Vielä takuusäätiöstä

qkqk

Sivuilta lukee niin kun olisi pakko puolisuon tiedot anta, mutta kun olen itse sössinyt ja minä olen se kuka käy töissä vakiona vuosia ja jatkossakin. En kyllä halua että toine saa merkintä(siellä on ehdona), Jos kuitekin voin todista että mä olen sotkun takana koska kaikki jutut näkyvät minun tilillä. Sivuistolla kävin ja en saanut täyttä sekeyttää.

19

235

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vähän sekavaa tekstiä mutta mutta.. haluavat puolisosi tiedot, myös tulot, jotta voivat laskea sen summan jolla sinun pitäisi tulla toimeen lainan maksun jälkeen kuukaudessa. Puolisosi ei tietenkään mitään merkintää saa.. miksi saisi?? Jos saisit takauksen niin sen yksi ehto on että hakija eli sinä otat vapaaehtoisen maksuhäiriömerkinnän, kesto 2 v. Tämä tapahtuu siten että lainaa pankista hakiessasi allekirjoitat yhden paperin ja seuraavana päivänä merkintä A-tiedossa.

      Eli ei tässä ole mitään epäselvää, toimit vaan miten käskevät. Velka on sinun ja VAIN sinä vastaat siitä tulevaisuudessakin. Puolisoasi ei tähän sen enempää sotketa.

      • ddgfrdf

        Vastaus ex vippajalle. Olemme 10v. naimisissa ja hän eli puolisuo on silloin tällöin sähkön ja veden maksanut sekä autolainaa. Eli olen asuntolainan myös 2009-2010 opiskeluaikona maksanut . minun tililtä menee. Se puolisuo ei ole koskaan tajunut millaisessa hädässä olen ollut en ole edes uskaltanut kertoa, koska puhuu koko kylälle ja on muutekin herkästi hermoustuva. olen vain leikkinyt vahva.


      • ex_vippaaja sinulla on kokemusta T-S:ta Pitääkö T-S sivun laskurilla laitta tuloksi brutto vai netto ? Tein nettotuloiilla sen Minulle jäi jotain 1500 ja toisell 7-800 maksuvaraksi. pitäisiköniistä asuntolainaosuuden pois otta eli kummaltakin 330. Miten laskettaan se oikea maksuvara. Ymmärrän niin että maksuvaran verran minulla pitä vähintään lyhentää velka ja se pitää näkyä tiliotteessa. Uskaltaatko kertoa mistä paikoista ja miten paljon sinulla oli lainoja.


      • sotkija kirjoitti:

        ex_vippaaja sinulla on kokemusta T-S:ta Pitääkö T-S sivun laskurilla laitta tuloksi brutto vai netto ? Tein nettotuloiilla sen Minulle jäi jotain 1500 ja toisell 7-800 maksuvaraksi. pitäisiköniistä asuntolainaosuuden pois otta eli kummaltakin 330. Miten laskettaan se oikea maksuvara. Ymmärrän niin että maksuvaran verran minulla pitä vähintään lyhentää velka ja se pitää näkyä tiliotteessa. Uskaltaatko kertoa mistä paikoista ja miten paljon sinulla oli lainoja.

        Pari vuotta sitten kun homma levisi käsiin niin oman kunnan velkaneuvojan kanssa tehtiin paperit ja katottiin myös tuo maksuvara. Laitettiin bruttotuloiksi n .2300€, veroprossani oli tuona vuonna 23%. Käteen tuolloin jäi 1600-1700€.Kuitenkin niin että kk-maksuvaraksi tuli 720€. Tuota samaa summaa olen nyt kohta 2 vuotta maksellut. Jos teillä on omistusasunto niin tuosta en osaa sanoa kun ei ole kokemusta. Kannattaa soittaa säätiön Velkalinjalle, siellä tietävät kuviot ja osaavat varmasti laskea oikean summan. Kun velkaneuvojan kanssa laitettiin velat paperille niin vajaa 30 kpl. Toki näistä kaikki ei ollut vippivelkaa yms vaan hoidossa olevia luottoja ja oli yksi lainakin. Vippivelkaa oli tuolloin yhteensä n 3500€. Tuossa säätiön takauksessa on se idea että KAIKKI velat maksetaan kerralla pois. Jos oltaisiin laitettu vain vipit yms niin ei se olisi velkaantumiskierrettä katkaissut. Kokonaisvelkasummaksi laskettiin aluksi n. 24 tuhatta euroa. Hakuaikana makselin velkoja koko ajan pois. Loppuaikoina tuli kuvioihin myös ulosotto mutta siitä huolimatta makselin yhä lainoja sen minkä pystyin. Takauksenhaku kesti n. 8 kk paperien lähettämisestä lainan nostoon.


      • ex_vippaaja kirjoitti:

        Pari vuotta sitten kun homma levisi käsiin niin oman kunnan velkaneuvojan kanssa tehtiin paperit ja katottiin myös tuo maksuvara. Laitettiin bruttotuloiksi n .2300€, veroprossani oli tuona vuonna 23%. Käteen tuolloin jäi 1600-1700€.Kuitenkin niin että kk-maksuvaraksi tuli 720€. Tuota samaa summaa olen nyt kohta 2 vuotta maksellut. Jos teillä on omistusasunto niin tuosta en osaa sanoa kun ei ole kokemusta. Kannattaa soittaa säätiön Velkalinjalle, siellä tietävät kuviot ja osaavat varmasti laskea oikean summan. Kun velkaneuvojan kanssa laitettiin velat paperille niin vajaa 30 kpl. Toki näistä kaikki ei ollut vippivelkaa yms vaan hoidossa olevia luottoja ja oli yksi lainakin. Vippivelkaa oli tuolloin yhteensä n 3500€. Tuossa säätiön takauksessa on se idea että KAIKKI velat maksetaan kerralla pois. Jos oltaisiin laitettu vain vipit yms niin ei se olisi velkaantumiskierrettä katkaissut. Kokonaisvelkasummaksi laskettiin aluksi n. 24 tuhatta euroa. Hakuaikana makselin velkoja koko ajan pois. Loppuaikoina tuli kuvioihin myös ulosotto mutta siitä huolimatta makselin yhä lainoja sen minkä pystyin. Takauksenhaku kesti n. 8 kk paperien lähettämisestä lainan nostoon.

        EX vippaaja kiitos kun jaksat vastata. Itse tunnen syylisyyttä siitä etten heti miehellle ollut vaativampa rahojen suhdessa. Hän on koko ajan pitänyt minut selviytynä. olen kyllä monesti siipiä nostanut että hän maksaisi mulle puolet asumiskustaannuksista, mutta aina kysyy miten paljon haluat. Kai nyt kysymättäkin tietä miten iso lainaerä minun tililtäni kuukaudessa menee, lisäksi vakuutukset, sähköt. Silloin kun opiskelin sain 1100 kuussa ja hän oli töissä ja sai 1700 käten, mutta ei tippunut mulle puoltakaan asuntolainaerästä. Silloin en ollut eikä ottanut laina. en tiä ihmetelen miten pärjäsin.


    • noplop

      Millaisia tositteitä s-t hakemuksen liitteisiin pitää laittaa tai misssä vaihessa niistä eri lainoista, vippeistä? pitääkä lainanantajilta otta joku tosite. Ei veron erittelyosiossa ole vipeistä mitään. Sittekin mietin, että tuskin he hyväksyvät vippaajalle sitä lainaa. Mitä olette kirjottaneet sen hakemuksen viimeiseen osioon, että miten olette velkaantuneet? Itse en osasi mitään kirjoittaa koska aina on laina otettu toisten lainojen maksamiseen. En osa sitä tyhmyyttä selittää. Minun lainasaanti pysähtyisi siihen.
      Oletteko ihmetellyt että asiakaskyselyjärjestelmää tietoa ei käytettä usein tililuottojen tai tai vippien myöntämisessä, mutta nuot laina,fi lainastot ovat kaikki siellä aiakastieto oy kyselylistalla. Eiväätkö he sitten rikkoo lakija kun kuitekin myöntävät lainoja. Tässä sivustoilla kun on paljoilla justi kerralla niistä monesta paikasta lainaa/luottoa saanneita velkaantuneita henkilöitä.No kyllä on ihme miten kaikki ovat päässeet asiakaskyselyjärjestelmästä läpi. Vielä kutsuvat itseäni vastuulliseksi luotonantajaksi. Pulassa olen, mutta kun kaikki ovat lainaneet eikä selvittänneet kyselyjärjestelmästä onko minulla muualta laina. Hakijalla pitää olla rehellinen, niin myös laina-antajalla eli vastuullinen. minulla on monta luottoa ja kaikki ovat siellä kyselylistalla. Olisi ihan hyvä ku en olisi niin helpoasti saanut lainaa. Ei se moittiminen auttaa ketään, koska siinnä tilanteessa ihminen on heikko kun ottaa lainaa ja jokainen haluaa takaisin maksaa.

      • Kannatta tehdä paperit velkaneuvonnan kautta. Muistaakseni virkatodistus vapaaehtoista velkajärjestelyä varten (ilmainen meille), työtodistus (palkkalaskelma), itse kirjoitettu selvitys velkaantumiseen johtaneista tapahtumista (suosittelen totuutta), kaikki velat listattuna (velkoja ja sen hetkinen summa). Tähän paperiin kannattaa laittaa siis kaikki velat. Jos tästä versiosta puuttuu jokin niin sitä on vaikea saada lisättyä enää jälkeenpäin. Ja sitten ne tiliotteet 6 kk ajalta (puhtaat siis) eli pitää näyttää toteen että ei ole 6kk ottanut lisää velkaa.

        "Itse en osasi mitään kirjoittaa koska aina on laina otettu toisten lainojen maksamiseen. En osa sitä tyhmyyttä selittää. Minun lainasaanti pysähtyisi siihen."

        Mulla oli sama juttu mutta kirjoitin miten asia oli. Tämähän on se yleisin velkaantumisen syy, ei osata puhaltaa peliä poikki ajoissa vaan koitetaan sinnitellä viimiseen asti. Sitten onkin jo liian syvällä.


    • sotkija

      Jatkuu edelliselle. Puolisuoni varmasti ei suostu juoksemaan pankkiin tai velkaneuvojalle mitään allekirjoittamaan. sanoi että vain kotoa istumalta jos suostuu allekirjoittamaan, muttei maksa mitään. No ei ole pakkoa. Joskus ottaa päähään, koska on koti myös hänelle sijoitus sekä siellä asuttaan. Alaikäisiä lapsia ei ole meillä. minulla on palkka 1900-2200 nettona. Joskus teen lisätyötä kun on mahdollista. Olen nainen. Mies on työtä tekevä, mutta nyt jälleen pari kuukautta ansiosidonnaisella. Aikaisemmat työpaikat menivät konkurssiin. Viimeiset 2 vuotta on ollut talvella tehdassa ja kesäisin ansiosidonnaisella ja syksyllä toisessa paikassa töissä ja jälle pari kuukautta ansioisidonnaisella. ansiosidonnaise aikana se tekee 2jotain pimiä juttuja" Ei sieltä minulle kyllä paljon tippuu money. Pikkuse ottaa päähän jos olisin mieltä vuosien varrella saanut joka kuukausi summan hänen asumiskuluista en olisi ollut siinä pulassa. Silloin kun rakentasimme en edes tietänyt että asuntolainalle olisi mahdollinen tehtä lainatili tai jotain sellaista sekä siihen kumpikin olisi siirtänyt tasavertaisesti rahaa. Ei kui vaan sinisilmäisesti hyväntahtoisesti suostuin että tililtäni veloitetaan suoraan. Sitä saa mitä tilaa. Voin paljasta etten ole suomalaista alkuperä. jos T-S saisin lainan menisin lätkimään ja talo ositukseen tai myyntiin. Minä pärjään kyllä. Olen aina ollut työtä tekevä. Vakiduuni on ja opiskelen työn vierestä lisä korkkarissa niin etten minun ammattissa työttömyyttä en näe. Tässä oli semmoinen tarina.

    • DFFJWJP

      Suomessa ei ole positiivista luottorekisteriä, josta näkisi aivan kaikki luotonhakijan velat ja kuukausierät. En tiedä millainen kyhäelmä tuo Asiakastiedon luottorekisteri on, mutta tuskin sekään kovin ajantasalla on. Mikään pankkihan ei tuollaiseen tietoja luovuta. Mitä olen itse lueskellut, niin aika monet pikalainojen luotonantajat ovat siirtyneet käyttämään Instantor-palvelua.

      • kopso

        Alottaja - Instator läpäisi minut vaikka kaikenlaisia eriä olin maksanut ja aina miinuksella. Ei se aina läpäissyt, mutta onnen,fi :ssa läpäisi kevällä. Olin kyllä ihmessä että miten on mahdollista. Voi olla kun sitä instatoria kokeilee palkapäivän jälkeen, kun tilillä on rahaa. En kyllä kehottaa ketään lisä velkaantumaan.


      • slkjg
        kopso kirjoitti:

        Alottaja - Instator läpäisi minut vaikka kaikenlaisia eriä olin maksanut ja aina miinuksella. Ei se aina läpäissyt, mutta onnen,fi :ssa läpäisi kevällä. Olin kyllä ihmessä että miten on mahdollista. Voi olla kun sitä instatoria kokeilee palkapäivän jälkeen, kun tilillä on rahaa. En kyllä kehottaa ketään lisä velkaantumaan.

        Jostai kluin että vaikka velkaantuneet ovat saanneet T-S takauksen , siitä huolimatta pankit eivät anna lainaa. yhdessä tilanteessa oli kolme kuukautta eli koko voimassaolon ajan etsinyt eikä visti saanut laina. Miten paljon on sellaisia tapauksia. Jos oma pankki ei anna voiko olla mahdollinen että anta vieras pankki kun edes ei ole asiakas. En kyllä ihmettele kun oma pankki ei anna vaikka onkin takaus koska se on nähnyt tíliltä nuot vippiseikkailut. alottaja.


      • slkjg kirjoitti:

        Jostai kluin että vaikka velkaantuneet ovat saanneet T-S takauksen , siitä huolimatta pankit eivät anna lainaa. yhdessä tilanteessa oli kolme kuukautta eli koko voimassaolon ajan etsinyt eikä visti saanut laina. Miten paljon on sellaisia tapauksia. Jos oma pankki ei anna voiko olla mahdollinen että anta vieras pankki kun edes ei ole asiakas. En kyllä ihmettele kun oma pankki ei anna vaikka onkin takaus koska se on nähnyt tíliltä nuot vippiseikkailut. alottaja.

        Varmasti totta. Oma pankkini teki lainapäätöksen 2 päivässä joka oli positiivinen.
        Kerroin tarinani pankkineidille kun ekan kerran menin lainaa kysymään säätiön takauslupaus taskussa. Jos säätiö lupautuu takaamaan niin kyllä sen pitäisi pankille jotain kertoa. Rahansa pankki tulee joka tapauksessa saamaan takaisin vaikka sitten itse säätiöltä.


    • Mikko Okei

      Jos säätiö lupautuu takaamaan niin kyllä se todellakin kertoo pankille jotain. Se kertoo, että hakijana on luuseri, joka ei osaa hoitaa omia asioitaan eli vähän niinkuin oikeustoimikelvoton ja edunvalvontaa kaipaava. Ei kunnon pankki sellaisia riesakseen kaipaa. Kysy vaikka pankin vahtimestarilta.

      • 8+11

        Ei siitä luulisi paljon olevan riesaa, jos on luotettava takaaja.


    • Mikko Okei on ilmeisesti aikoinaan jo hakenut säätiön takaamaa lainaa sitä saamatta. Se vasta kertoo jotain Mikosta.

      Yhtälailla heille, pankille, kelpaa raha jonka järjestelylainan saanut maksaa kuin myös tavallinen velallinen joka kituuttaa asuntolainan, autolainan, mökkilainan, golfbägilainan, osamaksukotiteatterilainan, pojan mopoautolainan jne jne kanssa.
      Kun saattaapi olla että kun tällaisten kanssa tulee maksuvaikeuksia niin siinä tipahtaa moni sukulainenkin tuolilta.

      Itse asiassa säätiön takauksen saava on käynyt läpi aikamoisen seulan, monen tavallisen veronmaksajan tyssäis jo alkumetreillä säätiön ehtojen kohdalla.

      Ja jos tulee siitä huolimatta mokattua niin kaatuu sitten yksin, mikä on ihan oikein.

    • Neuvomme Takuu-Säätiön takaukseen ja raha-asioihin liittyvissä huolissa ja kysymyksissä maksuttomassa neuvontapuhelimessa Velkalinjassa numerossa 0800 9 8009 arkisin klo 10-14 sekä Kysy Rahasta –chatissa osoitteessa www.takuu-saatio.fi/hae_apua/kysy_rahasta/. Ihmisten tilanteet ovat erilaisia ja asiat on hyvä käydä läpi niin, että jokaisen oma henkilökohtainen tilanne otetaan huomioon. Tilanteestasi riippuen ohjaamme sinut paikkaan, jossa sinua autetaan eteenpäin.

    • Mukavaa että T-S vierailee täälläkin :)

    • ruttolaina

      Minulle ei ole T-S takausta mutta ihan omaa omaisuutta. Olen yrittänyt siirtää asuntiolainani pankeille joilla lyhennysvapaata asuntolainaa (seniorilainoja), mutta ei käy. Kun tiliotteessa on maksuja perintäyhtiöille olet paaria. Danske sanoi suoraan että on ehdoton kielto myöntää lainaa ihmiselle jolla on pikavippejä tai kulutuslainoja. No en olisikaan halunnut järjestelylainaa vaan pienemmät asuntolainakustannukset jotta olisin paremmin voinut maksaa näitä ruttolainoja. Kuitenkin vakuus olisi mainiosti riittänyt. Ihmettelen kovasti että pankki suostuis lainaamaan jollekin jolla T-S takaus ja ehkä luottotiedotkin mennyt.

    • Loppuu kohta laina-asiakkaat pankeilta. Varmemmin pankki saisi rahansa takaisin säätiöltä kuin esim tavalliselta duunarilta, vaikkei merkintöjä olisikaan. Mut joo katsovat kyllä maksukäyttäytymistä hyvinkin tarkasti, luonnollisesti.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      378
      3680
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      209
      1803
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      67
      1384
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      151
      1260
    5. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      164
      895
    6. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      883
    7. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      57
      870
    8. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      117
      850
    9. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      49
      830
    10. Oli mukava tavata irl

      Sattuma toi sinut matkani varrelle. Ihmettelin sitä silloin, ehkä vähän vieläkin. Oli ilo jutella ja tuntea, vaikka nyt
      Ikävä
      24
      829
    Aihe