Työvoimapula

Minä olen työtön...

Olen jo pitkään miettinyt miten Suomessa voi olla työvoimapula kun työttömiä on satojatuhansia. Millähän alalla se työvoimapula sitten mahtaa olla? Koko ajan duunareita laitetaan pihalle joka alalla... Työnantajathan ovat tietysti sitä mieltä että Suomeen pitää saada halpoja työntekijöitä esim. Baltiasta. Koko työvoimapula on kapitalistista kusetusta. Suomalaiset duunarit pihalle ja halpoja ulkomaalaisia vaan tilalle. Kattokaa mitä esim. Nokialle kävi. Pääoman vapaa liikkuvuus on nykyään se mikä määrää...

7

101

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kataonna

      Kyllä monella alalla on työvoimapula. Omasta kotikaupungista lähti 2 yritystä Viroon kun eivät saaneet porukkaa töihin. Ei kuulemma kannata kun ansiosidonnaisella pärjää niin hyvin. Sinne lähti 50 työpaikkaa ja se juna meni jo.

      • Väärä "syy"

        Googlettelepa huvikseen virolaista verotusta... siinä se todellinen syy firmonen siirtymiseen etelänaapuriin on.


      • +2+

        Työvoimapula ei tarkoita sitä, että olisi puutetta työvoimasta vaan tietynlaisesta, esim. tietyn koulutuksen saaneista työntekijöistä. Pieni mutta merkittävä ero.


      • kataonna
        Väärä "syy" kirjoitti:

        Googlettelepa huvikseen virolaista verotusta... siinä se todellinen syy firmonen siirtymiseen etelänaapuriin on.

        Eipä tarvitse googlettaa kun ihan itse omin pikku silmin näin, että vaikka kuinka oma työpaikkani etsi porukkaa töihin, ei ollut tulijoita. Ja työpaikassa EI ollut mitään vikaa.


    • aretuqrtuy

      Meillähän on oikeasti aivan valtava työvoimapula. Tosin missäänhän ei ole sanottu että pulaa olisi työntekijöistä joille tarvii maksaa palkkaa. Pulaa on nimenomaan ilmaistyövoimasta jota päättäjien mielestä pitäisi välittömästi saada joka paikkaan.

    • Työvoimapula totta

      Millä tahansa alalla vallitsee työvoimapula, jos entisiä potkitaan pihalle, osa lähtee itse, osa jää eläkkeelle, eikä uusia palkata tilalle. Tätähän tää on ollut jo 90-luvun alusta alkaen, edelleen esim terveydenhoidossa on krooninen työvoimapula, mutta paikkoja ei kumma kyllä ole haettavana.

    • itse aiheutettua

      Lääkäripula on yksi pula jota lääkärit itse ylläpitävät. Vastustavat ankarasti että koulutettaisiin enemmän lääkäreitä.

      Ja tämä pelkästä rahanahneudesta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      243
      3869
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2318
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2121
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      91
      2027
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      93
      1704
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1391
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1301
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1297
    9. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      303
      1236
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    Aihe