Parhaat kitaristit?

fdds

Niin, eli kyselisin parhaimpia kitaristeja. Itse sanon, että Steve Vai, Alexi Laiho ja Jimi Hendrix. Viimeisintä en ole paljoakaan kuunnellut, mutta siitä vähästäkin voin sanoa, että hyvä hän on! Alexi Laiho on Suomen paras kitaristi. Ehdottomasti! Steve Vain soittoa olen kuullut satunnaisesti, mutta hän on paras kitaristi jonka tiedän.
Kiitos

34

2623

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • skygazer

      Entäs Eetvart Van Halen?

      Zakk Wylde

      Ben Granfelt

      Alexi Laiho

    • PaL

      Entä tälläiset?
      1. Slash
      2. Alexi Laiho
      3. Heikki Silvennoinen
      4. Dave Murray
      5. BB King

      • Eetu

        Randy Rhoads


    • Pekkooko

      On monia hyviä kitaristeja, mutta en nostaisi ketään ykköseksi. Edellä mainittiin jo monia niistä.

      • Zed Leppelin

        Paljonhan niitä on hyviä, eikä niitä muutenkaan voi pistää paremmuus järjestykseen muuta kuin oman mielipiteensä perusteella. Ja sanoisin vielä senkin, että kitaristi on paljon muutakin kuin pelkkä kova jätkä, joka heittelee helvetin kovia riffejä ja sooloja. Toivottavasti ymmärrätte...

        Mutta jos nyt väkisin se paras kitaristi pitää repiä, niin kyllähän se minä ol... (ööh)... Adrian Smith! Sillä miehellä on tyylitajua!!!


    • fusionpsyk

      Frank Marino ja Jeff Beck! Niitä ei voita KUKAAN!
      Yksilöllisyys ja persoonallisuus kunniaan!!!
      Jokaisen kuuluisi kuulostaa itseltään,eikä vain apinoida toisia. Nuo kaksi ovat esimerkkejä siitä,että jokainen luokoon omat sävelensä.

    • †he wanderer

      ..on niitä sen verran monta loistavaa keppittäjää tuolla ulkona...

      Omat suosikit on James Hetfield/Kirk Hammet, Alexi Laiho, Dave Murray/Adrian Smith, Jesper Strömblad/Björn Gelotte ja Mikael Åkerfeldt/Peter Lindgren.

    • Stobey

      Heavykitaristeista parhaat löytyi Metallicasta, eli Hammett ja Hetfield. Tosin molemmat nykyään vanhoja paskoja. Viimenen hyvä levy oli And Justice For All.

    • PaL

      Korjaan hiukan listaani, eli jos mukaan otetaan komppikitaristeja niin pakko tehdä siitä top 6.
      6. James Hetfield.
      Hän erään suomalaisen mukaan on paras komppikitaristi, hallitsee donwpickin paremmin kuin kukaan muu maailmassa. Katsokaa vaikka vanhaa meksikon live dvd:tä kun poika vetää Blackenediä pelkästään downpickillä, eipä paljoa ole monellakaan jakoa...? ;o)

      • Lethargy

      • PaL
        Lethargy kirjoitti:

        Käyppäs tällä sivulla---> http://www.annihilatormetal.com/fastest-guitarist.htm

        Niin, toisin kuin jotkut, minun mielestäni nopeus ei ole kaikki kaikessa, jos olisi, niin esimerkiksi M. A. Batio olisi ollut listallani ykkösenä, mutta kun kerran mielestäni tilulilutus on jokseenkin ankan hanurista, en kyseisen tyypin kitaristeja listalleni sijoittanut. Slash esimerkiksi taitaa pentatoniset perusrock rämpytykset kovinkin hyvin. Eikä se setä nyt ihan niitä hitaimpiakaan ole, ei vaan käytä ns. arpeggio tilutuksia. Tsekkaa vaikka Sweet child o'mine live versioita, ei maailmassa montakaan kitaristia ole, ketä kyseisen soolon soittaa samanlaisella fiiliksellä.
        Hetfield siksi, koska ennen Reloadia Hammet EI soittanut levyillä ollenkaan komppeja, koska Hetfield halusi niihin "tiukan" saundinsa.... Minkä kyllä huomaa Reloadin tasosta... :D


      • Sadus
        PaL kirjoitti:

        Niin, toisin kuin jotkut, minun mielestäni nopeus ei ole kaikki kaikessa, jos olisi, niin esimerkiksi M. A. Batio olisi ollut listallani ykkösenä, mutta kun kerran mielestäni tilulilutus on jokseenkin ankan hanurista, en kyseisen tyypin kitaristeja listalleni sijoittanut. Slash esimerkiksi taitaa pentatoniset perusrock rämpytykset kovinkin hyvin. Eikä se setä nyt ihan niitä hitaimpiakaan ole, ei vaan käytä ns. arpeggio tilutuksia. Tsekkaa vaikka Sweet child o'mine live versioita, ei maailmassa montakaan kitaristia ole, ketä kyseisen soolon soittaa samanlaisella fiiliksellä.
        Hetfield siksi, koska ennen Reloadia Hammet EI soittanut levyillä ollenkaan komppeja, koska Hetfield halusi niihin "tiukan" saundinsa.... Minkä kyllä huomaa Reloadin tasosta... :D

        Jeff Waters ei tosiaan ole mikään perus tilutus kitara sankari... Mies on erittäin hyvä soolo kitaristi ja loistava komppikitaristi. Hänen bändikin Annihilator ei ole mitään progea, vaan levyt sijoittuvat enimmäkseen perus hevin ja thrash metallin välimaastoon.

        Ja se väite on osittain vitsi/mainos kikka...Parhaimmistoon hän kuitenkin kuuluu.

        omat suosikki kitaristit on James Murphy, Angus ja Malcolm Young.


    • KokkeliPiimä

      Charles Schuldiner, Jimmy Page, Jimi Hendrix, Ritchie Blackmore, Joe Satriani, Steve Vai, Zakk Wylde, Devin Townsend, Kerry King, ja riitasointudöödiksen kuningas Trey(Morbid Angel)

      • sleijeri

        Miksi muuten King nostetaan aina Hannemanin yli? Hannemanhan ne Slayerin legendaarisimmat veisut on melkein poikkeuksetta väsännyt.


      • PaL
        sleijeri kirjoitti:

        Miksi muuten King nostetaan aina Hannemanin yli? Hannemanhan ne Slayerin legendaarisimmat veisut on melkein poikkeuksetta väsännyt.

        Katos kun ei ollut puhe säveltäjästä, vaan kitaristista, mikäli olisi ollut kyse säveltäjästä niin ainakaan mun listalle ei olisi päässyt Slash...


      • sleijjeri
        PaL kirjoitti:

        Katos kun ei ollut puhe säveltäjästä, vaan kitaristista, mikäli olisi ollut kyse säveltäjästä niin ainakaan mun listalle ei olisi päässyt Slash...

        Tjaa, minun listallani 'hyvä kitaristi' on myös poikkeuksetta hyvä säveltäjä. Tekniset taidot eivät oikeastaan kiinnosta hevon vitun humpan vertaa.


      • KokkeliPiimä
        sleijjeri kirjoitti:

        Tjaa, minun listallani 'hyvä kitaristi' on myös poikkeuksetta hyvä säveltäjä. Tekniset taidot eivät oikeastaan kiinnosta hevon vitun humpan vertaa.

        Lisään listaani Tony Iommin ja Jeff Hannemanin...
        En jaksanut tehdä enää jälkeenpäin listaani mitään lisäyksiä, mutta kun asia jotakuta häiritsi niin tässä on vielä 2 hyvää miestä.


    • Eepi

      David Gilmour
      Kirk Hammet
      Slash
      Ritchie Blackmore
      Hannu "Puntti" Valtonen

      Ei mitään järjestystä. Osa porukkaa on listalla omaperäisyyden, osa taitojen ja osa molempien takia.

    • Teatteristi

      Joo eli en käy tässä luettelemaan kaikkia taitavia kitaristeja ja sitä parasta ei voi sanoa kun on kyseessä mielipide kysymys.Mutta omasta mielestäni paras on John Petrucci joka vaikuttaa mm. Dream Theaterissa.
      Tämä valinta ei johdu siitä että DT kuuluu lempi bändeihini vaan siihen että Petrucci osaa soittaa monenlaista musiikkia ja ei matki muita vaan soittaa omalla tunnistettavalla tyylillään.

    • Oma lista

      Steve Vai
      Ritchie Blackmore
      Yngwie Malmsteen
      Michael Schenker
      Joe Satriani
      Edward Van Halen
      Jimi Hendrix
      BB King
      Brian Setzer
      Randy Rhoads
      Eric Clapton
      Brian May

      ...ja suomalaisten kevytsarjassa ääni menee Andy McCoylle. Kunniamainnat Costello Hautamäelle ja Pantse Syrjälle.

    • Skebaa

      Kitaristeja on toisaalta vähän hankala vertailla, kun joku on hyvä jossain toisessa jutussa ja toinen toisessa..

      En oo kovinkaan paljon noitten kitarasankareiden edesottamuksia seurannut, mutta laitetaan nyt jotain tähänkin! ;)

      Tilulilun kunkku on meikäläisen mielestä ehrottomasti Ynkkä!

      Rytmikitarajutuissa kannatan Hetfieldiä.

      Niin, ja Hendrix on titenkin mainittava! Oli se sellanen ukko sen kitaran kanssa!

    • ZoSo

      1. Jimmy Page
      2. Jimi Hendrix
      3. Jeff Beck
      4. David Gilmour
      5. Wayne Kramer

    • TeräsRuuti

      Kyse on aika paljon siitä mitä kuuntelee kuten minä en pahemmin kuuntele 60-70 luvun kitaristien musiikkia jotka on kaikkien aikojen parhaat monien mielestä joten listassani on suosikit:

      1. Slash( GnR)
      2. Kirk Hammlet (Metallica)
      3. Dave Murray (Maiden)
      4. Psy Coma (The Kovenant)
      5. Abbath (Immortal)

      • hallowed be thy name!

        1. Jimmy Page (Zeppelin)
        2. Tony Iommi (Black Sabbath)
        3. Dave Murray/Adrian Smith (Iron Man)
        4. Randy Rhoads (Quiet Riot/Ozzy Osbourne band)
        5. Justin Hawkins (The Darkness)


      • watcher
        hallowed be thy name! kirjoitti:

        1. Jimmy Page (Zeppelin)
        2. Tony Iommi (Black Sabbath)
        3. Dave Murray/Adrian Smith (Iron Man)
        4. Randy Rhoads (Quiet Riot/Ozzy Osbourne band)
        5. Justin Hawkins (The Darkness)

        1. Steve Hackett
        2. Steve Howe
        3. Ian Crichton
        4. Trevor Rabin
        5. Tommy Iommi


    • Timpeli-lilu

      Alexi Laiho
      James Hetfield
      Luca Turilli
      Emppu Vuorinen
      Tilulandin pojat ja Janne Karhunen
      Kai se Francesco Fareri osaa, mut se on vitun ruma ja soittaa liian nopeasti. Samaan kastiin MA Batio, ja Ynkka vaiks Ynkka vetää välil hitaastiki hyvin
      Brian May
      Slash
      Richie Sambora
      Mr. Crab
      Ensiferumin pojatki heittää ihan hyvää settii
      Eric Clapton
      Jani Liimatainen
      Timo "mä voin soittaa niin nopeesti, ku haluan, mut ei oo järkee soittaa niin nopeesti, ku sit jengi ei ehdi kuulee sitä" Tolkki. Ei sen tilut oo hyvii, mut kyl se on hyvin ottanu vaikuttei klassisest ja saanu hyvii riffei ja sooloi niist aikaseks.
      Marzi Nyman
      John Petrucci

      Huomasittekos muuten, että "Missä Vika" ohjelman bändin kitaristi oli Kotipellon keikkakitaristi?

      On niit muitaki, noihin mä olen törmänny ja siks pidän niistä. Parasta ei oo, koska ei oo mittaria millä mitata. Ja vaikka mittari oliski ni universaalin epätarkkuusperiaatten mukaisesti parasta ei voisi absoluuttisesti mitata.

      MOT.

    • MmmmmCrazy

      1) Kirk Hammet
      2) Andreas Kisser
      3) Kerry King & Jeff Hanneman
      4) Dave Murray & Adrian Smith
      5) Diamond Darrell
      6) Marty Friedman
      7) Eric Peterson
      8) Chris Poland

      Eli hyvien metal-bändien, enimmäkseen thrash-alan kitaristeja kaikki. Tässä ei tietenkään ollut vielä kaikki! :)

    • jebs

      1. Mick Thompson (Slipknot)
      2. Kerry King (Slayer)
      3. James Hetfield(Metallica)

    • Jeese

      Mun mielestä ainakin euroopan paras kitaristi on ilman muuta Rammsteinin Richard Z. Kruspe-Bernstein. Maailman parhaasta kitaristista en voi sanoa mielipidettäni.

    • t---t--täääät--tt

      jimmy page ei ole minkään huippu . perus bluus jamppa hepo pöllyssä

    • Retkuilija
    • AACC/DDCC

      Millä vi..tulla se paras kepittäjä mitataan? Nopeudella? Tyylilajilla? Tyylillä, vai millä?
      Taitaa olla jokaisella oma mielipide?

      Paras kombinaatio MINUN mieletäni on Youngin veljekset, Mal ja Ang. Mulle kolisee täysillä.

      Blackmore, Iommi, Rhoads, Page, Murray, Vai, Setzer........ Loistavia kepittäjiä riittää jokaisen makuun. No Hendrix kumisormi???

    • Heaviest Christmas

      Hynysen Jouni on kovin skebittäjä/skeihästäjä.
      Tai ainakin taitavin ja monipuolisin.
      Safka Pekkonen kanssa hyvä.

    • Jotain suosikkejani

      Jason Becker
      Marty Friedman
      Eddie Van Halen
      Vito Bratta
      Steve Vai
      Paul Gilbert
      Michael Schenker
      Gary Moore

      Les Paul
      Django Reinhardt

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      144
      2251
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1958
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1918
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1720
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1498
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1276
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1190
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1178
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1173
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1157
    Aihe