wetteri

lopettaa kohta

Oulun wetterin automyyjältä tuli
vastaus autojen vaihtoon
Hei

Emme maksa välirahaa toisinpäin.


Ystävällisin terveisin:
Automyyjä

13

483

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eipä tuossa mittää..

      Niin?
      Eli pyysit välirahaa, mutta heidän mielestään autosi ei ole sen arvoinen, kuin siitä toiveajatellen haluaisit?

    • vain rahoilla

      Eikai se wetterin tehtävä ole suo pelastaa osamaksuhelvetistä.

    • nauraen tietänsä....

      Lopettaa kohta ei ihan tainnut ymmärtää mitä tuli tehtyä, kun täällä avatui. Luojan lykky ei omalla nimellään, sillä nythän sen tietää vain Wetterin myyjä työkavereineen ja niiden kaksisataa parasta kaveria, no vitsi vitsi ei kukaan kerro mitään, ennen kuin porukka hajoaa. Tuntuuko yhtään siltä, että sinulle hymyillään normaalia enemmän tai osoitellaan sormella. Tyhmästä.............

    • rahamiesoulu

      Liikkeellä ei liene likviditeettiä, jos ei pysty kauppaa tekemään.

    • merta edemmäs?

      Eikä tuosta Wetteristä ole riittänyt juttua tälläkin palstalla moneen kertaan.
      Tuskin ketään kiinnostaa, jos joku maalaisliike lopettaa (niin kuin sinä sanot)

      Kyllä niitä autoliikkeitä piisaa.

    • Kumarran syvään

      Liikevaihto näkyy 2011 olleen 200 000 000E ?

    • Höh??

      Sait sentään vastauksen. Mikä siis hätänä? Sekö, ettei sinun ylihintaiseksi pitkinvttua hinnoittelemasi tötterö kelvannutkaan ja jäit nyt yksin velkahelwettiäsi murehtimaan ja lapsille ei ole jouluna lahjoja luvassa kun rahat menee osamaksujen hoitoon ja loput ulosottoon?

      Eihän sellainen liike, joka ei ylihintaisia kotteroitanne lunastele höpöhöpöhinnoilla ole lopettamassa, vaan harjoittaa täysin normaalia, kannattavuuteen ja kasvuun pyrkivää vaihtoautokauppaa.

    • kuin kuningas mä o..

      Rahamiesoulu ei kuule kolme euroa noin yleisestiottaen miehestä rahamiestä tee, joten taidat ottaa osaa keskusteluun täysin väärässä sarjassa. Sosiaali- ja kelatuet lienee oikeampi osasto. Kannattaa seurata myös tarkoin pelastusarmeijan ilmoittelua.

    • Höh??

      Aika moni muukin autoliike vastailee päivittäin vaihtokysymyksiin: "Ei kiitos."
      Joissain tapauksissa, kuten Wetterillä nyt tehtiin, perustellen vielä miksi ei vaihdeta asiakkaan kanssa autoa.

      Syy vaihtohaluttomuuteen voi olla asiakkaan itsensä ylihinnoittelema (usein myös ylivelkainen ajaa saman asian) vaihtoauto; vaihdossa auton ottaminen kun on itseasiassa liikkeelle ostotapahtuma ja sille ostolle pitää olla järjissään oleva hinta. Jos asiakas hinnoitteli autonsa 15000euroon ja vastaavia liike itsekin myy / on myynyt 10000eurolla, on usein helpompaa vastata "Ei kiitos.", kuin alkaa asiakkaan loukkaantumisia ja mielensäpahoitusta kuuntelemaan kun hyvitys olisikin vain 9500euroa.

      Samoin ylivelkaisen kohdalla; jos liike hinnoittelisi auton myyntiriviinsä käypäisellä markkinahinnalla 5000eurolla ja asiakkaan tarjoamassa on velkaa rahoitusyhtiöön 7000euroa, niin aika vaikeaksihan tuo kaupanteon vetää. "Ei kiitos." vaikuttaa aika luonnolliselta vastaukselta. Ja jos ei asiakkaan mielensäpahoitusta arastele, niin voihan siihen vastata pitkän kaavan mukaan: "Ei kiitos vaihtoa tarjoamaasi ylivelkaiseen autoon."

      Tämä on terveeseen hinnoitteluun perustuvaa kaupankäyntiä. Jos lähtee ylihyvittelyn ja sitä kautta väistämättäkin oman kalustonsa ylihinnoittelun tielle niin matka on raskas. Kohta piha / halli täynnä ylihintaista kuraa joka ei kelpaa kuin numeroiksi kirjanpitoon. Tästä on esimerkkejä, kun jo keskustelupastoillakin nauretaan miten voi -90 Corolla maksaa saman kuin 2005 mallinen samanlainen Corolla.

      Ja ainakin pienemmissä liikkeissä joissa hinnoittelu / katetavoitteet lähtökohtasisestikin pienemmät kuin merkkiliikkeissä, on joskus jopa auton myyjällä / vaihdon tarjoajalla itselläänkin oma merkityksensä; Jos jo kokemuksesta muistetaan nimeltä "Ai tää on taas tää sama" tai "taas on månne löytänyt ruuvatun helmen", saattaa "Ei kiitos." vastaukseen riittää pelkkä vaihdontarjoajan nimi (vaikka olisi keksitty "salanimi", höpön kyllä tunnistaa).

      Samoin jos vaihdontarjoaja tarjoaa "Ei hinnoiteltu" tuotetta ja tekstissä höpöstelyä tyyliin "Elikkäs ei pakkomyynnissä", "ei kuvan vanteilla, ei soittimilla ja kuvat kännykällä pimeässä torilla otetut ja autokin likainen" ja muuta hömppää, niin jos ei kirjeenvaihtokaveria ole vailla on luonnollinen vastaus "Ei kiitos".
      Tämä on tervettä asiakaskartoitusta ja asiakasvalintaa, josta myös tällä palstalla ollut joskus puhetta.

      Kaikkien kanssa kauppaan ei edes kannata ryhtyä ja syitä näiden em. lisäksi on useita.

    • vapaa valinta

      Autokauppiaana olen kyllä sitä mieltä, että vain ja ainoastaan minä päätän autot, jotka kelpuutan ostossa tai vaihdossa. Mielestäni se on oikeuteni, koska kyseessä on minun rahat ja minun liikkeeni. Olen täysin syytön siihen, että asiakkaalla on tuote, jota en kelpuuta, tuskin olen sitä kelpuuttanut ennenkään, joten tuskin olen sitä asiakkaalle myynytkään. Emme ole pelastuslaitos.

      • M.O.T.

        Juurikin näin. Tästä vaan moni mielensäpahoittaja loukkaantuu ja saattaapa käydä kuten aloituksestakin voimme lukea; itku jollain keskustelupalstalla syntyy kun autokauppias tai autoliikkeen myyjä tekee luontaista markkinavalintaansa, kuten ammattiinsa kuuluu.


      • joskus corolla
        M.O.T. kirjoitti:

        Juurikin näin. Tästä vaan moni mielensäpahoittaja loukkaantuu ja saattaapa käydä kuten aloituksestakin voimme lukea; itku jollain keskustelupalstalla syntyy kun autokauppias tai autoliikkeen myyjä tekee luontaista markkinavalintaansa, kuten ammattiinsa kuuluu.

        No se on ihan oma vika....koskaan en kysy myyjältä että paljonko hyvität....turhaa...vaan kysyn että millasta välirahaa aattelit?...ja sen sanottuaan myyjä yleensä kysyy myös että mikä ajatus ostajalla olis......kauppa syntyy yleensä kompromissin kautta.....ettei niiku eräs myyjä (kävin ekan kerran ja viimesen kerran täs liikkees)....kattelin autoa hallissa,myyjä tulee paikalle ja kysyy tietty et tuleeko vaihdossa joku,joo tulee silloin oli 5v tojo corolla....kattoi ulos ja totes et toi corolla vai...joo vastasin....myyjä tokas että et sä tuosta kyllä paljon saa !......vastasin myyjälle et enkä mä tarvi tän liikkeen autoa......enkä oo käyny sen jälkeen


    • 100 nolla

      Kylläpä olit fiksu, harva ois älynnytkään, että myyjä sanoi hienotunteisesti, että voitko painua v.ttuun.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      148
      2418
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1968
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1948
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      86
      1743
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1520
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1296
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1190
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1188
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1167
    Aihe