Onko alle 50000 vuodessa tienaava köyhä?

Virtamies

Vaikea ymmärtää, miten pienemmillä tuloilla voi oikeasti tulla toimeen.

44

6216

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ölkjasdf

      Köyhyysraja on tällä hetkellä 13 990€ vuodessa.

      • Myyyyy

        Saan 12000e/vuodessa,olen eläkeläinen ja nainen.Asun Helsingissä.Tuo pitää riittää
        vuokraan ,lääkkeisiin ,ruokaan ym.Tuossa on jo asumistuki mukana.
        Ei voi käydä missään,kotona olen suuremmaksi osaksi ja katson telkkaria.Kävely on vielä sentään ilmaista.
        Lapsenteosta ,kun ei kerry eläke, ainakaan ei ennen kertynyt ? Töissäkin kävin ,mutta palkka oli pieni.
        Nyt asun yksin ja sairastan ,lääkkeet maksaa paljon,ruuasta pitää tinkiä.
        Sosiaalitoimistossa kävin ,mutta nauroivat ulos,en saanut hampaiden korjaukseen rahaa.
        Joskus vähän harmittaa,kun en lukenut ja hankkinut hyvää ammattia,olin vain pienipalkkaisissa töissä.
        Älkää nuoret tehkö samaa virhettä,lukekaa ja hankkikaa oikea ammatti.Älkää jääkö lasten kanssa kotiin,vaan viekää hoitoon !


      • Anonyymi

        On kuo nrutto vai netto
        Riippuu paljonko on velkaa jis mene asunto velan lyhennykseen ja veroihin suurin osa jambmw lainaan nii ei ole varaa edes sähkölaskuun ilman että saa marinin sosiaalietuutta söhkölaskuun

        Alittaja on pienituloinen

        Keskituloseslla,on vähintään miljoona rahaa

        Suuritulosisella on milljareis kuyen vaikkam, nalle ja saa baltiolta lisää sosaialiyukemkoskam tarvitsee rahaa


      • Anonyymi
        Myyyyy kirjoitti:

        Saan 12000e/vuodessa,olen eläkeläinen ja nainen.Asun Helsingissä.Tuo pitää riittää
        vuokraan ,lääkkeisiin ,ruokaan ym.Tuossa on jo asumistuki mukana.
        Ei voi käydä missään,kotona olen suuremmaksi osaksi ja katson telkkaria.Kävely on vielä sentään ilmaista.
        Lapsenteosta ,kun ei kerry eläke, ainakaan ei ennen kertynyt ? Töissäkin kävin ,mutta palkka oli pieni.
        Nyt asun yksin ja sairastan ,lääkkeet maksaa paljon,ruuasta pitää tinkiä.
        Sosiaalitoimistossa kävin ,mutta nauroivat ulos,en saanut hampaiden korjaukseen rahaa.
        Joskus vähän harmittaa,kun en lukenut ja hankkinut hyvää ammattia,olin vain pienipalkkaisissa töissä.
        Älkää nuoret tehkö samaa virhettä,lukekaa ja hankkikaa oikea ammatti.Älkää jääkö lasten kanssa kotiin,vaan viekää hoitoon !

        höpö höpö. Tukia saa lisää tuon lisäksi jos vaan jaksaa hakea.


    • Kyllä

      On

      • Anonyymi

        Eikls tuosta jää käteen kuussa bweojwn jälken jitain 29oo
        Ja jos belkaa niin. Ei paljon mitään jää käyeen

        Jiten on pienituloisnen

        Jos palkansajamniin maksaa bielä,työmatkatkin itse ja euokailitntyömbaatteet

        Jne .


    • Gerog Tunnan

      Ei ne rahat riitä, vaikka tuloja on yli 100.000 € vuodessa. Katsokaapa Tapani Mäkistä: näihin ei rahat riitä:
      - ei maksa parkkimaksuja
      - ei kiinteistöveroa
      - ei jätehuoltomaksua
      - ei liikennevakuutusta
      - ei vaalivelkoja
      Tämmöiset pikkujutut pitää sitten käräjillä laittaa ulosottoon. Sekin on köyhä, joten mitä sviidua jäbä luulee kokoomuksessa tekevän?

      • Virtamies

        Joillekinhan ei mikään riitä, mutta elän omasta mielestäni säästeliäästi ja yli 50.000 tonnin vuositulot riittää juuri ja juuri. Välillä joutuu turvautumaan luottokorttiinkin. Kyllähän kaikki nyt haluaa varmaan lomilla päästä ulkomaille ja ostella merkkivaatteita yms. Sehän on ihan normaalia kulutusta. Joku tässä vaan ei täsmää, kun kaikillahan sitä rahaa näyttää olevan, mutta sitten kun katsotaan mediaanipalkkoja ja päivärahojen määriä, niin ihmettelen vaan, että miten jollain 25.000 eurolla voi oikeasti tulla toimeen?


      • mek
        Virtamies kirjoitti:

        Joillekinhan ei mikään riitä, mutta elän omasta mielestäni säästeliäästi ja yli 50.000 tonnin vuositulot riittää juuri ja juuri. Välillä joutuu turvautumaan luottokorttiinkin. Kyllähän kaikki nyt haluaa varmaan lomilla päästä ulkomaille ja ostella merkkivaatteita yms. Sehän on ihan normaalia kulutusta. Joku tässä vaan ei täsmää, kun kaikillahan sitä rahaa näyttää olevan, mutta sitten kun katsotaan mediaanipalkkoja ja päivärahojen määriä, niin ihmettelen vaan, että miten jollain 25.000 eurolla voi oikeasti tulla toimeen?

        Kaikilla palkoilla tulee toimeen kun suhteuttaa menot tuloihin ei toisinpäin ja se siitä. Itsekki hakuaisin asua 200-300m2 omakotitalossa mutta vaikka se olisi mahdollista niin en ota mitään 300 tonnin asuntolainoja ja asunnon olen ostanut tulojen mukaan einä tarpeen mukkaa. Parivuotta vielä niin asunto velaton ja voi asua siinä tai vaihtaa uudempaan kun arvokin noussut aika hyvin siihen verrattuna mitä itse maksoin mutta kaikki aikanaan. Ainonaan -90 luvun laman aikana työttämänä olleena ei ollut mitään hätää kun ei ollut velkaa niin hyvin pärjäsi ansiosidonnaisella ja aikanaan töitäkin löytyi ja se siitä.


      • singlton
        Virtamies kirjoitti:

        Joillekinhan ei mikään riitä, mutta elän omasta mielestäni säästeliäästi ja yli 50.000 tonnin vuositulot riittää juuri ja juuri. Välillä joutuu turvautumaan luottokorttiinkin. Kyllähän kaikki nyt haluaa varmaan lomilla päästä ulkomaille ja ostella merkkivaatteita yms. Sehän on ihan normaalia kulutusta. Joku tässä vaan ei täsmää, kun kaikillahan sitä rahaa näyttää olevan, mutta sitten kun katsotaan mediaanipalkkoja ja päivärahojen määriä, niin ihmettelen vaan, että miten jollain 25.000 eurolla voi oikeasti tulla toimeen?

        Musta alle 50.000 tonnia tienaava on köyhä.


      • Mustamies10
        singlton kirjoitti:

        Musta alle 50.000 tonnia tienaava on köyhä.

        Tarkoitatko mustaa miestä? Kyllä sianvärinenkin on köyhä noilla tuloilla.


      • Anonyymi
        mek kirjoitti:

        Kaikilla palkoilla tulee toimeen kun suhteuttaa menot tuloihin ei toisinpäin ja se siitä. Itsekki hakuaisin asua 200-300m2 omakotitalossa mutta vaikka se olisi mahdollista niin en ota mitään 300 tonnin asuntolainoja ja asunnon olen ostanut tulojen mukaan einä tarpeen mukkaa. Parivuotta vielä niin asunto velaton ja voi asua siinä tai vaihtaa uudempaan kun arvokin noussut aika hyvin siihen verrattuna mitä itse maksoin mutta kaikki aikanaan. Ainonaan -90 luvun laman aikana työttämänä olleena ei ollut mitään hätää kun ei ollut velkaa niin hyvin pärjäsi ansiosidonnaisella ja aikanaan töitäkin löytyi ja se siitä.

        Köyhät asuu neukkukuutioissa ja luulee olevansa eikaitamkokomuslaisa
        Ämeillä kokoomuslaislla siis oikeilla kokouslaislla,on wc kin isompi kuin teidön yksiönne
        Netoninunkerissa


    • tuhlari1

      Kyllähän ne menot ratkasee joku tulee 50.000 t vuodessa toimeen mainiosti, toiselle taas samalla rahalla elely on kituuttamista ja sentin venytystä.

      • Virtamies

        Saatat olla oikeassakin, mutta kyllä noita menoja on vaikea pienentää. Toivottavasti pääsisin paremmille palkoille mahdollisimman pian.


      • Anonyymi

        Minä tulisin 50 tuhannen vuosituloilla toimeen oikeinkin mukavasti, koska tulen joltisestikin toimeen nytkin vaikka olen 35 tonnia tienaava oikeasti köyhä!


    • urhok

      Köyhät kyykkyyn ja bemari tilaukseen.

    • Vescu

      Kyllä. Ja se harmittaa joka päivä.

    • 191919

      50'000€ saan käteen vuodessa, tulen siis toimeen.

      • Vescu

        Kun sais edes 30.000 bruttona. Olen kateellinen sinulle.


      • Anukki

        Ja mä peruspäivärahalla. Dyykkään ruokani, joten rahaa jää myös kaljaan.


      • Elluxi

        Mie oon toimeentulotuella ja mie en saa 50.000 eurova ees 10 vuotessa. Voisin tulla kiillottamaan teidän yli 50.000 euroa ansaitsevan bemarit pientä korvausta vastaan ikääkuin osoittaakseni kunnioitusta teitä yli 50.000 vuodessa ansaitsevia kohtaan.


    • tiisu

      En oikein ymmärrä miksi isoja eläkkeitä pitäisi maksaa. Itse en ole käynyt lentokoneessa kuin kerran. Olen 60 v. Jos on varaa matkustaa niin voi ryypä ettei koti väki tiedä mutta on hienoa . Mutta sinäkin köyhä ylläpidät tätä elintasoa.Niin on hyvä kuin on huonoin sakista.Tasataan vähän ja ollaan pois kuujuudesta. onni löytyy että tehdään hyvää- Lapset oppii että itse pitää tehdä eikä anneta kaikkea käteen. Kyllä työhön tulee ihan toinen mieli.

    • köyhä888

      Mä oon ainakin koko ajan persauki vaik yli 50tonttua vuodessa tienaankin :) mut ei se haittaa.

    • duli

      6000 e vuodessa saan sairaseläkettä, että sillä onpärjättävä......

      • Köyhyysraja on 1.170 kuukaudessa eli alle 14.000 vuodessa. Köyhyysrajan alapuolella eläviä on laskentatavasta riippuen 600.000-800.000 suomalaista. Suurempaan lukuu sisältyvät ns. "väliaikaiset köyhät", esim. opiskelijat.


      • NNoinMiljoonaSuomessa

        1200 jaettuna 30:llä, tekee 40 € päivässä. /kk:ssa 30 pv, v:ssa 50 viikkoa.


      • Anonyymi
        tuntemattomatsotilaat kirjoitti:

        Köyhyysraja on 1.170 kuukaudessa eli alle 14.000 vuodessa. Köyhyysrajan alapuolella eläviä on laskentatavasta riippuen 600.000-800.000 suomalaista. Suurempaan lukuu sisältyvät ns. "väliaikaiset köyhät", esim. opiskelijat.

        Kyllä köyhiksi voidaan laskea myös meidät alle 35 000 € vuodessa ansaitsevat köyhät duunarit. Sellainen, joka joutuu raatamaan kuluttavassa vuorotyössä pienen rahansa eteen, on aina köyhempi kuin se, joka saa lähes saman rahan ilmaiseksi.
        Juuri siksi en osaa mieltää työtöntä yhtä köyhäksi kuin pienipalkkaista duunaria. Aika on rahaa, sanotaan ja aikaahan työttömällä kyllä riittää, eikä työnteko vie kaikkia voimia kuten tehdasduunarilta.


    • eiköyhä100

      Ei ole. 50000€ riittää mainiosti. Suurin osa suomalaisista saa tuon verran tuloja vuodessa.

    • neljäkymppiä

      päivässä _ viinipullo veisi neljäsosa, tupakka-aski lisäksi.. siis puolet menny.
      Väärä menyy. *Tukimuodot avuksi.

    • verotkopoisjo

      1.170 köyhyysraja, onko se nettona, vai bruttona

    • Duunari-insinööri

      Olen 60 vuotias, koko elämäni töitä tehnyt. Viisi vuotta eläkkeeseen. Eläkkeeni tulee kertymälaskurin mukaan olemaan n.3400kk. Tiedän että se on reilusti yli normieläkkeen, mutta 30 vuotta maailmaankolkkia käynnistyksissä kiertäneenä tiedän kuinka paljon sen eteen olen töitä tehnyt. Työ on ollut raskasta mutta olen valintani 80-luvulla itse tehnyt. Paljon olen menettänyt mutta paljon myös kokenut. Vuosiansio on vaihdellut 80000-125000 välillä. Varakkaaksi en ole itseäni koskaan tuntenut. Rahaa on säästynyt kun olen elänyt vaatimattomasti koko elämäni. Ei ole ollut tarvetta ostella vaikkapa kalliita autoja vaikka olisi ollut varaa.

    • Virtamies

      Lisää kommentteja!

      • rikkaahko

        Perheen tulot reilusti yli 100K euroa mutta siltikään ei ole leveää elämää. Kyllä suomessa ei pääse rikastumaan varsinkaan jos on lapsia. Omakotitalo on mutta sekin niin pieni ettei kaikilla lapsilla esim. Ole omia huonetta. Autoja on kaksi vanhaa. Melkein oisko olla kun sellaiset työt ettei voi olla sidottuna julkisiin aikatauluihin kun omalla sullakin meinaa jäädä lapset oman onnensa nojaan... Jatkuvasti on kiirettä ja stressiä. Kauhean määrän saa tehdä töitä että pääsee paremmille tuloille ja sitten verottaja vie 40% ja yli. Vaikeampaa on niillä joilla on pienet tulot mutta ei tämä suomi kyllä kovasti töitä tekeviäkään juuri palkitse.


      • Varaventtiilit

        Suomi 24 höpinää koko ketju, puuttuu vaan se, että joku olis rehellinen, eikä satuilisi kuin kaikki muut. Paremman puutteessa.


    • 910

      Todella monen tulot pk-seudullakin ovat selvästi alle 50k vuodessa.

      Mediaanitulo oli vuonna 2013 Helsingissä 26 700, Vantaalla 27 500 euroa, Espoossa 29 800 ja Kauniaisissa 33 300 euroa.
      http://www.metro.fi/uutiset/a1387814519234

    • Virtamies

      Yllättävää, että Vantaalla mediaanitulo on Helsinkiä korkeampi. Selittynee sillä, että Helsingissä asuu paljon opiskelijoita yläluokkaisten Eiralaisten lisäksi

      • Virtamies

        Sain 100 euron palkankorotuksen!


      • Ingemar

        Mer pengar för flyktingar och utbetalning av sociala förmåner måste stoppas!


      • Vandachik

        Jag stöder dig!


      • Arsnikki

        Kolminkertainen hei-huuto yli 50.000 tienaaville. Hei, hei, hei!


      • Pemarimies

        Tämä aloitus alkaa olemaan jo taputeltu.


    • Anonyymi

      Mielestäni alle 27 000 tjs on se raja milloin on tiukkaa. Jos on siis asuu yksin. Yh-äipillä asia on erikseen koska ne nostaa muita rahoja.

    • Anonyymi

      Hassuna kommenttina. Tuntuu että ne keltä puuttuu koko ajan, puhuu netto-tuloista. Ne keillä "on tarpeeksi", puhuu brutto-tuloista.

    • Anonyymi

      Helppo työ (jos osaa) about 50k vuodessa. Elän pienessä yksiössä yksin. Tissuttelen iltaisin ja syön roskaruokaa. Rahaa jää ihan järjettömän paljon yli, en edes tajua mihin tuon kaiken laittaisin. Järjetön määrä jota en olisi koskaan uskonut että tulisi toteen kun olin nuori. Hassaa tonni johonkin humpuukiin kuukaudessa? no big deal.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      66
      6432
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      27
      4153
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      270
      2567
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2000
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1518
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1377
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1107
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1090
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1026
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1011
    Aihe