Eka kerta

Kohta

Olen menossa tammikuussa ensimmäistä kertaa Goalle.
Tarkempaa suunnitelmaa ei ole.
Mitä ovat ne paikat missä kannattaa ehdottomasti käydä.
Kaikki hyvät vinkit ovat tervetulleita.

19

157

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • koenut matkaaja

      menetkö pohjois vai etelä goalle?
      jos olet 2 viikon matkalla vähintään junamatka hampiin suosittelen.
      lyhyempiä reissuja mapusan kaupunkiin päivällä sekä anjulan hippimarkkinat.
      Muita rantoja on kiva myös käydä katsomassa esim. palolem on kaunis paikka voi lähteä aamulla ja palata illalla.
      panjim pääkaupunki. vaatteita kannattaa teettä voit itse sunnitella ja piirtää kuvan tai etsiä valmiista malllistosta. tiedän hyvän räätälin. minkälaiset asiat kiinnostaa?
      koruja voi teettää tai ostaa valmiita.

      • Eka kerta

        Hei, Kiitos viestista. Pohjois-Goa on nyt kohteeni ja 4 viikkoa aikaa. Rinkka, eikä mitään
        sitoumuksia minulla ole. Vaatteita todellakin olen ajatellut ja tietty suurin tavoitteeni on
        päästä tutustumaan paikallisiin ihmisiin, ulkopolella turistipaikkojen. Tosiaan tämä on Intiaan ensimmäinen kertani.


    • Intiaaaan

      Voihan sitä tietty Goalle mennä Intiassa yhden kerran, niin näkee sen menon siellä. Eka kerta ilmeisesti Intiassa? Joten ihmettelemistä riittää ja siinä on riittävästi ohjelmaa, kun katselee sitä menoa siellä. Moporiksalla kannattaa ajella ja kierrellä paikkoja sen kummemin erottelematta. Jos uskallusta on, niin vuokraa vaikka skootteri taikka moottoripyörä ja ajelet sillä maaseudulle. Maaseutu aikaisin aamulla on mukavaa katseltavaa, lapset lähtee kouluun ja odottelevat tien varsilla koulukyytiä taikka matkaavat kouluun, kylät alkavat päivän toimiin. Rannat on aika tukkoisia Goalla, siis siellä mihin matkatoimistot porukkaa yleensä kuskaa, joten kiertelemällä jossain muualla, löytää rauhalisempia rantoja, jos sitä kaipaa. Kaupat ja torit on nähtävyys yleensäkin Intiassa. Toreilta löytyy kaikenlaista, hedelmät ja vihannekset on hyviä. Tammikuussa ei ole vielä älyttömän lämmintä.

      • Eka kerta

        Hei,, Kiitos Sinullekkin postista. Tuo maaseutu kulostaa mielenkiintoiselta ja siellä oikea elämä, ulkopuolella näiden turistipaikkojen. Tämä on tosiaan eka kertani Intiassa, joten jostain pitää
        aloittaa, Nyt valintani oli Goa ja aikaa 4 viikkoa. Rinkan ja repun kanssa on ihan hyvä kiertää näin vanhanakin. Miten tuolla sikäläiset yleensä suhtautuvat kepin ja kameran kanssa kulkevaan vanhukseen, joka ei tietysti kieltäkään osaa.


      • Intiaaaan
        Eka kerta kirjoitti:

        Hei,, Kiitos Sinullekkin postista. Tuo maaseutu kulostaa mielenkiintoiselta ja siellä oikea elämä, ulkopuolella näiden turistipaikkojen. Tämä on tosiaan eka kertani Intiassa, joten jostain pitää
        aloittaa, Nyt valintani oli Goa ja aikaa 4 viikkoa. Rinkan ja repun kanssa on ihan hyvä kiertää näin vanhanakin. Miten tuolla sikäläiset yleensä suhtautuvat kepin ja kameran kanssa kulkevaan vanhukseen, joka ei tietysti kieltäkään osaa.

        Tuo kielen osaaminen ei haittaa, koska maaseudulla ihmiset ei osaa monasti edes huonosti puhuttua englantia. Käsillä pärjää aika hyvin ja jossain kuitenkin joku osaa sen verran englantia, että toimeen tullaan. Ihmiset on ystävällisiä maaseudulla. Kameran kanssa on sitten maaseudulla, että joudut näyttämään kuvat melko varmasti, siis ihan vain uteliaisuudesta. Lapset tulevat herkästi ihmettelemään kuvaamista.


      • Eka kerta
        Intiaaaan kirjoitti:

        Tuo kielen osaaminen ei haittaa, koska maaseudulla ihmiset ei osaa monasti edes huonosti puhuttua englantia. Käsillä pärjää aika hyvin ja jossain kuitenkin joku osaa sen verran englantia, että toimeen tullaan. Ihmiset on ystävällisiä maaseudulla. Kameran kanssa on sitten maaseudulla, että joudut näyttämään kuvat melko varmasti, siis ihan vain uteliaisuudesta. Lapset tulevat herkästi ihmettelemään kuvaamista.

        Tuo kuullostaa hyvältä,,, osaatko sanoa, mitä pientä lapsille voisi viedä.. ovatko karkit, kynät,, sillä mantereella jotain .. Kuvien näyttäminen on itsestäänselvyys,, olen teettänyt aina kuvat ja jakanut ne kuvattaville,,
        Siinä oppii jo siten tuntemaan ihmisen jotenkin... se on ollut parsta matkoillani,, se uudelleen tapaaminen.


      • seitsemäs kerta
        Eka kerta kirjoitti:

        Tuo kuullostaa hyvältä,,, osaatko sanoa, mitä pientä lapsille voisi viedä.. ovatko karkit, kynät,, sillä mantereella jotain .. Kuvien näyttäminen on itsestäänselvyys,, olen teettänyt aina kuvat ja jakanut ne kuvattaville,,
        Siinä oppii jo siten tuntemaan ihmisen jotenkin... se on ollut parsta matkoillani,, se uudelleen tapaaminen.

        Ensimmäisellä kerralla ihmeteltävää riittää. Olemme vieneet lapsille kyniä ja vihkoja. Panjimissa voi käydä Äiti Teresan hoitokodissa "Missionaries of charity". Sinne pääsee helposti bussilla joka itsestään on kokemus. Rannoilta voi vuokrata yöpymismajoja. Mapusan torilla menee helposti päivä katsellessa ja kierrellessä . Myytävänä hedelmiä, vihanneksia, mausteita, vaatteita, laukkuja, astioita (esim. veitset todella hyviä), ym ym.


      • Eka kerta
        seitsemäs kerta kirjoitti:

        Ensimmäisellä kerralla ihmeteltävää riittää. Olemme vieneet lapsille kyniä ja vihkoja. Panjimissa voi käydä Äiti Teresan hoitokodissa "Missionaries of charity". Sinne pääsee helposti bussilla joka itsestään on kokemus. Rannoilta voi vuokrata yöpymismajoja. Mapusan torilla menee helposti päivä katsellessa ja kierrellessä . Myytävänä hedelmiä, vihanneksia, mausteita, vaatteita, laukkuja, astioita (esim. veitset todella hyviä), ym ym.

        Kiitos seitsemäs kerta" . Tuo hoitokoti kuullostaa mielenkiintoiselta. Onko se paikka, että sinne voi noin vain mennä vierailulle, vai pitääkö se sopia etukäteen.
        NUo torit ja niiden annin voin vain kuvitella mielessäni. Sinä taidat olla siellä " vakiasukas"
        Käytkö vuosittain?


      • goalainen
        Eka kerta kirjoitti:

        Kiitos seitsemäs kerta" . Tuo hoitokoti kuullostaa mielenkiintoiselta. Onko se paikka, että sinne voi noin vain mennä vierailulle, vai pitääkö se sopia etukäteen.
        NUo torit ja niiden annin voin vain kuvitella mielessäni. Sinä taidat olla siellä " vakiasukas"
        Käytkö vuosittain?

        sinne äiti terasan kotiin voi mennä päivällä milloin vain. olen joskus käynyt siellä , mutta siellä oli vain 1 lapsi ja muut ovat yksinäisiä hylättyjä vanhuksia.
        en ole edellinen vastaaja mutta olen käynyt muutamia kertoja goalla. eka kerta oli 12 vuotta sitten . pojois- goalla on paikallista asutusta ja ympäristö keskustan alueella on kaikki paikallista. ei ne goalla enään mistään kynistä ole kiinnostunut, mutta karkit varmaan maistuu. äiti terasan hoitokotiin toivovat shampoota, saippua ja muuta hygiena tuotteita


      • Eka kerta
        goalainen kirjoitti:

        sinne äiti terasan kotiin voi mennä päivällä milloin vain. olen joskus käynyt siellä , mutta siellä oli vain 1 lapsi ja muut ovat yksinäisiä hylättyjä vanhuksia.
        en ole edellinen vastaaja mutta olen käynyt muutamia kertoja goalla. eka kerta oli 12 vuotta sitten . pojois- goalla on paikallista asutusta ja ympäristö keskustan alueella on kaikki paikallista. ei ne goalla enään mistään kynistä ole kiinnostunut, mutta karkit varmaan maistuu. äiti terasan hoitokotiin toivovat shampoota, saippua ja muuta hygiena tuotteita

        Kiitos goalainen!
        Kiitos postista,, tuo oli mielenkiintoista tietoa, Sitten vaihdan kynät karkkeihin.
        On vaikea kuvitella mistä kussakin maassa pidetään,, Afrikan mantereella
        nuo kuivamustekynät ovat todella haluttuja. Lapsella lyijykynäkin vastaa meidän lasten saamaa tieto- tai pelikonetta..
        Onko sinulla tietoa siitä, kutsuvatko paikalliset " muukalaisia" kotiinsa?
        Mikä olisi heille pieni, antamisen arvoinen kiitos?

        Ps. On muuten poikkeuksellinen ketju, kaikki tosi asiallisia vastauksia.
        Kiitos!!!


      • intia mielessäin
        Eka kerta kirjoitti:

        Kiitos goalainen!
        Kiitos postista,, tuo oli mielenkiintoista tietoa, Sitten vaihdan kynät karkkeihin.
        On vaikea kuvitella mistä kussakin maassa pidetään,, Afrikan mantereella
        nuo kuivamustekynät ovat todella haluttuja. Lapsella lyijykynäkin vastaa meidän lasten saamaa tieto- tai pelikonetta..
        Onko sinulla tietoa siitä, kutsuvatko paikalliset " muukalaisia" kotiinsa?
        Mikä olisi heille pieni, antamisen arvoinen kiitos?

        Ps. On muuten poikkeuksellinen ketju, kaikki tosi asiallisia vastauksia.
        Kiitos!!!

        Minä olen vienyt tutuille lapsiperheille väriliituja ja värityskirjoja, kovasti tykkäävät. Koululaislle myös tavallisia kyniä ja kumeja, koskaan eivät ole nenää nyrpistäneet. Niistä karkeista on hyvin lyhytaikainen ilo, jos pelkästään niitä vie. Mutta jos meinaa ajella "kylillä" jotain, niin karkitkin käy. Mutta ota niitä sitten paljon, koska valtava lapsilaumaa seuraa perässäsi pitkään!


      • seitsemäs kerta
        intia mielessäin kirjoitti:

        Minä olen vienyt tutuille lapsiperheille väriliituja ja värityskirjoja, kovasti tykkäävät. Koululaislle myös tavallisia kyniä ja kumeja, koskaan eivät ole nenää nyrpistäneet. Niistä karkeista on hyvin lyhytaikainen ilo, jos pelkästään niitä vie. Mutta jos meinaa ajella "kylillä" jotain, niin karkitkin käy. Mutta ota niitä sitten paljon, koska valtava lapsilaumaa seuraa perässäsi pitkään!

        Viime vuonna kun kävimme äiti Teresan hoitokodissa oli siellä viisi aivan pientä muutaman kuukauden ikäistä joita pääsimme tapaamaan lisäksi hylättyjä naisia jotka olivat käsi ojossa tervehtimässä meitä. Kyllä karkit tietysti maistuvat, mutta olen ajatellut että kirjoitus/piirustustarvikkeista on pidempi ilo ja niitä ei varmasti ole monella vanhemmalla varaa ostaa. Käymme vuosittain ja tammikuussa taas kuudeksi viikoksi.

        Samaa mieltä ketjun asiallisuudesta.


      • Omat matkat Intiaan
        seitsemäs kerta kirjoitti:

        Viime vuonna kun kävimme äiti Teresan hoitokodissa oli siellä viisi aivan pientä muutaman kuukauden ikäistä joita pääsimme tapaamaan lisäksi hylättyjä naisia jotka olivat käsi ojossa tervehtimässä meitä. Kyllä karkit tietysti maistuvat, mutta olen ajatellut että kirjoitus/piirustustarvikkeista on pidempi ilo ja niitä ei varmasti ole monella vanhemmalla varaa ostaa. Käymme vuosittain ja tammikuussa taas kuudeksi viikoksi.

        Samaa mieltä ketjun asiallisuudesta.

        Ja kaukana asiallisuudesta! Lähdette jakamaan karkkeja ym. vieraille lapsille Intiassa, niin ei tarvitse lainkaan ihmetellä sitten, että joka paikassa missä pysähdyt saat valtavan lauman ympärillesi kaikenlaista kerjääjää. Miettikääpä miltä tuntuisi, kun ulkomaalaiset 60-kymppiset alkaisivat jakamma teidän lapsillenne taikka lapsenlapsille karkkeja... Ruokitte vain entisestään käsitystä, että kaikki länkkärit on rikkaita ja heillä on pohjaton rahapussi. Älkää opettako kerjäämään!
        Jos viette jotain, niin avustakaa jotain koulua taikka orpokotia, ostakaa paikallisilta yrittäjiltä tavarat ja palveluja.
        Olen kiertänyt jonkun verran Intiaan, tuttaville olen viennyt täältä jotain "fazerin sinistä" ja jotain pientä, mutta mitään karkkeja en ole alkanut jakamaan lapsille ajellessani maaseudulla. Riittää kun näyttää otetut kuvat kameralta ja on kylällä kauppiaalle suuri kunnia, kun pääsee myymään jotain ulkomaalaiselle matkustavaiselle.
        Maaseudulla liikkuminen Intiassa on siitä mukavaa, että saa suhteellisen rauhassa liikkua ja on kiva kuvat ihmisiä arkisissa askareissaan. Kuvassa kaksi miestä oli matkalla ties minne Mulshi Laken lähellä. http://aijaa.com/5uwouL


    • gooalainen

      goa on vaurainta intiaa, mutta sinne tulee köyhiä töihin turistikaudeksi kasmirista ( missä oli katastrofi tulvat syksyllä) ja karnatakan osavaltiosta.
      parhaiten auttaa ostamalla esim. hedelmäkauppiailta hedelmiä ja syömällä esim. rantabaareissa missä on hyvää ja edullista ruokaa. yleensäkkin käyttämällä paikallisia palveluita. ihmiset ovat todella ystävällisä ja auttavaisia , mutta vähän varautuneita.

      • Maharashtra rikkain

        Missä sellaisen väitteen tueksi löytyy, että Goa on vaurainta Intiaa? Intian ylivoimaisesti rikkain osavaltio on, Bollywoodin ja miljardöörien Maharashtra. Viime vuonna kolme maailman kymmenestä rikkaimmasta ihmisestä tuli sieltä. Joissakin yhteyksissä jopa Keralaan on yhdistetty rikkaus. Goan rikkaus lienee vain joidenkin turistien blogikirjoituksissa.

        Silti en veisi mitään täältä mukanani, vaan ostaisin paikallisia tuotteita paikallisilta kauppiailta. Siinä paras apu.


    • Ei rahaa

      Karnatakasta tulee Goalle 70%-80% työntekijöista
      jos avustaa koulua taikka orpokotia, älkää antako rahaa

    • kymmenes kerta

      Mikäli sinulla ei ole varattu koko ajaksi majoitusta, niin suosittelen poistumista Pohjois-Goasta etelään, siellä on huomattavasti rauhallisempaa. Helposti voit vaihdella majapaikkoja eri rannoilla. Ainoa aika, jolloin majapaikka voi olla vaikea löytää on joulun ja uudenvuoden välillä, silloin ei kannata vaihtaa paikkaa ilman tietoa seuraavasta majapaikasta.

      Hampiin minäkin lähtisin, vaikka ei Goassa olekaan. Paikallinen matkatoimisto järjestää sinulle edullisen matkan junamatkoineen, hotelleineen ja oppaineen. Junamatka on hieno. Eteläisestä Goasta ei ole kuin reilun tunnin matka Gokarnaan, joka on myös hieno paikka Karnatakan puolella, esim. bussilla Karwariin ja siitä taksilla Gokarnaan.

      • Eka kerta

        Kiitos hyvistä ja asiallisista vastauksista.
        Totta on, että kerjäämään ei ketään kannata opettaa.. sen kyllä olen tiennyt jo 40 vuoden ajalta, joilla näitä reppumatkoja olen tehnyt. Tuo oli hyvä näkökanta, että paikalliselta kauppiaalta, paikallisia tuotteita viemisiksi ja kiitokseksi.
        Sen verran olen erimieltä valokuvaajan kanssa, että ottamasi kuvan näyttäminen on aika
        pieni kiitos kuvattavalle. Itse olen teettänyt kuvat ja vienyt ne aina kuvattaville.
        Ja tietty,, sen kynän, muistilehtiön, tai jotain muuta pientä aina olen mukaan antanut.

        Nyt tutustumaan Gokarnaan. En ole koskaan edes kuullut siitä.


      • Maharashtra rikkain
        Eka kerta kirjoitti:

        Kiitos hyvistä ja asiallisista vastauksista.
        Totta on, että kerjäämään ei ketään kannata opettaa.. sen kyllä olen tiennyt jo 40 vuoden ajalta, joilla näitä reppumatkoja olen tehnyt. Tuo oli hyvä näkökanta, että paikalliselta kauppiaalta, paikallisia tuotteita viemisiksi ja kiitokseksi.
        Sen verran olen erimieltä valokuvaajan kanssa, että ottamasi kuvan näyttäminen on aika
        pieni kiitos kuvattavalle. Itse olen teettänyt kuvat ja vienyt ne aina kuvattaville.
        Ja tietty,, sen kynän, muistilehtiön, tai jotain muuta pientä aina olen mukaan antanut.

        Nyt tutustumaan Gokarnaan. En ole koskaan edes kuullut siitä.

        Intiassa on asukkaita sen verran, että saat varata aika ison repun, kun alat jakelemaan tavaraa siellä. Näytä vaan ottamasi kuvat heti ja jatkat matkaa. Saat kyllä ihmisiä ympärillesi ihan riittävästi muutenkin.
        Kerjäämistä ei todellakaan kannata opettaa, koska monille käy niin, että kunnon koulutus jää, kun opitaan kerjääminen. Kerjääminen on Intiassakin bisnes!
        Liikenteessä on viisainta pitää auton ovet lukittuina ja liikennevaloihin pysähtyessä tulee yleensä useampikin alaikäinen kukkien myyjä, joka sitten kiikuttaa rahansa kiltisti jossain kauempana olevalle aikuiselle. Moottoripyörällä liikenteessä pysähtyessä liikennevaloihin tulee paikalle likaisella rätillä peilinpuhdistajia, pahaa tietty tekee vilkkaan liikenteen seassa pienten lasten käyttäminen tälläiseen kerjäämiseen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      154
      2646
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1996
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      1991
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1786
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1540
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1306
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1202
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1198
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1171
    Aihe