Hyvinkää top10

surkeekylä

Suomessa oli tehty kysely paikkakunnista missä ei haluta asua. Ja onnittelut kaikille.. Hyvinkää oli päässyt listalle. Ei tainnut yllättää ketään. Väsynyt velkainen Helsingin lähiö.

24

1847

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yllättynyt

      Minä olen yllättynyt. Olen paljasjalkainen hyvinkääläinen ja tykännyt asua täällä. En muuttaisi pois.

    • 15+20

      Hyvinkää on hyvä ja turvallinen paikka asua. Kulkuyhteydet autolla loistavat ja myös junalla pääsee näppärästi kulkemaan. Täältä löytyy kaikki tarvittavat palvelut joten kyllä Hyvinkää mulle asuinpaikkana kelpaa. Ainoa miinus on se ettei täällä ole isoa vesistöä.

    • ex-hiihtäjä

      Komppaan nimimerkkejä "15 20" ja "yllättynyt". Olen myös itse paljasjalkainen hyvinkääläinen, arvostan kotikaupunkiani ja samalla omia juuriani suuresti, vaikka elämä on nyt kuljettanutkin siten, että Hyvinkäällä tulee nykyisin vietettyä varsin vähän aikaa.

      Hyvinkää on tosiaan turvallinen, on hyvät maastot liikkumiseen, julkinen terveydenhoito toimii kohtuudella, Willan myötä kaupunkiin on tullut uutta tarjontaa. Lähiöitä on kaikkialla, kannattaa joskus tehdä sightseeing jonkun maailman metropolin laitamilla, on aika opettavainen kokemus.

      • ;;;;;;;••••

        Ihmiset on tylyjä!!!


    • siellä täällä

      Minä olen muuttanut kymmeniä kertoja elämässäni ja kun ei ole varaa asua Helsingissä, asun Hyvinkäällä. Ihmettelen Hyvinkään ja Järvenpään sijoittumista sinne bottom 10:n joukkoon, nämähän ovat aivan neutraaleita radanvarsipaikkoja eivätkä missään korvessa kuitenkaan.

      Liian pieni paikka, jos elämä pyörisi vain asuinpaikkakunnan ympärillä, mutta onneksi ei pyöri.

      Suomessa on paljon pahempia paikkoja eli voisin tehdä oman bottom10:n listan eikä siinä olisi Hyvinkäätä. En ylipäätään ymmärrä, miksi Hyvinkää voi herättää joitain intohimoja puoleen tai toiseen.

      • Syntyperäinen myöski

        Sisäpiiriläisten toiminta on se mikä pilaa maineen. Kansa kutsuu heitä Hyvinkään mafiaksi. Osan heistä olemme vaaleilla valinneet ja he ovat valinneet virkamiehiä, jotka tekevät omahyväisiä päätöksiä. Kansa purnaa, mutta ei mahda mitään. Kostoksi äänestetään eduskuntavaaleissa toisen paikkakunnan ehdokasta.


      • siellä täällä
        Syntyperäinen myöski kirjoitti:

        Sisäpiiriläisten toiminta on se mikä pilaa maineen. Kansa kutsuu heitä Hyvinkään mafiaksi. Osan heistä olemme vaaleilla valinneet ja he ovat valinneet virkamiehiä, jotka tekevät omahyväisiä päätöksiä. Kansa purnaa, mutta ei mahda mitään. Kostoksi äänestetään eduskuntavaaleissa toisen paikkakunnan ehdokasta.

        Joka paikkakunnalla on mafiansa, mutta antaa heidän touhuta.

        En näe, että mafian tai sisäpiiriläisten touhu haittaisi minua tai elämääni mitenkään. En itse ole kiinnostunut mistään poliittisesta tai vastaavasta toiminnasta, asunpa missä hyvänsä enkä kuulumisesta mihinkään piireihin.

        En ole juuri koskaan äänestänyt kunnallisvaaleissa millään asuinpaikkakunnalla. En viitsi lukea Aamupostista paikallispolitiikasta, oikeastaan en lue Aamupostia juurikaan, vaan Hesarissahan kaikki kiinnostava on.

        Hyvinkäässä on monia ihan ok puolia, joten en voi ymmärtää paikkakunnan solvaamista. Sijainti tietysti ennen kaikkea, paikkakunnalta pääsee helposti sekä julkisilla kulkuneuvoilla että omalla autolla muualle.


      • o.merta
        Syntyperäinen myöski kirjoitti:

        Sisäpiiriläisten toiminta on se mikä pilaa maineen. Kansa kutsuu heitä Hyvinkään mafiaksi. Osan heistä olemme vaaleilla valinneet ja he ovat valinneet virkamiehiä, jotka tekevät omahyväisiä päätöksiä. Kansa purnaa, mutta ei mahda mitään. Kostoksi äänestetään eduskuntavaaleissa toisen paikkakunnan ehdokasta.

        Kuules, luepas tuolta Hämeenlinnan palstalta niin saat ehkä vähän enmmän perspektiiviä tuohon sisäpiiri-mafia -väitteeseesi!


      • Tahko-Willa-kaupunki
        o.merta kirjoitti:

        Kuules, luepas tuolta Hämeenlinnan palstalta niin saat ehkä vähän enmmän perspektiiviä tuohon sisäpiiri-mafia -väitteeseesi!

        Hämeenlinnan juttu oli muistaakseni TV1.n MOT ohjelmassa. Siellähän samat henkilöt olivat mukana urheiluseurassa, kauppakeskushankkeen puuhaajina ja vielä kaupungin luottamushenkilöinä. Eihän tuo ole mahdollista Hyvinkäällä, eihän.


      • JaskaSuorapuheinen
        Tahko-Willa-kaupunki kirjoitti:

        Hämeenlinnan juttu oli muistaakseni TV1.n MOT ohjelmassa. Siellähän samat henkilöt olivat mukana urheiluseurassa, kauppakeskushankkeen puuhaajina ja vielä kaupungin luottamushenkilöinä. Eihän tuo ole mahdollista Hyvinkäällä, eihän.

        Kyllä on. Joku maakuntapeli saa tolkuttomasti mediatilaa, samoinkuin yksi kopio Suomen kauppakeskittymistä. Samat liikkeet yhden katon alla kuin muuallakin Suomessa. Muutama poikkeus eri paikkakunnilla.


    • talviss

      Yksi asia on varma. Rumempaa kaupunkia saa hakea. Rautatie pilaa keskustan ja kohta saamme nauttia tyhjästä villasta.

      • onkaunista

        eihän Willa tyhjene siellähän vilisee viikonloppuisin ihmisiä kuin pipoo ainoastaa arkisin päiväsaikaan hiljaista kun ei opiskelijoita,ei työssäkäyviä mutta menehän esim.perjantaina klo 17.00jälkeen tai lauantaina puolenpäivän jälkeen onpa ihmisiä ja nautitaan myös kauniista Willan ympäristöstä ja varsinkin kirjaston edustalla olevasta lasten leikkipaikasta,kukkaistuksista,nurmikosta, kukkivista omenapuista,, on tosiaan paljon kaunista.


    • oikea todellisuus

      Toki osa alkuperäisasukkaista puolustaa paikkakuntaa kynsin hampain. Kun on Hyvinkäällä syntynyt ja maailman hahmotus jäänyt kovin suppeaksi, niin totta sitä elää siinä omassa todel´lisuudessaan. Sama ilmiö kuin esim. jollain Petroskoilaisilla, kun paremmasta ei tietoa, niin kaalia syömällä elää ja puita pesään niin mökkissä sentään plus asteita.
      Fakta on kuitenkin se, että Hyvinkää on top kympissä, ei tänne moni halua asumaan.

      • siellä täällä

        Kun on asunut myös syrjäisen Suomen kolmen tuhannen asukkaan umpiperäkunnissa, jossa lähin keskisuuri kaupunki on yli sadan kilometrin päässä, arvostaa Hyvinkäätä ihmeesti. Arvelen, että monet täällä kirjoittavat eivät ole muuttaneet kymmeniä kertoja kuten minä eli vertailukohteita ei todellisuudessa ole, kehuupa tai haukkuupa ihminen Hyvinkäätä. Toki asuisin Helsingissä, jos olisi varaa. Mutta tällainen Helsingin lähiökin on ok paremman puutteessa. Tosin muuttaisin täältä pois kun jään vanhuuseläkkeelle, ihan vain muuttamisen ilosta.

        Vaihtelu virkistää. Ei kannata jumiutua mihinkään pitkäksi aikaa.


    • se on näin

      Hyvinkään ainoat plussat on luonto ja pyörätiet muuta hyvää koko paikasta ei sitten löydykkään.

    • plus miinus

      Hyvinkäällä on miinuksena suurempien kauppojen sijoittelu paikallismafian ehtojen mukaisesti ja vehkoja-hyvinkäänkylän alueen kehittämisen pysähtyminen kuin seinään. Kittelän pelloille mahtuisi supermarkettia ja kerrostaloaluetta oikein kivasti. Ei joka paikkaan tarvitse kaavoittaa ankeita lastulevyomakotitaloja joissa on komeat fasadit ja loput pelkkää velkamuhvia.

      Riihimäkeen verrattuna etuna on se että normikansalaisen ei tartte törmätä satunnaiseen keskellä päivääkin tapahtuvaan nistien ja sekakäyttäjien väkivaltaan. Ammuskelijahan täältä löytyy mutta ei se hiltusen poika taida olla varsinaisesti kaupungista vaan jostain tuusulan suunnalta maaseudulta.

      • revähtymä

        Olen asunut Hyvinkäällä ja Riihimäellä. Kyllä Hyvinkäällä on huumeita enemmän. Sanoohan sen järkikin, kun kyseessä on suurempi kaupunki. Esim. pääkirjastossa näitä spurguja ja narkkareita vilisee päiväsaikaan vessakäynneillä jatkuvasti. Paavola ja Peltosaari ovat melko samanlaisia paikkakuntia. Lisäksi Hyvinkäällä on enemmän maahanmuuttajia myös.

        Riksu ja Hyvinkää ovat suht samanlaisia kaupunkeja. Hyvinkääläiset vain tuppaavat olemaan ylimielisempiä.


    • Hvnk

      Samanlainen peruskaupunki Hyvinkää, kuin monet muut kaupungit etelä-Suomessa. Ihan sama meininki, ei voita, eikä häviä.

    • ugh olen puhunut

      Hyvinkää on sisään lämpeävä kaupunki. järvenpää on huomattavasti parempi kaupunki. JOKELA rules.

    • Truus

      No tää kylä nyt on tällanen vähän sisäänpäin lämmenny ja koppavia paljasjalkalaisia sisällään pitävä "kaupunki". Jos täällä alkaa liian julkisesti jotenkin moittiin paikkakuntaa niin johan tulee huutoa ja mekastusta vaikka kaikki tietäs että olet oikeessa.

      • ikäihminen

        Minä muutin Hyvinkäälle 1988 ja minun työyhteisössä ei ollut yhtään syntyperäistä hyvinkääläistä.
        Samoin minä olin jollakin kurssilla täällä ja yksi ainoa oli syntyjään Hyvinkäältä. Kyllä Villatehdas ja Rentto ovat työllistäneet muualta tulleita ihmisiä. Samoin valtion rautatiet ja mikä se konekorjaamo on vr:llä täällä.

        Sitä en tiedä missä viroissa tai ammateissa alkuperäiset hyvinkääläiset ovat toimineet ennen ja nyt.

        Helsingistä muutin ja jos veikkauksen peleistä voitan miljoonia, niin Natomaa Norja on osoite. Muuten asun loppuikäni Hyvinkäällä ja olen tyytyväinen.


    • Orkesteri soittaa

      Hyvinkää on viimeinen etappi matkalla helvetin esikartanoa.

    • Kriitikko

      Sisäänlämpeävää, xl5-yhtyeen Micaa Jumalana( muita amatööritaiteilijoita) pitävä paikkakunta. Hyvin pienet ja ahtaat kuviot ja ihmiset jämähtäneet tänne. Säälittävää.

    • travellerimies

      Itselläni on kokemusta näistä radanvarsikaupungeista esim Riihimäellä ihmiset tuntuvat yleisesti ottaen jotenkin masentuneemmalta kuin Hyvinkäällä. Järvenpäässä taas on tummaihoisia huomattavasti enemmän. Hyvinkäällä on paljon iloista nuorisoa jopo-pyörineen ja ravintolat viikonlopusta toiseen tupaten täynnä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      19
      1831
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1358
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      62
      1240
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      10
      1164
    5. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1115
    6. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      13
      1068
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1057
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      7
      1023
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      1019
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1012
    Aihe