Sivari vs armeijan käyvä

qwxsd11212w

Kävin itse armeijan, tuntui siltä että kovinkaan monia ei se armeija kovin paljoa kiinnostanut, vain pientä osaa. Oikein kukaan olisi halunnut jatkaa peruskoulutusta pidemmälle vaan suorittaa vain se pakollinen määrä armeijaa.

Työelämässä, jokainen sivari joka on ollut työllistettynä, sijaisena yms, niin tuntuu että heillä paljon suurempi itseluottamus, saa vaikutelman että fiksumpaa porukkaa tuonne sivari puolelle menee.

Mutta ei nyt yleistetä, totta kai sivariksi menee sellaisia jotka pelkää ja jännittää armeijaa liikaa että mikä tahansa muu vaihtoehto on parempi. Tältä pohjalta voisi suositella monelle armeijaankin menevälle että olisit mennyt sivariksi enemmin, olisi yhteiskunnalle paljon suurempi hyöty.

15

188

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eet

      koko laitoksen olemassa olosta ei ole mitään hyötyä ja se pitäisi lakkauttaa haitallisena valtiontaloudelle.Lama syvenee, kun joudutaan ottamaan velkaa uutta kalustoa varten.

      • Läpinäkyvää

        Mehän sen kustannamme. Sinä olet jo valmiiksi saamapuolella.


      • nappisilmä

        Kuinka paljon liikevoittoa valtiolle tulee kaltaisistasi sosiaalipummeista?


      • Lopeta valehtelu
        Läpinäkyvää kirjoitti:

        Mehän sen kustannamme. Sinä olet jo valmiiksi saamapuolella.

        Et ole nettoveronmaksaja, koska olet töissä puolustusvoimilla. Eli työsi on nimenomaan loisimista veronmaksajien rahoilla. Kansantaloudesta te vormupellet ette tajua mitään. Osaatte juoda viinaa ja käyttää poikia saunassa hyväksi.


    • krtrtttr

      Väärin, en mennyt sivariin, sen takia, että olisin pelännyt, vaan tunnen vihaa armeijaa, el sitä typerää junttimaisuutta kohtaa, sitäpaitsi olen muutenkin hyvä käsitteleen aseita, en tosin pidä niistä,ja nyrkit on kunnossa tarvittaessa.

      • dbhb2d

        Sodan tullen oletkin sitten sellaisessa asemassa jota ei kunnioiteta, lomilla olevat sotilaat voi hieman kurmoottaa sivareita. Toiset henkensä uhalla puolustaa maata ja perhettään ja muita ja sinä lymyilet siviilinä.


      • pohnis1
        dbhb2d kirjoitti:

        Sodan tullen oletkin sitten sellaisessa asemassa jota ei kunnioiteta, lomilla olevat sotilaat voi hieman kurmoottaa sivareita. Toiset henkensä uhalla puolustaa maata ja perhettään ja muita ja sinä lymyilet siviilinä.

        Inttiläisillä onkin tunnetusti vihanhallinta ongelmia. Tosin, jos se kuuluisa Punakone jyrää rajan ylitse niin eipä jää kyllä jäljelle niitä lomille tulevia sotilaita.


    • turpakiinnipelle

      Sodan tullen te olette Iskandereiden muokkaamia jauhelihapihvejä Kymenlaakson rintamalohkolla. Ette koskaan palaa kotiin ja kokonaiset joukko-osastot antautuisivat tai ryhtyisivät ryöstelemään siviilejä. Parhaimmillaankin hengissä selvinneet palaisivat kotiin 10 vuoden kuluttua Siperiasta.

    • karpaazi

      Kyllä siinä saakin olla vihan hallinta ongelma ja pahakin jo iipot alkaa suomeen tulla ja siinä voi sivareillekin tulla kiire löytää suojapaikka, itkevät tietysti että tulkaa auttamaan!

      • pohnis1

        Noniin, mene hakkamaan nyrkkeilysäkkiä. Et sinä ketään pelota.


    • Reservin jehu

      Sivarilaitos on lakkautettava. Tarpeelliset julkisen sektorin tehtävät on täytettävä palkkatyöntekijöillä, muut on lakkautettava.

      • 15+20

        Jos sivarilaitos lakkautetaan, niin kuka silloin pyyhkii pyllysi?


      • Reservin jehu
        15+20 kirjoitti:

        Jos sivarilaitos lakkautetaan, niin kuka silloin pyyhkii pyllysi?

        Minä itse, tai lähihoitaja, jos niin onnettomasti käy.


      • pohnis1
        Reservin jehu kirjoitti:

        Minä itse, tai lähihoitaja, jos niin onnettomasti käy.

        Se lähihoitaja voi olla sivari. TAN TAN TAAAAA! Siinäpähän sitten olet nolona sivarin hoidettavana.


    • Nepka

      Sehän on ollut oikeastaan siviilipalvelusjärjestelmän luomisesta asti todistettua ja selkeä fakta, että sivariin menee järjestään huomattavasti älykkäämpiä ihmisiä kuin armeijaan. Mutta mitä sitten? Milä sillä älyllä armeijassa tekisi? Armeijaan ei edes haluta älykkäitä ihmisiä, sillä tosipaikan tullen äly on vain tiellä.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      169
      3120
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2111
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      2044
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1885
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      72
      1587
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      26
      1346
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1242
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1241
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      34
      1201
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1188
    Aihe