Kaupunginvaltuutettu HLL Pauli Kossila (Kok) on keksinyt, että toriparkkia ei tarvita, kun lisätään Turun ydinkeskustaan runsain mitoin halpoja maanpäällisiä parkkiruutuja! Heureka!
Kossilan idea ei kuitenkaan taida olla uutuudella pilattu? Toriaikana Kauppatori lähikatuineen toimii jo "halpojen maanpäällisten" parkkiruutujen tyyssisajana. Mitä varten sitä pitäisi mennä kepillä sohimaan - systeemihän toimii jo loistavasti!
Saamillaan säästöillä kaupunki voi jatkaa hyvin omatunnoin palveluverkkoselvitystään lisäsäästöjen löytämiseksi esimerkiksi päiväkodeista, neuvoloista, kouluista, sosiaali- ja terveyssektorilta sekä viime kädessä vanhuksista huolehtimisesta! Olet mies paikallasi, Kossila!
HLL Kossilan uusi toriparkkihan on jo!
22
93
Vastaukset
- Oikeassa on
Pauli totesi Louhen lisärakentamisen järkevyyden. Järkevintä on hyödyntää olemassa olevien tilojen laajentaminen.
- E pälyilevä Tuomas
Vaan ei tiennyt - hänkään - että Louhen laajentaminen on myös yksityinen hanke ja kaiken kukkuraksi erittäin kallis, myös kaupungille, uusine äärest pitkine sisäänajotunneleineen ja tonttien alla tapahtuvine varallisine louhimisineen ja räjäyttämisineen. Kaiken kukkuraksi kallioperän raaka räjäyttely todennäköisesti saa aikaan halkeamia luolan yläpuoliseen kallioon ja näin aiheuttaa myös pohjevesiolosuhteisiin ratkaisemattomia ongelmia! Ilmeisesti vahinkoja syntyy varmemmin kuin konsanaan toriparkin rakentamisessa, jonka vaikutukset tunnetaan ja voidaan hyvällä suunnittelulla minimoida.
Tietämättömyys kallionlouhinta-asiassa saa epäilemään valtuutetun muutakin (liikennesuunnittelu-)tietoutta, joka ei taida ollakaan mainitun herran ominta tietotaitoa?
- jjkjl
Louhen omistaja just puheli Turkulaisessa että näillä käyttäjämäärillä ei kannata laajentaa. Joten miten se toriparkki kannattaisi?
- Näin on päätetty
Toinen Suuri Liikenneasiantuntija on puhunut, UGH?
Keskustan liikennesuunnitelmien mukaan keskustan psyäköintitaloihin tullaan eri tulleista - kestävän kehityksen mukaisesti - siten, ettei ydinkeskustassa tarvitse turhan tautta kierrellä autollaan:
- Pohjoisen suunnasta ja Naantalista tultaessa ajetaan suorinta tietä P-Louheen tai P-Puutoriin.
- Aninkaisten tullista ajetaan suoraan P-Puutoriin.
- Hämeen- ja Uudenmaan tullista ajetaan Julian P-laitokseen tai vaikkapa P-Puutoriin.
- Etelästä ja saarilta tultaessa ajetaan P-Eskeliin.
Nykyisten pysäköintilaitosten kapasiteetti ei pitkän päälle toimi niinkuin toivottaisiin, siksi on tärkeää saada uutta tilaa mahdollisimman läheltä ydinkesksutaa, mutta sisääntuloteiltä lähestyttäessä, suoran yhteyden kautta suuntautuvaa henkilöautoliikennettä palvelemaan? - ees11
Näin on päätetty kirjoitti:
Toinen Suuri Liikenneasiantuntija on puhunut, UGH?
Keskustan liikennesuunnitelmien mukaan keskustan psyäköintitaloihin tullaan eri tulleista - kestävän kehityksen mukaisesti - siten, ettei ydinkeskustassa tarvitse turhan tautta kierrellä autollaan:
- Pohjoisen suunnasta ja Naantalista tultaessa ajetaan suorinta tietä P-Louheen tai P-Puutoriin.
- Aninkaisten tullista ajetaan suoraan P-Puutoriin.
- Hämeen- ja Uudenmaan tullista ajetaan Julian P-laitokseen tai vaikkapa P-Puutoriin.
- Etelästä ja saarilta tultaessa ajetaan P-Eskeliin.
Nykyisten pysäköintilaitosten kapasiteetti ei pitkän päälle toimi niinkuin toivottaisiin, siksi on tärkeää saada uutta tilaa mahdollisimman läheltä ydinkesksutaa, mutta sisääntuloteiltä lähestyttäessä, suoran yhteyden kautta suuntautuvaa henkilöautoliikennettä palvelemaan?En tiedä mikä liikenneasiantuntija sinäkään olet, kun yksikään lause ei ole edes oikein kirjoitettu..
"Nykyisten pysäköintilaitosten kapasiteetti ei pitkän päälle toimi niinkuin toivottaisiin..." Kyllä varmasti kun aikajänteeksi ottaa esimerkiksi 1000 vuotta. - Kantapään kauttako!?
Edellä kerrotuista syistä, hyvä ajattelija.
Taidat olla yhtä hyvä kaupunkisuunnittelija kuin kansainväliseksi metropoliksi hourivan Helsingin vastaava kaupunginjohtaja, jonka koulutukseen ei ole kuulunut päivääkään johtamansa alan opiskelua.
Monet hakijat olivat tutkineet menestyksekkäästi kaupunkisuunnittelua jopa kymmenenkin vuotta, muttei niitä ansioita nyt arvostettu sentin vertaa! Heittäkää nuoret opiskelunne heti kesken, ei siitä mitään hyötyä ole työttömyyskortistossa! Poliittiset tyhjäntoimittajat vievät kaiken nenänne edestä - häpeilemättäkään! - Tikkasormimies MV
ees11 kirjoitti:
En tiedä mikä liikenneasiantuntija sinäkään olet, kun yksikään lause ei ole edes oikein kirjoitettu..
"Nykyisten pysäköintilaitosten kapasiteetti ei pitkän päälle toimi niinkuin toivottaisiin..." Kyllä varmasti kun aikajänteeksi ottaa esimerkiksi 1000 vuotta.Tähän on tultu kun ei lukiossakaan ole opetettu kymmensormijärjestelmän käyttöä rannepuhelimella autoa ajaessa! Onneksi kaikki paremmaksi aina muuttuu... Kauno jää ikuisiksi ajoiksi historiaan.
- Reilu Kauppa!?
Mitähän tarkoitetaan halvoilla pysäköintipaikoilla, entä sataprosenttisen ilmaisilla?
Allekirjoittanut on ilmeisesti joutunut käyttämään vähintäinkin 50-prosenttisen ilmaisia parkkipaikkoja? Joissain ulkomaiden, pilvenpiiräjin tiuhaan rakennetuissa suurkaupungeissa olen joutunut maksamaan keskustan parkkipaikasta satakin euroa päivältä. Viikossa siitäkin kertyy maksettavaa? Mutta maksu sentään ilmoitettiin rehellisesti eikä niinkuin meillä on tapana: kaupan tuotteiden hintoihin piilotettuna! - totuus esiin
toriparkissa ei ole kysymys pysäköintipaikkojen määrästä tai riittävyydesta. Torin maanalaisella pysäköinnillä vapautetaan torin ympäristö maan päälisistä parkkipaikoista ja mahdollistetaan kävelyalueiden syntyminen. Louhea ei pysty laajentamaan niin, että forumin-torin eteläpuolen kaupallinen toiminta elpyisi. Louhen laajentamiselle ei ole myöskään maksajaa ilmoittautunut.
- Hej
Louhen laajentamiselle ei ole maksajaa, koska sen käyttöaste ei nytkään ole lähelläkään maksimia!
Toivoisin jo lobbarien juttuihin jotain pientä järjen hiventä edes. Luulisi, että tekin huomaatte, ettei aivan kaikki aivoton paska mene läpi.
- Torikauppias, älykkö
Keskustelu toriparkista on yksipuolistunut loppuaan kohden tyyliin: Mutu Mutu.
Onko Kossila todella tyytyväinen Turun Kauppatoriin nykyisenlaisena?
Torin asemakaavan muuttamisen valmistelu vie aikaa - jos vanhat merkit paikkansa pitävät - kymmenestä kolmeenkymmeneen vuoteen. Sinä aikana Torille ei kannata tehdä mitään. Kiitos kossilat!- Ajatelka eres hiukka
Kuka kertoisi mikä totuus piile siinä älykkyydessä, että torikaava saisi lainvoimaisena jatkaa voimassaoloaan: kaava kun ei pakota pysäköintilaitoksen rakentamiseen, vaan siitä erillisenä rakennushankkeena päättää kaupunginvaltuusto itse!
Jos kaava jätettäisiin voimaan, voisi torin pinnan ja rakenteiden kunnostus alkaa vaikka homenna - jas siis ilman parkkilaitoksen rakentamista! Kuka nyt osoittaa totaalista tyhmyyttä? - Pauli Kossila
No ei se tori minusta nyt niin huono ole kuin annetaan ymmärtää. Tori on tori. Suuri aukea kauppapaikka kaupungin keskellä.
Kaavoittamalla parkkiluola ja sitomalla torin muutokset siihen, alistetaan koko torin uudistuksen aikataulu Torparkki oy:n toimista riippuvaksi. Louhea laajentamalla saataisiin lisää parkkitilaa ilman, että keskustalle tai torikaupalle aiheutuisi merkittäviä haittoja. Parkkipaikkojen nettolisäys on myös luultavasti toriparkin ja muiden muutosten myötä vähäisempi kuin annetaan ymmärtää. Tämä siksi, että Toriparkki oy:n taustayhtiöt omivat itselleen maksimaalisen määrän sopimuspaikkoja.
Torin kunnostuksen viivästyminen johtuu siitä, että parkkiluolaa on ajettu vasten kaupunkilaisten tahtoa kuin matoa pilliin eikä koko sinä aikana ole edes haluttu tehdä vaihtoehtoisia suunnitelmia. Nykyinen suunnitelma on siksitoisekseen torso. Jos tehdään niin tehtäisiin sitten edes kunnolla...
- Käyttäkä valtaanne
Hanketta - syystä tai toisesta - vastustavat valtuutetut yrittävät piiloutua äänestäjien leveiden hartioiden(?) taa?
Kannattaisiko nyt ottaa se äänestäjän antama mandaatti kauniiseen käteen ja käyttää sen suomaa harkintavaltaa järkevien päätösten teossa, todeten, että faktat ovat osoittaneet toriparkin tarpeellisuuden ja edullisuuden Turulle...Tai todeta edes sen tosiasian, että jos kaavaa nyt ruvetaan rukkaamaan, kaikki torin kaunistustoimet siirtyvät hamaan kymmenien vuosien päähän,.. Siinä ajassa ehtii rakettikin tuhannen miljoonan kilometrin päähän - muttei turkulainen valtuutettu mihkään järkevään suuntaan eres huhuilemaan...- dipl.inssi
Keskustan pysäköintipaikat riittävät mainiosti, kun maksut poistetaan, aika 1.5 tuntia ja lisää 12 parkkivalvojaa.
- Wihanto ja Vaiste ohjaa
dipl.inssi kirjoitti:
Keskustan pysäköintipaikat riittävät mainiosti, kun maksut poistetaan, aika 1.5 tuntia ja lisää 12 parkkivalvojaa.
Demarit tekee just niinkuin on sovittu.
Rakennusliikkeet ja kiinteistönomistajat maksaa puolueelle ja Rosenlöf määrää miten äänestetään. Eklund on marionetti jota Jarmo ohjaa....
Jos ajattelet itse - saat rangaistuksen.
Kokoomuksessa sama henki - jelppaamaan demareita niin saadaan pitää kaupunginjohtajan ja kaupunginhallituksen puheenjohtajuus.
Vaiste ja Wihanto vie tätä peliä. - PT-suunnittelija
dipl.inssi kirjoitti:
Keskustan pysäköintipaikat riittävät mainiosti, kun maksut poistetaan, aika 1.5 tuntia ja lisää 12 parkkivalvojaa.
Laskujeni mukaan tunnissa ehtii käydä maistraatissa!
Kun Anttilakin jo meni, P-Louhea ei kannata vielä laajentaa Humalistonkadulle päisin. Mutta sekin aika tulee kunhan keskusta saadaan kehittymään. Toimivassa, Turun kaupungin kokoisessa, keskustassa on takuuvarmasti kysyntää suuremmalle parkkiapaikkamäärälle kuin P-louhesa nyte.
Ottaen huomioon suunnitteluun ja päätöeksentekoon kuluvan käsittämättömän pitkän ajan, nyt pitäisi jo puhua lisäparkkiruutujen etsinnästä toriparkin jälkeiseen tarpeeseen, hyvät hyssykät!
Nyt ihmetellään miksi taksi ei saa pysähtyä suojatielle mutta parkkipekko saa! Siksi, kun parkkipekko hoitaa sakotusbisnestään mutta parkkpirkko hoitaa vain virkaansa. Joku roti se järjestykselläkin olla pittää: nyt ovat yrittäjät lain edessä - niinku verottajankin - muita etuoikeutetumpia! Kui ei ketään ei vastaa? - Tuttus: miäs
Wihanto ja Vaiste ohjaa kirjoitti:
Demarit tekee just niinkuin on sovittu.
Rakennusliikkeet ja kiinteistönomistajat maksaa puolueelle ja Rosenlöf määrää miten äänestetään. Eklund on marionetti jota Jarmo ohjaa....
Jos ajattelet itse - saat rangaistuksen.
Kokoomuksessa sama henki - jelppaamaan demareita niin saadaan pitää kaupunginjohtajan ja kaupunginhallituksen puheenjohtajuus.
Vaiste ja Wihanto vie tätä peliä.Ootko käyny eres äänestämäsä viime aikoina - vaikkapa kirkon vaaleissa? Tiedetysti Et!
- Kerro toki!
dipl.inssi kirjoitti:
Keskustan pysäköintipaikat riittävät mainiosti, kun maksut poistetaan, aika 1.5 tuntia ja lisää 12 parkkivalvojaa.
Kauanko kuvittelet torin reunojen riittävän lisääntyvälle julksielle liikenteelle. oli se sitten sähköisiä eli tavanomaisempia dösiä tai raitsikoita rautaisin eli kumisin pyörin? Jo nyt torin alueella liikkuu kahdeksantuhatta erilaista bussailijaa päivässä? Jos kaupunki kasvaa ja kehittyy, niinkuin sen kaunissanainen strategia kuvailee, mihin mahdutat kevyen liikenteen kaistat, yksityisautot, taksit ja julkisen liikenteen kuten myös turistibussien vaatimat alueet? Kysyn vaan, hei?
- Mulle sulle mulle...
Lisenssi Kossila teki mitä aikuinen voi: huomasi vihdoin olleensa aivan vääränlaista politiikkaa ajavassa puolueessa ja äänesti jaloillaan itsensä opposiittioon! Siinä meillä oikea ja kunnon suomalainen mies! Heitä tarvittaisiin enemmänkin jos maan asiat kuntoon halutaan nsaaha, ei kaikenmaailman seläntaustakataskusopijoita!
- Kaavaa pukkaa!
Vosivatko päättäjät tehdä Kauppatorin kaunistamisesta samanlaisen - ja yhtä pitävän - takataskusopimuksen kuin TuTon tontistakin on tehty?
Vihreät saivat Helsinkiin kaupunginjohtajan pestin. Nyt se on jo suunnittelemassa metropolin keskustan vahnojen tonttien tiivistämistä ja ylikorkeiden talojen raknetelua pitkin poikin Helsinginniemeä ja kaiken kukkuraksi ikävän ja ruman teollisuuden ulkoistamista naapurikuntiin ja sen tilalle rakennettavioa ylikorkeita asuinrakennuksia! Uusi johtaja ilmoittaa tulleensa valituksi koska hän oli hakiojista pätevin? Niinkuin edellä tuli todistettua.
- KTM Hirvensalosta
Vihreät ovat politiikan tutkijoiden mukaan Kokoomuksen puisto-osasto.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
eerikäinen novassa sanoi ei kukaan enää aja manuaalivaihteilla
meillä on 3 autoa talissa ja kaikissa manuaalilaatikot, on meillä vielä tämmöiset vaikka toisin puhutaan.2462721Ilo, joka nousee silmiisi saakka
kun katseemme kohtaavat. Olet energinen, aito, ihana. Välillä tuijotat suoraan silmiini - enkä hämmenny, katson takaisin691816- 651751
Jokaisella on omat syntinsä
Minä olisin niin mielelläni sinun. Ehkä joskus viittasitkin siihen. Olet nainen ajatuksissani jatkuvasti ja taidat tietä901677En oikeasti
Tiennyt että sinulla on ollut vaikeuksia ja huonoja aikoja. Olen oikeasti pahoillani, ja olisin myös toiminut eritavoin1741641Vakava varoitus perussuomalaisista!
Keskustan Annika Saarikolta veret seisauttavaa tekstiä, lukekaa uutinen kokonaisuudessaan, tässä siitä maistiainen: ”Ke271135090-luvulla maa syöksyi lamaan, ja silloinkin oli syypäinä samat tahot kuin nyt
Laman aiheuttajat olivat demarivetoinen virheellinen finanssipolitiikka, sekä ay-liikkeen taipumattomuus tilanteessa mik1491349- 1731017
Olisitko ihminen minulle. Ihan ihminen vain.
Tiedätkö, että saan kyyneleet silmiini, niin syvästi sinua kaipaan. Meidän välillä on jotain todella syvää, kaunista ja57981Mä olisin niin iloinen
Jos vielä joskus nähtäis.. Ollaanko tulkittu mies toisiamme väärin?. Kumpikin luuli ettei toinen tykkää, vaikka molemmat62867