Naisten treffi-ilmoitusten kliseet ja muut toistuvat outoudet

Pampper

1. "En vastaa kuvattomiin viesteihin enkä edes lue niitä."

Joo, on täysi oikeus saada kuva nähtäville heti tutustumisen alussa. Noin järkyttävän ehdoton sen suhteen, MITEN sen kuvan saa nähtäville ei kuitenkaan saisi olla. Aika moni on nettitreffeillä kuvattomana jostain ihan konkreettisesta syystä, joka ei liity ulkonäköön tai ujosteluun. Esimerkiksi työyhteisö: lukio-opettaja vaalii auktöriteettiään tai miesvaltaisella alalla työskentelevä nainen ei halua tulla netissä löydetyksi seuranhakijana. Vasta jos mies ei yksityisestikään halua antaa kuvaansa nähtäväksi, voi epäillä jo aiheellisesti salailua tai muuta ikävää.

Koko historian ajan on oikeasti nähty aikaa ja vaivaa parisuhteen muodostumiseksi. Vähin mitä voimme tänä nettiaikana tehdä, on sallia anonyyminä pysyminen julkisesti kuvankin suhteen. Laittakaa siis sähköpostiosoite profiiliin. Suomi24-sähköpostia kaikki eivät käytä tai edes tiedä että sellainenkin tulee luoduksi treffiprofiilin yhteydessä. "En edes lue" ei anna kuvaa kivasta ihmisestä. Omassa profiilissa ei kannata vajota jääräpäisten törppöjen tasolle.

2. "Mä osaan sitten olla tosi hankala, ärsyttävä ja tuittupäinen akka."

Siis mitä pirun järkeä on julistaa jotain tuollaista? Omaa kusipäisyyttään? Etenkin kun se tuskin edes pitää paikkaansa, kunhan on vain jotain ihme teeskentelyä. Ellei sinulla ole jotain maanisdepressiivistä sairautta, jonka vuoksi et voi inhottavalle käytöksellesi mitään, älä leiki vaikeaa. Se ei tee sinusta yhtään vahvemman ja itsenäisemmän naisen oloista, ainoastaan puberteettisen uhoajan. Mitä jos joku mies julistaisi profiilissaan, että olen sitten todella hankala luonne ja täysi mulkku koko mies?

Uuteen ihmiseen tutustuminen vaatii joustoa ja sopeutumista heti ensihetkistä alkaen. Täältä sekamelskasta toivoo löytävänsä sen ihmisen, joka hoitaa oman osansa siinä, että kaksi erilaista ihmistä tutustuu toisiinsa ja hitsautuu ajan myötä yhteen. "Mä oon sit tosi vaikee ihminen" on kuin irvokas antiteesi kaikelle sille, mitä sosiaalinen elämä, ystävystyminen ja rakastuminen vaativat. Siinä ei ole mitään ylpeiltävää eikä se anna aihetta arvostaa sinua lainkaan.

3. "Kaveripohjalta aluksi vaan."

Miksi? Aika harva täällä on kavereita hakemassa, vaikka sellaisiakin voi sivutuotteena toki tulla kun haetaan elämänkumppania, romanssia tms. Kaveri-sana on kuin hajuton ja mauton kompromissi kaikesta siitä, mitä täältä voi löytyä, eikä se inspiroi tutustumaan.

Ymmärrän toki, miksi tuollainen usein profiilissa mainitaan. Naiset saavat eittämättä paljon törkyviestejä ja monet miehet olettavat pääsevänsä heti pukille jos treffit järjestyvät. Jotenkin pitää siis toppuutella varmaan jo alussa. Mutta profiileja ei pitäisi kirjoittaa näiden kärsimättömien keppiheikkien ehdoilla vaan sellaisten jotka oikeasti lukevat tekstin, haluavat samoja asioita ja lähestyvät asiallisesti. Jos haet elämänkumppania ja haluat oikeasti rakastua ja hullaantua, sano se. Nakkele roskakoriin tyynesti kaikki viestit joissa oletetaan jotain muuta. Mutta älä korosta että tutustuminen pakotetaan alussa määrittelemättömäksi ajaksi jonkinlaiseen "kaveruuteen". Se latistaa ikävästi sitä intuitiivista ensifiilistä, joka profiilistasi syntyy.

4. "Ihannekumppani"

Moni nainen näyttää luulevan, että ihannekumppani tulee määritellä tarkasti haaveillen siitä päiväunien täydellisestä olennosta. Hiusten värit, ruumiinmuodot (mitä "pyöreähkö" tarkoittaa?) ja alkoholinkäytön ("hyvässä seurassa"?) tismalleen omien mielikuviesi pohjalta kohdalleen. Harjaanjohtavan ihannekumppani-sanan kohdalle pitäisi laittaa jokin realistisempi, vaikkapa haarukka. Kaikki parisuhteita elämässään kokeneet tietävät hyvin sen, että onni voi tulla monenlaisessa paketissa ja se vanha klisee, että rakastuessa kaikki kriteerit unohtuvat saman tien, pitää aina paikkansa. Jos itse et ole kiinnostunut politiikasta,onko oikeasti tärkeää, että mieskään ei saa olla siitä kiinnostunut? Ei? No älä sitten säädä sellaisia ihannekumppanillesi. Anna miehen olla kiinnostunut mistä on, ethän sinä vielä häntä tunne.

Voi käydä niin, ettei elämäsi rakkaus edes saa profiiliasi näkyville, tai jos saa, ei tohdi kirjoittaa sulle. Koska menit säätämään jotkut toisarvoiset jutut aivan turhan tarkasti.

Joku sisälukutaidoton saattaa nyt nostaa älämölön, "jokainen saa hakea sellasta seuraa ku haluaa", enkä minä sitä kiistäkään. Kyllä järkeviä odotuksia saa ja täytyy ylläpitää, eikä vääriin ihmisiin tarvitse tyytyä. Mutta ihmiset ovat tuhansista jutuista koostuvia kokonaisuuksia. Useimmat ihannekumppanisäätimet ovat vain kavalkadi epämääräisiä ja tulkinnanvaraisia muuttujia, jotka eivät kerro ihmisestä juuri mitään todellista.

Joustavasta ja avoimesta ihmisestä tulee 1000 kertaa parempi fiilis kuin lokeroivasta ja kyynisestä. Täälläkin.

P.S. Ihan samat asiat voi varmasti heittää miehillekin ihan yhtä suuresta syystä, mutta sattuneesta syystä en ole miesten profiileja lukenut joten siksi tämä näkökulma.

34

723

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tumppu69

      Ihannekumppanivaatimuksista parhaat naurut on aikaansaanut vaatimus että etunimen täytyy sitten olla olla joku tietty, esimerkiksi Jari tai Pekka tai joku näiden johdannainen kuten Jari-Pekka :D

    • Eikö se ole ihan hyvä, jos hankala nainen ilmoittaa heti profiilissaan olevansa hankala?

      • Menkkaränkkä

        On se. Tietää jättää väliin ja siirtyä seuraavaan profiiliin.


    • rehevit

      Naikkoset ja mummot hoi!
      Profiikuvaan vois vähän satsata että olis edes oikealta vuosikymmeneltä, sitt näitä kuvien pohjanoteerauksia tupakka suussa joillakin kaljapönttö kädessä toisella kissinruikko sylissä, ai että sylettää.

    • asdf7654

      Ei nuo ole varsinaisia kliseitä etkä sinä osaa kirjoittaa sanaa auktoriteetti.

      • 17+5

        Kun ei osata vastata kysymyksiin aletaan valittamaan kieliopista. Älä sinäkin takerru tuohon läpinäkyvään kiukutteluun.
        Aloittaja kirjoitti asiaa ja eniten mua naurattaa se kun kuvattomat naiset vaativat kuvaa ja jopa profiilissa lukee kiukuten että "en vastaa jos ei ole kuvaa"
        Monien naisten profiilit on niin vihoissaan ja diivamaisesti kirjoitettu kuten edellä lueteltiin että itse lopetan profiilin samantien siihen ja vaihdan seuraavaan.
        Toinen on se että "kavereitakaan ei ole koskaan liikaa"
        Kuka hakee deitti palstalta kavereita? Hei haloo. Kaveriksi päätyminen deiteillä tarkoittaa sitä että olet joko ruma tai muuten vaan henkilö jota ei haluta esitellä sukulaisille mutta johon ollaan jo kirjoitellessa vähän kiinnytty että puhutaan kaveruudesta. Olisit siis alemman luokan ihminen ja sääli kaveri kun et kelpaa suhteeseen. Mulle on moni nainen sanonut deittien jälkeen "jatketaanko kavereina" Jos olen sanonut että jatketaan vaan niin silti yhdestäkään ei treffien jälkeen ole kuulunut mitään. Ei vastata viesteihin eikä mihinkään. Mikä hiton kaveri sellainen on? Nykyään totean vain että turha puhua mistään kaveruudesta koska kokemuksesta tiedän että sellaista ei tule. Kaveruus on vaan kiertoilmaisu sille että olet ruma enkä halua koskaan enään tavata sinua.


      • difficult
        17+5 kirjoitti:

        Kun ei osata vastata kysymyksiin aletaan valittamaan kieliopista. Älä sinäkin takerru tuohon läpinäkyvään kiukutteluun.
        Aloittaja kirjoitti asiaa ja eniten mua naurattaa se kun kuvattomat naiset vaativat kuvaa ja jopa profiilissa lukee kiukuten että "en vastaa jos ei ole kuvaa"
        Monien naisten profiilit on niin vihoissaan ja diivamaisesti kirjoitettu kuten edellä lueteltiin että itse lopetan profiilin samantien siihen ja vaihdan seuraavaan.
        Toinen on se että "kavereitakaan ei ole koskaan liikaa"
        Kuka hakee deitti palstalta kavereita? Hei haloo. Kaveriksi päätyminen deiteillä tarkoittaa sitä että olet joko ruma tai muuten vaan henkilö jota ei haluta esitellä sukulaisille mutta johon ollaan jo kirjoitellessa vähän kiinnytty että puhutaan kaveruudesta. Olisit siis alemman luokan ihminen ja sääli kaveri kun et kelpaa suhteeseen. Mulle on moni nainen sanonut deittien jälkeen "jatketaanko kavereina" Jos olen sanonut että jatketaan vaan niin silti yhdestäkään ei treffien jälkeen ole kuulunut mitään. Ei vastata viesteihin eikä mihinkään. Mikä hiton kaveri sellainen on? Nykyään totean vain että turha puhua mistään kaveruudesta koska kokemuksesta tiedän että sellaista ei tule. Kaveruus on vaan kiertoilmaisu sille että olet ruma enkä halua koskaan enään tavata sinua.

        Niin aloittaja kuin sinäkin:asiaa! Itse myös arvostan sitä, että puhutaan rehdisti asioista niiden oikeilla nimillä. Tuo taasen ei tarkoita sitä, että toista mennään ulkonäöllisesti haukkumaan..asiallinenkin saa olla, koska virheetön ei ole meistä kukaan! Itse sain kuulla, että kaveri etsi naisellisempaa..ok, sillä olen enemmän rock henkinen nainen. Ei suoraan puhumiseen kuole kumpikaan:) Taasen käsite: kavereita ei koskaan liikaa.. omalla kohdalla tarkoittaa sitä, että pidän jutustelusta kaikenlaisten ja ikäisten kanssa, en halua rajata sitä pois. Kun taasen elämänkumppania etsin itseäni vanhemmasta miehestä, en omaa puumaluonnetta:)
        P.S kieltämättä tuo oli huippu, että jollain kriteerinä jopa nimi:D


    • pieni neuvo

      Profiiliin ei saa laittaa sähköpostiosoitetta, se on kielletty säännöissä.
      (itsellä jäädytettiin profiili kyseisen seikan takia)

      • friits

        Jaa, no sitten kai melkein kaikkien profiili on kohta jäässä kun näyttää monelta se osoite löytyvän kuvattomien kuvaa varten. Vai suositaanko täällä naisia niinku tuppaa deittiaivuilla oleen ja vain äijien profiilit jäätyy?


    • 17+18

      Ajattelin ketjua avatessa, että hemmetti. Taas jotain ennakkoluuloista gaagaa siitä miten ne naiset vaan on niin perseestä. Mutta tämähän oli oikeasti ihan fiksua ja rakentavassa hengessä tehtyä palautetta. Samat kliseet ovat varmasti ärsyttäneet monia muitakin miehiä

    • kokemusta on...

      Jos laitat sähköpostin profiiliin niin profiili "jäädytetään"...vaikka se olis suomi24 oma os...
      joten pakko vaan uskaltaa lähestyä viestillä ja tarjota kuvaa nähtäväksi...

    • sulana vaan on

      Mulla on ollu profiilissa sähköposti (jopa muu kun s24) jo monta vuotta eikä oo jäätyny vieläkään.

    • Juppegubbe

      Oman kuvan voi ladata moniin erilaisiin kuvapalveluihin ja sitten voi siihen tervehdysviestiinsä laittaa linkin heti mukaan. Se on kätevää, eikä tartte harmitella jos kiinnostavan ihmisen profiilissa ei ole sähköpostiosoitetta. On ihan totta että vaatimus siitä että kuva täytyy olla nimenomaan kirjoittajan julkisessa profiilissa ja mitään muuta tapaa ei hyväksytä on ihan järjetöntä diivailua. Onneksi tollaset tapaukset taitavat olla aika harvassa.

      Semmosenkin lisäisin että naisten profiileissa on hirveän usein kauheita ennakkoluuloja. Kaikkien miesten luullaan olevan jöröjä autonrassaajia, jotka eivät suostu katsomaan romanttisia leffoja tai käymään taidenäyttelyissä. Ihan pöhköä. Eli miehen pitäisi ensi töikseen kiistää kaikki mahdolliset stereotypiat ja yrittää löytää jotenkin tie naisen jämähtäneen mieskäsityksen ohi. Vähän epämotivoivaa.

    • gfdgffgd

      Unohtui ainakin pari:

      4. "Kuvan saa kysymällä" - Mikä on toki ok, mutta mielummin klikkaisin vaikka jotain nettilinkkiä kuvaan tai jos ei halua laittaa profiiliinsa selkeästi tunnistettavan kuvan, niin laittaisi edes lisää valokuviaan profiiliin niin, että ne kaikki näkyvät pikkukuvina profiilissa. Sieltä voi sitten klikata auki ja katsella tarkemmin millainen tyyppi kyseessä. En haluaisi laittaa erikseen yv:tä jossa pyytäisin kuvaa, sillä siihen viestiin ei joko vastata tai vastataan puolen vuoden päästä tai sitten pitää keksiä joku kohtelias selitys miksei kiinnostakaan sitten kun kuvan on nähnyt.

      5. Yksi tai kaksi lausetta itsestään "Oon hauska ja rento" ja sitten lopuksi "Kysymällä kerron lisää". En ehkä kysy, jos ei suostu kertomaan edes vähän enemmän itsestään, jotta heräisi mielenkiinto.

      Ite huomasin täällä S24:ssä, että (paikallisten) naisten profiileissa on todella paljon kuvattomia profiileja, "aaveprofiileja", joissa ei ole paljoa mitään esittelytekstiä, mutta ne vaan pyörii siellä seassa. Varmasti osa hylättyjä profiileja, mutta jos osa on aktiivisia, niin mikä idea? Ei kuvaa, ei esittelyä tai ei ainakaan yhtä lausetta enempää kerrota. Ei ihme jos ei tärppää - itselläkään, kun ei jaksa aaveprofiileille laittaa viestiä väen väkisellä kyselemään, että kuka se on, mistä tykkää jne.

      • no esim. mulla

        "kuvattomia profiileja, "aaveprofiileja", joissa ei ole paljoa mitään esittelytekstiä, mutta ne vaan pyörii siellä seassa. Varmasti osa hylättyjä profiileja, mutta jos osa on aktiivisia, niin mikä idea?"

        on ollu tällänen mitäänsanomaton kakkosprofiili, jolla voi kaikessa rauhassa selailla miesten profiileja ilman että ois jatkuvasti vastailtava viesteihin. Nykysin tosin siihen varsinaiseenkin tulee niin harvoin yhteydenottoja edes onlinessa, että saman voi tehdä silläkin ja tuon toisen on voinu piilottaa.


      • asdf7654

        "5. Yksi tai kaksi lausetta itsestään "Oon hauska ja rento" ja sitten lopuksi "Kysymällä kerron lisää". En ehkä kysy, jos ei suostu kertomaan edes vähän enemmän itsestään, jotta heräisi mielenkiinto."

        Muista pitää linja. Ilmeisesti noin 100-1000 miehen mielenkiinto kuitenkin herää vain siksi jos nainen on kaunis ja hoikka.

        Lyhyet ja kuvaamasi aaveprofiilit eivät muuten automaattisesti ole kuolleita tai edes kaipaa yhteydenottoasi. Sain useammalta tuollaiselta runsassanaisen avausviestin jossa kysyttiin samalla jopa osoitetta johon voi lähettää kuvan. Profiili voi siis olla tyhjä mutta sitä silti käytetään. Hämmästyttävintä on että kuulemma tuollaistakin profiilia lähestyy miehet, ilmeisesti vain siksi että sen takana mahdollisesti saattaa piillä nainen.

        Suuri kysymys tulee tässä: Miksi miehiä niin usein tuntuu kiinnostavan utelemiseen asti sellaiset naisten profiilit, joissa suurimmaksi ongelmaksi he sanovat, ettei niissä ole mitään kiinnostavaa? Eikö tämä ole vähän paradoksaalista?


      • 4+3
        asdf7654 kirjoitti:

        "5. Yksi tai kaksi lausetta itsestään "Oon hauska ja rento" ja sitten lopuksi "Kysymällä kerron lisää". En ehkä kysy, jos ei suostu kertomaan edes vähän enemmän itsestään, jotta heräisi mielenkiinto."

        Muista pitää linja. Ilmeisesti noin 100-1000 miehen mielenkiinto kuitenkin herää vain siksi jos nainen on kaunis ja hoikka.

        Lyhyet ja kuvaamasi aaveprofiilit eivät muuten automaattisesti ole kuolleita tai edes kaipaa yhteydenottoasi. Sain useammalta tuollaiselta runsassanaisen avausviestin jossa kysyttiin samalla jopa osoitetta johon voi lähettää kuvan. Profiili voi siis olla tyhjä mutta sitä silti käytetään. Hämmästyttävintä on että kuulemma tuollaistakin profiilia lähestyy miehet, ilmeisesti vain siksi että sen takana mahdollisesti saattaa piillä nainen.

        Suuri kysymys tulee tässä: Miksi miehiä niin usein tuntuu kiinnostavan utelemiseen asti sellaiset naisten profiilit, joissa suurimmaksi ongelmaksi he sanovat, ettei niissä ole mitään kiinnostavaa? Eikö tämä ole vähän paradoksaalista?

        Epätoivon takia ja ehkä miettivät että sellaisen profiilin omaava nainen ei ehkä saa sataa viestiä päivässä joten voivat ehkä erottua..


      • asdf7654
        4+3 kirjoitti:

        Epätoivon takia ja ehkä miettivät että sellaisen profiilin omaava nainen ei ehkä saa sataa viestiä päivässä joten voivat ehkä erottua..

        Onkohan tässä myös syy siihen, että miehet eivät kuulemma selvästikään lue naisten profiilia ennen lähestymistä? Ei haittaa että ikää on 15 vuotta liikaa, etäisyyttä 300km, ei mitään yhteisiä harrastuksia tai kiinnostuksia elämässä jne. Silti laitetaan arpa vetämään ja pakkien aiheuttamasta kiukustumisesta päätellen ilmeisen tosissaan uskotaan omiin mahdollisuuksiin.

        Miten ja miksi mies lähestyy tyhjää profiilia?


    • 17+3

      Kyllä se ongelma on enemmän niin päin, että naiset eivät rajaa ihannekumppaniaan riittävän tarkasti. Yleensä vain jotain "sporttinen ja rento" tms. ja lomakkeelta täytetty vain muutama kohta. Vähän tarkemmin voisi kertoa, ihanne on kuitenkin ihanne eikä ehdoton vaatimus.

      Tyhmiä kliseitä ovat myös "elämässä on kaikki kunnossa" ja "olen täällä vain katselemassa". Ai jaa, et siis etsi kumppania eikä sinua edes kiinnosta, löytyykö jotain vai ei? Miehen puuttuminen ei haittaa sinua, eli minä olisin sinulle merkityksetön ja voisit myös huoletta jättää minut koska vain?

      • Ramramma

        Ite tykkään siitä että odotukset ja toiveet ilmaistaan vapaasti omalla tekstillä profiilissa. Näkisin että profiilin tulisi rohkaista monenlaisia ihmisiä kirjoittamaan itsestään, eikä lannistaa ja rajata suurinta osaa pois ja sitten toivoa että niistä poissulkevien kriteerien jälkeen jäljelläolevista vaaleatukkaisista 180-185 cm pitkistä sporttisista väh. 50 000 euroa vuodessa tienaavista lapsettomista maltillisesti oikeistolaisista mielellään vain lähialueilla matkustelevista agnostikoista löytyisi se täydellinen paketti.


      • dsgvsdb

        Niin se on jännä miten se ikäänkuin nähdään heikkoutena että sitä miestä nyt tarvis elämään. Sitte tommosia stanan vähättelyjä tyyliin "mitään en hampaat irvessä hae/ei väkisin" yms. pakko laittaa mistä saa kuvan että mitä se muija nyt edes siellä treffisivulla ylipäätään tekee jos kerran mitään ei ole hakemassa.


      • 20+17
        Ramramma kirjoitti:

        Ite tykkään siitä että odotukset ja toiveet ilmaistaan vapaasti omalla tekstillä profiilissa. Näkisin että profiilin tulisi rohkaista monenlaisia ihmisiä kirjoittamaan itsestään, eikä lannistaa ja rajata suurinta osaa pois ja sitten toivoa että niistä poissulkevien kriteerien jälkeen jäljelläolevista vaaleatukkaisista 180-185 cm pitkistä sporttisista väh. 50 000 euroa vuodessa tienaavista lapsettomista maltillisesti oikeistolaisista mielellään vain lähialueilla matkustelevista agnostikoista löytyisi se täydellinen paketti.

        Oleellista tuossa onkin vaatimuksen ja toiveen ero. Jos toiveita on esitetty, miesten on helppo arvioida, löytyykö jotain yhteistä ja kannattaako ottaa yhteyttä. Jos nainen pelkää liikaa karsimista eikä kuvaile ihannekumppania juuri mitenkään, lopputulos on ylivuoto turhia viestejä vääränlaisilta miehiltä - ja parhaat miehet jättävät kirjoittamatta, koska naisen profiilista ei käy ilmi, että juuri kyseisenlainen mies olisi toivottu. Ei se palvele ketään, että kaikki miehet kirjoittavat kaikille naisille sokkona.


    • nähty on....

      "mitään en hampaat irvessä hae/ei väkisin" se katsos tarkoittaa satunnaista panoseuran hakua naisella tyyliin pari kertaa kuussa.
      Sitten kun sattumoisin olet päässyt tämän mitään tietämättömän ja joka ei edes tiedä mitä hakee prinsessan kanssa koska sehän on vain miehen tehtävä, työ ja vaiva että pääsee niille toisillekkin treffeille tässä tasa-arvon maassa.
      Ellei sitten satu olemaan tästä marginaalisesta miesryhmästä tai jostain Austraaliasta oleva kaveri mille on kaikki haarat levällään....

    • Luzzer

      Nykyaikana kaikki ovat olevinaan niin yksilöitä ja niin itsenäisiä ja niin murtumattomia. Rakkaudenkaipuu on olevinaan noloa ja heikkoa, vaikka kaikkia meitä se sisältä jäytää tuskaisasti päivästä toiseen.

      Profiileissakin pitää siksi korostaa, esim.
      "Oon aina pitänyt nettideittailua epätoivoisten touhuna mutta ihan huvikseni nyt katson mikä meininki täällä on." (niin niin, sano suoraan vaan, kaikki kaverit pariutuvat mutta kukaan ei tee sulle aloitteita eikä elämässäsi tunnu tapahtuvan ikinä mitään)

      "En tiedä mitä etsin vai etsinkö mitään." (hei, me kaikki tiedämme että tiedät tasan tarkkaan etsiväsi seurustelukumppania koska olet yksin ja eksyksissä, se on ihan ok, niin olemme me muutkin)

      "En ole haudanvakavissani ja hampaat irvessä liikkeellä, mutten pane pahakseni jos vaikka Se Oikea jo löytyis!" (et varmaan panekaan pahaksesi koska elämänkumppanin tarpeesi on jo niin vakava ja polttava että olet vedet silmissä heti jos telkkarimainoksessa jotkut halaavat)

    • Luukilo

      Ihan sanallisista kliseistä rasittavin taitaa olla "siirry seuraavaan profiiliin". Voi jessus että siihen törmää joka toisessa profiilissa, aaaaaaaaargh.

      "Jos pelkkää seksiä haet, siirry seuraavaan profiiliin."
      "Jos olet allerginen koirille tai et tykkää niistä, siirrypä seuraavaan profiiliin."
      "Jos haet missinmitoissa olevaa seurapiirikaunotarta, siirry seuraavaan profiiliin."
      jne.
      jne.
      jne.

      Asiat voi hei naiset ilmaista monella eri tavalla, ihan omin sanoin, kärkevästi, vakavasti, hauskasti, persoonallisesti. Ei tartte hokea sitä samaa mitä miltei kaikki muutkin.

      • ytimekäs virke

        Ehkäpä ne (hetero)naiset ei pahemmin muiden naisten profiileita eikä siksi tiedä viljelevänsä ylikäytettyä lausetta?

        "Siirry seuraavaan profiiliin" nyt on vaan aika hyvin asian sisäistävä lausahdus kun halutaan sanoa että älä laita minulle viestiä, et ole tyyppiäni.


      • korjaus
        ytimekäs virke kirjoitti:

        Ehkäpä ne (hetero)naiset ei pahemmin muiden naisten profiileita eikä siksi tiedä viljelevänsä ylikäytettyä lausetta?

        "Siirry seuraavaan profiiliin" nyt on vaan aika hyvin asian sisäistävä lausahdus kun halutaan sanoa että älä laita minulle viestiä, et ole tyyppiäni.

        *ei pahemmin lue muiden naisten profiileita*


    • 4 + 7

      Loistava alustus, tuolla ohjeistuksella saisi siivottu apaljon paskaa noista profiileista ja asiat alkaisivat sujua paremmin.

    • -Peili-

      Taas valitusta mieheltä joka on jäänyt ilman naisseuraa, rivien välistä voi lukea kyllä miksi näin on päässyt käymään. Kannattaisiko keskittyä tyhjän näpyttelyn sijaan kehittämään itseään niin voisi sitä seuraakin löytyä.

      Aika moni tahtoo kuvan nähdä ja tutustua alussa kaveripohjalta ihan järkisyistä. Kuva kertoo kuitenkin enemmän kuin tuhat sanaa, ihminen on visuaalinen olento ja näköaisti se tärkein.
      Onhan selvää sekin että kovaa treenaava ja terveydestään huolta pitävä ei jaksa katsoa sohvaperunaa...luuleeko miehet tosiaan että kuvaa piiloittelemalla ei totuus viimeistään siellä tapaamisessa paljastu :D
      Kuvat reilusti esille puolin ja toisin :)
      Jos tahtoo kuvan nähdä eikä halua kuvattomille vastata niin silloin se on näin, simple!

      Monet lähestyvät silti kuvattomina vaikka profiilissa lukee "ei kiitos kuvattomat", niin silti sitä ei tosiaan haluta kunnioittaa. Harva viitsii lukea profiilia, katsotaan vain naisen kuva ja otetaan yhteyttä sen pohjalta. Mitä se kertoo silloin näistä kuvattomista miehistä itsestään? Tällaisia tulee päivittäin kymmeniä (kukaan jaksa tuollaista viestimerta ja välinpitämättömyyttä) tai tuli, enää en sattuneista syistä lue enkä vastaa ja senkin laittanut profiiliin...mutta kun ei profiilia viitsitä lukea niin viestejä joo satelee edelleen.
      Profiilissa on ollut myös maininta "en jaa sähköpostiani", silti nämä samat kuvattomat heput pyytävät sähköpostiosoitetta mukamas kasvokuvan lähettämistä varten, kasvokuva on yllättäen matkalla vaihtunut elimen kuvaksi (että kiitosta vain) ja tästä syystä tuo maininta on tullut laitetuksi profiiliin.

      Ei voi vaatia toista ottamaan mitä sattuu seuraa vastaan, jossei sitä seuraa löydy niin syy on aina itsessä eikä siinä toisessa. Itseäsi voit lähteä rakentamaan ja sitä kautta onnistua, mutta tuollaisella sormella osoittamisella (narsismi käytöksellä) saa viihtyä jatkossakin siinä omassa ihanassa seurassaan.

      Tänne valittaminen ei kumppania tuo, turhaa energianhaaskausta. Aloittaja voisi kokeilla opetella ensin perus käytöstapoja, niitä kunnon naiset arvostaa ;)

      • Lilja901

        Eeeh.... luitko tuota aloitusviestiä yhtään. Ilmeisesti et tai sitten et edes halunnut ymmärtää lukemaasi. Sehän korosti sitä että kuvaa on täysi oikeus edellyttää heti tutustumisen aluks ja jos tyyppi ei halua sitä lähettää sähköpostiinkaan, se ei oo ok.

        Eli vaadi kuvaa heti = ok. Vaadi että sen on oltava just profiilissa julkisena = ei ole ok.

        En tunne alottajaa mutta fiksummin se kirjottaa ku 99% mulle viestejä lähettelevistä tanopäistä ikinä...

        Itse olen nainen ja alotusviestissä ja tässä ketjussa on tullut oikeasti monta hyvää pointtia, jota ite ei tuu ajatelleeksi. mun profilissa oli joskus just jotain tollasta "oon sitten aika vaikee akka" -juttua...


    • nojoo1

      "Laittakaa siis sähköpostiosoite profiiliin." En ymmärrä miks pitää sähköpostiosoitteita kinuta täällä kun on pilvipalvelut ja muut linkittämisetkin keksitty. Poistin myös mailin, koska en kaipaa enää yhtään alapää kuvia sinne täältä. Treffit-palveluhan on täällä nimenomaan luotu niin että kuvakin laitetaan, kysyi multakin sitä kun liityin. Miks "vastuu" tässä kohtaa pitää sysätä sille joka laittaa kuvansa sivuston mukaan ja toimii niinkuin sivuston on tapa toimia. Jos joku haluu poiketa linjasta on musta hänen asia järjestää se sitten yhtä kivuttomaksi toiselle. Onhan niitä muitakin paikkoja seuraansa hakea jossei kiinnosta toimia kuin nainen joka kuitenkii omansa kuvansa on rohjennut pistää.

      Mullakaan ei toimi se suomi24:sen oma sähköposti.

      "Mutta älä korosta että tutustuminen pakotetaan alussa määrittelemättömäksi ajaksi jonkinlaiseen "kaveruuteen". Taas tätä "minä, minä eikä kukaan muu". Antakaa ihmisten tehdä profiilinsa niinkuin tahtovat. Jos tahtoo alkuun rauhassa tutustua kaveripohjalta (mitenkä tuon itte käsitän) se kertoo enemmän hyvää naisesta kuin huonoa. Tuolta pohjalta on moni hyvä suhdekin saanut alkunsa.

      Mut siis, saahan noi ihmiset kiertää ketkä ei kiinnosta.
      Ketjun alkaja tahdo ymmärtää kuin itseään ja tekee turhan vaikeaksi nämä asiat.

    • amorette1

      runo teille kaikille:

      epätoivon takana ompi kaunis maa

      nettideitin kanssa se sulle aukeaa

      lihava tai laiha, kunhan laukeaa

      sitten aamun tullen katsot kotkaa raukeaa

    • Listaaja

      Alkoi oikein naurattamaan tuo kliseiden listaaminen. Kliseet olivat totta, mutta sitten kirjoittaja teki ihan käsittämättömiä oletuksia 'tietämällä' miten asiat vain täytyy olla.

      Mutta huvittavinta oli, että nuo kliseet eivät olleet edes pahimmasta päästä. Näytti hieman, että aloittaja olisi lukenut yhden profilin ja listannut siinä olevat asiat.

      Kliseitä ovat:
      - Kyllä kuva kuuluu kliseisiin. Olen samaa mieltä aloittajan kanssa. Eivät kaikki halua olla narsisteja ja esitellä kuvaansa julkisesti. Naiset, jotka tätä vaativat, voi skipata saman tien.

      -"Olen mukava ja sosiaalinen ja tykkään puhua kenen kanssa vaan"
      Todellinen klise. Vain psykopaatti toteuttaa tämän kliseen. Yleensä tuon kirjoittanut tyyppi on enemmän tai vähemmän tyhmä tai tunnevammainen. Kannattaa vältää saman tien.

      -"Peluurit ei kiinnosta"
      Pelinainen, jota kannattaa varmasti välttää. Tästä on omakohtaista kokemusta. Jos etsii pelkkää seksiseuraa, niin tämä klise viittaa suoraan sänkyyn.

      -"Olen avoimin mielin liikkeellä"
      No et varmasti ole. Olet silmälaput silmillä liikkeellä, mutta hallitset kliseiden käytön.

      Tuossa nopeasti pari klisettä, jotka parhaimmillaan voivat olla kaikki saman naisen profilisisa ikään kuin nainen ei ei osaisi lainkaan kertoa, kuka hän on.
      Ja tietenkin tämä nn paras klise

      Iso joukko kuvia ja tämä tekstinän: :)

      Merkitsee: Nainen on tyhmä kuin kana.

      • 13 + 2

        Kummasti sinäkin teet ihan käsittämättömiä oletuksia 'tietämällä' miten asiat vain täytyy olla. Ja päätelmäsi ihan päin prinkkalaa. Sosiaaliset taidot tekevät ihmisestä psykopaatin? Jepjep.. Taidat olla joku katkera tuppisuu-änkyrä?


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      168
      2891
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      2051
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      2024
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1835
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      69
      1567
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1323
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1222
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      10
      1211
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1193
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1181
    Aihe