Nouseeko Soneraliittymä 40% vuoden alusta?

kontrahti 1

Yks tuttu sanoi, että heidän liittymänsä Soneralla nousee vajaasta 30e, 50 euroon kuukaudessa.
Jos noin käy, nyt harmittaa kun sopimusta on jäljellä 1½vuotta. Pääseekö niistä irti sopimuskauden välillä.

21

86

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tele X

      Kallis - huonot kokemukset.
      Ilmainen toimii eikä ongelmia koskaan.
      Nyt jostain fuusiosta kertovat.
      Elisa nousee, TeliaSonera..hmm

    • testtamaan

      Sopimus 24 kk 00;00 joten ei huolia...
      En testannut nyt todellista nopeutta, mutta riittävä aiemmin vertailussakin.

      • kontrahti 1

        Ilman isompia häiriöitä Sonera on toiminut vaikka onkin kalleinta mitä olen kuullut näistä operaattoreista.
        Jos noin kova nousu tulee kesken sopimuskauden niin pillit on laitettava pussiin. Pitää odotella ja katsoa vielä.


      • w8 kottero
        kontrahti 1 kirjoitti:

        Ilman isompia häiriöitä Sonera on toiminut vaikka onkin kalleinta mitä olen kuullut näistä operaattoreista.
        Jos noin kova nousu tulee kesken sopimuskauden niin pillit on laitettava pussiin. Pitää odotella ja katsoa vielä.

        Saunalahtea kaverini suosittelevat, monia kymppejä säästää vuositasolla. Tärkeämpää kuitenkin verkon toimiminen. Ilman tiekkaria paha olla nykyään.


    • sinuhe10

      Parempi olla joskus uskomatta kuulopuheisiin.

    • kontrahtipuute

      Eikö sopimus sisältänyt myös maksut?

      • kontrahti1

        Olisisi kuitenkin hyvä, ettei nousisisi kesken sopimuskauden. Ehkä nii onkin, kuten ehkä onkin.
        Se kaveri kertoi hintojen roiman korotuksen, sopimusaika heillä loppuisisi tämän vuoden loppuun. Laitetaan katteleen kuin käy.
        Sitä paitsi kukahan tuon sanoisisi vieläkö sitä olen murehtimassa v.2015 ensimmäisen arkipäivän murheit.
        Segertvarmaa se on, että ennen tuota moni nuorempakin huilaa jo pilven reunalla tätä maailmanmenua, ilman tenua.


    • ljami

      "Jos noin käy, nyt harmittaa kun sopimusta on jäljellä 1½vuotta."

      Määräaikaisensopimuksen hintaa ei voi nostaa kesken sopimuskauden.

    • *Kukkahame*

      Määräaikaisen sopimuksenkin voi irtisanoa.
      Iltselläni oli sellainen ja muutaman kuukauden jälkeen olin jo täysin kyllästynyt operaattoriin.
      Menin toisen operaattorin puheille kysymään miten voi irtisanoa sopimuksen joka ei täytä lupauksiaan.
      Sain kuulla että enää ei ole kiinni sopimuksessa kirjaimellisesti, vaan voi sanoa sopimuksen irti ja niin kävi, parin vuorokauden päästä käytin jo edellistä operaattoria ja sain edullisen kk-hinnan kun ''sattui'' olemaan juuri tuollainen uusi tarjous.

    • *Kukkahame*

      Minulle ei ole uutta muutin Saunalahdelta DNAlle ja kävi nopeasti ja vaivatta.

      • kontrahti1

        Tuskin kuitenkaan Soneralta voi noin vain ilman lisämaksua lähteä asiakkuudesta lätkiin. Uskon kuitenkin, että Saunalahti on asiakasystävällisempi.

        Toimineeko tuo DNA taajamassa 150 km Helsingistä pohjoisen suuntaan? Sanovat DNA:ta nopeaksi; mitä tuo sitten sisällään pitäneekään.


      • Hyvä tietää,että Saunalahti on noin joustava. Kiitos infosta. Itse olen vuosia sitten siirtynyt Soneralta Saunalahden asiakkaaksi ja tyytyväinen olen ollut. Puhelimessa Eliitti-liitymä ja läppärissä mobiililiittymä. Laskut olleet (puh laajakaista) yhteensä n. 24 € / kk.


      • kontrahti1 kirjoitti:

        Tuskin kuitenkaan Soneralta voi noin vain ilman lisämaksua lähteä asiakkuudesta lätkiin. Uskon kuitenkin, että Saunalahti on asiakasystävällisempi.

        Toimineeko tuo DNA taajamassa 150 km Helsingistä pohjoisen suuntaan? Sanovat DNA:ta nopeaksi; mitä tuo sitten sisällään pitäneekään.

        Hei kontrahti1

        Yhteyksien toimivuus riippuu toki siitä, miten hyvä verkko alueella on. DNA:n 4G LTE verkkoa laajennetaan jatkuvasti, joten muutoksia voi olla luvassa myös alueellasi.

        Asia kannattaa kuitenkin tarkistaa kuuluvuuskartastamme https://www.dna.fi/kuuluvuus-ja-peittoalueet, sivulta löytyy myös lisää tietoa 4G verkosta.


      • kontrahti1
        dna_fi kirjoitti:

        Hei kontrahti1

        Yhteyksien toimivuus riippuu toki siitä, miten hyvä verkko alueella on. DNA:n 4G LTE verkkoa laajennetaan jatkuvasti, joten muutoksia voi olla luvassa myös alueellasi.

        Asia kannattaa kuitenkin tarkistaa kuuluvuuskartastamme https://www.dna.fi/kuuluvuus-ja-peittoalueet, sivulta löytyy myös lisää tietoa 4G verkosta.

        DNA info

        Hyvä tietää. Kuitenkin. Minun pitää kysyä omalta operaattori S:ta, voinko vaihtaa tarvittaessa opea kesken sopimuskauden.
        Ei riitä että Valto lupaa,pitää S myös kysyy. Kiitoksia näkyvyyskartasta.


    • joku18

      Voihan Sonera hinnan nostaa. Sinun nykyinen sopimuksesi saa kyllä päättymään ennenkin ja uuden sopimuksen muilta.

      Itselläni on 14,80 euroa käsittävä sopimus vuodeksi, puheaikaa 5000min. kuukaudessa.

    • *Kukkahame*

      Enhän ole tullut mainostamaan, joku kysyi ja kerroin kokemukseni, Saunalahdella oli siihen aikaan jatkuvaa päällekkäisyyttäå nettiin ei päässyt helpolla.

      Minulla kaksi puhelinta joista toinen ''suoralinja'' ja langaton netti.

      Eihän sinua ktlj ole kukaan moittinut päin vastoin, siis syytäkin olla tyytyväinen.
      Valtataisteluun en ole aikonut ja tämäkin jää tähän, koska oletin tavastasi että odotat vastinetta, ja sen kirjoitin.

      • hyvä *Kukkahame*
        Miten sinä olet mahtanut tuon pienen viestini oikein ymmärtää. Asiastahan tässä jutellaan eli noista operaattoreiden sopimuksista ja niiden purkamisista. Hyvä on saada monipuolista tietoa.

        Sinä tässä yhteydessä puhut jostain valtataistelusta jne. Tuli jo outo olo tuosta, mitä oikein tarkoittanet sillä.
        Niin, rauhassa olen saanut nyt kirjoittaa,..kop. kop. koputan puuta.

        Ei kai kukaan kokenut viestiäsi minään mainoksena, ja jos joku mainosti niin minähän se mainostin Saunalahden halpoja liittymiäni. :))

        Enhän minä sen kummemmin vastauksia odota enkä osaa tässä nyt muuta sanoa kuin jatketaan....


    • Hei,

      määräaikaisen sopimuksen voi nykypäivänä purkaa, mutta tuolloin veloitetaan
      sopimuskauden loppuosa. Määräaikaisuus on purettavissa ilman loppukauden
      maksua niissä tilanteissa, mikäli tekninen asiakaspalvelu toteaa ettei
      palvelua saada toimimaan. Nämä katsotaan aina tapauskohtaisesti.

      Mari / Palstatiimi

      http://palsta.elisa.fi
      http://palsta.saunalahti.fi

      • kontrahti 1

        Hyvä että kysytään, ettei tarvi omissa luuloissas arveluissas eleä. Kannattaa rauhallisesti pitää liittymä sopimuksenmukaisesti. Sitten on vapaat kädet harkita eteenpäin.


    • 1+2+3+

      Kannattaa poiketa vaikka uteliaisuuden vuoksi kysymään jostain muustakin kuin minkä linja itsellä on.
      Asiat selviää varmasti paremmin puhumalla kahden kesken kaikessa rauhassa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1555
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1194
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1117
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1026
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      975
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      947
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      882
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      860
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      694
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      660
    Aihe