Lunan siskolle nimeksi Lumaria?

Moonchild8

Vai ovatko nimet keskenään liian samanlaiset?

50

219

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mielipide1

      Lumaria vaikutttaa minusta ihan ok nimeltä :) , mutta ehkä liian samanlaiselta kuin siskon nimi.

    • phyyh

      Hyh hyh!

    • sÖPö

      Kaunis, mutta itse ehdottaisin jotain perinteisempää :

      Laura
      Linnea
      Lisa/Liisa tms :)

    • Täti

      En erikoisemmin pidä Lumariasta, se vaikutta jotenkin liian keksityltä, mutta valintahan on teidän:)

      Lunan sisko voisi olla
      Lumi, Leni,
      Lili(an), Liana,
      Lenita, ...

    • mun list...

      Luna on kuu ja Selene on kuun jumalatar. Ehdotan siis Selene.

      • ...

        Niin ja Mira on tähti ja Aurora valo.

        Mira
        Aurora
        Selene
        Iris
        Stella


    • ...

      Lyhentäisin Lumarian nimeksi Lara.

    • jonnin joutavaa

      Ettekö nyt jumalauta ihmiset osaa antaa vekaroillenne ihan normaaleja nimiä? Pakko antaa joku väkisinväännetty exshoottinen pellenimi, koska onhan se meidän Ricuel- Pelleriina niin ihq ja erikoinen

      • APluna

        Minulla on kaiketi kuitenkin ,lapseni äitinä suunnitella hänelle mieleistäni nimeä? Lumaria on yhdistelmä edesmenneen ystäväni "Maria" & isoäitini "Lucia" nimistä :) en tietoisesti halunnut mitään "erikoista" vaan halusin kunnioittaa molempia.


      • Apluna
        APluna kirjoitti:

        Minulla on kaiketi kuitenkin ,lapseni äitinä suunnitella hänelle mieleistäni nimeä? Lumaria on yhdistelmä edesmenneen ystäväni "Maria" & isoäitini "Lucia" nimistä :) en tietoisesti halunnut mitään "erikoista" vaan halusin kunnioittaa molempia.

        Hups :D eli siis oikeus suunnitella hänelle .


      • lellu.
        APluna kirjoitti:

        Minulla on kaiketi kuitenkin ,lapseni äitinä suunnitella hänelle mieleistäni nimeä? Lumaria on yhdistelmä edesmenneen ystäväni "Maria" & isoäitini "Lucia" nimistä :) en tietoisesti halunnut mitään "erikoista" vaan halusin kunnioittaa molempia.

        Tokihan sinulla on oikeus. Mutta voisi kai sitä hieman miettiä lapsensa parastakin. Joutuu elämään vähintään 18v nimensä kanssa. Erikoinen nimi ei todellakaan ole joka paikassa mikään etu.


      • Lumariankannalla!
        lellu. kirjoitti:

        Tokihan sinulla on oikeus. Mutta voisi kai sitä hieman miettiä lapsensa parastakin. Joutuu elämään vähintään 18v nimensä kanssa. Erikoinen nimi ei todellakaan ole joka paikassa mikään etu.

        Erikoinen nimi on tässä tapauksessa kaunis :)! Tuskin sinua haittaa, että hän halusi yhdistää tärkeiden ihmisten nimet, ja luoda niistä jotain kaunista?


      • Pientä rajaa!
        APluna kirjoitti:

        Minulla on kaiketi kuitenkin ,lapseni äitinä suunnitella hänelle mieleistäni nimeä? Lumaria on yhdistelmä edesmenneen ystäväni "Maria" & isoäitini "Lucia" nimistä :) en tietoisesti halunnut mitään "erikoista" vaan halusin kunnioittaa molempia.

        Jos haluat kunnioittaa molempia, mikset sitten kunnioita antamalla lapselle nimeksi Maria Lucia tai Lucia Maria? Lumaria on muovisen lampunkuuloinen tekotaiteellinen nimi, joka ei yhtään kunnioita ketään, päin vastoin! Entinen häpäiset itsesi nimeämällä lapsen naurettavalla nimihirvitykselle, jos oikeitakin nimiä olisi tarjolla.


      • 666.
        Lumariankannalla! kirjoitti:

        Erikoinen nimi on tässä tapauksessa kaunis :)! Tuskin sinua haittaa, että hän halusi yhdistää tärkeiden ihmisten nimet, ja luoda niistä jotain kaunista?

        No ei todellakaan ole kaunis! Peräpotriinakin olisi kauniimpi nimi.


      • Lunan&Lumarianäiti
        Pientä rajaa! kirjoitti:

        Jos haluat kunnioittaa molempia, mikset sitten kunnioita antamalla lapselle nimeksi Maria Lucia tai Lucia Maria? Lumaria on muovisen lampunkuuloinen tekotaiteellinen nimi, joka ei yhtään kunnioita ketään, päin vastoin! Entinen häpäiset itsesi nimeämällä lapsen naurettavalla nimihirvitykselle, jos oikeitakin nimiä olisi tarjolla.

        Nimihirvitys ei todellakaan !! Se on kaunis nimi ja kunnioitan läheisiäni haluammallani tavalla kiitos vain :), lapsi on minun enkä koe häpäiseväni itseäni tai häntä millään lailla. Nimeksi tulee Lumaria Irina Anniina


      • wt-porukkaa???
        Lunan&Lumarianäiti kirjoitti:

        Nimihirvitys ei todellakaan !! Se on kaunis nimi ja kunnioitan läheisiäni haluammallani tavalla kiitos vain :), lapsi on minun enkä koe häpäiseväni itseäni tai häntä millään lailla. Nimeksi tulee Lumaria Irina Anniina

        Nimihirvitys todellakin. Lapsi on sinun? ilmeisesti tässä ei ole isää laisinkaan kuvioissa, koska toteutat hormonihuuruissasi äitiyttäsi mielivaltaisesti välittämättä siitä, mikä on lapselle parasta. Kukaan järkevä ihminen ei nimeä lapseaan nimellä, joka ei sovi edes lehmälle nimeksi.


      • Lunan&Lumarianäiti
        wt-porukkaa??? kirjoitti:

        Nimihirvitys todellakin. Lapsi on sinun? ilmeisesti tässä ei ole isää laisinkaan kuvioissa, koska toteutat hormonihuuruissasi äitiyttäsi mielivaltaisesti välittämättä siitä, mikä on lapselle parasta. Kukaan järkevä ihminen ei nimeä lapseaan nimellä, joka ei sovi edes lehmälle nimeksi.

        Lapseni isä on kuollut... Piti kai sanoa tämäkin, kun kerta tuli puheeksi & mitä tuli tähän nimihirvitys asiaan, et varmaankaan koskaan tapaa lastani :) joten voivoi minusta nimi on kaunis, järkevä & ei todellakaan karjaeläimen nimi


      • Nora Maria
        Lunan&Lumarianäiti kirjoitti:

        Lapseni isä on kuollut... Piti kai sanoa tämäkin, kun kerta tuli puheeksi & mitä tuli tähän nimihirvitys asiaan, et varmaankaan koskaan tapaa lastani :) joten voivoi minusta nimi on kaunis, järkevä & ei todellakaan karjaeläimen nimi

        Tekotaiteellinen friikkinimi, sanon minäkin. Normaali äiti ottaisi onkeensa, jos palaute kaavaillusta nimestä on tällaista ja miettisi muita vaihtoehtoja.


      • Lunan&Lumarianäiti
        Nora Maria kirjoitti:

        Tekotaiteellinen friikkinimi, sanon minäkin. Normaali äiti ottaisi onkeensa, jos palaute kaavaillusta nimestä on tällaista ja miettisi muita vaihtoehtoja.

        Lapseni ei edelleen ole friikki, nimi ei ole "tekotaiteellinen" nimi muuten tarkoittaa "Rakastettua Valoa" Lucia= Valo, Maria= Rakastettu:).. Lapsi oli isänsä rakastama valo.. Olen muuten normaali & työskentelen hoitoalalla , kiitos vain:) Lapsesta tulee Lumaria Irina Anniina & piste asia loppuun käsitelty!


      • so be it
        Lunan&Lumarianäiti kirjoitti:

        Lapseni ei edelleen ole friikki, nimi ei ole "tekotaiteellinen" nimi muuten tarkoittaa "Rakastettua Valoa" Lucia= Valo, Maria= Rakastettu:).. Lapsi oli isänsä rakastama valo.. Olen muuten normaali & työskentelen hoitoalalla , kiitos vain:) Lapsesta tulee Lumaria Irina Anniina & piste asia loppuun käsitelty!

        No hätäkös tässä, 18 vuotta myöhemmin saa Lumaria itse vaihtaa nimensä.
        Ehkä hän haluaa itseään kutsuttavan toisella tai kolmannella ristimänimellä.


    • NimiTäti

      Luna & Stella (tähti)

    • huomenna

      Stella Marcia
      Taika Maria Lucia
      Minea Lucia Maria

    • Kekkonen.

      Johan sen ap:n kirjoitustyylikin paljastaa, että kouluttamatonta wt-sakkia ollaan. Nämä lähtökohdat huomioon ottaen tuo nimi ei tule olemaan todellakaan edes pahimmasta päästä, kun ajatellaan lapsen kasvuun liittyviä riskitekijöitä.

      • Lunan&Lumarianäiti

        Kiitos kamalasti, että arvostelet kirjoitustyyliäni :)... Tiedän että kuulostan joltain 17 kesäiseltä, vaikka ikää onkin jo 33v .. Olen suorittanut kaksoistutkinnon Lähihoitaja Ylioppilas, joten en liene kouluttamaton ;)


    • tyhmyys huipusssaan

      Minusta moni muu kuin aloittaja vaikuttaa hyvin kypsymättömältä nimiä arvostellessaan.

      Eiköhän annetan kaikkien kukkia kukkia - ei se ole teiltä pois - ventovieraat ihmiset!! - jos aloittaja antaa lapselleen sellaisen nimen, millä on hänelle arvoa.

      On ala-arvoista vetää esiin apsen tulevat kärsimykset nimensä takia, varsinkaan kun niistä kärsimyksistä ei ole mitään näyttöä.
      NImestä kiusjat ovat usein aikuisia, (kuten huomaamme) eikä lapset!

      • Lunan&Lumarianäiti

        Kiitos sinulle ihanasta viestistäsi :)!! Hienoa kuulla, että vielä täältäkin palstalta löytyy niitä fiksujakin ihmisiä!

        Hauskaa loppuvuotta sinulle!


    • nins1

      Laita Lucina, kaunis ja vanha suomalaisessakin nimipäiväkalenterissa ollut nimi

    • Lunan&Lumarianäiti

      Sekin on kieltämättä kaunis nimi, mutta päädyn silti Lumariaan :)...... Jos joskus saan kolmannen nimeksi voisikin tulla Lucina

      • 112.

        No toivottavasti et saa kolmatta lasta! Noin vähäjärkisille ihmisille pitäisi tehdä pakkosterilointi.


    • Lunanäiti

      Törkeää solvata ihmisiä nimimaun perusteella!! Ilmoitan välittömästi asiasta palstan luotsille!! Onko oikein leimata ihmisiä, vain eriävän maun perusteella??

      • 112.

        Ei kyse ole pelkästä eriävästä nimimausta, vaan myös ja ennen kaikkea sinun typeryydestäsi, höystettynä itsekeskeisyydellä ja empatiakyvyttömyydellä pientä lasta kohtaan.

        Tiesitkö muuten, että lauseen lopetusmerkkejä laitetaan lauseen loppuun vain yksi kappale?


      • Lunan&Lumarianäiti
        112. kirjoitti:

        Ei kyse ole pelkästä eriävästä nimimausta, vaan myös ja ennen kaikkea sinun typeryydestäsi, höystettynä itsekeskeisyydellä ja empatiakyvyttömyydellä pientä lasta kohtaan.

        Tiesitkö muuten, että lauseen lopetusmerkkejä laitetaan lauseen loppuun vain yksi kappale?

        En kuuntele kaltaisesi ihmisen solvaamista. Varsinkaan kun olet random anonyymi :). Olen lukenut psykiatriaa ja tarkoitus olisi saada luettua itseni "kallonkutistajaksi". Tiedän täsmällisesti äidinkielelliset säännöt. Näin onko parempi mieli :)?

        Ja joku sanoi, että lapseni saa vaihtaa nimensä täytettyään 18v, täysin totta enkä puutu siihen mitenkään, olenhan itsekin vaihtanut nimeni.


      • 112.
        Lunan&Lumarianäiti kirjoitti:

        En kuuntele kaltaisesi ihmisen solvaamista. Varsinkaan kun olet random anonyymi :). Olen lukenut psykiatriaa ja tarkoitus olisi saada luettua itseni "kallonkutistajaksi". Tiedän täsmällisesti äidinkielelliset säännöt. Näin onko parempi mieli :)?

        Ja joku sanoi, että lapseni saa vaihtaa nimensä täytettyään 18v, täysin totta enkä puutu siihen mitenkään, olenhan itsekin vaihtanut nimeni.

        Ei tule onnistumaan psykiatrian opiskelu noilla älynlahjoilla ja tuolla kallonkutistusasenteella.


      • Lunan&Lumarianäiti
        112. kirjoitti:

        Ei tule onnistumaan psykiatrian opiskelu noilla älynlahjoilla ja tuolla kallonkutistusasenteella.

        Jos koitat loukata, ei onnistu :) pikkuinen on kastettu kiitos ja hyvästi!


      • 991.
        112. kirjoitti:

        Ei tule onnistumaan psykiatrian opiskelu noilla älynlahjoilla ja tuolla kallonkutistusasenteella.

        Samaa mieltä. Ei noilla älynlahjoilla olisi ikinä päästy lääkikseen. Sinänsähän liian monet psykiatrit ovat päästään itsekin vialla, joten tämä kysyjä voisi sille alalle sen puolesta sijoittautua. Mutta potilaspuolelle näine juttuineen. Nettiyhteydet taitaa olla suljetullakin.


      • Spykiatri
        Lunan&Lumarianäiti kirjoitti:

        En kuuntele kaltaisesi ihmisen solvaamista. Varsinkaan kun olet random anonyymi :). Olen lukenut psykiatriaa ja tarkoitus olisi saada luettua itseni "kallonkutistajaksi". Tiedän täsmällisesti äidinkielelliset säännöt. Näin onko parempi mieli :)?

        Ja joku sanoi, että lapseni saa vaihtaa nimensä täytettyään 18v, täysin totta enkä puutu siihen mitenkään, olenhan itsekin vaihtanut nimeni.

        Missä olet mahtanut opiskella psykiatriaa arvon Ap? Mahdollisesti Kellokosken psykiatrisessa opistossa?


    • Yksi mielipide

      Lumaria kuulostaa närästyslääkkeeltä. Lucina olisi kaunimpi nimi. En muuten alkuunkaan usko, että tämä kertomus on tosi... kuollut iskä ja niin poispäin. Joka toinen heikko yyhoo kertoo lapsen isän kuolleen...

      • Lunan&Lumarianäiti

        Sinun ei tarvitse uskoa elämääni, riittää että tiedän itse sen olevan tosi, sinä ettekä ketään mukaan tätä palstaa lukevista, ette elä elämääni.


    • ihmettelen vain

      Mitä sä ap täällä vielä pyörit, kun nimi on kerran päätetty? Mikset vaan jätä viestiketjua, jos et muuta saa kuin pahan mielen?Sulla on 2 pientä lasta, keskittyisit niihin sen sijaan, että jatkuvasti pyörit täällä pahoittamassa mielesi. Vai oletko kenties trolli itsein?

    • Lunan&Lumarianäiti

      Koska ystäväni on erään palstan luotsi kurkin silloin tällöin eri palstoja. En ole täällä jatkuvasti jos saan huomauttaa. Trollausta en ole koskaan harrastanut :).. Kuka muuten sanoi, etten keskity lapsiini? He ovat elämäni tärkein asia.

    • niin se vain on

      Kyllä.
      Ajattele kun menee kouluun. Ei se kultamussukka ole aina äitin helmoissa, kärkikäteen. Itkua ja porua.

    • Myötähäpeä

      Siis mitä ihmettä te hyökkäätte raukan kimppuun? Siis minkä ihmeen takia, ette voi hänen antaa olla rauhassa. Sai myös asiallisia kommentteja joten onko pakko aukoa päätään. Ei en ole ap, vaan seuraaja

    • Tyyne Puustinen

      Mutta mitä kuuluu vanhemmille lapsillesi Elias Tristan Stiganderille ja Ivy-Agnesille? Ovatko kenties suomenruotsalaisen isänsä hoteissa?

    • Lunan&Lumarianäiti

      Siis nyt olen pihalla? Mun tietääkseni en oo tällä palstalla ollut viimeksi, kun vuonna 2012. Mieheni kuoli 5.10.2013 Fh-tautiin. Jos se on niin tärkeää niin kyllä voin tänne pistää jakoon hänen kuolinilmoituksensa. Vai pitääkö vielä hommata todisteet avioliitostammekin?

      Suomi24 on ala-arvoisin palsta missä olen käynyt, enkä tänne tule enää koskaan tulemaankaan.


      Kiitos puskaradio avusta :)!

    • 991.

      Nyt taitaa viirata pahemman kerran, jos yli vuosi sitten kuollut mies on uuden vauvan isä, etkä olet ollut palstalla sitten 2012. Yhtään Lumaria ei ole annettu nimeksi, eikä toivottavasti annetakaan. Joulu on teille ongelmallisille tunnetusti rankkaa aikaa, mutta otahan aamulääkkeesi ja mene toimintaryhmään kirjoittamaan lisää novelleja. Mutta älä julkaise niitä täällä.

    • Briljantiina Kämänen

      Että ihan Luu-Marja? Kivoja haukkumanimiä tiedossa, onnea sikiölle.

    • huono nimi

      Lumaria ei ole mikään nimi, vääntämällä väännetty ja keksimällä keksitty?

      Ja äidin ikä oli? Veikkaan, että 18-20 vuotta. Sen ikäiset antaa juuri tämän tyyppisiä nimiä. Samaan sarjaan kuuluvat nämä Janinellet ym ihme väännetyt nimet.

    • Miliumi

      Lumiaura. Sille on käyttöä aina.

    • Primrose2

      Ehdotan nimeä Lumimarja.

    • Keijo-täti

      Eikös Molla-Maija ole aina ollut aika perinteinen nuken nimi?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      144
      2161
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1938
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1888
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1690
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1498
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1276
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1180
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1168
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1157
    Aihe