Yksinjäämisen pelko estää lähtemästä.

jennariina

Olen tukalassa tilanteessa, ikää 22 vuotta ja suhdetta takana 1,5vuotta, ei lapsia.
Alkuun mies oli ihana, oli hellyyttä, seksiä ja samoja tulevaisuuden näkymiä. Kun aloimme seurustelemaan, niin tutustuin miehen oikeaan luonteeseen; sairaalloisen mustasukkainen, ei puhu tunteista, ei halaa, ei pussaa...h*orittelee ja syyttää, että petän, vaikka mitään en ole tehnyt.

Nyt viime aikoina myös seksielämä on kuollut hiljalleen, mies ei tahdo. Hän saa myös usein kohtauksia, jos puhelimeni soi, eikä usko, että soittaja on ollut joku naispuoleinen ja silloin hän uhkailee heittävänsä minut pihalle asunnosta, joka on hänen nimissään. Myöskin jos yritän kertoa, että kuinka paljon ne pahat sanat sattuvat, niin mies kääntää asian jotenkin niin, että kaikki on minun syytä ja uhkailee erolla. Mistään parisuhde asioista ei myöskään voi puhua, olen yrittänyt, mutta mies suuttuu.
En näe tässä suhteessa enään yhtään mitään hyvää, ja voimani ovat täysin loppu, mutta pelkään yksin jäämistä aivan liikaa, ja siksi olen niin kauan kestänyt tätä kohtelua.
Mies on polkenut itsetuntoni niin maan rakoon, etten usko enää ikinä edes löytäväni uutta kumppania ja sekin pelottaa. Ystäväni ovat yrittäneet tsempata, mutta turhaan.
Apua, kohtalon tovereita? Selviääkö tästä omin avuin?

7

240

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Läheisriippuvaisuus

      Missään nimessä ei kannata roikkua suhteessa, jossa on paha olla!

      Muita neuvoja en nyt sinulle osaa antaa. Eiväthän ystäväsikään ole saaneet sinua luopumaan huonosta suhteesta.

      Ehdottomasti on parempi olla yksin, kuin huonossa suhteessa. Parisuhde ei ole mikään kunniamerkki tai muukaan saavutus elämässä. Onnellisuus sen sijaan on. Kannattaa hankkia ammattilaisten keskusteluapua, minä kun en ammattilainen ole, mutta olen muutaman kerran elämässäni heidän kanssaan keskustellut, ja se auttoi :)

    • Sinä selviät! Eroa!

      Elin 20 vuotta tuollaisessa suhteessa, meno vain hurjistui aikaa myöten. Mies uhkaili kaikenlaisella ikävällä, jos lähden lasten kanssa, mutta lopulta lähdin, kun pää ei enää kestänyt ja lapsetkin kärsivät toisen raivopäisyydestä. Selvisin viranomaisvoimin, mutta kolme vuotta siinä meni, että sain uuden elämäni järjestykseen siitäkin huolimatta, että ex laittoi vimmatusti kapuloita rattaisiin.

      Nyt olen kihloissa ihanan miehen kanssa, vaikka itsekin joskus ajattelin, ettei kukaan enää huolisi. Olen yli 40v. ja miehiä riittäisi jonoksi asti suhteeseen kanssani.. Sinä olet 20 vuotta nuorempi etkä taatusti jää elämässä yksin.

      Toisaalta ihmisen on hyvä elää yksinkin edes jonkun aikaa, niin voi tutustua rauhassa itseen. Itsensä kanssa viihtyminen ja sisältä tuleva hyvä olo on oltava ensin, ennen kuin on valmis uuteen suhteeseen. Kirjastosta lainatut kirjat auttoivat itsetuntemuksen ja itsetunnon vahvistuksen kanssa, ja netistäkin löytyy paljon materiaalia aiheesta.

    • xxxo

      Lähde jo suhteesta pois ennenkö rikot itsesi.Olet nuori ja elämä edessä. Oletko koskaan tullut ajatelleeksi että jos toinen syyttelee sinua koko ajan pettämisestä niin suurin todennäköisyys on se että miehesi on sinua pettänyt/pettää. Syyllisyys painaa häntä ja hän ei saa sielulleen/seurauksilleen rauhaa.

      Oletko sen takia suhteessa että sinulla on joku ja roikut ihmisessä vaikkei siittä voikaan tulla mitään??
      muista omistavan ja pyyteettömän rakkauden ero.
      Uskon että osaat olla yksin ja tulet nauttimaan elämästä ja näkemään paljon mukavia ihmisiä...
      Miksi olla huonossa suhteessa?? Ja antaa toisen riistää elämänilosi.Mies murentaa sinut ja harmaannuttaa sinut ja imee sinut harmaaksi. Ei hyvä.

      Voimia ja tsemppiä!!! Koita jaksella.

    • Älä satuta itteäs

      Olen samassa tilanteessa. Olen 21, seurustellut saman kanssa yli 4v. Asiat menevät vaan huonompaan suuntaan eikä minulla ole ollut seksihaluja varmaan vuoteen. Olen elättänyt häntä jo varmaan 2v mutta mitään kiitosta ei saa. Uskon olevani jo vaurioitunut koska en pysty luottamaan että joku muu osaisi hoitaa esim ekonomiaa. Tämä on todella raskasta kun tuntuu että olen yksin ongelmieni ja huonon ekonomiani kanssa, ei hän pyynnöistä huolimatta auta edes vuokran maksamisessa..
      Käyn koulua ja töissä, energiat on niin lopussa koko ajan ettei vaan jaksa jättää häntä.
      Eli jätä ennekun vointisi huononee. :/

    • murumansikka

      Itse erosin vuosi sitten pitkästä suhteesta, suhde oli todella raskas ja voin huonosti pitkään siinä suhteessa. Pelkäsin lähteä juuri samasta syystä kuin sinä. Mutta USKO MINUA! Päätökseni lähteä oli parasta mitä olen itselleni tehnyt. Olen myös 22 vuotias. siis VASTA 22! Sinullakin on koko elämä edessä. Miehiä on suhteen lopettamisen jälkeen riittänyt ovista ja ikkunoista, mitä en olisi koskaan uskonut! Nyt on sinun aikasi alkaa elää! Voit odotella rauhassa, tutustua erilaisiin miehiin ja valita itsellesi sopivan. Yllätyt siitä miten ihania miehiä tämä maailma on täynnä sinua varten :)

      • jennariina

        Kiitos kannustavista vastauksista. Olen ennenkin ollut samassa tilanteessa entisen poikaystäväni kanssa, mutta mies päätti suhteen, kun löysi toisen naisen ja se oli helpotus, kun ei tarvinnut itse lopettaa suhdetta.
        Lähtöpäätöstä hankaloittaa paljon se, että kaikki (paitsi lähin ystäväni) luulevat miehen olevan täydellinen. Tulee surkea olo, kun omat sukulaiset ylistävät miestä, jonka todellista luonnetta en halua edes heille paljastaa. Samoin miehen suku on puolestamme onnellinen ja jaksaa hehkuttaa meitä. Tiedän etten voi heidän "paineiden" takia heittää omaa onnea hukkaan, mutta ahdistaa silti.

        Luettuani näitä vastauksia, tuntuu että pystyn todella lähtemään ja opettelemaan olemaan onnellinen.


    • kulissiavaan

      Ajattelit sitten jatkaa "kulissia" ??? Tällainen suhde ei perustu aitoon rakkauteen,joten huijaat vain itseäsi...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      90
      3910
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      604
      3717
    3. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      43
      3702
    4. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      13
      2351
    5. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      63
      2291
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      327
      1988
    7. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      123
      1967
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      187
      1806
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      28
      1479
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      66
      1372
    Aihe