Hammashoito jämsässä

Ihmettelevä

Löytyykö täältä ketään henkilöä, jolla olisi poistettu jämsän kunnallisessa hammashoitolassa hammas esim. suun etuosasta jolloin kosmeettinen haitta on aika ilmeinen..?
Itse jouduin tilanteeseen tänään ja nyt jäi todella vaivaamaan tässä se, että kunnan hammaslääkäri (kaksin kappalein) ei osannut sanoa ollenkaan mitä voisin asialle tehdä jotta ei tarvitsisi olla ilman etuhammasta. Ainoa mitä sanotiin niin oli että implantti maksaa sitten 2000-2500€. Minkäänlaista opastusta tai jatkohoitoa pystytty antamaan, annettiin vaan muutaman hammaslääkärin numero joilta voisi asiaa tiedustella..ja sanon että ei ollut ihan helppo juttu sekään. Kaikki ihan yhtä pihalla..

Kaverini toisessa kunnassa joutui juuri vastaavaan tilanteeseen ja hänelle alkoi välittömästi suunnittelu implantista ja annettiin heti uusi aika väliaikaiselle hampaalle että ei joudu olemaan ilman. Ja kaikki tämä kunnan kautta...

Sitten voisi alle vielä kertoa omat kokemukset jämsän yksityisistä hammaslääkäreistä, ruusut ja risut :) Jospa tämä tästä.

25

3854

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mielipiteeni

      Huono on hammashoito Jämsässä. Kokemusta on. Esirukousta tarvitsee, erityisesti kunnallisen puolen johtava hammaslääkäri. :( Huonoa on, huonoa!

      • Anonyymi

        Kiitosrukouksen lausun minä johtavan hammaslääkärin vuoksi!!!


      • Anonyymi

        Paras hammaslääkäri tämä johtava hammaslääkäri, kertskaikkiaan. Taitava, potilasta kuunteleva ja huomioonottava, rauhallinen, ystävällinen. Ei parempaa löydy.


    • himmeli24

      Minä ja lapseni olemme saanut loistavaa palvelua Jämsän kunnallisella hammaslääkärillä. Ajan sai nopeasti ja pelkopotilaskin otettiin todella hyvin vastaan. Koko henkilökunta on ollut todella ystävällistä!

    • Kiitos!

      Minä ainakin sain hyvän hoidon Jämsän kaupungin hammashoidossa.
      Toinen keskimmäisistä yläetuhampaista vaivasi jatkuvasti juurihoidosta ja antibiottikuureista huolimetta. Syyksi osoittautui lopulta hampaan juuren yläpäähän kehittynyt märkäpesäke, jota ei pystytty juurihoidoillakaan hoitamaan. Sain ajan hampaan juuren katkaisuun ja märkäpesäkkeen tyhjentämiseen. Niin tuli vaiva hoidetuksi ja etuhammas säilyi.
      Myös ihan järjettömän kova hammaslääkärikammoni on aina otettu hyvin huomioon, oltu kärsivällisiä ja annettu kunnon puudutukset.

    • Hyvää hoitoa

      Erinomaisen hyvää hammashoitoa ole saanut Jämsän kaupungin hammahoitolassa. Ja nimenomaan johtavalta hammasslääkäriltä. Osaava, ystävällinen ja hammaslääkäripelkoisen potilaan huomioonottava. Myös vanhan äitini saama hoito ollut erinomaista.

    • hopeahammas

      Minä sain huonoa hammashoitoa naapurikylässä.

    • Ihmettelevä

      Itse hoidossa ei ollut moittimista, vaan niin sanotussa jälkihuollossa. Oikein ihana oli hammaslääkäri joka hampaani posti jne. mutta mitä tehdä jatkossa. Ihan varmasti meillä monelta pääsisi lähes itku, kun lähdet hammaslääkärin ovista ulos, ilman että tiedät joudutko kenties olemaan lopun elämää ilman etuhammasta jos ei löydy sitä 2500€ taskusta. Eli jälkihuoltoa ei kertakaikkiaan ollut, kaikki vain pyöritteli päätään ja totesivat etteivät tiedä mitä voisin tehdä, vaikka kosmeettinen haitta on aivan ilmeinen..ja ikääkin kun vasta alle 30. Onko kukaan siis joutunut vastaavaan tilanteeseen ja miten toimittu?

      Minusta vain vähän outoa..tai sitten ei..no näillä mennään :)

      • 14+8

        Kosmeettista eivät korjaa, sain myös kehotuksen mennä yksityiselle. Teetin laminaattikuoret ylähampaisiin ja pitäis kestää loppuiän.


      • Anonyymi

        Se ei ole hammaslääkärin vika, että kosmeettiset korjaukset eivät kuulu kunnallisen hammashoidon piiriin.
        Hyytinen varmaan osaa neuvoa.


    • Ihmettelevä

      Yksityisiltä sain konsultointia ja ehkäpä jeesiä tulee ensi viikolla. Sen tiedän että kunnallisessa eivät korjaa kosmeettista, mutta joissain kunnissa iso kosmeettinen haitta otetaan huomioon ja niihin voi saada oikeasti apua. Tuli vähän olo että olen ainoa tapaus jämsässä keneltä on etuhammas pois, niin epämääräistä apua pystyivät yksityisetkin antamaan. Kaveriani verraten vastaavassa tapauksessa, hänelle annettin heti ohjeet miten toimia jatkossa ja hoiti tämän asian siis kunnallisessa hoitolassa. Eihän joka kunnassa samanlailla mene, mutta ammatti ihmiset voisivat edes hankkkia tietoa miten auttaa potilastaan. Ajattelin että vastaavat tapaukset ovat ihan arkipäivää, mutta ei se ainakaan Jämsän hoidossa niin ollut..tuli aivan kummajainen minusta kertaheitolla :D
      No kun aikansa ottaa selvää asioista niin kyllä varmasti joku ratkaisu löytyy..raha vähän rajoittaa siinä ratkaisussa kuitenkin.

      • Vaivainen

        Jälkihuoltoa tai edes ohjeistusta täällä ei saa. Ei edes tavan lääkäreiltä.


    • niet hoono soomi

      puhuttiinko tällä kertaa siellä jämsän hammashoijossa SUOMEA?

    • Niin pitkä on matka

      Kunhan ei viikonloppuna ala särkemään..Päivystys on Tampereella.

    • Hampaatonko

      Minä olen saman pulman edessä sanottiin että kaks edessä olevaa alahammasta täytyy poistaa. ilmoitella itse pitäis milloin meen,,Ja nyt just etin tietoa mitä tilalle, kauanko joutuu oleen ilman mitään hampaita. Ja mitä tilalle, ja maksupuoli kun sitä ylimääräistä ei oo, Ei hoitololassa ole näemmä aikaa selittää,,miten sit jatkossa

    • pelkäävä

      Onko uusia kokemuksia?? Onko nykyään niin että ei paikata vähänkään haastavia vaan sanotaan vedetään pois

    • jamsalaene

      Eipä vedetä. Mun äitmuorilta hajosi hammas. Oli kuitenkin juuri juurihoidettu eli kunnossa ja pieni osa ikenen yläpuolistakin osaa jäljellä. Hammashoitolassa tehtiin siihen nätti, kokonainen hammas. Kesti noin 15 min. Eikä sorreta vanhuksia, kun muori oli hyvän joukon yli 90 v.
      Olisko sitten noissa edellämainituissa tapauksissa hampaan juurikin olllut sellaisessa kunnossa, että poisto oli ainut mahdollisuus. Varmaankin

    • Anonyymi

      Jyväskylässä kannattaa käydä yksityisellä, ei muuten kunnollista hoitoa ja kohtelua mitenkään saa.

      • Anonyymi

        Kannatta kaivella aataminaikaisia viestiketjuja.


    • Anonyymi

      Mulla oli niin mätä suu ja olen niin ruma muutenkin

    • Anonyymi

      Mulla oli niin mätä suu ja olen ruma muutenkin,niin vedätin kaikki Legot kerralla pois,ei tullut kosmeettista haittaa.hyvin lääkäri työnsä hoiti sain kyllä 6 puudutuspiikiä,esilääkityksen hoidin itse,litra suomea alle ja menoksi.nyt aijon hommata samanlaisen hammasrivistö n kuin Niko ranta-ahollakin on(katso seiska)kun kuulin että kela maksaa koko homman.ja aijon käyttää kunnallista lääkäriä,hyvää jälkeä tekee.

    • Anonyymi

      nykyään jämsän hammashoitola hoitaa vain ukrainan sotilaskarkureita

      • Anonyymi

        Kuin ne terveet ukot pääskin livahtaa sieltä, ei suomen sodassa pakoiltu, ja jos, niin olit mehtässä piilossa niin kauan kun löydettiin ja ammuttiin. Jämsä piilottelee ja auttaa karkureita.


    • Anonyymi

      Hammashoidon odotustilat aika täynnä. Maahanmuuttajalla mukana avustaja sekä tulkki. Ilmaiseksi tietysti.

    • Anonyymi

      Eikä kukaan puutu, meidän verorahoila kustannettu nämäkin!

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      60
      5917
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      24
      3744
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      230
      2033
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1810
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1256
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1239
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      298
      1049
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      990
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      909
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      868
    Aihe