Ihmetteleekö kukaan sinkkuuttanne?

niin.

Siis kaverit, vanhempanne, tai sukulaiset tai työkaverit?

61

575

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • toivotom

      Se on tabu, josta ei enää puhuta. ..Kaikki toivo on siis mennyttä!

      • Niin on.....


    • Rgrg

      Ytm kaverini kerran kysyi että koskas me kuullaan että sä seurustelet mutta harvemmin tuota kukaan kyselee. Vanhemmat joskus harmitelleet lastenlasten puutetta mutta sen voivat kyllä unohtaa kun ei halukasta naista niin vaan löydy vaikka lapsen haluaisinkin..

    • -M-

      Eipä juuri. Yksinäisen miehen intimiteettisuoja on melkoinen. Kukaan ei kysy mitään henkilökohtaista ainakaan minulta. Jotenkin tuntuu että miehen rooli tekijänä, ei puhujana, on sisäistetty vähän liiankin hyvin.

      • Grrr..

        Aika erikoista ettei kysellä. Yleensä sukulaiset kokevat oikeudekseen kysellä ihmiseltä kaikkea, jopa hyvin intiimejä asioita. Monet lapsettomuudesta kärsivät parit kertovat, että heitä loukkaa kun lapsettomuusongelmasta tietämättömät sukulaiset utelevat heiltä milloin he aikovat lapsia tehdä.


      • -M-
        Grrr.. kirjoitti:

        Aika erikoista ettei kysellä. Yleensä sukulaiset kokevat oikeudekseen kysellä ihmiseltä kaikkea, jopa hyvin intiimejä asioita. Monet lapsettomuudesta kärsivät parit kertovat, että heitä loukkaa kun lapsettomuusongelmasta tietämättömät sukulaiset utelevat heiltä milloin he aikovat lapsia tehdä.

        Yksinäinen mies on vähän omanlaisessaan roolissa tässä yhteiskunnassa. Hänen tulee olla se joka pistää asioita liikkeelle ja tekee, ei tuntee. Luulen että ihmiset ymmärtävät että mies on se, joka hankkii itselleen parisuhteen ja jos hänellä ei sellaista ole, niin hän on joko epäonnistunut siinä tai ei edes yritä. Kohteliaina ihmiset pelkäävät tuota ensimmäistä vaihtoehtoa ja jättävät kysymättä.


    • Gammaromeo

      Nykyaikana erityisesti nuoremmissa ikäluokissa sinkkuus on niin yleistä ettei ainakaan 60-luvulla ja myöhemmin syntyneet varsinaisesti asiaa ihmettele. Mummoani asia voi hieman harmittaa. Ajat vaan sikäli ovat nykyään toiset kuin hänen nuoruudessaan, jolloin tasoiseni mies olisi 99 % varmuudella saanut halutessaan vaimon itselleen.

      • Gammaromeo

        Lisäyksenä edelliseen että jos olisi ollut 30-50-luvulla edes välttävästi aktiivinen parinhaussa, niin se olisi riittänyt minulla. Pelkkä ajatus mielessä, että haluaa naisen ei ehkä kuitenkaan olisi auttanut asiaa eteenpäin, jos joku nainen ei olisi tehnyt aloitetta suhteeni.

        Jotkut vanhemmat ihmiset, jotka eivät minua tunne kovin hyvin, saattavat kuvitella, että en ole ollut aktiivinen seuranhaussa. Julma totuus kuitenkin on, että olen varmasti ollut monta kertaa aktiivisempi kuin keskimäärin ne ikäiseni ihmiset, jotka seurustelevat tai ovat av(i)oliitossa. Jos rehellisesti on jonkun kanssa vuodesta toiseen, niin eihän niitä turhia turhia yrityksiä kasaudu enää lisää niin kuin kaltaisellani "ikisinkulla", joka aktiivisesti yrittää kun samaan aikaan joku ikäiseni on saattanut puolivahingossa harrastuksen kautta löytää jonkun näihin päiviin asti kestäneen parisuhteen jo vähän päälle kaksikymppisenä ja tuo toinen mies voi olla hyvin kaukana mistään pelimiehestä. Osalle se yksikin hyvin riittää.


    • Kavereista ei ihmettele juuri kukaan - vain yksi on viimeisen parin vuoden aikana ilmaissut lievän ihmetyksensä - eikä sukulaisista muut kuin ehkä äiti, ja hänenkin ihmetyksensä on enemmän murheellista huolta siitä että jään yksin. Työkavereiden kanssa harvemmin näistä puhutaan, mutta yksi tätinainen asiaa ihmettelee, ja usuttaa minua iskemään naisia. Tosin en tiedä miten paljon hänenkään arvostelukykyyn on lopultakaan luottamista, hänestä kun olisin "loistava isä". Kuvitelkaa.

    • No eipä kyllä kukaan oikeastaan juuri tuommoisia minulta tiedustele. Vain yhden kerran iskä mainitsi ohimennen jotain sen tapaista että lapsenlapset olisi kivoja, mutta eipä mitään sen enempää koskaan. Tietänee kyllä luonteeni ja sen, ettei ole se miehen löytäminen niin helppoa, eikä siksi viitsi painostaa.

    • Ikisinkku M

      Kaverit. vanhemmat tai sukulaiset ei ainakaan ääneen ihmettele, kai ne on jo niin tottuneita asioiden tilaan tai sitten luulevat homoksi. Ennestään tuntemattomat aina ihmettelee ja kai ne sitten pitää homona kun se "ei vaan ole sopivaa löytynyt" taitaa olla vähn turhan kliseinen selitys vaikka totta.

    • nainennnnnmm

      99-vuotiaan mummini mielestä minun pitäisi ottaa exä takaisin ja alkaa tekee lapsia. :-D

      • Gammaromeo

        Mummosi on vielä vanhempi kuin oma mummoni! Ilmeisesti mummosi tykkäsi ex:stäsi. Sehän noiden päättyvien seurustelu- ym. vakavien suhteiden yksi ikävä sivujuonne on, että kumppanin vanhemmat ovat saattaneet tykästyä kovastikin heidän lapsensa naiseen tai mieheen. Ja kun tulee ero, niin se on heille myös suru (:


      • nainennnnmmn
        Gammaromeo kirjoitti:

        Mummosi on vielä vanhempi kuin oma mummoni! Ilmeisesti mummosi tykkäsi ex:stäsi. Sehän noiden päättyvien seurustelu- ym. vakavien suhteiden yksi ikävä sivujuonne on, että kumppanin vanhemmat ovat saattaneet tykästyä kovastikin heidän lapsensa naiseen tai mieheen. Ja kun tulee ero, niin se on heille myös suru (:

        Mummo asuu toisessa kaupungissa ja näki exäni tasan yhden kerran, liekö ollut jo sillon näkövammainenkin.
        Eli ei hän exästä välitä, hän haluaisi lapsenlapsia. Suvunjatkajia.


    • Gammaromeo

      "Ikä on 30-40 välillä. Alkaa olla viimeiset ajat käsillä löytää kumppani, jos haluaa perheen perustaa. Haluaisin kuitenkin tutustua siihen kumppaniin muutaman vuoden ennen mahdollista lasten hankintaa.
      Se hieman pelottaa... "

      Julmaa mutta osut asian ytimeen. Kun olin 19-v ja seurustelin samanikäisen naisen kanssa, niin lapsentekosuunnittelmistakin puhuttiin. Kumpikin haluttiin lapsia, mutta asia ei ollut aktuaali vielä silloin, koska varmaan vasta päälle 25 vuoden jälkeen niitä olisi alettu yrittämään. Mutta tuossa olisi ollut se hyvä puoli, jos suhde olisi ollut kestääkseen vaikka näihin päiviin asti, että olisi ehtinyt nauttia vuosia seurustelusta lapsettomana. Jos alkaisin nyt seurustelemaan esim. 35-40 vuotiaan naisen kanssa, joka haluaisi saada lapsia, niin aikaa vaan ei oikein olisi useaa vuotta olla yhdessä ennen lapsentekoyritystä. Olisi iän takia pakko toimia hieman toisin kuin mitä oikeastaan olisi elämässään halunnut myös eli seurustella useamman vuoden jonkun saman, mielellään yhteisten tulevien lasten äidin kanssa ennen lasten hankintaa.

    • ei ketään kiinnosta

      Ei ole ystäviä tai työkavereita. Sukulaiset ei välitä, faijan mielestä varmaankin jo kurppa, mutsi taas ymmärtää hyvin, koska pitää nuorten miesten laatua nykyisin erittäin heikkona.

    • ht ...

      Ei oo tainnu kukaan ihan oikeasti oma-aloitteisesti ihmetellä.

      Muutamat puolitutut naiset on ehkä sen jonkun kerran ilmaisseet ihmetyksensä jos oon joskus todennu että enpä kauheasti naisia kiinnosta vaikka baareista. Samaten töissä on aikoinaan miehet ajatelleet että minulla olisi kysyntää naisten keskuudessa.

      Molemmissa tapauksissa johtuu varmaan siitä että ajattelevat asiaa järjellä ja eivät näe mitään suoranaista vikaa, mutta toisaalta eivätpä ole olleet tilanteessa, jossa olisivat pöydän toisella puolella vaikka deiteillä ja pitäisi ajatella minua oikeasti kipinää herättävänä.

    • One man only

      -Perhe (vanhemmat) ei ole kysellyt pitkään aikaan
      -Sukulaiset samoin
      -Kaverit kyselevät joskus tilannettani
      -Ystävät tajuavat

      Mutta muut tuttavat, työtoverit, puolituntemattomat jne. ihmettelevät että en ole varattu tai peräti jo naimisissa. Osa ajattelee kun puhun avoimesti naisille jne. että pyöritän haaremia ja olen menevä sinkkumies.

      Osalle lienee vaikea hahmottaa että se katseenkestävän (hoikan), fiksun ja itselle sopivan (mm. huumorintaju ja sisu) löytäminen on nykyaikana hyvin hankalaa ja varsinkin niille jotka eivät tyydy siihen mitä olisivat noin vain saamassa.

      Ne jotka tajuavat miten sosiaalisesti rajoittunut elämäni lopulta on ymmärtänevät että vastaavaa paria on lähes mahdoton löytää.

      Joillekin on tosin vaikea käsittää miksen vain kääri hihoja ylös ja yritä jokaista nuorta naista baarissa tai toisaalta tyydy siihen ihan kivaan ja mukavan pyöreääseen mammeroon joka niin kovasti tahtoisi jo perustaan perheen tällaisen niin luotettavan miehen kanssa.

      Kaikkein huvittavampia on tapaukset joiden mielestä naiset saavat olla valikoivia ja nuorempana mennä miten lystää, mutta miehen tulee tyytyä siihen mitä saa varsinkin kun ikää on jo 30 v koska naisetkin niin tekevät.

      Vapaus on aivan mahtavaa ja vaikka läheisyydenkaipuun peikko toisinaan nikertää niin ajatus siitä että väkisin olen suhteessa ja teeskentelen naiselle jota en yksinkertaisesti fyysisesti, sosiaalisesti enkä psyykkisesti tahdo lähelleni on suorastaan oksettava vain että täytän jonkun yhteiskunnallisen normin.

      • Gammaromeo

        Kyllä yllättävän moni 30 nainenkin pitää tiukasti sen riman korkealla. Muuten ihan hyvä kirjoitus kyllä asiasta.


      • hyi ällöttävää

        Siinäpä kunnon narsistin puhetta. Pysy vaan loitolla naisista. Ei sua kukaan psyykkisesti, sosiaalisesti, whatever terve ikinä ottaisikaan.


      • One man only
        Gammaromeo kirjoitti:

        Kyllä yllättävän moni 30 nainenkin pitää tiukasti sen riman korkealla. Muuten ihan hyvä kirjoitus kyllä asiasta.

        En sanonut ettei pitäisi. Oikeastaan voisi sanoa että naiset aika karkeasti jakautuvat niihin joille rima on sitä että eivät pääse edes itse sen yli vaikka se on kovinkin alhaalla ja sitten on ne joiden rima on niin korkealla että edelleen eivät itsekkään pääse sen yli.


      • One man only
        hyi ällöttävää kirjoitti:

        Siinäpä kunnon narsistin puhetta. Pysy vaan loitolla naisista. Ei sua kukaan psyykkisesti, sosiaalisesti, whatever terve ikinä ottaisikaan.

        Lapsellinen kommentti johon en muuta voi kommentoida että asia jonka kuule hyvin usein on että "sä et ainakaan ole narsistinen..."

        Tietysti ymmärrän että mies joka pitää tasoa naisten suhteen yllä ja tietää mitä tahtoo sekä uskaltaa olla sitä mitä on eikä vain sopeudu ja märehdi naisten huvittavia mielen tempauksia on tuomittava narsistiksi.

        "Ei sua kukaan psyykkisesti, sosiaalisesti, whatever terve ikinä ottaisikaan. "

        Et arvaakkaan kuinka moni ottaisi. Sori vain, mutta eivät ole samaa kaliberia vain minun kanssani fyysisesti, psyykkisesti tai sosiaalisesti. ;)


      • hyihyi
        hyi ällöttävää kirjoitti:

        Siinäpä kunnon narsistin puhetta. Pysy vaan loitolla naisista. Ei sua kukaan psyykkisesti, sosiaalisesti, whatever terve ikinä ottaisikaan.

        Narsismi on poistumassa virallisista tautiluokituksista, kuinka aiot jatkossa dignosoida miehet jotka eivät ole kiinnostuneita sinusta?


    • miäs...

      Monet suvussani ihmettelee sitä. Oikeastaan itsekin ihmettelen monesti, että miksi en kelpaa, vaikka olen hyvä paketti. Luulen, että johtuu pienestä kaupungista, koska saan huomiota hyvin isoissa kaupungeissa, mutta en täällä.

    • atm.

      Todellakin vanhempani ihmettelee. Kyselevät välillä että tapailenko ketään mutta sanon aina että en koska en käy baareissa enkä missään kun ei ole rahaa. No sitten ne alkoi antamaan minulle rahaa että voin ostaa kunnollisia vaatteita ja käydä baareissa. Isäni on antanut minulle 9000 euroa kesällä ja kesän jälkeen että voin juopotella ja käydä baareissa. Olen säästänyt ne rahat suurelta osin enkä ole paljoa juopotellut. Itsekkin ihmettelen että miksen koska ei jos ei juo niin ei tapaa naisia. Pitää kai ottaa itseään niskasta kiinni ja lähteä baanalle. itseluottamusta minulla ei ole lähestyä naisia.

      Joulu on huono aikaa koska silloin sukulaiset taas kyselee että onko naista ja sellaista kun pitää mennä syömään sukulaisiin jouluna. Enkä oikein kehtaa olla menemättäkään, pitää vaan kestää. Pitää kai alkaa juopottelee enemmän..

      • Anonyymi

        9000 euroa


      • No aikamoista palkkaa sinulle kyllä siitä naisenhankintatyöstä maksetaan. :D

        Kyllä tuolla rahalla jo minun mielestä voisi vaatia että niitä tuloksiakin alkaa näkymään.


    • Ei ole kukaan ihmetellyt koskaan...eipäs vaan entinen naapurini, minua parikymmentä vuotta vanhempi nainen ihmetteli kun olin parikymppinen ja ihmettelee sitä yhäkin.
      Muuten sitten ei ikinä, ei sukulaiset, ei vanhemmat eikä entiset kaverit silloin, kun olimme vielä kavereita.

    • First blood, then $

      Eipä ne.

      Äiti jotain ihmetteli aikansa mutta se jätti. Sukulaiset ja työkaverit, dont care and anymore. Oma arse tärkein.

      Naapuruston perheelliset ja lapselliset ovat jotain antaneet ymmärtää mutta kirveellä teroitettu paaluni (itse kirveskin) antaa lisäinfoa jos enempää haluavat ihmetellä. Myöskin 2500 kiloinen murskaaja (auto) sopivalla hetkellä.

      Ei mitään menetettävää itsellä, sillä mennään.

    • 12+8

      No ei varsinaisesti ihmettele. Isäni sanoi että mun kannattais kokeilla venäläisiä, että oon liia nössö suomalaisille naisille.

      • 8+18

        Onko venäläiset suopeampia nössöjä kohtaan vai?


      • dsdsdssd
        8+18 kirjoitti:

        Onko venäläiset suopeampia nössöjä kohtaan vai?

        Ei ole, tiedän kokemuksesta. Kuulemma Venäjällä miehet ovat itsevarmempia kuin suomalaiset miehet yhden venakkonaisen mukaan.


    • Vieraat ihmiset saattaa ihmetellä, etten ole naimisissa eikä ole lapsia. Miehiltä yleensä seuraava kysymys on, että olenko sitten lesbo :D

      Sukulaiset eivät kysele koskaan, joskus nuorempana äiti kyseli jälkikasvun perään, mutta muutamassa vuodessa sillekin valkeni, ettei niitä taida edes tulla mulle. Onneksi sillä on nyt muita lapsenlapsia, joten mun asiat ovat unohtuneet :)

      Kaverit aika välillä tiedustelee uutisia ja niistä on hauskaa elää sinkkuelämää mun elämäni kautta. Kertoilen kommelluksia, väärinkäsityksiä ja olettamuksia ja ne nauraa katketakseen. No hyvä, että jollain on hauskaa :D

    • workinguy

      Aikansa työkaverit alussa ihmetteli muttei enää. Äitini kai kuvittelee että vanhempana voisin vielä löytää naisen eli käytännössä niin kauan ku henki pihisee eikä kysele mitään. Vaikka tosiasia on että tällasena yli 30v kokemattomana alkaa homma olemaan jo siinä kun ei sitä meinaa tai kehtaa enää edes yrittää kun häpeä valtaa mielen. Töihin tuli pari uutta naista ja mua niiden kimppuun pari täti- ja setäihmistä ollut usuttamassa, mutta ähhh. Tää mamouteni kuormasta ei syödä...

      • 20+2

        Kuormasta ei syödä asenne on typerä. Työ on vaan työ, jonka voi tarvittaessa vaihtaa.


      • workinguy
        20+2 kirjoitti:

        Kuormasta ei syödä asenne on typerä. Työ on vaan työ, jonka voi tarvittaessa vaihtaa.

        Ei se uuden työpaikan löytyminenkään mikään itsestäänselvyys ole ja tuntuis aika typerältä vaarantaa nykyisessä viihtyvyys jonkun mahdollisesti puihin menevän sutinoinnin takia. Onhan se nähty kun pikkujouluissa muutkin vetelee menemään työkavereitaan kiimoissaan ja sitten jälkeenpäin oltavat on vähintäänkin kiusalliset.


    • atmis

      Vanhemmat pitää homona ku ei ole naista.

      • ätmi

        Monet tuntuu jostain kumman syystä olettavan että keski ikää lähestyvä ikisinkku ätmi on homo.


      • sdgsdg
        ätmi kirjoitti:

        Monet tuntuu jostain kumman syystä olettavan että keski ikää lähestyvä ikisinkku ätmi on homo.

        Niin on se vaan kumma että kun ei ole naista EIKÄ miestäkään niin silti on kaikkien mielestä homo. Jännää logiikkaa.


      • Gammaromeo
        sdgsdg kirjoitti:

        Niin on se vaan kumma että kun ei ole naista EIKÄ miestäkään niin silti on kaikkien mielestä homo. Jännää logiikkaa.

        Serkkunaiseni hieman epäili kerran ääneen kahden keskustellessamme että yhteinen sukulaisemme 30- sinkkumies on homo, koska meillä kummallakaan ei ollut tietoa että kyseisellä miehellä olisi koskaan ollut mitään naissuhteita. Uskalsin kuitenkin väittää tietojeni perusteella, että hetero se on ja myöhemmätkin havainnot ovat tämän vahvistaneet, kun asuu nykyään naisen kanssa. Minulta yksikään tuntemani henkilö ei ole koskaan kysynyt, että olenko homo. Sitä että onko joku epäillyt en tiedä.


      • Gammaromeo
        sdgsdg kirjoitti:

        Niin on se vaan kumma että kun ei ole naista EIKÄ miestäkään niin silti on kaikkien mielestä homo. Jännää logiikkaa.

        Logiikka perustunee siihen, että kun miehen mistään suhteista naisen kanssa ei ole havaintoja, niin ei osata välttämättä ajatella että mies on sen takia naiseton, koska e ole ketään naista saanut. Kun jätetään mahdollinen aseksuaalisuus pois laskuista, niin sitten oletetaan homoseksuaaliksi. Uskotaan että sinkkumies haluaa salata tämän taipumuksensa siihen mahdollisesti liittyvän häpeän vuoksi. Onhan se absurdia jos sitten joku heterosinkkumies kyllästyneenä naisuteluihin tokaisee kyselijöille olevansa homo!


      • Tyhmiä on ihmiset
        sdgsdg kirjoitti:

        Niin on se vaan kumma että kun ei ole naista EIKÄ miestäkään niin silti on kaikkien mielestä homo. Jännää logiikkaa.

        Ihmeellistä logiikkaa tosiaan, miksi jonkun ikisinkkuus indigoisi millään tavalla että henkilö on homo? Miten se sinkkuus liittyy siihen että kummastako sukupuolesta tykkää? Ihan hyvin voi joku seurusteleva ihminen olla vaikka kaappihomo joka vetää heterokulissia. Ei sinkkuus kerro mitään suuntautumisesta.


      • Gammaromeo
        Tyhmiä on ihmiset kirjoitti:

        Ihmeellistä logiikkaa tosiaan, miksi jonkun ikisinkkuus indigoisi millään tavalla että henkilö on homo? Miten se sinkkuus liittyy siihen että kummastako sukupuolesta tykkää? Ihan hyvin voi joku seurusteleva ihminen olla vaikka kaappihomo joka vetää heterokulissia. Ei sinkkuus kerro mitään suuntautumisesta.

        Ei sinkkuus vedenpitävästi kerrokaan suuntautumisesta, mutta aika paljon suuremmalla todennäköisyydellä sinkku on hetero kuin homoseksuaali.

        "Ikisinkutkin" ovat heterogeeninen joukko. On sellaisia vastentahtoisia sinkkuja, jotka eivät ole ketään mieleistään saaneet vaikka ovat ehkä kovastikin yrittäneet ja sellaisia jotka eivät ole edes juuri yrittäneet. Pitkäaikaissinkuissa on myös niitä, jotka ainakin joskus ovat "julkiseurustelleet", tavanneet ehkä seurustelukumppanin vanhemmat, olleet ehkä jopa av(i)oliitossa jne. Sitten on myös vähemmistö niitä, jotka eivät välttämättä edes halua seurustella ja kokevat että seksiäkin heillä on tarpeeksi elämässään. Jotkut sinkut voivat olla jopa tyytyväisiä yksinoloonsa ja elämäänsä ilman seurustelua ja seksiä.


    • 18+3=21

      Olin nuorena hyvin vaitelias kaikesta seksiin ja seurusteluun liittyvistä asioista vanhempiani kohtaan, vaikka tapailin kyllä 15-20v ikäisenä muutamia naisia, mikään suhde ei kuitenkaan ollut ns. vakava enkä ketään naista ole ikinä kotona vanhemmilleni käynyt näyttämässä. Kumpikaan vanhemmistani ei ole ikinä mitään sinkkuudestani kysynyt. Toinen isoäitini kyllä kerran jotain kyseli että milloin tuon morsiameni näytille, mutta se jäi siihen yhteen kertaan kun kerroin ettei ole mitään morsianta näkynyt viime aikoina.

      Nyt asun 400km päässä vanhemmistani ja nykyinen kaveripiirini kyllä tietää että olen tällä hetkellä sinkku eivätkä he asiaa minulta kysele tai ihmettele sillä tietävät että treffailen ja tapailen aina välillä joitain naisia. Olen kuitenkin töissä naisvaltaisella alalla jossa suurin osa työkavereistani on minua 20-30v vanhempia ja he kyllä jaksavat jatkuvasti ihmetellä että miten olen sinkkuna vaikka olen niin komea, hauska, puhelias jne. Yleensä en saa tuota kuulustelua/ihmettelyä loppumaan ennen kuin sanon että "annahan sitten se sun tyttäres/lapsenlapses numero niin sovitaan treffit".

    • Ätmi.

      Kyllä ne ihmettelee. sanovat minua nirsoksi kun mikään ei kelpaa vaikka en ole edes päässyt koskaan treffeille. En ole mitään missejä tavoitellut koskaan.

    • no way....

      Minulle ei oikein kukaan muu kuin äitini ihmettele sinkkuuttani. Muut ei ainakaan minulle suoraan tule kyseleen, että miksei minulle ole miestä.

      Kaverini tietävät minulla olevan ihastuksia ja kyselevät välillä miten niiden suhteen menee, muttei mitään sen enempää. Töissä naispuolet työntekijät eivät kysele miessuhteistani mitään, mutta heidät tuntien voin hyvin uskoa että ovat seläntakana ihmetelleet asiaa. Miespuolisia työntekijät eivät myöskään kysele mitään siitä vaikka varmaan osaa heistä kiinnostaa tietää olenko vapaa kun noita ihailioita siellä tuntuu riittävän ... Sukulaiset harvemmin kyselevät asiaa suoraan minulta, mutta äidiltä olen saanut kuulla että niitä kysymyksiä on hänelle esitetty.

      Vanhemmista isäni ei kysele asiaa minulta, mutta äitini tosiaan jaksaa usein mainita että "sinulla on nyt parhaat lapsentekovuodet käsillä, että sinulle tulee kohta kiire sen suhteen", "oi joi, saankohan minä ikinä lapsenlapsia?", "No joko sinulla jo se poikaystävä? Pakkohan se on jo olla!", "Kyllä noin nätillä tytöllä pitäisi olla vientiä, olet pitänyt vain sen miehen piilossa!" jne..

      Kyllähän tämä itseaiheutettua on... mahdollisuuksia on ollut yläasteesta lähtien saada juuri se jätkä josta olen ollut hyvin kiinnostunut ja nytkin olen tavannut miehen josta ennen olen voinut vain haaveilla ja jonka tiedän olevan hyvin kiinnostunut minusta. Olen vain niin pirun ujo ja epävarma itsestäni etten pystyisi tekemään aloitetta ja kaikesta päätellen mies on yhtä epävarma ....

    • liikaa munaa

      Sukulaiset ihmettelevät jonkin verran. Olen kyllä tehnyt selväksi että asia ei heille kuulu.

      Kaverit ei ihmettele. Vittuilevat kyllä.

    • Ne jotka tietävät tarinani, eivät kysele tai ihmettele.
      Uudet tuttavuudet eivät usko kun sanon ettei ole miestä ja lapsia, ei ketään erityistä tai edes mitään säätöä. Sitten alkavat yhteistuumin järjestämään minua treffeille jonkun tuttunsa tai serkkunsa kanssa. Hyväähän nuo tarkoittavat, arvostan ja ehkä joskus vielä jos vähääkään tuntuu siltä, tartun tarjoukseen.
      Uteleville sukulaisilleni olen sanonut olevani lesbo, saan olla rauhassa. Siskon kanssa kikatetaan kun mammat tukehtuu pullaansa.

    • Ei ihmettele enää,pitkään kuulin että "sä olet vielä niin nuori,ei mitään hätää,kyllä löydät" mutta sitten se loppui. Kyllähän tota ikää alkaa tulemaan,jos meinaan joskus haluaa sen perheenkin. Iso syy kyllä oli/on mussa itsessäkin,elämäntilanne.

      • buttersson

        No kyllä vian täytyy olla tåysin sussa itsessä jos ei tommosilla kuoseilla oo muka kumppania löytyny :D dat ass mmhhh


      • se normaali
        buttersson kirjoitti:

        No kyllä vian täytyy olla tåysin sussa itsessä jos ei tommosilla kuoseilla oo muka kumppania löytyny :D dat ass mmhhh

        Kyllähän varmaan ois "ottajia" vaikka millä mitalla, mutta kukaan ei kelpaa.


    • 9+12

      Naiset saa miehen milloin vain, kunhan vain valkkaavat. Miehillä vaikeuksia päästä edes yksille treffeille.

    • Siinäpä ihmettelevät, eikä mun mielestä kuusi kuukautta niin paljon viel ole.

    • Eipä sitä enään kivinkaan paljoa tule utelija eteen.

      Silloin aikoinaan kun vielä kävin sukujuhlissa, niin sukulaiset utelivat ja ihmettelivät joka ainut kerta, joka kävi rasittavaksi vastailla kymmeniä kertoja samat asiat yhden juhlan aikana jotenka jätin harvemmalle nuo kekkerit.

      Kun olin parikymppinen, niin vanhempani tiedustelivat asiasta jonkin verran, mutta nyttemmin ainoastaan isäni ottaa asian esille satunnaisesti ollessaan humalassa, haikailemassa että "Noh. Kyllähän niitä lapsenlapsia on nyt ainakin yhden lapsen verran siunaantunut" viitaten siskoni lapseen.

      Läheiset ystävät taasen tietävät tilanteen kyselemättäkin. :)

    • Onnellinen sinkkuna

      Kyllä. Lähes päivittäin joku kysyy, joko olen ottanut emännän. Useammat naiset on sanoneet, selvinpäin ja kännissä, että ottajia olisi, ja pari tuttua naista jopa sanoneet että niitä ottajia olisi varatuissakin, eikä käytöksestä ole jäänyt epäselväksi, ketä tarkoittivat. Yksi naimisissa oleva on jopa tunnustanut kaverilleen, että olisi valmis kanssani mihin tahansa milloin tahansa, ja tämän kaveri sitten paljasti tämän salaisuuden minulle, joka oli kyllä tullut minulle selväksi jo paljon aikaisemmin.

    • Tällaista mielessä

      Sama täällä kuin tuolla "onnellinen sinkkuna" kertoi.

      Kauniit naiset ovat ihmetelleet, kuinka olen sinkkuna. Kyselijät ovat itse sinkkuna tai varattuja, sillä ei ole merkitystä. Itse pohdin noista sinkkunaisista, jotka kyselee asiasta, että miksi eivät itse tee aloitetta minun suhteen? Jää vähän hölmö olo, kun sinkkunainen kyselee sinkkuudesta, mutta odottaako minun ryhtyvän siinä sitten johonkin?

      Pakit voisi tietenkin naiselle tulla annettua, se riskihän jokaisella aina on.

      Itse tiedän kuitenkin olevani niin erilainen ja erikoinenkin luonteeltani, että en viitsi turhan takia ryhtyä suhteisiin, jotka ei johda kuitenkaan sen pidemmälle. Siinä sinkkuuden yksinkertainen syy.

      Tilanne voi muuttua nopeastikin. Nytkin on menossa jonkinlaista säätöä yhden toisella paikkakunnalla asuvan naisen kanssa. Olen häneltä kyllä jo kerran pakit saanut itse, mutta ei se minua estä tutustumasta häneen. Aikaahan tässä riittää.

    • H.C.ÄTMINKÄINEN

      Onhan nuo sukulaiset ihmetelleet ja luullet homoksi kun ei tyttöystäviä eikä vaimoa ole minun kuvioissa näkynyt.
      Kehoittelevat vain, että tule sieltä kaapista ulos niin saat elää täyttä elämää ei me tuomita.

      No sukulaiset näkevät minut sen verran harvoin etteivät ole tajunneet minua hc ätmiksi. Siitähän se ihmettelykin johtuu.

    • Nimim. kokemusta on

      Tuo se on vittumaista! Minua on varmasti luultu lesboksi enemmän kuin ovat kehdanneet ääneen sanoa. Ei suoraan ole kysytty vakavalla naamalla että oletko lesbo mutta asiasta on sanottu vitsailevaan sävyyn. Arvaa montako kertaa on saanut selitellä että miksi ei ole poikaystävää. No voi herranjestas :D Ensinnäkin ihastun harvoin ja kun ihastun, se on kaikki tai ei mitään. Minulla on tapana kiinnostua vääränlaisista miehistä, sellaisista jotka eivät ole saatavilla. Onko tämä jokin alitajunnan tapa yrittää kertoa minulle että olen sitoutumiskammoinen tai että en ole valmis suhteeseen? Itsestäni tuntuisi siltä että jos sopiva tulisi vastaan niin en näe syytä miksi en voisi seurustella. Yleensä nämä jotka muita epäilevät homoksi ovat itse potentiaalisia kaappi homo-tai bi-seksuaaleja.

    • BEM

      Ei oikeastaan. Erostani on kulunut alle vuosi.

      Vanhemmat päin vastoin ainakin aluksi varoittelivat, että älä heti rynnistä uuteen suhteeseen, kun olen niin nuorena aloittanut seurustelun exän kanssa. Tarvitsen kuulemma aikaa toipua.

      Työkaverit kyllä joskus kyselee onko sutinoita, kun en puhu / kehuskele mitään, enkä ota lyhyitä tuttavuuksia esim FB-kavereiksi.

      • Singlenen

        Ei tuokaan että älä rynnistä heti uuteen suhteeseen ole aina se parhain neuvo. Se huipputyyppi, jonka kanssa olet loppuikäisi voi tulla aivan heti eron jälkeen vastaan ja parempaa ei sitten kohdallesi ikinä enää tulisikaan.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      366
      4496
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      84
      1854
    3. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      65
      1590
    4. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1556
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1390
    6. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      212
      1385
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      59
      1361
    8. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      54
      1347
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1225
    10. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      8
      1218
    Aihe