72 000 velka

terapia

ulosotossa, ja nyt jäin työttömäksi, millä siitä koskaan selviää?????? no eipä millään

13

683

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 16+1

      Suurinpiirtein saman verran oli velkaa minullakin ulosotossa kun muutin Tallinnaan elämään työmarkkinatuella. Osoite on Suomessa poste restante eikä siellä kukaan tiedä että asunkin Virossa.

      Mitään en ole maksanut enkä aiokaan maksaa. Että vouti ja paskamaa Suomi voi vaan masentua siihen tietoon. Heheheh.

      • voivoih

        En ymmärrä sillä kehumista, että on yhteiskuntaa hyväksikäyttävä narsistinen loinen. Töissä olevathan maksavat sinun loisimisesi. Oikeastaan sinun työmarkkinatukesi pitäisikin katkaista.

        Ja jos velkaa kerran ottaa, pitää sen myöskin maksaa, niin se vain on. Ylipäätään, sellainen henkilö joka lainaa rahaa toiselta, eikä maksa lainaa takaisin, on varas. Mielestäni lainan maksamatta jättäminen on täsmälleen sama asia kuin ryöstäisi jonkun kadulla.


    • 19+17

      On todella ihana tunne olla vapaana herrasmiehenä täällä Tallinnassa, varsinkin kun tiedän että kun minä istun nauttimassa hyvää cappuccinoa, konjakkia ja leivosta laadukkaassa kahvilassa niin samaan aikaan vajakit suomessa laahustavat töihin ankein kasvoin.

      Porot hei, äänestäkää sellaiset poliitikot että saadaan se perustulo ja pian. Sitten minunkaan ei tarvitse täytellä kerran kuussa kelan nettisivulle työtön työtön ja työttömyys jatkuu..

      Vttu kun naurattaa takuueläkettä ja perustuloa odotellessa.

      • fhhgf

        Mahtaa joo naurattaa parisataa euroa kuussa =) Minä tienaan saman neljässä tunnissa eikä hikeäkään pukkaa :) Että hyvät kahvit sulle vaan :D


      • ei onnaa

        Jos kaikki toimisi niin kuin sinä, olisi Suomi konkassa hetkessä. Itse äänestäisin sellaista poliitikkoa, joka katkaisee kaikki tuet kaltaisiltasi loisijoilta.


      • Bitch1232

        Vähäänpä tyydyt, mutta ole onnellinen. Tiukkaa luulis tekevän, jollei sinulla ole muuta tuloa.


      • velaton
        fhhgf kirjoitti:

        Mahtaa joo naurattaa parisataa euroa kuussa =) Minä tienaan saman neljässä tunnissa eikä hikeäkään pukkaa :) Että hyvät kahvit sulle vaan :D

        Ajattelin ihan samaa, että kyllä se varmasti ankeeta tulee olemaan, kun vuosia ja vuosia tekee tälläistä:

        " ....minunkaan ei tarvitse täytellä kerran kuussa kelan nettisivulle työtön työtön ja työttömyys jatkuu.."

        ja voi vaan haaveilla muutaman vuoden päästä sitä että joku syö laadukkaassa kahvilassa leivosta :) ja tollasesta kirjoituksesta huomaa, että on pikkasen pihalla kun yleistää sen että laahustetaan töihin abkein kasvoin.....Aika moni menee ihan ilosesti, että saa asua omassa kodissa ja ei tarvii pakoilla koko ajan jotain....


      • Yks työtön..

        Työmarkkinatuki on peräti 522 Euroa netto / kuukausi, en oikeen usko että sillä kovin herroiksi elelee Tallinnassakaan.


    • helppoa kun osaa

      Mitäs jos möisit sen asunnon, johon olet tuollaisen lainan ottanut, ja maksaisit velkasi pois?

    • Standard Oil

      Totuushan on niin, että Suomessa oleluyhteiskunnan edut ovat huikeat. Täällä todellakin elää ihan kivasti tekemättä mitään.

      Verottaja pitää huolen ettei työtekemällä tule elämään kuin Rockefeller.

      Itse olen perusoulun ja lukion jälkeen opiskellut n 5 vuotta. Tulot 3400 kuussa miinut verot.. minulle jää noin 2300 euroa josta maksan vuokran (asun Helsingissä) työpaikkaruokailun, laskut ja autoon liittyvät kulut. Ei jää montaa satkua elämiseen.

      Olen selvittänyt Kelan laskurilla, että työttömäksi jäädessäni saisin samaa tasoa olevan toimeentulon tukineen ja etuuksineen. Rahallisesti kannattavinta olisi hankkia masennus tai muu mt diagnoosi jolloin saisi palkkaan suhteutetun eläkkeen etuineen.

      Loppupäätelmät = työ ei kannata. Heikoimmista huolehtiminen on Suomessa niin korkealla tasolla ettei sitä moni tajuakkaan.

      • tyytyväinen

        Samat tulot minulla akateemisen koulutuksen hankkineella. Miten niin ei työ kannata ? Mitä mielekästä on olla työttömänä tai masennusta sairastavana ? Mielummin teen töitä ja tienaan nettona tuon 2300-2400 euroa/kk. Tuolla summalla elää ainakin perheellisenä yli 100 000 asukkaan kaupungissa täällä Keski-Suomessa.


      • Jyskä
        tyytyväinen kirjoitti:

        Samat tulot minulla akateemisen koulutuksen hankkineella. Miten niin ei työ kannata ? Mitä mielekästä on olla työttömänä tai masennusta sairastavana ? Mielummin teen töitä ja tienaan nettona tuon 2300-2400 euroa/kk. Tuolla summalla elää ainakin perheellisenä yli 100 000 asukkaan kaupungissa täällä Keski-Suomessa.

        Mistä noin surkeaa palkkaa saa? Keskituloisena saa kätee keski-suomes vähintää 3200€/kk


      • 17+18
        Jyskä kirjoitti:

        Mistä noin surkeaa palkkaa saa? Keskituloisena saa kätee keski-suomes vähintää 3200€/kk

        "Mistä noin surkeaa palkkaa saa?"

        Hölmö! Puolet työntekijöistä saa mediaanipalkkaa vähemmän, etkö sitä ymmärrä? Mediaaniansio oli viime vuonna yksityisellä sektorilla kokoaikaisten kuukausipalkkaisten keskuudessa 3100 euroa, miehillä 3533 euroa ja naisilla 2748 euroa.


    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      412
      4205
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      235
      2078
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      68
      1540
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      157
      1357
    5. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      66
      1029
    6. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      167
      1015
    7. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      131
      988
    8. Hallitus korottaa yleisen arvonlisäveron 25,5 prosenttiin

      Yleisen arvonlisäveron kiristäminen 1,5 prosenttiyksiköllä on hallituksen järein toimi kehysriihessä. Se voi tuoda valti
      Perussuomalaiset
      232
      967
    9. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      923
    10. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      51
      898
    Aihe