16-vuotias ja raskaana

Teinimamma

Oon 16-vuotias ja käyn ammattikoulua ja sain tossa pari viikkoa sitte tietää et oon ensimmäisellä kuulla raskaana. Tilanne on sinänsä todella hankala koska en asu kotona ja poikaystävä nyt ei millään osaa kertoa mielipidettään asiasta. Tai jos kertoo se vaihtuu joka toinen minuutti. Ite kyl haluaisin pitää lapsen mut en tiedä mitä pitäis tehdä. Kenelläkään neuvoa/ehdotuksia/kehotuksia tilanteeseen?

23

139

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vanha äiti

      Mene neuvolaan ja kerro siellä tilanteestasi. Sieltä autetaan eteenpäin.

    • jhgjhgh

      abortti, ettet ala yhteiskunna tuilla kakaraas elätteleen.

      kun oot töissä vit harkita porsimista.

      teini äidit ..voi vittu, kun ei ole aivotkaan ton enempää kehittyneet, ja poikaystäväs on siitä erinomainen todiste.

      milläs ajattelit elättää ???

      • Teinimamma

        Joo kiitos paljon toi lohdutti tosi paljon täs asiassa :))


      • tulevateinimamma

        Totanooin... minä oon 15-vuotias ja meidän esikoinen syntyy enskuussa. Teini äiti,kyllä ja onnellinen siittä! Pienen ja viattoman lapsen tappaminen ei ole vaihtoehto! Isovanhemmat tottakai auttaa alkuun ja tuilla jouvutaan osittain elämään mutta JOKAINEN tarvii tukia joskus elämässään. Esim eläkkeellä,opiskeluvaiheessa yms. Teidän mielestä aivotkaan oo vielä kehittyny,huhhuh... ihan niinku kaikki 15-16 vuotiaat olisivat avuttomia kakaroita... ELÄ YLEISTÄ,MEITÄ ON MYÖS FIKSUJA. Tässä minun pointti


      • justiinsa juuu
        tulevateinimamma kirjoitti:

        Totanooin... minä oon 15-vuotias ja meidän esikoinen syntyy enskuussa. Teini äiti,kyllä ja onnellinen siittä! Pienen ja viattoman lapsen tappaminen ei ole vaihtoehto! Isovanhemmat tottakai auttaa alkuun ja tuilla jouvutaan osittain elämään mutta JOKAINEN tarvii tukia joskus elämässään. Esim eläkkeellä,opiskeluvaiheessa yms. Teidän mielestä aivotkaan oo vielä kehittyny,huhhuh... ihan niinku kaikki 15-16 vuotiaat olisivat avuttomia kakaroita... ELÄ YLEISTÄ,MEITÄ ON MYÖS FIKSUJA. Tässä minun pointti

        Totanooin; olen 51 vuotias, en ole eläissäni tarvinnut tukia. Kuten ei moni muukaan. Miksi ihmeessä yleistää moista.
        Eläkkeellä olen, työkyvyttömyyseläkkeellä, jokaisen eläkelanttini ihan itse _työnteolla_ ansainnut. Mitä ihmeen tukia luulet esim. eläkeläisten saavan?


      • wqwqwqwwqw

        Karseita kommentteja kun ehdotetaan toisen tappamista. Käytkö sinä kenties itse kalliiksi yhteiskunnalle? Aloitetaanko sinusta? Mitä tykkäisit jos sinut "jälkiabortoitaisiin" kun sairastut vakavasti tai päädyt eläkkeelle ja tulet yhteiskunnalle taakaksi... Hei haloo, jotain järkeä kommentteihin...


      • tulevateinimamma
        justiinsa juuu kirjoitti:

        Totanooin; olen 51 vuotias, en ole eläissäni tarvinnut tukia. Kuten ei moni muukaan. Miksi ihmeessä yleistää moista.
        Eläkkeellä olen, työkyvyttömyyseläkkeellä, jokaisen eläkelanttini ihan itse _työnteolla_ ansainnut. Mitä ihmeen tukia luulet esim. eläkeläisten saavan?

        No sitte sinulla on ollu rikkaat vanhemmat jotka on maksanu opiskeluasuntosi ymsyms. Ja eläketukia eläkeläiset saa ja ne menee täysin verorahoista.


      • VOI VITTU OIKEESTI !
        tulevateinimamma kirjoitti:

        Totanooin... minä oon 15-vuotias ja meidän esikoinen syntyy enskuussa. Teini äiti,kyllä ja onnellinen siittä! Pienen ja viattoman lapsen tappaminen ei ole vaihtoehto! Isovanhemmat tottakai auttaa alkuun ja tuilla jouvutaan osittain elämään mutta JOKAINEN tarvii tukia joskus elämässään. Esim eläkkeellä,opiskeluvaiheessa yms. Teidän mielestä aivotkaan oo vielä kehittyny,huhhuh... ihan niinku kaikki 15-16 vuotiaat olisivat avuttomia kakaroita... ELÄ YLEISTÄ,MEITÄ ON MYÖS FIKSUJA. Tässä minun pointti

        totanoin, oot niin vitun idiootti et ilman ehkäsyä sikailet, ja mainostat sitä vielä täällä !!

        sitten oletat että sun sukulaisten pitäs sun äpärä rlättää yhteiskunnman tuiilla, ETTÄ ME MAKSETAAN VEROJA SUNLAISTEN VAJAKKIEN PORSIMISESTA ??!!!

        FIKSUA SÄ ET OLE NÄHNYTJKÄÄN, ELLET SITTEN OLE TÖISSÄ JA ELÄTÄ ÄPÄRÄÄÄS IHANITSE, NIIN FIKSU KUIN KEHUT OLEVASI, JA NIIN HELVETIN LAPSELLINEN.

        JOKAINEN TARVII TUKIA ?? JOO OLETKO TYÖTÖN ?? SAITKO POTKUT ?? MIKÄ ON TEKOSUYYSI NÄIHIN NIIN ANSTAITSEMIISI TUKIIN, JOITA EI ALAIKÄINEN OLE EDES OIKEUTETTU SAMAAAN KOKSA ET VITTU MAKSA VEROJA ...!!

        MILLÄLAILLA ET OLE AVUTON, MITEN OLET TUKESI ANSAINNUT, PALJONKO OLET VEROJA MAKSANUT, TÄLLÄ HETKELLÄ OLET YHTEISKUNNALLE TÄYSIN ARVOTON, JA MAKSIMOIT SEN PORSIMALLA !!


      • tulevateinimamma kirjoitti:

        Totanooin... minä oon 15-vuotias ja meidän esikoinen syntyy enskuussa. Teini äiti,kyllä ja onnellinen siittä! Pienen ja viattoman lapsen tappaminen ei ole vaihtoehto! Isovanhemmat tottakai auttaa alkuun ja tuilla jouvutaan osittain elämään mutta JOKAINEN tarvii tukia joskus elämässään. Esim eläkkeellä,opiskeluvaiheessa yms. Teidän mielestä aivotkaan oo vielä kehittyny,huhhuh... ihan niinku kaikki 15-16 vuotiaat olisivat avuttomia kakaroita... ELÄ YLEISTÄ,MEITÄ ON MYÖS FIKSUJA. Tässä minun pointti

        päivän paras vitsi tuli tässä, sain ihan vedet silmille kun nauroin aivan vajaamielistä kommenttiasi,.,,vai oikein oikeutettu olet tukiin, olemalla kakarasi kanssa pelkkä yhteiskunnan syöpä.


      • wqwqwqwwqw kirjoitti:

        Karseita kommentteja kun ehdotetaan toisen tappamista. Käytkö sinä kenties itse kalliiksi yhteiskunnalle? Aloitetaanko sinusta? Mitä tykkäisit jos sinut "jälkiabortoitaisiin" kun sairastut vakavasti tai päädyt eläkkeelle ja tulet yhteiskunnalle taakaksi... Hei haloo, jotain järkeä kommentteihin...

        tuo sinun kommentti kaikessa lapsellisuudessaan on kyllä ihan huippu, vertaatko tosissasi työssäkäyviä ym. muita veronsa maksavia TEINIÄITIIN ???

        SAIRASTUNUT JA ELÄKKEELLE JÄÄNYT ON ELÄKKEELLE JÄÄNYT ON VERONSA MAKSANUT JA TUKENSA ANSAINNUT, MITES ON KAIKILLE MAKSAVAN TEINIÄIDIN LAITA, JOKA TULEE ÄIDIKSI OMAA IDIOOTTIMAISUUTTAAN..???

        SINÄ'KIN SAATAT JÄÄDÄ TYÖTTÖMÄKSI JA VANHENET !!


      • Abortti ei ole murha
        tulevateinimamma kirjoitti:

        Totanooin... minä oon 15-vuotias ja meidän esikoinen syntyy enskuussa. Teini äiti,kyllä ja onnellinen siittä! Pienen ja viattoman lapsen tappaminen ei ole vaihtoehto! Isovanhemmat tottakai auttaa alkuun ja tuilla jouvutaan osittain elämään mutta JOKAINEN tarvii tukia joskus elämässään. Esim eläkkeellä,opiskeluvaiheessa yms. Teidän mielestä aivotkaan oo vielä kehittyny,huhhuh... ihan niinku kaikki 15-16 vuotiaat olisivat avuttomia kakaroita... ELÄ YLEISTÄ,MEITÄ ON MYÖS FIKSUJA. Tässä minun pointti

        Sikiö ei ole lapsi.


    • Flcmefm

      Jos asut pääkaupunkiseudulla, tyttöjen talo tarjoaa tukipalveluita teiniäideille. Päätänsä voi selvittää myös nuorten kriisipuhelimessa.

    • wandaaaa

      Juttele neuvolassa!! ja kerro omille vanhemmillesi pian, JOS olet hyvissä väleissä heidän kanssaan :) Onko oma äitisi ollut kuinka vanha saadessaan sinut? jos äitisi ei esim. ole ollut kovin vanha voit vedota "samaa tilanteesee" :D hihii

      tule kertomaan mitä olet päättänyt :)

      • Teinimamma

        Mulla ei oo minkäänlaisia välejä vanhempiin heidän uskonnon takia jonka hylkäsin vähän aikaa sitten. 24.11 on ensimmäinen neuvolakäynti. Ja ollaa päätetty pitää lapsi :))


      • vihaajat vittuu
        Teinimamma kirjoitti:

        Mulla ei oo minkäänlaisia välejä vanhempiin heidän uskonnon takia jonka hylkäsin vähän aikaa sitten. 24.11 on ensimmäinen neuvolakäynti. Ja ollaa päätetty pitää lapsi :))

        Hei ! älä kuuntele negatiivisia kommentteja, tee se mikã tekee SUT onneliseks! abortti ei oo ikinã hyvä vaihtoehto. Mäkin oon raskaana 30 rvk ja 17 v. Mut älä kuitenkaa jätä koulua kesken niin saat hyvän ammatin jne. Ite ollaa poikaystävän kanssa tosi onnellisia. Ja enneku joku pelle tulee jotai kommentoimaa niin kyllä lasten isã työskentelee ja kyllä silti saadaan vanhempain pãivä rahaa ja joo olen oikeutettu !!!


      • vihaajat vittuu
        vihaajat vittuu kirjoitti:

        Hei ! älä kuuntele negatiivisia kommentteja, tee se mikã tekee SUT onneliseks! abortti ei oo ikinã hyvä vaihtoehto. Mäkin oon raskaana 30 rvk ja 17 v. Mut älä kuitenkaa jätä koulua kesken niin saat hyvän ammatin jne. Ite ollaa poikaystävän kanssa tosi onnellisia. Ja enneku joku pelle tulee jotai kommentoimaa niin kyllä lasten isã työskentelee ja kyllä silti saadaan vanhempain pãivä rahaa ja joo olen oikeutettu !!!

        niin ja halusin viel lisätã et noi katkerat lehmät jotka vittuilee nuorille äideille hahhah iha saatanan luonnotonta hankkia eka lapsi 40 vuotiaana! googlatkaa mitä riskejä yli 35 vuotiailla on mm. down syndrooma kakaran saaminen yms. Ja kaiken lisäks ei tossa iäs enää palaudu synnytyksestä, mutta me "teinit" kyllä palaudutaan loistavasti ja synnytyskin paljon helmpompi meille. Ai mist johtuu? no se takia näin että luonnollisesti lapset pitäs hankkia nuorena !!


    • 1+1=??

      Ensimmäisellä kuulla???

      • Teinimamma

        Nyt tällä hetkellä 7 1


    • rrerererer

      Aloittajalle:

      Asiat voivat tuntua pelottavilta ja hankalilta mutta ne järjestyvät :) Kun pidät lapsen, niin tulet huomaamaan millainen rikkaus oma lapsi on ja miten siihen kiintyy. Toivottavasti poikaystäväsi tulee järkiinsä.

      • seksi aikuisille

        Just. Taas yksi yhteiskunnan elätti. Ihan aikuisten oikeesti, onko pakko harrastaa seksiä kakarana? Ei ole oikein, että kakarat tekevät kakaroita yhteiskunnan elätettäviksi.


      • Clroekdmfm
        seksi aikuisille kirjoitti:

        Just. Taas yksi yhteiskunnan elätti. Ihan aikuisten oikeesti, onko pakko harrastaa seksiä kakarana? Ei ole oikein, että kakarat tekevät kakaroita yhteiskunnan elätettäviksi.

        Olen samaa mieltä, että seksi on vain niille, jotka ovat sataprosenttisen varmoja siitä, että ovat valmiita kantamaan seuraukset. Mutta en tiedä, että miksi nuori äiti olisi mitenkään tavallista suurempi taakka yhteiskunnalle. Kyllähän aika lailla aina äiti jää kotiin lapsen kanssa muutamaksi kuukaudeksi. Sitten kun lapsi on tarhaikäinen, äiti voi mennä vaikka oppisopimuskoulutukseen. Mulla on myös ollut monia vastaavassa tilanteessa olleita opiskelukavereita, jotka työskentelivät kaupassa silloin kun lapsi oli pieni ja sitten kun lapsi vähän kasvoi, niin opiskelivat itsellensä ammatin. Se on totta, että päivähoitomaksut menee varmaan tällaisella äidillä 100% yhteiskunnan piikkiin, mutta niin menee monella muullakin yksinhuoltajalla tai jopa työssä käyvillä pariskunnilla. Mitä tulee kouluttautumiseen siinä vaiheessa kun on jo äiti, tunnen myös sellaisia ihmisiä, jotka ovat käyneet yliopiston, mutta eivät ole saaneet siltikään töitä, ja joutuvat siksi uudelleen kouluttautumaan. Itse aloin odottamaan vasta kolmekymppisenä, joten en todellakaan promoa teini äitien puolesta, mutta mielestäni siinä vaiheessa kun vahinko on jo tapahtunut, on turha ruveta syyllistämään tai painostamaan ketään. Ehkä omiin asenteisiini vaikuttaa toki oma koulutukseni sosiaalialalle.


      • JETJTETETJTED
        Clroekdmfm kirjoitti:

        Olen samaa mieltä, että seksi on vain niille, jotka ovat sataprosenttisen varmoja siitä, että ovat valmiita kantamaan seuraukset. Mutta en tiedä, että miksi nuori äiti olisi mitenkään tavallista suurempi taakka yhteiskunnalle. Kyllähän aika lailla aina äiti jää kotiin lapsen kanssa muutamaksi kuukaudeksi. Sitten kun lapsi on tarhaikäinen, äiti voi mennä vaikka oppisopimuskoulutukseen. Mulla on myös ollut monia vastaavassa tilanteessa olleita opiskelukavereita, jotka työskentelivät kaupassa silloin kun lapsi oli pieni ja sitten kun lapsi vähän kasvoi, niin opiskelivat itsellensä ammatin. Se on totta, että päivähoitomaksut menee varmaan tällaisella äidillä 100% yhteiskunnan piikkiin, mutta niin menee monella muullakin yksinhuoltajalla tai jopa työssä käyvillä pariskunnilla. Mitä tulee kouluttautumiseen siinä vaiheessa kun on jo äiti, tunnen myös sellaisia ihmisiä, jotka ovat käyneet yliopiston, mutta eivät ole saaneet siltikään töitä, ja joutuvat siksi uudelleen kouluttautumaan. Itse aloin odottamaan vasta kolmekymppisenä, joten en todellakaan promoa teini äitien puolesta, mutta mielestäni siinä vaiheessa kun vahinko on jo tapahtunut, on turha ruveta syyllistämään tai painostamaan ketään. Ehkä omiin asenteisiini vaikuttaa toki oma koulutukseni sosiaalialalle.

        AI VITTU, ANNOIN PLUSSAN, LUKEMATTA SUN VAJAAKSI ENEVÄÄ LOPPU ARGUMENTOINTIA...PEUKKU ALAS !!!


    • tre96

      Hei,
      Itse olen 18-vuotias nainen Tampereelta. Mahdollisesti myös raskaana, kuukautiset puolitoista viikkoa myöhässä, joten huomenna hakemaan raskaustestiä.
      Mietin jos haluat jutella enemmän kahden kesken kys. asiasta niin mielelläni sua autan. :)
      Oon seurannu vierestä montaa teiniäitiä ja pari omaa ystävääni ovat saaneet esikoisensa 15-16vuotiaina, joten mahdollisesti pystyisin suakin auttamaan.

      Muistathan vaan sen, että jos itse oikesti haluat lapsen pitää ja muut painostaa sua aborttiin, pidä pääs ja tee just niin kun itse halua. Se on vaikeeta jos lähes kaikki toitottaa aborttia, mutta sen arvosta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      141
      2092
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1928
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1878
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1690
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1488
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1276
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1180
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1168
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1147
    Aihe