43v, onko toivo jo menetetty

lillabellabellalilla

Hei !
Kyselen sangen ankanpojan kysymyksiä.
Aiemmin, nuorempana , lapsentekeminen on ollut vieras ajatus..kunnes tapasin "nuoruuden rakkauteni" uudelleen ja olemme olleet nyt lähes vuoden yhdessä.
Hän tahtoisi kovasti yrittää kanssani lasta vaikka sanoi että jos emme lasta enää saa se on sitten niin, mutta tahtoisimme siis yrittää.
Kysynkin nyt hyvin yksinkertaisia kysymyksiä, ,
Kannattaako minun hakeutua suoraan johonkin yksityislääkärin v.o:lle ? kannattaako ollenkaan mennä terveysaseman kautta, ja jos sinne niin varatakko suoraan lääkärille aika vai pitääkö siellä käydä ensin terveydenhoitajan v.o:lla ?
Osaatteko suositella jotakin/ joitain hyviä ja asian suhteen kannustavia yksityislääkäreitä pääkaupunkiseudun alueella ?Ja mitä muita vinkkejä/tietoja minun tulisi tietää ?
Papakokeessa en ole käynyt 7 vuoteen, kauheaa tunnustaa, se on jäänyt ja jäänyt, noloa tunnustaa. Pitäisikö minun se tehdä ensin jouduttaaksini tätä koko asiaa? ja varaanko ta:lta vain ajan tätä varten ?
Pelottaa lähteä tähän koko "rumbaan " , samalla kun tahtoo ensimmäistä kertaa elämässä tulla raskaaksi. Tahtoisin kuitenkin kokeilla, onko tämä vielä mahdollista.Urheilen säännöllisesti, varmastikkin kyllä tällä hetkellä on n. 6 kiloa ylipainoa, joista aion pyriä eroon.Muuten on terveelliset elämäntavat.
Ihana lukea täältä teidän kirjoituksia, kannustavat kovasti minua .

16

283

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lfmcmrl

      Helsingissä taitaa olla hedelmällisyysklinikka. Kannattaa soittaa ensin heille.

    • bbb1

      Kannattaa otattaa papakoe, ja jos edellisestä gynekäynnistä on aikaa, niin kannattaa käydä myös siellä.

      Oletteko te kerenneet yrittää jo lasta? Kuinka kauan?

    • vanha äiti

      Ei toivo ole menetetty, jos sinulla on vielä kuukautiset. Mutta totta kai kannattaa käydä gynekologin tutkimuksissa, monestakin syystä. Sinuna jättäisin heti paikalla ehkäisyn pois ja antaisin palaa mieheni kanssa.

    • Toivoa ei todellakaan ole menetetty! Itse olen 45v ja parhaillaan rv 16 2, tosin odotan toista lastani. Oletteko yrittäneet jo raskautta? Jos ette niin lähtisin liikkeelle siitä, että ehkäisy pois heti ja varaisin HETI myös ajan gynekologille ja keskustelisin ammattilaisen kanssa. Suosittelen lämpimästi Helsingissä Femedaa ja siellä esim. Erja Halmesmäkeä (on myös naistenklinikan huippulääkäreitä). Hän teki minulle juuri viikko sitten lapsivesitutkimuksen. Muitakin hyviä vaihtoehtoja on lääkäriasema Aava (Sirkka Liukkonen), hän ottaa vastaan ehkä myös Mehiläisessä. Koetapa Googlata. Tuo Femeda on aivan täyden kympin paikka, olin todella yllättynyt miten loistavaa palvelua voi jostain saada! Tsemppiä!

    • ll.

      Yksityissektorille tietysti suoraan, ikäisellesi ei enää julkisin varoin tehdä esim. hed.hoitoja.

      Kyllä ne munasolut alkavat olla aika finaalissa tuossa iässä. Yrittää toki voi jos jaksaa rumbaan ryhtyä.

      • ,d,f,f,m

        Tehdäänkö kenellekään muullekaa julkisin varoin hoitoja?


      • tehdään kyllä
        ,d,f,f,m kirjoitti:

        Tehdäänkö kenellekään muullekaa julkisin varoin hoitoja?

        Nuoremmille tehdään julkisella puolella ja Kela-korvauksen kanssa.
        Jotkut klinikat eivät hoida enää tuon ikäisiä.


      • Alle30vMahollinen
        tehdään kyllä kirjoitti:

        Nuoremmille tehdään julkisella puolella ja Kela-korvauksen kanssa.
        Jotkut klinikat eivät hoida enää tuon ikäisiä.

        Höpö höpö,
        julkisen terveydenhuollon palveluista ei saa Kela korvausta. Kelakorvauksen hedelmöityshoidoista voi saada ainoastaan jos olet käynyt yksityisellä puolella hoidoissa. Lisäksi kelasta ilmoitettiin, että siihenkin on ikäraja about 40 v, ennenkuin hoidoista saa korvausta.

        Hakea tietysti saa vaikka mitä tukia, mutta Kelasta niitä on turha odottaa...


      • Löpö
        Alle30vMahollinen kirjoitti:

        Höpö höpö,
        julkisen terveydenhuollon palveluista ei saa Kela korvausta. Kelakorvauksen hedelmöityshoidoista voi saada ainoastaan jos olet käynyt yksityisellä puolella hoidoissa. Lisäksi kelasta ilmoitettiin, että siihenkin on ikäraja about 40 v, ennenkuin hoidoista saa korvausta.

        Hakea tietysti saa vaikka mitä tukia, mutta Kelasta niitä on turha odottaa...

        Itse olet höpö. Edellinen kirjoittajahan juuri sanoi, että nuoremmille (vain heteropariskunnille) tehdään julkisella hoitoja JA heille tehdään myös kelakorvauksella. Kelakorvauksenhan saa vain maksamistaan hoitomaksuista eli yksityisellä hoidossa ollessaan. Julkisella puolella hedelmöityshoito on käytännössä ilmaista, kun joutuu maksamaan vain normaalit käyntimaksut. Niistä muutaman kympin poliklinikkamaksuistako olet yrittänyt hakea korvauksia, vai mitä oikein selität? Ja tietenkään ei ikäraja ole 40 ENNEN kuin saa korvauksia, vaan päinvastoin silloin niitä ei enää saa. Lääkkeistä saa korvaukset vaihtelevasti, mutta kalleimmissa lääkkeissä otetaan ikä ja diagnoosi, kun päätetään korvauksista. Mikä on sinänsä epäloogista, sillä eihän kukaan voi sanoa varmasti että olisiko joku voinut saada lapsia ilman lääkkeitä vaikka 20-vuotiaana, jos ei ole silloin yrittänyt. Näissä asioissa kun ei voi olla varma melkein koskaan.


      • Näin VL:ssa
        Alle30vMahollinen kirjoitti:

        Höpö höpö,
        julkisen terveydenhuollon palveluista ei saa Kela korvausta. Kelakorvauksen hedelmöityshoidoista voi saada ainoastaan jos olet käynyt yksityisellä puolella hoidoissa. Lisäksi kelasta ilmoitettiin, että siihenkin on ikäraja about 40 v, ennenkuin hoidoista saa korvausta.

        Hakea tietysti saa vaikka mitä tukia, mutta Kelasta niitä on turha odottaa...

        Kyllä minä ainakin olen Kelakorvauksen saanut yksityiseltä alle 30-vuotiaana!


    • Kiitos kovasti näistä kaikista neivoista !!! len jotenkin turta koko asian kanssa ja todellakin munasolut alkavat olla finaalissa, se tässä on tiedostettu. Mutta tämä koko ajatus vielä raskaaksi tulemisesta ja etenkin halukkuudesta tulla raskaaksi on yllättänyt itseni! Iso kiitos vielä Millamaaria noista kaikista suosittelemistasi lääkäriasemista ja etenkin olen otettu siitä että näit vaivaa kirjoittaa minulle konkreettisia spesialistien nimiä, joita suosittelet. iso apu kun ei muutoin tiedä yhtään kenenkä erikoislääkärin puoleen kääntyä. !!!

      :)

      • Emmaball

        Vai on munasolut finaalissa :). Olen viisi vuotta vanhempi ja raskaana, tosin kyllä luulin niiden olevan finaalissa,mutta näin nyt pääsi käymään,miehen avulla tosin, ei lääkäreiden.


    • Ihana kuulla Emmaball, olen niin onnellinen puolestasi. Aivan supermahtavaa .
      Niinpä siis, on vaan toimittava, alkaa kyllä jännittämään tämä koko juttu... asian puheeksiotto oli jo suoritus sinänsä,,,nyt pitää vaan sitten käydä se papakoe otattamassa terkkarilla,,ja varattava aika yksit.lääkäriltä.
      Enpä ole muutoinkaan koskaan täällä suomi24.ssä , saatikka muillakaan plstoilla,keskustellut , joten uusi tuttavuus tämäkin ja aivan loistavaa saada vaihtaa ajatusta täällä.

    • millamaaria

      Sain tosiaan nuo nimisuositukset minäkin suoraan neuvolasta, koska kysyin ja tiesivät ikäni, että haluan parasta asiantuntija-apua tässä tilanteessa..Muitakin huippulääkäreitä oli listalla, mutta näiltä löytyi vastaanottoaika sopivasti. Minä luulin jo 5 vuotta sitten että munasolut oli finaalissa (keskenmenon jälkeen ei mitään toivoakaan raskautua uudelleen), mutta aivan yhtäkkiä huomasin olevani raskaana. Ei oo siis autettu millään klinikoilla. Pidän tätä suurena ihmeenä, hädin tuskin näinkään miestäni hedelmöitysaikana (hoidin isäni muuttoa toisella paikkakunnalla), joten ihmeitä siis tapahtuu. Älä siis vielä lannistu munasolujeni toimimattomuudesta :). Selvitä asia lääkärillä ensin.

    • valmentaja2

      aina voi yrittää.

    • hämillään

      Täällä ikää 36 ja yllätysraskaus meneillään. Mun piti näet olla "hedelmätön" ja ehkäisyä en ole käyttänyt eläessäni. Että näin, eli toivoa on.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      52
      2824
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      523
      2654
    3. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      48
      1845
    4. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      32
      1777
    5. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      117
      1723
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      301
      1669
    7. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      9
      1272
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      87
      1106
    9. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      57
      1089
    10. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      22
      1082
    Aihe