70 tkm nurkilla, mistä selvisi ohjurikumien vaihdolla, mutta koko paketti oli niin väljä 200 tkm paikkeilla, että öljyä puski joka tiivisteestä. Säädettäviä pyöränlaakereita piti kiriä miltei joka toisessa öljynvaihdossa ja vaihtoväli oli merkistä riippuen 5-10 tkm, sytytystulpatkin piti uusia 20 tkm välein.
- toyotalla pääsee!
Turha merkki suomen automarkkinoilla, älä osta sitä!
- Matsda
Toyotaako? Olen aivan samaa mieltä. Koreasta löytyy halvempia ja parempia merkkejä kuin hojohota.
- Datshia
Matsda kirjoitti:
Toyotaako? Olen aivan samaa mieltä. Koreasta löytyy halvempia ja parempia merkkejä kuin hojohota.
Datsiakin on keksitty samaan sarjaan kilpailemaan, ei tartte vinosilmäistä ostaa.
- Mazdaquusi
omassa mazdassa kyllä tarkenee ja näkee laseista pihalle,ei voi kun kehua tuota hyvää automaatti ilmastointia...ei siis taira olla maanantai päivän kappale tuo vehje.
Jokaisessa autossa on ne omat tyyppiviat/ominaisuudet. - mastakuus
Niin, sellaista se just on kun ei itsellä ole matsaa, ja sehän ottaa pattiin
- tyytyväinen mazdaan
No, autoa kuin autoa saa kyllä huoltaa ja korjata. Erityisesti vähän vanhempaa.
Itsellä on ollut Mazdan lisäksi pari saksalaistakin pihassa. Saksalaiset jättivät tielle alle 200tkm ajettuina, vaikka oli säännöllisesti huolettu ja pidetty kunnossa. Kannattaa käydä siellä huollossa jos on pienikin intuitio, että hei mun autossa on jotain vikaa. Jos oma peukalo on keskellä kämmentä. Vanhassa autossa on se kiva puoli, että jos osaa voi tehdä suuren osan töistä ihan itse TI-hallissa. - fordiissa voi posaht
En oo kyllä kuullu, että mätzän mosat olis posahtanu ikuna!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1051796
Välillä käy mielessä
olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.811407Mika Muranen juttu tänään
Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras61376- 1441293
Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."
Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum131279- 921260
- 231217
Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta
Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt6411186Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."
Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih81058Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa
On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida131008