lapsettomuus ja parisuhde

gugucibo

Ollaan kohta kolmekymppisiä, yritystä takana puoltoista vuotta, mikä sinänsä on aika pieni aika. Silti musta tuntuu, että en jaksa kohta enää. Tää on henkisesti niin uskomattoman raskasta. Joka kuukausi odottaa ja toivoa ja taas pettyä. Oon käynyt pelkäämään niin paljon sitä, että mitä jos musta ei tuukaan äitiä. Mun elämällä ei oo mitään tarkotusta, mitä mä sitten teen. Mies sanoo koko ajan vaan, että älä mieti asiaa. En vaan voi olla miettimättä. Seksiäkään ei tee enää edes mieli, tää yritys pilaa koko parisuhteen. Mies polttaa tupakkaa, eikä pysty lopettaa. Oon siitäkin ollut vihanen, miten se ei siihen pysty vaikka on näin tärkee asia kyseessä. En mä oikeestaan edes tiedä, miksi kirjotin tänne. Mä mietin oman pääni sisällä, että tulisinko raskaaks jonkun muun kanssa. Haluisin mennä lääkäriin selvittää, missä vika. Mies ei vielä halua, mutta kuinka kauan tässä pitää odottaa. En kestä enää elää tätä elämää, ystäväpareja ja niiden lapsia, vauvoja joka puolella..

5

153

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lääkäriin

      Mene ihmeessä lääkäriin ja ala selvittää asiaa vaikka aluksi ilman miestä. Ainakin sinun osuutesi lapsettomuuteen tulee sitten tutkituksi ja myös hoidetuksi. Jos sinusta ei löydy syytä, on miehesikin varmaan jatkossa valmis tutkimuksiin. Ei kannata odottaa kauemmin.

      • tieto vapauttaa

        Olet oikeassa. Gugucibon kannattaa mennä heti tutkimuksiin, koska muuten toi käy henkisesti liian raskaaksi ja alkaa syödä suhdetta. Kun on tutkittu ja selvillä, niin voi päättää mitä tehdä. Eikö spermanäytettä voi kuljettaa klinikalle 2 tunnin sisällä eli ujompi mies voi antaa näytteen kotona?

        Ihmiset yleensäkin hautovat (terveys)ongelmiaan liian kauan ja ongelma kroonistuu ja pilaa elämää ihan turhaan.


    • jjaakk1

      Ihan sama tilanne täällä! Voimia kohtalon toveri!

    • Annasofia

      Hei gugucibo ja muutkin!
      Sama tilanne täällä! :/ olen 25-vuotias ja tämän kierron jälkeen tasan 2vuotta siitä kun lopetin pillerit.. Vauvaa ei kuulu eikä edes pientä vihjettä että vois tärpätä(keskenmenoa, ulkoista raskautta tms.) Menkat alkoi heti normaaleina noin puoleksi vuodeksi jonka jälkeen alkoi välivuodot. Kunnallisessa ja yksityisella ultrattiin eikä mitään vikaa löydy, lääkkeeksi terolut joka ei kolmenkuukaudenkaan syönnin jälkeen lopettanut vuotoja. Sitten primolut joka lopetti vuodot hetkeksi mutta taas viime kierrossa primoluuteista (2kertaa päivässä) huolimatta vuotoa tuli. Lapsettomuus tutkimuksiin ei täälläkään mies halua tai ei ehkä ymmärrä tilanteen vakavuutta. Keskustelun jälkeen ehkä ensivuonna voitais mennäkkin..
      ja kunnallisella ei voi pidemmälle yksin mennä.. Yksityiselle oon miettinyt viimeistään kesällä ajan varaamista mutta sitä kautta on niin kallista. Se on maailman kamalin tunne miettiä joka kuukausi että eikö niitä lapsia voi oikeasti koskaan saada.. tsemppiä teille kaikille ja toivotaan et joskus vielä tärppäis!<3

    • Undulaatti

      Täällä peiton alla itkeskelen samaa aihetta. 28v ollaan, savuttomia ja ihan ok elämäntavat muutenkin. 2v yritystä, yksi keskenmeno viikolla 5. Kilpparin vajaatoiminta todettiin helmikuussa ja nyt koitetaan sopivaa annostusta löytää arvojen tasaamiseen.

      Yöllä oli pieni kohtaus parisuhteessa, ovispäivät pitäisi olla mutta mua ei vaan kiinnosta seksi. Siitä on tullut joku ihme mörkö mulle, tämä taas ei paljoa asiaa auta. Ylipäätään kaikki seksuaaliset huomionosoitukset ahdistaa, kaipaan vain läheisyyttä ja jotain... Uuden elämän.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      53
      5178
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3377
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1512
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      184
      1353
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1046
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      958
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      877
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      816
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      768
    10. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      63
      728
    Aihe