Yksin ulkomailla

YksinUlkomailla

Muutin pari kk sitten ulkomaille työn perässä. En tunne täältä ketään ja olen työporukan ainoa nainen. Olen itse kolmekymmentä ja muutama nuorempi mies kyllä on, mutta muilla on jo perhe ja lapsia. Itse erosin keväällä pitkästä suhteesta ja tämäkin surettaa edelleen, oli ns. Se oikea, joka kuitenkin päätti valita työnteon ja parisuhteen välillä... Olen siis lapseton sinkku ja kaikki tutut ja sukulaiset asuvat Suomessa. Työn reissuluonteen takia jouduin myös tekemän raskaan päätöksen ja etsimään lemmikilleni uuden kodin.

Olen aiemminkin muuttanut työn perässä ympäri Suomea, mutta aina edes se lemmikki mukana. Täällä käyn parilla eri kuntosalilla, yritän ulkoilla, mukana tapaamisporukassa, mutta ei ole yhtään ystäviä. Työkaverit kyllä yrittävät kysellä ja olla mukavia (tästä yhden rouva jo hermostui kun mies oli tarjonnut minulle kyydin töistä kotiin), mutta nyt alkaa olla yksinäisyys kokonaisvaltaista. Käyn töissä ja tulen yksin kotiin, en ole koskenut toisen ihmiseen pariin kuukauteen. Edessä olisi useamman vuoden pesti, mutta olen alkanut miettiä jaksanko, kestääkö pää? Alkaa tuntua että olen kaikilla elämänalueilla epäonnistunut yksilö (eronnut, sinkku, ei omaisuutta, Suomessa pitkään työtön) ja pelkään että jään yksin loppuelämäksi. Lapsiakin todella haluaisin ja nyt alkaa näyttää ettei minulle perhettä suoda. Itken tätä lähes päivittäin. Onko valoa tunnelin päässä?

14

1126

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Yömietteissäni täs

      Ekaksi tässä minun tuli mieleeni sanoa sinulle, ettei sekään nyt sentäs ihan kauhea katastrofi ole, jos elämänsä yhden hengen taloudessa eläisi. Meitä sellaisiahan on tosi paljon, kaikissa maissa. Kyllä siis sinkkuelämäkin uomiinsa menee vuosien myötä ja siinähän omat hyvät puolensa. Aina ei niin kovin voi ite elämänkulkuaan ohjailla, ja tiedät, että vaikka se puoliso ja perhe tulisikin, niin senkin kautta saattaa joutua erittäin paljon kärsimään, välillä. Tarkoitan lohduttaa, että älä nyt niin kauheasti sure ja liian aikaisin yksinään elämisen mahdollisuutta, ei se tapa.

      Siellä ulkomailla nyt käsittäisin, että sinulla ihan samat haasteet kuin täälläkin olisi, vaikkapa uudella paikkakunnalla. Tosin se kamalaa, että jouduit lemmikistäsi luopumaan. Voisitko siellä uuden pikkukaverin ottaa?

      Vaatii varmasti aikaa siellä, että saat kiinnityttyä yhteen kahteen tuttavaan, ystävään. Toivotan kärsivällisyyttä. Nyt käsittäisin sinulle tärkeintä olevan työ ja siinä selviytyminen, tienestit. Katso vuosi kerrallaan mahdollisimman rauhallisesti. Minun on vaikea käsittää että täysin umpikuja sinulla nyt sentäs siellä olisi.

    • Maailmnmies

      Erilaisia olemme tämä on nyt viides maa jossa asun... aina ollut yksin ...vielä ei moisia ajatuksia tullut ..vasta tosin olen ulkomailla ollut 23 vuotta joten kokemusta
      tässä vielä tarvitaan...vielä ei yksinäisyys pässyt "kokonaisvaltaiseksi"
      Pääkin on kestänyt

      Elämä on..kuinka sen ottaa

    • Mies44

      Missäpäin aloittaja olet ulkomailla? Itsellä ollut mielessä muutto Ruotsiin mutta lähteminen vaikeaa.. Olis hyvä kun olis edes yksi suomalainen tuttu siellä..

      • licenssvenne

        mies44
        Täällä Ruotsissa ei ole asiat paremmat kuin suomessa..kaikki hulluus alkaa täältä
        Ei ollut tuttuja eikä kieltä kun tulin...köytyy suomalaisia en oo varma oliko meitä 250 000 tai jotakin
        Mikä sua tänne vetää??
        Vielä minä en mitään erikoista oo löytänyt mutta muutinkin tänne -67 joten.......


    • kkk133

      Itse muutanut pari kerta ulkomaille.Ensin asumaan ja töihin ja sitten vaan töihin.Sanakaan en osannut silloin kieltä mihin muutin eikä muutenkaan ollut mitään tietoa maasta.Työ kun oli paikalla ja tapaisi päivittäin samoja ihmisia niin sai kavereita ja ollaan vieläkin.Myöhemmin kun muutin töihin ja reissuhommia niin ei paljon kavereita saanut mutta paikllisesta baarista löytää kyllä hyviä tuttuja.Hyvin paljon on tietysti itsestä ja luonteesta kiinni ja myös ympäristöstä.Reissuhommissa kun paikka ja aika vahtuu usein ei voi mitään pysyvä saada mutta tapaa paljon ihmisia ja saa hyviä tuttuja.
      Sinkkuna ja yksinnäisenä jää kyllä monesta ulkopuolelle kun perhellisillä on niitä omia inside juttuja.Toisaalta taas kun ajattele että jokainen seurustelu päätty joskus ja jollain tavalla eikä mikään ole ikuista niin on varmaan parempi olla yksin kuin huonossa suhteessa voi säästyä monelta ongelmalta mutta myös menettää jotain tietysti.Todellisuudessa reissuhommissa ei voi mitään pysyvä rakentaa koska aina muuttaa.Pitää otta joko työ ja reissaminen tai sitten vaihtaa työ ja lopettaa reissaminen ja etsia se suhde.

    • tsemppia

      Missä päin olet?
      Suomalaiset pitää yhtä yllätävissäkin paikoissa ympäri maailman... se jo helpottaa kun saa puhua suomea ulkomailla.

    • eiköne opikkaan

      Heti ilmeisesti löytyi tähänkin karvaperce trollin aloitukseen vonkamiehiä
      vonkaamaan kieli pitkällä, uskokaa jo se mikä on liian hyvää ollakseen
      totta, niin se myös lähes aina on sitä.

      Aloittajalla kellekset ja karvaperce tai sitten se on transistori.

      • määvaan....

        Helevetin oikees oot...


    • kalmankalpea

      YksinUlkomailla

      Voisitko kertoa missä kaupungissa asut ? Näitä avoimia ryhmiä joihin kuka hyvänsä kiinnostunut voi liittyä löytyy vähän vaikka mistä. Tässä näet Tukholmassa olevia ryhmiä:
      http://www.meetup.com/cities/se/stockholm/

      Voisit myös liittyä oman kaupunkisi couchsurffaajiin. Se ei maksa mitään eikä jäsenille ole mitään velvotteita. Sinun ei ole siis pakko ottaa ketään vierasta yöksi asuntoosi. Couchsurffaajat järjestävät kaikenlaisia tapaamisia jäesenilleen.

    • kalmankalpea
    • kalmankalpea

      "Onko valoa tunnelin päässä?"

      Kyllä on, jos kerrot missä maassa ja missä kaupungissa asut !

    • kalmankalpea

      "Onko valoa tunnelin päässä?"

      Juuri nyt näyttää valitettavasti siltä että tunnelin päässä ei ole valoa ! Siis tuolta näyttää ainakin minusta. Toivottavasti olen väärässä !

    • STFU_ALREADY

      Taas "nainen" joka itkee yksinäisyyttään. Mistä näitä oikein sikiää???

    • kalmankalpea

      "Taas "nainen" joka itkee yksinäisyyttään. Mistä näitä oikein sikiää???"

      Minusta on outoa se että alkuperäisellä postittajalla on niin tavattoman vähän mielikuvitusta. Jos asuu vähänkin suuremmassa paikassa sieltä löytyy yhtä sun toista mihin voisi osallistua ja mikä toisi uusia sosiaalisia kontakteja. Alkuperäinen postittaja ei varmaan halua kertoa missä maassa ja missä kaupungissa hän asuu ja sen takia hän sitten hyppäsi pois keskustelusta. Näin luulen.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6323
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      4066
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      263
      2476
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1970
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      28
      1458
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1326
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1097
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1070
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1016
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      991
    Aihe