Lavatanssi musiikki

Tanssi ja minä <3

Se minne mennään on kiinni esiintyjästä. Meitä tanssijoita on monen ikäisiä ja ohjelmistojen pitäisi olla monipuolisia jotta kaikki ikäluokat olisivat tyytyväisiä. Nuorempi ikäluokka tuntuu kannattavan näitä rautalanka musiikin tuottajia, itse kuulun tuohon keski-ikäisten ryhmään ja tykkään, että musiikin pitää olla monipuolista, ihanasti tangoa, hidastavalssia , chachaa, rumbaa jne. ja sitten voi välillä mennä vauhdikkaasti vaikka rockia. Vaikka täällä meitä "vanhuksia" mollataan, ei lavat pysyisi pystyssä jos me ei lavoilla käytäisi. Nuoria pitää saada lisää mukaan, että tulevaisuuskin olisi turvattu, eikä lavatanssit pääsee kuolemaan. Esimerkiksi Sinitaivas, PNP, Ippe Mansikka ovat mielestäni näitä oikeita lavatanssi esiintyjiä joilla on lavoille sopiva musiikki tarjonta. Tämä on minun näkemys ja jokaisella on omansa ja ei sitten riidellä vaan mielipiteitä voi laittaa, mutta silleen sopuisasti.

40

700

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tatu8

      Olen samaaa mieltä kanssasi. Mielestäni lattareita saisi tulla enemmän. Kumma kyllä, humppaa soitetaan paljon. Onko se sitten ns jokamiehen musiikkia, jota on helppo hytkyttää, en tiedä. Humppaa voisi tulla saman verran kuin jenkkaa ja masurkkaa ja polkkaa eli yhdet parit illassa...

      Enemmän salsaa, sambaa jne

      • Charmaa

        Olisko syytä valkata paikkaa sen mukaan mikä olisi ikäsuositus.Tosin kaikki ei ilmoita netissäkään (http://tanssi.net/) minkä ikäistä porukkaa käy paikalla.
        Kuten: Yleisö Aikuisten tanssit, Yleisö La 40--80 v,Yleisö 30 vuodesta ylöspäin,tai alle 30v.j.n.e.Tätä muuten ei läheskään kaikki järjestäjät ymmärrä mainita.Sama mm. pätee naisten ja sekahaun suhteen,osa tanssijoista haluaa osa saa paniikkikohtauksen asiasta.Joku haluaisi naisten haun tuplatunnilla,
        kaikki orkesterit ei edes ymmärrä naisten hakuvuoroa koska ovat hiljaisia asiasta.Naiset yleensä huomioivat vuoronsa ilman ilmoitustakin.Missä viipyvät valotaulut monista paikoista:Naiset hakee--Miehet hakee,tai vastaavat tekstit.
        Vanhempi väki haluaa monesti hitaampaa ja tunnelmallista rytmikästä musiikkia.Nuoremmat vauhdikkaampaa tanssimusiikkia.Poikkeuksia on niin paljon kuin tanssijoitakin.


      • VanhaTango
        Charmaa kirjoitti:

        Olisko syytä valkata paikkaa sen mukaan mikä olisi ikäsuositus.Tosin kaikki ei ilmoita netissäkään (http://tanssi.net/) minkä ikäistä porukkaa käy paikalla.
        Kuten: Yleisö Aikuisten tanssit, Yleisö La 40--80 v,Yleisö 30 vuodesta ylöspäin,tai alle 30v.j.n.e.Tätä muuten ei läheskään kaikki järjestäjät ymmärrä mainita.Sama mm. pätee naisten ja sekahaun suhteen,osa tanssijoista haluaa osa saa paniikkikohtauksen asiasta.Joku haluaisi naisten haun tuplatunnilla,
        kaikki orkesterit ei edes ymmärrä naisten hakuvuoroa koska ovat hiljaisia asiasta.Naiset yleensä huomioivat vuoronsa ilman ilmoitustakin.Missä viipyvät valotaulut monista paikoista:Naiset hakee--Miehet hakee,tai vastaavat tekstit.
        Vanhempi väki haluaa monesti hitaampaa ja tunnelmallista rytmikästä musiikkia.Nuoremmat vauhdikkaampaa tanssimusiikkia.Poikkeuksia on niin paljon kuin tanssijoitakin.

        "Vanhempi väki haluaa monesti hitaampaa ja tunnelmallista rytmikästä musiikkia. Nuoremmat vauhdikkaampaa tanssimusiikkia. Poikkeuksia on niin paljon kuin tanssijoitakin. "

        Näin on. Voiko tuota enää paremmin ilmaista :)


    • Nomen Nescio

      Minusta paljon enemmän saisi olla poppia, rockia, uutta iskelmää sovitettuna sopivasti. Hyviä aihioita löytyy myös vanhemmasta materiaalista. Tuommoisen kappaleen saa helposti semmoiseen muotoon, että sen voi halutessaan tanssia foksina, fuskuna, chachaana, rumbana, westinä. Sieltä löytyy myös hyviä tangoja ja hidasta valssia. Mahdollisimman vähän niin sanottua perinteistä suomalaista lavatanssimusiikkia :)

      • tatu8

        Olen samaa mieltä tästäkin. Poppia ja rockia lisää sovitettuna sopivasti on hyvä.

        Valitettavasti popissa ei pääse lattarifiilikseen, vaikka jollain lattariaskelilla niitä vois mennä. Lattaritanssi vaatii lattarimusiikin!

        Kuunnelkaapa esimerkiksi La Stradaa tai MMO:a lattareissa. Huippua!


    • hannu..

      Ippe Mansikka ei soita juuri muuta kuin humppaa ja valssia. Nekin huonosti. Sillä tavalla karkoittaa kaikki nuoremmat, eli tässä tapauksessa alle 65 vuotiaat. ;-)

      • Tanssi ja minä >3

        Tästä Ipestä en mene väittelemään, kerran olen ollut hänen tansseissa ja jäi vain muistikuva, että hyvä ääninen mies, eikä missään vaiheessa tympinyt. Tansseissa ei kyllä milloinkaan tule tympääntymistä, on vaan niin mukavaa kun voi vaan tanssia ja ei ota "pulttia" pienistä asioista.
        Hyvä rytminen musiikki vie mukanaan. Ei tietenkään aina ole "ruusuilla" tanssimista ja siinähän se mukavuus piileekin.


      • Kiva humppa

      • Repa /

        Olen ollut Ipen tansseissa tanssimassa. Just niin kuin edellä joku kirjoitti.
        Se oli sitä humppaa ja valssia mitä tuli.
        Onneksi oli toisena orkesterina Markus Sekstetti niin oli sentään jotain mielenkiintoista tanssittavaa musiikkia.


      • 11+16
        Tanssi ja minä >3 kirjoitti:

        Tästä Ipestä en mene väittelemään, kerran olen ollut hänen tansseissa ja jäi vain muistikuva, että hyvä ääninen mies, eikä missään vaiheessa tympinyt. Tansseissa ei kyllä milloinkaan tule tympääntymistä, on vaan niin mukavaa kun voi vaan tanssia ja ei ota "pulttia" pienistä asioista.
        Hyvä rytminen musiikki vie mukanaan. Ei tietenkään aina ole "ruusuilla" tanssimista ja siinähän se mukavuus piileekin.

        Ippehän nimenomaan EI OSAA LAULAA. Ohuella äänellä ääntelehtii. Bändi pelastaa sen, minkä pystyy. Ihmettelen, miksi ko. poppoo on voittanut "vuoden tanssittajatulokas" tai mikä se nyt olikaan kisan tänä vuonna.


      • Tanssi ja minä <3
        Kiva humppa kirjoitti:

        Kivalta tämä humppa ainakin kuulostaa. En vielä ole ko bändin keikalle eksynyt, mutta eiköhän sekin kerta tule :)

        http://www.youtube.com/watch?v=U-JkRkHv8ZQ

        Huppakin on ihan mukavaa, senhän voi mennä vaikka millä tyylillä. Kaikki tanssilajit on mukavia kunhan niitä tulee sopivasti. Samba ei ole minun mieli tanssi, mutta siitäkin voi mennä eri tyyleillä ja kerran illassa ja eihä ole pakko tanssia jos ei jostain tykkää. Itse tansiin kyllä valittamatta kaikki.


      • Tanssi ja minä <3
        11+16 kirjoitti:

        Ippehän nimenomaan EI OSAA LAULAA. Ohuella äänellä ääntelehtii. Bändi pelastaa sen, minkä pystyy. Ihmettelen, miksi ko. poppoo on voittanut "vuoden tanssittajatulokas" tai mikä se nyt olikaan kisan tänä vuonna.

        Myönnän, sotkin tämän esiintyjän äänen. Olikin joku kalju komea mies, mutta nimi on kadonnut. Oli Kapakanmäellä alkukesästä kakkosbändinä.


      • Vaihtelua kaivataan
        Tanssi ja minä <3 kirjoitti:

        Huppakin on ihan mukavaa, senhän voi mennä vaikka millä tyylillä. Kaikki tanssilajit on mukavia kunhan niitä tulee sopivasti. Samba ei ole minun mieli tanssi, mutta siitäkin voi mennä eri tyyleillä ja kerran illassa ja eihä ole pakko tanssia jos ei jostain tykkää. Itse tansiin kyllä valittamatta kaikki.

        Pyrkimys tarkkaan tansilajimukaisuuteen on köyhdyttänyt muutenkin muutamaan tanssilajiin perustuvia ohjelmistoja. Jostain syystä tanssijat ovat kuitenkin mieltyneet näihin muutamaan tarkasti tanssilajinmukaiseen soittoon keskittyneisiin bändeihin. Nyt kuitenkin näyttää siltä että vapaammat musiikit ja tanssilajit ovat taas saamassa lisää suosiota.


      • Ippefani
        Vaihtelua kaivataan kirjoitti:

        Pyrkimys tarkkaan tansilajimukaisuuteen on köyhdyttänyt muutenkin muutamaan tanssilajiin perustuvia ohjelmistoja. Jostain syystä tanssijat ovat kuitenkin mieltyneet näihin muutamaan tarkasti tanssilajinmukaiseen soittoon keskittyneisiin bändeihin. Nyt kuitenkin näyttää siltä että vapaammat musiikit ja tanssilajit ovat taas saamassa lisää suosiota.

        Ippe on hyvä!


    • En valita

      Aina valitetaan, että sitä ja sitä pitäisi olla vähemmän. Sitä ja sitä pitäisi olla enemmän. Minä tykkään tästä, ja minä en tykkää tästä musiikista jne.

      Ei näin. Monella orkesterilla / solistilla on oma linjansa illan soitossa. Määrättyjä kappaleita he soittavat / laulavat mieluimmin (osaavat näitä). Hyvä näin, sillä siten kuluttaja, tanssi-illan lähestyessä, voi itse netistä katsoa mikä orkesteri missäkin soittaa.

      On monia vanhoja hyviä kappaleita sekä uusiakin, joita kukaan orkesteri ei soita eikä solistit esitä. Valitettavaa, vaan en valita :( Kuuntelen niitä sitten joskus kotona.

      Minä ainakin valitsen oman tanssipaikkani orkesterin mukaan. Sinne en mene joka on mielestäni huono. Orkesteri / solisti ei voi kaikkia miellyttää, joten palaan aloittajan sinänsä hyvään kirjoitukseen.

    • En valita

      Ideaa. Joku / jotkut voisivat yrittää vaikuttaa tanssipaikkaan niin, että ne alkaisivat toisinaan järjestämään lattari- humppa- valssi- jne. painotteisia tanssi-iltoja.

      Jos orkesterin / solistin kappalevalikoima ei riittäisi koko illaksi, niin levymusiikkia vaan sitten sekaan :) Näin ainakin silloin paikalle tulijat pääsisivät kuuntelemaan juuri sellaista musiikilajia enemmän, joista he pitävät.

      Ja ne paikalle tullet tanssijat, jotka eivät olisi ollet tietoisia tanssipaikan erikoisillasta valittaisivat taasen, että surkeeta musiikia koko ilta...

    • Robinson Crusoe

      Humppaa ja Salsaa pitää olla samoissa tansseissa, sillä ne ovat vastamyrkkyä toisilleen.

      • samaa humppaa

        Samaa humppaa molemmat....... vain hiukan eri paketissa.


      • Kiitos samoin
        samaa humppaa kirjoitti:

        Samaa humppaa molemmat....... vain hiukan eri paketissa.

        Niinhän ne kaikki.


    • Nuorten soundeja kai

      Mutta kyllä muitakin bändejä lavoille kaivataan, kuin ainoastaan noita vanhojentanssibändejä. Sinitaivas on onneksi uudistunut ja soittaa hyvää vaihtelevasoundista musiikkia ja nuoretkin on löytänyt Sinitaivaan uudelleen.

      Nuorten soundeja kaivataan.

    • Vanha foksaaja

      Kahden bändin ohjelmistoon PNP:n fossiilimusiikki sopii, mutta koko ilta samaa fossiilia on jo liikaa.

    • "rautalankamusiikki"

      Kyllä sinäkin kuulut näihin "nuoriin" ainakin tuosta kirjoitusviheiden määrästä päätellen (yhdyssanat)...vai liekö muoti-ilmiö,esim. "Lavatanssi musiikki"...on yhdyssana.

      • tanSSija, ei tansija

        Kirjoitusvirheistä vielä. Ärsyttää on kun jotkut kirjoittavat sanan tanssija yhdellä ässällä, tuolla t-netin puolella sitä virhettä viljellään.. tansijan, tansijoiden jne


      • Tanssi ja minä <3
        tanSSija, ei tansija kirjoitti:

        Kirjoitusvirheistä vielä. Ärsyttää on kun jotkut kirjoittavat sanan tanssija yhdellä ässällä, tuolla t-netin puolella sitä virhettä viljellään.. tansijan, tansijoiden jne

        Mitä noista pienistä kirjoitusvirheistä kannattaa ärsyyntyä. Selvän saa ja ymmärretään mitä tuo tansija tarkoittaa.


      • bannaukseen
        Tanssi ja minä <3 kirjoitti:

        Mitä noista pienistä kirjoitusvirheistä kannattaa ärsyyntyä. Selvän saa ja ymmärretään mitä tuo tansija tarkoittaa.

        Kysymys onkin enemmän sairaaloisesta virheiden kyttäämisestä. Vieläkin on malliksi alueita missä kirjoitusvirheisiin puuttumisesta bannataan taatusti ulos.


      • Ärsyttääjoson sairas
        tanSSija, ei tansija kirjoitti:

        Kirjoitusvirheistä vielä. Ärsyttää on kun jotkut kirjoittavat sanan tanssija yhdellä ässällä, tuolla t-netin puolella sitä virhettä viljellään.. tansijan, tansijoiden jne

        Ärsyttää jos on sairas.


    • SS-tanssija

      hoibbele talluma börtyöri

      • Tanssi ja minä <3

        Kyllä tuosta vielä ihan tolkun shaa


      • SS-tanssija
        Tanssi ja minä <3 kirjoitti:

        Kyllä tuosta vielä ihan tolkun shaa

        Plörögä sWino schvizit.


      • Tanssi ja minä <3
        Tanssi ja minä <3 kirjoitti:

        Kyllä tuosta vielä ihan tolkun shaa

        Hei, käytät minun nimimerkkiä, ei ole kiva kun vastaa ihan eritavalla kuin minä :-(
        En kommentoi tuohon SS-tanssija viestiin. En ollut hereillä klo 01:30.


      • Äinään Miäs
        Tanssi ja minä <3 kirjoitti:

        Hei, käytät minun nimimerkkiä, ei ole kiva kun vastaa ihan eritavalla kuin minä :-(
        En kommentoi tuohon SS-tanssija viestiin. En ollut hereillä klo 01:30.

        Se on sun nimimerkki sitten kun rekiteröidyt.


      • Tanssi ja minä <3
        Äinään Miäs kirjoitti:

        Se on sun nimimerkki sitten kun rekiteröidyt.

        Tuon tiedän, mutta kun se ei onnistu kankean järjestelmän takia. Sitäpaitsi fiksut ei toimi niin, että käyttävät samaa nimimerkkiä ihan omaksi ilokseen kieroontuneella tavalla. Näille ei mahda mitään joten en siitä sen enempää ota itseeni, toivon vaan ettei käytetä. Joskus toiveet toteutuu :-)


    • TaattuaEläkeläisille

      Oli eläkeläisten tanssitaivas Teeriharjulla. Kumpikin bändi soitti taattua eläkeläisten suosimaa tanssimusiikkia ja se oli enemmän kuin täysosuma - olihan tanssijatkin käytännössä kaikki eläkeläisiä tai musiikkimaultaan eläkeläisiin verrattavia.

      • Tanssi ja minä <3

        Eläkkeläisyys ei ole siviilisääty.


      • Tanssi ja minä <3
        Tanssi ja minä <3 kirjoitti:

        Eläkkeläisyys ei ole siviilisääty.

        Meinasin taas tuohon nimimerkin käyttöön puuttua, mutta olkoon.


    • Cva

      Entäs Agentsit .

    • Cva

      Entäs Agentsit .

    • karmilito

      Kerholassa oli hyvät menot, PNP hoiti homman kuten aina- ammattitaidolla ja välilevyistä ei ole moitteen sanaa. Törkeää ryysistä ei ollut mutta tilaa näytti hyvin olevan sen perusteella mitä muutamat parit siellä tanssi. meni ilta katsellessa heitä. PNP on paras, kaikki lajit tulee salsasta humppaan, hitaasta valssista molempien foksien kautta swingeihin ja jiveen. Kaikki lattarit tulee ja kuuntelevat myös yleisön toiveista.

    • Me 50's nuoret

      Ja me 50's nuoret halutaan tanssilavoille lavatanssimusiikiksi 50's rock 'n' rollia, swingiä ja rhytm & bluesia.

    • 2kevät

      Kovasti on alkanut eriytyminen musiikin ja tanssijoiden suhteen lisääntymään monella lavalla, muutenkin kuin bändin mukaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      154
      2696
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      2001
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1996
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1796
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1540
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1313
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1202
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      10
      1201
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1171
    Aihe