Mitä tarvitsen, jotta W212 Comandilla pääsee nettiin

Pelleily seis

Ostin tuollaisen 61000 ajetun, nyt kilometritarkastetun tuontiauton, jossa on 527 koodilla oleva Comand DVD APS Navilla. Autossa on myös Bluetooth yhteys puhelimelle ja huomasin, että sillä on myös mahdollisuus päästä nettiin. Kysymykseni kuuluukin, että millä puhelimella se onnistuu. Toi mun Lumia 930 kyllä löytyi Bluetooth puhelimelle, mutta nettikäyttöä yrittäessäni ilmoitti Comand, ettei tätä laitetta tueta. Olisiko jollain tietoa pitääkö puhelimen olla Anroid tai Omena mallia, vai mistä on kyse. Luin jostain, että Pitäisi olla MB SAB palikka, mutta sen enempää mulla ei ole tietoa. Enhän mä sitä nettiä tarvitse, kun muitakin laitteita siihen käyttöön löytyy, mutta olisihan se kiva lisä,vaikkapa matkustajalle leikkiä netissä ajankulukseen metsätaipaleilla.

Oisko kellään tietoa tai neuvoa.

25

5041

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 220cdi

      Asia kiinnostaa minuakin :)

    • Paavo Pesusieni

      Perinteinen ja hyväksi havaittu neuvo kannattaa kurkata mersufoorumin audio osastoa. Siellä on saatettu käsitellä ongelmaa tai laita kysely sinne saat varmasti ihan asialliset vastaukset.

    • eipä pelleillä

      Kato poikaa. Tämä tärkeilijäkö pyytelee täällä kaikelta kansalta apuja hienon autonsa ongelmaan muka (sai kerrottua ostoksestaan). Minä tietäisin kyllä ratkaisun, mutta en kerro. Fiksummalle kysyjälle kyllä kertoisin, mutta sinä saat mennä vaikkapa VEHOlle.

    • Ould fard

      Miksi sillä auton comandilla pitää nettiin päästä ?

      Kerran sinulla on se netti siinä lumiassa niin käytä sitä .

      Meinasitko että jotenkin hienonpaa kun comnand on yhteydessä lumiaan ja

      lumia verkkoon ? Koska se comand ei yksin siihen pysty niin huomattavan

      helppoa ottaa se lumia kouraan ja siitä suoraan nettiin .

      Se comand on sitä yle puhe kuuntelua varten .

    • Pelleily seis

      Voin toki mennä Vehollekin, ei ongelmaa. Kerro kuitenkin missä mä olen tärkeillyt ja miten. Se olisi ratkiriemukasta luettavaa asiallista vastausta odotellessa.

    • Pelleily seis

      Ja Ould fardille. Siitä netistä on hyötyä, vaikka kuunnellessa nettiradiota ajaessa. Onnistuu se toki lumiastakin Bluetoothin välityksellä, mutta jotenkin olisi vaan helpompaa mennä suoraan comandilla langattomasti nettiradioon.

      T.EX W211 2 kpl

    • katso tuolta
      • ...tai sitten

        Samsungin puhelimen, Lumialla tuskin saat toimimaan.


    • E220 CDI

      Riippuu COMANDin iästä ja versiosta. Lyhyesti kyseessä on yhteensopivuusongelma. Mersu pysyi liian pitkään Dial-Up Network (DUN) profiilissa BT modeemin liittämiseksi. Uudet iKapula ja Android luurit tarjoavat Personal Area Networkin (PAN), mutta ei ainakaan natiivisti DUN profiilia. COMAND versio NTG 4.5 ja siitä eteenpäin ovat sitten nykypäivää ja osaavat myös käyttää PAN modeemia.

      Androidille on DUN applikaatio saatavana kaupasta ja näyttää toimivan omassakin autossani (2012 W212).

      Vaihtoehtosi ovat siis karkeasti Android 3 € BlueDUN applikaatio tai lisäpuhelin käsinojaan, että autolle saadaan oma nettiyhteys.

      Liikkuvassa autossa on DVD-elokuvien tapaan myös surffauksella rajoituksensa, jotka tosin pystyy ohittamaan rattinapeista kauko-ohjattavalla lisäpalikalla, joka huijaa COMANDia sen verran, ettei se huomaa auton liikkuvan. Saat samalla katsoa elokuvia ajaessasi, mutta älä kerro, että minä käskin. Huijaus pitää siksi tehdä kauko-ohjattuna, että sen saa tarvittaessa pois päältä. Mersun navi toimii tunneleissakin, koska satelliittiyhteyden menetettyäänkin se approksimoi oman oman paikkansa kohtuullisen hyvin auton omien anturien perusteella. Mutta sitä varten COMAND tarvitsee tietenkin tiedon auton liikkumisesta.

      Ja loput merkkifoorumilla, jossa tämäkin asia on jo käsitelty aikoja sitten. Täältä löytyy asiatietoa vain harvoin.

      @Ould fart: takapenkille heitetyn takin taskussa oleva luuri ei ole vastine kojetauluun asennetulle auton hyvin valaistun käyttöliittymän kautta käytettävälle selaimelle, jonka bookmarkkeihin voi asentaa vaikka säätiedotuksen tai haluamansa paikan kelikameran, jotka saa parilla klikkauksella suureen kojetaulunäyttöön.

      Aika vanha pieru pitää olla kuvitellakseen COMAND vain radioksi. COMAND hoitaa myös navigoinnin paremmin kuin peräkontissa oleva tai kojetaulun päältä neljännen kerran putoava puhelin.

      Nämä huonosti valitut BT-profiilit ja liikaa ominaisuuksia liikkeellä ollessa rajoittava holhoaminen vain rajoittavat sen joustavaa käyttöä liikaakin.

      • väittäisin kuitenkin

        Että mun iPad Mini Cellular 4g kojelautakiinnityksellä hakkaa sun Comandin nettiominaisuudet käytettävyydessä, nopeudessa ja monipuolisuudessa.


      • E220 CDI
        väittäisin kuitenkin kirjoitti:

        Että mun iPad Mini Cellular 4g kojelautakiinnityksellä hakkaa sun Comandin nettiominaisuudet käytettävyydessä, nopeudessa ja monipuolisuudessa.

        Totta kai, mutta sitten ajat aina pädi sylissä ja laturi sytytinpistokkeessa. Pointtini olikin siinä, että vaikka COMANDin selain aika köpö onkin, pimeässä auton käyttöliittymä on helpompi tapa tallennettujen bookmarkien vilkaisuun ja kojetaulun näyttö pysyy paikallaan itsestään. Vaikka kosketusnäytöstä pidänkin, en sellaista autooni halua, koska hiplausnäyttöä on vaikea käyttää katsomatta.

        COMANDia en myöskään tarvi kantaa mukana auton pysäköityäni. Pädiä en uskaltaisi jättää autoon.

        Minusta COMANDin idea on ihan hyvä, mutta toteutus ei vain ole niin käytännöllinen kuin se voisi olla.


      • ei nyt noinkaan
        E220 CDI kirjoitti:

        Totta kai, mutta sitten ajat aina pädi sylissä ja laturi sytytinpistokkeessa. Pointtini olikin siinä, että vaikka COMANDin selain aika köpö onkin, pimeässä auton käyttöliittymä on helpompi tapa tallennettujen bookmarkien vilkaisuun ja kojetaulun näyttö pysyy paikallaan itsestään. Vaikka kosketusnäytöstä pidänkin, en sellaista autooni halua, koska hiplausnäyttöä on vaikea käyttää katsomatta.

        COMANDia en myöskään tarvi kantaa mukana auton pysäköityäni. Pädiä en uskaltaisi jättää autoon.

        Minusta COMANDin idea on ihan hyvä, mutta toteutus ei vain ole niin käytännöllinen kuin se voisi olla.

        iPad on 7-tuumainen ja sille löytyy telineitä. Lisäksi virtajohto on tarpeeton, akku kestää hyvin yli 8 tuntia.


      • jorma_s
        ei nyt noinkaan kirjoitti:

        iPad on 7-tuumainen ja sille löytyy telineitä. Lisäksi virtajohto on tarpeeton, akku kestää hyvin yli 8 tuntia.

        entäs kun se 8 tuntia on kulunut... yhä tarpeeton?


      • E220 CDI
        jorma_s kirjoitti:

        entäs kun se 8 tuntia on kulunut... yhä tarpeeton?

        Raahattava pädi on suorituskyvyltään ja toiminnoiltaan mainio laite ja hiplausnäyttö toimii kaiken huomionsa pädilleen omistavalle hyvin.

        Auton käyttöliittymä on mielestäni silti kuljettajalle ylivoimainen. Radion soidessa voi pyytää puhelun tarkan kohdeosoitteen tarkistamiseksi. Osoitteen saatuaan keskustellaan auton kanssa reitti selväksi ja sen jälkeen vaikka pyydetään vaihtamaan musiikkilähde MP3-kirjastoon. Samaan aikaan navi laskee dynaamista reititystä radiosta kuuntelemansa TMC liikenneinfon avulla. Kaikki tämä tapahtuu luontevasti puheohjauksella 10 sormea ratissa ja katsetta liikennetilanteesta sekunniksikaan irrottamatta. Ja toimii myös lapaset kädessä.
        Ss

        Tunneleissa pyöriessäkin navi pysyy tarkasti kartalla, koska satelliittiyhteyden menetyksen jälkeen navi seuraa paikkaansa auton liikkeiden pohjalta. Missään vaiheessa puhelin, radio, soitin, navi ja puhesyntetisaattori eivät huuda toistensa päälle, eikä kuski hae mute-näppäintä, koska INTEGROITU KÄYTTÖLIITTYMÄ antaa etusijan kunkin hetken mission critical toiminnalle.

        Imukupilla lasiin tarratun pädin tarjoaminen vaihtoehdoksi tälle osoittaa, ettei ymmärrä näiden eroa, joka ei ole MIPSejä vaan ergonomiaa.

        Mutta ellei autossani olisi vaikkapa sitä navia, niin puhelimen minäkin mieluummin jälkiasentaisin imukuppitelineeseen kuin integroidun autonavin tonnilla. Kohtuutonhan COMANDin hinta suorituskykyynsä nähden uutena on. Onneksi sen saa käytetyssä autossa kaupantekijäisinä.


    • Pelleily seis

      Kiitos todella asiallisesta vastauksesta E 220CDI. Meillä taitaa olla samanlaiset autot kun toi munkin on 220 CDI ja 2012 malli. Täytyypä koittaa ensin kaverin Samsungin uusimmalla mallilla, ja jos toimii, niin Lumia kylille ja luurin vaihtoon.

      Yritin löytää kookkelista linkkiä tästä tapauksesta mersufoorumiin, mutten löytänyt. Oisko mitään linkkiä tarjolla, kun en just nyt muiden kiireiden takia kerkeä enempää seulomaan. Kiitos jo etukäteen.

      • ei hyvältä näytä

      • E220 CDI

        Mese.fi bittinikkarit osio. Sieltä löytyy näistä härveleistä ihan asiallista tietoakin, kun mukana on useita ammattilaisia ja aktiiviharrastajia.


    • Pelleily seis

      Kiitos vinkistä E220 CDI. Rekisteröidyin Mese.fi sivustolle ja sieltähän neuvot löytyivät. Asia oli just niinkuin tuolla aikaisemmin kirjoitit. Lumialla homma ei onnistu siis millään. Ei muuta kuin Samsung tai Omena kauppaan, kunhan olen ensin kokeillut kaverin puhelimella asian.

      Puhuit tuolla aikaisemmin jostain kaukosäätimestä, millä sasisi huijattua auton tietsikkaa pitämään Comadin päällä myös ajon aikana. Siitä en löytänyt Mese.fistä mitään. Kerro vähän lisää. Voishan se olla hyväkin kuttu, jos vaimo vois surffailla netissä, kun itse olen kuskina. Tai toisinpäin. Ainahan tulee jotain mielenkiintoista haettavaa matkan aikana ja vaikka toi NAVI näyttääkin todella mallikkaasti erilaisia paikkoja matkan varrelta, niin jotain toetoa, sitä kaipaa ajoittain aina. Ja tiedän, että onnistuu puhelimellakin ja tabletilla, mitkä mulla tierysti jo on, mutta ei toi haittais yhtään jos auton näytöllä onnistuisi. Eli kerro ihmeessä lisää.

      • E220 CDI

        Löytyyhän sieltä, ja satuin tietämään, kun kirjoitan asiallisemmille foorumeille Volvomiehen nickillä :-)

        W212 lisävaloprojektini yhteydessä kuulin ammattilaisilta, etteivät kaikki COMANDia huijaavat purkit ole täysin ongelmattomia. Ne joutuvat tunnistamaan CAN-väylältä tietyt Message ID't ja vääristämään niiden sisällön ennen tiedon lähettämistä eteenpäin väylälle. CAN on rinnakkainen broadcast-väylä, mutta nuo videon käyttöä manipuloivat kontrollerit kytketään sarjaan COMNADia huijaamaan.

        Erillinen pädi Rouvan sylissä (niin kauan kuin Rouva ei aja) voi olla tähän pätevämpi ratkaisu?


      • w1152

        Voi lapsetusta.mulla on 5 mb enkä oo netin takia hankkinu.se on vaa kulkuväline joka täytyy vaihtaa välillä uudemmaksi.tabletit löytyy jopa verenpaineeseen saati sit nettiin.


    • Pelleily seis

      Nyt on asia testattu ja comandilla pääsee tosiaan nettiin Samsungin puhelimella, jossa on blue dun applikaatio. Ihan vaan kiinnostuneille tiedoksi.

      • Luki.

        Miks ostit tollasen romun ne ruostuu mulla oli tollanen w212 220 cdi se ruostu vaihdoin pois ja ostin skodan ei ruostetta missään ei enää ikinä ruosteisia mersuja


      • Pelleily seis
        Luki. kirjoitti:

        Miks ostit tollasen romun ne ruostuu mulla oli tollanen w212 220 cdi se ruostu vaihdoin pois ja ostin skodan ei ruostetta missään ei enää ikinä ruosteisia mersuja

        Koskaan en ole nähnyt yhtään ruosteista W212sta. Ettei vaan olisi koko juttu, pelkkää harhaisuuttasi. Onnittelut kuitenkin tasoisestasi autovalinnastasi.


      • E220 CDI
        Luki. kirjoitti:

        Miks ostit tollasen romun ne ruostuu mulla oli tollanen w212 220 cdi se ruostu vaihdoin pois ja ostin skodan ei ruostetta missään ei enää ikinä ruosteisia mersuja

        Minä ostin omani siksi, ettei Superbin tai S80 tapaisen neliovisen coupen takapenkille mahdu istumaan ja pää katossa on ikävä matkustaa. Jos Mersu joskus ruostuu, niin mietitään sitä sitten kun se on ajankohtaista.

        Mutta osta sinä toki Skoda, jos sellaisesta tykkäät.


      • E220 CDI
        Pelleily seis kirjoitti:

        Koskaan en ole nähnyt yhtään ruosteista W212sta. Ettei vaan olisi koko juttu, pelkkää harhaisuuttasi. Onnittelut kuitenkin tasoisestasi autovalinnastasi.

        Katsopa missä kohdassa ovat ovien valumareijät kumilistan alla tai kurkkaa juttua mesellä.

        On se sinkkifosfatoitu ja ovet suojattu vahalla, mutta omani tervasin silti kun on tarkoitus ajaa pitkään samalla.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      138
      1955
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1908
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1858
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1650
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1448
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1266
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1160
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1158
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1137
    Aihe