Tässäkö tämä oli tämä elämä

Väsynyt elämään

Miksi Jumala on minut olleenkaan tänne luonut? Kun mihinkään en ole kyennyt elämäni aikana. Ei ole koulutusta mihinkään ammattiin. Jotain hanttihommia olen tehnyt. Nyt olen työttömänä ollut monta vuotta. En kyennyt kouluja käymään enkä opiskelemaan, koska pelkään niin paljon. Aivan lapsesta asti minuun tuli pelko ja kauhu. Ja kulkenut koko ajan mukanani. Joskus tekis mieli itkeä, mutta kun en enään edes itkeä osaa. Mikään ei tunnu miltään. Ja kusipää miehiä ja naisia ollut elämässäni, mutta kyllä myös aivan hyviäkin ystäviä. Tähänkö minun elämä jää? Täällä seinien sisällä nyhjötän, kaupassa käyntikin pelottaa. Mitä mitä minä teen kun tuntuu etten jaksa???? onko jollain muulla samanlaisia tuntemuksia?

15

333

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • okijtf

      Voi se olla niinkin että jumala loi puhtaan kauniin viisaan ihmisen mutta yhteiskunta estää kauneutta kukkimasta kun synnymme meillä ei ole mitään ongelmia mutta niitä syntyy kun matkan varrella on monenlaista asioihin puuttujaa toiset haluavat antaa opetuksia, toiset hyötyä ja kokoajan loitonnutaan omasta perimmäisestä itsestä. Ei niillä kouluilla mitään merkitystä ole onko jotain mitä tykkäät tehdä niin aloita siitä pikkuhiljaa eikai mihinkään kiire enää ole ei silläkään loppujen lopuksi ole mitään merkitystä vaikka olisitkin opiskellut koska turhaa ajankulua sekin on tohtorista on yhtä paljon hyötyä yhteiskunnalle kuin työttömästä lääkärikin voi tehdä enemmän vahinkoa kuin auttaa millään ei ole mitään merkitystä kolikolla on aina kääntöpuoli.

    • miinakenttä

      veit sanat suustani.

    • WomanOfGod

      Moi,
      Aivan varmasti sunkin elämällä on tarkoitus! Me ihmiset mittaamme arvokkuutta vain omilla mittapuillamme, kuten koulutuksella, ammattinimikkeillä, omaisuudella ym. Ei noilla oo mitään väliä. Suuri osa suomalaisista on tällä hetkellä työttömiä, joten et oo ainoa.
      Tiesitkö että koulutuksen voi hankkiä te-toimistonkin kautta ja saat siihen pienen korvauksen per päivä ja ammatin lisäksi. Jos siis siellä päin on joitain koulutuksia mitkä sua kiinnostaa. Ei oo liian myöhäistä opiskella ammatttiin!
      Oon ihan varma että sulla on hyviä puolia paljonkin, mutta oot jotenkin keskittynyt vain huonoihin puoliin (joita myöskin on jokaisessa meissä). Musta sä esim. oot hyvä kirjoittamaan, paljon parempi kuin mä :)
      Mitä jos katsoisit mitä oot kyennyt tekeen ja niitä positiivisia puolia, yritä löytää ruususta ne kukkaset ei piikit ja katsoa mielummin niihin kauniisiin kukkiin.
      Mulla oli nuorena aivan sairaan kova kammo sosiaalisissa tilanteissa ja aina jos piti puhua niin punastuin aivan tulipunaiseksi ja aloin hikoilemaan kuin pieni sika. Änkytin vielä tämän lisäksi ja jos koulussa vastasin väärin niin koko luokka alkoi nauramaan, mikä teki sen etten halunnut vastata enää ja sulkeuduin entistä enemmän. Mulla ehkä ratkaiseva tekijä oli se kun päätin että nyt riittää ja en enää halua että pelko hallitsee mua, oli vaan mitta täynnä sitä. Aloitin sellaisen harrastuksen jossa jouduin väkisin olemaan ihmisten kanssa tekemisissä (itsepuolustuslaji), ja oon siis nainen. Siellä kun "painin" sellaisten jääkaappipakastin-yhdistelmien kanssa niin pelot karisi pikkuhiljaa ja en enää säikkynyt varjoani ;) Eli kehottaisin kohtaamaan noita tilanteita vaikka oikeesti jännittää ja olis arka ja ujo. Niin mäkin olin, mutten enää oo. Tilanne on suorastaan kääntynyt päinvastaiseksi ;) heh, opiskelin aikuislinjalla iltaopiskeluna yhden ammatin. Lisäksi kehotan rukoilemaan koska se auttaa. Myös Raamatun lukeminen esim. Uuden Testamentin on rohkaisevaa. Ja jos tykkäät lukemisesta niin kehotan lukemaan Joyce Meyerin kirjoja(esim. kirjastosta saa) tai kuuntelemaan niitä hänen puheitaan netistä osoitteesta:
      http://www.tv7.fi/vod/series/?series=27

      Noi hänen puheenta ovat olleet ainakin mulle tosi kannustavia. Hän puhuu niin käytännönläheisesti että siitä ymmärtää jotain :)

      Kun katsot peiliin niin ojenna selkäsi ja ryhtisi ja katso mistä itsessäsi pidät ja voit jopa sanoa ääneen tai itseksesi että "Jumala rakastaa minua", hän rakastaa sua ja sun elämälle on tarkoitus vaikkei nyt siltä tunnukaan! Oon ihan varma siitä! Mä olin lapsesta saakka tosi ujo, arka, sekä täynnä pelkoja ja pelkotiloja, joista ehkä pahimpana kuolemanpelko ja sairauksien pelko. Näistä oon päässyt ja tiedän että säkin pääset sun peloistasi! Mä uskon siihen!

      Itse olen työtön, käyhä ja pätkätyöläinen, mutta Jumala on ihmeellisesti pitänyt huolen :) Enkä enää sure, oon jättänyt kaiken Hänen haltuunsa. Mikä ei tarkoita että vain makaan sohvalla vaan haen viikottain töitä kyllä :) Mutten enää stressaa siitä pääsenkö johonkin vai en. Parhaani teen ja jätän asian Jumalan haltuun. Hän antaa suosion kun on aika :)
      Sulla on paljon hyviä hetkiä tulossa tulevaisuudessa vaikka nyt ei siltä tuntuisi.

      Tsemppiä sulle ja kirjoitathan tänne vielä, kirjoitit tosi hyvin kokemuksistasi

      • WomanOfGod

        Ai niin, yksi minua auttanut Raamatunkohta on psalmi 91 :) Se on tosi kannustava.

        Tässä pari muuta mitä löysin:

        Luottakaa aina Jumalaan, tuokaa hänen eteensä kaikki
        mikä sydäntänne painaa! Jumala on turvamme.
        Ps. 62:9

        Älä pelkää, minä olen sinun kanssasi!
        Älä arkana pälyile ympärillesi - minä olen sinun Jumalasi.
        Minä vahvistan sinua,
        minä autan sinua,
        minä tuen sinua vakaalla,
        lujalla kädelläni.
        Jes. 41:10

        Jeesus:
        Etsikää ennen kaikkea Jumalan valtakuntaa ja hänen vanhurskasta tahtoaan,
        niin teille annetaan kaikki tämäkin. Älkää siis huolehtiko huomispäivästä,
        se pitää kyllä itsestään huolen. Kullekin päivälle riittävät sen omat murheet."
        Matt. 6:32-34


    • ? ? ?

      Minä sitten taas olen aina tehnyt töitä mutta alkaa olla vi*tu*uskäyrä senverran huipussa että jotain muuta täytyisi keksiä onko sitä olemassa mitään ammattia missä voi työskennellä omissa oloissaan? Millaista on olla työtön?

    • sjdöfsaiojdfoajs

      Onhan niitä sellaisia ammatteja, mietitkö minkä tyylistä alaa? :)

    • ? ? ?

      Ei alalla ole mitään merkitystä sama se on mitä tekee.

      • *Väsähtänyt*

        Minulla on sama juttu että suurin ongelma töissä on se, etten jaksa toisia ihmisiä. Ajattelin alkaa koirahierojaksi, kunnes tajusin että se omistaja kyylää ja kommentoi siinä vieressä koko ajan. Haluaisin homehtua vaikkapa jossain arkistossa jossa ei tapahtuisi juuri mitään ja jossa vaan järjestettäisiin asiakirjoja kohdilleen.

        Eli näin se sitten menee, kun kaikesta ahdistuva on siellä työelämässä, ei ole herkkua sekään.


    • Ahdistunut mies

      Enpä usko että Jumalaa on olemassa kun joskus olen koittanut myös rukoilla enkä saanut mitään apua yläkerrasta. Jos Jumala olisi olemassa niin miksi hän antaisi minun kärsiä tällä tavalla.

      • c c

      • Väsynyt elämään

        Monta ja monta kertaa olen Jumalalta kysynyt, että :Miksi olet sallinut tämän minulle? Ja sen olen sanonut, että minulta älä vaadi mitään ihmeellisiä, kun en kykene. Jumala on minut jo kohdussa luonut ( en muista mikä raamatun kohta) ja tällaisen surkimuksen sallinut syntyä. Pitää yrittää koota taas itseäni.


    • ohts

      Mitäs se oikea hapensaanti vaikuttaa muihin ihmisiin jotka tässä nyt ovat ongelmana? Kyse on sellaisista ihmisistä jotka puuttuvat toisen ihmisen elämään ja yrittävät hankaloittaa elämää oman etunsa vuoksi.

    • MummeliMymmeli

      Voi kun ois nuorena tajunnut opiskella kielenkääntäjäksi. Voisi kääntää kirjoja. Saisi olla ihan yksikseen.

      Enää ei ole mahdollisuutta alkaa opisekelemaan, kun olen jo sairastunut masennukseen. En jaksa olla ihmisten kanssa. Niin monesti olen yrittänyt, mutta aina se vaan päättyy siihen, että en jaksa. Nyt olen työkyvyttömyyseläkkeellä, eikä enää tarvitse jaksaa. Nautin nyt siitä, että saan olla kotona. Yksin, omassa rauhassani. Mutta olisi tämä elämä voinut toisellakin tavalla mennä.

    • toimi näin

      Pyydä Jeesus sydämesi valtiaaksi. Sano ääneen: Jeesus tule minun elämääni ja anna kaikki syntini anteeksi ja tee minusta lapsesi ja johdata minua. Kirjoita nimeni Karitsan elämänkirjaan taivaassa.

    • niakmlkasdsf

      VOIMIA

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      208
      3377
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2161
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2071
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1945
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      70
      1598
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1371
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1261
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1247
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1217
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1198
    Aihe