Miten laihtua 10kiloa kuussa?

rantapallo5

Heips! Eli oon 13. vuotias teini tyttö. 8) Oon 166 pitkä ja haluisin laihtuu nopeesti kuukaudessa 10 kiloa! Olen siis nyt 72 kiloa painava xd Jatkaisin sitä pari kuukautta mutta nyt on erityisen tärkeää koska kuukauden päästä on tanssit poikien kanssa liikassa ja haluan laihtua HETI xd.
ps. En oo mikään nolo laihduttaja
pss. Oon halunnu jo kauan laihduttaa joten apuja?

Kiitos neuvojille!

psss. Bliis ei mitää negatiivista x.o

39

995

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eipä tossa auta kun vetästä joku kisadietti

      • kdkdld

        1.älä syl herkkuja tai käytä paljoa voita
        2. Käy lenkill väh 5. Kertaa viikos.
        3, tee jumppa 1-2 kertaa päiväs (jumppa alhaal)
        4,venyttele

        Jumppa:


    • hymiö2014

      Ruoka: Syö kohtuullisesti eli esim. Aamupala: Klementiini
      Lounas: Lautasellinen ruokaa (puolet salaattia!)
      Välipala: Energiapatukka
      Päivällinen: Semmonen joku salaatti
      Iltapala: Leipä
      Ja jos tulee sietämätön nälkä älä syö karkkia äläkä ahmi!

      Liikunta: Mene välkällä ulos, käy joka päivä väh. 2 km. Juoksulenkillä, venyttele, jumppaa mutta muista että juostessa laihtuu eniten!

      • hymiö2014

        Ainiin ja kirjaa ylös liikkumiset ja syömiset. Auttaa.


      • laihdutus666
        hymiö2014 kirjoitti:

        Ainiin ja kirjaa ylös liikkumiset ja syömiset. Auttaa.

        tärkeää on syödä hyvin! älä jätä aterioita väliin mutta äläsyö liikaakaan(:


      • dkdjdkdps

        mielummin aamulla leipä ja illalla klementiini... Aamupala on päivän tärkein ruoka!


      • dkdjdkdps
        dkdjdkdps kirjoitti:

        mielummin aamulla leipä ja illalla klementiini... Aamupala on päivän tärkein ruoka!

        ja muista pitää viikossa yksi palautuspäivä, se on tärkein! eli jokin kevyt lenkki,ei mitään tappotreeniä


      • jeesus

        Hymiö2014 on varmaan suomen tyhmin ihminen

        Tollanen ruokavalio on täyttä paskaa.
        Se on vaan paskaa.

        Syö noin niin kuihdut anorektiseks vitun rusinaks


      • eitvnmukaanpliis

        HEI EI! Tää on just tää pahin virhe minkä aina laihduttajat tekee! Jos ruokaa syö vähän ja tekee liikuntaa samaan aikaan, lihakset eivät saa tarpeeksi ravintoa kasvaakseen vaan ns ''syövät itse itsensä'' Esimerkiksi jos ei ole syönyt kunnolla, ei jaksa juosta pidempään tai tule nopeasti paha olo. Tärkeää on syödä ruokaympyrän mukaan. 5 kertaa päivässä, aamulla kuin kuningas, vaikka kaurapuuroa, päivällä kuin porvari ja illalla kuin talonpoika. Liikkunnan jälkeen syö paljon proteiineja, kuten kananmunia, jogurttia.. ja jos olet mainosten vanki, syö niitä energiapatukoita, mutta se ei yksinään riitä, tuskin edes oikeasti auttaa....


    • nurinkurinen henkilö

      Ei ole mahdollista laihtua 10kg kuussa, ilman että terveys kärsii, ja muutenkin se on todella todella haastavaa. Jos haluaa laihduttaa, se kannattaa tehdä hitaasti ja varovasti, eikä ainakaan lyödä yli. Pitää myös osata lopettaa ajoissa. Itse en edes suosittelisi laihdutusta vielä siksi, koska et ole merkittävästi ylipainoinen, ja olet vielä kasvavassa iässä, joten siitä on enemmän haittaa, kuin hyötyä. Pitkän ajan tähtäimellä annan kuitenkin semmoisen ohjeen, että jos oikeasti haluat laihtua, tee se hitaasti ja asteittain, ja jossain kuudenkymmenen kilon kohdalla viimeistään et enään yritä laihtua, mutta voit toki silti urheilla ja syödä terveellisesti. Ja sanon näin kritisoivasti laihdutukselle, koska vaikken itse alkujaan ollut lihava, painoindeksi 22, halusin laihtua, mutta onneksi siihen puututtiin nopeasti, kun se huomattiin. Nyt yritän toipua, ja olen päättänyt, ettei paino saa tippua viidenkymmenen kilon alapuolelle, tai homma menee taas yli. En suosittele semmoista kenellekkään.

      • terveys

        Ja ei ainakaan tytöille.
        Voi tulla erlaisa hormoni häiriöitä js muuta sellaista.


      • painokiinnostaa

        8kg .n päässy ,siten tkuiukaudessa.Ekat 3.v mni ihan helpolla sitten tuli takapappia.takaisin 2;teen kiloon
        Sitte vaan jatkoin diettiå.kolne vbiikkoo ja viis kilöoo pois .
        Ei siinä juuri mitään voi syödä,koko ajan hirvee nälkä,mutt siihenkin tottuu.

        P.S.enkka laihditus kolmessa kk.18 kg.
        Enkä koskaan oo ollut mitenkään lihava,tai ees enkä tukeva,mu VAAN KIINNOSTAA ,miten paljon pystyy laihtuun ja missä ajassa.


    • öyööööööööööööök

      166cm ja 72 kg. Hyi helvetti! Ite oon 172 ja painan 61kg ja olen poika. Onko kaikki tytöt oikeasti noin painavia?

      • laiha

        Ei tosiaankaa. Ite oon 13v tyttö oon 165cm ja 38kg


      • depsu
        laiha kirjoitti:

        Ei tosiaankaa. Ite oon 13v tyttö oon 165cm ja 38kg

        Sä ootko jo pelkkä tikku ja sinä poika siellä.. Naiset painaa ihan luonnollisesti enemmän kuin miehet ja sama juttu tyttöjen ja poikien kesken.
        Ja aloittaja et mitenkään saa pudotettuu 10kg läskiä pois kk.. Sul kuihtuis loputkin lihakset ja lihoisit entistä painavemmaksi.. Semmonen 2kg kk on jo realistinen. Ja usko pois ei ne pojat yleensä kato hirveesti et millanen pari on, kun yrittää keskittyy siihen tanssiin. Ja sä kasvat joka tapauksessa vielä jolloin painokin tasautuu mut opeettele terveellisempiä elämäntapoja. Ala lenkkeileen tai jokin liikuntaharrastus ja liiku kerralla väh. 1h ja reipasta tahtia, joku 3-6x vk on aika hyvä määrä :)


      • jotainrajaa
        depsu kirjoitti:

        Sä ootko jo pelkkä tikku ja sinä poika siellä.. Naiset painaa ihan luonnollisesti enemmän kuin miehet ja sama juttu tyttöjen ja poikien kesken.
        Ja aloittaja et mitenkään saa pudotettuu 10kg läskiä pois kk.. Sul kuihtuis loputkin lihakset ja lihoisit entistä painavemmaksi.. Semmonen 2kg kk on jo realistinen. Ja usko pois ei ne pojat yleensä kato hirveesti et millanen pari on, kun yrittää keskittyy siihen tanssiin. Ja sä kasvat joka tapauksessa vielä jolloin painokin tasautuu mut opeettele terveellisempiä elämäntapoja. Ala lenkkeileen tai jokin liikuntaharrastus ja liiku kerralla väh. 1h ja reipasta tahtia, joku 3-6x vk on aika hyvä määrä :)

        Siis naiset painaa pituuntensa verraten vähemmän,kuin miehet.
        Jaa,miksi?
        Koska naisilla rasvaprosentti on yleensä korkeampi,kuin miehillä.
        Lihakset painaa enemmän,kuin läski.

        Eli samanpituinen mies ja nainen,niin mies painaa yleensä aika paljon enemmän.

        Tällä nyt ei oo mitään merkitystä ko. kysymykseen,mutta tuli vaan aiheeksi.

        Eikä laihduttamalla voi lihota,sekin on ihan fysiikan lakien vastaista.
        Jos syö vähemmän,kuin kuluttaa niin laihtuu ja toisinpäin.


      • marsuu

        Hyi vittu mikä pikku lanka jätkä! Tulee huutelee tänne jotain et tää tyttö olis läski!

        ETKÖ SÄ TAJUA KUINKA TÖRKEETÄ JA TYHMÄÄ SUN KÄYTÖS ON?!?
        JOTKUT ON TEHNY JOPA ITSAREITA TOLLASTEN SÄÄLITTÄVIEN TYYPPEJEN TAKIA!!!


      • Marsuun puolella
        marsuu kirjoitti:

        Hyi vittu mikä pikku lanka jätkä! Tulee huutelee tänne jotain et tää tyttö olis läski!

        ETKÖ SÄ TAJUA KUINKA TÖRKEETÄ JA TYHMÄÄ SUN KÄYTÖS ON?!?
        JOTKUT ON TEHNY JOPA ITSAREITA TOLLASTEN SÄÄLITTÄVIEN TYYPPEJEN TAKIA!!!

        Tämä kommentti ei varmaan ole tarkoitettu tähän viestiin vaan aikaisempaan??:o


      • mäkans

        Mä oon 170cm ja painan 60kg ja olen mielestäni paksu... Olen 12v......


      • Ei ole trolli lupaan
        depsu kirjoitti:

        Sä ootko jo pelkkä tikku ja sinä poika siellä.. Naiset painaa ihan luonnollisesti enemmän kuin miehet ja sama juttu tyttöjen ja poikien kesken.
        Ja aloittaja et mitenkään saa pudotettuu 10kg läskiä pois kk.. Sul kuihtuis loputkin lihakset ja lihoisit entistä painavemmaksi.. Semmonen 2kg kk on jo realistinen. Ja usko pois ei ne pojat yleensä kato hirveesti et millanen pari on, kun yrittää keskittyy siihen tanssiin. Ja sä kasvat joka tapauksessa vielä jolloin painokin tasautuu mut opeettele terveellisempiä elämäntapoja. Ala lenkkeileen tai jokin liikuntaharrastus ja liiku kerralla väh. 1h ja reipasta tahtia, joku 3-6x vk on aika hyvä määrä :)

        Siis mitä sä selität vittu mun kaverin äiti paino. 120kg kahes viikos se pudotti painoo yli 10kg . Se söi vähän ja sit se ajo sil kunto pyöräl ja kävi kävely lenkil että YOLO


      • Mitä tapahtuu???
        mäkans kirjoitti:

        Mä oon 170cm ja painan 60kg ja olen mielestäni paksu... Olen 12v......

        Oon 12v., ja oon 153cm/35kg!!!


      • Nekau
        Ei ole trolli lupaan kirjoitti:

        Siis mitä sä selität vittu mun kaverin äiti paino. 120kg kahes viikos se pudotti painoo yli 10kg . Se söi vähän ja sit se ajo sil kunto pyöräl ja kävi kävely lenkil että YOLO

        Mitä enemmän rasvaa sen nopeammin ja helpommin alussa se rasva lähtee ja sitten jossain vaiheessa sitä on vaikeampi saada pois eli n.70kg on todella vaikea pudottaa painoa mutta yli 100kg alussa niin helppoa että huhhuh


      • Nnekkutikkuu

        Naiset painaa yleensä aina enemmän ku pojat murrosiässä paino voi jopa kaksinkertaistua joten voitko olla hiljaa toi on tosi törkeetä ja miten ees päädyit lukee tälläsiä ku tuut muutenki vaa haukkuu...tää keskustelu on vähä vanha mut alko ärsyttää tollane käytös


      • xdklhiygi

        13-16 vuotiaana keho muuttu nopeasti eikä omaa painoa voi yksinkertasesti mitata vielä omaan pituuteensa! Miehillä painaa useimmiten lihakset ja ns massa kun taas naisilla on enemmän rasvaa ja lantioluut ovat suuremat kuin miehillä.

        ''Onko kaikki tytöt oikeasti noin painavia?'' Missä olet elämäsi elänyt? Pellollako?


      • Älkääsyrjikö

        Jaah. Ite painan jotain 64-65 riippuen onko syönyt. Pituutta mulla on 176 ja lihaksiakin löytyy. Ja tytöt painaa suhteellisesti vähemmän kuin pojat. Täytyy kumminkin muistaa että ihmisiä on erilaisia,on lihavia tyttöjä ja lihavia poikia.Se riippuu ihan geeneistä ja ruokavaliosta.


    • painovaihtelee

      Viis kiloo voit saada pois,kun ett käytännössä syö oikeastaan mitään,sen vaan minkä tarvitsee.
      Nälkä on koko ajan,mutta siihen tottuu aika pian.

      Liikunnalla painonpudotus on tosi hidasta,mutta se on se kestävämpi tapa.

      Heti laihtumiseen ei oo muuta keinoa,kuin olla syömättä ja kuluttaa minkä ehtii.
      Ei se terveellistä oo,mutt ei siihen kuole.

      • 1241r24r35134

        Saunassakin kuulemma laihtuu 1kg??


    • Moi!

      Koska olet vielä nuori, sinun olisi pikaisen laihduttamisen sijaan parempi keskittyä terveellisiin elämäntapoihin. Muun muassa säännöllinen liikunta, ravitseva ruoka ja riittävä lepo kuuluvat näihin. Tällaiset elämäntavat tuovat elämään ylipäätään hyvää oloa. Äkkinäinen laihduttaminen sen sijaan on vaaraksi kasvulle ja kehityksellesi. Olet kuitenkin vielä kasvava nuoren naisenalku.

      Terkuin NettiSaapasohjaajat Tuija ja Nina Lapinlahdelta

    • herkkuli__

      Ei onnistu 10kg kuukaudessa noilla spekseillä. Tärkeintä on et jätät sokerin ja turhan suolan ja rasvan pois. Eli ei esim. sipsejä eikä jäätelöä. Lihaa kannattaa syödä edelleen.

    • Haluun laihtua

      Mää oon 13 vuotias tyttö ja oon 173cm pitkä ja painan jotain 80 kg, mun paino häirittee mua ihan vitusti, kun kävin terkkarille niin se sano että mää näytän kyllä normaalipainoselle ja kun mun menkat alko kesälomalla niin se sano että se paino voi johtua murrosiästä että se paino tasaantuu aikanaan. Mää liikun kyllä aika paljon ja syön terveellisesti ja tälleen, mutta apua...,
      Miten saan painon pudotettuu nopeesti mutta ei liian nopeesti...
      Ihanne paino olis jotain 65-70kg

      • Trollhättan

        Harrasta liikuntaa yksinkertasta eikö?


      • auttakaaaaqa

        mä oon 13 ja oon 155 pitkä ja painan 48 kiloo et oonko normaali painone?


    • :)))

      juokse kahdessä päivässä suomesta afrikaan. ja ole sielä 27päiväks (laiduttat ainakin 30kg!!!))

    • t 13v

      Jos laihdut 10kg kuussa ni hiukset ja iho ja kaikki muukin kärsii, siks se pitää tehä hitaasti. Lihakset ei kasva jollet syö tarpeeks, eli kun alat liikkua enemmän ni pitää myös syödä enemmän että lihakset saa ravintoa eikä koulu ala mennä perseelleen. Jos vaan vähennät syömistä ni et näytä enää terveeltä. Lisäks laihduttaminen on ylipäätään tyhmää, koska kaikki paino joka lähtee nopeesti on pelkkää nestettä ja palautuu takasin heti ku lopetat.

      • sannuliiniss

        oot oikees


    • 6262

      Ite olen 162cm ja 35kg
      Mut en tajua minne lihakset
      Mahtuukinnvedän 250 miesten punnerrusta ihan helposti juosen 600m 2,5min:ssa.
      Ja vedän keikkojakin joka päivä 25-70
      Että taijan olla niin laiha että ei oikeen lihakset kasva kun olen vielkin noin liha vaikka olen jo tolla treenillä 2v. Vetöny mutta eis e vaan kasva ja veljeni valittaa sitä kun häpeä kokoajan mun tikku maisuutta vaikka itekkin on erittäin laiha,on 170cm pitkä ja 50kg

    • Aaskk

      Mä tunnen itseni läskiksi. Olen jotain 169cm ja painan 67

    • Lykktryköön

      Syö terveellisesti ja nimenomaan säännöllisesti. Jätä herkut pois, käy tekees vaikka 1h sauvakävely 2x viikossa vaikka ja jotain juoksulenkki. Mut jos teet pitkää kävely lenkkii niiniin se kuluttaa eniten.

    • znzkkzkxkxnxnx

      Ei todellakaan mitään energia patukoita niissä on ihan järkysti sokeria ja kaikkee epäterveellistä.... mul o kyl ollu syömis häiriö et ehk mä oon huono antaa neuvoja :/

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      168
      2891
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      2051
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      2024
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1835
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      69
      1567
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1323
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1222
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      10
      1211
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1193
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1181
    Aihe