Tapoja varmistaa, ettei nainen ole pinnallinen ja ahne

innocence

Toistaiseksi säädöt kusevat aina viimeistään muutaman kuukauden päästä siihen, että nainen ahneuksissaan alkaa priorisoimaan rahaa ja materiaalia. Eli siis alkaa vaatimaan työssäkäyntiä tai vähintäänkin aktiviista työnhakua, mistä kieltäytyminen johtaa melkein aina siihen, että nainen pistää nopeasti poikki.

Sitä ennen on kyllä usein todella hauskaa ja oikeastaan mitään ongelmai ei ikinä ilmaannu ennen kuin nainen alkaa kyselemään työstä. Se on kuitenkin se vaihe, josssa käy ilmi, ettei mikään luonteenpiirre tai muua asia näköjään pysty kompensoimaan rahaa.

Onko sitten jotain hyviä tapoja varmasti, ettei tästä tule ongelmaa? Tai ainakin tehdä siitä todennäköisempää. Valitettavasti edes viina ja baarissa tapaaminen ei tunnu ongelmaa poistavan. Vaikea keksiä mikä olisi sitten varmempi tapa.

114

1639

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pupulä

      Ota heti alussa keskustelun aiheeksi raha ja työ. Tippuu heti pois pahimmat. Myös muuten kannattaa henkeviä keskustella.

      • vattefuck

        Mitä turhia. Jos saa toisen elättämään itsensä edes muutaman kuukauden kerrallaan, ei tarvitse etsiä uusi kuin kolme-neljä kertaa vuodessa...

        Kyllähän tuollaisella mahtiurholla on vientiä. ;-)


    • kyllä löytyy

      etsii vastaavan, työttömän baariruusun, ei tarvitse itseänsä vaivata harmittavilla työ- ja elämishuolilla. Varsin hauskaa varmasti sen jälkeen on. Luonne kompensoi puutteen kuin puutteen.

      • innocence

        Ei vaan tunnu löytyvän pieneltä paikkakunnalta. Baarissa voi hyvällä tuurilla olla yhteensä puolitusinaa henkilöä perjantai-iltana, jos sinne itse menee parin kaverin kanssa.


    • NetissäNeParhaat

      Hullun hommaa on etsiä naista baareista. Älykääpiöt siihen sortuu. Elämmehän 2000-lukua. Netissä pystyy rajaamaan jo aika lailla millaista seuraa haet. Toimii, kunhan tarkkaan valitsee. Parhaat naiset löytyy nykyään aina netistä. Baareissa pyörii ne joilla ei ole elämää, ainoastaan voimakas läheisriippuvuus. Ja takana tuhat exää ja ole vain yksi vertailun kohde...

      • höpönlöpöt

        Ja höpölöpö!!Baarissa ja muualla ihmisten ilmoilla ovat ne joilla ON vielä elämää .. päinvastoin kuin siellä netissä ..


    • ----------

      Se, että nainen vaatii työssäkäyntiä tai aktiivista työnhakua ei välttämättä kerro mitään sen naisen pinnallisuudesta tai ahneudesta. Se voi yksinkertaisesti kertoa siitä, että naista ei miellytä lusmuilijan luonne. Mikään muu luonteenpiirre ei pysty kompensoimaan sitä piirrettä, että haluaa elää toisten kustannuksella ihan tarkoituksellisesti.

      • innocence

        Vaihtoehdot:

        1. Nainen saa selville miehen työhaluttomuuden ja pistää se3 perusteella poikki, koska esivalta on opettanut, että kaikki työn vieroksujat ovat itsekkäitä ja laiskoja ihmisiä, jotka ei osaa huomioita muita ihmisiä, edes omaa likkakaveriaan.

        2. Nainen saa selville miehen tahallisen työttömyyden, mutta siitä huolimatta päättää katsoa kortin loppuun ja vasta sitten päättää onko mies itsekän ja epähuomioiva, laiska. Eli tekee siis omat johtopäätäöksensä stereotypioiden sijaan.

        Voin sanoa omien kokemuksieni perusteella, että naiset melkein poikkeuksetta valitsevat ensimmäisen vaihtoehdon eli käytännössä luottavat stereotypian voimaan.


      • innocence
        innocence kirjoitti:

        Vaihtoehdot:

        1. Nainen saa selville miehen työhaluttomuuden ja pistää se3 perusteella poikki, koska esivalta on opettanut, että kaikki työn vieroksujat ovat itsekkäitä ja laiskoja ihmisiä, jotka ei osaa huomioita muita ihmisiä, edes omaa likkakaveriaan.

        2. Nainen saa selville miehen tahallisen työttömyyden, mutta siitä huolimatta päättää katsoa kortin loppuun ja vasta sitten päättää onko mies itsekän ja epähuomioiva, laiska. Eli tekee siis omat johtopäätäöksensä stereotypioiden sijaan.

        Voin sanoa omien kokemuksieni perusteella, että naiset melkein poikkeuksetta valitsevat ensimmäisen vaihtoehdon eli käytännössä luottavat stereotypian voimaan.

        Jatkoa.

        "Se, että nainen vaatii työssäkäyntiä tai aktiivista työnhakua ei välttämättä kerro mitään sen naisen pinnallisuudesta tai ahneudesta.

        Joka tapauksessa se kertoo, että kyse on rahasta. Mistä muusta voisikaan, jos nainen tekee ongelman nimenomaan työstä eli rahasta?

        "haluaa elää toisten kustannuksella ihan tarkoituksellisesti. "

        Aha. Vai, että haluaa elää tarkoituksellisesti näin. Ehkä kyse on kuitenkin vain siitä, etten välitä rahasta lainkaan ja toivon, ettei nainenkaan välitä rahasta lainkaan.


      • --------------
        innocence kirjoitti:

        Jatkoa.

        "Se, että nainen vaatii työssäkäyntiä tai aktiivista työnhakua ei välttämättä kerro mitään sen naisen pinnallisuudesta tai ahneudesta.

        Joka tapauksessa se kertoo, että kyse on rahasta. Mistä muusta voisikaan, jos nainen tekee ongelman nimenomaan työstä eli rahasta?

        "haluaa elää toisten kustannuksella ihan tarkoituksellisesti. "

        Aha. Vai, että haluaa elää tarkoituksellisesti näin. Ehkä kyse on kuitenkin vain siitä, etten välitä rahasta lainkaan ja toivon, ettei nainenkaan välitä rahasta lainkaan.

        Jos tapaan miehen, joka ei käy töissä eikä halua käydä töissä, mutta elättää itse itsensä hyväksikäyttämättä toisia esimerkiksi kasvattamalla itse ruokansa, rakentamalla itse asuntonsa ja vaatteensa löytämistään jokamiehenoikeuteen kuuluvista raaka-aineista tai vaikka ihan vain säästöillään, jotka on saanut perintönä tai miten vain, niin silloin asia on ok. Tarkasti ottaen hän on kyllä silloinkin osittain hyväksikäyttäjä, koska hän yhä todennäköisesti hyödyntää mm. teitä, julkista terveydenhuoltoa, koulutusta jne. muiden kustantamia asioita, joihin ei itse edes halua ottaa osaa, mutta sen verran voin katsoa asiaa läpi sormien. Jos hän taas nostaa toisten tienaamaa rahaa työttömyyskorvauksena tai minä tahansa korvauksena haluamatta itse tehdä sen eteen mitään, niin silloin hän on itsekäs ja muita huomioonottamaton ihminen. Hän osoittaa sen omalla käytöksellään. Itse työskentelen keskimäärin kahdeksan tuntia päivässä ja siitä noin kaksi tuntia työskentelen ilmaiseksi siksi, että ne tienaamani rahat menevät yhteiseen hyvään, josta työtä vieroksuvat vievät ison osan tekemättä mitään. Tunnen todellakin itseni hyväksikäytetyksi enkä halua poikaystäväkseni hyväksikäyttäjää.

        Jos sille miehelle raha ei merkitse mitään, niin eikö sen miehen pitäisi silloin myös olla vastaanottamatta sitä rahaa veronmaksajilta? Nykypäivänä ilman rahaa on vaikeaa tulla toimeen ja minäkin mielelläni tekisin töitä paljon vähemmän tai en yhtään, jos se olisi mahdollista. Joku joutuu tekemään töitä ja tienaamaan sen rahan, minkä työtä vieroksuva saa automaattisesti tekemättä mitään ja ehkä se tienaajakin haluaisi päästä elämässään edes vähän helpommalla. Jos me kaikki ottaisimme tuon linjan, ettei kukaan halua käydä töissä, niin miten silloin pärjäisit? Sinun toimeentulosi on kiinni siitä, että muut lahjoittavat sinulle rahansa siitä työstä, mitä he tekevät saamatta vastineeksi yhtään mitään.

        Kysymys ei silti ole rahasta. Minä voin hyvin elää ja seurustella esimerkiksi miehen kanssa, joka on työkyvytön eikä näin ollen pysty tekemään töitä. Minä voisin myös elää miehen kanssa, joka on työtön, muttei ole saanut töitä hakemisestaan huolimatta esimerkiksi siksi, ettei hänen kyvyillänsä ole työmarkkinoilla kysyntää. Voisin jopa elää miehen kanssa, joka ei tee töitä eikä tienaa rahaa mistään, ei edes halua tehdä sitä ja asuu minun luonani ja minun kustannuksellani, mutta silloinkin haluaisin jotain vastinetta tästä hänen elättämisestään. Ehkä hän voisi remontoida ahkerasti minun/meidän taloa tai hoitaa meidän lapset. Tai edes huolehtisi kaikki kotityöt tehdyiksi ja ruuat valmiiksi.


      • innocence
        -------------- kirjoitti:

        Jos tapaan miehen, joka ei käy töissä eikä halua käydä töissä, mutta elättää itse itsensä hyväksikäyttämättä toisia esimerkiksi kasvattamalla itse ruokansa, rakentamalla itse asuntonsa ja vaatteensa löytämistään jokamiehenoikeuteen kuuluvista raaka-aineista tai vaikka ihan vain säästöillään, jotka on saanut perintönä tai miten vain, niin silloin asia on ok. Tarkasti ottaen hän on kyllä silloinkin osittain hyväksikäyttäjä, koska hän yhä todennäköisesti hyödyntää mm. teitä, julkista terveydenhuoltoa, koulutusta jne. muiden kustantamia asioita, joihin ei itse edes halua ottaa osaa, mutta sen verran voin katsoa asiaa läpi sormien. Jos hän taas nostaa toisten tienaamaa rahaa työttömyyskorvauksena tai minä tahansa korvauksena haluamatta itse tehdä sen eteen mitään, niin silloin hän on itsekäs ja muita huomioonottamaton ihminen. Hän osoittaa sen omalla käytöksellään. Itse työskentelen keskimäärin kahdeksan tuntia päivässä ja siitä noin kaksi tuntia työskentelen ilmaiseksi siksi, että ne tienaamani rahat menevät yhteiseen hyvään, josta työtä vieroksuvat vievät ison osan tekemättä mitään. Tunnen todellakin itseni hyväksikäytetyksi enkä halua poikaystäväkseni hyväksikäyttäjää.

        Jos sille miehelle raha ei merkitse mitään, niin eikö sen miehen pitäisi silloin myös olla vastaanottamatta sitä rahaa veronmaksajilta? Nykypäivänä ilman rahaa on vaikeaa tulla toimeen ja minäkin mielelläni tekisin töitä paljon vähemmän tai en yhtään, jos se olisi mahdollista. Joku joutuu tekemään töitä ja tienaamaan sen rahan, minkä työtä vieroksuva saa automaattisesti tekemättä mitään ja ehkä se tienaajakin haluaisi päästä elämässään edes vähän helpommalla. Jos me kaikki ottaisimme tuon linjan, ettei kukaan halua käydä töissä, niin miten silloin pärjäisit? Sinun toimeentulosi on kiinni siitä, että muut lahjoittavat sinulle rahansa siitä työstä, mitä he tekevät saamatta vastineeksi yhtään mitään.

        Kysymys ei silti ole rahasta. Minä voin hyvin elää ja seurustella esimerkiksi miehen kanssa, joka on työkyvytön eikä näin ollen pysty tekemään töitä. Minä voisin myös elää miehen kanssa, joka on työtön, muttei ole saanut töitä hakemisestaan huolimatta esimerkiksi siksi, ettei hänen kyvyillänsä ole työmarkkinoilla kysyntää. Voisin jopa elää miehen kanssa, joka ei tee töitä eikä tienaa rahaa mistään, ei edes halua tehdä sitä ja asuu minun luonani ja minun kustannuksellani, mutta silloinkin haluaisin jotain vastinetta tästä hänen elättämisestään. Ehkä hän voisi remontoida ahkerasti minun/meidän taloa tai hoitaa meidän lapset. Tai edes huolehtisi kaikki kotityöt tehdyiksi ja ruuat valmiiksi.

        Eli aloituksen argumentti pitää edelleenkin. Raha ja materiaali ratkaisee. Ei pitkät selittelyt asian ydintä muuta.


      • ------------
        innocence kirjoitti:

        Eli aloituksen argumentti pitää edelleenkin. Raha ja materiaali ratkaisee. Ei pitkät selittelyt asian ydintä muuta.

        Niin. Miehelle. Toisen ansaitsema raha. Minulle tärkeintä on se, että en koe olevani hyväksikäytetty. Minulle merkitsee eniten vapaa-aika. Mutta minä olen hyväksikäytetty niiden toimesta, jotka vievät minun vapaa-aikaani pakottamalla minua maksamaan heidän elämänsä. Etkö sinä koe itseäsi hyväksikäytetyksi, jos minä päädyn elämään sinun siivelläsi? Jos et, niin tehdään siten. Minä olen aika vähään tyytyväinen, riittää kun elätät minut. Jos et halua sitä tehdä, niin se johtuu siitä, että sinä olet rahanahne materialisti. Tätähän sinä jankutat nyt muille.

        Eli ongelma ei ole se raha, vaan se vapaa-aika, jonka sinä viet minun (ja muiden veronmaksajien) kustannuksella. Mutta turha meidän on tätä jankata. Minä haluan reiluuden ja epäitsekkyyden lisäksi myös miehen, joka osaa ajatella asioita toistenkin kannalta, etkä sinä selvästikään ole sellainen. Edes työssäkäynti ei siis auta.


      • innocence
        ------------ kirjoitti:

        Niin. Miehelle. Toisen ansaitsema raha. Minulle tärkeintä on se, että en koe olevani hyväksikäytetty. Minulle merkitsee eniten vapaa-aika. Mutta minä olen hyväksikäytetty niiden toimesta, jotka vievät minun vapaa-aikaani pakottamalla minua maksamaan heidän elämänsä. Etkö sinä koe itseäsi hyväksikäytetyksi, jos minä päädyn elämään sinun siivelläsi? Jos et, niin tehdään siten. Minä olen aika vähään tyytyväinen, riittää kun elätät minut. Jos et halua sitä tehdä, niin se johtuu siitä, että sinä olet rahanahne materialisti. Tätähän sinä jankutat nyt muille.

        Eli ongelma ei ole se raha, vaan se vapaa-aika, jonka sinä viet minun (ja muiden veronmaksajien) kustannuksella. Mutta turha meidän on tätä jankata. Minä haluan reiluuden ja epäitsekkyyden lisäksi myös miehen, joka osaa ajatella asioita toistenkin kannalta, etkä sinä selvästikään ole sellainen. Edes työssäkäynti ei siis auta.

        Oho, nyt ruvettiinkin ampumaan ihan vitun kovilla. Ilmeisesti argumentit on käytetty loppuun kun pitää turvautua naurettaviin olkiukkoihin.


      • u4twRE
        innocence kirjoitti:

        Oho, nyt ruvettiinkin ampumaan ihan vitun kovilla. Ilmeisesti argumentit on käytetty loppuun kun pitää turvautua naurettaviin olkiukkoihin.

        Ahaa, siis niitä poikia, joilta pääsee poru, kun joku tyttö sanoo asiat niin kuin ne ovat...

        Olet itsekäs pikkupossu ja heittäydyt marttyyriksi, kun et enää muuta keksi.


      • että näin...
        -------------- kirjoitti:

        Jos tapaan miehen, joka ei käy töissä eikä halua käydä töissä, mutta elättää itse itsensä hyväksikäyttämättä toisia esimerkiksi kasvattamalla itse ruokansa, rakentamalla itse asuntonsa ja vaatteensa löytämistään jokamiehenoikeuteen kuuluvista raaka-aineista tai vaikka ihan vain säästöillään, jotka on saanut perintönä tai miten vain, niin silloin asia on ok. Tarkasti ottaen hän on kyllä silloinkin osittain hyväksikäyttäjä, koska hän yhä todennäköisesti hyödyntää mm. teitä, julkista terveydenhuoltoa, koulutusta jne. muiden kustantamia asioita, joihin ei itse edes halua ottaa osaa, mutta sen verran voin katsoa asiaa läpi sormien. Jos hän taas nostaa toisten tienaamaa rahaa työttömyyskorvauksena tai minä tahansa korvauksena haluamatta itse tehdä sen eteen mitään, niin silloin hän on itsekäs ja muita huomioonottamaton ihminen. Hän osoittaa sen omalla käytöksellään. Itse työskentelen keskimäärin kahdeksan tuntia päivässä ja siitä noin kaksi tuntia työskentelen ilmaiseksi siksi, että ne tienaamani rahat menevät yhteiseen hyvään, josta työtä vieroksuvat vievät ison osan tekemättä mitään. Tunnen todellakin itseni hyväksikäytetyksi enkä halua poikaystäväkseni hyväksikäyttäjää.

        Jos sille miehelle raha ei merkitse mitään, niin eikö sen miehen pitäisi silloin myös olla vastaanottamatta sitä rahaa veronmaksajilta? Nykypäivänä ilman rahaa on vaikeaa tulla toimeen ja minäkin mielelläni tekisin töitä paljon vähemmän tai en yhtään, jos se olisi mahdollista. Joku joutuu tekemään töitä ja tienaamaan sen rahan, minkä työtä vieroksuva saa automaattisesti tekemättä mitään ja ehkä se tienaajakin haluaisi päästä elämässään edes vähän helpommalla. Jos me kaikki ottaisimme tuon linjan, ettei kukaan halua käydä töissä, niin miten silloin pärjäisit? Sinun toimeentulosi on kiinni siitä, että muut lahjoittavat sinulle rahansa siitä työstä, mitä he tekevät saamatta vastineeksi yhtään mitään.

        Kysymys ei silti ole rahasta. Minä voin hyvin elää ja seurustella esimerkiksi miehen kanssa, joka on työkyvytön eikä näin ollen pysty tekemään töitä. Minä voisin myös elää miehen kanssa, joka on työtön, muttei ole saanut töitä hakemisestaan huolimatta esimerkiksi siksi, ettei hänen kyvyillänsä ole työmarkkinoilla kysyntää. Voisin jopa elää miehen kanssa, joka ei tee töitä eikä tienaa rahaa mistään, ei edes halua tehdä sitä ja asuu minun luonani ja minun kustannuksellani, mutta silloinkin haluaisin jotain vastinetta tästä hänen elättämisestään. Ehkä hän voisi remontoida ahkerasti minun/meidän taloa tai hoitaa meidän lapset. Tai edes huolehtisi kaikki kotityöt tehdyiksi ja ruuat valmiiksi.

        "todennäköisesti hyödyntää mm. teitä, julkista terveydenhuoltoa, koulutusta jne. muiden kustantamia asioita"

        Pelkillä pääomatuloilla elävätkin on hyväksikäyttäjiä, koska maksavat vain pääomaveroa, joka menee valtion kassaan, ja kunta jää nuolemaan näppejään.


      • pirraatti
        että näin... kirjoitti:

        "todennäköisesti hyödyntää mm. teitä, julkista terveydenhuoltoa, koulutusta jne. muiden kustantamia asioita"

        Pelkillä pääomatuloilla elävätkin on hyväksikäyttäjiä, koska maksavat vain pääomaveroa, joka menee valtion kassaan, ja kunta jää nuolemaan näppejään.

        Siis tässä työväen luokan valituksessa ole ikinä ollut kyse mistään vastuullisuudesta ja yhteiskunnan pyörimisestä. Ne ovat pelkkiä tekosyitä. Kyse on vain perisuomalaisesta kateudesta ja syvälle juurtuneesta lammastelumentaliteetista.

        Suomi on siitä poikkeuksellinen maa, että täällä porvari nähdään ylempiarvoisena ja käyttäydytään alentuvasti porvarin edessä. Se sopii hyvin suomalaiseen lammastelumentaliteettiin, sillä täällä kaikki ovat aina olleet vahvasti ulkopuolisten talurusnuorassa. Sen sijaan siihen ei ole totuttu, että joku laittaa vastaan. Siihen, ettei suostutakaan mihin tahansa paskaan.

        Suomalaisia ei lainkaan häiritse että olemassa esivelta sekä porvari, jonka käskyjä lampaat mukisematta toteuttavat päivästi toiseen. Suomen lammaskansan mielestä jokaisella on suorastaan velvollisuus käyttää elämästään yksi 50 vuotta porvarin rahapussin paksuntamiseen. Se on sen sijaan suomalaisille kova paikka, jos joku keskiverto kansaan kuuluvista ei suostukaan.

        Logiikka menee jotakuinkin näiin: "kerran mä vittu jaan porvarille persettä joka päivä niin kyllä jumalauta tonkin pitäisi jakaa!". Jos et tähän suostu, saat heti ison lammaslauman vihat niskaasi.


      • innocence
        u4twRE kirjoitti:

        Ahaa, siis niitä poikia, joilta pääsee poru, kun joku tyttö sanoo asiat niin kuin ne ovat...

        Olet itsekäs pikkupossu ja heittäydyt marttyyriksi, kun et enää muuta keksi.

        Kyllä se on tullut ennestäänkin selväksi, että naisille ratkaisee ensiksi raha, työ, status ym. pinnallisuudet. Vasta sitten ihmisen persoona ja fysiikka.

        Yhtä lailla selväksi on myös tullut, että naiset ovat tosiaan mestarillisen hyviä selittelemään ahneuttaan mitä erilaisemmilla tekosyillä. Kuten tuosta ylempää huomaa.


      • Ei missään tapaukses
        innocence kirjoitti:

        Kyllä se on tullut ennestäänkin selväksi, että naisille ratkaisee ensiksi raha, työ, status ym. pinnallisuudet. Vasta sitten ihmisen persoona ja fysiikka.

        Yhtä lailla selväksi on myös tullut, että naiset ovat tosiaan mestarillisen hyviä selittelemään ahneuttaan mitä erilaisemmilla tekosyillä. Kuten tuosta ylempää huomaa.

        Persoonasi tulee selvääkin selvemmin esille kaikissa kommenteissasi.

        Luulenpa, että rahattomuutesi ja työhaluttomuutesi ovat SEURAUSTA luonteestasi. Vaikea kuvitella naista, jonka unelmatyyppi olisi kaltaisesi mies. Mies, joka ominaisuuksiensa summana on tahallisesti työtön, naista siipeävä mies.


      • innocence
        Ei missään tapaukses kirjoitti:

        Persoonasi tulee selvääkin selvemmin esille kaikissa kommenteissasi.

        Luulenpa, että rahattomuutesi ja työhaluttomuutesi ovat SEURAUSTA luonteestasi. Vaikea kuvitella naista, jonka unelmatyyppi olisi kaltaisesi mies. Mies, joka ominaisuuksiensa summana on tahallisesti työtön, naista siipeävä mies.

        Kyllä ne siipeilyt on edelleenkin sun omakeksimiä juttuja. Mä olen moneen kertaan sanonut, ettei raha kiinnosta ja toivon vain, ettei naisellekin raha on yhdentekevää.


      • Jossain mättää
        innocence kirjoitti:

        Kyllä ne siipeilyt on edelleenkin sun omakeksimiä juttuja. Mä olen moneen kertaan sanonut, ettei raha kiinnosta ja toivon vain, ettei naisellekin raha on yhdentekevää.

        Sinä et siis syö, pukeudu, asu, jne ... Niihin kaikkiin tarvitaan rahaa ja jos sinä saat asioita ilman omaa rahaa, sinä olet siipeilijä ja loinen, joka ei kykene elättämään itse itseään. Elättääkö sinut vanhempasi vai me kaikki muut eli yhteiskunta?


      • jjuuuu
        innocence kirjoitti:

        Kyllä se on tullut ennestäänkin selväksi, että naisille ratkaisee ensiksi raha, työ, status ym. pinnallisuudet. Vasta sitten ihmisen persoona ja fysiikka.

        Yhtä lailla selväksi on myös tullut, että naiset ovat tosiaan mestarillisen hyviä selittelemään ahneuttaan mitä erilaisemmilla tekosyillä. Kuten tuosta ylempää huomaa.

        Niin miehet ovat ihan samanlaisia, raha ratkaisee. Valitsevat naisen rahan perusteella ja sitten keksivät ihme selityksiä.


      • innocence
        jjuuuu kirjoitti:

        Niin miehet ovat ihan samanlaisia, raha ratkaisee. Valitsevat naisen rahan perusteella ja sitten keksivät ihme selityksiä.

        Millä tavalla miehet liittyy tähän topikkiin? Muiden ahneus (edes miesten) ei todellakaan tee sun ahneudesta yhtään sen hyväksyttävämpää.


    • hyi helvetti

      Voit olla miten ihana ja blablabla mutta lusmua elämään ei kukaan halua. Se ettei ihmistä kiinnosta työn saanti kertoo mulle sen etten halua perustaa elämäni ihmisen kanssa joka ei halua vaivautua elättää itsensä....puhumattakaan vaimosta ja lapsista. Eli kelvoton mies, jota pahimmassa tapauksessa nainen vielä joutuu elättää.

      • 43wt3W4T

        Just noin. Aloittaja nyt vain ei satu olemaan työtä vieroksuvaisuutensa vuoksi mikään joka naisen unelma - vaan hänpä pitääkin itseään lahjana koko naissukunnalle ja me tavisnaiset, jotka olemme itse tottuneet elättämään itsemme, olemme sitten hiton pinnallisia luusereita, kun emme lämpene tuollaisesta pummista...

        Jos nainen kirjoittaisi vastaavaa scheissea, hänet kuitattaisiin heti laiskaksi pas'kaksi, joka etsii itselleen elättäjää ja aikoo pamahtaa paksuksi asap niin, että miespolo on vähintään seuraavat 18 vuotta sidoksissa häneen...

        Itse haluan viimeistään toisilla treffeillä tietää jotain miehen työhistoriasta ja mahd nykyisestä työpaikasta. Työttömyydelle ei aina itse mitään voi, mutta se, ettei edes halua työllistyä kertoo ihmisen yleisestä "löysyydestä" ja tiedän, että maailmamme eivät kohtaisi tällaisen miehen kanssa. Itselleni kun työ ei ole vain välttämätön paha, jolla elätän itseni. Ei minua mikään "esivalta" ole opettanut näin ajattelemaan - vaan satunpa arvostavan ihmisiä, jotka tekevät työnsä hyvin ja ovat siitä ylpeitä, olkoon sitten kyse tavallisesta pätkätyöduunrista tai johtajasta.


      • innocence
        43wt3W4T kirjoitti:

        Just noin. Aloittaja nyt vain ei satu olemaan työtä vieroksuvaisuutensa vuoksi mikään joka naisen unelma - vaan hänpä pitääkin itseään lahjana koko naissukunnalle ja me tavisnaiset, jotka olemme itse tottuneet elättämään itsemme, olemme sitten hiton pinnallisia luusereita, kun emme lämpene tuollaisesta pummista...

        Jos nainen kirjoittaisi vastaavaa scheissea, hänet kuitattaisiin heti laiskaksi pas'kaksi, joka etsii itselleen elättäjää ja aikoo pamahtaa paksuksi asap niin, että miespolo on vähintään seuraavat 18 vuotta sidoksissa häneen...

        Itse haluan viimeistään toisilla treffeillä tietää jotain miehen työhistoriasta ja mahd nykyisestä työpaikasta. Työttömyydelle ei aina itse mitään voi, mutta se, ettei edes halua työllistyä kertoo ihmisen yleisestä "löysyydestä" ja tiedän, että maailmamme eivät kohtaisi tällaisen miehen kanssa. Itselleni kun työ ei ole vain välttämätön paha, jolla elätän itseni. Ei minua mikään "esivalta" ole opettanut näin ajattelemaan - vaan satunpa arvostavan ihmisiä, jotka tekevät työnsä hyvin ja ovat siitä ylpeitä, olkoon sitten kyse tavallisesta pätkätyöduunrista tai johtajasta.

        Eli toisin sanoen ylempi viesti pitää käytännön tasolla paikkansa. Stereotypia ja ennakkoluulot määrittävät suhtautumisen ja siinä ei ole pienellekään (edes väliaikaiselle) joustavuudella tilaa.

        Enkä nyt ole ikinä pitänyt itseäni lahjana kenellekään. Maailma on varmasti täynnä erinäisiä moralistinaisia, jotka epäilemättä pitävät itseään mua ylempiarvoisena, esimerkillisempänä, moraaliltaan ylevämpänä, enkä varmasti noille akoille kelpaakaan. Tosin ihan sama, koska ne akat eivät kyllä mullekaan kelpaa.


      • innocence
        innocence kirjoitti:

        Eli toisin sanoen ylempi viesti pitää käytännön tasolla paikkansa. Stereotypia ja ennakkoluulot määrittävät suhtautumisen ja siinä ei ole pienellekään (edes väliaikaiselle) joustavuudella tilaa.

        Enkä nyt ole ikinä pitänyt itseäni lahjana kenellekään. Maailma on varmasti täynnä erinäisiä moralistinaisia, jotka epäilemättä pitävät itseään mua ylempiarvoisena, esimerkillisempänä, moraaliltaan ylevämpänä, enkä varmasti noille akoille kelpaakaan. Tosin ihan sama, koska ne akat eivät kyllä mullekaan kelpaa.

        Tämä oli siis vain esimerkki. En väitä, että kaikki kelle en kelpaa, ovat moralisteja.


      • 43wt3W4T
        innocence kirjoitti:

        Eli toisin sanoen ylempi viesti pitää käytännön tasolla paikkansa. Stereotypia ja ennakkoluulot määrittävät suhtautumisen ja siinä ei ole pienellekään (edes väliaikaiselle) joustavuudella tilaa.

        Enkä nyt ole ikinä pitänyt itseäni lahjana kenellekään. Maailma on varmasti täynnä erinäisiä moralistinaisia, jotka epäilemättä pitävät itseään mua ylempiarvoisena, esimerkillisempänä, moraaliltaan ylevämpänä, enkä varmasti noille akoille kelpaakaan. Tosin ihan sama, koska ne akat eivät kyllä mullekaan kelpaa.

        Jos se, että pidän työtävieroksuvia ihmisiä luotaan työntävinä, tekee minusta ennakkoluuloisen, niin kaikin mokomin. Henk.koht. en arvosta ihmisiä, jotka valittavat kaikesta ja elävät työssäkäyvien ihmisten siivellä.

        Suhtauduthan sinä itse samoin ihmisiin, jotka arvostavat työntekoa, etkö vain?


      • innocence
        43wt3W4T kirjoitti:

        Jos se, että pidän työtävieroksuvia ihmisiä luotaan työntävinä, tekee minusta ennakkoluuloisen, niin kaikin mokomin. Henk.koht. en arvosta ihmisiä, jotka valittavat kaikesta ja elävät työssäkäyvien ihmisten siivellä.

        Suhtauduthan sinä itse samoin ihmisiin, jotka arvostavat työntekoa, etkö vain?

        En kyllä pidä lähtökohtaisesti ketään ihmistä luotaan työntävänä. Enkä pidä työssäkäyntiä mitenkään oletusarvoisesti vastenmielisenä.

        Vastenmielistä on se, että työstä ja rahasta tehdään minkäänlainen este suhteelle. Silloin ylitetään se raja, jossa raha ja materiaali arvostetaan mentaalisia asioita tärkeämmäksi eli toisin sanoen suhde pistetään poikki tunteen sijaan rahan takia.


    • Rasittavaa

      Tuo ei kyllä pidä paikkansa. Elätin poikaystävääni noin kolme vuotta. Vaikka hän välillä töissä kävikin niin en minä ikinä niitä rahoja nähnyt. Minä maksoin vuokran, auton, vaakuutukset, bensat jne. Oli kyllä lopulta niin henkisesti rasittavaa kun joku pokkana elää rahoillasi eikä kiinnosta auttaa edes vuokran maksamisessa vaikka sitä kyselin kun välillä oli ekonomia tiukalla.
      Joo ei kiitos enää...

      • innocence

        Se on sellaista, kun otat jätkän joka käy töissä. Todennäköisesti ovat ahneita ja itsekkäitä.

        Sulla on pari mahdollisuutta. Jos otat työsöäkäyvän jätkän, teet selästi, että haluat myös itse olla ahne ja itkeäs ja tuhlaat tai piilotat aina rahasi mahdollisimman nopeasti, jotta jätkä joutuu maksumieheksi.

        Tai sitten otat työttömän miehen, joka ei edes välitä rahasta. Tällöin rahasta ei tule ongelmaa, jos asutte virallisesti erilläne ja mies saa tuet pieneen yksiöönsä. Ne kyllä riittävät omien kulujen kattamiseen.


    • huhuu123

      En ajattele, että olisin pinnallinen vaikka haluan, että mies on joko töissä, opiskelee ja on aikomassa töihin tai etsii töitä. En halua joutua elättämään miestä ja mahdollista perhettä yksinäni, kyllä jos asutaan yhdessä molempien kuuluu osallistua elämis kustannuksiin. Ja jos mies ilmoittaa tutustumis vaiheessa, että työtä ei tee nyt eikä tulevaisuudessa, ei anna kovinkaan hyvää kuvaa ja en välttämättä tutustu kaveriin sen enempää. Taas jos on tilanne se (niinkuin meillä oli) miehellä ei suomessa ammattia, eikä ollut koulussa tavatessamme, ei ollut este suhteelle, koska hän kumminkin tulevaisuudessa aikoi kouluun ja sen jälkeen töihin. Ammatin ei tarvitse olla mikään lääkäri ym. Ihan normaali ammatti riittää ja mieheni kävi koulun ja työllistyi.

      • innocence

        Kyse ei olekaan siitä mitä sä ajattelet vaan siitä mitä sä vaadit. Jos miehen on pakko opiskella tai käydä töissä (tai ainakin hakea töitä), se nyt tarkoittaa automaattisesti, että raha on sulle miehessä tärkeintä. Muuten tuollaiset asiat eivät olisi sulle ehdottomia vaatimuksia.


    • miksi tämä aihe

      Jos mies on sairaalloisen tarkka siitä, että ei vain häneltä penniäkään kulu ikinä toisten hyväksi, kannattaa harkita onko miehestä suhteeseen ollenkaan. Elämään kuuluu myös kuluttaminen, suhteeseen kuuluu rakastaminen ja jakaminen ja jos lähtökohta on jo se, että mies on kehittänyt itselleen pihiydestä sairastumisen, niin tuskin kovin riemastuttavaa suhdetta tunnepuolellakaan pystyy jakamaan. Miksi tästä aiheesta pitää edes keskustella, miksi se joillekin miehille on niin äärimmäisen tärkeä kysymys? Miksi raha on niin rakasta, että sen palvominen menee senkin edelle, että sillä voisi saada myös yhteistä hyvää? Eikä se tarkoita yletöntä törsäämistä vaan vain sitä, että elämänlaatua ei mitata rahassa, ei täysin kuluttamisessa, mutta ei siinäkään, että se laatu tulisi sairaalloisesta säästämisestä. Voisiko aloittaja miettiä aiheenvalintaa, miksi se on niin tärkeä? Eikö ilmeisesti koskaan ole saanut mitään hyvää mitä rahalla ei saisi vai eikö ole menettänyt koskaan mitään, mitä ei rahalla saa?

      • mukaälykkö

        Lueppas nyt aloitus uudestaan. Tuossa vaadittiin, ettei nainen välitä lainkaan rahasta. Silti sä sait kyhättyä siitä noinkin naurettavan kehäpäätelmäanalyysin.


    • vanhapiika-82

      Mies voi olla työtön kun asuu omillaan, minä en ole kenenkään äiti ja täten en ole velvollinen ketään elättämään.
      Eri asia on jos mies joutuu työttömäksi esim. avioliiton aikana.
      En juokse rahan perässä, sitä minulla on ihan tarpeeksi. Kyse on periaatteesta.
      Olen puhunut, kiitos :D

    • yksi mies

      Se kertoo aika paljon ihmisestä (miehestä tai naisesta), jos tykkää nostaa tukea, mutta mitään sen eteen ei viitsi tehdä. Noh, Suomen talous on niin syöksykierteessä, että kohta tuollainen ei ole mahdollista ja sitten loiseläjät pääsevät kokemaan sitä oikeaa elämää. Taitaa siinä vaiheessa rahan tärkeys hahmottua.

      Itse vaadin seurustelukumppanilta, että hän joko on töissä, opiskelee tai etsii aktiivisesti töitä (ei pelkästään oman alansa, jos omalla alalla ei voi työllistyä).

      • innocence

        Kyllä sek ertoo lähinnä sun yksinkertaisuudesta, että on jonkun työnteon ja tuekien noston perusteella määrittelet ihmisiä. Toki näille kaikista pahimmille työnsankarimoralisteille tämä tuntuu olevan ominaista.


    • asdfa4

      Tän on pakko olla trolli.

      Itse ainakin heittäsin vetelehtijän v*ttuun omasta elämästäni, ja vähän pistää vihaksi tuo ajatuskin, ettei joku hakisi työtä aktiivisesti, vaan mielummin vetää lonkkaa.

      Se että nainen esittää työnhausta ehdotuksiaan ja pyytää hakemaan töitä, ei tarkoita että hän olisi pinnallinen. Se kertoo enemmän sinusta, senkin paska looseri.

      • innocence

        "Se että nainen esittää työnhausta ehdotuksiaan ja pyytää hakemaan töitä, ei tarkoita että hän olisi pinnallinen. Se kertoo enemmän sinusta, senkin ***** looseri."

        Toivoo ja pyytää, joo - nyt on kuitenkin ehdottomasta vaatimuksesta. Täysin eri asia.

        Jos nainen pistää poikki työn - eli rahan - takia, kyllä se silloin kertoo miehen sijaan nimenomaan naisista. Toki sama juttu, jos argumentin sukupuolet vaihdetaan päittäin.


      • lr ijt esj
        innocence kirjoitti:

        "Se että nainen esittää työnhausta ehdotuksiaan ja pyytää hakemaan töitä, ei tarkoita että hän olisi pinnallinen. Se kertoo enemmän sinusta, senkin ***** looseri."

        Toivoo ja pyytää, joo - nyt on kuitenkin ehdottomasta vaatimuksesta. Täysin eri asia.

        Jos nainen pistää poikki työn - eli rahan - takia, kyllä se silloin kertoo miehen sijaan nimenomaan naisista. Toki sama juttu, jos argumentin sukupuolet vaihdetaan päittäin.

        Nainen ei todennäköisesti pistä poikki työn eikä rahan takia, vaan asenteen takia. Asenne on se mentaalinen tekijä, minkä sinunkin mielestäsi pitäisi vaikuttaa parisuhteissa. Ihan sama kuin sanoisi, että on pinnallista ja typerää laittaa välit poikki siksi, että mies pahoinpitelee vaimoaan tutustumatta mieheen ensin kunnolla. Voihan se mies olla ihan kiva ja ystävällinen ja mukava, vaikka välillä antaakin turpiin. Ihan turha stereotypia, että pahoinpitelevän miehen kanssa ei olisi kivaa. Vai onko sittenkään?


      • innocence
        lr ijt esj kirjoitti:

        Nainen ei todennäköisesti pistä poikki työn eikä rahan takia, vaan asenteen takia. Asenne on se mentaalinen tekijä, minkä sinunkin mielestäsi pitäisi vaikuttaa parisuhteissa. Ihan sama kuin sanoisi, että on pinnallista ja typerää laittaa välit poikki siksi, että mies pahoinpitelee vaimoaan tutustumatta mieheen ensin kunnolla. Voihan se mies olla ihan kiva ja ystävällinen ja mukava, vaikka välillä antaakin turpiin. Ihan turha stereotypia, että pahoinpitelevän miehen kanssa ei olisi kivaa. Vai onko sittenkään?

        Mun mielestä tahallinen työttömyys ei ole sama kuin vetää naista turpaan. Ainakaan itse en ole huomannut vahingoittaneeni yhtäkään naista fyysisesti sen takia, etten käy töissä.

        Ja mun mielestä mun lähtökohta on kaikin puolin reilu. En käy itse töissä enkä välitä vaikka nainenkaan ei käy, mutta en kuitenkaan vaadi naiselta työttömyyttä. Eli nainen saa käydä töissä jos haluaa, mutta pakko ei ole. Mun mielestä ton tasa-arvoisempaa, suvaitsevaisempaa ja reilumpaa lähtökohtaa ei oikein voi olla.


      • EnElätäLuusereita
        innocence kirjoitti:

        Mun mielestä tahallinen työttömyys ei ole sama kuin vetää naista turpaan. Ainakaan itse en ole huomannut vahingoittaneeni yhtäkään naista fyysisesti sen takia, etten käy töissä.

        Ja mun mielestä mun lähtökohta on kaikin puolin reilu. En käy itse töissä enkä välitä vaikka nainenkaan ei käy, mutta en kuitenkaan vaadi naiselta työttömyyttä. Eli nainen saa käydä töissä jos haluaa, mutta pakko ei ole. Mun mielestä ton tasa-arvoisempaa, suvaitsevaisempaa ja reilumpaa lähtökohtaa ei oikein voi olla.

        Et välitä rahasta ja materiasta, et halua tehdä töitä, mutta nostat kuitenkin tukia, joilla maksat esim. asuntosi vuokran.

        Tajuatkohan ollenkaan, että jonkun on tehtävä töitä, että yhteiskunta voi maksaa sinun asumisen?

        Tajuatkohan ollenkaan, että meitä työssä kävijöitä vituttaa maksaa veroja, jotta joku voi maata päivät pitkät sohvalla? Mieluummin käytettäisiin nekin rahat esim. vanhusten hoitoon tai pienempiin koululuokkiin.

        Työnvieroksuminen kertoo itsekkyydestä. Minä en halua olla miehen kanssa, joka on _itsekäs_!


      • innocence
        EnElätäLuusereita kirjoitti:

        Et välitä rahasta ja materiasta, et halua tehdä töitä, mutta nostat kuitenkin tukia, joilla maksat esim. asuntosi vuokran.

        Tajuatkohan ollenkaan, että jonkun on tehtävä töitä, että yhteiskunta voi maksaa sinun asumisen?

        Tajuatkohan ollenkaan, että meitä työssä kävijöitä vituttaa maksaa veroja, jotta joku voi maata päivät pitkät sohvalla? Mieluummin käytettäisiin nekin rahat esim. vanhusten hoitoon tai pienempiin koululuokkiin.

        Työnvieroksuminen kertoo itsekkyydestä. Minä en halua olla miehen kanssa, joka on _itsekäs_!

        Mähän ei voi sille mitään, että yhteiskunta ei anna vaihtoehtoa rahalle. Pakko ottaa vastaan tietyn verran. Topikin tarkoitus on kuitenkin selvittää onko olemassa naisia, jotka eivät tee rahasta ja työstä minkäänlaista ongelmaa. Ja jos on, onko kuitenkin niin vähän, että sellainen löytäminen on erittäin epätodennäköistä?

        Tukien maksamisen lopettaminen tarkoittaa käytännön tasolla sitä, että vakuutusmaksut nousevat, verorahaa menee enemmän poliisille, verorahaa menee avovankiloiden pysytyttämiseen ja työnantajien on helpompi polkea palkkoja alas, kun ei ole taustalla tukiverkostoa, joka takaa, että palkan on oltava tukitasoa selvästi suurempi.

        Siitä vaan kampanjoimaan tukien lopettamisen puolesta. Aivan varmasti nykyistä huonompi malli keskiverrolle työntekijälle.


      • corporate socialism
        innocence kirjoitti:

        Mähän ei voi sille mitään, että yhteiskunta ei anna vaihtoehtoa rahalle. Pakko ottaa vastaan tietyn verran. Topikin tarkoitus on kuitenkin selvittää onko olemassa naisia, jotka eivät tee rahasta ja työstä minkäänlaista ongelmaa. Ja jos on, onko kuitenkin niin vähän, että sellainen löytäminen on erittäin epätodennäköistä?

        Tukien maksamisen lopettaminen tarkoittaa käytännön tasolla sitä, että vakuutusmaksut nousevat, verorahaa menee enemmän poliisille, verorahaa menee avovankiloiden pysytyttämiseen ja työnantajien on helpompi polkea palkkoja alas, kun ei ole taustalla tukiverkostoa, joka takaa, että palkan on oltava tukitasoa selvästi suurempi.

        Siitä vaan kampanjoimaan tukien lopettamisen puolesta. Aivan varmasti nykyistä huonompi malli keskiverrolle työntekijälle.

        Joidenkin älykkyys kuulu vaan rajoittaa aivan typerään, jossa luullaan, että jos nyt lopetamme tukien, riittää rahan kaikkeen hyödylliseen enemmän ja valtio pelastuu samalla.

        Tässä ei ollenkaan humioida niitä negatiivia ilmiöitä, joita tuosta aiheuttaisi. Juurikin poliisin budjetin ja vankeinhoitokustannusten huomattavaa nousua.

        Argumentti lähteekin siitä naurettavasta väitteestä, että suomessa olisi 500k - tai ainakin tasoja tuhansia - tahallaan työttömiä henkilöitä. Tosiassa näitä tahallaan työttömiä on korkeintaan muutaman kymmenentuhatta, loput kyllä menevät töihin kunhan töistä saa selkeästi enemmän rahaa kuin tuilla elämisesti.

        Argumentti toimimi siinä tapauksessa, Suomessa olisi oikkeasti työtä tarjoolla niile 500k työttömälle (muutakin kuin 600€ /kk orjapalkalla), mutta näin ei vaan. Jos näiltä 500k työttömältä viedään tuet mutta ei anneta töitä, ne 500k työtöntä eivät todellakaan ala kuolemaan nälkään porvarin intressien, vaan alkavat sitten hankkimaan ruokansa rötöstelemällä kun muutamaan vaihtoehtoa ei ole.

        Eli tukien aiheuttaisi valtiolle sekä keskiverolle työntekijälle vain persenettoa sekä paljon nykyistä turvattomamman valtiion. Sitähän nämä työnsankarikmoralistit eivät ymmärrä.

        Ja työttömät ihmiset kyllä tekevät aivan jos ei ole niin innostuneesti pyrkimässä joka vitun. Kerran valtio yhteiskunta vaatii menemään, sitten myös sopii järjestää kunnollinen työpaikak ja palkkaa sen verran, että nousee selvästi tukien ylöäpuolella. On tekopyhää vaatia ihmisiltä niin vitun aktiivista työnhakua, kun todellisuudessa tarjoolla on vain paskoja parin viikon haista vittu -hommia ja yrittäjäpuoli haluaa tarkoituksella ylläpitää 10-20% työttömyyttä tulokehityksen jarruttamiseksi.

        Kerran yhteiskunta haluaa näin hullun, jossa tarkoituksella pidetään 500k ihmistä työttömyyttä sitten saavat maksaa tälle porukalle tukia.


    • etsi kaltaisesi

      Jos naiselle on oma työ kaikkine haasteineen tärkeää, häntä tuskastuttaa katsella miestä joka ei tee mitään. Etsi joku jolla on samanlaiset elämäntavat ja arvot ja sama taloudellinen tilanne kuin itselläsi, niin sovitte paremmin yhteen.

      • Haluan ton

        Voisihan se mies olla kotona ja siivota ja laittaa ruokaa... Olisi se söpö. Kotiherra.


    • 7 + 18

      Työorientoitunut ihminen ei ole hyvä kumppani sellaiselle, jonka mielestä elämää on kaikki muu kuin se työ. Työllä rahoitetaan elämää, ei sen kummempaa. Harva meistä siellä töissä on korvaamaton, jos minä en tekisi sitä niin sen tekisi joku toinen. Kone pyörii eikä pysähdy yhden palikan vaihtuessa, joten palikan ei kannata kovasti ylpistyä osastaan.

      • innocence

        "Kone pyörii eikä pysähdy yhden palikan vaihtuessa, joten palikan ei kannata kovasti ylpistyä osastaan. "

        Tässä tulee esteeksi joidenkin ihmisten tarve verratta itseään muihin, kun eivät osaa ajatella itsenäisesti. Länsimaissa kaikki arvo mitataan rahassa ja materiaalissa, minkä takia porvaria, kansanbevustajaa ym. "eliittiä" kohtaan tietyt ihmiset tuntevat kroonista alemmuudentunnetta.

        Niinpä ainoa tapa hakea oma ylemmuudentunteensa on keskittyä muutamiin ihmisryhmiin, joita ei raha kiinnosta, ei yhteiskunnan keinotekoiset mukamoraalisetarvot. Nuo ovat sitten sitä ihmisryhmää, johon verratessa nämä työnsakarit saavat ylemmyydentunteensa ja monet yhtyvätkin samaan lauluun, jotta voivat ihan ryhmänä elää tässä ylemmyydessään.


    • Kehity ja kasva

      Paras tapa on se, ettei itse ole se kaikista pinnallisin kiitäjä, joka ei ymmärrä sen enempää työn kuin minkään muunkaan tärkeän asian ja aiheen päälle mitään.

    • Piina Attu

      Mä kaipaisin tapoja varmistaa, että nainen ei ole piinallinen.

    • järki käteen

      Köyhä mies kelpaa useimmille, laiska ei kellekään.

      • innocence

        Siis tässä topikissa on kyllä selvä logiikka. Se menee, siten, että hyvin harvalle kelpaa suhde jos ei ole luvassa tarpeeksi isoa rahallista palkintoa. Tällä ei ole juurikaan tekemistä minkään abstraktien käsitteiden, kuten laiskuuden tai moraalin, kanssa, vaan kyse on selvästikin nimenomaan rahasta.


      • jankutti jankutti
        innocence kirjoitti:

        Siis tässä topikissa on kyllä selvä logiikka. Se menee, siten, että hyvin harvalle kelpaa suhde jos ei ole luvassa tarpeeksi isoa rahallista palkintoa. Tällä ei ole juurikaan tekemistä minkään abstraktien käsitteiden, kuten laiskuuden tai moraalin, kanssa, vaan kyse on selvästikin nimenomaan rahasta.

        ei ihme ettet ole työssä, noin tyhmää ei kukaan töihin ottaisi. Ketjussa jokainen on kirjoittanut ettei rahalla niin merkitysta vaan sinun arvomaailmalla. Se että kehtaat elää toisten elättämänä ja vielä puhut moraalista on absurdia.

        Juuri köyhä mies ei ole ongelma, mutta luuseri asenteelta on. Toisia ihmisiä hyväkseen käyttävä ihminen on ainakin mulle arvoton ihminen. Olipa hän sitten rikas vai köyhä.

        Mutta vaikka ketjua kuinka jatketaan, sun äly on hyvin rajouttunut siihen omaan näkemykseen ettei tarvi mitään tehdä kun rahaa saa muutenkin. Loppujen lopuksi rahasta eniten välität sinä, kun siitä noin kauheasti jaksat jankuttaa.


      • innocence
        jankutti jankutti kirjoitti:

        ei ihme ettet ole työssä, noin tyhmää ei kukaan töihin ottaisi. Ketjussa jokainen on kirjoittanut ettei rahalla niin merkitysta vaan sinun arvomaailmalla. Se että kehtaat elää toisten elättämänä ja vielä puhut moraalista on absurdia.

        Juuri köyhä mies ei ole ongelma, mutta luuseri asenteelta on. Toisia ihmisiä hyväkseen käyttävä ihminen on ainakin mulle arvoton ihminen. Olipa hän sitten rikas vai köyhä.

        Mutta vaikka ketjua kuinka jatketaan, sun äly on hyvin rajouttunut siihen omaan näkemykseen ettei tarvi mitään tehdä kun rahaa saa muutenkin. Loppujen lopuksi rahasta eniten välität sinä, kun siitä noin kauheasti jaksat jankuttaa.

        Joo-o, on kieltämättä helppoa operoida päivittäisellä tasolla, jos sen operaattorin ehtolauseeksi riittää se, että työssäkäyvät ihmiset ovat järkeviä ja työttömät ihmiset tyhmiä. Valitettavasti historia on täynnä esimerkkejä siitä, että ne suurimmat, eniten maailmaan muuttaneet ja edistäneet innovaatiot ovat tulleet ihmisiltä, jotka eivät tehneet "oikeita töitä" ja suhtautuvat yhstieskuntaan muutenkin kriittisesti.

        Tätä arvomaailma-argumenttiakin on hiukan vaikea ottaa vakavasti, kun käytännön tasolla tämä "arvomaailma" ei ole oikein mitään kuin sitä, että pankkitilillä on hieman enemmän rahaa ja kämpssä hieman enemmän materiaalia. Se tekee tästää "arvoihin" vetoamista jokseenkin ontuvaa.

        Arvomaailma on sinällänsä abstrakti käsite ja senkin takia hieman vaikea uskoa siihen sellaineen. Myös tyyli, persoonallisuus, sosiaalisuus, luonne yn. ovat abstrakteja käsitteitä.

        Jos naisiin on luottamista (niin, onko?), olen kuulemma luonnostaan hauska (persoonallisuus), kuulemma myös älykäs, en pelkää sosiaalisia tilanteita, pystyn heittämään läpää melkein kenen kanssa tahnsa ja yleensäkin suurin ihmisistä, myäs naispuolisista, viihtyy vähintäänkin kohtuullisen hyvin kanssani. Nämä ovat ovat silti kaikkia abstraktia ja on oikeasti hyvin vaikea uskoa, että yksi abstrakti käsite voisi olla niin dominoiva, ettei muulla ole niin mitään väliä (abstraktilla tasolla).

        Sinällänsä en väitä vastaan, etteikö raha ja työ olisi erittäin ratkaisevaa, mutta se, että tässä on mukamas kyse jostain "arvomaailmasta" kuulostaa sen sijaan harvinaisen tekopyhältä paskalta.


    • Pihi exä

      Mä olin opiskelija ja sitten työtön, mutta ei mun miesystävä mua koskaan elättänyt. Puoliksi maksettiin ruuat ja kalliimmat lahjat mä ostin kuin hän ja enemmän satsasin suhteeseen taloudellisesti, kuin myös emotionaalisesti. Mies kävi töissä ja käytti palkkansa vain itseensä. Mulle halvinta kaikkea.Lahjat ja muut ihan halpisrihkamaa. Kumpihan siinä sitten oli se hyväksikäytetty ja kumpi luuseri?

      Jospa ette yleistäisi!

      • Ei h-i !

        Miksi h-ä olit tuollaisen sian kanssa? Miksi hitossa ostit lahjoja ylipäätään? Sinä tuhlasit itseäsi kaikella tavalla, etkä saanut mitään. Mikä on ongelmasi nimi?


      • Vitun huorat!
        Ei h-i ! kirjoitti:

        Miksi h-ä olit tuollaisen sian kanssa? Miksi hitossa ostit lahjoja ylipäätään? Sinä tuhlasit itseäsi kaikella tavalla, etkä saanut mitään. Mikä on ongelmasi nimi?

        Heh he, nyt täällä vihainen naikkonen jo kimpaantuu kun toinen ei ole huomannut ryövätä miestään kunnolla ja ettei mies ostanut hänelle kalliita lahjoja yms? ootte te yksiä vitun paskiaisia kaikki vitun huorat!


      • Helpottiko ?
        Vitun huorat! kirjoitti:

        Heh he, nyt täällä vihainen naikkonen jo kimpaantuu kun toinen ei ole huomannut ryövätä miestään kunnolla ja ettei mies ostanut hänelle kalliita lahjoja yms? ootte te yksiä vitun paskiaisia kaikki vitun huorat!

        Lukihäiriö ei ole ilmeisesti ainoa häiriö joka sulla on.


    • pirraatti

      Tästä huomaa topikista hyvin millaisen lammaskansan keskellä tulee asuttua. Lienee ruotsi valtakauden historiallisia peruja.

      Suomessa ihminen ei todellakaan ole mnkään arvoinem jos ei esivallan käskystä mene hullun kiilto silmissä tuottamaan porvarille vaan entistä enemmän rahaa ja materiaalia. Jopa työtä tekevä luokka on onnistuttava aivopesemään tähän uskomukseen, mikä tekeekin Suomesta jenkkien lisäksi aivan poikkeuksellisen länsimaan lammastelumentaliteeissaan.

      • te5ter

        Ja lässyn lässyn. Siinä vaiheessa, kun kaiken maailman sosiaalipummit ilmoittavat yhtenä rintamana luopuvansa yhteiskunnan eli meidä työssä käyvien veronmaksajien selkänahasta revityistä tuista, voin laittaa harkintaan näkökulmani tarkistamisen. Työtä vieroksuva elätti on turhake.


      • 4wt

        "Työtä vieroksuva elätti on turhake."

        Joo, turhakkeita ovat kun niistä ei ole sulle rahallista arvoa.


    • No pullukat?

      Täällä on nyt tullut aivan selväksi että kaikki naiset vaatii mieheltä rahaa ja työpaikan, mutta entäs jos tilanne onkin seuraavanlainen, mies on työtön, ja ollut jo todella pitkään, MUTTA! saa hankittua kuitenkin rahaa omiin menoihinsa niin ettei ainakaan akan tarvitse häntä rahoittaa, mikä on tilanne sitten?? Mies saa toki kaikki tuet mitä voi saada, mutta mies on kykenevä tekemään kauppaa, eli on hyvä myymään ostamiaan/tekemiään tuotteitaan ja rahasta ei ole siis puutetta, MITES SUU NYT PANNAAN?? Kelpaako teille arvon daamit tälläinen mies?

      • naisen mielipide

        Saa tukia = loiseläin eli ei varteenotettava miesehdokas


      • innocence
        naisen mielipide kirjoitti:

        Saa tukia = loiseläin eli ei varteenotettava miesehdokas

        Kerran sua selvästi eniten kiinnostaa miehessä raha, ei parisuhde ole sulle paras vaihtoehto. Ennemmin kannattaa myydä itseäsi, siten saat miehen rahat, mutta pääset silti miehestä eroon. Paljon tuottoisampaankin ja sehän sulle on tuon perusteella pääasia.


      • 2+14

        Tietysti moni nainenkin arvostaa tukien maksimoimisen korkealle. Eli pitävät tyhmänä sitä, joka ei hyödynnä systeemiä niin hyvin kuin kykenee. Aika paljon niitä näyttää löytyvän paradoksaalisesti nimenomaan julkiselta puolelta (jos se nyt on sittenkään niin paradoksaalista).

        Mutta työn vertailustahan nyt on kyse, eli kukapa haluaisi itse tehdä pitkää päivää, kun toinen vaan makoilee. Tuli rahaa tai ei. Eikä tuo ole sukupuolesta kiinni.


      • innocence
        2+14 kirjoitti:

        Tietysti moni nainenkin arvostaa tukien maksimoimisen korkealle. Eli pitävät tyhmänä sitä, joka ei hyödynnä systeemiä niin hyvin kuin kykenee. Aika paljon niitä näyttää löytyvän paradoksaalisesti nimenomaan julkiselta puolelta (jos se nyt on sittenkään niin paradoksaalista).

        Mutta työn vertailustahan nyt on kyse, eli kukapa haluaisi itse tehdä pitkää päivää, kun toinen vaan makoilee. Tuli rahaa tai ei. Eikä tuo ole sukupuolesta kiinni.

        Mähän en vaadi naiselta työssäkäyntiä, vaan mun puolesta nainen saa olla ihan vapaasti tahallaan työtön. Ei pitäisi olla mitään mussutettavaa jos silti käy töissä.


    • yellowi

      suhteen alussa toisen työttömyys tuskin haittaa.myöhemmin suhteen etenemistä se haittaa paljonkin. pääasia kuitenkin et pystyy elämään omilla rahoillaan oli työtön tai työssä.

      • innocence

        Mitenköhän työttömyys muka haittaa suhdetta? Molempien työttömyys vain tarkoittaa, että molemmilla osapuolilla on nimenomaan aikaa suhteelle eikä työ ym. muut sitoumukset häiritse sitä.Sehän on aivan ihannetilanne, että molemmat voi keskittyä suhteeseen sataprosenttisesti..


      • daisy -
        innocence kirjoitti:

        Mitenköhän työttömyys muka haittaa suhdetta? Molempien työttömyys vain tarkoittaa, että molemmilla osapuolilla on nimenomaan aikaa suhteelle eikä työ ym. muut sitoumukset häiritse sitä.Sehän on aivan ihannetilanne, että molemmat voi keskittyä suhteeseen sataprosenttisesti..

        Kerrohan nyt, oletko joskus ylipäätään elänyt parisuhteessa?

        (Tuo lauseesi "Sehän on aivan ihannetilanne, että molemmat voi keskittyä suhteeseen sataprosenttisesti" herätti uteliaisuuteni...)


    • innocence

      Takana pari suhdetta, jotka kumpikin kestivät puolisen vuotta. Yhdessä ei asuttu, joten lasketaanko sitten parisuhteeksi vai ei.

      Joka tapauksessa kummankin muijan kohdalla ahneus vei voiton. Raha oli suhdetta ja yhteistä aikaa tärkeämpää ja suhde loppui tohon erimielisyyteen. Mikään muu asia ei ongelmaa aiheuttanutkaan, vaan nimenomaan se, että kumpikin muija alkoi ahnehtimaan vaatimalla multa työnhakua. Eli raha ratkaisi ja kun sitä ei olut tarpeeksi, molemmat suhteet meni poikki.

      • innocence

        Väärä rakenne, mutta ei voi mitään. Onneksi tuli heti oikean rakenteen alapuolelle.


      • Ei h-i !

        Mikä saa luulemaan ja kuvittelemaan, että toivomus toisen työn tekemisestä normaalilla tavalla on ahneutta? Kuka normaalijärkinen asettuisi asumaan yksiin ja elättämään loista, joka ei tienaa omaa osuuttaan. Työn tekemisellä ei rikastu, jotta ahneudesta puhuminen osoittaa vain kieroutunutta käsityskykyä yhteiskunnan toiminnasta.

        Muutenkin juttusi ovat niin kaukaa ulkoavaruudesta, että yhteiskuntaopin(kin) tunnit ja tiedot ovat tainneet jäädä väliin. Vai eikö ymmärrys yltänyt.


      • innocence
        Ei h-i ! kirjoitti:

        Mikä saa luulemaan ja kuvittelemaan, että toivomus toisen työn tekemisestä normaalilla tavalla on ahneutta? Kuka normaalijärkinen asettuisi asumaan yksiin ja elättämään loista, joka ei tienaa omaa osuuttaan. Työn tekemisellä ei rikastu, jotta ahneudesta puhuminen osoittaa vain kieroutunutta käsityskykyä yhteiskunnan toiminnasta.

        Muutenkin juttusi ovat niin kaukaa ulkoavaruudesta, että yhteiskuntaopin(kin) tunnit ja tiedot ovat tainneet jäädä väliin. Vai eikö ymmärrys yltänyt.

        Ahneutta on se, että raha, työ ja status vaikuttaa millään tavalla hakutoivomuksiin ja -kriteereihin. Jopa siinä määrin, että ne ovat ne ainoat pakolliset kriteerit, jotka on pakko täyttää ja sitten vasta ratkaisee muut asiat.

        Se ei vielä haittaisi, jos työ, raha ym. olisi huomioitava asia muiden joukossa, mutta kun se ei ole. Persoonaan, sosiaalisuuteen fysikkaan ym. ei ole mitään ehdottomia vaatimuksia, vaan ne naisten ehdottomat vaatimukset liittyvät melkein poikkeuksetta vain rahaan ja työhön. Eli tässä mielessä on todellakin oikeutettua väittää, että raha ja työ todellakin ratkaisee selvästi eniten.


      • ………….
        innocence kirjoitti:

        Ahneutta on se, että raha, työ ja status vaikuttaa millään tavalla hakutoivomuksiin ja -kriteereihin. Jopa siinä määrin, että ne ovat ne ainoat pakolliset kriteerit, jotka on pakko täyttää ja sitten vasta ratkaisee muut asiat.

        Se ei vielä haittaisi, jos työ, raha ym. olisi huomioitava asia muiden joukossa, mutta kun se ei ole. Persoonaan, sosiaalisuuteen fysikkaan ym. ei ole mitään ehdottomia vaatimuksia, vaan ne naisten ehdottomat vaatimukset liittyvät melkein poikkeuksetta vain rahaan ja työhön. Eli tässä mielessä on todellakin oikeutettua väittää, että raha ja työ todellakin ratkaisee selvästi eniten.

        Hei, ala mun kaa. Mä käyn töissä, sä synnytät ja hoidat meidän lapset.


      • innocence
        …………. kirjoitti:

        Hei, ala mun kaa. Mä käyn töissä, sä synnytät ja hoidat meidän lapset.

        Sä menet näköjään vielä pitemälle ja alat käyttämään jo lapsiakin tekosyynä ahneudellesi.


    • Ahneus / tyhjyys

      Mikähän tämän aloittajan ikä, koulutus ja elämänkokemus on? Kuulostaa ja tuntuu siltä kuin mitään niistä ei olisi olemassa ja vain tuuli heiluttaa korvain väliss' jotain hetulaa.

    • peace of lovers

      Hei Innocence, sulla on kuitenkin kirjoitustaito ja "työtä vieroksuva luonne" niin sopisit erittäin hyvin kaupungin hommiin.

      Työ ei todellakaan merkitse kaikkea, mutta miksi ajattelet siitä ON/OFF -asenteella. Etkö voisi käydä edes osa-aikatöissä? Tuolla energialla mitä olet käyttänyt tähän palstaan ja selittelytaidolla olisit mestari esim. asiakaspalvelussa.

      Ihanaa olisi tulla ostamaan sulta vaikka kännykkää, kun alat selittämään kuinka materialisti olen kun olen uutta kännykkää ostamassa. ;-D

      • innocence

        En ole niin ahne, että menisin töihin. Pärjään pienemmälläkin rahamäärällä. Työttömänä voi tehdä ihan vapaasti mitä haluaa välittämättä tiukoista aikatauluista.


      • äkämä
        innocence kirjoitti:

        En ole niin ahne, että menisin töihin. Pärjään pienemmälläkin rahamäärällä. Työttömänä voi tehdä ihan vapaasti mitä haluaa välittämättä tiukoista aikatauluista.

        Niinpä niin, vika on tietenkin kaikissa muissa... Etenkin meissä ahneissa naisissa, jotka olettavat ja odottavat, että kuten me itsekin, potentiaalinen kumpaniehdokas ja mahdollisesti jopa pitkäaikainen kumppani ja yhteisten lapsien isä olisi samaa maata kuin me itse eli kävisi töissä mahdollistaen myös sen, että kaiken maailman päähän potkitut innocencet saisivat rahaa sossun luukulta.....

        Sorry, ei voi mitään, että mitä enemmän lukee kommettejasi, sitä enemmän "tökit vastaan". Sinulla on selvästi hyvin korkeat käsitykset omasta itsestäsi, miksi? Voit olla mahtava persoona, jolla on yllinkyllin aikaa naiselle kotona lorviessaan, mutta mitä sitten? Harva nainen viihtyy kotona lorvien päivät pitkät. Mitä pahaa on siinä, että valtavirta arvostaa työn mukanaan tuomaa vaurautta, jota sitten voi käyttää elämän pikkumukavuuksiin? Tuollaisen itseriittoisen pummin kanssa ei täyspäinen nainen halua mitään pysyvää - senkus vain itket sitten naisten pinnallisuutta. Valinta on kokonaan sinun: tyydy osaasi ja valmistaudu yksinäiseen elämään tai tee korjausliike ja ehkä löydät vielä kumppanin.


      • innocence
        äkämä kirjoitti:

        Niinpä niin, vika on tietenkin kaikissa muissa... Etenkin meissä ahneissa naisissa, jotka olettavat ja odottavat, että kuten me itsekin, potentiaalinen kumpaniehdokas ja mahdollisesti jopa pitkäaikainen kumppani ja yhteisten lapsien isä olisi samaa maata kuin me itse eli kävisi töissä mahdollistaen myös sen, että kaiken maailman päähän potkitut innocencet saisivat rahaa sossun luukulta.....

        Sorry, ei voi mitään, että mitä enemmän lukee kommettejasi, sitä enemmän "tökit vastaan". Sinulla on selvästi hyvin korkeat käsitykset omasta itsestäsi, miksi? Voit olla mahtava persoona, jolla on yllinkyllin aikaa naiselle kotona lorviessaan, mutta mitä sitten? Harva nainen viihtyy kotona lorvien päivät pitkät. Mitä pahaa on siinä, että valtavirta arvostaa työn mukanaan tuomaa vaurautta, jota sitten voi käyttää elämän pikkumukavuuksiin? Tuollaisen itseriittoisen pummin kanssa ei täyspäinen nainen halua mitään pysyvää - senkus vain itket sitten naisten pinnallisuutta. Valinta on kokonaan sinun: tyydy osaasi ja valmistaudu yksinäiseen elämään tai tee korjausliike ja ehkä löydät vielä kumppanin.

        Topikissa on kyse nimenomaan tästä. Jos naiselle on raha on tosiaankin niin tärkeää, että parisuhteen ehdoton edellytys on miehen työssäkäynti tai vähintääkin työnhaku, silloin naista ajaa parisuhteeseen muut asiat kuin halu viettää aikaa miehen kanssa. Ksye on pikemminkin niistä rahaan ja materiaalin liittyvistä bonuksista, joita mies mahdollistaa.

        Jos naista ajaa suhteeseen ensisijaisesti noin ahneet tarkoitusperät, vaikea siitä naisesta on innostua.


    • peace offilla

      Mitä jos kaikki olisivat "innocencessejä"? Ajaisin autolla kolarin ja palomiehet eivät tulis auttamaan, koska kukaan heistä ei ole ahne vaan makaavat kotona ja käyvät kuntosalilla.

      Kuntosalille tuli sähkökatkos ja heti soitto sähköliikkeeseen. Sielläkään kukaan ei ole materialisti, vaan käyvät sossun luukulla.

      Sitten huomaan ettei enään puhelinkaan toimi, koska telemiehistä kukaan ei ole ahne, vaan jonottavat Kelassa.

      Lopulta Kela laittaa lapun luukulle kun mikään ei toimi, eikä mistään saa enään rahaa, Mitäs sitten innocence tekee? ;)

      • innocence

        Sopisi erittäin hyvin. Raha ei ratkaisi mitään, vaan miestä mitattaisin mentaalisten ominaisuuksien perusteella. Aika monet työnsankarit eivät kiinnostaisi naisia paskan vertaa näistä lähtökohdista.


      • hmmm hmmmmm
        innocence kirjoitti:

        Sopisi erittäin hyvin. Raha ei ratkaisi mitään, vaan miestä mitattaisin mentaalisten ominaisuuksien perusteella. Aika monet työnsankarit eivät kiinnostaisi naisia paskan vertaa näistä lähtökohdista.

        Mistäs meinaat ruokaa saada kun se jo vaatisi työntekemistä? Kaikki ruoka on haettava itse. Ja on nimittäin todella rankkaa. Nimimerkillä: 15 vuotta maatalontöitä tehneenä.

        Mitään apua et saa mistään (esim. vaatteet, talot, puukot, sahat, tulitikut, kalastusvälineet yms.), koska kaikki muutkin ovat innocenssejä eivätkä ole tehneet ko, tavaroita.


    • 4+9

      Aika sitkeä trolli tämä "innocence"

    • huhuhuuu

      miss o Innostunut Senssi??

      • kukkuuuuu

        niin miss?


    • pennocence

      Itse aina tutustumistilanteissa esitän köyhää, työtöntä ja kouluttamatonta, vaikka olenkin pääosan vuodesta töissä (hanttihommissa), vuositulot ovat verojen jälkeen noin 25000 vuodessa, lisäksi on velaton talo (pieni ja vanha kunnostettava) ja auto, yliopisto-opinnot loppusuoralla. Yksikään ei ole lähtenyt matkaan, kertoo paljon siitä kuinka naiset eivät anna huono-osaisille miehille minkäänlaista ihmisarvoa, toivovat vain näiden pikaista poistumista tästä maailmasta. Itse olen alhaisen tason mies muuten, mutten huono-osainen, joten helppo esittää todellista huonompaa. Tämän teen siksi että jos elämässä tulee vaikeuksia vastaan (työttömyys, sairaus ym.), ovat tällaiset naiset jättämässä heti, ja heitä on valitettavasti hyvin paljon. Parempi siis olla yksin, en enää viitsi edes yrittää.

      • innocence

        Tämä nyt tekee sinusta vielä vastenmielisemmän kuin rahaa ja materiaalia priorisoivista ahneista akoista. Sä yrität kusettaa niitä (harvoja) naisia, joita ei kiinnosta suhteessa raha ja materiaali lainkaan, vaan suhteen henkinen puoli. Empä usko, että tuollainen nainen on kovin mielissään kun huomaa, että oletkin kusetannut ja teeskennellyt ja olet oikeasti ihan samanlainen rahan ja materiaalin perässä juokseva ahneuden ilmentymä kuin ne suuret naisten massat, joille suhteessa ratkaisee ennen kaikkea varallisuus.


    • DiX

      Katkeruus paistaa niistä ukoista, jotka valittaa ahneista akoista. Ja heikko itsetunto paistaa niistä naisista, jotka aina menevät tähän syöttiin ja ottavat itseensä kun joku ukko valittaa siitä miten jotkut naiset ovat liian työorientoituneita. Menkää itseenne ja etsikää ilo itsestänne, niin ei tarvi netissä vouhkata. Te ootte arvokkaita, hei :)

      • innocence

        Ja ahneus paistaa niistä akoista, joille raha ja materiaali ratkaisee ja pistävät poikki jos mies ei suostu niihin ahneisiin vaatimuksiin.


      • DiX

        No en minäkään semmoisten ihmisten kanssa halua olla, joilla ei ole kykyä katsoa itseään rehellisesti vaan syyttää vain muita. Nainen ei tehnytkään sinua onnelliseksi ja syytät siitä häntä? Aika itsekäs olet. :)

        Minä olen pannut merkille, että tällaiset miehet jotka juuri syyttävät naisia tästä että kun he eivät kelpaa jos on työtön ja sitä ja tätä. Niin näillä miehillä oikeastaan lähes poikkeuksetta on havaittavissa semmoinen juttu että he eivät itse syystä tai toisesta tajua sitä, että heidän pitäisi ensin itse kelvata itselleen. Paha se on kenenkään muunkaan sinua huolia semmoisena kuin olet, jos et ensin kelpaa itsellesi semmoisena kuin olet. Jokin semmoinen lukko siellä on taustalla ja sitä sitten ripustaudutaan toisiin ihmisiin ja haetaan välittämistä ihan vääristä paikoista. Ja se on kova pala itsessään tämä asia kohdata ja lakata olemasta uhri, sekä lopettaa se loputon tekosyiden keksiminen. :)

        Tämä on se "nice guy" syndrooma, eli miehet jotka ovat liian kilttejä.


      • innocence
        DiX kirjoitti:

        No en minäkään semmoisten ihmisten kanssa halua olla, joilla ei ole kykyä katsoa itseään rehellisesti vaan syyttää vain muita. Nainen ei tehnytkään sinua onnelliseksi ja syytät siitä häntä? Aika itsekäs olet. :)

        Minä olen pannut merkille, että tällaiset miehet jotka juuri syyttävät naisia tästä että kun he eivät kelpaa jos on työtön ja sitä ja tätä. Niin näillä miehillä oikeastaan lähes poikkeuksetta on havaittavissa semmoinen juttu että he eivät itse syystä tai toisesta tajua sitä, että heidän pitäisi ensin itse kelvata itselleen. Paha se on kenenkään muunkaan sinua huolia semmoisena kuin olet, jos et ensin kelpaa itsellesi semmoisena kuin olet. Jokin semmoinen lukko siellä on taustalla ja sitä sitten ripustaudutaan toisiin ihmisiin ja haetaan välittämistä ihan vääristä paikoista. Ja se on kova pala itsessään tämä asia kohdata ja lakata olemasta uhri, sekä lopettaa se loputon tekosyiden keksiminen. :)

        Tämä on se "nice guy" syndrooma, eli miehet jotka ovat liian kilttejä.

        Kyllä ne suhteet ovat menneet tähän asti poikki aina sen takia, että nainen on pistänyt poikki - ja nimenomaan siitä syystä, etten suostunut naisen ahneisiin vaatimuksiin, joissa keskeisintä oli raha.

        Aika heikolla tasolla täytyy logiikan ja päättelyvyn olla, jos tästä huolimatta eron syyksi saa sen, etten "kelpaa itse itselleni".


      • 547647457
        innocence kirjoitti:

        Kyllä ne suhteet ovat menneet tähän asti poikki aina sen takia, että nainen on pistänyt poikki - ja nimenomaan siitä syystä, etten suostunut naisen ahneisiin vaatimuksiin, joissa keskeisintä oli raha.

        Aika heikolla tasolla täytyy logiikan ja päättelyvyn olla, jos tästä huolimatta eron syyksi saa sen, etten "kelpaa itse itselleni".

        Hei, kiitti! Me ollaan naisporukalla naurettu näille sun jutuille ja joskus viedään asiaa vieläkin pidemmälle ja saadaan oikein räkänaurut. Sä olet todella "ihanne mies" kun saat naiset näin nauramaan! Se on tärkeintä! Siis hauska luonne ja huumorintaju!

        Mutta jos olet tosissas näitten juttujen suhteen, niin ei kannata kuitenkaan ottaa yhteyttä! ;) Ehkä sun kannattaisi "ottaa naisista selvää", eikä syöttää itsellesi sellaista valhetta että jäät sinkuksi. Ei työnteko ole pahe tai ahneus. Tiedän monia peräkammarin poikija, jotka ovat terästäytyneet ja saaneet selkärangan. Nykyään on upeat vaimot ja lapsia.


      • wakeupper

        Mutta jos jatkat vaan tekosyiden kehittelyä niin se ei auta mitään. Herätys siellä!!


      • innocence
        547647457 kirjoitti:

        Hei, kiitti! Me ollaan naisporukalla naurettu näille sun jutuille ja joskus viedään asiaa vieläkin pidemmälle ja saadaan oikein räkänaurut. Sä olet todella "ihanne mies" kun saat naiset näin nauramaan! Se on tärkeintä! Siis hauska luonne ja huumorintaju!

        Mutta jos olet tosissas näitten juttujen suhteen, niin ei kannata kuitenkaan ottaa yhteyttä! ;) Ehkä sun kannattaisi "ottaa naisista selvää", eikä syöttää itsellesi sellaista valhetta että jäät sinkuksi. Ei työnteko ole pahe tai ahneus. Tiedän monia peräkammarin poikija, jotka ovat terästäytyneet ja saaneet selkärangan. Nykyään on upeat vaimot ja lapsia.

        Logiikka menee ilmeisesti seuraavasti:

        Selkärankaisuus = tee kuten nainen käskee (eli mene töihin tassa tapauksessa).
        Selkärangattomuus = älä tee kuten näinen käskee (eli älä mene töihin).

        Topikin tarkoituksena on selvittää olemassa naisia, joille miehessä työ ja raha ei merkitse mitään. Ei se, miten saat ahneen naisen itsellesi. Naisen ehdoton työssäkäyntivaatimus kertoo jo sinällänsä mitkä syyt ajaa naista suhteeseen ja se ei innostavaa, jos nainen haluaa suhteeseen rahan takia.


      • talitinttifg
        innocence kirjoitti:

        Logiikka menee ilmeisesti seuraavasti:

        Selkärankaisuus = tee kuten nainen käskee (eli mene töihin tassa tapauksessa).
        Selkärangattomuus = älä tee kuten näinen käskee (eli älä mene töihin).

        Topikin tarkoituksena on selvittää olemassa naisia, joille miehessä työ ja raha ei merkitse mitään. Ei se, miten saat ahneen naisen itsellesi. Naisen ehdoton työssäkäyntivaatimus kertoo jo sinällänsä mitkä syyt ajaa naista suhteeseen ja se ei innostavaa, jos nainen haluaa suhteeseen rahan takia.

        No vastaus sun topikkiin: ei ole, eikä tule!


      • innocence
        talitinttifg kirjoitti:

        No vastaus sun topikkiin: ei ole, eikä tule!

        Tulihan se jo tuossa ylempänä selväksi. Rahaa ei korvaa mikään, edes se, että mies on luonteeltaan persoonallinen ja hauska.


      • sherlokki
        547647457 kirjoitti:

        Hei, kiitti! Me ollaan naisporukalla naurettu näille sun jutuille ja joskus viedään asiaa vieläkin pidemmälle ja saadaan oikein räkänaurut. Sä olet todella "ihanne mies" kun saat naiset näin nauramaan! Se on tärkeintä! Siis hauska luonne ja huumorintaju!

        Mutta jos olet tosissas näitten juttujen suhteen, niin ei kannata kuitenkaan ottaa yhteyttä! ;) Ehkä sun kannattaisi "ottaa naisista selvää", eikä syöttää itsellesi sellaista valhetta että jäät sinkuksi. Ei työnteko ole pahe tai ahneus. Tiedän monia peräkammarin poikija, jotka ovat terästäytyneet ja saaneet selkärangan. Nykyään on upeat vaimot ja lapsia.

        Onko täällä kukaan löytänyt naista kun on ollut työtön? Tälläinen kyssäri tuli mieleen kun lueskelin näitä juttuja.


      • 2södfk
        sherlokki kirjoitti:

        Onko täällä kukaan löytänyt naista kun on ollut työtön? Tälläinen kyssäri tuli mieleen kun lueskelin näitä juttuja.

        Ei työttömänä ole tarkoitus etsiä naista vaan työtä. Sitten kun on töitä niin voi suunnata energiansa naisiin.


      • innocence

        Jälleen tässä tulee topikin pointti esille. Rahalla on välilä, miehellä ei niinkään.


    • joooh

      Erikoista näissä kommenteissa on se, että kaikki on ulisemassa miten itsekästä on pyytää tukia, edes se muutama sata millä työtön pystyy itsensä kutakuinkin elättämään. Tuo reaktio on toki helpompi ymmärtää jos henkilö kertoo olevansa työtön tahallaa jostain syystä, mutta näin ei vaan suurimman osan kohdalla ole.

      kuka luo lähes puolimiljoonaa uutta työpaikkaa, jos kaikki työttömät halutaan hommiin, ja tienaamaan oman elantonsa? Se, että joku haluaa työttömät "vaan tekemään jotain" 9e työkokeiluhommiin, ei poista sitä faktaa että siltikin ne rahat vedetään "muiden selkänahasta"
      Työttömille jää siis esimerkiksi vaihtoehto opiskella ja perustaa yrityksiä ym ym improvisoida, opiskelemalla voi parantaa asemaansa, siltikään työtä ei riittäisi kaikille, ja mitä tulee yritysten perustamiseen tuosta vaan, ei ole realistinen idea ainakaan tässä taloustilanteessa.

      • setxrgjfrch

        "perustaa yrityksiä ym ym improvisoida"

        500k uutta yritystä maahan, jossa on asukkaita viisi miljoonaa?


    • eiongelmaa

      Ei työttömässä miehessä ole ongelmaa niin kauan, kun ei ala käydä minun kukkarollani ja asuu omassa kämpässään. Minun kämppääni ei muuta, koska joudun sitten elättämään miehen.

      • innocence

        Voihan sitä silti pitää kulissina toista kämppää, vaikka asuisi yhdessä. Ei katkea tuet kun asuu virallisesti erillään. Sen toisen kämpän voi sitten vuokrata pimeästi jollakin muulle, jotta vettä ja sähköä kuluu eikä hommasta jää kiinni sen takia, että kämpää on tyhjäkäynnillä.


      • onko_antoisaa
        innocence kirjoitti:

        Voihan sitä silti pitää kulissina toista kämppää, vaikka asuisi yhdessä. Ei katkea tuet kun asuu virallisesti erillään. Sen toisen kämpän voi sitten vuokrata pimeästi jollakin muulle, jotta vettä ja sähköä kuluu eikä hommasta jää kiinni sen takia, että kämpää on tyhjäkäynnillä.

        Miltä tuntuu olla yhteiskunnan loiseläjä ja elää muiden verorahoilla?


      • pää_tyhjäkäynnillä
        innocence kirjoitti:

        Voihan sitä silti pitää kulissina toista kämppää, vaikka asuisi yhdessä. Ei katkea tuet kun asuu virallisesti erillään. Sen toisen kämpän voi sitten vuokrata pimeästi jollakin muulle, jotta vettä ja sähköä kuluu eikä hommasta jää kiinni sen takia, että kämpää on tyhjäkäynnillä.

        Loisimisen lisäksi olisit siis vielä rikollinen.
        Tuollainen tukien väärinkäyttäminen on petos.
        Ei kukaan itseään kunnioittava nainen halua ryhtyä suhteeseen rikollisen kanssa, varsinkaan, kun siinä joutuisi vielä todennäköisesti sotketuksi mukaan jatkettuun petokseen.


    • totuusislove

      Pyydän anteeksi Innocence kun olen täällä sinua kiusannut. Olen karvainen mies ja esiintynyt täällä miehenä, naisena ja usein eläimenä (lähinnä apina...). Tämä on ollut pelkkää hupia, mutta kun luin tekstejäsi enemmän omatunto alkoi kolkuttamaan eikä tämä ole enään kivaa. Elä elämääsi niinkuin haluat ja opi toisiltakin jotain jos se on moraalisesti oikein. Vielä kerran anteeksi ja lopetan huonon käytökseni.

      • innocence

        Keksippä kuule parempi provo. Noin helppoihin ei kukaan lähde.


      • totuusislove

        Mielestäni ei ole provosointia kun puhuin itsestäni ja vääristä teoistani. Ei tämä anteeksipyytöni sulje sitä pois, että tänne voi muutkin kirjoittaa mitä haluavat.

        Kyse on moraalista mikä on oikein ja mikä väärin. Tätä sietää meidän kaikkien itsekseen pohtia. Itselleni tämä ajatus tuli esiin kun en oikeassakaan elämässä ketään kiusaa niin miksi sitten netissä kiusaan.


    • innocence

      Sipiva hetki nostaa ylös. Taas oli lupaava suhteen joka kuitenkin kusi alle parissa kuukaudessa kun nainen tajusi, ettei mua ihan oikeasti kiinnosta mennä töihin eikä mua pysty edes pakottamaan töihin uhkailemalla ja lakkoilemalla. Raha oli sitten lopulta naiselle tärkeämpää, joten se päättyi siihen.

    • Rahallasaahepallapääsee

      Kukaan nainen ei halua laiskaa, yhteiskunnan tuilla elävää "miestä".

      • innocence

        Kyllä kyse on ihan rahasta. Tuollainen kelpaa naiselle kuin naiselle jos pankkitilillä on tarpeeksi rahaa.


    • yftukg

      up!

    • Fwefksdklsdfmklfsddfs

      Mitä tarkoittaa "aktiivinen työnhaku" työmarkkinoilla joilla töitä ei ole?

      Itse olen työnhakija jolla on useamman vuoden aukko työhistoriassa sekä ikää jo sen verran että ei ihan nuorukaisesta mene. Se kuuluisa "asenne" ei auta yhtään mitään ja minulle "verkostoituminen" on tyypillistä uuspuhetta koska en ole vieläkään ymmärtänyt mitä se verkoistoituminen tarkoittaa.

      Sen tiedän että töitä tarvin ja tahdon tehdä ja töihin myös sitoudun palkkaa vastaan. Tarjontaa vain ei ole. Voittajat eivät luovuta ja luovuttajat eivät koskaan voita - mutta idiootti on sellainen joka ei koskaan voita eikä koskaan luovuta. Tällä haen takaa että turhan ja hedelmättömän työnhaun sijasta voi reaalisesti työmarkkinoilta syrjäytetty vetää johtopäätökset nykyisestä työelämästä, pitkäaikaistyöttömiä ja iäkkäämpiä kohtaavasta eriarvoisuudesta ja tilaisuudettomuudesta ja todeta että eletään tää elämä kuitenkin niin tyytyväisenä kuin voidaan - ja keskittyä harrastuksiinsa ja itsensä kehittänmiseen ja siirtää työnhaku sivuhommaksi jota tehdään vaikka X tuntia kuussa, innotta (mikä innostaa? Onnistumiset?) ja muodon vuoksi.

      Jos haluat väittää vastaan, tee se työtarjouksen kanssa. En kieltäydy työstä, sensijaan työnantajat johdonmukaisesti kieltäytyvät työllistämästä minua. En jaksa uskoa systeemiin ja se näkyy kyllä haastatteluissa jos sellaiseen pääsen, vaatiiko joku että suhtaudun päälleni toistuvasti kusseeseen työnhakuprosessiin positiivisesti ja jaksavasti jos todisteet vuosien varrelta osoittavat aivan toista?

      Täällä on paljon työväkeä jotka eivät ymmärrä oikeaa työttämyyttä. Tehkääpä joskus silleen että koittakaa hakea työpaikkaa mutta jättäkää viimeiset 8 vuotta työhistoriaanne merkitsemättä CV:hen ja sanotte vaikka että olitte masentunut mutta olet parantunut ja haluat takaisin työelämään. Kokeilkaa hankkia töitä - mitä tahansa töitä. Saatte pistää vaikka vuoden parin edestä "työharjoittelua" tai "aikuisopiskelua" ihan valitsemaltanne alalta, koittakaapa löytyykö töitä.

      Työelämä on säälimätön ja äärimmäisen syrjivä pitkäaikaistyöttömiä kohtaan. Minä haluaisin tehdä, ihan oikeasti haluaisin. Mutta aina kun haastattelija kysyy että miksi noin skarpin oloinen kaveri on ollut 8 vuotta työttömänä niin meinaan purskahtaa itkuun. Ei siksi että syy olisi mitenkään erityisen surullinen, vaan siksi että pelkään että taas kerran jää paikka saamatta kuten tähän asti on käynyt - ja tulee mitäilmeisimmin käymäänkin koska tässä tunnelissa ei ole exitiä,

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      14
      1332
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1255
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      62
      1150
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1032
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      996
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      995
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      8
      974
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      962
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      961
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      960
    Aihe