Harmaantuminen 35-vuotiaana

Hauta odottaa

Miten harmaantumista voi estää? Olen 35-vuotias mies ja nyt jo parta on harmaantunut vähän vaikken käytä alkoholia enkä edes polta tupakkaa. Elintavat ovat muutenkin suht. terveelliset. Onko mitään luonnontuotetta tai keinoa millä harmaantuneen parran saa jälleen alkuperäisen väriseksi?

108

13324

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Terseperse

      Miksipä sitä pitäitsi muuttaa? Ajeleppa se pois, jos ahistaa.

      • arvokas harmaa

        harmaa väri on komiampi ja arvokkaampi,sehän on jo miehen merkki kun on harmaata.pojankoltiasiset ovat muita värejä.kanna arvokkaasti omaa väriäsi.


      • värjäyspurkin ääreen
        arvokas harmaa kirjoitti:

        harmaa väri on komiampi ja arvokkaampi,sehän on jo miehen merkki kun on harmaata.pojankoltiasiset ovat muita värejä.kanna arvokkaasti omaa väriäsi.

        Joitain pukee se harmaus, toisia ei. Tapauskohtaista.

        Oma mieheni voisi olla mun puolestani harmaa mutta on värjännyt tukkaansa, partaa ei pidä lainkaan. Mieheni harmaantui myös jotain 35 vuotiaana.

        Mutta jos harmaa häiritsee, aja parta pois ja värjää tukkasi, sillä siitä päästään. Parempi tuo harmaantuminen kuin kaljuuntuminen, jolle et sitten voi yhtään mitään, ja sitä oma mies pelkää koska sen vuoro tulee...


      • moon1963
        värjäyspurkin ääreen kirjoitti:

        Joitain pukee se harmaus, toisia ei. Tapauskohtaista.

        Oma mieheni voisi olla mun puolestani harmaa mutta on värjännyt tukkaansa, partaa ei pidä lainkaan. Mieheni harmaantui myös jotain 35 vuotiaana.

        Mutta jos harmaa häiritsee, aja parta pois ja värjää tukkasi, sillä siitä päästään. Parempi tuo harmaantuminen kuin kaljuuntuminen, jolle et sitten voi yhtään mitään, ja sitä oma mies pelkää koska sen vuoro tulee...

        Ja mitähän pelkäämistä kaljuuntumisessa on??? Itellä on hyvin hiukset päässä vaikka 50v...mutta ei kiinnosta pätkääkään vaikka kaljuuntuisi!! Komeat kasvot silti säilyy!!


      • värjäyspurkin ääreen
        moon1963 kirjoitti:

        Ja mitähän pelkäämistä kaljuuntumisessa on??? Itellä on hyvin hiukset päässä vaikka 50v...mutta ei kiinnosta pätkääkään vaikka kaljuuntuisi!! Komeat kasvot silti säilyy!!

        Kaikilla ne kasvot ja kallon muoto ei ole komea.

        Tai jos on kovin "poikamainen" olemus tai lapsenkasvoinen aikuinen mies, kalju ei silloin pue, mutta mitäs teet jos luontoäiti on toisin päättänyt.

        Monille kalju sopii ja jos hiusten kasvu on enää olematonta, suosittelen kokokaljua kallon muodosta ja lärvin ulkonäöstä riippumatta.


      • kalju forever
        värjäyspurkin ääreen kirjoitti:

        Kaikilla ne kasvot ja kallon muoto ei ole komea.

        Tai jos on kovin "poikamainen" olemus tai lapsenkasvoinen aikuinen mies, kalju ei silloin pue, mutta mitäs teet jos luontoäiti on toisin päättänyt.

        Monille kalju sopii ja jos hiusten kasvu on enää olematonta, suosittelen kokokaljua kallon muodosta ja lärvin ulkonäöstä riippumatta.

        Kaljuna on kivaa olla.olen pitänyt aina melko lyhyttä hiusmallia kun se on ollut helppo.olen ollut paljon lämpimillä leveysasteilla työn puolesta komennuksilla ja siili tai kokokalju on ainoa hyvä hiustyyli siellä.Olen tykästynyt niin kaljuun että ajan nykyisin hyvin usein kaikki pois ja se on niin mukava tunne aina kun hiukset lähtee pois.Suosittelen kokeilemaan,vapautunut tunne.


      • värjäyspurkin ääreen kirjoitti:

        Joitain pukee se harmaus, toisia ei. Tapauskohtaista.

        Oma mieheni voisi olla mun puolestani harmaa mutta on värjännyt tukkaansa, partaa ei pidä lainkaan. Mieheni harmaantui myös jotain 35 vuotiaana.

        Mutta jos harmaa häiritsee, aja parta pois ja värjää tukkasi, sillä siitä päästään. Parempi tuo harmaantuminen kuin kaljuuntuminen, jolle et sitten voi yhtään mitään, ja sitä oma mies pelkää koska sen vuoro tulee...

        Miten harmaantuvaan tukkaan oma väri takaisin - http://track.healthtrader.com/track.php?c=cmlkPTIxMjQ4NiZhaWQ9MjQ1ODMyNTI


    • trol.jep.lol

      Yksilöllistä. Värjäys millä voi peittää ei sitä millään estellä.

    • hngh

      Harmaa parta on tyylikäs minkäikäisellä vaan...

    • Voi kokeilla

      Ennenvanhaan suosittelivat kananpaskaa.

      • Kukkko4

        Kukko tietää ,,, täällä on niitätaas otappas mitä sinulle on määrätty ,pysyy kirkkaampia ajatuksia ,,,, positiivista ajattelua jatkossa,,,,,,,,,,,,,,,,,,,


    • foordisti

      Partahöylä auttaa.

    • geeniperimä

      Miten harmaantumista voi estää?

      Ei millään. Tulee geeneistä.

    • TaunoJ

      Itse olen syönyt mustikoita päivittäin ja olen vielä melko tumma vaikka 60

    • enkeksinimimerkkia

      Geeneistä kiinni pitkälti, joten eipä tuolle juuri mitään voi. Ja miksi pitäisikään voida: harmaantuvat hiukset ovat ainakin omasta mielestäni todella miehekkäät. Ja meillä naisillakin tuovat arvokkuutta olemukseen.

      Gorilloilla hopeaselät, harmaantuneet urokset ovat aikuisia. :)

    • Teppo moi

      Stadin Teppo ottaa mulukukkaa suolistoon.

      • kiiminkine

        Jep. Homoilu estää harmaantumisen


      • kalju-Kalle
        kiiminkine kirjoitti:

        Jep. Homoilu estää harmaantumisen

        mut eiks siinä lähde hiukset kokonaan pois?


      • kiiminkine kirjoitti:

        Jep. Homoilu estää harmaantumisen

        No........muistatteko minkä väriset hiukset oli Rock Hudsonilla.............????


    • Luontevasti charmi

      Harmaantumista ei voi estää. Värjäyksellä toki saadaan vähäksi aikaa sitä peitettyä, mutta sitä joutuu sitten tekemään alvariinsa juurikasvun takia . Anna siis harmaantua, Se on charmikasta ja varmasti naiset tykkäävät. Tosin harmaa/ valkoinen väri tuo ihon oman värinn paremmin esille ja joskus siihen harmaa väri tuo vain lisää kalpeutta. Suosittelen siis hiuksiiisi raidoitusta, niin ei sen juurikasvunkaan takia tarvitse joka toinen vko värjätä koko päätä. Itsellänikin alkoivat hiukset harmaantumaan kolmekymppisenä.

      • Luontevasti charmi

        Sori, tosin puhuit parrasta...mutta harmaa partakin on cool. Mutta kaikki eivät pidä parrasta ja parta vanhentaa joitakin ihmisiä ulkonäöllisesti.


    • näin on

      Ennenaikainen kuolema auttaa tuohonkin "vaivaan".

    • huikka...

      itellä ohimot harmaantuneet, mutta ei kuulemma ole ruma, näin on doorikset kehuneet!

    • 30v nainen

      Jostain syystä harmaantuminen on myös (kuten joju jo edellä sanoi, tyylikästä), mutta myös seksikästä :-)

    • jepjee2

      Itse aloin harmaantumaan 16-vuotiaana. Nyt kahdenkymmenen paremmalla puolella harmaata on jo aikalailla ja tietenkin keskellä päätä menee raita. :D

      En enää oikeastaan jaksa stressata asiasta. Joskus värjäilen, mutta ei sekään auta kuin hetkeksi koska hiukseni kasvavat todella nopeasti.

      Geeneistähän tämäkin tulee. Toiselta puolelta sukua kaikki harmaantuneet aikaisin, ei tosin kukaan vielä 16 kesäisenä kuten minä.

      • asdasdasddas

        Ole onnellinen. Itse aloin kaljuuntua parikymppisenä. Ei tarvitse miettiä, että onko harmaa vai ei kun uimalakkia kiillottaa :D


    • HHUHUH

      Voe hyvänen aika tuota turhamaisuutta.. Ei ole tupakalla, ei viinalla, ei safkalla merkitystä miten harmaannut. Olet tummahiuksinen, etkö? Miten on isäsi tai äitisi harmaantunut? Tuo harmaantuminen on vähän sama asia, kun jos kaljuunnut 30 vuotiaana, niin todennäköisesti myös isäsi on kaljuuntunut 3-kymppisenä. Ai muuta, kun jos tuo noin kovasti häiritsee, niin mene ostamaan apua kaupasta.. ja värivalikoimasta löytyy

      • Marko...

        Et tiedä asiasta mitään. Kaljuuntuminen periytyy äidin puolelta eikä isän, opettele edes perusasioita!


      • HHUHUH
        Marko... kirjoitti:

        Et tiedä asiasta mitään. Kaljuuntuminen periytyy äidin puolelta eikä isän, opettele edes perusasioita!

        Hehheee... Kuules, jos isälläs on hiusraja paennut, niin uskallan melkein väittää että 100%:sti sinulla pakenee samalla lailla. Poju, keskustellaas tästä asiasta sitten jonkun vuodenn päästä lissää


      • 2+5
        HHUHUH kirjoitti:

        Hehheee... Kuules, jos isälläs on hiusraja paennut, niin uskallan melkein väittää että 100%:sti sinulla pakenee samalla lailla. Poju, keskustellaas tästä asiasta sitten jonkun vuodenn päästä lissää

        Kaljuuntuminen periytyy äidin puolelta. Eli kannattaa katella niitä äidin sisaruksten ja vanhempien hiusrajoja.


    • happi

      Verenkierto kuntoon. L-arginiinista muodostuu typpioksidia, mikä lisää verenkiertoa. www.synergywordlwide.com

    • niminerekki

      Kasvata munat. yleensä tepsii tuommosiin akkamaisiin kotkotuksiin.

    • Tätii

      Ootko tosissas? Ite olen 40 vee nainen ja harmantuminen alkoi jo 30 vuotiaana, nyt hiukset lähes harmaat päältä kokonaan. Omalla isällä oli kokonaan harmaat minun ikäisenä kun taas äidilläni ei harmaata vielä ollenkaan vaikka 60. Harmaan saa peittoon värillä, myös parrasta, muttei oel mitään järkeä.

    • harmauspois

      Alkuperäisen värin saa takaisin lähestulkoon kokonaan, lisäämällä ruokavalioon jotain, kun muistaisin mitä. Joka tapauksessa juttu toimii, taitaa jossain englanninkielisillä sivuilla olla maininta netissä, että mitä piti alkaa syödä. Jotain kivennäisainetta tai muuta vastaavaa...

      • kahjoa sakkia

        Jo on kumma jos ihminen ei saisi harmaantua. Olen yli 60v ja kun annoin aidot harmaat hiukset tulla esiin alkoi ainainen kotkotus että olenko ne värjännyt. Etenkin sellaisilta joilla pää on värjätty kirkuvan punaiseksi 'angry bird-lookilla' ja ikää 70


      • HHUHUH
        kahjoa sakkia kirjoitti:

        Jo on kumma jos ihminen ei saisi harmaantua. Olen yli 60v ja kun annoin aidot harmaat hiukset tulla esiin alkoi ainainen kotkotus että olenko ne värjännyt. Etenkin sellaisilta joilla pää on värjätty kirkuvan punaiseksi 'angry bird-lookilla' ja ikää 70

        Tuo on hyvä pointti ja vastakohtana sitten toiset (naiset) värjäävät hiuksena harmaiksi 30.. Mikähän sitten lienee hyvä ja paras vaihtoehto. Kaljusta ei aiheudu ongelmia, mutta sekin koskee vain miehiä tai ei ainakaan kaikkia miehiä


      • merilevää

        Japsit syö päivittäin merilevää. Harmaahiuksinen Japsi on todella harvinaisuus. Suomesta tuotetta saa ostaa jauheena ja puristeina. Oliskos tuossa merilevässä se salaisuus...enpä tiedä.


    • luonnollinen paras

      Aloittaja ei kerro alkuperäistä parran tai hiusten väriään, mutta omasta mielestäni harmaa on parempi kuin värjätty. Tunnen yhden miehen, joka on todella komea, mutta pilaa täysin ulkonäkönsä värjäämällä hiuksensa ja partansa mustalla. Emme ole keskustelleet aiheesta, mutta siinä täytyy olla melkoinen hommakin, ei se missään parturissa sitä tee vaan kotona. Kunpa joku uskaltaisi sanoa siitä hänelle =)

    • Mies mun mieleen

      Tummilla harmaantuminen näkyy paljon aikaisemmin kuin vaaleilla. Parran voi värjätä tai ajaa pois, elintavat eivät vaikuta väriin. MIelestäni parta vanhentaa miestä, eikä se sovi edes kaikille. Mies on parhaimmillaan ilman partaa ja viiksiä..mutta pieni sänki on aina seksikästä.

    • Ruunasta oriiksi !

      Itsellänikin alkoi parta ja hiukset ohimoilta harmaantua nelikymppisenä. Sitten kuulin Welnessin tuotteista ja aloin käyttää niitä ! Noin vuoden sisällä harmaus hävisi ja muutenkin kuntoni koheni radikaalisti samalla, kun painoni putosi vuoden aikana 15 kg ! Eli tuote on luonnonmukainen ravintolisä ja enää en ole syönyt turhia lihottavia välipaloja, kun Wellness- pirtelö poistaa tehokkaasti nälän tunnetta ja vie samalla pois makean himon. Muut himot sen sen sijaan ovat lisääntyneet !! :) Pirtelö tehdään jauheesta, sekoitetaan mieluimmin maitoon mitallinen noin kahta desiä kohden, ravistetaan hyvin ja nautitaan. Makuja kolmea: mansikka, suklaa ja vanilja. Kannattaa kokeilla ! Tuote on täysin luonnon omista raaka-aineista valmistettu ja sisältää paljon kuituja, hiveaineita ja vitamiineja ja lisäksi on erittäin hyvän makuista toisin kuin monet samantapaiset lisäaineistetut ravintolisät. Itse nuorruin vuodessa 10 vuotta! Kokeilla aina kannattaa, et tule pettymään! Tuote maksaa alle kolme kymppiä / 3 viikkoa, mutta hinta säästyy helposti, kun muut turhat ja kalliit välipalat jäävät pois ! Korostan vielä, että tuote ei ole mitään huuhaata. Tietysti itsellä pitää olla motivaatio parantaa elämänsä laatua. Tämä on hyvä apukeino siihen. Kokeile, et pety !

      • harmi...

        Olisin tilannut 2 vuoden satsin tuota fantastista tuotetta, mutta en löytänyt sitä netistä, joten unohdin jo koko jutun.


      • harmaahapsi0

        Täyttä hölynpölyä! Kuinka sinä voit mainostaa jotain noin ala-arvoista.
        Jos harmaantumisen estäisi jokin jauhe, sitä ei pideltäisi noin salassa kuin kertomasi sotku tekee! Ajatteles vähän, Wellness- yhtiö vuolisi kultaa jos sen tuotteilla voisi estää harmaantumisen.
        Voi kuinka halpaan ihmiset (tietämättöminä menee!!!!!)


      • vaihtoehto lääkkeill

        Nyt sun pitää kertoa enemmän tästä Welness-jupinasta.Googletin niin ei muutakuin "W. on erilaisia vaihtoehtoisia"-hoitomuotoja tai muuta jorinaa.. En usko jos ei tule "reseptia" tms. näyttöä !!


      • Ruunasta oriiksi
        harmi... kirjoitti:

        Olisin tilannut 2 vuoden satsin tuota fantastista tuotetta, mutta en löytänyt sitä netistä, joten unohdin jo koko jutun.

        Ne ovat Oriflamen tuotteita eivätkä todellakaan mitään hölynpölyä ! Ainakin minulla ovat toimineet!


    • zzkop

      Pelkäsin jo,että olet muuttumassa tummaksi....

    • Eivoimittään

      Ihan sama juttu täällä. Olinkohan 35 tai 36, kun huomasin ensimmäiset harmaat hiukset. Leuassa ensimmäiset harmaat tuli jo vuosia aiemmin. En usko elämäntavolla olleen suurtakaan merkitystä tähän asiaan, koska olen aika sportti ja terveyskeskeinen. Katsoppa vaikka jostain kuva jalkapalloilija Shefki Kuqista, joka on samaa ikäluokkaa kuin minä (s. 1976). Ihan harmaa on hänkin.

      • harmaa susi

        Teillä(-kin) vähenee testot,se on sen merkki.


    • KAPIAIS-PASKAT

      poikani harmaantui armeijan-"harmaissa" ..kaksikymppisenä ... 2000-LUVULLA ,

      simputuksesta, stressistä, mormooni-kapiais-homoista YM... "HULLUISTA"

      • Se sun poikas tais

        harmaantua armeija-aikana pelkästä onnesta päästessään susta toviksi eroon. Ilta-, viikonloppu- ja kuntoisuuslomien myötä mahdollistunut kotonakäymisen ahdistus sai sen vaihtaan väriä kuin jänö31jussi talven tullen.


      • kjhgvbnm,
        Se sun poikas tais kirjoitti:

        harmaantua armeija-aikana pelkästä onnesta päästessään susta toviksi eroon. Ilta-, viikonloppu- ja kuntoisuuslomien myötä mahdollistunut kotonakäymisen ahdistus sai sen vaihtaan väriä kuin jänö31jussi talven tullen.

        Täytyy olla kivenkova homo, jos harmaantuu onnesta armeija-aikana.

        Stressi harmaannuttaa ihmisen vuodessa, samalla elimistö vanhenee muutenkin.


    • korvatunturin pukki

      Miksi harmaantumista pitäisi estää , kuuluu minun imagoon .

    • hlhllhlh

      Parta on tervattava kiireesti.

    • toimiikyllä

      Kokeile l-arginiinia, reishiä ja aloeveraa.

    • Parrakas Nainen

      Itse olen vaalea 50 v. Vasta 45 v. alkoi tulla muutamia harmaita.Olen löytänyt itselle kauniin vaalean hiusvärin, ei luonnottoman keltainen pissistukka. Monet varsinkin tummat alkavat harmaantua aikaisin. Eräs nainen sanoi löytäneensä 28 v. ekat harmaat. Harmaita enemmän ärsyttää "parta"" (olen nainen). Jatkuvasti joutuu nyppimään valkoisia pitkiä karvoja leuan ympäriltä.

    • ei enää harmaa parta

      Tuore kananpaska auttaa. P.s kokemusta on. Mutta kun sitä ei meinaa saada jatkuvaan käyttöön.

      • doktor Mengele

        Moni käyttää koiranpaskaa ja ovat tyytyväisiä, saatavuus helppo.


    • forever young

      Olen itse samanikäinen hiukset harvenee ja nyt ohimoille on ilmestynyt harmaata. Parrasta en tiedä koska en sellaisesta pidä. Mitä vikaa harmaassa on? sehän tuo vain lisää charmia. Ei sitä voi mitenkään pysäyttää ainahan voi kokeilla tuotteita joilla lypsetään rahaa ihmisiltä tai sitten voit värjätä. Paras kuitenkin että olet rohkeasti omaitsesi sen huomaavat muutkin milloin ihmisellä on hyvä olla itsesäkanssa.

    • Harmaa kolmikymppine

      On se ihanaa miten harmaantuva mies on niin charmikas ja elegantti jo kolmikymppisenä, mutta auta armias kun geeniperimän takia nainen harmaantuu saman ikäisenä. Sitten onkin vastassa vanha kurppa?
      Asennetta suomalaiset, asennetta.

    • Harmaa on must!

      Olen 36-vuotias ja oma väri päässä. Monesti olen mietinyt harmaan ottamisesta hiuksiin. Se on mielestäni charmikasta. Ei yli 35-v oo enää mikään pojankossikka, hyväksy ikäsi.

      • asennoituminen

        Ole itsesi.

        Älä turhaan feikkaa jollakin värillä.

        Itse en näe siinä mitään charmikkuutta vaan tietynlaista näkemystä pitkällä ajanjaksolla.


    • Tsilleen

      Alat runkkaamaan 12 kertaa päivässä niin 6 kuukaudessa harmaus katoaa. Sivuvaikutus on että vastaavasti kikkelin punotus lisääntyy.

      Mut kyl se siitä

      • veli.

        Tuolla aikaisemmin puhuttiin jo Vehnänoras jauheesta saa luontais kaupoista tai tilaa netistä tulee halvemmaksi Minä ja vaimoni ollaan kohta kuuskymppisiä eikä harmaita hiuksia vielä ole kaikilla ystävillämme jotka ovat suunnilleen saman ikäisiä on jo harmaat hiukset.Syömme joka päivä vehnänorasjauhetta. eikä väsymystä ole. Joskus voisi ,kirjastosta lainata kirjan Elävä ravinto
        Elsa Ervamaa.Kun alkaa vehnän oras jauhoja käyttämään on aloitettava pienillä annoksilla, eka päivä,puoli tee lusikka ja sitten pikkuhiljaa enemmän.jos on ottanut liikaa tulee huono olo.


      • Kukko4

        Kukko tietäää,,, onkos sinulla ollut sellainen vaiva /ongelma ,,,sillä on korjaantunut , onkos tällähetkellä miten tumma. ( hiukset) Hyvää joulua


    • pelle5

      Juo mustetta!

    • uuullllppp

      Luin että on joku vitamiini jonka puutos aiheuttaa ennen aikaista harmaantumista. Googleta niin löydät mikä se oli, en itte muista enkä jaksa ettiä. kun jotkut oli alkaneet syömään tätä vitamiinia, heidän tumma hiustenväri oli palautunut, jopa vanhoina.

      • El Gorillos

        Ei se mistään vitamiineista johdu vaan geeneistä mille ei voi mitään. Voi sitä tietenkin miettiä että onko ruokavalio ihan hanurista vai ei. Jos ei niin se on geeneistä 100% varmuudella.


    • hivenaineet

      Ei varmaan saa palautettua harmaita hiuksia entisenlaisiksi. Mutta harmaantumista voi hidastaa hivenaineilla, koska hivenainepuutokset ilmeisesti aiheuttavat ennenaikaista harmaantumista esim kuparin ja/tai mangaanin puute ja ilmeisesti B- ja C-vitamiinien vähyys ja ehkä sinkin ja molybdeenin vähyys. Googlaa netistä...Ehkä kannaittaisi käydä hivenainelääkärin juttusilla, jos haluaa apua eikä tunne näiden hivenaineiden/vitamiinien annossuosituksia ja riskejä/hyötyjä jne.

      • ...

        oon kanssa kuullut tuosta kuparin puutteesta ainakin, että aiheuttaisi.

        jos alkaa ottamaan kupari ravintolisänä, niin pitää huolehtia myös sinkin saannista eli ottaa sitten sitäkin lisänä ja eri aikaan päivästä.


    • hopeahapsi

      Ei ole! Itse aloin harmaantua 25-vuotiaana. Meninn kampaajalle värjäykseen, mutta hän sanoi,ettei värjää, koska sellaisten raitojen tekemisestä muutamat tyttäret maksavat 100-lappusia. Pidin raitani ja tänään sarmatit hopeiset ohimot. Miehellä ne ovat vielä ihanammat!

    • karvoista viis

      Täytän ens helmikuussa 35-vuotta ja oon ihan valmis hautaan, eikä kaljuuntuminen tai karvan väri enää tunnu missään.

      • parasta aikaa

        Voin kertoa, että elämä on vasta alussa tässä iässä.

        Opi vaan huomaamaan oikeat asiat.

        Maailmassa on paljon muutakin kuin siloposkien televisiointi.


    • Tsekkaa Mitä Syöt

      Joo. Tsekkaa mitä syöt. Selkeesti syöt jotain joka sua vanhentaa.
      Nykyään on liikkeellä paljon pahaa GMO roskaa...

    • Kokeile päällä seiso

      Harmaantumiseen vaikuttaa tietenkin oma perimä, mutta on sen estämiseenkin olemassa keinoja.

      Esimerkiksi säännöllinen päällä seisominen esimerkiksi pari kolme kertaa päivässä 30 sekuntia tai pari minuuttia kerrallaan alkaa vaikuttaa jo parin kuukauden kuluttua.

      Päällä seisominen on itse asiassa jooga-asento ja sen harjoittelu pitää aloittaa varovasti ja vähitellen. Tietenkin kaikki verenpaine- ja nivelongelmat varsinkin selässä ja kaularangassa tulee myös huomioida, nehän saattavat estää koko harjoituksen.

      Urheilullinen oppii päällä seisomisen muutamassa viikossa, sama aika tarvitaan lihaksiston totuttamiseen aivan uuteen rasitukseen. Säännöllisestä harjoituksesta on monia muitakin hyötyjä, ja niistä voi löytää tietoa myös internetistä.

    • Komikymppinen harmaa

      Ei vaikuta päällä seisominen. Seison 5 minuuttia päälläni päivässä ja harmaa mikä harmaa. Geenit ne määrää. Se on vaan todella ikävää että naisena saa asiasta kuulla jatkuvasti tasaista kettuilua.

    • mies..

      Tottakai perinnöllistä,mutta vaikuttaakin voi. Itse syön runsaasti raakaa kasvisruokaa,vaikka sekasyöjä olenkin,mantelit kokonaiset ova muuttaneet kavereidenikin tukan jälleen oman väriseksi. Marjoja unohtamatta..Ja saunan jälkeen hieron ana tukkaani. Tukka on ruskea ja tuuhea aivan kuten nuoruudessani.

    • Janne-matias

      Olisin niin mielelläni toivonut harmaantuvani kuten isäni enkä periväni äidin puolen kaljuuntumisya. Mutta minä onnekas sainkin ne molemmat. Kaljuuntuminen alkoi ensin, mutta vähän päälle kolmikymppisenä ne loputkin hiukset alkoi harmaantua. Samoin rintakarvoissa on paljon erottuvia harmaita. Parta eikä muu karvoitus ole vielä vaihtanut väriä.

    • hopea selkä

      Aloitin kaljuuntumiseni ja harmaantumiseni siinä kolmekymppisenä. Muutamia vuosia olen nyt sitten ollut ollut lyhyellä tukalla kun en halua näyttää millekään munkille. Hyvänä puolena on että tukka ei ole sekaisin kun aamulla herää, shamppoota säästyy ja aamulla ei tarvi ajaa kuin harmaantuvaa partaa.

      Kai sitä partaa ja hiuksia voisi värjätä säännöllisesti, mutta on se vähän naismaista.

    • arvovalintakysymyskö

      Miksi sitä pitäisi estää?

      Minulle se muistuttaa ajasta ja elämänkokemuksesta niin hyvine kuin huonoine hetkineen.

      Toisekseen se on tavallaan eräänlainen virstanpylväs jolloin ei tarvitse enää kuulla pojitteluja ynnä muuta roskaa.

      Kolmanneksi sitä alkaa toisaalta kaivata nuoruuttaan takaisin kaikenlaisten särkyjen ja vaivojen takia.

      Viimeiseksi totean, että ei kaduta.

    • oma tai muu tuubi

      Speku on nuoruuden lähde: tieteellisesti tutkittu paras ryppyvoide...älä nauti sisäisesti, jos oot heteromies, mutta hiero päänahkaan, niin tule ei kuivia ja harmaita hiuksia.

    • M36v

      Mä ainakin tykkään kun tulee harmaita hiuksia, se tuo vaan charmikkuutta.

    • suojaimet

      partureille Hengityssuojaimet kovat myrkyt hengitettynä aiheuttaa tinnerihumalan maksa on kovilla ja pöhnä koko päivän.kaveri sano että myrkyt on yhtävaarallisia kun tinneri.

    • rosvo seppo
    • Tuleva blondi

      Itse olin suunnilleen samassa iässä kuin aloittaja kun se alkoi. Isävainaa sanoi, että mitään et mahda, se on sukuvika, hänkin alkoi harmaantua samassa iässä ja 70 oli valkotukkainen.

      Mutta meikäflikka ei sietänyt eikä aikonut harmaantua, joten mahdoin, onneksi on väripurkkeja ja purnukoita ja kampaajallakin on mukava istua. Siellä pitää käydä neljän viikon välein, jotta väriä on sekä päässä että elämässä.

    • itsekkin olen

      Ei haittaa mitään, mitä harmaampi sen parempi.

    • perinnöllistä on

      Harmaantuminen taitaa olla perinnöllinen ilmiö. Välimerenrotuiset näyttäisi harmaantuvan paljon nuorempina kuin Pohjois-Euroopan asukit.

      Arvaanpa että olet tummatukkainen.

    • sinun isä

      mällää hiuksilles, pyöri 360 ja pieraise

    • harmaata

      Anteeksi vain harmaat. Minullakin 65-vuotiaalla hieman hiukset harmaat.
      Tuttavallani joka on jo 71 ei ole harmaata oikeastaan lainkaan. Toinen tuttavani 61-vuotias ja harmaata ei lainkaan. Ja tämän isä eli 102-vuotiaaksi.
      Valitettavasti harmaa tuo mieleen vanhuuden ja kuihtumisen.
      Jotkut naiset täällä sanovat harmaan olevan seksikästä, Ovat kai menneet vanhan ukon kanssa naimisiin. Jotenkin siinä on itseään psyykattava, että selviää henkisesti.

    • Liukas luikku

      Aja partasi ja hiuksesi sekä tilaa espanjalainen vahaus. Olet koko mies sitten kuin kiillotettu kananmuna.

      • oikeesti4

        Jo on ihmisellä pienet murheet, hiusten ja parran harmaantuminen tai kaljuuntuminen. Hei halloo!! Aivan sama onko ihmisellä hiuksia ja onko ne harmaat vai ei. Kai ne oikeesti on muut asia elämässä jotka ratkasee ja joilla oikeasti on väliä. Ei taida olla oikeita huolia kun tollasella pitää päätään vaivata.


    • Näinkö on?

      Juotko esim. punaherukka-mustikka mehuja? Punaviiniä pienissä määrin muutaman kerran viikossa. Niissä on sellaisia aineita, jotka voivat auttaa värin katoamista hiuksista. Jos on aneeminen, myös silloin hiukset vaalenevat. Flavonoidit on kait melko tärkeä osa terveyttä. En ole asiantuntija, olen itse vain kokeillut erilaisia vaihtoehtoja.

      • Hah !

        Kannattaa kokeilla myös oikein vahvaa vesivärivettä, sen väristä kuin hiuksistaan haluaa.


    • Purkista piristystä

      En ole ikinä kuullut, että harmaantuminen jouduttaisi hautaan joutumista. Luontaistuotepuolella on myös hiusvärejä ja on olemassa myös sellaisia kampaamoita, jotka käyttävät pelkästään luonnontuotteita hiusten hoitamiseen ja kaikkeen käsittelyyn.

    • .-.
    • peruukiton

      Tuli mieleen jotenkin Mauri Pekkarisen peruukki. Eikö hänenkin nyt jo 67-vuotiaana olisi syytä vaihtaa peruukkiin, jossa olisi vähän harmaatakin?

    • aitova

      Mulla oli harmaata jo alle 30v!NYT olen 50v,eikä enää ole harmaita hiuksia/partaa??
      Emäksiset ravinteet,magnesium kalium,kalsium ja hivenaineista seleeni,mangaani, ovat tärkeitä..
      Nykyisestä tehotuotetusta ruuasta ei millään saa riittävästi näitä..Sata vuotta vitten ihminen sai 3 kertaa enemmä magnesiumia kuin tänä päivänä,koska vilja jauhatettiin paikallisissa myllyissä ja syötiin tuoreena..
      Suurimmat puutteet suomalaisilla on Magnesiumista seleenistä ja tietenkin D-vitamiinista..EIKÄ mitään THL:n suosituksia vaan 100mikrog/vrk

      • Harmaantuminen

        Tässä eräs näkemys:

        KUPARI
        Entäs sitten harmaat hiukset, mikä ne aiheuttaa? Wallach vastaa: "Harmaat hiukset voivat olla ensimmäinen oire, joten kun sinä saat harmaita hiuksia voi se johtua kuparin puutteesta. Toinen oire voi olla rypyt, joustavat säikeet ihossasi häviävät. Alat muistuttaa kuivattua luumua. Sitten meillä on suonikohjuja, kun niitä alkaa esiintyä siellä täällä. Voit tietysti aina mennä plastiikkakirurgille ja antaa hoitaa asian, mutta on paljon halvempaa, tehokkaampaa ja varmempaa jos sen sijaan otat kuparia."


    • Tyydy hopeaan

      Oma isäni harmaantui 28-vuotiaana. On sanottu, että harmaus on tyylikästä, joten ei hätää!

    • testosteronipläjäys

      Koko ketju on minusta täyttä paskaa sen osalta että harmaa pää muka olisi seksikästä, se nyt vain sattuu olemaan vanhuuden ja kuoleman merkki kuten aloittajakin kirjoittaa.

      Mutta itse asiaan, eikö testosteroni auta ja palauta tukan ja parran tummuutta? Testosteroni siis. Koska juuri miehillä restosteronin puute laukaisee harmaantumisen.

    • Ei h-i !

      Testosteroni vaikuttaa näköjään myös ajattelukykyyn ja järjen käyttöön.

    • Miksi haluaisit estää?

      Moni harmaantuu sun ikäisenä.. musta ainakin on vaan charmanttia mies, jolla on vähän harmaata ohimoilla vaikka muuten nuorekas...

      Eli, joko alat värjää tukkaa ja partaa, tai otat ilolla vastaan :)

      terveisin tyttö, jonka vitivalkonen tukka alko kasvaa maantienharmaana jo kymmenenvuotiaana... mitäs siihen sanot?

    • harmaasta tummaksi

      Hiusten harmaantuminen johtuu kuulema ruuansulatushäiriöstä, esim. stressistä.
      Ruokavaliossasi saattaa hyvinkin todennäköisesti olla aineksia jotka eivät sovi sinulle tai olla ruoka-ainepuutteita. Niistä ei välltämättä tule huono olo. Tarkista ruokavaliosi, korjaa se paremmaksi!

      Itselläni hiukset alkoivat harmaantumaan ja palasivat tummiksi, joka olikin mieluisa todeta.

    • Kvht
    • rakennusmaalari

      Rautakaupasta löytyy vaikka minkä värisiä maaleja. Niitä kun tempaisee tukkaan niin harmaat häviää. Ainoa miinuspuoli tuossa on että parissa vuodessa häviää koko tukka.

    • Anonyymi

      Olet siis 35 vuotias ja nähtävästi edelleen tyhmä. Alkoholi Ja Tupakka Eivät Vaikuta Vaan Geenit !!!

    • Anonyymi

      Olen 44-vuotias nainen ja aloin harmaantumaan 10 vuotta sitte etuhiuksista.Ja ei ole mikään ongelma.Äitini alkoi harmaantumaan myös nelikymppisenä.Miksin harmaantumisesta pitää tehdä ongelma.Sä et kuitenkaan kuole siihen.

    • Anonyymi

      Vanha ketju, mutta vehnänorasta suosittellaan harmaisiin hiuksiin ja kuulin eräältä mieheltä, että kun käytti pakurijauhetta, alkoivat hiukset kasvamaan tuuheampina takaisin, vaikka hiukan jo harventuneet. Tämä mies oli 40. Äidilläni ei juuri harmaita hiuksia, vaikka yli 60, eli varmasti geneettistä. Menee miten lähisuvussa on mennyt usein nämä. Luonnontuotteilla voi toki yrittää palauttaa nuoruuden vitaliteettia ja liikunnalla, stressin välttämisellä. Muuten, se mikä tulee, tulee luonnostaan.

    • Anonyymi

      Kokeile kananpaska voidetta, aamuin ja llloin, eiköhän harmaantuminen vähene? Itse sain avun siitä aikoinaan kun ei meinannut parta asvaq, kun tuli vain harmaata maitopartaa...

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6579
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      27
      4243
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      270
      2647
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2040
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1558
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1407
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1111
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1107
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1066
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1031
    Aihe