Ei turvaväliä

anna3

Miten te reagoitte ajaessa jos takana oleva autoilija ei pidä turvaväliä?

Itse asun Helsingissä. Minulla on 2 pientä lasta lähes joka kerta ajaessani takapenkillä ja mua pelottaa tosi paljon jos ei ole turvaväliä :(
Normaalisti ajan aina nopeusrajoitteiden mukaan (huomioiden sään), mutta heti kun "joku roikkuu perseessä kiinni" niin vähennän vauhdin esim 100-> 70, 60->40. En kiusatakseni, vaan ajatellen että mielummin otan mahdollisessa äkkijarrutuksessa takana olevan pienemmällä vauhdilla perään. Yleensä tähän mun hidastukseen porukka reagoi tulemalla vielä lähemmäksi ja lopulta kyllästyy(?) ja ohittaa.

15

137

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ruahaha.....

      Säädä peilit siten, että et edes huomaa takana tulevaa liikennettä. Siinäpähän sitten maksavat, kun rysähtää............

      • Jooooooh

        Niin, rysähtää lasten päälle. Mutta niistähän ei nuoret jolpit tiedä mitään


    • anna3

      Voisin tehdä noin jos mulla ei olisi lapsia takapenkillä :/ en halua että auto rysähtää lujassa vauhdissa niihin.

    • Itsekin vähennän vauhtia ja sopivan paikan tullen siirryn mahdollimman oikealle ja näytän ohitusmerkin vilkulla.

    • Redneck Baboons

      Tuo tekemäsi tapa taitaa olla se kaikkein toimivin. Itsellä ei siihen ihan ole pokka riittänyt, mutta hyvä että joillakin riittää. Voimakasta jarruttamista mukulat takapenkillä en minäkään voi mitenkään suositella.

      Mutta eikö olekin vttumainen ja turha tapa se puskurissa nyhjääminen? Isojen autojen tollokuskit tekevät sitä samaa ja jeparit katselee hommaa tumput suorana.

    • anna3

      on kyllä tosi vittumaista ja ahistavaa kun toinen perässä kiinni :/ luuleekohan perässä roikkujat että edessä oleva lisää vauhtia?mä kyllä jatkan samaa mallia ja hidastan reippaasti vauhtia. Ei mua 30-40 teillä pelota jos ei turvaväliä, mutta silloinkin vähän hidastan vauhtia... en yksin ajaessa, vaan silloin kun lapset kyydissä.

    • perseeseen pano

      Onks sul ford fogus se on turvaton auto merkki!

    • Sulla on oikea asenne. Jos tavoitan jonkun esim. kuorma-autolla, niin juurikin kannattaa ajaa lähelle (ei nyt sentään kiinni) jolloin edellä oleva tajuaa että joku on pielessä, ja nostaa nopeutta, jolloin välimatka kasvaa, tai laskee sitä että pääsen ohi helpolla.

      Eli teet juuri kuten kuuluukin

    • Jos tätä joskus tapahtuu (viimeksi muuten perjantaina, olikin taas mennyt muutama kuukausi edellisestä kerrasta), niin tilan salliessa siirryn toiselle kaistalle, tms. Jos tilaa väistöön ei ole, niin omaa vauhtia lähdetään hidastamaan kunnes takana on riittävästi tilaa. Tarvittaessa edetään 10 km/h nopeutta. Useimmat menevät nopeasti ohi.

      Kaikkein vaarallisinta olisi käydä provosoimaan noita. Parempi kun menevät omia menojaan.

    • children of bodom

      Aloittajalle: Hommaa takalasiin tarra, jossa lukee isoilla kirjaimilla, että LAPSIA AUTOSSA!

      • Joopatijooo....

        Just.. Luuletko tosiaan että ihmiset välittää.. Hyvänä esimerkkinä jämsän jolppi joka kaahasi vastaantulevan kaistaa sillalta alas..siinä ei paljon tarrat auta...


      • Redneck Baboons
        Joopatijooo.... kirjoitti:

        Just.. Luuletko tosiaan että ihmiset välittää.. Hyvänä esimerkkinä jämsän jolppi joka kaahasi vastaantulevan kaistaa sillalta alas..siinä ei paljon tarrat auta...

        Joo. Olen samaa mieltä että tuollaiset "lapsia kyydissä" tarrat ovat aika säälittäviä ja turhia. Mitä merkitystä sellaisella asialla oikeasti edes saakaan olla aloittajan mainitsemassa tilanteessa? Eikä niistä tarroista oikeasti välitä ne joiden kuuluisi, eli esimerkiksi juuri mainitsemasi jolppi ja muut asennevikaiset.


    • ne oppii kyllä

      Minulla ei ole lapsia kyydissä, minä teen pienen ja nopean jarrutuksen, jolloin takanatulija ei ihan, mutta melkein, törmää perääni. Pikkasen pelästyy kuski ja etäisyyttä tulee huomattavasti lisää. Muuta hyvää koulutuskeinoa ei taida olla.

    • children of bodom

      No jos ei tarrat kerran kelpaa, niin hommaa kuorma-auto jokapäiväisiin ajoihin. Et silloin edes huomaa, kun joku henkilöauto tömähtää perääsi.......

    • javot

      Ajan motarilla melkein pientareella, jolloin kivet, jne rapisee takanatulijan tuulilasiin. Näin tein yhdelle perässä roikkkuneelle bemariurpolle eilen. Jättihän paskiainen tilaa!! Oikea kaista ku vapautu, väistin sinne, urpo meni ohi, ja lopulta ajeltiin peräkanaa samaa vauhtia. Eli ei sillä rusina-aivoilla ollut edes kiire mihinkään, kunhan vaan yritti päteä liikenteessä. Puppelilla peppiskaveri etupenkillä, niin pitäähän sitä vähän.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1515
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1164
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      85
      1080
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      986
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      579
      961
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      907
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      872
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      19
      832
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      664
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      630
    Aihe