Vaikka enkeli taivaasta julistaisi...

Gal.kirje

Gal:
1:8 Mutta vaikka me, tai vaikka enkeli taivaasta julistaisi teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä me olemme teille julistaneet, hän olkoon kirottu.
1:9 Niinkuin ennenkin olemme sanoneet, niin sanon nytkin taas: jos joku julistaa teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä te olette saaneet, hän olkoon kirottu.
1:16 ilmaista minussa Poikansa, että minä julistaisin evankeliumia hänestä pakanain seassa, niin minä heti alunpitäenkään en kysynyt neuvoa lihalta ja vereltä,
4:13 Tiedättehän, että ruumiillinen heikkous oli syynä siihen, että minä ensi kerralla julistin teille evankeliumia,

45

361

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Emme muuta mitään

      Se on niin ja amen.

    • .,mm

      Muistakaamme mitä Jumalan sana lupaa meille.

    • Valvomme

      Uskossa.

    • -jarmo-

      Tietenkin! Täsmälleen näin. Mutta yksi ongelma tuossa on... Se ongelma ratkeaa kyllä kun lukee Paavalin kaikki muutkin kirjeet ja neljä evankeliumia. Sillä siitä ongelmasta päästään mutta täällä foorumilla kun irroittaa muutaman jakeen ja sillä antaa lopun ymmärtää, niin jakeen käyttäjällä saattaa olla myös taka-ajatus. En väitä että tässä aloittajalla olisi, vaan tarkoitan sitä että kun tämäntyyppisen setin Raamatusta tuo esille, niin olisi aina hyvä kohdentaa, mihin tarkoitukseen alottaja tarkoitti tämän. Jakeissa ei sinänsä ole vikaa, mutta yleistykseksi tämäntyyppinen aloitus panee väkisinkin miettimään miksi. Minä kun olen aika perusteellinen, joten haluaisin aina puhua suoraan, enkä arvailla.

      • kii5

        (en ole tän ketjun ap mutta silti huutelen)

        Konkreettisia esimerkkejä:
        Herzog kultapölyineen.
        Todd Bentley "tulineen".
        Alfa-kursseissa esim mättää moni asia. Älkää menkö.
        Kingdom now-hömpötys.
        "Jeesuksen dna:n aktivointi".
        Kaikki missä mainitaan maapallon resonaatio.
        Manifestaatiot ja "uudesta viinistä juopuminen" ja muu torontolaisuus.
        Ikonien ja Marian palvominen.

        Jne.

        Ookko jo lukenut tämän? :) http://www.kristitynfoorumi.fi/pdf/uvj.pdf


      • kii5
        kii5 kirjoitti:

        (en ole tän ketjun ap mutta silti huutelen)

        Konkreettisia esimerkkejä:
        Herzog kultapölyineen.
        Todd Bentley "tulineen".
        Alfa-kursseissa esim mättää moni asia. Älkää menkö.
        Kingdom now-hömpötys.
        "Jeesuksen dna:n aktivointi".
        Kaikki missä mainitaan maapallon resonaatio.
        Manifestaatiot ja "uudesta viinistä juopuminen" ja muu torontolaisuus.
        Ikonien ja Marian palvominen.

        Jne.

        Ookko jo lukenut tämän? :) http://www.kristitynfoorumi.fi/pdf/uvj.pdf

        Edellisen tarkennus:

        No vaikka jos menee huonosti, niin sinun pitää julistaa itsellesi voitto, joka murtaa henkimaalimassa stnanan kahleen, ja sitten se toteutuu omassa elämässäsi.

        Ylistä kaikki olosuhteet erilaisiksi.

        Jos et onnistu uskomaan itseäsi terveeksi kaikista sairauksistasi hammassärystä alkaen, sussa on pahasti vikaa ja olet huono uskova, ja varmaankin menossa helskuttiin.

        Ja mikään sairaus, kipu, suru, onnettomuus ei kuulu elämääsi koska Jumala esitetään sugardaddyna ja Raamattua tulkitaan kuin tulkitsijalla ei olisi tapahtunut kehitysvaiheessaan depressiivistä positiota lainaan. Sama koskee varallisuutta.

        Ylihypetetään ehtoollista, Israelia.

        Eriväriset paidat, vaatteet, liput julistavat henkimaailmassa eri juttuja , ts; jos sulla on vaikka päällä punainen paita, julistat jotain ja siksi jossain tapahtuu herätys.

        Mennään johonkin helkutin transsiin ja molotetaan muinaiskielillä herätystä muinaisille henkivalloille, tai jotain muuta yhtä järkevää/samanlaista.

        Ilmestystä tulee katkeamattomana virtana. Esim hyvin moninaiset sukukiroukset ja niistä eroon keplottelu on yleistä.

        Sinun tulee laittaa aivot syrjään Hengen tieltä ja "vain kokea ja "vain soljua" Hengen virrassa, joko lattialla maaten tai tanssahdellen. Mitään älkää kyseenalaistako, se on Hengen vastustamista. (MUISTAKAA SE KOETTELU)

        Kysellään eri enkeleiltä apua, erilaisia voiteluita, rahaa, paranemista.

        Korostan vielä niitä ihan omitusisa voiteluja.

        Omituiset armolahjat, joista ei mitään mainintaa Raamatussa.

        Ylipäätään gnostilaisuus kaikissa vivahteissaan (lievää onkin hankalampaa spotata kun ylilyönnit ja selkeä salatiedon merkityksen korostaminen puuttuu)

        ^ ainakin nuo menevät evankeliumin ohi hyvinkin lujaa. (huom kaikki yllämainitut metodit olen itse omin silmin nähnyt ja kuullut ja jopa osan kokenut ja tehnyt itsekin, ja siis tiedän että näin toimitaan oikeasti)

        Voin mii kertoa lisääkin :))

        (sori typot jos tuli)


      • kii5 kirjoitti:

        Edellisen tarkennus:

        No vaikka jos menee huonosti, niin sinun pitää julistaa itsellesi voitto, joka murtaa henkimaalimassa stnanan kahleen, ja sitten se toteutuu omassa elämässäsi.

        Ylistä kaikki olosuhteet erilaisiksi.

        Jos et onnistu uskomaan itseäsi terveeksi kaikista sairauksistasi hammassärystä alkaen, sussa on pahasti vikaa ja olet huono uskova, ja varmaankin menossa helskuttiin.

        Ja mikään sairaus, kipu, suru, onnettomuus ei kuulu elämääsi koska Jumala esitetään sugardaddyna ja Raamattua tulkitaan kuin tulkitsijalla ei olisi tapahtunut kehitysvaiheessaan depressiivistä positiota lainaan. Sama koskee varallisuutta.

        Ylihypetetään ehtoollista, Israelia.

        Eriväriset paidat, vaatteet, liput julistavat henkimaailmassa eri juttuja , ts; jos sulla on vaikka päällä punainen paita, julistat jotain ja siksi jossain tapahtuu herätys.

        Mennään johonkin helkutin transsiin ja molotetaan muinaiskielillä herätystä muinaisille henkivalloille, tai jotain muuta yhtä järkevää/samanlaista.

        Ilmestystä tulee katkeamattomana virtana. Esim hyvin moninaiset sukukiroukset ja niistä eroon keplottelu on yleistä.

        Sinun tulee laittaa aivot syrjään Hengen tieltä ja "vain kokea ja "vain soljua" Hengen virrassa, joko lattialla maaten tai tanssahdellen. Mitään älkää kyseenalaistako, se on Hengen vastustamista. (MUISTAKAA SE KOETTELU)

        Kysellään eri enkeleiltä apua, erilaisia voiteluita, rahaa, paranemista.

        Korostan vielä niitä ihan omitusisa voiteluja.

        Omituiset armolahjat, joista ei mitään mainintaa Raamatussa.

        Ylipäätään gnostilaisuus kaikissa vivahteissaan (lievää onkin hankalampaa spotata kun ylilyönnit ja selkeä salatiedon merkityksen korostaminen puuttuu)

        ^ ainakin nuo menevät evankeliumin ohi hyvinkin lujaa. (huom kaikki yllämainitut metodit olen itse omin silmin nähnyt ja kuullut ja jopa osan kokenut ja tehnyt itsekin, ja siis tiedän että näin toimitaan oikeasti)

        Voin mii kertoa lisääkin :))

        (sori typot jos tuli)

        Kii5. Ota sana.
        http://www.youtube.com/watch?v=EkWSI3j5wQk
        5Moos. 8:3
        Hän nöyryytti sinua ja antoi sinun nähdä nälkää, ja hän antoi sinulle mannaa syödä, jota et ennen tuntenut ja jota eivät isäsikään tunteneet, opettaaksensa sinut ymmärtämään, että ihminen ei elä ainoastaan leivästä, vaan että hän elää jokaisesta sanasta, joka Herran suusta lähtee.

        Joh:
        4:13 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Jokainen, joka juo tätä vettä, janoaa jälleen,
        4:14 mutta joka juo sitä vettä, jota minä hänelle annan, se ei ikinä janoa; vaan se vesi, jonka minä hänelle annan, tulee hänessä sen veden lähteeksi, joka kumpuaa iankaikkiseen elämään."
        4:15 Nainen sanoi hänelle: "Herra, anna minulle sitä vettä, ettei minun tulisi jano eikä minun tarvitsisi käydä täällä ammentamassa."
        4:16 Jeesus sanoi hänelle: "Mene, kutsu miehesi ja tule tänne."
        4:17 Nainen vastasi ja sanoi: "Ei minulla ole miestä." Jeesus sanoi hänelle: "Oikein sinä sanoit: 'Ei minulla ole miestä',
        4:18 sillä viisi miestä sinulla on ollut, ja se, joka sinulla nyt on, ei ole sinun miehesi; siinä sanoit totuuden."
        4:19 Nainen sanoi hänelle: "Herra, minä näen, että sinä olet profeetta.
        4:20 Meidän isämme ovat kumartaen rukoilleet tällä vuorella; ja te sanotte, että Jerusalemissa on se paikka, jossa tulee kumartaen rukoilla."
        4:21 Jeesus sanoi hänelle: "Vaimo, usko minua! Tulee aika, jolloin ette rukoile Isää tällä vuorella ettekä Jerusalemissa.
        4:22 Te kumarratte sitä, mitä ette tunne; me kumarramme sitä, minkä me tunnemme. Sillä pelastus on juutalaisista.
        4:23 Mutta tulee aika ja on jo, jolloin totiset rukoilijat rukoilevat Isää hengessä ja totuudessa; sillä senkaltaisia rukoilijoita myös Isä tahtoo.
        4:24 Jumala on Henki; ja jotka häntä rukoilevat, niiden tulee rukoilla hengessä ja totuudessa."
        4:25 Nainen sanoi hänelle: "Minä tiedän, että Messias on tuleva, hän, jota sanotaan Kristukseksi; kun hän tulee, ilmoittaa hän meille kaikki."
        4:26 Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen se, minä, joka puhun sinun kanssasi."
        4:27 Samassa hänen opetuslapsensa tulivat; ja he ihmettelivät, että hän puhui naisen kanssa. Kuitenkaan ei kukaan sanonut: "Mitä pyydät?" tai: "Mitä puhelet hänen kanssaan?"
        4:28 Niin nainen jätti vesiastiansa ja meni kaupunkiin ja sanoi ihmisille:
        4:29 "Tulkaa katsomaan miestä, joka on sanonut minulle kaikki, mitä minä olen tehnyt. Eihän se vain liene Kristus?"
        4:30 Niin he lähtivät kaupungista ja menivät hänen luoksensa.
        4:31 Sillävälin opetuslapset pyysivät häntä sanoen: "Rabbi, syö!"
        4:32 Mutta hän sanoi heille: "Minulla on syötävänä ruokaa, josta te ette tiedä."
        4:33 Niin opetuslapset sanoivat keskenään: "Lieneekö joku tuonut hänelle syötävää?"
        4:34 Jeesus sanoi heille: "Minun ruokani on se, että minä teen lähettäjäni tahdon ja täytän hänen tekonsa.
        4:35 Ettekö sano: 'Vielä on neljä kuukautta, niin elonleikkuu joutuu'? Katso, minä sanon teille: nostakaa silmänne ja katselkaa vainioita, kuinka ne ovat valjenneet leikattaviksi.
        4:36 Jo nyt saa leikkaaja palkan ja kokoaa hedelmää iankaikkiseen elämään, että kylväjä ja leikkaaja saisivat yhdessä iloita.
        4:37 Sillä tässä on se sana tosi, että toinen on kylväjä, ja leikkaaja toinen.
        4:38 Minä olen lähettänyt teidät leikkaamaan sitä, josta te ette ole vaivaa nähneet; toiset ovat vaivan nähneet, ja te olette päässeet heidän vaivansa hedelmille."


      • kii5
        yurki1000js kirjoitti:

        Kii5. Ota sana.
        http://www.youtube.com/watch?v=EkWSI3j5wQk
        5Moos. 8:3
        Hän nöyryytti sinua ja antoi sinun nähdä nälkää, ja hän antoi sinulle mannaa syödä, jota et ennen tuntenut ja jota eivät isäsikään tunteneet, opettaaksensa sinut ymmärtämään, että ihminen ei elä ainoastaan leivästä, vaan että hän elää jokaisesta sanasta, joka Herran suusta lähtee.

        Joh:
        4:13 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Jokainen, joka juo tätä vettä, janoaa jälleen,
        4:14 mutta joka juo sitä vettä, jota minä hänelle annan, se ei ikinä janoa; vaan se vesi, jonka minä hänelle annan, tulee hänessä sen veden lähteeksi, joka kumpuaa iankaikkiseen elämään."
        4:15 Nainen sanoi hänelle: "Herra, anna minulle sitä vettä, ettei minun tulisi jano eikä minun tarvitsisi käydä täällä ammentamassa."
        4:16 Jeesus sanoi hänelle: "Mene, kutsu miehesi ja tule tänne."
        4:17 Nainen vastasi ja sanoi: "Ei minulla ole miestä." Jeesus sanoi hänelle: "Oikein sinä sanoit: 'Ei minulla ole miestä',
        4:18 sillä viisi miestä sinulla on ollut, ja se, joka sinulla nyt on, ei ole sinun miehesi; siinä sanoit totuuden."
        4:19 Nainen sanoi hänelle: "Herra, minä näen, että sinä olet profeetta.
        4:20 Meidän isämme ovat kumartaen rukoilleet tällä vuorella; ja te sanotte, että Jerusalemissa on se paikka, jossa tulee kumartaen rukoilla."
        4:21 Jeesus sanoi hänelle: "Vaimo, usko minua! Tulee aika, jolloin ette rukoile Isää tällä vuorella ettekä Jerusalemissa.
        4:22 Te kumarratte sitä, mitä ette tunne; me kumarramme sitä, minkä me tunnemme. Sillä pelastus on juutalaisista.
        4:23 Mutta tulee aika ja on jo, jolloin totiset rukoilijat rukoilevat Isää hengessä ja totuudessa; sillä senkaltaisia rukoilijoita myös Isä tahtoo.
        4:24 Jumala on Henki; ja jotka häntä rukoilevat, niiden tulee rukoilla hengessä ja totuudessa."
        4:25 Nainen sanoi hänelle: "Minä tiedän, että Messias on tuleva, hän, jota sanotaan Kristukseksi; kun hän tulee, ilmoittaa hän meille kaikki."
        4:26 Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen se, minä, joka puhun sinun kanssasi."
        4:27 Samassa hänen opetuslapsensa tulivat; ja he ihmettelivät, että hän puhui naisen kanssa. Kuitenkaan ei kukaan sanonut: "Mitä pyydät?" tai: "Mitä puhelet hänen kanssaan?"
        4:28 Niin nainen jätti vesiastiansa ja meni kaupunkiin ja sanoi ihmisille:
        4:29 "Tulkaa katsomaan miestä, joka on sanonut minulle kaikki, mitä minä olen tehnyt. Eihän se vain liene Kristus?"
        4:30 Niin he lähtivät kaupungista ja menivät hänen luoksensa.
        4:31 Sillävälin opetuslapset pyysivät häntä sanoen: "Rabbi, syö!"
        4:32 Mutta hän sanoi heille: "Minulla on syötävänä ruokaa, josta te ette tiedä."
        4:33 Niin opetuslapset sanoivat keskenään: "Lieneekö joku tuonut hänelle syötävää?"
        4:34 Jeesus sanoi heille: "Minun ruokani on se, että minä teen lähettäjäni tahdon ja täytän hänen tekonsa.
        4:35 Ettekö sano: 'Vielä on neljä kuukautta, niin elonleikkuu joutuu'? Katso, minä sanon teille: nostakaa silmänne ja katselkaa vainioita, kuinka ne ovat valjenneet leikattaviksi.
        4:36 Jo nyt saa leikkaaja palkan ja kokoaa hedelmää iankaikkiseen elämään, että kylväjä ja leikkaaja saisivat yhdessä iloita.
        4:37 Sillä tässä on se sana tosi, että toinen on kylväjä, ja leikkaaja toinen.
        4:38 Minä olen lähettänyt teidät leikkaamaan sitä, josta te ette ole vaivaa nähneet; toiset ovat vaivan nähneet, ja te olette päässeet heidän vaivansa hedelmille."

        yurki1000js, kiitos. Kolahti, muistutti ja vahvisti. Siunausta sinulle :)


      • kii5 kirjoitti:

        yurki1000js, kiitos. Kolahti, muistutti ja vahvisti. Siunausta sinulle :)

        Kii5. Hyvä homma. Mukavaa, että kuittasit :)

        Muistetaan rakastaa ja siunata Abbamme ykköskansaa.
        http://weblessisrael.org/
        http://www.youtube.com/watch?v=09pmTh64vD8
        SHEMA ISRAEL ELOHAY
        http://www.youtube.com/watch?v=HQlRrrReua0
        Sanat
        http://www.hebrewsongs.com/?song=shmaisraelshmaelohai

        Jumalan kakkoskansa Suomi/Efraim?

        > Oulun profeetta kertoi 11.6.1961 Jumalan sanovan, että "Suomi on rakkain kansani Israelin jälkeen." Koska "Efraim ja häneen liittyneet Israelin heimot" ovat kadoksissa, niin Aabrahamin, Iisakin ja Jaakobin Jumala ei liene voinut antaa tällaista rakkauden tunnustusta kuin tuhlaajapoika-"lempilapselleen Efraimille" (Jer. 31:16-20), jonka oli luvannut "tuoda takaisin pohjoisesta maasta (=Finland?) aikojen lopussa" ja pitää "esikoisenaan" (Jer. 31:2-9) ennen vanhempaa Juudaa (nyky-Israelia). <
        http://fkf.net/Kadonneet/index.html#profeetallinen

        "Kiveenhakattu"
        http://jarmo10.org/sakuva.jpg

        Hes:
        37:15 Ja minulle tuli tämä Herran sana:
        37:16 "Sinä, ihmislapsi, ota puusauva ja kirjoita siihen: 'Juudalle ja häneen liittyneille israelilaisille.' Ota sitten toinen puusauva ja kirjoita siihen: 'Joosefille; Efraimin ja kaiken häneen liittyneen Israelin heimon sauva.'
        37:17 Ja pane ne lähekkäin, pääksytysten, niin että ne tulevat yhdeksi sinun kädessäsi.
        37:18 Kun sitten kansasi lapset sanovat sinulle näin: 'Etkö selitä meille, mitä sinä tällä tarkoitat?'
        37:19 niin puhu heille: Näin sanoo Herra, Herra: Katso, minä otan Joosefin sauvan, joka on Efraimin kädessä, ja häneen liittyneet Israelin sukukunnat, ja minä asetan ne yhteen Juudan sauvan kanssa ja teen niistä yhden sauvan, niin että ne tulevat yhdeksi minun kädessäni.
        37:20 Ja kun sauvat, joihin olet kirjoittanut, ovat sinun kädessäsi, heidän silmäinsä edessä,
        37:21 niin puhu heille: Näin sanoo Herra, Herra: Katso, minä otan israelilaiset pois pakanakansojen keskuudesta, minne vain he ovat kulkeutuneet, kokoan heidät joka taholta ja tuon heidät omaan maahansa.
        37:22 Minä teen heidät yhdeksi kansaksi siinä maassa, Israelin vuorilla, ja yksi kuningas on oleva kuninkaana heillä kaikilla. Eivätkä he enää ole kahtena kansana eivätkä enää jakaantuneina kahdeksi valtakunnaksi.
        http://evotuhat.files.wordpress.com/2013/02/savior.jpg


      • kii5
        yurki1000js kirjoitti:

        Kii5. Hyvä homma. Mukavaa, että kuittasit :)

        Muistetaan rakastaa ja siunata Abbamme ykköskansaa.
        http://weblessisrael.org/
        http://www.youtube.com/watch?v=09pmTh64vD8
        SHEMA ISRAEL ELOHAY
        http://www.youtube.com/watch?v=HQlRrrReua0
        Sanat
        http://www.hebrewsongs.com/?song=shmaisraelshmaelohai

        Jumalan kakkoskansa Suomi/Efraim?

        > Oulun profeetta kertoi 11.6.1961 Jumalan sanovan, että "Suomi on rakkain kansani Israelin jälkeen." Koska "Efraim ja häneen liittyneet Israelin heimot" ovat kadoksissa, niin Aabrahamin, Iisakin ja Jaakobin Jumala ei liene voinut antaa tällaista rakkauden tunnustusta kuin tuhlaajapoika-"lempilapselleen Efraimille" (Jer. 31:16-20), jonka oli luvannut "tuoda takaisin pohjoisesta maasta (=Finland?) aikojen lopussa" ja pitää "esikoisenaan" (Jer. 31:2-9) ennen vanhempaa Juudaa (nyky-Israelia). <
        http://fkf.net/Kadonneet/index.html#profeetallinen

        "Kiveenhakattu"
        http://jarmo10.org/sakuva.jpg

        Hes:
        37:15 Ja minulle tuli tämä Herran sana:
        37:16 "Sinä, ihmislapsi, ota puusauva ja kirjoita siihen: 'Juudalle ja häneen liittyneille israelilaisille.' Ota sitten toinen puusauva ja kirjoita siihen: 'Joosefille; Efraimin ja kaiken häneen liittyneen Israelin heimon sauva.'
        37:17 Ja pane ne lähekkäin, pääksytysten, niin että ne tulevat yhdeksi sinun kädessäsi.
        37:18 Kun sitten kansasi lapset sanovat sinulle näin: 'Etkö selitä meille, mitä sinä tällä tarkoitat?'
        37:19 niin puhu heille: Näin sanoo Herra, Herra: Katso, minä otan Joosefin sauvan, joka on Efraimin kädessä, ja häneen liittyneet Israelin sukukunnat, ja minä asetan ne yhteen Juudan sauvan kanssa ja teen niistä yhden sauvan, niin että ne tulevat yhdeksi minun kädessäni.
        37:20 Ja kun sauvat, joihin olet kirjoittanut, ovat sinun kädessäsi, heidän silmäinsä edessä,
        37:21 niin puhu heille: Näin sanoo Herra, Herra: Katso, minä otan israelilaiset pois pakanakansojen keskuudesta, minne vain he ovat kulkeutuneet, kokoan heidät joka taholta ja tuon heidät omaan maahansa.
        37:22 Minä teen heidät yhdeksi kansaksi siinä maassa, Israelin vuorilla, ja yksi kuningas on oleva kuninkaana heillä kaikilla. Eivätkä he enää ole kahtena kansana eivätkä enää jakaantuneina kahdeksi valtakunnaksi.
        http://evotuhat.files.wordpress.com/2013/02/savior.jpg

        Toki siunaan Israelia. Mutta en silti jaksa sitten yhtään uskoa että Suomi olisi Jumalalle toiseksi rakas maa. Tätä Israel-Suomi -vouhotusta tavataan usein voimakkaasti harhautuneissa karismaattisissa piireissä.

        Oliko tämä Oulun profeetta muuten Laila Heinonen ja kutsutaanko liikettä, jonka sisältä tämä profetia on lähtöisin, heinoslaisuudeksi?


      • kii5 kirjoitti:

        Toki siunaan Israelia. Mutta en silti jaksa sitten yhtään uskoa että Suomi olisi Jumalalle toiseksi rakas maa. Tätä Israel-Suomi -vouhotusta tavataan usein voimakkaasti harhautuneissa karismaattisissa piireissä.

        Oliko tämä Oulun profeetta muuten Laila Heinonen ja kutsutaanko liikettä, jonka sisältä tämä profetia on lähtöisin, heinoslaisuudeksi?

        Kii5. Olet oikeassa. Vouhotusta on syytä välttää. Mutta varjelusta on Suomella ollut. Sekin on ihmeellistä, että jenkkikommarin, Jakob Schiffin, rahoittama Venäjän vallankumous johti Suomen itsenäistymiseen.
        http://www.henrymakow.com/jacob_schiff_ordered_murder_of.html

        Sekin on metkaa, ettei sotasyyllisiämme hirtetty, vaikka lähdimme natsien tukemana "hankkimaan" tiluksia Suur-Suomea varten.
        http://yle.fi/elavaarkisto/artikkelit/sivustakatsojat_sotasyyllisyysoikeuden_istunnossa_1945_13801.html#media=13802

        Miettimisen aiheita

        > Fred Thonin profetia Suomelle.
        Tämän sanoman tulee ymmärtää oikein, JHVH'n Sanan mukaisesti. Profetiassa puhutaan Suomesta, että se on kuin kukkiva kasvi kallionkolossa. Profetiassa tuodaan esiin, että Suomen uskovien täytyy juurtaa syvälle Jeesukseen Kristukseen, kallioon. Ja että tulee suuri paha tuuli, mutta jos me olemme juurtuneet syvälle Häneen, niin Hän varjelee omansa ja Hän pitää meidät turvassa.

        K.V. 2: 14
        Kyyhkyseni, joka piilet kallionkoloissa, vuorenpengermillä anna Minun nähdä kasvosi, anna Minun kuulla äänesi, sillä suloinen on sinun äänesi ja ihanat ovat sinun kasvosi."

        Jesaja 45:3
        Minä annan sinulle aarteet pimeän peitosta, kalleudet kätköistänsä, tietääksesi, että Minä, JHVH, olen se, joka sinut nimeltä kutsuin, Minä, Israelin Elohim. <
        http://tv316.fi/videoarkisto/arkisto-nokia-missio/fred-thony-viesti-suomelle.html

        http://fkf.net/Kadonneet/Oulu11061961.jpg
        http://www.israelinhuone.com/isaskar.php
        http://www.ensignmessage.com/archives/finland.html

        - Ja sitten on olemassa Jumalan ilmoituksen mukaan Israelin kuningaskunta, joka on ollut peitossa ihmissilmiltä yli 2700 vuotta, mutta ei suinkaan lopullisesti hävinneenä. On tullut lähelle se aika, jolloin tämä suuri ja hämmästyttävä salaisuus tulee paljastumaan ja kaikki maailman kansat tulevat sen näkemään. Ja tämä asia tulee koskettamaan meitä suomalaisia, koska niin monet tosiasiat kertovat sen puolesta, että maa nimeltä Suomi edustaa Israelin kuningaskuntaa ja niitä kantaisä Jaakobin kymmenen pojan jälkeläisiä, joiden johtajasta käytetään myös nimeä Joosef tai Efraim.
        http://jarmo10.org/jouni.htm

        http://jarmo10.org/vak.jpg
        http://jarmo10.org/Neito.jpg
        http://jarmo10.org/sinilie.jpg
        http://jarmo10.org/kartat.htm

        http://jarmo10.org/Israelin paluu.htm
        http://jarmo10.org/originfinns.htm

        Suomi Israel
        http://evotuhat.files.wordpress.com/2013/02/savior.jpg

        Juudan leijona
        -Tasavaltalaisen hengen noustessa ylempi kruunu on jätetty pois, mutta poisjättäjät tuskin tajusivat, että ylempi kruunu ei edes edustanut maallista kuningasvaltaa, vaan maamme nöyrää kumartamista kuningasten Kuninkaalle Juudan leijonalle Jeesukselle. Suomen vaakunan mallityyppi on se vaakuna, jonka flaamilainen kuvanveistäjä Willem Boy (k. 1592) veisti Kustaa Vaasan hautamonumenttiin (1571-91). Mistä Boy otti mallia vaakunan leijonaan!? Leijonahan oli aika yleinen renes- sanssiajalla Euroopassa. MUTTA JUUDAN LEIJONA EI OLLUT!
        https://sites.google.com/site/suomenvaakuna/

        Salaiset sotilaat
        http://yle.fi/elavaarkisto/artikkelit/suomalaisten_salainen_sota_palestiinassa_1948_99591.html?ref=leiki-es#media=99482

        Veriside
        http://www.israelinhuone.com/Suomen_verisuku.pdf

        Kieliside
        http://www.seemi.julkaisee.fi/

        Suomi Raamatussa
        http://www.britam.org/codesarticles/CodesFinland.html

        Ääri- tai loppumaa (fin-land)
        http://www.britam.org/HebrewOverview.html

        Ninet Tayeb: "Forever, My Brother"
        http://www.youtube.com/watch?v=9vtT6F5ClBw
        Juudan leijona
        http://www.youtube.com/watch?v=itl8uDVBr8g

        Maranatha!


      • Näkökulmaa
        yurki1000js kirjoitti:

        Kii5. Olet oikeassa. Vouhotusta on syytä välttää. Mutta varjelusta on Suomella ollut. Sekin on ihmeellistä, että jenkkikommarin, Jakob Schiffin, rahoittama Venäjän vallankumous johti Suomen itsenäistymiseen.
        http://www.henrymakow.com/jacob_schiff_ordered_murder_of.html

        Sekin on metkaa, ettei sotasyyllisiämme hirtetty, vaikka lähdimme natsien tukemana "hankkimaan" tiluksia Suur-Suomea varten.
        http://yle.fi/elavaarkisto/artikkelit/sivustakatsojat_sotasyyllisyysoikeuden_istunnossa_1945_13801.html#media=13802

        Miettimisen aiheita

        > Fred Thonin profetia Suomelle.
        Tämän sanoman tulee ymmärtää oikein, JHVH'n Sanan mukaisesti. Profetiassa puhutaan Suomesta, että se on kuin kukkiva kasvi kallionkolossa. Profetiassa tuodaan esiin, että Suomen uskovien täytyy juurtaa syvälle Jeesukseen Kristukseen, kallioon. Ja että tulee suuri paha tuuli, mutta jos me olemme juurtuneet syvälle Häneen, niin Hän varjelee omansa ja Hän pitää meidät turvassa.

        K.V. 2: 14
        Kyyhkyseni, joka piilet kallionkoloissa, vuorenpengermillä anna Minun nähdä kasvosi, anna Minun kuulla äänesi, sillä suloinen on sinun äänesi ja ihanat ovat sinun kasvosi."

        Jesaja 45:3
        Minä annan sinulle aarteet pimeän peitosta, kalleudet kätköistänsä, tietääksesi, että Minä, JHVH, olen se, joka sinut nimeltä kutsuin, Minä, Israelin Elohim. <
        http://tv316.fi/videoarkisto/arkisto-nokia-missio/fred-thony-viesti-suomelle.html

        http://fkf.net/Kadonneet/Oulu11061961.jpg
        http://www.israelinhuone.com/isaskar.php
        http://www.ensignmessage.com/archives/finland.html

        - Ja sitten on olemassa Jumalan ilmoituksen mukaan Israelin kuningaskunta, joka on ollut peitossa ihmissilmiltä yli 2700 vuotta, mutta ei suinkaan lopullisesti hävinneenä. On tullut lähelle se aika, jolloin tämä suuri ja hämmästyttävä salaisuus tulee paljastumaan ja kaikki maailman kansat tulevat sen näkemään. Ja tämä asia tulee koskettamaan meitä suomalaisia, koska niin monet tosiasiat kertovat sen puolesta, että maa nimeltä Suomi edustaa Israelin kuningaskuntaa ja niitä kantaisä Jaakobin kymmenen pojan jälkeläisiä, joiden johtajasta käytetään myös nimeä Joosef tai Efraim.
        http://jarmo10.org/jouni.htm

        http://jarmo10.org/vak.jpg
        http://jarmo10.org/Neito.jpg
        http://jarmo10.org/sinilie.jpg
        http://jarmo10.org/kartat.htm

        http://jarmo10.org/Israelin paluu.htm
        http://jarmo10.org/originfinns.htm

        Suomi Israel
        http://evotuhat.files.wordpress.com/2013/02/savior.jpg

        Juudan leijona
        -Tasavaltalaisen hengen noustessa ylempi kruunu on jätetty pois, mutta poisjättäjät tuskin tajusivat, että ylempi kruunu ei edes edustanut maallista kuningasvaltaa, vaan maamme nöyrää kumartamista kuningasten Kuninkaalle Juudan leijonalle Jeesukselle. Suomen vaakunan mallityyppi on se vaakuna, jonka flaamilainen kuvanveistäjä Willem Boy (k. 1592) veisti Kustaa Vaasan hautamonumenttiin (1571-91). Mistä Boy otti mallia vaakunan leijonaan!? Leijonahan oli aika yleinen renes- sanssiajalla Euroopassa. MUTTA JUUDAN LEIJONA EI OLLUT!
        https://sites.google.com/site/suomenvaakuna/

        Salaiset sotilaat
        http://yle.fi/elavaarkisto/artikkelit/suomalaisten_salainen_sota_palestiinassa_1948_99591.html?ref=leiki-es#media=99482

        Veriside
        http://www.israelinhuone.com/Suomen_verisuku.pdf

        Kieliside
        http://www.seemi.julkaisee.fi/

        Suomi Raamatussa
        http://www.britam.org/codesarticles/CodesFinland.html

        Ääri- tai loppumaa (fin-land)
        http://www.britam.org/HebrewOverview.html

        Ninet Tayeb: "Forever, My Brother"
        http://www.youtube.com/watch?v=9vtT6F5ClBw
        Juudan leijona
        http://www.youtube.com/watch?v=itl8uDVBr8g

        Maranatha!

        Suomi lienee koko maailman jumalattomin maa.Tuhannet murhat abortit,Jumalan pilkka ,väkivalta joka on riistäytynyt käsistä ja poliisivoimia vaan vähennetään.Ei ,en usko että suomi on edelleen Jumalan siunauksen alla,pikemminkin rangaistuksen.Se tekeekö suomi parannuksen kansakuntana myöhemmin,jääkin sitten nähtäväksi.


      • Näkökulmaa kirjoitti:

        Suomi lienee koko maailman jumalattomin maa.Tuhannet murhat abortit,Jumalan pilkka ,väkivalta joka on riistäytynyt käsistä ja poliisivoimia vaan vähennetään.Ei ,en usko että suomi on edelleen Jumalan siunauksen alla,pikemminkin rangaistuksen.Se tekeekö suomi parannuksen kansakuntana myöhemmin,jääkin sitten nähtäväksi.

        Näkökulmaa. Tilanne olisi vakavampi, jos Jumala olisi hylännyt meidät haureelliseen epäjumalienpalvontaan. Kuritus osoittaa Luojamme välittävän meistä. Siksi olemme syöksykierteessä. Siksi olemme EU-pakkosiirtolaisuudessa. Siksi saamme kärsiä Schengenin sopimuksesta.

        Pidän todennäköisenä, että ahdistuksemme tulee lisääntymään, jotta olisimme valmiit kääntymään Vapahtajamme puoleen. Joidenkin mielestä WW3 alkoi WTC-iskusta vuonna 2001. Uskon aluillaan olevan maailmansodan edustavan Luojamme viimeistä kutsua koko maailmalle ennen 1000-vuotista maailmanrauhaa.

        Sota-aikana presidentti Kallio rukoili ja pyysi kansaansa rukoilemaan,
        http://kingsministries.fi/2012/02/06/presidentti-kallion-rukous-suomen-puolesta-talvisodan-aikaan/


    • Ei epäselvää!

      Koko totuus ja vain totuus on siinä, että väärä on väärää ja oikea on oikeaa ja ne pitää tunnistaa toisistaan eli vaikka enkeli taivaasta ... niin väärä ei muutu oikeaksi, eikä pimeys valkeudeksi.

      • -jarmo-

        En minä oikeasta ja väärästä puhunut, koska absoluuttista totuutta ei maan päällä olekaan. Kaikki sana on vajavaista ja profetia on vajavaista, kunnes tulee se joka on täydellistä ja tekee kaikesta täydellistä. Me täällä emme mitään muuta teekään kuin olemme vajavaista, puhumme vajavaista ja elämme vajavaisesti. Myös julistamme vajavaisesti, jos olette huomanneet. Yksikään sananjulistaja ei ole julistanut aukottoman puhdasta ja totuuden mukaista sanaa.
        On siis aika turhaa puhua enkelistä joka taivaasta tulee julistamaan, jos ei ole mitään pohjaa siitä mistä ko. enkeli julistaa.

        Tästä syystä meillä on perusevankeliumi, joka on niin yksinkertainen että sen tajuaa alle 5 vuotta täyttänyt lapsikin. Se on ainoa absoluuttinen totuus ja kaikki muu on enemmän tai vähemmän vajavaista. Tuosta evankeliumista Paavali puhui Galattalaiskirjeessään, eikä niistä lukemattomista vajavaisista lillukanvarsista, jotka liittyvät profetointiin, teologisiin kysymyksiin ja vaikkapa eskatologiaan.


      • No johan nyt on
        -jarmo- kirjoitti:

        En minä oikeasta ja väärästä puhunut, koska absoluuttista totuutta ei maan päällä olekaan. Kaikki sana on vajavaista ja profetia on vajavaista, kunnes tulee se joka on täydellistä ja tekee kaikesta täydellistä. Me täällä emme mitään muuta teekään kuin olemme vajavaista, puhumme vajavaista ja elämme vajavaisesti. Myös julistamme vajavaisesti, jos olette huomanneet. Yksikään sananjulistaja ei ole julistanut aukottoman puhdasta ja totuuden mukaista sanaa.
        On siis aika turhaa puhua enkelistä joka taivaasta tulee julistamaan, jos ei ole mitään pohjaa siitä mistä ko. enkeli julistaa.

        Tästä syystä meillä on perusevankeliumi, joka on niin yksinkertainen että sen tajuaa alle 5 vuotta täyttänyt lapsikin. Se on ainoa absoluuttinen totuus ja kaikki muu on enemmän tai vähemmän vajavaista. Tuosta evankeliumista Paavali puhui Galattalaiskirjeessään, eikä niistä lukemattomista vajavaisista lillukanvarsista, jotka liittyvät profetointiin, teologisiin kysymyksiin ja vaikkapa eskatologiaan.

        .. vaikka enkelit. Tarkoittaa eri asiaa kuin tämä:

        'On siis aika turhaa puhua enkelistä joka taivaasta tulee julistamaan, jos ei ole mitään pohjaa siitä mistä ko. enkeli julistaa.'


      • Vertaus
        No johan nyt on kirjoitti:

        .. vaikka enkelit. Tarkoittaa eri asiaa kuin tämä:

        'On siis aika turhaa puhua enkelistä joka taivaasta tulee julistamaan, jos ei ole mitään pohjaa siitä mistä ko. enkeli julistaa.'

        Vaikka enkelit tulisivat kertomaan, että Jarmo on nainen, joka on vastoin sitä, minkä olemme tienneet...
        ... niin ei hän naiseksi muutu.

        'On siis aika turhaa puhua enkelistä joka taivaasta tulee julistamaan, jos ei ole mitään pohjaa siitä mistä ko. enkeli julistaa.'


      • -jarmo-
        Vertaus kirjoitti:

        Vaikka enkelit tulisivat kertomaan, että Jarmo on nainen, joka on vastoin sitä, minkä olemme tienneet...
        ... niin ei hän naiseksi muutu.

        'On siis aika turhaa puhua enkelistä joka taivaasta tulee julistamaan, jos ei ole mitään pohjaa siitä mistä ko. enkeli julistaa.'

        No mutta uskoisitko sinä jos olet minut nähnyt (vaikket ehkä ole) että olen nainen. Sinun täytyy tunnistaa heki, onko henki valheesta vai ketä palvelee ja sitten miksi ko. enkeli niin sanoo/väittää. Siitähän on kysymys.

        Jos enkeli tulee sinulle sanomaan että sinulla on parantumaton sairaus, niin uskotko vai vain säikähdätkö. Sitten alkaa pohdinta, miksi ja onko niin. Sitähän Paavali sanoi periaatteessa. Punnitkaa itse.

        On vain yksi ainoa täysi totuus, älkää siis pitäkö kenekään puheita totuutena, ei minun kuin kenekään muunkaan, vaikka taivaan enkeli tulisi niin julistamaan. On vain yksi mustavalkoinen totuus ja se on Jeesus Kristus. Kaikki muut ovat vajavaisia totuuden puhujia tai eksyttäjiä jopa.

        Tätä minä yritän selittää.


      • -jarmo-
        No johan nyt on kirjoitti:

        .. vaikka enkelit. Tarkoittaa eri asiaa kuin tämä:

        'On siis aika turhaa puhua enkelistä joka taivaasta tulee julistamaan, jos ei ole mitään pohjaa siitä mistä ko. enkeli julistaa.'

        Yritän puhua koko ajan mustavalkoisesta totuudesta, JOTA EI OLE ja sellaisesta totuudesta joka periaatteessa venyy ja paukkuu, eli vajavaisuudesta.

        Toiset ei millään tunnu erottavan että maailma on TÄYNNÄ vajavaista totuutta ja silti vaan joku kuvittelee ettei ole kuin yhtä lajia. Se laji totuutta on yliluonnollista.


    • Paavali itsekin tiesi puhuvansa puppua ja joutui toistuvasti kirjeissään (vain noin puolet uuteen testamenttiin päätyneistä Paavalin kirjeistä on todella hänen kirjoittamiaan) puolustamaan omaa näkemystään Jerusalemin messiaanisia juutalaisia (Pietari & co), joka tunnettiin nimellä Jeesus-liike ja Jerusalemin hellenististä Kristus-yhteisöä vastaan.
      Paavalin kirjeet ovat lähempänä Kristus-yhteisöä kuin Jeesus-liikettä.
      Jo heti kritinuskon alkumetreillä porukka oli kirjaimellisesti sekalainen seurakunta.
      Kyseessä oli valtataistelu "oikeasta" kristologissta tulkinnasta. Hyvin Paavali osasi markkinoida omaa näkemystään. Myöhemmin paavalilainen teologia vakiintui kristilliseksi käytännöksi. Ja siihen tarvittiin taas ruumiita kuten on kristinuskolle tyypillistä.
      P.S. Vanhin kopio galatalaiskirjeestä on noin vuodelta 200 j.a.a. Tutkijat ovat päätelleet, että alkuperäinen kirje oli hieman erilainen.

    • -jarmo-

      Jätä sä netpunk vaan kommenttis kommentoimatta. Mä en enää viitti edes lukee niitä, koska ei se maksa vaivaa enää. Niistä ei löydy mitään mikä enää antais aihetta innostua keskusteluun.

      Sen sijaan haluaisin tuoda esille joillekin teille uskoville, jotta näkisitte missä me oikeen mennään. Älkää ajatelko että maailmasta löytyisi absoluuttisen oikeaa ja absoluuttisen väärää, koska ne ovat tavoittamattomissa.
      Emme yksinkertaisesti voi ajatella että oikea on oikeaa ja väärä väärää. Se johtaa umpikujaan. Se on hieman sama asia kuin sanon että olen pitänyt kaikki käskyt. Olen siis synnitön. Me valehtelemme itsellemme jo heti kärkeen jos väitämme että elämä on mustavalkoista ja on vain oikea ja väärä.

      Me elämme maailmassa joka on äärettömän vajavainen ja moneen suuntaan horjuva, silti täynnä hyvää ja yhtä täynnä pahaa. Vaikka haluammekin hyvää, teemme silti pahaa jne. Ymmärrättekö mitä tarkoitan?

      Ihminen ei kertakaikkiaan voi esimerkiksi julistaa puhdasta evankeliumia muulla tavalla kuin sen ainoan totuuden, Jeesus on Herra, Isän Jumalan poika, joka kuoli Golgatalla syntiemme tähden ja joka häneen uskoo ja häneen luottaa, voittaa ikuisen elämän ja tulee täydelliseksi hänessä. Siinä kaikki.

      Kaikki muu on enemmän tai vähemmän sinne päin. Suuntaan jos toiseen. Ei edes se pidä välttämättä paikkaansa että vuorokaudessa on 24 tuntia tai että yön perään tulee aamu. Mitä jos ei olekaan ja mitä jos ei tulekaan?

      • Jarmon apologioihin suuntautuneet argumentit on kerta toisensa jälkeen osoitettu kestämättömiksi, joten ei ole lainkaan ihme, että äijää hieman kismittää.

        Tällä kertaa Jarmo yrittää todistaa jotain (hieman hämäräksi jää mitä) relativistisella tulkinnalla. Relativismi onkin ainoa tapa yrittää selviytyä edes auttavasti kun objektiivisia argumentteja ei ole.

        Jarmo kirjoitti:
        "Älkää ajatelko että maailmasta löytyisi absoluuttisen oikeaa ja absoluuttisen väärää, koska ne ovat tavoittamattomissa.
        Emme yksinkertaisesti voi ajatella että oikea on oikeaa ja väärä väärää. Se johtaa umpikujaan."

        ja sitten:
        "Ihminen ei kertakaikkiaan voi esimerkiksi julistaa puhdasta evankeliumia muulla tavalla kuin sen ainoan totuuden, Jeesus on Herra, Isän Jumalan poika, joka kuoli Golgatalla syntiemme tähden ja joka häneen uskoo ja häneen luottaa, voittaa ikuisen elämän ja tulee täydelliseksi hänessä."

        Jarmo argumentointivirhe on siinä, että ensimmäinen relativistinen argumentti on ristiriidassa toisen argumentin kanssa, joka yritetään esittää absoluuttisena.
        Koska raamattu on todistettavasti olemassa oleva kirjana, se on Jarmon ensimmäisen argumentin mukaan relativistinen.
        Myös evankelioiminen on maailmassa todistettavasta tapahtuvaa tomintaa, joten sekin on relativistista, vaikka raamatun sisältö olisikin totta.

        Ja tästä tullaan siihen, mikä on Jarmolle ja muille uskovaisille ainainen kompatuskivi:
        Nollahypoteesi: Raamatussa juuri mikään ei ole objektiivisesti totta.
        Nyt olisi osoitettava objektiivisesti, että nollahypoteesi on epätosi.
        Tähän ei ole pystytty. MIkään ei viittaa siihen, että tilanne tulee muuttumaan.
        Haaste Jarmolle:
        Osoita objektiivisesti, että jeesus ja Paavali eivät valehedelleet!


      • -jarmo-
        netpunk kirjoitti:

        Jarmon apologioihin suuntautuneet argumentit on kerta toisensa jälkeen osoitettu kestämättömiksi, joten ei ole lainkaan ihme, että äijää hieman kismittää.

        Tällä kertaa Jarmo yrittää todistaa jotain (hieman hämäräksi jää mitä) relativistisella tulkinnalla. Relativismi onkin ainoa tapa yrittää selviytyä edes auttavasti kun objektiivisia argumentteja ei ole.

        Jarmo kirjoitti:
        "Älkää ajatelko että maailmasta löytyisi absoluuttisen oikeaa ja absoluuttisen väärää, koska ne ovat tavoittamattomissa.
        Emme yksinkertaisesti voi ajatella että oikea on oikeaa ja väärä väärää. Se johtaa umpikujaan."

        ja sitten:
        "Ihminen ei kertakaikkiaan voi esimerkiksi julistaa puhdasta evankeliumia muulla tavalla kuin sen ainoan totuuden, Jeesus on Herra, Isän Jumalan poika, joka kuoli Golgatalla syntiemme tähden ja joka häneen uskoo ja häneen luottaa, voittaa ikuisen elämän ja tulee täydelliseksi hänessä."

        Jarmo argumentointivirhe on siinä, että ensimmäinen relativistinen argumentti on ristiriidassa toisen argumentin kanssa, joka yritetään esittää absoluuttisena.
        Koska raamattu on todistettavasti olemassa oleva kirjana, se on Jarmon ensimmäisen argumentin mukaan relativistinen.
        Myös evankelioiminen on maailmassa todistettavasta tapahtuvaa tomintaa, joten sekin on relativistista, vaikka raamatun sisältö olisikin totta.

        Ja tästä tullaan siihen, mikä on Jarmolle ja muille uskovaisille ainainen kompatuskivi:
        Nollahypoteesi: Raamatussa juuri mikään ei ole objektiivisesti totta.
        Nyt olisi osoitettava objektiivisesti, että nollahypoteesi on epätosi.
        Tähän ei ole pystytty. MIkään ei viittaa siihen, että tilanne tulee muuttumaan.
        Haaste Jarmolle:
        Osoita objektiivisesti, että jeesus ja Paavali eivät valehedelleet!

        yy, kaa koo nee... sata riviä tekstiä eikä jaksa millään kyl lukee riviikään.


    • offi10001

      Jos ei ollut niin ei tuu !

      Lisäksi tuo 2000 vuotta lienee jo riittävän pitkä aika todeta kristinuskon kehitys uskonnoksi samoin kuin muutkin uskonnot ovat kehityskulkunsa käyneet.

      • -jarmo-

        Siinä toinen joka hylkää maailman ainoan totuuden. Voi voi!


      • -jarmo- kirjoitti:

        Siinä toinen joka hylkää maailman ainoan totuuden. Voi voi!

        Niin se Jarmo taas valehtelee, mutta ei se mitään; niinhän se jeesuskin valehteli.


      • Ei punkkeja
        netpunk kirjoitti:

        Niin se Jarmo taas valehtelee, mutta ei se mitään; niinhän se jeesuskin valehteli.

        Ateismi on sitä, että jumalaa ei ole. Siis ateistilla ei ole jumalaa.
        Eipä tietenkään.

        Ei sulje pois sitä, että Jeesuksen Kristuksen omilla on Elävä Jumala.


      • Ei punkkeja kirjoitti:

        Ateismi on sitä, että jumalaa ei ole. Siis ateistilla ei ole jumalaa.
        Eipä tietenkään.

        Ei sulje pois sitä, että Jeesuksen Kristuksen omilla on Elävä Jumala.

        Juud. 1:25
        hänelle, ainoalle Jumalalle ja meidän pelastajallemme Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta, hänelle kunnia, majesteetti, voima ja valta ennen kaikkia aikoja ja nyt ja iankaikkisesti! Amen.

        Joh. 14:6
        Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani.
        http://www.youtube.com/watch?v=OyP_vf6oHho
        Room. 10:17
        Usko tulee siis kuulemisesta, mutta kuuleminen Kristuksen sanan kautta.


    • -jarmo-

      Ihmiset muuten selviäisivät toistensa kanssa paljon paremmin jos he tajuaisivat sellasen seikan, ettei absoluuttista totuutta ole.
      Oletko muuten kuina monta kertaa ollut tilanteessa, jossa huomaat sen että teit miten tahansa, teit aina väärin. Tai että sanoit mitä tahansa, sanot aina jollekin pahasti.

      Ei siis ole mahdollista selvitä "karavaanari kaikkien kaveri" tyylillä elämässä. Ainoa mitä voit tehdä välttääksesi vastuuta sanoistasi ja teoistasi, on olla hiljaa ja vältellä ihmiskontakteja.

      • Jarmon mukaan siis on niin, että absoluuttista totuutta ei ole, joten raamattu on täyttä puppua.


    • -jarmo-

      Ei voi kuin ihmetellä, kun sanoin että eräiden mielestä on vain täydellistä totuutta tai täydellistä epätotuutta, eli "täyttä puppua". Kirjaimellisesti joku taas ymmärtää niin että on olemassa vain äärimmäiset päät, eikä välimuotoja.

      Raamattu on siksi ihmisen kirjoittama, koska Jumala tiesi ettei ole järkeä lähteä kirjoittamaan kuin kymmentä käskyä, koska ennen kuin se on julkaistu, se on jo väärennetty. Näin oli parasta ettei edes kaikki opetuslapsistakaan kirjoittaisi sitä, vaan heidän kuulijansa.

      Raamatussa on yksi ainoa peruslinja, jossa se pysyy vaikka sivuosista väännettäisiin minkälaista kättä tahansa. Siksi Raamattu voidaan kääntää, muunnella, modernisoida ja tehdä melkein mitä vaan.

      • Jarmo on puolen vuoden aikana kommentoinut minulle kaksi kertaa seuraavasti: "Jos raamatusta löytää ristiriidan, on ristiriidan mahdollisuus hylättävä ja tutkittava raamattua."
        Aiemmin Jarmo siis esitti raamatun olevan koherentti ja absoluuttinen totuus. Nyt sitten ollaan taas relativistisen raamatuntulkinnan kannalla.
        Mikä tässä raamatussa nyt sitten puppua, mikä totta ja mikä jotain siltä väliltä?
        Perusotaksuma on edelleen: raamatussa juuri mikään ei ole totta.
        Tämä otaksuma voidaan riittävällä varmuudella osoittaa todeksi.
        Jotenkin pitäisi myös osoittaa, että raamattu olisi jollain tavoin jumalan inspiroima. Tosin sanainspiraatio-oppi on niinkin myöhästä kuin 1600-luvulta.


    • Hengen mielessä

      armossa ja totuudessa Jeesuksessa on hyvä elää, lihan mieli synnyttää lahkoja.

      • Esität epätoden väitteen totena; siis valehtelet
        Totuuden määritelmä:
        Totuus tarkoittaa yleiskielessä tavallisesti sitä mikä on totta, vastaa todellisuutta, tosiasiaa[1].
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Totuus
        Jeesuksesta ei ole todennettavaa näyttöä, hänen sanomisistaan vielä vähemmän. Lopulta raamatun "totuus" on epätotta.
        Edelleen käsitteenä armo on problemaattinen. Samaan kategoriaan kuuluvat henget.
        Siis: kristittyjen armo käsitys on kieroutunut, koska jumala "armahtaa" vain niitä, jotka uskovat häneen kyseenalaistamatta. Muussa tapauksessa seuraa rangaistus. Kysymys on kiristyksestä, korruptiosta ja kaupankäynnistä; ei armosta.
        Mitään henkiäkään ei reaalitodellisuudessa ole objektiivisesti havaittu.
        Teidän kristittyjen tapa käyttää sanaa lihaa tuo mieleen lapsuuden lihakaupat - lihaa pitää koitella onko se hyvin riippunutta.


      • ''''''
        netpunk kirjoitti:

        Esität epätoden väitteen totena; siis valehtelet
        Totuuden määritelmä:
        Totuus tarkoittaa yleiskielessä tavallisesti sitä mikä on totta, vastaa todellisuutta, tosiasiaa[1].
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Totuus
        Jeesuksesta ei ole todennettavaa näyttöä, hänen sanomisistaan vielä vähemmän. Lopulta raamatun "totuus" on epätotta.
        Edelleen käsitteenä armo on problemaattinen. Samaan kategoriaan kuuluvat henget.
        Siis: kristittyjen armo käsitys on kieroutunut, koska jumala "armahtaa" vain niitä, jotka uskovat häneen kyseenalaistamatta. Muussa tapauksessa seuraa rangaistus. Kysymys on kiristyksestä, korruptiosta ja kaupankäynnistä; ei armosta.
        Mitään henkiäkään ei reaalitodellisuudessa ole objektiivisesti havaittu.
        Teidän kristittyjen tapa käyttää sanaa lihaa tuo mieleen lapsuuden lihakaupat - lihaa pitää koitella onko se hyvin riippunutta.

        ''''''''


    • offi10001

      Tuo on hyvä ; vaikka enkelitaivaasta toisi erilaisen sanoman niin älkää uskoko !

      Kristinuskossa ihmiset ovat saaneet noita sanomia enkeleiltä tämän 2000 vuotisen historian aikana , ja ne ovat olleet kaikki valheita yhtä paljon kuin alkuperäinen sanomakin Jeesuksesta on ollut.

      Ellen C. White , Joseph Smith , William Miller ,jne. ovat mm, johdattaneet enkeli tai muitten näkyjen avulla ihmisiä harhaan uskomuksiensa kautta on syntynyt uskonliikkeitä heidän opeistaan.
      Siis äläkää uskoko jos enkelikin teille ilmoittaa uuden sanoman kristinuskoon , se on kuitenkin valhetta !

    • Bravoooo

      Offi. Älä pelkää, stana kyllä pitää sinusta huolen. Käynyt jo ufo luotsinkin peitettä repimässä. Teillä sama henkimaailma. Oli kysellytkin sinusta.

      • offi10001

        Uskontoja on jo riittävästi, vaikka enkeli taivaasta tulisi teille tuomaan uuden valheen levitettäväksi uskonnon muodossa älkää uskoko.

        mm. Islamin perustaja Muhammed profeetta on noitten näkyjen pohjalta luonut uuden harhan kilpailijaksi kristinuskolle ja parhaillaan , isis ja usis käyvät uskonsotaa.
        Ja muu arabimaailma ei tuota uskonharhansa tähden huomaa jotta liittyisivät isikseen ratkaistakseen tuon valtataistelun uskontojen, vallan ja vaurauden välillä.

        Siitäkin huolimatta arvaan USAn häviöä tässäkin sodassa , kuin koki Irakin sodassakin.

        Jeesus uskon demoni Jumalan pelko repii peitettä ,uskovien silmiltä !


      • offi10001 kirjoitti:

        Uskontoja on jo riittävästi, vaikka enkeli taivaasta tulisi teille tuomaan uuden valheen levitettäväksi uskonnon muodossa älkää uskoko.

        mm. Islamin perustaja Muhammed profeetta on noitten näkyjen pohjalta luonut uuden harhan kilpailijaksi kristinuskolle ja parhaillaan , isis ja usis käyvät uskonsotaa.
        Ja muu arabimaailma ei tuota uskonharhansa tähden huomaa jotta liittyisivät isikseen ratkaistakseen tuon valtataistelun uskontojen, vallan ja vaurauden välillä.

        Siitäkin huolimatta arvaan USAn häviöä tässäkin sodassa , kuin koki Irakin sodassakin.

        Jeesus uskon demoni Jumalan pelko repii peitettä ,uskovien silmiltä !

        Pelko ajaa Johanneksen kasteelle. Hyvä homma :)

        Matteuksen evankeliumi:
        3:1 Niinä päivinä tuli Johannes Kastaja ja saarnasi taivasten valtakuntaa Juudean erämaassa
        3:2 ja sanoi: "Tehkää parannus, sillä taivasten valtakunta on tullut lähelle."
        3:3 Sillä hän on se, josta profeetta Esaias puhuu sanoen: "Huutavan ääni kuuluu erämaassa: 'Valmistakaa Herralle tie, tehkää polut hänelle tasaisiksi.'"
        3:4 Ja Johanneksella oli puku kamelinkarvoista ja vyötäisillään nahkavyö; ja hänen ruokanaan oli heinäsirkat ja metsähunaja.
        3:5 Silloin vaelsi hänen tykönsä Jerusalem ja koko Juudea ja kaikki Jordanin ympäristö,
        3:6 ja hän kastoi heidät Jordanin virrassa, kun he tunnustivat syntinsä.
        3:7 Mutta nähdessään paljon fariseuksia ja saddukeuksia tulevan kasteelle hän sanoi heille: "Te kyykäärmeitten sikiöt, kuka on neuvonut teitä pakenemaan tulevaista vihaa?
        3:8 Tehkää sentähden parannuksen soveliaita hedelmiä,
        3:9 älkääkä luulko saattavanne sanoa mielessänne: 'Onhan meillä isänä Aabraham'; sillä minä sanon teille, että Jumala voi näistä kivistä herättää lapsia Aabrahamille.
        3:10 Jo on kirves pantu puitten juurelle; jokainen puu, joka ei tee hyvää hedelmää, siis hakataan pois ja heitetään tuleen.
        3:11 Minä kastan teidät vedellä parannukseen, mutta se, joka minun jäljessäni tulee, on minua väkevämpi, jonka kenkiäkään minä en ole kelvollinen kantamaan; hän kastaa teidät Pyhällä Hengellä ja tulella.
        3:12 Hänellä on viskimensä kädessään, ja hän puhdistaa puimatanterensa ja kokoaa nisunsa aittaan, mutta ruumenet hän polttaa sammumattomassa tulessa."
        3:13 Silloin Jeesus tuli Galileasta Jordanille Johanneksen tykö hänen kastettavakseen.
        3:14 Mutta tämä esteli häntä sanoen: "Minun tarvitsee saada sinulta kaste, ja sinä tulet minun tyköni!"
        3:15 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Salli nyt; sillä näin meidän sopii täyttää kaikki vanhurskaus." Silloin hän salli sen hänelle.
        3:16 Kun Jeesus oli kastettu, nousi hän kohta vedestä, ja katso, taivaat aukenivat, ja hän näki Jumalan Hengen tulevan alas niinkuin kyyhkysen ja laskeutuvan hänen päällensä.
        3:17 Ja katso, taivaista kuului ääni, joka sanoi: "Tämä on minun rakas Poikani, johon minä olen mielistynyt."
        http://www.picturesofjesus4you.com/images/baptism_of_christ_jekel.jpg


    • Kiitos aloittaja. Kristuksen sana ratkaisee. Mutta. Kommunikointi on vaikee laji. Tosi vaikee. Tulkintaongelmia pisaa. Ja piisaa. Ja piisaa. Videot kuvannevat tilannetta.
      http://www.youtube.com/watch?v=XY66ZJ0TFUI
      Taistelu Raamatuista
      http://www.youtube.com/watch?v=tNv-zzpIwBs

      2.Timoteuksen kirje:
      3:1 Mutta tiedä se, että viimeisinä päivinä on tuleva vaikeita aikoja.
      3:2 Sillä ihmiset ovat silloin itserakkaita, rahanahneita, kerskailijoita, ylpeitä, herjaajia, vanhemmilleen tottelemattomia, kiittämättömiä, epähurskaita,
      3:3 rakkaudettomia, epäsopuisia, panettelijoita, hillittömiä, raakoja, hyvän vihamiehiä,
      3:4 pettureita, väkivaltaisia, pöyhkeitä, hekumaa enemmän kuin Jumalaa rakastavia;
      3:5 heissä on jumalisuuden ulkokuori, mutta he kieltävät sen voiman. Senkaltaisia karta.
      3:6 Sillä niitä ovat ne, jotka tungettelevat taloihin ja pauloihinsa kietovat syntien rasittamia ja monenlaisten himojen heiteltäviä naisparkoja,
      3:7 jotka aina ovat opetusta ottamassa, eivätkä koskaan voi päästä totuuden tuntemiseen.
      3:8 Ja niinkuin Jannes ja Jambres vastustivat Moosesta, niin nuokin vastustavat totuutta, nuo mieleltään turmeltuneet ihmiset, jotka eivät uskonkoetuksissa kestä.
      3:9 Mutta he eivät pitemmälle edisty, sillä heidän mielettömyytensä on käyvä ilmeiseksi kaikille, niinkuin noidenkin mielettömyys kävi ilmi.
      3:10 Mutta sinä olet seurannut minun opetustani, vaellustani, aivoitustani, uskoani, pitkämielisyyttäni, rakkauttani, kärsivällisyyttäni,
      3:11 vainoissa ja kärsimyksissä, samanlaisissa kuin minun osakseni tuli Antiokiassa, Ikonionissa ja Lystrassa. Mimmoisia vainoja olenkaan kärsinyt, ja kaikista Herra on minut pelastanut!
      3:12 Ja kaikki, jotka tahtovat elää jumalisesti Kristuksessa Jeesuksessa, joutuvat vainottaviksi.
      3:13 Mutta pahat ihmiset ja petturit menevät yhä pitemmälle pahuudessa, eksyttäen ja eksyen.
      3:14 Mutta pysy sinä siinä, minkä olet oppinut ja mistä olet varma, koska tiedät, keiltä olet sen oppinut,
      3:15 ja koska jo lapsuudestasi saakka tunnet pyhät kirjoitukset, jotka voivat tehdä sinut viisaaksi, niin että pelastut uskon kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa.
      3:16 Jokainen kirjoitus, joka on syntynyt Jumalan Hengen vaikutuksesta, on myös hyödyllinen opetukseksi, nuhteeksi, ojennukseksi, kasvatukseksi vanhurskaudessa,
      3:17 että Jumalan ihminen olisi täydellinen, kaikkiin hyviin tekoihin valmistunut.

    • Lightway

      Voi, voi. Oma näkemys on kyllä sellainen että sieltä Israelista ei sitä valoa oikeasti löydy nimeksikään, jos on joskus aikaisemmin löytynytkin.

      • Lightway. Niinpä. Kaikki menee Luojamme piirustusten ja aikataulujen mukaan. 7-vuotisessa vaivanajassa tulee kuolemaan 2/3 ihmisistä. Käsittääkseni vaivanajan jälkimmäinen puolisko edustaa ns. Jaakobin ahdistusta. Sen tarkoitus on valmistaa Israelin jäännös kutsumaan Messiastaan. Silloin heistä tulee oikeita juutalaisia sydämen ympärileikkauksen kautta. Vasta silloin voi alkaa 1000-vuotinen maailmanrauha. Patience please.

        Room. 2:29
        vaan se on juutalainen, joka sisällisesti on juutalainen, ja oikea ympärileikkaus on sydämen ympärileikkaus Hengessä, ei kirjaimessa; ja hän saa kiitoksensa, ei ihmisiltä, vaan Jumalalta.
        http://www.youtube.com/watch?v=CJX43l9-Qx0


      • Tutkittua
        yurki1000js kirjoitti:

        Lightway. Niinpä. Kaikki menee Luojamme piirustusten ja aikataulujen mukaan. 7-vuotisessa vaivanajassa tulee kuolemaan 2/3 ihmisistä. Käsittääkseni vaivanajan jälkimmäinen puolisko edustaa ns. Jaakobin ahdistusta. Sen tarkoitus on valmistaa Israelin jäännös kutsumaan Messiastaan. Silloin heistä tulee oikeita juutalaisia sydämen ympärileikkauksen kautta. Vasta silloin voi alkaa 1000-vuotinen maailmanrauha. Patience please.

        Room. 2:29
        vaan se on juutalainen, joka sisällisesti on juutalainen, ja oikea ympärileikkaus on sydämen ympärileikkaus Hengessä, ei kirjaimessa; ja hän saa kiitoksensa, ei ihmisiltä, vaan Jumalalta.
        http://www.youtube.com/watch?v=CJX43l9-Qx0

        Jarmolle.Vaikka profetia olisikin vajavaista,sitä ei pidä rinnastaa vääriin profetioihin.Jumala vihaa syntiä ja vääriä profeettoja erityisesti.Jonain päivänä Hän tuhoaa nuo profeetat jotka ennustelevat omasta sydämestään..


      • Tutkittua kirjoitti:

        Jarmolle.Vaikka profetia olisikin vajavaista,sitä ei pidä rinnastaa vääriin profetioihin.Jumala vihaa syntiä ja vääriä profeettoja erityisesti.Jonain päivänä Hän tuhoaa nuo profeetat jotka ennustelevat omasta sydämestään..

        Hutkittua. Raamattu?


    • Tutkittua

      On oikea ja on väärä.Miksi tehdä siitä monimutkaisempaa.?Täytyy sinun raamattusi tuntea,ja uskon että tunnetkin,miksi minun pitäisi kaivaa raamatunkohtia vääristä profeetoista,kun kerran ne kohdat jo tiedät.Jos kysymyksesi ymmärsin oikein?

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      89
      4174
    2. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      43
      4062
    3. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      609
      3884
    4. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      19
      2697
    5. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      78
      2465
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      340
      2064
    7. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      127
      2062
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      190
      1930
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      28
      1599
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      66
      1422
    Aihe