Palvelua huittislaisessa kaupassa

Maumaukisu

Monesti olen lukenut ja kuullut huittislaisten yrittäjien valittavan että asiakkaat ostavat tuoteet netistä tai muilta paikkakunnilta. Oletteko miettineet syytä tähän? Huittislaisena olen yrittänyt tehdä mahdollisimman paljon hankintoja paikallisista liikkeistä.

Kerronpa nyt yhden syyn miksi euroni taas kerran menivät nettikaupalle. Haluamaani tuotetta ei ollut paikallisessa liikkeessä (iso säkillinen lemmikinruokaa). Kaupasta kerrottiin että tilaavat tuotteen, kahden viikon kuluttua ruoka olisi noudettavissa, laittaisivat viestiä kun ruoka olisi saapunut. Kaksi viikkoa kului ja meni ylikin. Soitin ja kysyin tilaukseni perään...eivät he olleet vielä edes tilanneet tuotetta, ehkä ensiviikolla tilaamme, siis ehkä....

Miksi edes luvata jos ei ole aikomustakaan tilata? Miksi minulle ei ilmoitettu että toimitus viivästyy? Vastaukseksi sain jotain epämääräistä mutinaa...

No loppu hyvin, tilaus netin kautta, tuote tuli 2 päivässä kotiovelle, hinta vain pari euroo kalliimpi.

9

710

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ostin

      Netti toimii ja tavara tulee jopa amerikasta suomeen ja halpaa on.

    • Jahnukainen3

      Tilasin varaosia ulkomailta, Suomessa ko osat 210 euroa tiskillä, Hollannista samat OEM-kamat 51 euroa kotiovelle tuotuna. Mielelläni suosisin paikallista mutta 150 euroa sanelee sen mitä minun pitää tehdä. Sitäpaitsi paikalliselta tilatut osat olisivat tulleet runsaan viikon päästä, itse tilaamalla otti kolme päivää.

    • ruipatiraa

      Olen naapuripaikkakunnalta muutaman kerran käynyt asioimassa Huittisissa, eräässä erikoisliikkeessä. Yrittäjä itse ei ymmärrä asiakaspalvelusta yhtään mitään. Päätinkin, että jatkossa tilaan tuotteet suoraan netistä, Zooplus on hyväksi ja luotettavaksi todettu, suht` edullinen ja toimitus hoituu nopeasti ihan kotiportille. Enpä tietysti netissäkään sitä henkilökohtaista palvelua saa, vältyn kuitenkin mielipahalta ja säästän monta kymmentä euroa ostoskerralla.
      Että ihan turha on yrittäjän rutista, itse on ansaittua asiakaskato.

    • Paule

      Eräässä laukkuliikkeessä ei suostuttu myymään ammutossuja laatikossa vaan vain ilman laatikkoa! Lahjaksi olisin tossut ostanut niin laatikko olisi ollut mukava, muuten vaikuttaisi jo valmiiksi käytetyltä tavaralta. ( ja kun muualta ostettuna laatikko näihin tossuihin kuuluu kyllä hintaan) Kysyin laatikon hintaa mutta ei siltikään laatikosta suostunut luopumaan. Erikoista asiakaspalvelua, ei tarvitse toistamiseen asioida tässä liikkeessä.

      • AinoVaiReino

        Olikohan kyseessä II-luokan tavara josta maininta vain laatikossa, hinta kuitenkin I-luokkaa vastaava?


    • Masa T

      Jukka Tuori teki vuoden 2007 vaalikampanjassa työtä että ennen joulua ihmiset olisivat ostaneet lahjatavaransa Huittisista. Minuun tämä teki sen vaikutuksen, että en ostanut mitään lahjatavaroita Huittisista. Pyrkimys päästä kansanedustajaksi oli niin hirmuinen, että moni suorastaan inhosi kyseistä ehdokasta.

      Vaikka tämä ei suoraan ketjun aiheeseen kuulukaan, niin jossain pitää mennä raja miten voi tuputtaa paikallista kauppiasta, ja haukkua muiden paikkakuntien kauppoja. Tuori jäikin rannalle ruikuttamaan, eikä mennyt läpi.

      • Kova Porvari

        Kun jäisi kunnallisvaaleissakin ruikuttamaan rannalle! Pirun kallis mies ollut huittislaisille.


    • Köyhä-poika

      Onhan se vaan niin, että euro on hyvä konsultti. Eipä ole montaakaan artikkelia, jotka pitäisi ostaa Huittisista. Tai edes Suomesta. Lähinnä tuoretuotteet. Olemattomalla vaivannäöllä Eurooppa avautuu netin kautta ostosparatiisina, josta useimmat tuotteet saa kotiin tuotuina huomattavasti edullisemmin kuin Suomesta. Huittisista nyt puhumattakaan. Pyrin toki suosimaan kotimaista, mutta ikävä kyllä sen suomalaisen tuotteen voi saada huomattavasti edullisemmin Saksasta tai Englannista. Esimerkkinä Fiskarsin monet tuotteet. Usein paikallinen yrittäjä hehkuttaa takuuasioiden vaivattomuutta lähiseudun yrittäjän kanssa asioidessa. Kokemukseni ei kyllä tätä tue: kyllä ne takuuongelmat ovat aiheutuneet paikallisen yrittäjän itseriittoisuudesta ja tietämättömyydestä, esim. saksalaisen nettikaupan kanssa ei ollut ongelmia 200:- vahvistimen kanssa, uusi tuli 5 päivässä ja rikkinäisen sain pitää. Mutta perunat toki ostan Huittisista :-)

    • Itse oon

      tilannut perunatkin Pommerinmaaalta. 2 päivää ja kilohinta 22 senttiä Kuljetus ilmainen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      105
      1696
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      80
      1325
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      92
      1220
    4. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      3
      1196
    5. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      143
      1183
    6. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      22
      1076
    7. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      586
      1065
    8. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      10
      1007
    9. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      6
      976
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      11
      874
    Aihe