Miksi päädyit Skodaan

mitkä perustelut

Sana on vapaa.

55

212

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • No siksi kun

      se on tätä nykyä ainoa Suomeen tuotava auto jonka valmistuksessa kapitalisti ei riistä työläisiä.

    • laatu, ominaisuudet

      Hinta/laatusuhde kilpailijoitaan huomattavasti parempi.
      Ajo-ominaisuudet kilpailijoitaan paremmat jne....
      En keksi syytä mikä saisi siirtymään toiseen merkkiin samoissa hintaluokissa?

    • Edustajana tarvitsen

      työsuhdeauton, joka nyt sattuu olemaan Skoda Octavia. Ei sen puoleen, hyvähän tämä on ollutkin ja voisin sellaisen omaksenikin hankkia.

    • aikuisten oikeesti

      Octavia HB on varsin onnistunut kokonaisuus. Tilava ja nimenomaan tilojen käytettävyys on ison takaluukun ansiosta monia kilpailijoita parempi. Vakiovarustelu hyvä hintaluokassaan. Toteutus ja viimeistely myös laadukasta.

      Suorituskyky ja polttoaine- sekä muu taloudellisuus hyvä. Moottoreita löytyy omien mieltymysten mukaan. Jopa 1.2 TSI riittää mukavasti.

      Nykyisellä Skodalla on syystäkin hyvä maine ja taustalla mielenkiintoinen tarina.

      Ja tietysti olen kommunisti, fasisti ja rasisti.

    • Normi ostaja

      Koska en ymmärrä autoista mitään.

      • ostit kuitenkin

        Arpomallako valitsit?


      • Normi kysymys

        Kerro lisää, mikä malli ja koska ostit? Oletko ollut tyytyväinen? Eihän autoista tarvitse mitään ymmärtää, pääasia että auto on hyvä! Kuten Skoda.


      • ei hyvä.kohtalainen
        Normi kysymys kirjoitti:

        Kerro lisää, mikä malli ja koska ostit? Oletko ollut tyytyväinen? Eihän autoista tarvitse mitään ymmärtää, pääasia että auto on hyvä! Kuten Skoda.

        Koe ajoin octavian ennen ostopäätöstä liikkeen autolla.Oli varmaan kitkarenkaat.oma ocu tuli hakkapeliitta 8 nastoin.Pettymys on jonkinmoinen äänitason suhteen.pieniä nitinöitä tuulilasin alalaidasta ja hanskalokeron pohja irti.ruuvattu itse.urissa tosiaan vetelee aika voimakkaasti ja sivutuulen huomaa kyllä.kuskin puoleinen ovitiiviste vaihdettu kerran.


      • normi Tero

        Sulla onkin Toyota.


    • Väliraha ratkaisi

      Maksoivat ylivoimaisesti parhaan välirahan vanhasta tojotakotterostani. Jopa paremman kuin olisin saanut tojoliikkeessä... Väliraha oli siis pienin vaihtaessani skodaan niistä merkeistä jotka olivat 'listallani'. Rahaa ei näin eläkeläisellä kovin kummoisesti ole...
      Toiseksi se, että skodakauppa ja huolto on tuossa vieressä, kävelymatkan päässä.

      Auto on toiminut ihan ok. Ja kaikista ennakkoluuloista ja muiden vitsailuista ja pelotteluista huolimatta. Kyllä tällä ajelee ihan hyvin. Ei mikään loistoauto tai premium, mutta ei ollut vanha corollanikaan.

    • Kiitos Skoda

      Uskoin naapuriani ja menin retkuun. Avioero, työttömyys ja kurjuus.

      • voi voi

        Sama kohtalo kuin mersumiehellä.


      • nurkantakaa huudella

        röllit on ihanan tyhmiä.


    • polarisaatio

      Toiset on tosissaan ja toiset trollaa. Kummat on tyhmiä?

      • KolmasVaihtoehto

        Jospa sinä oletkin se tyhmä?
        Kaikkea ei ole aina pakko ottaa niin vakavasti - paitsi tietenkin SKoda.


      • polarisaatio
        KolmasVaihtoehto kirjoitti:

        Jospa sinä oletkin se tyhmä?
        Kaikkea ei ole aina pakko ottaa niin vakavasti - paitsi tietenkin SKoda.

        Tähän aina päädytään. V'ttuilu ja huumori ovat eri asioita. Minä olen tyhmä, mutta sitä ei kysytty. Mitä ruokaa teillä syötiin tänään? Ja miksi? Älä ota tätä vakavasti.


    • PassatistaOctaviaan

      Odotuksessa uusi Octavia Combi TDI vRS.
      Riittävät tilat, varustelu ja suorituskyky.
      Vastaavan tasoista perheautoa ei muista merkeistä löydy samalla rahalla.

      • Löytyyhän toki

        No kyllä löytyy ja jonkin verran halvemmallakin, jos valtavasta tavarankuljetuskyvystä hieman voi tinkiä.
        Pikkuisen lisää rahaa, niin saa jo urheiluauton tehoillakin....


      • NytKiinostuinKovasti
        Löytyyhän toki kirjoitti:

        No kyllä löytyy ja jonkin verran halvemmallakin, jos valtavasta tavarankuljetuskyvystä hieman voi tinkiä.
        Pikkuisen lisää rahaa, niin saa jo urheiluauton tehoillakin....

        Siis jos haluaa hyvän ja suorituskykyisen perheauton - ei urheiluatoa.
        Kerrotko nyt esimerkkejä samantasoista (tilat, varustelu ja suorituskyky) vaihtoehdoista, joita löytyisi jopa jonkin verran halvemmalla?


      • Löytyyhän toki
        NytKiinostuinKovasti kirjoitti:

        Siis jos haluaa hyvän ja suorituskykyisen perheauton - ei urheiluatoa.
        Kerrotko nyt esimerkkejä samantasoista (tilat, varustelu ja suorituskyky) vaihtoehdoista, joita löytyisi jopa jonkin verran halvemmalla?

        Kuten kirjoitinkin ' jos valtavadta tavarankuljetuskyvystä voi hieman tinkiä', niin Seatilta löytyy parikin mallia halvemmalla, siis samantasoisia varustelultaan ja suorituskyvyltään.
        Leon ja Altea. Altea on nk korkeakattoinen, mutta samalle alustalle koottu. Leon on myös samalle alustalle koottu. Muukin tekniikka on identtistä. Molemmistä löytyy suorituskyvyltään RS-tasoiset mallit, mutta niitä ei ole korostettu millään RS-lisällä, vaan ovat tavallisia vakiomalleja. Molemmat ovat normaalia perheautoluokkaa kuten Octaviakin.

        Leonista sitten löytyy tehoversio, lähes urheiluautoluokkaa, mutta se onkin huomattavasti Ocun RS-versiota tehokkaampi, mutta muutaman tonnin kalliimpi.


    • Kauno Sielu

      Automyyjä sanoi että Skoda sopii imagooni.

    • nöyräpoika27

      syyt skodan valinnalleni:
      köyhyys, tyhmyys, vanhempien duunaritaustakin vaikuttaa pitää olla nöyrä ja kävellä katse maassa ja olla hiljaa vaikka itse olen juuri valmistunut insinööri

    • luksusauto

      Premiumin huippua
      Markkinoiden paras auto merkki
      Paras hinta laatusuhde


      Tulossa uusi Škoda Octavia 2.0 TSI DSG RS liftback mallina ja tietysti mustana.

    • never again

      Tyhmyyttään. En hoksannut ostaessa kuinka paska auto kyseessä

    • Kandee odottaa

      Olen joo-joo- mies ja vasta haaveilen omasta Skodasta, kiitos hyvästä sivustosta.

    • Hmm... Satkun ajettuna ostettu farkku fabia ykskakkonen naku, pirun pienruokanen( toki, kokemusta vaan vajaa pariviikkoa) kohtuullisen hyvät penkit/ajoasento, tilaa moiseks nakkikattilaks hyvin,maantiellä suht asiallinen ajettava, kohtuullisen hyvät valot( kieltämäti vaativat kaverikseen levittävät lisäpitkät) Maltillinen rengaskoko, toimiva kokonaisuus.

      • rakki räkyttää

        Väärä palsta. Täällä kuuluu todeta, että kaikki skeidat ovat skeidaa. Ja sen jälkeen kuuluu todeta, että vain erittäin vajavaisella lahjoilla varustettu henkilö voi edes harkita skeidan ostamista.


      • Koiramäen Skoda
        rakki räkyttää kirjoitti:

        Väärä palsta. Täällä kuuluu todeta, että kaikki skeidat ovat skeidaa. Ja sen jälkeen kuuluu todeta, että vain erittäin vajavaisella lahjoilla varustettu henkilö voi edes harkita skeidan ostamista.

        Oikein. Ja omia kokemuksia EI saa esittää. Onhan maailma täynnä linkkejä ja luuloja!


    • Ihana elämä

      Olen 55v enkä ole ikinä ajanut muuta kuin Skodaa.

    • lhohohoi

      En ymmärrä autoista mitään ja katselin rekisteröintitilastoja. Rahat eivät riittäneet ns. laatumerkkeihin, joten jouduin tyytymään Skodaan.

    • autoasentaja.A

      ei mul oo mitää skodaa mut oon kyl ollu duunis yhen kesän skoda huollos. Kiva katella mitä jengi diggaa niitten skodaräppänöist. tiiän et ei ihan luotettavimpii pelejä ni kiva kaattoo ku jengi tääl hajoilee

      • sellaista se on

        Ei ihme, ettet ole enää töissä. Tekstistä päätellen olet impannut aivosi tosi pahaan kuntoon. Harhanäkyjäkin sinulla lienee.


    • Ei mitkään preemiumit

      ole meitä tavallisia työläisiä varten.

    • pieni palkka

      ja isot velat.

    • Hei, autoja ne vaan

      Sanoin tutulle autokorjjaamon hemmolle ostavani erään muun merkin, kun kyllästyin Fordin jatkuviin vikoihin. Hän sanoi, että älä osta, osta Skoda. Huoleton ja vähävikainen auto. No, soitin autoliikkeeseen ja kysyin, myykö ne tällaisia autoja. Kun myivät, niin ostin siinä puhelimessa saman tien. Muuutaman viikon kuluttua hain puodista, ja sain pankkisiirron mukaan. Kotona tietsikalla naps naps, ja auto oli maksettu. Oli helppo ostos ja kelpo auto.

      • Ruplillako maksoit?

        Se on oikeaa meininkiä!


      • niinpä vain autoja

        Siinäpä se. Täällä trollit yrittää kauheasti todistaa, että skeidat hajoo. Autokorjaamon hemmo suositteli sinulle Skodaa. Eipä ole vaikea päätellä, kumpi on luotettavampi lähde. Ja kaikki tutut, joilla on Skoda, kehuvat sen toimivuutta. Toki hienoja ja kalliimpia autoja on maailma pullollaan ja hyvä, että jotkut niitä ostavat. Ei tartte maksaa itse niin paljon veroja.


      • Niinpä niin ovat
        niinpä vain autoja kirjoitti:

        Siinäpä se. Täällä trollit yrittää kauheasti todistaa, että skeidat hajoo. Autokorjaamon hemmo suositteli sinulle Skodaa. Eipä ole vaikea päätellä, kumpi on luotettavampi lähde. Ja kaikki tutut, joilla on Skoda, kehuvat sen toimivuutta. Toki hienoja ja kalliimpia autoja on maailma pullollaan ja hyvä, että jotkut niitä ostavat. Ei tartte maksaa itse niin paljon veroja.

        Näin. Voi itse päättää, ketä uskoo. Jenkki-autoon pettynyt kaveri omasta lähipiiristä vaihtoi Chryslerin Octaviaan 2006 ja on ollut tyytyväinen. Nyt suunnittelee uuden Octavian hankintaa. Tässä välillä olen itse ko. "kommarilootaan" ryhtynyt ja Skodalla menee hyvin.

        Saahan sitä v'ttuilla vaikka hiusten väristä tai vaatteista. Kyseinen toiminta kertoo kuitenkin enemmän päänaukojasta itsestään, kuin kohteesta.

        Naapuri osti E250 neliveto farkku Mersun uutena. Hieno auto ja varmasti "parempi" kuin Octavia. Niin pitää ollakin. Hyvä että noitakin joku ostaa, niin saavat nämä "mersumiehet" ajettavaa 15 vuoden päästä...


      • Kysyvä
        Niinpä niin ovat kirjoitti:

        Näin. Voi itse päättää, ketä uskoo. Jenkki-autoon pettynyt kaveri omasta lähipiiristä vaihtoi Chryslerin Octaviaan 2006 ja on ollut tyytyväinen. Nyt suunnittelee uuden Octavian hankintaa. Tässä välillä olen itse ko. "kommarilootaan" ryhtynyt ja Skodalla menee hyvin.

        Saahan sitä v'ttuilla vaikka hiusten väristä tai vaatteista. Kyseinen toiminta kertoo kuitenkin enemmän päänaukojasta itsestään, kuin kohteesta.

        Naapuri osti E250 neliveto farkku Mersun uutena. Hieno auto ja varmasti "parempi" kuin Octavia. Niin pitää ollakin. Hyvä että noitakin joku ostaa, niin saavat nämä "mersumiehet" ajettavaa 15 vuoden päästä...

        Olisiko niin pian?


      • Mursumies100%
        Niinpä niin ovat kirjoitti:

        Näin. Voi itse päättää, ketä uskoo. Jenkki-autoon pettynyt kaveri omasta lähipiiristä vaihtoi Chryslerin Octaviaan 2006 ja on ollut tyytyväinen. Nyt suunnittelee uuden Octavian hankintaa. Tässä välillä olen itse ko. "kommarilootaan" ryhtynyt ja Skodalla menee hyvin.

        Saahan sitä v'ttuilla vaikka hiusten väristä tai vaatteista. Kyseinen toiminta kertoo kuitenkin enemmän päänaukojasta itsestään, kuin kohteesta.

        Naapuri osti E250 neliveto farkku Mersun uutena. Hieno auto ja varmasti "parempi" kuin Octavia. Niin pitää ollakin. Hyvä että noitakin joku ostaa, niin saavat nämä "mersumiehet" ajettavaa 15 vuoden päästä...

        Kiitos vinkistä. Odottelen jo vesi kielellä. Tosin 15 vuoden ikäisenä taitaa olla vielä mun ulottumattomissa ...


      • Niinpä niin ovat
        Kysyvä kirjoitti:

        Olisiko niin pian?

        My bad. Tuollaisen E250:n hinta taitaa todellakin olla 15 vuoden päästä edelleen näiltä mese-pojilta tavoittamattomissa. Mutta voihan sitä kehitellä jotain systeemejä Saksasta tai tyytyä halvinpaan taksikäytössä olleeseen C-sarjalaiseen...


    • ìtsepiru

      Piruuttani

    • TSI DSG

      Hyvä hinta laatu suhde. Se on kuitenkin tärkein kriteeri aina. Myös sata tonnia maksavissa. Itselle riittää kuitenkin tavallisempi taso.

    • Suositeltiin

      Auto-insinööri veljeni suositteli. Uskoin ja ostin uuden Octavian. Ei ole tarvinnut katua.

    • koeajo vakuutti

      Kyselin useammasta autosta tarjouksia, jäin miettimään. Tutkin vähän nettiä ja silmiini pisti tämä palsta. Tuli mieleen, että kyllä Octavia täytyy koejaa, kun herättää niin kauheasti kiivaita kirjoituksia. Koeajon jälkeen asia oli selvä, kun tarjouskin oli ok. Hyvin on TSI DSG pelittänyt.

      • petyin täysin

        Minäkin olin aikeissa ostaa skodan ja onnekseni luin tämän palstan.ja katselin monista linkeistä faktoja.käsitykseni muuttui skodasta täysin.Mutta kävin silti koe ajamassa.ensin silmäilin skodaa tarkoin niinkuin täällä on neuvottu.Maalipinnasta löysin epätasaisuuksia ja paikoin aplari pintaa.ovien saumat eri leveyksillä samoin etulikasiipien saumat.toinen ajovalo umpio otti siipeen kiinni.Sitten valaiseva koeajo.dsg yllätti täysin menasi väkisin hiipiä liikkeen seinää.skodan meluisuuskin oli melkoinen moottoritie nopeuksilla.Tuulisuhisi ovi tiivisteiden välistä ja kaikenlaista nitinää jopa ulisevaa ääntä havaitsin.urissa sain ohjata kaksin käsin.skodan sisustus oli varsin erikoinen.halvanoloista muovia oli paljon.Näin jäi minulta skoda ostamatta.Onneksi oli nämä sivut.Tiesin mihin kiinnittää huomiota


      • harjoittele
        petyin täysin kirjoitti:

        Minäkin olin aikeissa ostaa skodan ja onnekseni luin tämän palstan.ja katselin monista linkeistä faktoja.käsitykseni muuttui skodasta täysin.Mutta kävin silti koe ajamassa.ensin silmäilin skodaa tarkoin niinkuin täällä on neuvottu.Maalipinnasta löysin epätasaisuuksia ja paikoin aplari pintaa.ovien saumat eri leveyksillä samoin etulikasiipien saumat.toinen ajovalo umpio otti siipeen kiinni.Sitten valaiseva koeajo.dsg yllätti täysin menasi väkisin hiipiä liikkeen seinää.skodan meluisuuskin oli melkoinen moottoritie nopeuksilla.Tuulisuhisi ovi tiivisteiden välistä ja kaikenlaista nitinää jopa ulisevaa ääntä havaitsin.urissa sain ohjata kaksin käsin.skodan sisustus oli varsin erikoinen.halvanoloista muovia oli paljon.Näin jäi minulta skoda ostamatta.Onneksi oli nämä sivut.Tiesin mihin kiinnittää huomiota

        Menepä nyt käynnistämään se Kymco. Varo liukkaita teitä. Vielä muutama vuosi, niin pääset koeajamaan ihan oikeasti.


      • tarkkana pitää olla
        harjoittele kirjoitti:

        Menepä nyt käynnistämään se Kymco. Varo liukkaita teitä. Vielä muutama vuosi, niin pääset koeajamaan ihan oikeasti.

        Moni skodan ostaja on epäonnekseen havainnut nuo viat kaupanteon jälkeen.Ovat skodan ominaisuuksia.ei riitä kaupan purkamisen syyksi korvauksetta.


    • julli special

      Skodan valitsin, koska siinä on vain hyviä ominaisuuksia.

      - euroauto (en pidä idän ihmeistä)
      - tyylikäs ja laadukas kokonaisuus (ei nitnöitä eikä natinoita)
      - viimeistely huippuluokka
      - edistyksellinen koritekniikka (ei ruostu)
      - ei vesivuotoja
      - hyvä äänieristys
      - tehokkaat moottorit
      - mahtava vaihteisto ja kytkin
      - tehokkaat jarrut
      - hyvät penkit
      - hyvä lämppäri
      - loistavat valot
      - vakaa ajettavuus
      - riittävästi tilaa sekä leveys-, pituus- että korkeussuunnassa
      - Skodan mahtava brändi ja logo

      • mlmkmlml

        Minä valitsin F10 BMW:n muutoin samoista syistä, paitsi ettei valintaani vaikuttaneet minkäänlaiset brändit, tai logot.


      • julli.
        mlmkmlml kirjoitti:

        Minä valitsin F10 BMW:n muutoin samoista syistä, paitsi ettei valintaani vaikuttaneet minkäänlaiset brändit, tai logot.

        Siis miksi päädyit kirjoittelemaan Skoda-palstalle?

        PS. itse en valitse BMW:tä sen kielteisen imagon takia.


      • Koeajo vakuutti
        julli. kirjoitti:

        Siis miksi päädyit kirjoittelemaan Skoda-palstalle?

        PS. itse en valitse BMW:tä sen kielteisen imagon takia.

        Sama juttu ettei BMW tule kysymykseenkään. Audikin vähän siinä ja siinä.


      • mlmkmlml
        julli. kirjoitti:

        Siis miksi päädyit kirjoittelemaan Skoda-palstalle?

        PS. itse en valitse BMW:tä sen kielteisen imagon takia.

        Minun valintaani eivät vaikuta myöskään imagot. Tällä palstalla olen siksi, että pitäisi tuo toinen auto päivittää tuoreempaan ja Skoda on yksi vaihtoehto. Oliko muuta kysyttävää?


      • Pari faktaa heti alkuun
        mlmkmlml kirjoitti:

        Minä valitsin F10 BMW:n muutoin samoista syistä, paitsi ettei valintaani vaikuttaneet minkäänlaiset brändit, tai logot.

        Siitä voit olla varma, että meille Skodan valinneille ei mitkään brändit tai imagot vaikuta tippaakaan. Ainakaan siten, että vaatimuksena olisi noiden korkean arvon olemassaolo. Ne kenelle joku imago tai brändi on tärkeitä eivät varmasti valitse Skodaa, joten Skodan heikolla imagolla viisastelu ei ole vaikutusta mihinkään meissä skodisteissa. Rahaa tarvitaan ihan muuhun kuin imagosta maksamiseen...


      • Näinhän se on

        Jos jätetään pois nuo trollin paljastavat ensimmäinen ja viimeinen perustelu, voi todeta, että hyvin kiteytetty. Koska kirjoittajalla ei ole Skodaa, hän ei sitä kuitenkaan ymmärrä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      146
      2591
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1986
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1968
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1776
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1530
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1306
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1202
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1198
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1167
    Aihe