Jyrkille!

Hae opetusta

Sopiiko, että sinä menet nyt kouluun. Raamattukouluun tai keskustelet pastorin kanssa aiheesta: Mitä eksytys tarkoittaa? Otat siis ihan itse selvää asiasta.
Osaat kyllä englanninkielistä linkkiä vetää vaikka sivun täyteen suomenkieliselle palstalle. Se ei pelasta sinua mistään tuomiosta. Sinutkin tuomitaan kerran kuten meidät kaikki muutkin. Kuka on sinun Herrasi silloin?
Ketä olet täällä elessäsi palvellut, se herrasi. Jos kirkastat Kristusta Raamatunmukaisesti, olet Herramme Jeesuksen oma. Jos levität ja pidät yllä paholaisen viestejä, sanomia, olet hänen omansa ja haluat, että muutkin olisivat sielunvihollisen käytössä.
Juuri sitä sinä teet nytkin, kuten ennenkin. Kun löydät pahan sivulta, se on sinun. Sitä korotat, sitä pidät esuillä, sen kanssa keskustelet ja oikein haluat olla ystävä sille. Juuri sellaisesta vihtahousu pitääkin. Vihtahousu on Jeesuksen vastustaja.

61

321

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ---

      Palstapoliisia näköjään närästävät kaikki, varsinkin toiset uskovat.

    • Hoida itsesi ensin

      Lukutaito olisi trollillekin suositeltavaa. Osaa kirjoittaa, mutta ei lukea. Huono homma.
      Otsikko kuuluu nimittäin - Jyrkille.

      Hoida se lukutaito kuntoon ekaks ja sitten hoida traumasi kirjoitusvirheistä, palstapoliisista, ym, ym...

      Ateismi eli jumalattomuus tarkoittaa jumalauskon puuttumista tai käsitystä, jonka mukaan jumalia ei ole olemassa.[2][3][4] Ateismin vastakohta on jumalausko eli teismi.[5]

      Trolli on internet-slangisana, jolla tarkoitetaan viestiä tai henkilöä, jonka ensisijainen tarkoitus on ärsyttää ihmisiä, aiheuttaa ristiriitoja, turhien viestien kirjoittamista ja saada vastaukseksi fleimejä tai ennalta-arvattavia viestejä taikka peittää kirjoittajan puutteet käsiteltävänä olevan asian tuntemuksessa. [1] Samaa tarkoittava suomenkielisillä palstoilla syntynyt sana on provo, sanasta provokaatio.

    • -jarmo-

      Syyttäjät syyttävät... syyttäjä tunnetaan kivisydämisyydestä, tuomioittensa julistamisestaan sekä armottomuudestaan mutta armo on aina ilmainen kaikille.

      • ---

        Teinä alkaisin jo tekemään jotain ylläpidon suuntaan tuon häirikön sekoilun lopettamiseksi. Ei tuo aivottomuus minua häiritse sinällään, mutta onhan se ihan älytöntä, että yksi häiriintynyt saa kokonaisen keskustelupalstan sekoitettua näin totaalisesti ilman että kukaan siihen mitenkään reagoi.


      • -jarmo-
        --- kirjoitti:

        Teinä alkaisin jo tekemään jotain ylläpidon suuntaan tuon häirikön sekoilun lopettamiseksi. Ei tuo aivottomuus minua häiritse sinällään, mutta onhan se ihan älytöntä, että yksi häiriintynyt saa kokonaisen keskustelupalstan sekoitettua näin totaalisesti ilman että kukaan siihen mitenkään reagoi.

        Huokaus! ...sanos muuta. Täytyy puhuu Jyrkin kans. Se hyvä puoli näissä on että suuri osa lukijoista hiffaa kyl missä mennään. Sit saattaa olla et joku satunnainen kulkija ei tiedä eikä ymmärrä. Se on huono homma, koska evankeliumi on kuitenkin se tärkein asia, eli että joku löytäs Jeesuksen aidosti, omakohtaisesti ja varmasti. Jos tämmöstä sekoilua täällä on "näennäiskristillistä" syyttelyä puoleen jos toiseen, niin joku asia voi mennä herkän ihmisen tuntojen ohi, jolloin tuo "joku" voi kävellä onnensa ohi ihan turhaan. Tosin mä uskon että kaikki on aina niin vanhavasti Jumalan käsissä, ettei niin tapahdu, vaan jos joku on etsimässä, se myös löytää etsimänsä.


      • Hyvä atte
        -jarmo- kirjoitti:

        Huokaus! ...sanos muuta. Täytyy puhuu Jyrkin kans. Se hyvä puoli näissä on että suuri osa lukijoista hiffaa kyl missä mennään. Sit saattaa olla et joku satunnainen kulkija ei tiedä eikä ymmärrä. Se on huono homma, koska evankeliumi on kuitenkin se tärkein asia, eli että joku löytäs Jeesuksen aidosti, omakohtaisesti ja varmasti. Jos tämmöstä sekoilua täällä on "näennäiskristillistä" syyttelyä puoleen jos toiseen, niin joku asia voi mennä herkän ihmisen tuntojen ohi, jolloin tuo "joku" voi kävellä onnensa ohi ihan turhaan. Tosin mä uskon että kaikki on aina niin vanhavasti Jumalan käsissä, ettei niin tapahdu, vaan jos joku on etsimässä, se myös löytää etsimänsä.

        Että ateistin asialla vaan Jarmo. Tämä --- ateisti, jolta otat neuvoja. Hyvä kun paljastuit.
        Ateisti haluaa raittiin Jumalan sanan pois täältä.


      • Ƥoikkeustapaus

        Muista kuitenkin aina mainita poikkeus eli se tilanne kun sinä istut Jeesuksen valtaistuimella tuomitsemassa ihmisiä iankaikkiseen kidutusrangaistukseen. Silloin täysin oikeamielisesti erehtymättä päätät, ketä kidutetaan ikuisuus ja kuka pääsee herrasi iloon!


    • I vaatimus on

      Edellyttää tosin parannuksen tekemistä ja Jeesuksen tykö menemistä.
      Siitä lähtee.
      Ei ole armoa , ellei tunnusta Jeesusta Kristusta pelastajakseen ja Vapahtajakseen.

      • -jarmo-

        Niin tietenkin, samahan koskee syyttäjän syyttelyä jotta tiedämme mikä on syyttelyn taustalla, samoi tiedämme minkä kautta armo tulee. Lähtökohtahan on se että näemme itsemme, kuin käärmeenä Mooseksen sauvan nokassa ja hakeudumme välimiehen, Jeesuksen Kristuksen armon luo, kääntymällä ja alati kaipaavan parannuksen tekemisen halussa. Kukaan ei ole siinä tässä ajassa valmis, ennen kuin täydellisyys tulee ja vajavaisuus muuttuu täydelliseksi ja katoavainen katoamattomuudeksi.


    • Jeesus yksin

      Kyllä on täydellinen Isän silmissä se, joka ottaa vastaan hänen poikansa ristintyön, syntien sovituksen.
      Joh.3:16. Antoi ainoan poikansa ihmiskunnan puolesta uhrattavaksi.
      Se ei mitätöidy. Vajavaisuuteen vedoten teemme syntiä tahallaan, mutta silloin ei ole enää pelastusta.
      Emme toimi Jumalan tahdossa.

      Matteuksen evankeliumi:
      6:24 Ei kukaan voi palvella kahta herraa; sillä hän on joko tätä vihaava ja toista rakastava, taikka tähän liittyvä ja toista halveksiva. Ette voi palvella Jumalaa ja mammonaa.

      Luukkaan evankeliumi:
      16:13 Ei kukaan palvelija voi palvella kahta herraa; sillä hän on joko tätä vihaava ja toista rakastava, taikka tähän liittyvä ja toista halveksiva. Ette voi palvella Jumalaa ja mammonaa."

      • -jarmo-

        Oho.. kappas vaan. Ethän hyvä ihminen oleta olevasi täydellinen. Älä tee niin, koska silloin teet itsellesi suuren ongelman.

        Kerron sulle tarvittaessa myös Raamatun kautta mistä on kysymys mutta nyt varoitan sinua ja kaikkia luulemasta olevansa synnitön ja täydellinen tässä ajassa.

        Otan vain esimerkin, että me emme kuolisi, emmekä me vanhenisi mikäli olisimme synnittömiä. Toisekseen ette kai te kukaan väitä että pärjäätte viittä minuuttia pidempää tekemättä syntiä?

        Rukous: Kiitos Herra että olen tänään saanut olla synnitön, en ole rikkonut ainoatakaan käskyä, mutta tämä onkin vasta aamurukous, enkä ole vielä silmiäni ehtinyt aukaista. Ole minulle armollinen ja päästä minut pahasta, päivä on pitkä ja minulla on illalla sinulta paljon anteeksipyydettävää.


    • Voi sentään

      Muuten hyvä, mutta puhut eriasiasta kokonaan.

      Vaikka teidän syntinne ovat veriruskeat, tulevat ne lumivalkoiseksi.

      Meistä toinen katsoo asiaa Raamatun Jumalan silmillä ja toinen on maailmassa kokonaan.
      Käsite täydellinen maailmassa on kokonaan eri juttu ja siihen en puutu, sillä ei ole kriteereitä sellaiseen' täydellisyyteen.'

      Raamatussa on uskovan täydellisyys kerrottu Jumalan näkökulmasta katsottuna.
      Siihen on kriteerit Raamatussa.
      Ei pidä sotkea sisältöjä viesteissä. Ei pidä sotkea myöskään ideologioita ja uskontoja keskenään. Ei pidä sotkea Raamattua ja koraania yhteen, sillä on eri jumalista ja eriasioista kysymys.
      Pitää tarkentaa asioita.

      • -jarmo-

        Syntisyys/synnittömyys voidaan nähdä kahdella tavalla:

        1. Oletko synnitön armahdettu ?
        2. Oletko armahdettu syntinen ?


    • Pyhä Järjestys

      16.11.2014

      Tämä nimimerkin "Hae opetusta!" takana oleva tahot tai tahot kuuluvat niihin vihoviimeisimpiin, joilta kannattaa käydä mitään opastusta hakemassa tai osallistua minkäänlaiseen yhteistyöhön heidän kanssaan saati sitten heidän uskonnollista petoksellista toimintaansa, eksytystään rahoittaa.

      Nämä ovat minun arviossani porttokristillisyyden sijaisuhraajia, jotka eivät heidän loukkuihinsa joutuvia säästä. Sellaista omaisuutta ette maailmankaikkeudesta löydä, että myisin vapauttani Kristuksessa näille enkä luota heihin sekuntiakaan missään asiassa.

      Joka on niin ymmärtämätön, että heidän sijaisuhrilaumaansa haluaa itsensä eksyttää ja ahtaa, maksaa seurauksistaan.

      Valitettavasti tälläkään foorumilla kuljeskelevat ns. uskovat eivät ymmärrä, kuinka vakava heidän tilanteensa oikeasti on. Jos he ymmärtäisivät, he ryömisivät vaikka kilometrejä sellaisen luokse, joka oikeasti pystyy heitä opastamaan ja auttamaan, sellaisen luokse, joka pyrkii liittonsa pitäen rehellisyyteen ja uskollisuuteen kaikessa suhteessaan Kristukseen ja Luojaan eikä niitä myy mistään hinnasta eikä hänen tarvitse ketään muita miellyttää paitsi Heitä.
      Ja uskoakseni tällaisesta Jumalan ja Kristuksen palvelijasta olisi voinut olla ja/tai voisi olla apuakin jollekin, jos vain Luoja sen auttamisen kohteelle sallii.

      Ilmestyskirjan 18. luku ja monet muutkin Jumalan Pyhät Ilmoitukset kehottavat ns. Jumalaan uskovia (tarkoittaen tottelemista) lähtemään ulos porttokristillisestä/porttouskonnollisesta järjestyksestä samoin kuin sen kanssa yhteistyössä olevasta, niin ikään Jumalan Pyhän Sanan, Lain ja Järjestyksen vastaisesta maallisesta järjestyksestä, sen etummaisuuksien / päällikkyyksien ja auktoriteetin omaavien / toimivaltuuden omaavien alaisuudesta sekä siirtymään omaan yhteisöön, apostoliseen seurakuntaan kuninkaallisine ja papillisine järjestyksineen ja toimintoineen. Tottelemattomuudella on vakavat seuraukset - etenkin tottelemattomille.

      On tyyntä leikkuuterän edellä. Ja juuri sillä aikaa teidän huomiotanne johdetaan väärään ja haukkumaan sitä, mikä toisi avun ja estetään pakenemasta sijaisuhraustanne varauloskäytävää pitkin pitäen teistä kynsin ja hampain kiinni. Mutta toki tottelemattomat ovat ansainneet rangaistuksensa, ne, jotka vieläpä pakenevat Jumalan ja Kristuksen vihollisten syliin apua ja tukea kerjäämään.


      "Olen luonut henkiolennot ja ihmiset vain palvelemaan Itseäni."
      (Koraani, 51: 56)

      ”Ei kukaan voi palvella kahta herraa; sillä hän on joko tätä vihaava taikka toista rakastava, taikka tähän liittyvä ja toista halveksiva (hylkivä). Ette voi palvella Jumalaa ja mammonaa.” (Matt.6:24)

      Silloin Jahushua (Jeesus) sanoi hänelle: "Mene pois, saatana; sillä kirjoitettu on: 'JHVH:a, sinun Jumalaasi, pitää sinun kumartaman ja Häntä ainoata palveleman (Hänelle ainoalle työtä tekemän).' (Matt.4:10)

      ”Minulle on annettu kaikki auktoriteetti (valta) taivaassa ja maan päällä. Menkää siis ja tehkää kaikki kansat Minun opetuslapsikseni kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ja opettamalla heitä pitämään, mitä Minä olen käskenyt pitää. Ja katso, Minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti.” (Matt.28:18-20)

      Ja Jumala sanoi:
      »Jeesus, katso, Minä otan sinut, sitten olen ylentävä sinut luokseni ja vapauttava sinut niistä, jotka ovat uskottomia, sekä asettava ne, jotka sinua seuraavat, uskottomien yläpuolelle aina Ylösnousemuksen päivään saakka. Aikanaan on teidän kaikkien palattava minun luokseni, ja minä olen ratkaiseva sen, mistä te keskenänne kiistelitte.
      Mitä niihin tulee, jotka eivät uskoneet, olen kurittava heitä raskaalla rangaistuksella sekä tässä että tulevassa elämässä; eivätkä he löydä ketään auttajaa.»
      Mutta uskovaisille ja hyviä töitä harjoittaville Hän on antava heidän täyden palkkansa. Jumala ei rakasta väärintekijöitä. (Koraani, 3:54-56)


      "Isä rakastaa Poikaa ja on antanut kaikki hänen käteensä. Joka uskoo Poikaan, sillä on iankaikkinen elämä; mutta joka ei ole kuuliainen Pojalle, se ei ole elämää näkevä, vaan Jumalan viha pysyy hänen päällänsä." (Joh.3:35-36)

      ”Minä olen tie totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin Minun kauttani.” (Joh.14:6)

      ”Minä olen tullut, että heillä olisi elämä ja olisi yltäkylläisyys.” (Joh.10:10)

      ”Minä olen maailman valkeus; joka Minua seuraa, se ei pimeydessä vaella, vaan hänellä on oleva elämän valkeus.” (Joh.8:12)

      • Pyhä Järjestys

        (jatkoa edelliseen)

        "Joka ei ole minun kanssani, se on minua vastaan; ja joka ei minun kanssani kokoa, se hajottaa." (Matt.12:30 & Luuk.11:14-23)

        "Sillä joka ei ole meitä vastaan, se on meidän puolellamme." (Mark.9:40)

        Silloin Johannes rupesi puhumaan ja sanoi: "Mestari, me näimme erään miehen sinun nimessäsi ajavan ulos riivaajia, ja me kielsimme häntä, koska hän ei seuraa meidän mukanamme."
        Mutta Jahushua (Jeesus) sanoi hänelle: "Älkää kieltäkö; sillä joka ei ole teitä vastaan, se on teidän puolellanne." (Luuk.9:49-50)

        Siten sen vuoksi jokainen teistä / kukaan teistä,
        joka ei sano hyvästejä / lähde (pois) / joka ei erottaudu / vetäydy (pois)
        kaikesta etummaisuuksien / päällikkyyksien alaisuudesta / kaikesta siitä, missä hän on etummaisuuksien / päällikkyyksien alainen,
        ei kykene olemaan minun opetuslapseni / ei omaa suorituskykyä olla minun opetuslapseni. (Luuk.14:33)


      • -jarmo-
        Pyhä Järjestys kirjoitti:

        (jatkoa edelliseen)

        "Joka ei ole minun kanssani, se on minua vastaan; ja joka ei minun kanssani kokoa, se hajottaa." (Matt.12:30 & Luuk.11:14-23)

        "Sillä joka ei ole meitä vastaan, se on meidän puolellamme." (Mark.9:40)

        Silloin Johannes rupesi puhumaan ja sanoi: "Mestari, me näimme erään miehen sinun nimessäsi ajavan ulos riivaajia, ja me kielsimme häntä, koska hän ei seuraa meidän mukanamme."
        Mutta Jahushua (Jeesus) sanoi hänelle: "Älkää kieltäkö; sillä joka ei ole teitä vastaan, se on teidän puolellanne." (Luuk.9:49-50)

        Siten sen vuoksi jokainen teistä / kukaan teistä,
        joka ei sano hyvästejä / lähde (pois) / joka ei erottaudu / vetäydy (pois)
        kaikesta etummaisuuksien / päällikkyyksien alaisuudesta / kaikesta siitä, missä hän on etummaisuuksien / päällikkyyksien alainen,
        ei kykene olemaan minun opetuslapseni / ei omaa suorituskykyä olla minun opetuslapseni. (Luuk.14:33)

        Älä tuki palstaa... kukaan ei halua lukea sun koraanijuttujas. Hakeudu jonnekin omille foorumeilles, älä täällä julista, koska juttus ei ensinnäkään ole profetaalisia.


      • Pyhä Järjestys
        -jarmo- kirjoitti:

        Älä tuki palstaa... kukaan ei halua lukea sun koraanijuttujas. Hakeudu jonnekin omille foorumeilles, älä täällä julista, koska juttus ei ensinnäkään ole profetaalisia.

        Vastaus nimimerkille "Jarmo":

        Teillä ei ole minkäänlaista auktoriteettia suhteessa minuun Jumalan ja Kristuksen edessä, enkä ota teiltä mitään käskyjä vastaan enkä niitä myöskään tottele. Eikä minun tarvitse myöskään teitä miellyttää.
        Teillä ei tietääkseni ole myöskään oikeutta määräillä tällä foorumilla, joka ei myöskään näytä rajoittaneen viestien pituutta.

        Jos teillä on lukuongelmia syystä taikka toisesta, niin jollakin muulla ei välttämättä ole, vaan hän voi olla jopa tyytyväinen siitä, että saa lukea Jumalan Sanalla ja Lailla perusteltuja, pitkiäkin tekstejä, joiden kaltaisista myös minä olen saanut iloita, kun niitä olen kohdannut vaikka ulkomaalaisilla foorumeilla.

        Koska esitätte Jumalaan ja Kristukseen uskovaa, pyydän teitä vastaamaan seuraaviin kysymyksiin Kristuksen nimessä:

        Vartioitteko työpaikkaa ja palkkaa vastaan myös sellaisten tahojen omaisuuksia kuten kiinteistöjä, jotka voidaan luokitella uskottomiksi Jumalan ja Kristuksen vihollisiksi ja jotka ovat keränneet omaisuutta Jumalan Sanaa ja Lakia rikkomalla?
        Oletteko riistäneet vartijan tehtävässänne Jumalan Sanan ja Lain vastaisesti Suomenmaassa asuvien tai vaikkapa ulkomaalaisten vapautta Kristuksessa sen sijaan, että olisitte pitäneet huolta heidän vapautensa säilymisestä ja auttaneet heitä muutoin kuin kiinni ottamalla ja vaikeuksiin saattamalla?

        ”Minä, JHVH olen oikeamielisyydessä (vanhurskaudessa) kutsunut sinut, olen tarttunut sinun käteesi, varjellut sinut ja pannut sinut kansoille liitoksi, pakanoille (kansoille) valkeudeksi, avaamaan sokeat silmät, PÄÄSTÄMÄÄN SIDOTUT VANKEUDESTA, PIMEÄSSÄ ISTUVAT VANKIHUONEESTA." (Jes.42:6-7)

        Hän sanoo: ”Liian vähäistä on sinulle, joka olet Minun palvelijani, kohottaa ennalleen Jaakobin sukukunnat ja tuoda takaisin Israelin säilyneet;
        Minä panen sinut pakanain (kansojen) valkeudeksi, että Minulta tulisi pelastus maan ääriin saakka.”
        Näin sanoo JHVH, Israelin lunastaja, hänen Pyhänsä, syvästi halveksitulle, kansan inhoamalle, valtiaitten orjalle; kuninkaat näkevät sen ja kumartuvat maahan JHVH:n tähden, joka on sinut valinnut.
        Näin sanoo JHVH: ”Otollisella ajalla Minä olen sinua kuullut ja pelastuksen päivänä sinua auttanut; Minä olen valmistanut sinut ja pannut sinut kansoille liitoksi kohottamaan ennalleen maan, jakamaan hävitetyt perintöosat,
        SANOMAAN VANGITUILLE: ”KÄYKÄÄ ULOSs!” JA PIMESSÄ OLEVILLE: ”TULKAA ESIIN!” (Jes.49:6-9)

        "Adonai (Herra) JHVH:n Henki on minun päälläni, sillä Hän on voidellut minut julistamaan ilosanomaa nöyrille, lähettämään minut sitomaan särjettyjä sydämiä, JULISTAMAAN VANGITUILLE VAPAUTUSTA JA KAHLITUILLE IRTIPÄÄSEMISTÄ (KIRVOITUSTA), julistamaan JHVH:n otollista vuotta ja meidän Jumalamme kostonpäivää, lohduttamaan kaikkia murheellisia, panemaan Siionin murheellisten päähän – antamaan heille – juhlapäähineen tuhkan sijaan, iloöljyä murheen sijaan, ylistyksen vaipan masentuneen hengen; ja heidän nimensä on oleva ”vanhurskauden tammet”, ”JHVH:n istutus”, Hänen kirkkautensa ilmoitukseksi.” (Jes.61:1-2-3)

        ”JHVH:n Henki on minun päälläni, sillä Hän on voidellut minut julistamaan evankeliumia köyhille; Hän on lähettänyt minut SAARNAAMAAN VANGITUILLE VAPAUTUSTA ja sokeille näkönsä saamista, PÄÄSTÄMÄÄN SORRETUT VAPAUTEEN ja saarnaamaan JHVH:n otollista vuotta." (Luuk.4:18)

        "Jos JOKU VANKEUTEEN VIE, NIIN HÄN ITSE VANKEUTEEN JOUTUU; jos kuka miekalla tappaa, hänet pitää miekalla tapettaman. Tässä on pyhien kärsivällisyys ja usko." (Ilm.13:10)


      • Pyhä Järjestys
        Pyhä Järjestys kirjoitti:

        Vastaus nimimerkille "Jarmo":

        Teillä ei ole minkäänlaista auktoriteettia suhteessa minuun Jumalan ja Kristuksen edessä, enkä ota teiltä mitään käskyjä vastaan enkä niitä myöskään tottele. Eikä minun tarvitse myöskään teitä miellyttää.
        Teillä ei tietääkseni ole myöskään oikeutta määräillä tällä foorumilla, joka ei myöskään näytä rajoittaneen viestien pituutta.

        Jos teillä on lukuongelmia syystä taikka toisesta, niin jollakin muulla ei välttämättä ole, vaan hän voi olla jopa tyytyväinen siitä, että saa lukea Jumalan Sanalla ja Lailla perusteltuja, pitkiäkin tekstejä, joiden kaltaisista myös minä olen saanut iloita, kun niitä olen kohdannut vaikka ulkomaalaisilla foorumeilla.

        Koska esitätte Jumalaan ja Kristukseen uskovaa, pyydän teitä vastaamaan seuraaviin kysymyksiin Kristuksen nimessä:

        Vartioitteko työpaikkaa ja palkkaa vastaan myös sellaisten tahojen omaisuuksia kuten kiinteistöjä, jotka voidaan luokitella uskottomiksi Jumalan ja Kristuksen vihollisiksi ja jotka ovat keränneet omaisuutta Jumalan Sanaa ja Lakia rikkomalla?
        Oletteko riistäneet vartijan tehtävässänne Jumalan Sanan ja Lain vastaisesti Suomenmaassa asuvien tai vaikkapa ulkomaalaisten vapautta Kristuksessa sen sijaan, että olisitte pitäneet huolta heidän vapautensa säilymisestä ja auttaneet heitä muutoin kuin kiinni ottamalla ja vaikeuksiin saattamalla?

        ”Minä, JHVH olen oikeamielisyydessä (vanhurskaudessa) kutsunut sinut, olen tarttunut sinun käteesi, varjellut sinut ja pannut sinut kansoille liitoksi, pakanoille (kansoille) valkeudeksi, avaamaan sokeat silmät, PÄÄSTÄMÄÄN SIDOTUT VANKEUDESTA, PIMEÄSSÄ ISTUVAT VANKIHUONEESTA." (Jes.42:6-7)

        Hän sanoo: ”Liian vähäistä on sinulle, joka olet Minun palvelijani, kohottaa ennalleen Jaakobin sukukunnat ja tuoda takaisin Israelin säilyneet;
        Minä panen sinut pakanain (kansojen) valkeudeksi, että Minulta tulisi pelastus maan ääriin saakka.”
        Näin sanoo JHVH, Israelin lunastaja, hänen Pyhänsä, syvästi halveksitulle, kansan inhoamalle, valtiaitten orjalle; kuninkaat näkevät sen ja kumartuvat maahan JHVH:n tähden, joka on sinut valinnut.
        Näin sanoo JHVH: ”Otollisella ajalla Minä olen sinua kuullut ja pelastuksen päivänä sinua auttanut; Minä olen valmistanut sinut ja pannut sinut kansoille liitoksi kohottamaan ennalleen maan, jakamaan hävitetyt perintöosat,
        SANOMAAN VANGITUILLE: ”KÄYKÄÄ ULOSs!” JA PIMESSÄ OLEVILLE: ”TULKAA ESIIN!” (Jes.49:6-9)

        "Adonai (Herra) JHVH:n Henki on minun päälläni, sillä Hän on voidellut minut julistamaan ilosanomaa nöyrille, lähettämään minut sitomaan särjettyjä sydämiä, JULISTAMAAN VANGITUILLE VAPAUTUSTA JA KAHLITUILLE IRTIPÄÄSEMISTÄ (KIRVOITUSTA), julistamaan JHVH:n otollista vuotta ja meidän Jumalamme kostonpäivää, lohduttamaan kaikkia murheellisia, panemaan Siionin murheellisten päähän – antamaan heille – juhlapäähineen tuhkan sijaan, iloöljyä murheen sijaan, ylistyksen vaipan masentuneen hengen; ja heidän nimensä on oleva ”vanhurskauden tammet”, ”JHVH:n istutus”, Hänen kirkkautensa ilmoitukseksi.” (Jes.61:1-2-3)

        ”JHVH:n Henki on minun päälläni, sillä Hän on voidellut minut julistamaan evankeliumia köyhille; Hän on lähettänyt minut SAARNAAMAAN VANGITUILLE VAPAUTUSTA ja sokeille näkönsä saamista, PÄÄSTÄMÄÄN SORRETUT VAPAUTEEN ja saarnaamaan JHVH:n otollista vuotta." (Luuk.4:18)

        "Jos JOKU VANKEUTEEN VIE, NIIN HÄN ITSE VANKEUTEEN JOUTUU; jos kuka miekalla tappaa, hänet pitää miekalla tapettaman. Tässä on pyhien kärsivällisyys ja usko." (Ilm.13:10)

        (jatkoa edelliseen)

        Vieläkö todistatte sivustollanne väärästä Israelista sen oikean, Kristuksen Uuden Liiton Israelin sijaan, josta Uusi testamentti todistaa samoin Vanhan Liiton profetiat täyttymyksensä Kristuksessa ja oikeassa Kristuksen seurakuntaruumiissa saaden ja josta on myös tällä foorumilla on useampaan kertaan todistettu, ja mikä väärintodistuksenne tekee teistä itse asiassa Kristuksen, sen oikean Israelin kuninkaan vihollisen?

        "Muistakaa sentähden, että TE ENNEN, TE LIHANNE PUOLESTA KANSAT (PAKANAT), jotka olette saaneet ympärileikkaamattomien nimen niiltä, joita, lihaan käsillä tehdyn ympärileikkauksen mukaisesti, sanotaan ympärileikatuiksi - että te siihen aikaan olitte ilman Kristusta, OLITTE VAILLA ISRAELIN KANSALAISOIKEUTTA JA VIERAAT LUPAUKSEN LIITOILLE, ilman toivoa ja ilman Jumalaa maailmassa; MUTTA NYT, KUN OLETTE KRISTUKSESSA JEESUKSESSA, OLETTE TE, JOTKA ENNEN OLITTE KAUKANA, PÄÄSSEET LÄHELLE KRISTUKSEN VERESSÄ.
        Sillä hän on meidän rauhamme, hän, joka teki molemmat yhdeksi ja purki erottavan väliseinän, nimittäin vihollisuuden, kun hän omassa lihassaan teki tehottomaksi käskyjen lain säädöksinensä, luodakseen itsessänsä nuo kaksi yhdeksi uudeksi ihmiseksi, tehden rauhan, ja yhdessä ruumiissa sovittaakseen molemmat Jumalan kanssa ristin kautta, kuolettaen itsensä kautta vihollisuuden.
        Ja hän tuli ja julisti rauhaa teille, jotka kaukana olitte, ja rauhaa niille, jotka lähellä olivat; sillä hänen kauttansa on meillä molemmilla pääsy yhdessä Hengessä Isän tykö.
        Niin ETTE SIIS ENÄÄ OLE VIERAITA ETTEKÄ MUUKALAISIA, VAAN TE OLETTE PYHIEN KANSALAISIA JA JUMALAN PERHETTÄ, apostolien ja profeettain perustukselle rakennettuja, kulmakivenä itse Kristus Jeesus, jossa koko rakennus liittyy yhteen ja kasvaa pyhäksi temppeliksi Herrassa; ja hänessä tekin yhdessä muitten kanssa rakennutte Jumalan asumukseksi Hengessä." (Ef.2:11-22)

        "Sentähden minä sanon teille: "JUMALAN KUNINGASKUNTA OTETAAN TEILTÄ POIS JA ANNETAAN KANSALLE, JOKA TEKEE SEN HEDELMIÄ. Ja joka tähän kiveen kaatuu, se ruhjoutuu, mutta jonka päälle se kaatuu, sen se murskaa."" (Matt.21:43-44)

        "Ja minä sanon teille: monet tulevat idästä ja lännestä ja aterioitsevat Aabrahamin ja Iisakin ja Jaakobin kanssa taivasten kuningaskunnassa; mutta KUNINGASKUNNAN LAPSET HEITETÄÄN ULOS PIMEYTEEN; siellä on oleva itku ja hammasten kiristys." (Matt.8:11-12)

        "Mutta viholliseni, jotka eivät tahtoneet minua kuninkaaksensa, tuokaa tänne ja teloittakaa minun edessäni.'" (Luuk.19:27)


        http://www.pelastussanoma.fi/Juutalasten tuho ja paluu/Juutalaisten tuho ja paluu.htm


        Ja vieläkö kehuskelette saastaisen sianlihan syömisellä ja kannatte sen osoituksena sianliharistiretkeilijöiden tunnusmerkkiä kavereittenne kanssa?

        "JHVH käy tuomiolle kaiken lihan kanssa tulella ja miekallaan; ja JHVH:n surmaamia on oleva paljon.
        Jotka pyhittäytyvät ja puhdistautuvat puutarha-menoja varten, seuraten miestä, joka on heidän keskellänsä, jotka syövät sianlihaa ja muuta inhottavaa sekä hiiriä, niistä kaikista tulee loppu, sanoo JHVH." (Jes.66:16-17)


        Ja lopuksi, tiedättekö mitä tarkoittaa tahaton ja tahallinen synti ja mitkä niiden erot ovat?


    • Nimimerkki ”Pyhä järjestys” on jo itsessään epätosi väittämä. Reaalimaailmassa ei ole mitään pyhää, järjestystä kylläkin. Käsite ”pyhä” kuuluu vain uskonnolliseen retoriikkaan.

      ”Joka on niin ymmärtämätön, että heidän sijaisuhrilaumaansa haluaa itsensä eksyttää ja ahtaa, maksaa seurauksistaan.”
      Niinhän sinä haluat uskoa – nimenomaan haluat. Objektiivista todennettavaa näyttöä ei ole väitteesi tueksi.

      ”Ja uskoakseni tällaisesta Jumalan ja Kristuksen palvelijasta olisi voinut olla ja/tai voisi olla apuakin jollekin, jos vain Luoja sen auttamisen kohteelle sallii.”
      Jumalan olemassaolosta ei ole ensimmäistäkään todennettavaa näyttöä, ei sitten ainoatakaan. Tätä faktaa ei muuta sinun vakuuttelusi eli valehteleminen. Esität epätosia väitteitä tosina; so. valehtelet. Jeesuksenkin historiallisuus on hyvin kyseenalainen. Sinun argumenttiesi uskottavuuden kannalta on suorastaan katastrofaalista, että taidat todella uskoa, että mielikuvitusystäviäsi palvomalla saavuttaisit jotain konkreettista. Uskosi vahvuuskaan ei tee mielikuvitusolennoista todellisia. Nämä olennot eivät siis voi sallia – tai olla sallimatta – yhtään mitään reaalimaailmassa.

      Viittaat Ilmestyskirjan 18. lukuun ja argumentoit sen pohjalta. Vie siis argumenttisi loogiseen johtopäätökseen: hankki pala maata ja muuta se teidän ”oikeauskoisten” reservaatiksi. Katkaiskaa kaikki yhteydet ulkomaailmaan ja katsokaa kuinka pärjäätte. Saattaa kato käydä jäsenkunnassa melko nopeaan tahtiin.

      ”Tottelemattomuudella on vakavat seuraukset - etenkin tottelemattomille.”
      Jos viittaat johonkin uskonnolliseen väittämään, niin se kaatuu taas todentamattomuuteen. Jos viittaat lailliseen yhteiskuntajärjestykseen, niin löydät itsesi aika pian kaltereiden takaa. Ai niin, mutta sehän tekee sinusta melkein marttyyrin.

      Koraani51:56. Todentamaton väite, siis valehtelet taas!
      Matteus6:24: Todentamaton väite, siis valehtelet taas!
      Matteus4:10: Todentamaton väite, siis valehtelet taas!
      Matteus 28:18-20: Todentamaton väite, siis valehtelet taas!
      Koraani3:54-56: Todentamaton väite, siis valehtelet taas!
      Johannes3:35-36: Todentamaton väite, siis valehtelet taas!
      Johannes14:6: Todentamaton väite, siis valehtelet taas!
      Johannes10:10: Todentamaton väite, siis valehtelet taas!
      Johannes8:12: Todentamaton väite, siis valehtelet!

      Edelleen Matteus 12:30, Luukas11:14-23, Markus9:40, Luukas9:49-50, Luukas14:33 ovat vailla reaalimaailman relevanssia. On siis täysi perusteltua olettaa, että valehtelet tässäkin.

      • ”Koska esitätte Jumalaan ja Kristukseen uskovaa, pyydän teitä vastaamaan seuraaviin kysymyksiin Kristuksen nimessä:”
        Minun ei tarvitse esittää uskovaa, sillä olen ateisti. Palstalle kirjoittelevat muutkin kuin uskovat.

        ”Vartioitteko työpaikkaa ja palkkaa vastaan myös sellaisten tahojen omaisuuksia kuten kiinteistöjä, jotka voidaan luokitella uskottomiksi Jumalan ja Kristuksen vihollisiksi ja jotka ovat keränneet omaisuutta Jumalan Sanaa ja Lakia rikkomalla?
        Oletteko riistäneet vartijan tehtävässänne Jumalan Sanan ja Lain vastaisesti Suomenmaassa asuvien tai vaikkapa ulkomaalaisten vapautta Kristuksessa sen sijaan, että olisitte pitäneet huolta heidän vapautensa säilymisestä ja auttaneet heitä muutoin kuin kiinni ottamalla ja vaikeuksiin saattamalla?”
        Laillisen yhteiskuntajärjestyksen tarkoitus on juuri estää kaltaistesi kiihkoilijoiden mielivalta. Ehkä kaipaat teokraattista yhteiskuntaa, mutta sellaista ei ole täällä näköpiirissä. Täten b-luokan anarkiasi on vailla relevanssia. Jos toimit tuon oman prinsiippisi mukaan, päädyt telkien taakse kuten asiaan kuuluukin.

        Jesaja 43:6-7: Todentamaton väite, siis valehtelet taas!
        Jesaja49:6-9: Todentamaton väite, siis valehtelet taas!
        Jesaja61:61:1-3: Todentamaton väite, siis valehtelet taas!
        Luukas4:18: Todentamaton väite, siis valehtelet taas!
        Ilmestyskirja 13:10: Todentamaton väite, siis valehtelet taas!
        Pitkä lainauksesi Efosolaiskirjeesta (2:11-22) on todentamaton väite sekin, joten valehtelet taas.
        Matteus 21:43-44: Todentamaton väite, ei relevanssia, joten valehtelet taas!
        Matteus 8:11-12: Todentamaton väite, ei relevanssia, joten valehtelet taas!

        "Mutta viholliseni, jotka eivät tahtoneet minua kuninkaaksensa, tuokaa tänne ja teloittakaa minun edessäni.'" (Luuk.19:27)”
        Tämä tekee sinusta ja jumalastasi sadistisia pähkähulluja ku.si.päitä (mitä kieltämättä olettekin)

        ”Ja vieläkö kehuskelette saastaisen sianlihan syömisellä ja kannatte sen osoituksena sianliharistiretkeilijöiden tunnusmerkkiä kavereittenne kanssa?”
        Kyllä meillä ateisteilla on helppoa, kun voimme pistää possun pataan.

        ”Ja lopuksi, tiedättekö mitä tarkoittaa tahaton ja tahallinen synti ja mitkä niiden erot ovat?”
        Taas on meillä ateisteilla helppoa, kun ymmärrämme, että synti on inhimillinen konstruktio, jolla pyrittiin pelottelemaan ja manipuloimaan muinaisia ihmisiä. Synnillä ei ole mitään relevanssia reaalimaailmassa.

        Johtopäätös: Nimimerkki Pyhä järjestys on vain pelkkä suunsoittaja.


      • Pyhä Järjestys

        Jos ette ole ymmärtänyt, niin "Pyhä Järjestys" viittaa Kaikkivaltiaan Luojan säätämään, Pyhän Sanansa ja Lakinsa mukaiseen järjestykseen koko luomakunnasa, ei siis kenenkään ihmisen tai ihmisyhteisön järjestykseen, ellei se ole Luojan Pyhän Järjestyksen mukainen.

        Minkä ikäinen olette? Inttämisenne kuulostaa suorastaan jonkun murkkuikäisen vastaanväittämiseltä asiassa kuin asiassa, kunhan saa purkaa pahaa oloaan ja kieltää kaiken ja vaatia toista perustelemaan suurella vaivalla esittämiään väitteitä sen jälkeen vain jatkaakseen epäuskoista inttämistään.

        MINÄ TIEDÄN, ETTÄ KAIKKIVALTIAS LUOJA, SUUNNATON HENKIVALTA, ON OLEMASSA, SAMONI KUIN KRISTUS. MINÄ PELKÄÄN JA TOTTELEN HÄNTÄ, AINAKIN TOSISSANI YRITÄN.

        En tarvitse teiltä yhtään mitään eikä minun tarvitse teille mitään perustella, jos Jumalan totuus teitä lähtökohtaisesti tympii eikä minun tarvitse teitäkään miellyttää. Ja jos Jumalan Totuus ei teitä miellytä, päädytte tuleen. Aivan varmasti. Jumala pitää Sanansa. Olen huomannut.

        Sitäpaitsi kun Jumalan lähettämät kurinpalauttajat saapuvat, sinulle ei perustella mitään. Sinä vain tottelet tai vastaat tottelemattomuudestasi.


      • Pyhä Järjestys
        Pyhä Järjestys kirjoitti:

        Jos ette ole ymmärtänyt, niin "Pyhä Järjestys" viittaa Kaikkivaltiaan Luojan säätämään, Pyhän Sanansa ja Lakinsa mukaiseen järjestykseen koko luomakunnasa, ei siis kenenkään ihmisen tai ihmisyhteisön järjestykseen, ellei se ole Luojan Pyhän Järjestyksen mukainen.

        Minkä ikäinen olette? Inttämisenne kuulostaa suorastaan jonkun murkkuikäisen vastaanväittämiseltä asiassa kuin asiassa, kunhan saa purkaa pahaa oloaan ja kieltää kaiken ja vaatia toista perustelemaan suurella vaivalla esittämiään väitteitä sen jälkeen vain jatkaakseen epäuskoista inttämistään.

        MINÄ TIEDÄN, ETTÄ KAIKKIVALTIAS LUOJA, SUUNNATON HENKIVALTA, ON OLEMASSA, SAMONI KUIN KRISTUS. MINÄ PELKÄÄN JA TOTTELEN HÄNTÄ, AINAKIN TOSISSANI YRITÄN.

        En tarvitse teiltä yhtään mitään eikä minun tarvitse teille mitään perustella, jos Jumalan totuus teitä lähtökohtaisesti tympii eikä minun tarvitse teitäkään miellyttää. Ja jos Jumalan Totuus ei teitä miellytä, päädytte tuleen. Aivan varmasti. Jumala pitää Sanansa. Olen huomannut.

        Sitäpaitsi kun Jumalan lähettämät kurinpalauttajat saapuvat, sinulle ei perustella mitään. Sinä vain tottelet tai vastaat tottelemattomuudestasi.

        Tekin nimimerkki "Netpunk" olette profeetta Muhammadin ja samalla Koraanin ilmoittaman elämänjärjestelmän, Aabrahamin uskonelämän, Islamin, alainen.

        Jos eivät Jumalan Pyhän Järjestyksen palauttajat tule Kristuksen Venäjältä (Russia) - joka on sekä ns. kristillinen että islamilainen järjestys - he tulevat islamilaiselta vyöhykkeeltä profeetta Muhammadin Kaikkivaltiaalta saamalla auktoriteetilla ja ovat jo tulossa. Eivätkä he epäuskoisia ja teeskentelijöitä tottele.
        Silloin myös muodostetaan ne Jumalan omien yhteisöt ja he saavat elää heille säädettyä, siunattua elämää kenenkään estämättä.


      • ---
        Pyhä Järjestys kirjoitti:

        Tekin nimimerkki "Netpunk" olette profeetta Muhammadin ja samalla Koraanin ilmoittaman elämänjärjestelmän, Aabrahamin uskonelämän, Islamin, alainen.

        Jos eivät Jumalan Pyhän Järjestyksen palauttajat tule Kristuksen Venäjältä (Russia) - joka on sekä ns. kristillinen että islamilainen järjestys - he tulevat islamilaiselta vyöhykkeeltä profeetta Muhammadin Kaikkivaltiaalta saamalla auktoriteetilla ja ovat jo tulossa. Eivätkä he epäuskoisia ja teeskentelijöitä tottele.
        Silloin myös muodostetaan ne Jumalan omien yhteisöt ja he saavat elää heille säädettyä, siunattua elämää kenenkään estämättä.

        Höpönlöpöä.


      • Pyhä Järjestys kirjoitti:

        Jos ette ole ymmärtänyt, niin "Pyhä Järjestys" viittaa Kaikkivaltiaan Luojan säätämään, Pyhän Sanansa ja Lakinsa mukaiseen järjestykseen koko luomakunnasa, ei siis kenenkään ihmisen tai ihmisyhteisön järjestykseen, ellei se ole Luojan Pyhän Järjestyksen mukainen.

        Minkä ikäinen olette? Inttämisenne kuulostaa suorastaan jonkun murkkuikäisen vastaanväittämiseltä asiassa kuin asiassa, kunhan saa purkaa pahaa oloaan ja kieltää kaiken ja vaatia toista perustelemaan suurella vaivalla esittämiään väitteitä sen jälkeen vain jatkaakseen epäuskoista inttämistään.

        MINÄ TIEDÄN, ETTÄ KAIKKIVALTIAS LUOJA, SUUNNATON HENKIVALTA, ON OLEMASSA, SAMONI KUIN KRISTUS. MINÄ PELKÄÄN JA TOTTELEN HÄNTÄ, AINAKIN TOSISSANI YRITÄN.

        En tarvitse teiltä yhtään mitään eikä minun tarvitse teille mitään perustella, jos Jumalan totuus teitä lähtökohtaisesti tympii eikä minun tarvitse teitäkään miellyttää. Ja jos Jumalan Totuus ei teitä miellytä, päädytte tuleen. Aivan varmasti. Jumala pitää Sanansa. Olen huomannut.

        Sitäpaitsi kun Jumalan lähettämät kurinpalauttajat saapuvat, sinulle ei perustella mitään. Sinä vain tottelet tai vastaat tottelemattomuudestasi.

        Argumentaatiosi taso on niin heikko, ettei se ansaitsisi kommenttia, mutta kommentoin siltikin, koska sinun argumenteillasi on viihdearvoa; siinä se sitten onkin.
        Argumenttisi kaikkivaltiaasta kaatuu siihen, että ollakseen kaikkivaltias tämän olennon olisi oltava kyvykäs luomaan itseään viisaampi olento, jolloin tämä jumalasi ei olisi enää kaikkivaltias.
        Edelleen jos jumalasi ei pysty tekemään itsemurhaa, hän ei ole kaikkivaltias. Jos hän on jo tehnyt itsemurhan, häntä ei ole enää olemassa, joten hän ei olemattomana voi olla kaikkivaltias.
        Jos jumalasi ei pysty luomaan niin isoa kiveä, jota hän ei jaksa nostaa, hän ei voi olla kaikkivaltias.
        Näitä esimerkkejä on todella paljon.
        Nyt todistustaakka on sinulla. Sinun olisi osoitettava objektiivisella mitattavalla olevalla tavalla:
        a) jumala on olemassa
        b) juuri tämä jumala on kaikkivaltias

        Argumenttisi luojasta kaatuu sekin näytön puutteeseen. Luomisesta ei ole vähäisintäkään näyttöä. Mikään ei ole edes etäisesti viitannut luojajumalaan.
        Nyt todistustaakka on taas sinulla, joten sinun olisi osoitettava objektiivisella tavalla, että juuri tämä sinun jumalasi on luonut jotakin.

        Sinulla on aika erikoinen tapa käyttää termiä totuus. Mikään sinun argumenttisi, mitä olet koskaan kirjoittanut tällä palstalla, ei täytä totuuden alkeellista kriteeriä:
        ”Totuus tarkoittaa yleiskielessä tavallisesti sitä mikä on totta, vastaa todellisuutta, tosiasiaa[1].”
        Totuutta voidaan tarkastella teoreettisesti seuraavasti:
        • 1.1 Totuuden vastaavuusteoriat
        • 1.2 Totuuden yhteensopivuusteoriat
        • 1.3 Deflationistiset totuusteoriat
        • 1.4 Pragmatistiset totuusteoriat
        • 1.5 Totuusrelativismi
        Lisäteitoja täältä:
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Totuus

        Pyhä järjestys kirjoitti:
        ”Minkä ikäinen olette? Inttämisenne kuulostaa suorastaan jonkun murkkuikäisen vastaanväittämiseltä asiassa kuin asiassa, kunhan saa purkaa pahaa oloaan ja kieltää kaiken ja vaatia toista perustelemaan suurella vaivalla esittämiään väitteitä sen jälkeen vain jatkaakseen epäuskoista inttämistään.”
        Hahhhaaa…haahh.hhaahh….haahh…hahha!!!
        Minä olen jo niin vanha, että lapsenlapsenikin ovat ohittaneet murrosiän.
        Sinulla taitaa ottaa koville se, että sinulta vaaditaan perusteluja. Esität väitteitä jonkin olemassaolosta ja jonkin tapahtumisesta, niin jo pelkästään uskottavuutesi kannalta on tarpeen esittää relevantit ja validit perustelut.
        Sitä kutsutaan rationaaliseksi debatiksi. Sinun uskonnollisen fundamentalismin vääristämässä maailmassa totuus ja todisteet ovat suorastaan vaarallisia uskollesi.
        Voit siis hyvin luopua uskostasi, koska niille ei löydy päteviä perusteluja. Mutta sinähän oletkin pelkkä suunsoittaja.

        ”Ja jos Jumalan Totuus ei teitä miellytä, päädytte tuleen. Aivan varmasti. Jumala pitää Sanansa. Olen huomannut.”
        Hhahha..hhahha..hhaaaa…haahh…hhahha!!!
        Tämä se vasta vaatiikin objektiivisia perusteluja.
        Nollahypoteesi on: jumala ei ole totta.
        Nyt sinun olisi kumottava nollahypoteesi.

        ”Sitäpaitsi kun Jumalan lähettämät kurinpalauttajat saapuvat, sinulle ei perustella mitään. Sinä vain tottelet tai vastaat tottelemattomuudestasi.”
        Hahh..hhahha..hahh.haaa..haaaa. HEE-HAW!!!
        Taikauskosi on liikuttavaa, liikuttavan huvittavaa. Argumentaatiosi taso sen kuin laskee. Tästäkin väittämästä ja sen totuudesta ei ole mitään näyttöä. On vain juuri sinun halusi uskoa sen olevan totta.
        Olet edelleen pelkkää suunsoittaja.


      • Pyhä Järjestys kirjoitti:

        Tekin nimimerkki "Netpunk" olette profeetta Muhammadin ja samalla Koraanin ilmoittaman elämänjärjestelmän, Aabrahamin uskonelämän, Islamin, alainen.

        Jos eivät Jumalan Pyhän Järjestyksen palauttajat tule Kristuksen Venäjältä (Russia) - joka on sekä ns. kristillinen että islamilainen järjestys - he tulevat islamilaiselta vyöhykkeeltä profeetta Muhammadin Kaikkivaltiaalta saamalla auktoriteetilla ja ovat jo tulossa. Eivätkä he epäuskoisia ja teeskentelijöitä tottele.
        Silloin myös muodostetaan ne Jumalan omien yhteisöt ja he saavat elää heille säädettyä, siunattua elämää kenenkään estämättä.

        Minä pilkkaan mielelläni allahia, muhamettia, jahve, jeesusta, pyhää henkeä, brahmaa, zeusta; ihan mitä tahansa mielikuvitusolentoa.
        Voisitko jo vihdoin esittää jotain todellista? Taitaa olla turha toivo, sillä valehtelu sujuu sinulta oikein hyvin.
        Olet hassu höpöttäjä ellet peräti trolli.


      • Pyhä Järjestys
        Pyhä Järjestys kirjoitti:

        Tekin nimimerkki "Netpunk" olette profeetta Muhammadin ja samalla Koraanin ilmoittaman elämänjärjestelmän, Aabrahamin uskonelämän, Islamin, alainen.

        Jos eivät Jumalan Pyhän Järjestyksen palauttajat tule Kristuksen Venäjältä (Russia) - joka on sekä ns. kristillinen että islamilainen järjestys - he tulevat islamilaiselta vyöhykkeeltä profeetta Muhammadin Kaikkivaltiaalta saamalla auktoriteetilla ja ovat jo tulossa. Eivätkä he epäuskoisia ja teeskentelijöitä tottele.
        Silloin myös muodostetaan ne Jumalan omien yhteisöt ja he saavat elää heille säädettyä, siunattua elämää kenenkään estämättä.

        Kurinpalautus tulee joka tapauksessa kutakuinkin kaikille.

        Se tulee Jumalan Pyhän Järjestyksen palauttajien kautta niille, jotka jäävät tähän järjestykseen, mutta se tulee myös toisesta suunnasta niille, jotka eivät kuulu tähän järjestykseen, vaan joutuvat perkeleen vankeuteen.

        Kehitys on ollut nähtävissä jo pitemmän aikaa. Porttokristillisyyden/porttouskonnollisuuden vaihtoehto pyyhitään pois molemmista suunnista. Se on joko - tai.

        Siispä valitkaa, jos sitä vaihtoehtoa teillä enää on. Jumala tietää, onko.

        "Ja Laodikean seurakunnan enkelille kirjoita: 'Näin sanoo Amen, se uskollinen ja totinen todistaja, Jumalan luomakunnan alku:
        Minä tiedän sinun tekosi: sinä et ole kylmä etkä palava; oi, jospa olisit kylmä tai palava!
        Mutta nyt, koska olet penseä, etkä ole palava etkä kylmä, olen minä oksentava sinut suustani ulos.
        Sillä sinä sanot: Minä olen rikas, minä olen rikastunut enkä mitään tarvitse; etkä tiedä, että juuri sinä olet viheliäinen ja kurja ja köyhä ja sokea ja alaston.
        Minä neuvon sinua ostamaan minulta kultaa, tulessa puhdistettua, että rikastuisit, ja valkeat vaatteet, että niihin pukeutuisit eikä alastomuutesi häpeä näkyisi, ja silmävoidetta voidellaksesi silmäsi, että näkisit.
        Kaikkia niitä, joita minä pidän rakkaina, minä nuhtelen ja kuritan; ahkeroitse siis ja tee parannus.
        Katso, minä seison ovella ja kolkutan; jos joku kuulee minun ääneni ja avaa oven, niin minä käyn hänen tykönsä sisälle ja aterioitsen hänen kanssaan, ja hän minun kanssani.
        Joka voittaa, sen minä annan istua kanssani valtaistuimellani, niinkuin minäkin olen voittanut ja istunut Isäni kanssa hänen valtaistuimellensa.
        Jolla on korva, se kuulkoon, mitä Henki seurakunnille sanoo.'" (Ilm.3:14-22)

        Sen jälkeen minä näin tulevan taivaasta alas erään toisen enkelin, jolla oli suuri valta, ja maa valkeni hänen kirkkaudestaan.
        Ja hän huusi voimallisella äänellä sanoen: "Kukistunut, kukistunut on suuri Babylon ja tullut riivaajain asuinpaikaksi ja kaikkien saastaisten henkien tyyssijaksi ja kaikkien saastaisten ja vihattavain lintujen tyyssijaksi.
        Sillä hänen haureutensa vihan viiniä ovat kaikki kansat juoneet, ja maan kuninkaat ovat haureutta harjoittaneet hänen kanssansa, ja maan kauppiaat ovat rikastuneet hänen hekumansa runsaudesta."
        Ja minä kuulin toisen äänen taivaasta sanovan: "Lähtekää siitä ulos, te minun kansani, ettette tulisi hänen synteihinsä osallisiksi ja saisi tekin kärsiä hänen vitsauksistansa.
        Sillä hänen syntinsä ulottuvat taivaaseen asti, ja Jumala on muistanut hänen rikoksensa.
        Kostakaa hänelle sen mukaan, kuin hän on tehnyt, ja antakaa hänelle kaksinkertaisesti hänen teoistansa; siihen maljaan, johon hän on kaatanut, kaatakaa te hänelle kaksin verroin.
        Niin paljon kuin hän on itselleen kunniaa ja hekumaa hankkinut, niin paljon antakaa hänelle vaivaa ja surua. Koska hän sanoo sydämessään: 'Minä istun kuningattarena enkä ole leski enkä ole surua näkevä',
        sentähden hänen vitsauksensa tulevat yhtenä päivänä: kuolema ja suru ja nälkä, ja hän joutuu tulessa poltettavaksi, sillä väkevä on JHVH Jumala, joka on hänet tuominnut."
        Ja maanpiirin kuninkaat, jotka hänen kanssansa ovat haureutta harjoittaneet ja hekumallisesti eläneet, itkevät ja parkuvat häntä, kun näkevät hänen palonsa savun;
        he seisovat loitolla kauhistuen hänen vaivaansa ja sanovat: "Voi, voi sinua, Babylon, sinä suuri kaupunki, sinä vahva kaupunki, sillä sinun tuomiosi tuli yhdessä hetkessä!" (Ilm.18:1-10)

        "Vääryyden tekijä tehköön edelleen vääryyttä, ja joka on saastainen, saastukoon edelleen, ja joka on vanhurskas, tehköön edelleen vanhurskautta, ja joka on pyhä, pyhittyköön edelleen.
        Katso, minä tulen pian, ja minun palkkani on minun kanssani, antaakseni kullekin hänen tekojensa mukaan." (Ilm.22:11-12)


      • -jarmo-
        netpunk kirjoitti:

        Minä pilkkaan mielelläni allahia, muhamettia, jahve, jeesusta, pyhää henkeä, brahmaa, zeusta; ihan mitä tahansa mielikuvitusolentoa.
        Voisitko jo vihdoin esittää jotain todellista? Taitaa olla turha toivo, sillä valehtelu sujuu sinulta oikein hyvin.
        Olet hassu höpöttäjä ellet peräti trolli.

        Selitäs, eli määrittele meille netpunk mitä on valehtelu.

        Määrittele ensin mitä tarkoitat valehtelemisella. Onko väärä vastaus valehtelua, vai onko olettaminen tai väärin ymmärryksen takia väärä ilmaisu valehtelua?

        Määrittele mikä on valhe ja sitten mainitse valheen tunnusmerkistö, jotka on täytyttävä jotta valhetta voidaan ymmärtää sen tarkoittamalla tavalla.


      • -jarmo-
        -jarmo- kirjoitti:

        Selitäs, eli määrittele meille netpunk mitä on valehtelu.

        Määrittele ensin mitä tarkoitat valehtelemisella. Onko väärä vastaus valehtelua, vai onko olettaminen tai väärin ymmärryksen takia väärä ilmaisu valehtelua?

        Määrittele mikä on valhe ja sitten mainitse valheen tunnusmerkistö, jotka on täytyttävä jotta valhetta voidaan ymmärtää sen tarkoittamalla tavalla.

        ....äläkä siis sekoita uskomusta sanan "valhe" taakse. Kyllä sinä tiedät mitä tarkoitan. Haluat usein vain ärsyttää ihmisiä.


      • Pyhä Järjestys
        netpunk kirjoitti:

        Argumentaatiosi taso on niin heikko, ettei se ansaitsisi kommenttia, mutta kommentoin siltikin, koska sinun argumenteillasi on viihdearvoa; siinä se sitten onkin.
        Argumenttisi kaikkivaltiaasta kaatuu siihen, että ollakseen kaikkivaltias tämän olennon olisi oltava kyvykäs luomaan itseään viisaampi olento, jolloin tämä jumalasi ei olisi enää kaikkivaltias.
        Edelleen jos jumalasi ei pysty tekemään itsemurhaa, hän ei ole kaikkivaltias. Jos hän on jo tehnyt itsemurhan, häntä ei ole enää olemassa, joten hän ei olemattomana voi olla kaikkivaltias.
        Jos jumalasi ei pysty luomaan niin isoa kiveä, jota hän ei jaksa nostaa, hän ei voi olla kaikkivaltias.
        Näitä esimerkkejä on todella paljon.
        Nyt todistustaakka on sinulla. Sinun olisi osoitettava objektiivisella mitattavalla olevalla tavalla:
        a) jumala on olemassa
        b) juuri tämä jumala on kaikkivaltias

        Argumenttisi luojasta kaatuu sekin näytön puutteeseen. Luomisesta ei ole vähäisintäkään näyttöä. Mikään ei ole edes etäisesti viitannut luojajumalaan.
        Nyt todistustaakka on taas sinulla, joten sinun olisi osoitettava objektiivisella tavalla, että juuri tämä sinun jumalasi on luonut jotakin.

        Sinulla on aika erikoinen tapa käyttää termiä totuus. Mikään sinun argumenttisi, mitä olet koskaan kirjoittanut tällä palstalla, ei täytä totuuden alkeellista kriteeriä:
        ”Totuus tarkoittaa yleiskielessä tavallisesti sitä mikä on totta, vastaa todellisuutta, tosiasiaa[1].”
        Totuutta voidaan tarkastella teoreettisesti seuraavasti:
        • 1.1 Totuuden vastaavuusteoriat
        • 1.2 Totuuden yhteensopivuusteoriat
        • 1.3 Deflationistiset totuusteoriat
        • 1.4 Pragmatistiset totuusteoriat
        • 1.5 Totuusrelativismi
        Lisäteitoja täältä:
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Totuus

        Pyhä järjestys kirjoitti:
        ”Minkä ikäinen olette? Inttämisenne kuulostaa suorastaan jonkun murkkuikäisen vastaanväittämiseltä asiassa kuin asiassa, kunhan saa purkaa pahaa oloaan ja kieltää kaiken ja vaatia toista perustelemaan suurella vaivalla esittämiään väitteitä sen jälkeen vain jatkaakseen epäuskoista inttämistään.”
        Hahhhaaa…haahh.hhaahh….haahh…hahha!!!
        Minä olen jo niin vanha, että lapsenlapsenikin ovat ohittaneet murrosiän.
        Sinulla taitaa ottaa koville se, että sinulta vaaditaan perusteluja. Esität väitteitä jonkin olemassaolosta ja jonkin tapahtumisesta, niin jo pelkästään uskottavuutesi kannalta on tarpeen esittää relevantit ja validit perustelut.
        Sitä kutsutaan rationaaliseksi debatiksi. Sinun uskonnollisen fundamentalismin vääristämässä maailmassa totuus ja todisteet ovat suorastaan vaarallisia uskollesi.
        Voit siis hyvin luopua uskostasi, koska niille ei löydy päteviä perusteluja. Mutta sinähän oletkin pelkkä suunsoittaja.

        ”Ja jos Jumalan Totuus ei teitä miellytä, päädytte tuleen. Aivan varmasti. Jumala pitää Sanansa. Olen huomannut.”
        Hhahha..hhahha..hhaaaa…haahh…hhahha!!!
        Tämä se vasta vaatiikin objektiivisia perusteluja.
        Nollahypoteesi on: jumala ei ole totta.
        Nyt sinun olisi kumottava nollahypoteesi.

        ”Sitäpaitsi kun Jumalan lähettämät kurinpalauttajat saapuvat, sinulle ei perustella mitään. Sinä vain tottelet tai vastaat tottelemattomuudestasi.”
        Hahh..hhahha..hahh.haaa..haaaa. HEE-HAW!!!
        Taikauskosi on liikuttavaa, liikuttavan huvittavaa. Argumentaatiosi taso sen kuin laskee. Tästäkin väittämästä ja sen totuudesta ei ole mitään näyttöä. On vain juuri sinun halusi uskoa sen olevan totta.
        Olet edelleen pelkkää suunsoittaja.

        Jääkää pyörimään mielettömien inttämistenne ja herjaustenne sekä itsekeskeisyytenne kanssa. Itsepähän vastaatte niistä Luojan ja Kristuksen edessä.

        Minä on aio todellakaan saastuttaa itseäni millään tavalla teidän kaltaistenne Kaikkivaltiaan pilkkaajien kanssa ja kieltäydyn perustelemasta teille mitään.
        En tiedä, mitä teille on tapahtunut, mutta selvästikään ette ole onnellinen, vaan sisimpänne lienee aikamoisessa hädässä.

        Jos Kaikkivaltias katsoo tarpeelliseksi, iskeköön Hän teitä sellaiseen kohtaan, mikä sattuu ja saa teidät havaitsemaan mitättömyytenne ja pilkkaamisenne seuraukset.


      • -jarmo- kirjoitti:

        Selitäs, eli määrittele meille netpunk mitä on valehtelu.

        Määrittele ensin mitä tarkoitat valehtelemisella. Onko väärä vastaus valehtelua, vai onko olettaminen tai väärin ymmärryksen takia väärä ilmaisu valehtelua?

        Määrittele mikä on valhe ja sitten mainitse valheen tunnusmerkistö, jotka on täytyttävä jotta valhetta voidaan ymmärtää sen tarkoittamalla tavalla.

        Viimeksi eilen keskustelimme totuusrelativismista. Siellähän se vastaus on. Olemme viimeisen puolen vuoden aikana käsitelleet totuutta/valetta paljonkin.
        Tehdään asia helpoksi. Lue tuolta:
        http://en.wikipedia.org/wiki/Lie


      • -jarmo- kirjoitti:

        ....äläkä siis sekoita uskomusta sanan "valhe" taakse. Kyllä sinä tiedät mitä tarkoitan. Haluat usein vain ärsyttää ihmisiä.

        Jarmo,
        Sinä taas olet aina ärsyyntynyt olipa aihetta tai ei.


      • Pyhä Järjestys kirjoitti:

        Kurinpalautus tulee joka tapauksessa kutakuinkin kaikille.

        Se tulee Jumalan Pyhän Järjestyksen palauttajien kautta niille, jotka jäävät tähän järjestykseen, mutta se tulee myös toisesta suunnasta niille, jotka eivät kuulu tähän järjestykseen, vaan joutuvat perkeleen vankeuteen.

        Kehitys on ollut nähtävissä jo pitemmän aikaa. Porttokristillisyyden/porttouskonnollisuuden vaihtoehto pyyhitään pois molemmista suunnista. Se on joko - tai.

        Siispä valitkaa, jos sitä vaihtoehtoa teillä enää on. Jumala tietää, onko.

        "Ja Laodikean seurakunnan enkelille kirjoita: 'Näin sanoo Amen, se uskollinen ja totinen todistaja, Jumalan luomakunnan alku:
        Minä tiedän sinun tekosi: sinä et ole kylmä etkä palava; oi, jospa olisit kylmä tai palava!
        Mutta nyt, koska olet penseä, etkä ole palava etkä kylmä, olen minä oksentava sinut suustani ulos.
        Sillä sinä sanot: Minä olen rikas, minä olen rikastunut enkä mitään tarvitse; etkä tiedä, että juuri sinä olet viheliäinen ja kurja ja köyhä ja sokea ja alaston.
        Minä neuvon sinua ostamaan minulta kultaa, tulessa puhdistettua, että rikastuisit, ja valkeat vaatteet, että niihin pukeutuisit eikä alastomuutesi häpeä näkyisi, ja silmävoidetta voidellaksesi silmäsi, että näkisit.
        Kaikkia niitä, joita minä pidän rakkaina, minä nuhtelen ja kuritan; ahkeroitse siis ja tee parannus.
        Katso, minä seison ovella ja kolkutan; jos joku kuulee minun ääneni ja avaa oven, niin minä käyn hänen tykönsä sisälle ja aterioitsen hänen kanssaan, ja hän minun kanssani.
        Joka voittaa, sen minä annan istua kanssani valtaistuimellani, niinkuin minäkin olen voittanut ja istunut Isäni kanssa hänen valtaistuimellensa.
        Jolla on korva, se kuulkoon, mitä Henki seurakunnille sanoo.'" (Ilm.3:14-22)

        Sen jälkeen minä näin tulevan taivaasta alas erään toisen enkelin, jolla oli suuri valta, ja maa valkeni hänen kirkkaudestaan.
        Ja hän huusi voimallisella äänellä sanoen: "Kukistunut, kukistunut on suuri Babylon ja tullut riivaajain asuinpaikaksi ja kaikkien saastaisten henkien tyyssijaksi ja kaikkien saastaisten ja vihattavain lintujen tyyssijaksi.
        Sillä hänen haureutensa vihan viiniä ovat kaikki kansat juoneet, ja maan kuninkaat ovat haureutta harjoittaneet hänen kanssansa, ja maan kauppiaat ovat rikastuneet hänen hekumansa runsaudesta."
        Ja minä kuulin toisen äänen taivaasta sanovan: "Lähtekää siitä ulos, te minun kansani, ettette tulisi hänen synteihinsä osallisiksi ja saisi tekin kärsiä hänen vitsauksistansa.
        Sillä hänen syntinsä ulottuvat taivaaseen asti, ja Jumala on muistanut hänen rikoksensa.
        Kostakaa hänelle sen mukaan, kuin hän on tehnyt, ja antakaa hänelle kaksinkertaisesti hänen teoistansa; siihen maljaan, johon hän on kaatanut, kaatakaa te hänelle kaksin verroin.
        Niin paljon kuin hän on itselleen kunniaa ja hekumaa hankkinut, niin paljon antakaa hänelle vaivaa ja surua. Koska hän sanoo sydämessään: 'Minä istun kuningattarena enkä ole leski enkä ole surua näkevä',
        sentähden hänen vitsauksensa tulevat yhtenä päivänä: kuolema ja suru ja nälkä, ja hän joutuu tulessa poltettavaksi, sillä väkevä on JHVH Jumala, joka on hänet tuominnut."
        Ja maanpiirin kuninkaat, jotka hänen kanssansa ovat haureutta harjoittaneet ja hekumallisesti eläneet, itkevät ja parkuvat häntä, kun näkevät hänen palonsa savun;
        he seisovat loitolla kauhistuen hänen vaivaansa ja sanovat: "Voi, voi sinua, Babylon, sinä suuri kaupunki, sinä vahva kaupunki, sillä sinun tuomiosi tuli yhdessä hetkessä!" (Ilm.18:1-10)

        "Vääryyden tekijä tehköön edelleen vääryyttä, ja joka on saastainen, saastukoon edelleen, ja joka on vanhurskas, tehköön edelleen vanhurskautta, ja joka on pyhä, pyhittyköön edelleen.
        Katso, minä tulen pian, ja minun palkkani on minun kanssani, antaakseni kullekin hänen tekojensa mukaan." (Ilm.22:11-12)

        ”Kurinpalautus tulee joka tapauksessa kutakuinkin kaikille.”
        Vain sinun toiveajattelussasi.

        ”Se tulee Jumalan Pyhän Järjestyksen palauttajien kautta niille, jotka jäävät tähän järjestykseen, mutta se tulee myös toisesta suunnasta niille, jotka eivät kuulu tähän järjestykseen, vaan joutuvat perkeleen vankeuteen.”
        Vain sinun toiveajattelussasi.

        ”Kehitys on ollut nähtävissä jo pitemmän aikaa. Porttokristillisyyden/porttouskonnollisuuden vaihtoehto pyyhitään pois molemmista suunnista. Se on joko - tai.”
        Ei näyttöä taaskaan. Jos näin kuitenkin tapahtuu, niin silloin myös todenäköisesti sinun edustamasi suuntaus katoaa.

        Viittauksesi Ilmestyskirjaan ovat vailla relevanssia. Nyt jätät mainitsematta, että Ilmestyskirja hyväksyttiin raamatun kaanoniin niukalla äänestyspäätöksellä. Eräät itäiset kirkkokunnat eivät vieläkään hyväksy raamattuunsa Ilmestyskirjaa.
        Ei ole mitään viitteitä siitä, että Ilmestyskirja olisi mitään muuta kuin aikansa eskatologista folkloristiikkaa. Samalta ajanjaksolta on paljonkin lopun kuvauksia ja ne ovat kovin erilaisia Ilmestyskirjaan verrattuna.
        Edelleen soitat vaan suutasi. Ei pienintäkään perustetta ottaa sinua millään lailla vakavasti.


      • Pyhä Järjestys kirjoitti:

        Jääkää pyörimään mielettömien inttämistenne ja herjaustenne sekä itsekeskeisyytenne kanssa. Itsepähän vastaatte niistä Luojan ja Kristuksen edessä.

        Minä on aio todellakaan saastuttaa itseäni millään tavalla teidän kaltaistenne Kaikkivaltiaan pilkkaajien kanssa ja kieltäydyn perustelemasta teille mitään.
        En tiedä, mitä teille on tapahtunut, mutta selvästikään ette ole onnellinen, vaan sisimpänne lienee aikamoisessa hädässä.

        Jos Kaikkivaltias katsoo tarpeelliseksi, iskeköön Hän teitä sellaiseen kohtaan, mikä sattuu ja saa teidät havaitsemaan mitättömyytenne ja pilkkaamisenne seuraukset.

        Eipä sinustakaan ollut miestä vastaamaan esittämistäsi väitteistä. Eipä ole yllättävää.

        "Jos Kaikkivaltias katsoo tarpeelliseksi, iskeköön Hän teitä sellaiseen kohtaan, mikä sattuu ja saa teidät havaitsemaan mitättömyytenne ja pilkkaamisenne seuraukset. "

        Hahh...haa..hhaa..hhaaaa!!!
        Taitaa se muhamattisi humpata muna tulessa ennen kuin iskee minuun.
        Hhah...haaa...haaa...!!!


      • -jarmo-
        netpunk kirjoitti:

        Jarmo,
        Sinä taas olet aina ärsyyntynyt olipa aihetta tai ei.

        Todistit taas ettet osaa edes käsitellä aihetta valhe. Elät niin syvällä siinä ettet tiedä miltä se ulkoa päin näyttää, saati että etäältä katsottuna, kuten vaikkapa oikeussalissa.


    • Pyhä Järjestys

      Kaikkivaltias Luoja määrittelee Totuuden, sillä Hän on Totuus, Hänen Pyhä Henkensä, Sanansa ja Lakinsa. Sillä mitataan kaikki, myös uskottomien väärintekijöiden ja luopioiden saati sitten tahallisten pilkkaajien väittämät.

      Älkää olko ollenkaan niin varma, ettette joudu tekemään tiliä pilkastanne. Olen varma, että joudutte. Luoja myös tietää, oletteko tosissanne noissa pilkkaväitteissänne vai härnäättekö ainoastaan. Jos olitte, tulette vielä hermostumaan.

      Ja oletteko muuten varma, että yhteisönne ympärillänne sietää sitä, että joku pilkkaa tahallaan Kaikkivaltiasta Luojaa, mistä johtuen he saavat kaikki osakseen Hänen kiroustaan? Miksi he sietäisivät sitä teiltä? Miksi he eivät siivoa teitä pois pilaamasta heidän elämäänsä Jumalan kirouksilla?


      "Jumalaa älä herjaa, ja kansasi ruhtinasta älä kiroa." (2.Ms.22:28)

      Erään israelilaisen vaimon poika, jonka isä oli egyptiläinen mies, oli lähtenyt maasta israelilaisten mukana; ja tämän israelilaisen vaimon poika ja muuan israelilainen mies riitelivät keskenänsä leirissä.
      Ja israelilaisen vaimon poika pilkkasi JHVH:n nimeä ja kirosi sitä. Silloin he toivat hänet Mooseksen eteen. Ja hänen äitinsä nimi oli Selomit, Dibrin tytär, Daanin sukukunnasta.
      Ja he panivat hänet vankeuteen, kunnes heille ilmoitettaisiin JHVH:n vastaus.
      Ja JHVH puhui Moosekselle sanoen:
      "Vie kirooja leirin ulkopuolelle, ja kaikki, jotka kuulivat sen, laskekoot kätensä hänen päänsä päälle, ja koko kansa kivittäköön hänet.
      Ja puhu israelilaisille ja sano: Kuka ikinä Jumalaansa kiroaa, se joutuu syynalaiseksi.
      Ja joka JHVH:n nimeä pilkkaa, rangaistakoon kuolemalla; koko kansa kivittäköön hänet kuoliaaksi. Olipa se muukalainen tai maassa syntynyt, joka pilkkaa JHVH:n nimeä, hänet surmattakoon." (3.Ms.24:10-16)


      "Älkää luulko, että Minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en Minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään.
      Sillä totisesti Minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut.
      Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten kuningaskunnassa kutsuttaman, mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten kuningaskunnassa." (Matt.5:17-19)

      "Mutta ennemmin taivas ja maa katoavat, kuin yksikään lain piirto häviää." (Luuk.16:17)

      "Taivas ja maa katoavat, mutta Minun sanani eivät katoa." (Luuk.21:33)

      "Herrasi sanat ovat täydellisiä totuudessa ja oikeudessa; kukaan ei voi Hänen sanojaan muuttaa. Hän on kaikkikuuleva, kaikkitietävä." (Koraani 6:115)

      "Jumala on vahvistava totuuden sanainsa voimalla, vastoin syntisten tahtoakin. (Koraani 10:82)

      Ja sano vielä: »Totuus on tullut ja valhe on häipynyt. Totisesti, valhe on tuomittu katoamaan.» (Koraani 17:81)

      Sano: »Totuus on tullut Herraltanne; ken tahansa sitä haluaa uskoa, hän uskokoon, ja ken tahansa tahtoo epäillä, antakaa hänen epäillä. Totisesti, väärämielisiä varten Me olemme valmistanut tulen, joka aitauksena heidät ympäröi. Ja jos he rukoilevat apua, niin he avukseen saavat vettä, joka on kuin sulaa vaskea ja polttaa heidän kasvonsa. Kauhea on heidän juomansa ja surkea heidän leposijansa." (Koraani 18:29)

      "Ei, Me heitämme totuuden valhetta vastaan, niin että se musertaa sen pään, ja katso, se häviää! Mutta voi teitä valheittenne tähden!" (Koraani 21:18)

      • Pyhä Järjestys

        (jatkoa edelliseen)

        Kun pappi on toimittanut hänelle sovituksen siitä erehdyksestä, jonka hän on tietämättään tehnyt, annetaan hänelle anteeksi. (3.Ms.5:18)

        Kun pappi on toimittanut sovituksen sille, joka on erehdyksestä, tahtomattaan, rikkonut JHVH:a vastaan, kun hän on toimittanut hänelle sovituksen, niin hänelle annetaan anteeksi.
        Sama laki onkoon sekä maassa syntyneillä israelilaisilla että vieraalla (muukalaisella), joka asuu heidän keskellänsä, kun joku rikkoo erehdyksestä.
        Mutta se, joka tahallisesti tekee syntiä, olipa hän maassa syntynyt tai vieras (muukalainen), pilkkaa JHVH:a, ja hänet hävitettäköön kansastansa. Sillä hän on pitänyt halpana JHVH:n Sanan ja rikkonut Hänen käskynsä; hänet tuhottakoon, syntivelka painaa häntä. (4.Ms.15:28-30)

        Sillä jos me tahallamme teemme syntiä, päästyämme totuuden tuntoon, niin ei ole enää uhria meidän syntiemme edestä, vaan hirmuinen tuomion odotus ja tulen kiivaus, joka on kuluttava vastustajat.
        Joka hylkää Mooseksen lain, sen pitää armotta kahden tai kolmen todistajan todistuksen nojalla kuoleman; kuinka paljon ankaramman rangaistuksen luulettekaan sen ansaitsevan, joka tallaa jalkoihinsa Jumalan Pojan ja pitää epäpyhänä liiton veren, jossa hänet on pyhitetty ja pilkkaa armon henkeä.
        Sillä me tunnemme Hänet, joka on sanonut: "Minun on kosto, minä olen maksava" ja vielä "JHVH on tuomitseva kansansa". Hirmuista on langeta elävän Jumalan käsiin. (Hebr.10:26-31)


        "Ainoa palkka niille, jotka sotivat Jumalaa ja Hänen lähettilästään vastaan sekä levittävät turmiota maassa, on että heidät tapetaan tai ristiinnaulitaan, tai heidän kätensä ja jalkansa hakataan poikki eri puolilta, ristiin, tai heidät karkoitetaan maasta. Sellainen on heidän häväistyksensä tässä elämässä, ja tulevassa heille on kauhea kuritus, lukuunottamatta niitä, jotka katuvat, ennenkuin te saatte heidät valtaansa. Sillä tietäkää, että Jumala on pitkämielinen, laupias."
        (Koraani 5:33-34)

        "Jos teeskentelijät, sydämessään vilpilliset ja kaupungin yllyttäjät eivät lakkaa pahuutta levittämästä, Me totisesti annamme sinulle vallan heidän suhteensa, niin etteivät he kauankaan saa olla naapureinasi kaupungissa;
        sellaiset joutuvat maanpakoon, ja missä ikinä heidät tavataan, heidät pidätetään ja armotta tapetaan.
        Näin on Jumala menetellyt ennen muinoin, etkä tule havaitsemaan Hänen tapojensa muuttuneen." (Koraani 33:60-62)

        "Hän varjelee hurskastensa jalat, mutta jumalattomat hukkuvat pimeyteen; sillä mies ei omalla voimallaan mitään voi.
        Jotka taistelevat JHVH:a vastaan, ne joutuvat kauhun valtaan; hän jylisee taivaasta heidän ylitsensä. JHVH tuomitsee maan ääret; hän antaa vallan kuninkaallensa ja korottaa korkealle voideltunsa sarven." (1.Sam.2:9-10)


      • Sinun kaikkivaltiaasi ei määrittele totuutta. Se mikä on totta, on totta riippumatta siitä mitä jokin hypoteettinen entiteetti sanoo. Problemaattisesti tässä kontekstissa totuuden tekee se, että kaikkivaltiaastasi ei ole ensimmäistäkään havaintoa.

        ”Älkää olko ollenkaan niin varma, ettette joudu tekemään tiliä pilkastanne. Olen varma, että joudutte. Luoja myös tietää, oletteko tosissanne noissa pilkkaväitteissänne vai härnäättekö ainoastaan. Jos olitte, tulette vielä hermostumaan.”
        Löysää suunsoittoa sinulta. Uskonvarmuutesi on horjuvalla pohjalla, koska joudut vakuuttelemaan lukijoitasi uhkalla, jota ei ole edes olemassa. Projisoit omat pelkosi johonkin yliluonnolliseen. Voin lohduttaa sinua: mörköjä ja jumalia ei ole olemassa.

        ”Ja oletteko muuten varma, että yhteisönne ympärillänne sietää sitä, että joku pilkkaa tahallaan Kaikkivaltiasta Luojaa, mistä johtuen he saavat kaikki osakseen Hänen kiroustaan? Miksi he sietäisivät sitä teiltä? Miksi he eivät siivoa teitä pois pilaamasta heidän elämäänsä Jumalan kirouksilla?”
        Kollektiivinen syyllisyys tuntuu olevan sinulle kynnyskysymys. Henkilökohtaista vastuuta tuskin tunnet.
        Tämä sinun jumalasi on kovin pikkumainen ja sentimentaalinen (=munaton ruikuttaja), jos tyyppi syyllistää esimerkiksi sinut siitä, että minä oikein mielelläni pilkkaan tätä sinun jumalaasi.
        Kaikki nämä ihmisten keksimät jumalat ovat kovin tunteellisia ja se ei ole kaikkivaltiaaksi väitetylle oliolle mikään meriitti.

        Viittaat muutamaan 2. Mooseksen kirjan kohtaan. Argumenttisi on helppo ampua alas. Nuo väkivaltaiset rangaistukset ovat aavikkobarbaarien heimojumalan höpinöitä. Sinulla ei ilmeisesti ole tietoja vanhan testamentin kirjojen syntyhistoriasta; aika harvalla fundiksella on. Sillä naapuriheimolla oli taas ihan omat heimojumalansa. Mikään näistä barbaarien jumalista ei ollut sen todellisempi kuin mikään muukaan.
        Nuokin Mooseksen kirjoina tunnetut tarinat ovat leiritulilla kerrottuja mystifioituja tarinoita heimon vaiheista.

        Viittaamaasi Matteuksen evankeliumiin pätee sama kuin edellä. Edes evankeliumin kirjoittajan henkilöllisyyttä ei tunneta.
        Koko evankeliumi on dramatisoitu fiktio kiertelevän pummin jeesuksen oletetuista vaiheista. Vahvistettua tietoa jeesuksesta ei ole olemassa.

        "Herrasi sanat ovat täydellisiä totuudessa ja oikeudessa; kukaan ei voi Hänen sanojaan muuttaa. Hän on kaikkikuuleva, kaikkitietävä." (Koraani 6:115)
        Eilen sinulle osoitettiin, että tämä herrasi ei voi olla kaikkivoipa. Herrasi ei voi olla kaikkitietävä, jos hän ei voi olla tietämättä mitään. Herrasi on siis tunnustettava, että hän ei tiedä mitään ollakseen kaikkitietävä.
        Sinulle on osoitettu, että herrasi ei voi olla kaikkivoipa ja kaikkitietävä, joten johtopäätös on, että hän ei voi olla myöskään kaikkikuuleva.

        "Jumala on vahvistava totuuden sanainsa voimalla, vastoin syntisten tahtoakin. (Koraani 10:82)
        Niinhän sinä haluat uskoa, mutta näyttöä puuttuu. Totuuden kriteereistä puhuimme jo eilen. Uskonnolliset väitelauseet eivät täytä alkeellisiakaan totuuden kriteereitä.
        Synnistäkin puhuimme jo eilen. Synti on jo käsitteenä ihmisten kontrolloimiseen ja manipuloimiseen käytetty väline, eikä sillä ole reaalimaailman vastinetta.

        ”Ja sano vielä: »Totuus on tullut ja valhe on häipynyt. Totisesti, valhe on tuomittu katoamaan.» (Koraani 17:81)”
        Jos tämä pitää paikkansa, niin koraani jokainen lause kumoutuu. Kyseissä opuksessa ei ole totuuden häivääkään.

        Sano: »Totuus on tullut Herraltanne; ken tahansa sitä haluaa uskoa, hän uskokoon, ja ken tahansa tahtoo epäillä, antakaa hänen epäillä. Totisesti, väärämielisiä varten Me olemme valmistanut tulen, joka aitauksena heidät ympäröi. Ja jos he rukoilevat apua, niin he avukseen saavat vettä, joka on kuin sulaa vaskea ja polttaa heidän kasvonsa. Kauhea on heidän juomansa ja surkea heidän leposijansa." (Koraani 18:29)
        Kovin on antroposentrinen käsitys jumalasta. Aika turhamainen kaveri muutenkin. Turhamainen heppu ei ansaitse jumalan titteliä.
        No eipä ole ainuttakaan perustetta pitää tätä heppua millään tavalla vaikutusvaltaisena.

        Ei, Me heitämme totuuden valhetta vastaan, niin että se musertaa sen pään, ja katso, se häviää! Mutta voi teitä valheittenne tähden!" (Koraani 21:18)
        Kun sinullekin paljastuu koraanin epätotuus ja valheellisuus niin koraanikin on vain se mitä se on – pelkkä kirja, johon ei liity mitään yliluonnollista.


      • netpunk
        netpunk kirjoitti:

        Sinun kaikkivaltiaasi ei määrittele totuutta. Se mikä on totta, on totta riippumatta siitä mitä jokin hypoteettinen entiteetti sanoo. Problemaattisesti tässä kontekstissa totuuden tekee se, että kaikkivaltiaastasi ei ole ensimmäistäkään havaintoa.

        ”Älkää olko ollenkaan niin varma, ettette joudu tekemään tiliä pilkastanne. Olen varma, että joudutte. Luoja myös tietää, oletteko tosissanne noissa pilkkaväitteissänne vai härnäättekö ainoastaan. Jos olitte, tulette vielä hermostumaan.”
        Löysää suunsoittoa sinulta. Uskonvarmuutesi on horjuvalla pohjalla, koska joudut vakuuttelemaan lukijoitasi uhkalla, jota ei ole edes olemassa. Projisoit omat pelkosi johonkin yliluonnolliseen. Voin lohduttaa sinua: mörköjä ja jumalia ei ole olemassa.

        ”Ja oletteko muuten varma, että yhteisönne ympärillänne sietää sitä, että joku pilkkaa tahallaan Kaikkivaltiasta Luojaa, mistä johtuen he saavat kaikki osakseen Hänen kiroustaan? Miksi he sietäisivät sitä teiltä? Miksi he eivät siivoa teitä pois pilaamasta heidän elämäänsä Jumalan kirouksilla?”
        Kollektiivinen syyllisyys tuntuu olevan sinulle kynnyskysymys. Henkilökohtaista vastuuta tuskin tunnet.
        Tämä sinun jumalasi on kovin pikkumainen ja sentimentaalinen (=munaton ruikuttaja), jos tyyppi syyllistää esimerkiksi sinut siitä, että minä oikein mielelläni pilkkaan tätä sinun jumalaasi.
        Kaikki nämä ihmisten keksimät jumalat ovat kovin tunteellisia ja se ei ole kaikkivaltiaaksi väitetylle oliolle mikään meriitti.

        Viittaat muutamaan 2. Mooseksen kirjan kohtaan. Argumenttisi on helppo ampua alas. Nuo väkivaltaiset rangaistukset ovat aavikkobarbaarien heimojumalan höpinöitä. Sinulla ei ilmeisesti ole tietoja vanhan testamentin kirjojen syntyhistoriasta; aika harvalla fundiksella on. Sillä naapuriheimolla oli taas ihan omat heimojumalansa. Mikään näistä barbaarien jumalista ei ollut sen todellisempi kuin mikään muukaan.
        Nuokin Mooseksen kirjoina tunnetut tarinat ovat leiritulilla kerrottuja mystifioituja tarinoita heimon vaiheista.

        Viittaamaasi Matteuksen evankeliumiin pätee sama kuin edellä. Edes evankeliumin kirjoittajan henkilöllisyyttä ei tunneta.
        Koko evankeliumi on dramatisoitu fiktio kiertelevän pummin jeesuksen oletetuista vaiheista. Vahvistettua tietoa jeesuksesta ei ole olemassa.

        "Herrasi sanat ovat täydellisiä totuudessa ja oikeudessa; kukaan ei voi Hänen sanojaan muuttaa. Hän on kaikkikuuleva, kaikkitietävä." (Koraani 6:115)
        Eilen sinulle osoitettiin, että tämä herrasi ei voi olla kaikkivoipa. Herrasi ei voi olla kaikkitietävä, jos hän ei voi olla tietämättä mitään. Herrasi on siis tunnustettava, että hän ei tiedä mitään ollakseen kaikkitietävä.
        Sinulle on osoitettu, että herrasi ei voi olla kaikkivoipa ja kaikkitietävä, joten johtopäätös on, että hän ei voi olla myöskään kaikkikuuleva.

        "Jumala on vahvistava totuuden sanainsa voimalla, vastoin syntisten tahtoakin. (Koraani 10:82)
        Niinhän sinä haluat uskoa, mutta näyttöä puuttuu. Totuuden kriteereistä puhuimme jo eilen. Uskonnolliset väitelauseet eivät täytä alkeellisiakaan totuuden kriteereitä.
        Synnistäkin puhuimme jo eilen. Synti on jo käsitteenä ihmisten kontrolloimiseen ja manipuloimiseen käytetty väline, eikä sillä ole reaalimaailman vastinetta.

        ”Ja sano vielä: »Totuus on tullut ja valhe on häipynyt. Totisesti, valhe on tuomittu katoamaan.» (Koraani 17:81)”
        Jos tämä pitää paikkansa, niin koraani jokainen lause kumoutuu. Kyseissä opuksessa ei ole totuuden häivääkään.

        Sano: »Totuus on tullut Herraltanne; ken tahansa sitä haluaa uskoa, hän uskokoon, ja ken tahansa tahtoo epäillä, antakaa hänen epäillä. Totisesti, väärämielisiä varten Me olemme valmistanut tulen, joka aitauksena heidät ympäröi. Ja jos he rukoilevat apua, niin he avukseen saavat vettä, joka on kuin sulaa vaskea ja polttaa heidän kasvonsa. Kauhea on heidän juomansa ja surkea heidän leposijansa." (Koraani 18:29)
        Kovin on antroposentrinen käsitys jumalasta. Aika turhamainen kaveri muutenkin. Turhamainen heppu ei ansaitse jumalan titteliä.
        No eipä ole ainuttakaan perustetta pitää tätä heppua millään tavalla vaikutusvaltaisena.

        Ei, Me heitämme totuuden valhetta vastaan, niin että se musertaa sen pään, ja katso, se häviää! Mutta voi teitä valheittenne tähden!" (Koraani 21:18)
        Kun sinullekin paljastuu koraanin epätotuus ja valheellisuus niin koraanikin on vain se mitä se on – pelkkä kirja, johon ei liity mitään yliluonnollista.

        jatkoa...
        Sitten jatkat raamatun syntikäsityksillä. Ne on jo tässäkin ketjussa osoitettu perin naurettaviksi ja paikkansapitämättömiksi.

        "Ainoa palkka niille, jotka sotivat Jumalaa ja Hänen lähettilästään vastaan sekä levittävät turmiota maassa, on että heidät tapetaan tai ristiinnaulitaan, tai heidän kätensä ja jalkansa hakataan poikki eri puolilta, ristiin, tai heidät karkoitetaan maasta. Sellainen on heidän häväistyksensä tässä elämässä, ja tulevassa heille on kauhea kuritus, lukuunottamatta niitä, jotka katuvat, ennenkuin te saatte heidät valtaansa. Sillä tietäkää, että Jumala on pitkämielinen, laupias."
        (Koraani 5:33-34)
        Hah…hahha…haaa…hahha…hahhaaaa…
        Hiemanko on pähkähullu sadisti tämä sinun jumalasi. Tuollainen uhkailu saattoi upota aavikkobarbaareihin ja juuri sinun kaltaisiin pelokkaisiin nyhveröihin.
        Nämä alkeelliset väkivaltafantasiat sopivat oikein hyvin munattomien miesten maailmankuvaan. Kun muuhun ei pystytä, niin on turvauduttava väkivaltaan. Ei kovinkaan mairittelevaa kuvaa anna sinusta ja mielikuvitusystävästäsi.

        "Jos teeskentelijät, sydämessään vilpilliset ja kaupungin yllyttäjät eivät lakkaa pahuutta levittämästä, Me totisesti annamme sinulle vallan heidän suhteensa, niin etteivät he kauankaan saa olla naapureinasi kaupungissa;
        sellaiset joutuvat maanpakoon, ja missä ikinä heidät tavataan, heidät pidätetään ja armotta tapetaan.
        Näin on Jumala menetellyt ennen muinoin, etkä tule havaitsemaan Hänen tapojensa muuttuneen." (Koraani 33:60-62)
        Tähän pätee sama kuin edelliseen. Lopulta tämä pahuuden hävittäminen merkitsisi sitä, että jokainen uskova (uskonsuuntauksesta) riippumatta tapetaan; koskee myös nimimerkki Pyhää järjestystä.
        Maailmaan jäisi vain me ateistit, koska emme ole ”sydämeltämme vilpillisiä” kuten uskovat vaan avoimia skeptikoita, jotka vaativat pitäviä perusteluja uskovien jumalasta esittämille väitelauseille.

        "Hän varjelee hurskastensa jalat, mutta jumalattomat hukkuvat pimeyteen; sillä mies ei omalla voimallaan mitään voi.
        Jotka taistelevat JHVH:a vastaan, ne joutuvat kauhun valtaan; hän jylisee taivaasta heidän ylitsensä. JHVH tuomitsee maan ääret; hän antaa vallan kuninkaallensa ja korottaa korkealle voideltunsa sarven." (1.Sam.2:9-10)
        HEE-HAW!!!
        Sentimentaalinen hörhö nimeltä jahve yrittää pullistella, mutta on tuonkin sitaatin perusteella aivan yhtä voimaton kuin allah, brahma, zeus ja ne kaikki muut jumalat.
        Paljon melua tyhjästä sopii nimimerkki Pyhään järjestykseen.


    • Pyrin yksinkertaisuuteen. Ihmiset evankelioivat ja Jeesus pelastaa. Ohje on helppo.

      Matt. 24:14
      Ja tämä valtakunnan evankeliumi pitää saarnattaman kaikessa maailmassa, todistukseksi kaikille kansoille; ja sitten tulee loppu.

      • Mitään tolkkua

        Haista jo paska.


      • Mitään tolkkua kirjoitti:

        Haista jo paska.

        Tolkku. Langennut maailma tarvii kutsun.

        - Pelastavan uskon lahja on armosta annettu ja suurin kaikista armolahjoista. Kukaan ei voi puristaa itsestään pelastavaa uskoa. Ei vaikka tutkisi Raamattua ja muita uskosta kertovia kirjoja 40 vuotta ja kuuntelisi 1000 saarnaa. Isä kutsuu syntisiä eri tavoin kääntymään Jeesusta kohti. Kukaan ei omasta voimastaan ja järjestään käänny kohti Jeesusta. Raamattu sanoo, että Herra kutsuu ihmisiä 2 ja jopa 3 kertaa Job 33:28. hän pelasti minun sieluni joutumasta hautaan, ja minun henkeni saa iloiten katsella valkeutta'. 29. Katso, kaiken tämän tekee Jumala kahdesti ja kolmastikin ihmiselle.
        http://www.andreas.fi/uskoonTulo.htm

        Universumin Ylläpitäjä toimii suvereenisti.

        2Moos. 33:19
        Hän vastasi: "Minä annan kaiken ihanuuteni käydä sinun ohitsesi ja huudan nimen 'Herra' sinun edessäsi. Ja minä olen armollinen, kenelle olen armollinen, armahdan, ketä armahdan."
        http://www.koivuniemi.com/raamattu?tila=pikahaku&hakuehto=aivoituksensa&kirjat=kr

        Jumala omistaa kaiken. Hän operoi kaikkea uskomattomalla tarkkuudella (kts. 9:30-10:40).
        http://www.youtube.com/watch?v=1zz8_MxcnzY&feature=youtu.be&t=9m30s
        http://www.youtube.com/watch?v=1zz8_MxcnzY&feature=youtu.be&t=9m30s


      • Jyrkille
        yurki1000js kirjoitti:

        Tolkku. Langennut maailma tarvii kutsun.

        - Pelastavan uskon lahja on armosta annettu ja suurin kaikista armolahjoista. Kukaan ei voi puristaa itsestään pelastavaa uskoa. Ei vaikka tutkisi Raamattua ja muita uskosta kertovia kirjoja 40 vuotta ja kuuntelisi 1000 saarnaa. Isä kutsuu syntisiä eri tavoin kääntymään Jeesusta kohti. Kukaan ei omasta voimastaan ja järjestään käänny kohti Jeesusta. Raamattu sanoo, että Herra kutsuu ihmisiä 2 ja jopa 3 kertaa Job 33:28. hän pelasti minun sieluni joutumasta hautaan, ja minun henkeni saa iloiten katsella valkeutta'. 29. Katso, kaiken tämän tekee Jumala kahdesti ja kolmastikin ihmiselle.
        http://www.andreas.fi/uskoonTulo.htm

        Universumin Ylläpitäjä toimii suvereenisti.

        2Moos. 33:19
        Hän vastasi: "Minä annan kaiken ihanuuteni käydä sinun ohitsesi ja huudan nimen 'Herra' sinun edessäsi. Ja minä olen armollinen, kenelle olen armollinen, armahdan, ketä armahdan."
        http://www.koivuniemi.com/raamattu?tila=pikahaku&hakuehto=aivoituksensa&kirjat=kr

        Jumala omistaa kaiken. Hän operoi kaikkea uskomattomalla tarkkuudella (kts. 9:30-10:40).
        http://www.youtube.com/watch?v=1zz8_MxcnzY&feature=youtu.be&t=9m30s
        http://www.youtube.com/watch?v=1zz8_MxcnzY&feature=youtu.be&t=9m30s

        Tervetuloa Listamedian sivuille!

        Listamedia on vuonna 2014 perustettu vapaa ja muista mediataloista riippumaton media. Yhteydenotot osoitteeseen:

        [email protected]

        Tykkää meistä facebookissa! Paina linkkiä: Listamedia

        Listamedia- t-paidat: Listamedian paitakauppa





        To get full english site click here: In english













        TUOREIMMAT UUTISET:

        11.11.2014 Kimi Räikkönen on 35 vuotta! Katso jäisen jäämiehen jäisimmät hetket!

        11.11.2014 Hyvää marraskuutata!

        9.11.2014 Listamedia sai kuunnella yksinoikeudella tunnetun räppärin uusimman singlen!

        9.11.2014 Uuuh! Nyt on kuumaa! Tennistähdet Caroline Wozniacki ja Serena Williams julkistivat kuumat bikiniselfiet!

        9.11.2014 Yhden singleen ihme Dittan kuuma sinkku on kerännyt suosiota youtubessa- kuuntele kuuma sinkku "sopimus loppuu tänään" yksinoikeudella Listamediassa!

        7.11.2014 Listamedia avasi uuden paitakaupan!

        7.11.2014 Näin ebola selätetään! Katso video!

        7.11.2014 Illuminati saatu jo melkein kiinni! Katso ketkä ovat sen kätyreitä!

        4.11.2014 Kun Listamedia tapasi hiihtolegendat Kuha Väkevän ja Larri Seiväsniemen, selvisi jotain erikoista

        31.10.2014 Irakin ja Syyrian lasten koulutustaso noussut! Tässä syy!

        31.10.2014 Juutalaiset vetivät lähettiläänsä pois!

        31.10.2014 Nainen erehtyi numerosta! Todella hauskaa!

        31.10.2014 Heikki Hurstin toimipisteeseen iskettiin!

        31.10.2014 USKOMATONTA! Apple johtaja olikin homo!

        31.10.2014 TÄHÄN ON TULTU! Suomen televisiossa nähtiin transvestiitti!

        28.10.2014 Nainen oli ratissa- tässä seuraukset

        20.10.2014 Naispareille on tulossa oikeus vahvistaa vanhemmuus puolisolle syntyvään lapseen ilman adoptiota

        20.10.2014 Turussa Pitkämäellä kaupalla 800 gramman massiivinen heitto vaa-assa- katso kuvat

        16.10.2014 Näin Listamedian päätoimittaja palaa "minulla on suunnitelmia tulevaisuudesta"- katso kuuma video

        16.10.2014 Demi Lovato meni naimisiin viisivuotiaan kanssa!

        15.10.2014 Standard & Poor's luokittelee suomen isänmaallisen tasavallan AA -maaksi

        13.10.2014 Uuden alkoholilain vaikutukset huolestuttavat valistunutta Kansaa

        11.10.2014 Listamedia teki taas tinkimätöntä laatu-työtä; muut mediatalot laahasivat perässä

        9.10.2014 Tappara-Ässät on käynnissä, miten käy?

        9.10.2014 Fazer vetää markkinoilta Lakritsirae- suklaan; seassa voi olla muovia!

        5.10.2014 Jules Bianchi joutui sairaalaan- katso kooste lähiaikojen F1-kauhukolareista

        4.10.2014 Listamedia arvostelee: Kuopion Hesburger

        1.10.2014 Makenzie Schultz antoi tarjoilijalle sata euroa tippiä

        30.9.2014 Upseerikoulu kannattaa!

        28.9.2014 Martti Kallion uusi sinkku "Elukat"- yksinoikeudella Listamediassa!

        28.9.2014 Häkkinen 46 vuotta-muistatko nämä klassiset Häkähetket?

        27.9.2014 Miljoonien eurojen lasku! Suomen-juutalaisista tuli kallis ongelma Suomen isänmaalliselle valtiolle!

        26.9.2014 Kim Jong-Un kadonnut?

        24.9.2014 Ulkomaalainen naisartisti coveroi Cheekkiä! Katso video!

        24.9.2014 Sanni Grahn-Laasonen valittiin ympäristöministeriksi!

        23.9.2014 Listamedian johtava analyytikko analysoi Hesburger-kohun

        23.9.2014 Lumisade yllätti autoilijat-Katso kooste entisistä lumisateista ja lukijoiden kommentit

        21.9.2014 Onko tässä uusi kielinainen? Tällä videolla on jo 61200 katselukertaa kahdessa päivässä!

        20.9.2014 Onko tässä suomen erikoisin parkkipaikka?

        20.9.2014 Räikkösen auto hajosi Singaporen yössä- Hamilton paalulle

        19.9.2014 Söpöysvaroitus! Turkiton täydellinen koirarotu.

        19.9.2014 Enni Eurab julkaisi uuden sinkun!

        17.9.2014 Listamedia arvostelee; Loadout- peli

        17.9.2014 Listamedian uusi tarkka sääpalvelu aukesi!

        15.9.2014 Listamedia kysyy yleisön suosikki Markoboy87:ltä "mitä mieltä olet tubeconista noin niin kuin yleensä?"

        15.9.2014 Listamedian toimittaja "Anneli Auer on syytön"- katso kiistämätön todiste!


      • vastuuvapaus

        Aakkostot

        [1]selvennä,selvennä

        Kyrillistä kirjaimistoa käyttävien kielten aakkostot poikkeavat toisistaan hiukan.

        Kyrillisten aakkosten ominaisuus on, että kursiivi eroaa joidenkin kirjainten kohdalla normaalista kirjainlajista. Tämä voi olla hankalaa lukijalle, joka on oppinut vain pystyt aakkoset:lähde?

        Käsin kirjoitettu teksti muistuttaa kursiivia: Käsin kirjoitetut kirjaimet G, D, I, lyhyt-I, M, T ja ts
        Venäläinen aakkosto

        Venäjän kirjoitukseen käytetään nykyään seuraavia kirjaimia:

        Oikeinkirjoitus uudistettiin 1918. Painomerkit, joita käytetään muun muassa oppikirjoissa, eivät sisälly Unicodeen. Wikipediassa on käytetty joissakin nimissä Unicoden erillistä aksenttimerkkiä. Unicodesta puuttuu lisäksi muun muassa nykyaikaisessa kirkkoslaavissa käytettyjä merkkejä.
        Ukrainalainen aakkosto

        І Ї Й К Л М Н О П Р C
        T У Ф Х Ц Ч Ш Щ Ю Я Ь

        Lisäksi Ґ, ґ (1991 uudistuksen jälkeen) Г:n ja Д:n välissä, joka lausutaan kuten venäjän Г. Kirjainta ei käytetty Neuvosto-Ukrainassa vuoden 1933 jälkeen ja se puuttuu useista kirjaimistoista ja tietokoneista.
        Е:n nimi on "E", Ё:ta ei ole. Lisäksi Є, є Е:n ja Ж:n välissä.
        Kirjainta Э, э ei käytetä
        И lausutaan eri tavoin ja sen nimi on "Y", samoin Й on "Lyhyt-Y". Niiden välissä ovat kirjaimet І, і ja Ї, ї, jotka näyttävät latinalaiselta I:ltä.
        Ы:tä ei käytetä.
        Kovan merkin tilalla käytetään heittomerkkiä.
        VASTAA
        FacebookTwittershare emailshare url Ilmoita asiaton viesti
        Vastuuvapaus18.11.2014 16:580 SULJE
        Valkovenäläinen aakkosto

        I näyttää enemmän latinalaisten aakkosten I:ltä.
        Lisäksi lyhyt-U (Ў, ў)
        Щщ ei ole käytössä
        Kovan merkin tilalla heittomerkki.

        Bulgarialainen aakkosto

        Kovalla merkillä (Ъ, ъ) on äännearvo

        Serbialainen aakkosto

        Moderni serbia 1800-luvulta lähtien:

        Lyhyen I:n tilalla Ј, ј, joka lausutaan /j/.
        Kirjain Е lausutaan /ɛ/ ja sen nimi on "E".
        Ei kirjaimia Ё, Э, Й
        Д:n ja Е:n välissä kirjain Ђ, ђ
        И:n ja К:n välissä kirjain Љ, љ
        Н:n ja О:n välissä kirjain Њ, њ
        Т:n ja У:n välissä kirjain Ћ, ћ
        Ч:n ja Ш:n välissä kirjain Џ, џ
        Ш on viimeinen kirjain

        Makedonialainen aakkosto

        Kuten serbian aakkosto, mutta:

        Käyttää lisäkirjaimia Ѕѕ; Ѓѓ ja Ќќ.

        Lähteet

        Otavan suuri ensyklopedia

        Aiheesta muualla

        languageguide.org - Venäläisten aakkosten ääntäminen

        Katso myös

        Translitterointi
        Kirkkoslaavi
        Kyrillinen näppäimistö

        Luokka:

        Kyrilliset kirjaimet

        Navigointivalikko

        Luo tunnus
        Kirjaudu sisään

        Artikkeli
        Keskustelu

        Lue
        Muokkaa
        Muokkaa wikitekstiä

        Muut

        Etusivu
        Tietoja Wikipediasta
        Kaikki sivut
        Satunnainen artikkeli

        Osallistuminen

        Ohje
        Kahvihuone
        Ajankohtaista
        Tuoreet muutokset
        Lahjoitukset

        Työkalut

        Tänne viittaavat sivut
        Linkitettyjen sivujen muutokset
        Toimintosivut
        Ikilinkki
        Sivun tiedot
        Wikidata-kohde
        Viitetiedot

        Tulosta tai vie

        Luo kirja
        Lataa PDF-tiedostona
        Tulostettava versio

        Muilla kielillä

        Afrikaans
        Alemannisch

        Aragonés
        Asturianu
        Azərbaycanca
        Bahasa Banjar
        Bahasa Indonesia
        Bahasa Melayu
        Bân-lâm-gú
        Basa Jawa
        Basa Sunda

        Boarisch
        Bosanski
        Brezhoneg

        Català

        Čeština
        Cymraeg
        Dansk
        Deutsch
        Dolnoserbski
        Eesti

        English
        Español
        Esperanto
        Euskara

        Fiji Hindi
        Français
        Frysk
        Furlan
        Gaeilge
        Gaelg
        Gàidhlig
        Galego


    • Lightway

      Pitääkö teidän jatkuvasti siteerata Raamatun kirjoituksia, jotta voisitte todistaa että juuri teidän näkemyksenne asiassa kuin asiassa on se ainut oikea. Näkemyksiä asioista on niin paljon kuin on ihmisiäkin. On ajanhukkaa väitellä siitä kuka on missäkin asiassa oikeassa ja kuka taas väärässä. Laittakaa se iso egonne syrjään, antakaa ihmisten nähdä asiat omalla tavallaan. Onko niin vaikeaa ymmärtää että jokaisella meistä on niin erilaisia oppitunteja tämän elämänsä aikana, jokainen suhtautuu asioihin omalla persoonallisella tavallaan joka on juuri hänelle se oikea. Jumala ei tuomitse, Jumala ymmärtää ihmisen raadollisuuden. Ihmiset tuomitsevat. Ottakaa ihan rauhallisesti, ei ole mitään hätää.

      • Lightway. Ymmärrät väärin. Raamattu on tarkoitettu jokaiselle ihmiselle pelastukseksi. Siksi evankelioidaan. Siksi Raamattuja käännetään eri kielille.

        2Kor. 5:20
        Kristuksen puolesta me siis olemme lähettiläinä, ja Jumala kehoittaa meidän kauttamme. Me pyydämme Kristuksen puolesta: antakaa sovittaa itsenne Jumalan kanssa.

        Joh. 14:6
        Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani.

        Room. 10:17
        Usko tulee siis kuulemisesta, mutta kuuleminen Kristuksen sanan kautta.

        Hinta on maksettu. Viaton Karitsa uhrattiin viallisen maailman tähden.
        http://bibelfokus.se/fi/node/269

        Kuka Jeesus?
        - Vanhassa Testamentissa on noin 300 profetiaa tulevasta Messiaasta eli Jeesuksesta Kristuksesta, jotka ovat toteutuneet Uuden Testamentin puolella. Seuraavassa on mainittu osa näistä.
        http://www.nic.fi/~jlindell/messias.htm

        "Se on täytetty"
        http://www.youtube.com/watch?v=qYc4OKftMFU


      • King Herodes
        yurki1000js kirjoitti:

        Lightway. Ymmärrät väärin. Raamattu on tarkoitettu jokaiselle ihmiselle pelastukseksi. Siksi evankelioidaan. Siksi Raamattuja käännetään eri kielille.

        2Kor. 5:20
        Kristuksen puolesta me siis olemme lähettiläinä, ja Jumala kehoittaa meidän kauttamme. Me pyydämme Kristuksen puolesta: antakaa sovittaa itsenne Jumalan kanssa.

        Joh. 14:6
        Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani.

        Room. 10:17
        Usko tulee siis kuulemisesta, mutta kuuleminen Kristuksen sanan kautta.

        Hinta on maksettu. Viaton Karitsa uhrattiin viallisen maailman tähden.
        http://bibelfokus.se/fi/node/269

        Kuka Jeesus?
        - Vanhassa Testamentissa on noin 300 profetiaa tulevasta Messiaasta eli Jeesuksesta Kristuksesta, jotka ovat toteutuneet Uuden Testamentin puolella. Seuraavassa on mainittu osa näistä.
        http://www.nic.fi/~jlindell/messias.htm

        "Se on täytetty"
        http://www.youtube.com/watch?v=qYc4OKftMFU

        Oletko Jyrki koskaan ajatellut, että tuot evankeliumiasi esiin negatiivisella tavalla. Jopa ne, jotka ovat uskossa, saattavat ajatella Jumalasta negatiivisesti ihan sinun pakkoajatusten vuoksi. Joku, joka etsii elävää uskoa, menettää uskoon tulemisen mahdollisuuden etsiessään vastausta täältä. Lukee sinun salaliittoteoriasi ja tempaushössötykset.

        Sinä ennustit jo yli 10 vuotta sitten. että tempaus tulee parin vuoden sisään ja täällä me edelleen käkitään koko joukko. On sekin syntiä leikkiä Jumalaa ja määrätä päivämääriä tempaukselle..

        Kaikki eivät saa Jumalalta lähetyskutsua. Sinulla taitaa olla omaehtoinen lähetyskutsu suomi24-saitille.


      • King Herodes kirjoitti:

        Oletko Jyrki koskaan ajatellut, että tuot evankeliumiasi esiin negatiivisella tavalla. Jopa ne, jotka ovat uskossa, saattavat ajatella Jumalasta negatiivisesti ihan sinun pakkoajatusten vuoksi. Joku, joka etsii elävää uskoa, menettää uskoon tulemisen mahdollisuuden etsiessään vastausta täältä. Lukee sinun salaliittoteoriasi ja tempaushössötykset.

        Sinä ennustit jo yli 10 vuotta sitten. että tempaus tulee parin vuoden sisään ja täällä me edelleen käkitään koko joukko. On sekin syntiä leikkiä Jumalaa ja määrätä päivämääriä tempaukselle..

        Kaikki eivät saa Jumalalta lähetyskutsua. Sinulla taitaa olla omaehtoinen lähetyskutsu suomi24-saitille.

        Herodes. Kuka olet? Missä puhuin sinulle yli 10 vuotta sitten? Btw. Mitä enemmän Raamattua, sen parempi.

        5Moos. 8:3
        Hän nöyryytti sinua ja antoi sinun nähdä nälkää, ja hän antoi sinulle mannaa syödä, jota et ennen tuntenut ja jota eivät isäsikään tunteneet, opettaaksensa sinut ymmärtämään, että ihminen ei elä ainoastaan leivästä, vaan että hän elää jokaisesta sanasta, joka Herran suusta lähtee.

        Pelastus on juutalaista. Siunaatko Israelia? Rakastatko Luojasi ykköskansaa?

        Edomilaiset Herodekset edustavat käärmettä.

        > So much of what is taught as history today is either a selective gloss or an outright lie. Some examples of buried history expose the deadly nature of Cain in Esau/Edom, murdering Jacob/Israel for a birth-right that can never be his. Here is a thumbnail sketch of the trail of the Serpent through Esau/Edom to the self-styleonate in the natural and despise in the Spiritual lineage of Jesus Christ's true Church.

        Esau is Edom (Genesis 36:1). Edom is physical Serpent's seed. They are the Canaanites who established Carthage which when defeated in 146BC, made Rome unchallenged ruler of the Mediterranean. Calling themselves "Jews", many of these people migrated to Spain, France, Italy, Macedonia, the Balkans and Portugal where they are known as Sephardim

        John Hyrcanus of the Hasmonean family was the Jewish high priest, and although he refused the title of king, ruled Judah from 135-104BC. Recapturing much of the original territory of Judah, he conquered the Edomites (or Idumeans) whom he forcibly converted to Judaism. Thus by the time of Christ, most Judeans were Edomites. Judea was independent of Rome throughout John's reign.

        His grandson — John Hyrcanus II succeeded to the priesthood in 78BC, and to the throne of Judea in about 69BC but was dependent upon Rome. In 37BC Rome appointed the Edomite Herod, to be King of Judea, and John Hyrcanus II lost virtually all power. Finally he was taken prisoner, maimed and consequently disqualified for the priesthood, then carried off to Babylonia. When he returned to Jerusalem, he was charged with treason, and executed in 30BC. Thus the Maccabean leadership of Judah was replaced by the descendants of their traditional and historic enemy, Esau/Edom.

        Herod the Great built the Temple in Jerusalem with its outer court 35 acres in area. With the love of display typical of present-day Esau/Edom and their Hollywood "our crowd", Herod was not content with adorning his own kingdom, and enriched many foreign cities, no doubt at tax-payer expense, and was president of the Olympic games. Shortly before his death he ordered the massacre of infants in an effort to destroy the Semitic-Davidic Messiah (Matthew 2:16).

        On his death in 4BC, Herod the Great's kingdom was administered by three of his sons, one of whom, Herod Antipas, was "that old fox" who wanted to see Jesus' tricks (Luke 13:32; 23:7-12).

        Sennacherib had carried away ten tribes of the Northern Kingdom of Israel in 721BC. And in 587BC Nebuchadnezzar took Judah captive to serve Babylon seventy-years. There the Babylonish mystery religion was introduced, and Babylon, not Jerusalem, became the center of Jewish scholarship.

        The Babylonian Talmud and Kabbalah, (a source of Illuminism, esotericism and theosophy), with their nonexistence of evil and deification of man, were compiled in Babylon and put forth as the essential truth of which historic religions are but imperfect representations). They have superseded the Law and the prophets in Pharisaism, which is the pantheistic religion we know as Judaism. According to Luzatte: "The West received both the written and oral Law form Babylonia" (Hebraische Briefe, p. 863). <
        http://www.biblebelievers.org.au/bb981128.htm

        Matt:
        14:3 Sillä Herodes oli ottanut Johanneksen kiinni ja sitonut hänet ja pannut vankeuteen veljensä Filippuksen vaimon, Herodiaan, tähden.
        14:4 Sillä Johannes oli sanonut hänelle: "Sinun ei ole lupa pitää häntä."
        14:5 Ja Herodes olisi tahtonut tappaa Johanneksen, mutta pelkäsi kansaa, sillä he pitivät häntä profeettana.
        14:6 Mutta kun Herodeksen syntymäpäivä tuli, tanssi Herodiaan tytär heidän edessään, ja se miellytti Herodesta;
        14:7 sentähden hän valalla vannoen lupasi antaa hänelle, mitä ikinä hän anoisi.
        14:8 Niin hän äitinsä yllytyksestä sanoi: "Anna tuoda minulle tänne lautasella Johannes Kastajan pää."
        14:9 Silloin kuningas tuli murheelliseksi, mutta valansa ja pöytävierasten tähden hän käski antaa sen.
        14:10 Ja hän lähetti lyömään Johannekselta pään poikki vankilassa.
        14:11 Ja hänen päänsä tuotiin lautasella ja annettiin tytölle; ja tämä vei sen äidilleen.


      • yurki1000js kirjoitti:

        Herodes. Kuka olet? Missä puhuin sinulle yli 10 vuotta sitten? Btw. Mitä enemmän Raamattua, sen parempi.

        5Moos. 8:3
        Hän nöyryytti sinua ja antoi sinun nähdä nälkää, ja hän antoi sinulle mannaa syödä, jota et ennen tuntenut ja jota eivät isäsikään tunteneet, opettaaksensa sinut ymmärtämään, että ihminen ei elä ainoastaan leivästä, vaan että hän elää jokaisesta sanasta, joka Herran suusta lähtee.

        Pelastus on juutalaista. Siunaatko Israelia? Rakastatko Luojasi ykköskansaa?

        Edomilaiset Herodekset edustavat käärmettä.

        > So much of what is taught as history today is either a selective gloss or an outright lie. Some examples of buried history expose the deadly nature of Cain in Esau/Edom, murdering Jacob/Israel for a birth-right that can never be his. Here is a thumbnail sketch of the trail of the Serpent through Esau/Edom to the self-styleonate in the natural and despise in the Spiritual lineage of Jesus Christ's true Church.

        Esau is Edom (Genesis 36:1). Edom is physical Serpent's seed. They are the Canaanites who established Carthage which when defeated in 146BC, made Rome unchallenged ruler of the Mediterranean. Calling themselves "Jews", many of these people migrated to Spain, France, Italy, Macedonia, the Balkans and Portugal where they are known as Sephardim

        John Hyrcanus of the Hasmonean family was the Jewish high priest, and although he refused the title of king, ruled Judah from 135-104BC. Recapturing much of the original territory of Judah, he conquered the Edomites (or Idumeans) whom he forcibly converted to Judaism. Thus by the time of Christ, most Judeans were Edomites. Judea was independent of Rome throughout John's reign.

        His grandson — John Hyrcanus II succeeded to the priesthood in 78BC, and to the throne of Judea in about 69BC but was dependent upon Rome. In 37BC Rome appointed the Edomite Herod, to be King of Judea, and John Hyrcanus II lost virtually all power. Finally he was taken prisoner, maimed and consequently disqualified for the priesthood, then carried off to Babylonia. When he returned to Jerusalem, he was charged with treason, and executed in 30BC. Thus the Maccabean leadership of Judah was replaced by the descendants of their traditional and historic enemy, Esau/Edom.

        Herod the Great built the Temple in Jerusalem with its outer court 35 acres in area. With the love of display typical of present-day Esau/Edom and their Hollywood "our crowd", Herod was not content with adorning his own kingdom, and enriched many foreign cities, no doubt at tax-payer expense, and was president of the Olympic games. Shortly before his death he ordered the massacre of infants in an effort to destroy the Semitic-Davidic Messiah (Matthew 2:16).

        On his death in 4BC, Herod the Great's kingdom was administered by three of his sons, one of whom, Herod Antipas, was "that old fox" who wanted to see Jesus' tricks (Luke 13:32; 23:7-12).

        Sennacherib had carried away ten tribes of the Northern Kingdom of Israel in 721BC. And in 587BC Nebuchadnezzar took Judah captive to serve Babylon seventy-years. There the Babylonish mystery religion was introduced, and Babylon, not Jerusalem, became the center of Jewish scholarship.

        The Babylonian Talmud and Kabbalah, (a source of Illuminism, esotericism and theosophy), with their nonexistence of evil and deification of man, were compiled in Babylon and put forth as the essential truth of which historic religions are but imperfect representations). They have superseded the Law and the prophets in Pharisaism, which is the pantheistic religion we know as Judaism. According to Luzatte: "The West received both the written and oral Law form Babylonia" (Hebraische Briefe, p. 863). <
        http://www.biblebelievers.org.au/bb981128.htm

        Matt:
        14:3 Sillä Herodes oli ottanut Johanneksen kiinni ja sitonut hänet ja pannut vankeuteen veljensä Filippuksen vaimon, Herodiaan, tähden.
        14:4 Sillä Johannes oli sanonut hänelle: "Sinun ei ole lupa pitää häntä."
        14:5 Ja Herodes olisi tahtonut tappaa Johanneksen, mutta pelkäsi kansaa, sillä he pitivät häntä profeettana.
        14:6 Mutta kun Herodeksen syntymäpäivä tuli, tanssi Herodiaan tytär heidän edessään, ja se miellytti Herodesta;
        14:7 sentähden hän valalla vannoen lupasi antaa hänelle, mitä ikinä hän anoisi.
        14:8 Niin hän äitinsä yllytyksestä sanoi: "Anna tuoda minulle tänne lautasella Johannes Kastajan pää."
        14:9 Silloin kuningas tuli murheelliseksi, mutta valansa ja pöytävierasten tähden hän käski antaa sen.
        14:10 Ja hän lähetti lyömään Johannekselta pään poikki vankilassa.
        14:11 Ja hänen päänsä tuotiin lautasella ja annettiin tytölle; ja tämä vei sen äidilleen.

        VERO

        Radio Dei: "Kaikki puut polveutuvat 10 kantapuusta." Voimme olettaa Eedenissä olleen 10 puuta tai puulajia. Yksi kymmenestä puusta tai puulajista oli pyhitetty Jumalalle. Herääkö ajatuksia?

        > Verokysymys oli epäonnistuneista ratkaisuyrityksistä huolimatta edelleen tulenarka aihe juutalaisyhteiskunnassa.

        Fariseukset ja Herodeksen kannattajat käyttivät hyväksi aiheen tulenarkuutta ja tulivat Jeesuksen luo esittämään hänelle kysymyksen, jolla he muka koettelivat Jeesuksen pätevyyttä rabbina. Rabbit opettivat oikeudellisista-, moraalisista- ja kirjoituksen tulkintaan liittyvistä aiheista. Näin ollen heidän oletettiin pystyvän vastaamaan oppilaiden ja myös vastustajiensa kysymyksiin. Kysyjien todellinen tarkoitus oli saada Jeesus vastaamaan poliittisesti epäkorrektisti, jotta he voisivat nostaa häntä vastaan syytteen.

        Kysymys veroista kuuluukin pidempään kokonaisuuteen, johon on koottu Jeesuksen vastauksia hänelle esitettyihin kysymyksiin (Mark. 12:13-37). Verokysymyksen kaltaiset kysymykset kuuluivat periaatteessa normaaliin käytäntöön koetella rabbin kelvollisuus, jotta vastausten perusteella kuulijat saattoivat päättää kannattivatko he rabbia vai eivät. Markuksen evankeliumissa koetuksen ensimmäinen kysymys kuului: "Onko oikein maksaa keisarille veroa vai ei? Tuleeko meidän maksaa vai ei?"

        Kuten edellä todettiin kysyjien joukossa oli puoluetaustaltaan sekä fariseuksia että Herodeksen kannattajia, jotka edustivat verokysymyksessä vastakkaisia ääripäitä. Normaalisti ryhmittymät eivät juuri esiintyneet yhdessä, mutta Jeesus oli kummankin puolueen yhteinen vihollinen, joten nyt he olivat liittoutuneet häntä vastaan. Herodeksen kannattajat kannattivat tietty Herodeksen kuninkuutta ja täten epäsuorasti hyväksyivät Rooman miehitysvallan hallinnon. Fariseukset olivat taas nationalisteja (kansallisaatteen äärikannattajia), joskaan he eivät tehneet aseellista vastarintaa, kuten kielletty puolue selootit tekivät.

        Kolikon kuvaa ja tekstiä käyttäen Jeesus vastasi kysyjälle: "Antakaa keisarille mikä keisarille kuuluu ja Jumalalle mikä Jumalalle kuuluu." Toisin sanoen Jeesus osoitti juuri tämän veronkantoon käytetyn rahan kuuluvan keisarille, joka oli juutalaisten maallinen hallitsija. Samalla hänen vastauksensa toinen kärki osui kolikon kääntöpuolen kaiverrukseen protestoiden keisarin anastaneen Jumalalta sen osan, mikä hänelle maailmankaikkeuden ainoana Jumalana kuuluisi. Keisarille tuli maksaa se, mitä hänelle kuului, mutta myös keisarin kuuluisi antaa Herralle sen, mitä hänelle kuuluu.

        Kolikossa oli keisari Tiberiuksen rintakuva ja kaiverrus "Tiberius Caesar Augustus, jumalallisen Augustuksen poika." Ehkäpä Jeesus viittaa sanoillaan johonkin sellaiseen, mikä kuului yksinomaan Jumalalle, mutta minkä Tiberius oli yrittänyt omia itselleen. Mikähän se jokin sellainen asia olisi? Siis jotain sellaista, mikä kuuluu yksin Jumalalle, ja mitä ihmisen velvollisuus on hänelle antaa.

        Uskon, että Jeesus tarkoitti ihmisen velvollisuudella Jumalaa kohtaan kunniaa ja ylistystä Jumalalle. Sillä kenelle muulle voisi kuulua kunnia ja ylistys ellei Jumalalle? Keisari Tiberius oli itse asettunut Jumalan paikalle vaatimaan kunniaa ja ylistystä itselleen. Hän vaati keisarinpalvontakultilla itselleen jotain sellaista, mikä ei hänelle kuulunut. Jokaisen ihmisen velvollisuus onkin antaa kunnia ja ylistys elämästään Jumalalle. Jos hän ei niin tee, jää kaksinkertaisesta velvollisuudesta toinen puoli täyttämättä.

        Herralle kuuluu kaikki ylistys ja kunnia. Hänelle kuuluu varamme ja omaisuuteemme, kykymme ja aikamme. Samoin hänelle kuuluu paikka sydämessämme ja syvin kiintymyksemme. Jeesukselle kuuluu ylistys: "Antakaa Herralle kunnia, te jumalolennot, tunnustakaa Herran kunnia ja voima! Tunnustakaa hänen nimensä kunnia! Kumartukaa hänen pyhän kirkkautensa eteen!" (Ps. 29:1-2).

        En tarkoita ylistyksellä muotojumalista käsien nostamista tai hymnimusiikkia, vaan koko elämän omistamista Herralle sen jokaisena päivänä: "Kun nyt kerran olette siirtyneet kuolemasta elämään, antakaa itsenne Jumalalle ja ruumiinne jäsenet hänelle vanhurskauden aseiksi!" (Room. 6:13b).

        Tämä on ihmisen velvollisuus Luojaa kohtaan: antaa hänelle kunnia ja ylistys koko elämällään. Eli Herra haluaa ensisijaisesti meidät - sydämemme ja syvimmän kiintymyksemme. Tämä on luonnollista jo ihmisen itsensä tähden, koska hänet on alun perin luotu Jumalan yhteyteen.

        Herra ei tahdo väkinäisiä suorituksia tai maksuja, vaan hän haluaa itselleen kunnian luomis- ja sovitustyöstä. Ja mikä toisi hänelle suurempaa kunniaa, kuin ihmisen sydämestä nouseva vapaaehtoinen ylistys ja kiitos Luojaansa kohtaan. Jumala ei varsinaisesta tarvitse meiltä mitään, vaan päinvastoin on meidän oma etuoikeutemme saada 'maksaa veromme' hänelle elämän eri alueilla. <
        http://www.kotisatama.net/fi/raamattujasana/viikonsana/sana.php?paivays=2003-06-02


      • yurki1000js kirjoitti:

        VERO

        Radio Dei: "Kaikki puut polveutuvat 10 kantapuusta." Voimme olettaa Eedenissä olleen 10 puuta tai puulajia. Yksi kymmenestä puusta tai puulajista oli pyhitetty Jumalalle. Herääkö ajatuksia?

        > Verokysymys oli epäonnistuneista ratkaisuyrityksistä huolimatta edelleen tulenarka aihe juutalaisyhteiskunnassa.

        Fariseukset ja Herodeksen kannattajat käyttivät hyväksi aiheen tulenarkuutta ja tulivat Jeesuksen luo esittämään hänelle kysymyksen, jolla he muka koettelivat Jeesuksen pätevyyttä rabbina. Rabbit opettivat oikeudellisista-, moraalisista- ja kirjoituksen tulkintaan liittyvistä aiheista. Näin ollen heidän oletettiin pystyvän vastaamaan oppilaiden ja myös vastustajiensa kysymyksiin. Kysyjien todellinen tarkoitus oli saada Jeesus vastaamaan poliittisesti epäkorrektisti, jotta he voisivat nostaa häntä vastaan syytteen.

        Kysymys veroista kuuluukin pidempään kokonaisuuteen, johon on koottu Jeesuksen vastauksia hänelle esitettyihin kysymyksiin (Mark. 12:13-37). Verokysymyksen kaltaiset kysymykset kuuluivat periaatteessa normaaliin käytäntöön koetella rabbin kelvollisuus, jotta vastausten perusteella kuulijat saattoivat päättää kannattivatko he rabbia vai eivät. Markuksen evankeliumissa koetuksen ensimmäinen kysymys kuului: "Onko oikein maksaa keisarille veroa vai ei? Tuleeko meidän maksaa vai ei?"

        Kuten edellä todettiin kysyjien joukossa oli puoluetaustaltaan sekä fariseuksia että Herodeksen kannattajia, jotka edustivat verokysymyksessä vastakkaisia ääripäitä. Normaalisti ryhmittymät eivät juuri esiintyneet yhdessä, mutta Jeesus oli kummankin puolueen yhteinen vihollinen, joten nyt he olivat liittoutuneet häntä vastaan. Herodeksen kannattajat kannattivat tietty Herodeksen kuninkuutta ja täten epäsuorasti hyväksyivät Rooman miehitysvallan hallinnon. Fariseukset olivat taas nationalisteja (kansallisaatteen äärikannattajia), joskaan he eivät tehneet aseellista vastarintaa, kuten kielletty puolue selootit tekivät.

        Kolikon kuvaa ja tekstiä käyttäen Jeesus vastasi kysyjälle: "Antakaa keisarille mikä keisarille kuuluu ja Jumalalle mikä Jumalalle kuuluu." Toisin sanoen Jeesus osoitti juuri tämän veronkantoon käytetyn rahan kuuluvan keisarille, joka oli juutalaisten maallinen hallitsija. Samalla hänen vastauksensa toinen kärki osui kolikon kääntöpuolen kaiverrukseen protestoiden keisarin anastaneen Jumalalta sen osan, mikä hänelle maailmankaikkeuden ainoana Jumalana kuuluisi. Keisarille tuli maksaa se, mitä hänelle kuului, mutta myös keisarin kuuluisi antaa Herralle sen, mitä hänelle kuuluu.

        Kolikossa oli keisari Tiberiuksen rintakuva ja kaiverrus "Tiberius Caesar Augustus, jumalallisen Augustuksen poika." Ehkäpä Jeesus viittaa sanoillaan johonkin sellaiseen, mikä kuului yksinomaan Jumalalle, mutta minkä Tiberius oli yrittänyt omia itselleen. Mikähän se jokin sellainen asia olisi? Siis jotain sellaista, mikä kuuluu yksin Jumalalle, ja mitä ihmisen velvollisuus on hänelle antaa.

        Uskon, että Jeesus tarkoitti ihmisen velvollisuudella Jumalaa kohtaan kunniaa ja ylistystä Jumalalle. Sillä kenelle muulle voisi kuulua kunnia ja ylistys ellei Jumalalle? Keisari Tiberius oli itse asettunut Jumalan paikalle vaatimaan kunniaa ja ylistystä itselleen. Hän vaati keisarinpalvontakultilla itselleen jotain sellaista, mikä ei hänelle kuulunut. Jokaisen ihmisen velvollisuus onkin antaa kunnia ja ylistys elämästään Jumalalle. Jos hän ei niin tee, jää kaksinkertaisesta velvollisuudesta toinen puoli täyttämättä.

        Herralle kuuluu kaikki ylistys ja kunnia. Hänelle kuuluu varamme ja omaisuuteemme, kykymme ja aikamme. Samoin hänelle kuuluu paikka sydämessämme ja syvin kiintymyksemme. Jeesukselle kuuluu ylistys: "Antakaa Herralle kunnia, te jumalolennot, tunnustakaa Herran kunnia ja voima! Tunnustakaa hänen nimensä kunnia! Kumartukaa hänen pyhän kirkkautensa eteen!" (Ps. 29:1-2).

        En tarkoita ylistyksellä muotojumalista käsien nostamista tai hymnimusiikkia, vaan koko elämän omistamista Herralle sen jokaisena päivänä: "Kun nyt kerran olette siirtyneet kuolemasta elämään, antakaa itsenne Jumalalle ja ruumiinne jäsenet hänelle vanhurskauden aseiksi!" (Room. 6:13b).

        Tämä on ihmisen velvollisuus Luojaa kohtaan: antaa hänelle kunnia ja ylistys koko elämällään. Eli Herra haluaa ensisijaisesti meidät - sydämemme ja syvimmän kiintymyksemme. Tämä on luonnollista jo ihmisen itsensä tähden, koska hänet on alun perin luotu Jumalan yhteyteen.

        Herra ei tahdo väkinäisiä suorituksia tai maksuja, vaan hän haluaa itselleen kunnian luomis- ja sovitustyöstä. Ja mikä toisi hänelle suurempaa kunniaa, kuin ihmisen sydämestä nouseva vapaaehtoinen ylistys ja kiitos Luojaansa kohtaan. Jumala ei varsinaisesta tarvitse meiltä mitään, vaan päinvastoin on meidän oma etuoikeutemme saada 'maksaa veromme' hänelle elämän eri alueilla. <
        http://www.kotisatama.net/fi/raamattujasana/viikonsana/sana.php?paivays=2003-06-02

        Ylläolevan artikkelin kirjoittajan, Jori Branderin, haastattelu.
        http://www.tv7.fi/vod/player/?program=10647


      • Täyshullu
        yurki1000js kirjoitti:

        Herodes. Kuka olet? Missä puhuin sinulle yli 10 vuotta sitten? Btw. Mitä enemmän Raamattua, sen parempi.

        5Moos. 8:3
        Hän nöyryytti sinua ja antoi sinun nähdä nälkää, ja hän antoi sinulle mannaa syödä, jota et ennen tuntenut ja jota eivät isäsikään tunteneet, opettaaksensa sinut ymmärtämään, että ihminen ei elä ainoastaan leivästä, vaan että hän elää jokaisesta sanasta, joka Herran suusta lähtee.

        Pelastus on juutalaista. Siunaatko Israelia? Rakastatko Luojasi ykköskansaa?

        Edomilaiset Herodekset edustavat käärmettä.

        > So much of what is taught as history today is either a selective gloss or an outright lie. Some examples of buried history expose the deadly nature of Cain in Esau/Edom, murdering Jacob/Israel for a birth-right that can never be his. Here is a thumbnail sketch of the trail of the Serpent through Esau/Edom to the self-styleonate in the natural and despise in the Spiritual lineage of Jesus Christ's true Church.

        Esau is Edom (Genesis 36:1). Edom is physical Serpent's seed. They are the Canaanites who established Carthage which when defeated in 146BC, made Rome unchallenged ruler of the Mediterranean. Calling themselves "Jews", many of these people migrated to Spain, France, Italy, Macedonia, the Balkans and Portugal where they are known as Sephardim

        John Hyrcanus of the Hasmonean family was the Jewish high priest, and although he refused the title of king, ruled Judah from 135-104BC. Recapturing much of the original territory of Judah, he conquered the Edomites (or Idumeans) whom he forcibly converted to Judaism. Thus by the time of Christ, most Judeans were Edomites. Judea was independent of Rome throughout John's reign.

        His grandson — John Hyrcanus II succeeded to the priesthood in 78BC, and to the throne of Judea in about 69BC but was dependent upon Rome. In 37BC Rome appointed the Edomite Herod, to be King of Judea, and John Hyrcanus II lost virtually all power. Finally he was taken prisoner, maimed and consequently disqualified for the priesthood, then carried off to Babylonia. When he returned to Jerusalem, he was charged with treason, and executed in 30BC. Thus the Maccabean leadership of Judah was replaced by the descendants of their traditional and historic enemy, Esau/Edom.

        Herod the Great built the Temple in Jerusalem with its outer court 35 acres in area. With the love of display typical of present-day Esau/Edom and their Hollywood "our crowd", Herod was not content with adorning his own kingdom, and enriched many foreign cities, no doubt at tax-payer expense, and was president of the Olympic games. Shortly before his death he ordered the massacre of infants in an effort to destroy the Semitic-Davidic Messiah (Matthew 2:16).

        On his death in 4BC, Herod the Great's kingdom was administered by three of his sons, one of whom, Herod Antipas, was "that old fox" who wanted to see Jesus' tricks (Luke 13:32; 23:7-12).

        Sennacherib had carried away ten tribes of the Northern Kingdom of Israel in 721BC. And in 587BC Nebuchadnezzar took Judah captive to serve Babylon seventy-years. There the Babylonish mystery religion was introduced, and Babylon, not Jerusalem, became the center of Jewish scholarship.

        The Babylonian Talmud and Kabbalah, (a source of Illuminism, esotericism and theosophy), with their nonexistence of evil and deification of man, were compiled in Babylon and put forth as the essential truth of which historic religions are but imperfect representations). They have superseded the Law and the prophets in Pharisaism, which is the pantheistic religion we know as Judaism. According to Luzatte: "The West received both the written and oral Law form Babylonia" (Hebraische Briefe, p. 863). <
        http://www.biblebelievers.org.au/bb981128.htm

        Matt:
        14:3 Sillä Herodes oli ottanut Johanneksen kiinni ja sitonut hänet ja pannut vankeuteen veljensä Filippuksen vaimon, Herodiaan, tähden.
        14:4 Sillä Johannes oli sanonut hänelle: "Sinun ei ole lupa pitää häntä."
        14:5 Ja Herodes olisi tahtonut tappaa Johanneksen, mutta pelkäsi kansaa, sillä he pitivät häntä profeettana.
        14:6 Mutta kun Herodeksen syntymäpäivä tuli, tanssi Herodiaan tytär heidän edessään, ja se miellytti Herodesta;
        14:7 sentähden hän valalla vannoen lupasi antaa hänelle, mitä ikinä hän anoisi.
        14:8 Niin hän äitinsä yllytyksestä sanoi: "Anna tuoda minulle tänne lautasella Johannes Kastajan pää."
        14:9 Silloin kuningas tuli murheelliseksi, mutta valansa ja pöytävierasten tähden hän käski antaa sen.
        14:10 Ja hän lähetti lyömään Johannekselta pään poikki vankilassa.
        14:11 Ja hänen päänsä tuotiin lautasella ja annettiin tytölle; ja tämä vei sen äidilleen.

        Kyllä pitää olla tosisairas, että sivutolkulla tuottaa paskaa keskustelusivustolle.
        Ei merkkejäkään ajattelusta.


      • Kaheli ihan
        yurki1000js kirjoitti:

        Herodes. Kuka olet? Missä puhuin sinulle yli 10 vuotta sitten? Btw. Mitä enemmän Raamattua, sen parempi.

        5Moos. 8:3
        Hän nöyryytti sinua ja antoi sinun nähdä nälkää, ja hän antoi sinulle mannaa syödä, jota et ennen tuntenut ja jota eivät isäsikään tunteneet, opettaaksensa sinut ymmärtämään, että ihminen ei elä ainoastaan leivästä, vaan että hän elää jokaisesta sanasta, joka Herran suusta lähtee.

        Pelastus on juutalaista. Siunaatko Israelia? Rakastatko Luojasi ykköskansaa?

        Edomilaiset Herodekset edustavat käärmettä.

        > So much of what is taught as history today is either a selective gloss or an outright lie. Some examples of buried history expose the deadly nature of Cain in Esau/Edom, murdering Jacob/Israel for a birth-right that can never be his. Here is a thumbnail sketch of the trail of the Serpent through Esau/Edom to the self-styleonate in the natural and despise in the Spiritual lineage of Jesus Christ's true Church.

        Esau is Edom (Genesis 36:1). Edom is physical Serpent's seed. They are the Canaanites who established Carthage which when defeated in 146BC, made Rome unchallenged ruler of the Mediterranean. Calling themselves "Jews", many of these people migrated to Spain, France, Italy, Macedonia, the Balkans and Portugal where they are known as Sephardim

        John Hyrcanus of the Hasmonean family was the Jewish high priest, and although he refused the title of king, ruled Judah from 135-104BC. Recapturing much of the original territory of Judah, he conquered the Edomites (or Idumeans) whom he forcibly converted to Judaism. Thus by the time of Christ, most Judeans were Edomites. Judea was independent of Rome throughout John's reign.

        His grandson — John Hyrcanus II succeeded to the priesthood in 78BC, and to the throne of Judea in about 69BC but was dependent upon Rome. In 37BC Rome appointed the Edomite Herod, to be King of Judea, and John Hyrcanus II lost virtually all power. Finally he was taken prisoner, maimed and consequently disqualified for the priesthood, then carried off to Babylonia. When he returned to Jerusalem, he was charged with treason, and executed in 30BC. Thus the Maccabean leadership of Judah was replaced by the descendants of their traditional and historic enemy, Esau/Edom.

        Herod the Great built the Temple in Jerusalem with its outer court 35 acres in area. With the love of display typical of present-day Esau/Edom and their Hollywood "our crowd", Herod was not content with adorning his own kingdom, and enriched many foreign cities, no doubt at tax-payer expense, and was president of the Olympic games. Shortly before his death he ordered the massacre of infants in an effort to destroy the Semitic-Davidic Messiah (Matthew 2:16).

        On his death in 4BC, Herod the Great's kingdom was administered by three of his sons, one of whom, Herod Antipas, was "that old fox" who wanted to see Jesus' tricks (Luke 13:32; 23:7-12).

        Sennacherib had carried away ten tribes of the Northern Kingdom of Israel in 721BC. And in 587BC Nebuchadnezzar took Judah captive to serve Babylon seventy-years. There the Babylonish mystery religion was introduced, and Babylon, not Jerusalem, became the center of Jewish scholarship.

        The Babylonian Talmud and Kabbalah, (a source of Illuminism, esotericism and theosophy), with their nonexistence of evil and deification of man, were compiled in Babylon and put forth as the essential truth of which historic religions are but imperfect representations). They have superseded the Law and the prophets in Pharisaism, which is the pantheistic religion we know as Judaism. According to Luzatte: "The West received both the written and oral Law form Babylonia" (Hebraische Briefe, p. 863). <
        http://www.biblebelievers.org.au/bb981128.htm

        Matt:
        14:3 Sillä Herodes oli ottanut Johanneksen kiinni ja sitonut hänet ja pannut vankeuteen veljensä Filippuksen vaimon, Herodiaan, tähden.
        14:4 Sillä Johannes oli sanonut hänelle: "Sinun ei ole lupa pitää häntä."
        14:5 Ja Herodes olisi tahtonut tappaa Johanneksen, mutta pelkäsi kansaa, sillä he pitivät häntä profeettana.
        14:6 Mutta kun Herodeksen syntymäpäivä tuli, tanssi Herodiaan tytär heidän edessään, ja se miellytti Herodesta;
        14:7 sentähden hän valalla vannoen lupasi antaa hänelle, mitä ikinä hän anoisi.
        14:8 Niin hän äitinsä yllytyksestä sanoi: "Anna tuoda minulle tänne lautasella Johannes Kastajan pää."
        14:9 Silloin kuningas tuli murheelliseksi, mutta valansa ja pöytävierasten tähden hän käski antaa sen.
        14:10 Ja hän lähetti lyömään Johannekselta pään poikki vankilassa.
        14:11 Ja hänen päänsä tuotiin lautasella ja annettiin tytölle; ja tämä vei sen äidilleen.

        Ketä helevettiä sinä tuolla suoltamisellasi autat. Kaikkea pääsi paskaa ei ole tarkoitus suoltaa tänne sivustolle.


      • vastuuvapaus
        yurki1000js kirjoitti:

        Lightway. Ymmärrät väärin. Raamattu on tarkoitettu jokaiselle ihmiselle pelastukseksi. Siksi evankelioidaan. Siksi Raamattuja käännetään eri kielille.

        2Kor. 5:20
        Kristuksen puolesta me siis olemme lähettiläinä, ja Jumala kehoittaa meidän kauttamme. Me pyydämme Kristuksen puolesta: antakaa sovittaa itsenne Jumalan kanssa.

        Joh. 14:6
        Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani.

        Room. 10:17
        Usko tulee siis kuulemisesta, mutta kuuleminen Kristuksen sanan kautta.

        Hinta on maksettu. Viaton Karitsa uhrattiin viallisen maailman tähden.
        http://bibelfokus.se/fi/node/269

        Kuka Jeesus?
        - Vanhassa Testamentissa on noin 300 profetiaa tulevasta Messiaasta eli Jeesuksesta Kristuksesta, jotka ovat toteutuneet Uuden Testamentin puolella. Seuraavassa on mainittu osa näistä.
        http://www.nic.fi/~jlindell/messias.htm

        "Se on täytetty"
        http://www.youtube.com/watch?v=qYc4OKftMFU

        Kyrillinen kirjaimisto
        Maat joissa kyrillinen aakkosto on käytössä. Tumman vihreä: käytössä, vaaleanvihreä: osittain käytössä.

        Kyrillinen kirjaimisto on kirjoitusjärjestelmä, joka perustuu glagoliittiseen ja kreikkalaiseen kirjaimistoon.

        Sisällysluettelo

        1 Historia
        1.1 Kirkkoslaavi
        1.2 Kyrillinen kirjaimisto vuodelta 1708
        1.3 Venäjän kirjaimisto
        2 Nykytilanne
        3 Aakkostot
        3.1 Venäläinen aakkosto
        3.2 Ukrainalainen aakkosto
        3.3 Valkovenäläinen aakkosto
        3.4 Bulgarialainen aakkosto
        3.5 Serbialainen aakkosto
        3.6 Makedonialainen aakkosto
        4 Lähteet
        5 Aiheesta muualla
        6 Katso myös

        Historia

        Vuonna 863 Pyhät Kyrillos ja Methodios saivat Bysantin hallitsijalta tehtävän luoda slaavilaisille kielille tai murteille yhtenäinen kirjoitusjärjestelmä. Työn tuloksena syntyi glagoliittinen kirjaimisto, josta myöhemmin kehittyi sitä ja kreikkalaista kirjaimistoa sekoitettuna edustava – yhä Kyrilloksen nimeä kantava – kyrillinen kirjaimisto. Venäjäksi sitä kutsutaan nimellä kirillitsa (кириллица) ja ukrainaksi kyrylytsja (Кирилиця).
        Kirkkoslaavi

        Muinaiskirkkoslaavin kirjaimisto on vanhin kyrillisistä kirjaimistoista, ja se on peräisin 900-luvulta. Siihen kuuluu 43 kirjainta.

        Kyrillinen aakkosto noin vuodelta 900
        Kyrillinen kirjaimisto vuodelta 1708

        Vuoteen 1708 mennessä kirjaimisto oli kehittynyt paljon, ja kirjainten määrä oli vähentynyt 34:ään.

        Kyrillinen aakkosto vuodelta 1708
        Venäjän kirjaimisto

        Nykyvenäjän kirjaimisto perustuu suurelta osin vuoden 1708 kyrilliseen kirjaimistoon, ja siinä on 33 kirjainta.

        Nykyaikainen kyrillinen aakkosto


        Nykytilanne

        Kyrillistä kirjaimistoa käytetään nykyään monien slaavilaisten sekä Venäjällä ja lähialueilla puhuttavien uralilaisten, turkkilaisten, mongolilaisten, luoteiskaukasialaisten, pohjoiskaukasialaisten ja dagestanilaisten kielten kirjoittamiseen. Kyrillistä kirjaimistoa käyttäviä slaavilaisia kieliä ovat venäjä, ukraina, valkovenäjä, bulgaria, makedonia, serbia (käyttää myös latinalaista kirjaimistoa) ja kirkkoslaavi.

        Kyrillista kirjaimistoa käyttäviä uralilaisia kieliä ovat ersä, mokša, niittymari, vuorimari, komi, komipermjakki, udmurtti, kildininsaame, nenetsi ja hanti, mansi.selvennä

        Turkkilaisista kielistä kyrillista kirjaimistoa käyttävät kazakki, baškiiri, kumykki, nogai, kirgiisi, dolgaani, hakassi, jakuutti karatšai balkaari, šoori, tuva ja tataari. Aikaisemmin myös azeri, uzbekki, karapakalpakki, gagauzi, turkmeeni ja krimintataari käyttivät kyrillistä kirjaimistoa, mutta Neuvostoliiton hajoamisen jälkeen ne palasivat latinalaiseen kirjaimistoon. Tatarstan päätti myös että tataarissa siirrytään latinalaiseen kirjaimistoon, mutta asian toteutumista on hankaloittanut Venäjällä tämän jälkeen säädetty laki, jonka mukaan virallista kieltä voidaan kirjoittaa vain kyrillisellä kirjaimistolla.

        Mongolisista kielistä kyrillistä kirjaimistoa käyttävät burjaatti, kalmukki ja mongoli. luoteiskaukasialaisista kielistä kyrillistä kirjaimistoa käyttävät abhaasi, abaza, adyge ja kabardi. Pohjoiskaukasialaisista kielistä kyrillistä kirjaimistoa käyttävät inguuši ja tšetšeeni. Dagestanilaisista kielistä kyrillistä kirjaimistoa käyttävät avaari, dargva, laki, aguli, lezgi, rutuli ja tabasarani.


      • vastuuvapaus
        King Herodes kirjoitti:

        Oletko Jyrki koskaan ajatellut, että tuot evankeliumiasi esiin negatiivisella tavalla. Jopa ne, jotka ovat uskossa, saattavat ajatella Jumalasta negatiivisesti ihan sinun pakkoajatusten vuoksi. Joku, joka etsii elävää uskoa, menettää uskoon tulemisen mahdollisuuden etsiessään vastausta täältä. Lukee sinun salaliittoteoriasi ja tempaushössötykset.

        Sinä ennustit jo yli 10 vuotta sitten. että tempaus tulee parin vuoden sisään ja täällä me edelleen käkitään koko joukko. On sekin syntiä leikkiä Jumalaa ja määrätä päivämääriä tempaukselle..

        Kaikki eivät saa Jumalalta lähetyskutsua. Sinulla taitaa olla omaehtoinen lähetyskutsu suomi24-saitille.

        Aakkostot

        [1]selvennä,selvennä

        Kyrillistä kirjaimistoa käyttävien kielten aakkostot poikkeavat toisistaan hiukan.

        Kyrillisten aakkosten ominaisuus on, että kursiivi eroaa joidenkin kirjainten kohdalla normaalista kirjainlajista. Tämä voi olla hankalaa lukijalle, joka on oppinut vain pystyt aakkoset:lähde?

        Käsin kirjoitettu teksti muistuttaa kursiivia: Käsin kirjoitetut kirjaimet G, D, I, lyhyt-I, M, T ja ts
        Venäläinen aakkosto

        Venäjän kirjoitukseen käytetään nykyään seuraavia kirjaimia:

        Oikeinkirjoitus uudistettiin 1918. Painomerkit, joita käytetään muun muassa oppikirjoissa, eivät sisälly Unicodeen. Wikipediassa on käytetty joissakin nimissä Unicoden erillistä aksenttimerkkiä. Unicodesta puuttuu lisäksi muun muassa nykyaikaisessa kirkkoslaavissa käytettyjä merkkejä.
        Ukrainalainen aakkosto

        І Ї Й К Л М Н О П Р C
        T У Ф Х Ц Ч Ш Щ Ю Я Ь

        Lisäksi Ґ, ґ (1991 uudistuksen jälkeen) Г:n ja Д:n välissä, joka lausutaan kuten venäjän Г. Kirjainta ei käytetty Neuvosto-Ukrainassa vuoden 1933 jälkeen ja se puuttuu useista kirjaimistoista ja tietokoneista.
        Е:n nimi on "E", Ё:ta ei ole. Lisäksi Є, є Е:n ja Ж:n välissä.
        Kirjainta Э, э ei käytetä
        И lausutaan eri tavoin ja sen nimi on "Y", samoin Й on "Lyhyt-Y". Niiden välissä ovat kirjaimet І, і ja Ї, ї, jotka näyttävät latinalaiselta I:ltä.
        Ы:tä ei käytetä.
        Kovan merkin tilalla käytetään heittomerkkiä.
        VASTAA
        FacebookTwittershare emailshare url Ilmoita asiaton viesti
        Vastuuvapaus18.11.2014 16:580 SULJE
        Valkovenäläinen aakkosto

        I näyttää enemmän latinalaisten aakkosten I:ltä.
        Lisäksi lyhyt-U (Ў, ў)
        Щщ ei ole käytössä
        Kovan merkin tilalla heittomerkki.

        Bulgarialainen aakkosto

        Kovalla merkillä (Ъ, ъ) on äännearvo

        Serbialainen aakkosto

        Moderni serbia 1800-luvulta lähtien:

        Lyhyen I:n tilalla Ј, ј, joka lausutaan /j/.
        Kirjain Е lausutaan /ɛ/ ja sen nimi on "E".
        Ei kirjaimia Ё, Э, Й
        Д:n ja Е:n välissä kirjain Ђ, ђ
        И:n ja К:n välissä kirjain Љ, љ
        Н:n ja О:n välissä kirjain Њ, њ
        Т:n ja У:n välissä kirjain Ћ, ћ
        Ч:n ja Ш:n välissä kirjain Џ, џ
        Ш on viimeinen kirjain

        Makedonialainen aakkosto

        Kuten serbian aakkosto, mutta:

        Käyttää lisäkirjaimia Ѕѕ; Ѓѓ ja Ќќ.

        Lähteet

        Otavan suuri ensyklopedia

        Aiheesta muualla

        languageguide.org - Venäläisten aakkosten ääntäminen

        Katso myös

        Translitterointi
        Kirkkoslaavi
        Kyrillinen näppäimistö

        Luokka:

        Kyrilliset kirjaimet

        Navigointivalikko

        Luo tunnus
        Kirjaudu sisään

        Artikkeli
        Keskustelu

        Lue
        Muokkaa
        Muokkaa wikitekstiä

        Muut

        Etusivu
        Tietoja Wikipediasta
        Kaikki sivut
        Satunnainen artikkeli

        Osallistuminen

        Ohje
        Kahvihuone
        Ajankohtaista
        Tuoreet muutokset
        Lahjoitukset

        Työkalut

        Tänne viittaavat sivut
        Linkitettyjen sivujen muutokset
        Toimintosivut
        Ikilinkki
        Sivun tiedot
        Wikidata-kohde
        Viitetiedot

        Tulosta tai vie

        Luo kirja
        Lataa PDF-tiedostona
        Tulostettava versio

        Muilla kielillä

        Afrikaans
        Alemannisch

        Aragonés
        Asturianu
        Azərbaycanca
        Bahasa Banjar
        Bahasa Indonesia
        Bahasa Melayu
        Bân-lâm-gú
        Basa Jawa
        Basa Sunda

        Boarisch
        Bosanski
        Brezhoneg

        Català

        Čeština
        Cymraeg
        Dansk
        Deutsch
        Dolnoserbski
        Eesti

        English
        Español
        Esperanto
        Euskara

        Fiji Hindi
        Français
        Frysk
        Furlan
        Gaeilge
        Gaelg
        Gàidhlig
        Galego


      • Täyshullu kirjoitti:

        Kyllä pitää olla tosisairas, että sivutolkulla tuottaa paskaa keskustelusivustolle.
        Ei merkkejäkään ajattelusta.

        Hullu. Maailma on hullu. Rakastatko kotimaatasi? Onko Suomi itsenäinen? Kaipaatko Natoa?
        http://jyrkiola.puheenvuoro.uusisuomi.fi/108440-vain-pelkurit-tarvitsevat-natoa

        Herran pelko poistaa ihmispelon.

        Fil. 4:7
        ja Jumalan rauha, joka on kaikkea ymmärrystä ylempi, on varjeleva teidän sydämenne ja ajatuksenne Kristuksessa Jeesuksessa.

        Raamattu seisoo. Siunaa, jos kaipaat siunausta. Kiroa, jos kaipaat kirousta.

        4Moos. 24:9
        Se on kyyristynyt, se on laskeutunut maahan kuin leijona, niinkuin naarasleijona - kuka uskaltaa sitä häiritä? Siunattu olkoon, joka sinua siunaa, kirottu, joka sinua kiroaa!"

        - Suomen "alasajo" on tahallista. Jumala sallii sen, koska Suomen hyvinvointi on Jumalan lahja uskoville ihmisille. Sitä mukaa kun uskovat ihmiset vähenevät, vähenee hyvinvointikin.
        http://opsti.japo.fi/nwo.htm

        Olemme laittomasti EU:ssa. Jumala ei ole unohtanut rakasta tuhlaajapoikaansa. Hän kurittaa. Historia tukee Raamattua.

        - Politiikkamme tähtäsi integraatioon jo 80-luvun puolella. Näin saatiin aikaiseksi suorastaan vallankumouksellinen Integraatiolama ”vahvan markan politiikan” ja muiden sisäänpääsyehtojen seurauksena. Tämä merkitsi mm. noin 40 000 yrityksen kaatamista, valtavaa työttömyyttä runsaan 15 vuoden ajaksi, ”velkavankeutta” syyttömille ja täysin ulkopuolisillekin, oikeusmurhia, itsemurhia.
        http://ipu.fi/mitaa-pahaa-eu-on-suomelle-tehnyt/

        Suurvelkainen kansa ei ole itsenäinen kansa.

        - Keväällä 2009 Suomen valtion velka oli 53 miljardia euroa. Muutos on ollut dramaattinen. Ylivelkaantunut valtio menettää vähitellen itsenäisyytensä. Sen menoista päättävät muut ja sen tulot valuvat muille. Haluaako tai pystyykö Suomi katkaisemaan velkakierteensä? Ne poliitikot, jotka velkaantumisesta päättävät, eivät ole enää vastaamassa, kun velat on maksettava. Sillä aikaa kun luit tämän, noin minuutissa, Suomen velka kasvoi noin 12 400 eurolla.
        http://velkakello.fi/

        Maailma eksyy ja eksyttää. Koulu ja valtamedia eksyvät ja eksyttävät. Aktivoidu. Käytä nettiä niin kauan kuin vielä voit.
        http://www.exposethetpp.org/
        http://www.youtube.com/watch?v=DnC1mqyAXmw
        https://www.google.fi/?gws_rd=ssl#q=net neutrality
        https://www.google.fi/?gws_rd=ssl#q=cispa
        https://www.google.fi/?gws_rd=ssl#q=acta


      • vastuuvapaus
        yurki1000js kirjoitti:

        Lightway. Ymmärrät väärin. Raamattu on tarkoitettu jokaiselle ihmiselle pelastukseksi. Siksi evankelioidaan. Siksi Raamattuja käännetään eri kielille.

        2Kor. 5:20
        Kristuksen puolesta me siis olemme lähettiläinä, ja Jumala kehoittaa meidän kauttamme. Me pyydämme Kristuksen puolesta: antakaa sovittaa itsenne Jumalan kanssa.

        Joh. 14:6
        Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani.

        Room. 10:17
        Usko tulee siis kuulemisesta, mutta kuuleminen Kristuksen sanan kautta.

        Hinta on maksettu. Viaton Karitsa uhrattiin viallisen maailman tähden.
        http://bibelfokus.se/fi/node/269

        Kuka Jeesus?
        - Vanhassa Testamentissa on noin 300 profetiaa tulevasta Messiaasta eli Jeesuksesta Kristuksesta, jotka ovat toteutuneet Uuden Testamentin puolella. Seuraavassa on mainittu osa näistä.
        http://www.nic.fi/~jlindell/messias.htm

        "Se on täytetty"
        http://www.youtube.com/watch?v=qYc4OKftMFU

        Pietarilaiset aktivistit huuhtoivat lähettimiä vessasta: jätevedet valuvat suoraan Suomenlahteen
        Viemärin veroinen Ohtajoki tuo Itämereen jätevesiä kaukaa Pietarin ulkopuolelta
        Ulkomaat 17.11.2014 18:01 Päivitetty 17.11.2014 20:35

        Heli Saavalainen

        Helsingin Sanomat

        Anneli Ahonen

        Hannes Heikura / HS
        Pietarin keskinen jätevedenpuhdistamo vuonna 2008.
        Pietarin keskinen jätevedenpuhdistamo vuonna 2008.

        5738
        71
        79

        Joukko pietarilaisia ympäristönsuojelijoita huuhtoi gps-lähettimiä vessanpöntöstä viemäriin. Lähettimet eivät päätyneet puhdistamolle vaan jätevesien kautta suoraan Suomenlahteen.

        Koillis-Pietarissa sijaitsevan Novoje Devjatkinon kylän asukkaiden koe osoittaa, että Pietarin ympäristön jätevesien puhdistamisessa on vielä paljon tehtävää.

        Miljoonakaupungin keskustassa Neva-jokeen laskeva Ohta on voimakkaasti kuormitettu ja teollisuuden jätevesien pahoin pilaama. Alue on viimeisiä paikkoja Pietarissa, josta jätevesiä ei vielä johdeta puhdistukseen, vaan ne lorisevat puhdistamattomina ojiin, jokiin ja edelleen Itämereen.

        Kyläläiset huuhtoivat muutamia satoja pieniä lähettimiä vessanpöntöstä alas kolme viikkoa sitten, kertoo tempauksen takana oleva ekologi ja kaupunkiaktivisti Jevgenija Dolgova.

        Noin kymmenen prosenttia viemäriin lasketuista lähettimistä on Dolgovan mukaan seurattavissa. Maanantaina osa oli satelliittipaikannuksen mukaan ohittanut Pietarin edustalla olevan Kronstadtin padon Suomenlahdella.

        "Olemme huolestuneita ympäristöstä ja vesien tilasta", Dolgova sanoo.

        Novoje Devjatkinon alueen jätevesiä ei puhdisteta lainkaan. "Löysimme kaksi paikkaa, joista vessavedet virtaavat suoraan luontoon. Puroista toinen johtaa Ohtajokeen, jonka kautta lähettimet päätyivät mereen", Dolgova kertoo.

        Itämeren kuormitusta tutkiva erikoistutkija Seppo Knuuttila Suomen ympäristökeskuksesta (Syke) pitää lähettimien kulkeutumista mereen osoituksena siitä, että viime vuosien ison jätevesiremontin jälkeenkin Pietarissa on edelleen parantamisen varaa jätevesien puhdistuksessa.

        "On ollut tiedossa, että Ohtajoki ja useat muut Nevan sivujoet ovat enemmän tai vähemmän viemäreitä", Knuuttila sanoo.

        Noin 90 kilometriä pitkä Ohtajoki laskee Nevaan Pietarin keskustassa. Ohtan fosforikuorma sen yhtymäkohdassa Nevaan on Knuuttilan mukaan samansuuruinen kuin kaikkien Suomen kaupunkien kuorma Itämereen, noin 130 tonnia vuodessa.
        SANOMA NETWORK OPTIMIZER
        Sisätossut Päiväkotiin
        Ihanat sisätossut kerhoon ja päiväkotiin! Yli 50 lasten tossumallia!
        www.tohvelisankari.fi
        Lämminvesivaraaja 290 €
        Nyt kannattaa tarkastaa varaajan kunto. Varaajan kestoikä 15-20 vuotta.
        www.varaaja.com
        Nyt on kovat piipussa!
        KRISTIAN - idiootti iskussa! Osta heti oma lippusi!
        http://linnateatteri.fi

        Pietarin vesilaitos on raportoinut kaupungin jätevedenpuhdistamoiden fosforikuorman Suomenlahteen olleen noin 430 tonnia vuonna 2013. Vielä vuosikymmen sitten se oli yli 2200 tonnia.

        Kaikki fosfori ei kuitenkaan tule asutuksen jätevesistä, vaan myös Pietarin ympäristön teollisuudesta, pelloilta ja karjatiloilta. "Ohtajoen valuma-alueesta kolme neljäsosaa on Pietarin ulkopuolella. Seuraava iso urakka Venäjällä tuleekin olemaan Pietarin lähialueen kaupunkien ja teollisuuslaitosten jätevesien puhdistuksen parantaminen", Knuuttila sanoo.

        Pietarin kaupungin valtava jätevesiremontti on viittä vailla valmis. Lähes kaikki viiden miljoonan asukkaan jätevedet johdetaan nykyisin tehokkaaseen puhdistukseen, ennen kuin ne päätyvät mereen.

        Tekemistä riittää juuri Ohtajoen alueella, jonne tarvitaan Pietarin vesilaitos Vodokanalin pääjohtajan Felix Karmazinovin mukaan kokoojaviemäri. Karmazinov on todennut, että valmista pitäisi olla 3–4 vuoden kuluttua.

        Novoje Devjatkinon kyläläiset haluavat vauhdittaa viemärin rakentamista. "Pietari on hoitanut jätevedenpuhdistuksensa kuntoon, mutta Novoje Devjatkinosta se puuttuu tyystin", sanoo Jevgenija Dolgova.

        "Novoje Devjatkinossa rakennetaan valtavalla vauhdilla isoja kerrostaloja. Virallisesti se on kuitenkin kylä eikä kuulu hallinnollisesti Pietariin, vaikka paremmin sitä voisi luonnehtia uudeksi Pietarin kerrostaloalueeksi", Dolgova toteaa.

        "Hallintovirkamiehet ovat luvanneet laittaa asian kuntoon vuoteen 2017 mennessä. Teimme jäljitinprojektin, jotta saisimme ongelman nostettua yleiseen tietoisuuteen."

        Korjaus klo 20.35:
        Jutussa kerrottiin, että Ohtajoki alkaa Laatokasta. Laatokasta kuitenkin alkaa Neva-joki, jonka sivujoki Ohta on.
        Aiheet


    • Täyskahjo

      Jyrki. Haísta paska ja hae apua muualta.
      Pahasti olet sairas. Todellakin.

      • ---

        Palstanatsilla taisi napsahtaa taas. Noinko se ottaa koville ettei kukaan lähde mukaan noihin aivottomuuksiisi? Tuollaistako se on kristityn käyttäytyminen?


      • vastuuvapaus

        Aakkostot

        [1]selvennä,selvennä

        Kyrillistä kirjaimistoa käyttävien kielten aakkostot poikkeavat toisistaan hiukan.

        Kyrillisten aakkosten ominaisuus on, että kursiivi eroaa joidenkin kirjainten kohdalla normaalista kirjainlajista. Tämä voi olla hankalaa lukijalle, joka on oppinut vain pystyt aakkoset:lähde?

        Käsin kirjoitettu teksti muistuttaa kursiivia: Käsin kirjoitetut kirjaimet G, D, I, lyhyt-I, M, T ja ts
        Venäläinen aakkosto

        Venäjän kirjoitukseen käytetään nykyään seuraavia kirjaimia:

        Oikeinkirjoitus uudistettiin 1918. Painomerkit, joita käytetään muun muassa oppikirjoissa, eivät sisälly Unicodeen. Wikipediassa on käytetty joissakin nimissä Unicoden erillistä aksenttimerkkiä. Unicodesta puuttuu lisäksi muun muassa nykyaikaisessa kirkkoslaavissa käytettyjä merkkejä.
        Ukrainalainen aakkosto

        І Ї Й К Л М Н О П Р C
        T У Ф Х Ц Ч Ш Щ Ю Я Ь

        Lisäksi Ґ, ґ (1991 uudistuksen jälkeen) Г:n ja Д:n välissä, joka lausutaan kuten venäjän Г. Kirjainta ei käytetty Neuvosto-Ukrainassa vuoden 1933 jälkeen ja se puuttuu useista kirjaimistoista ja tietokoneista.
        Е:n nimi on "E", Ё:ta ei ole. Lisäksi Є, є Е:n ja Ж:n välissä.
        Kirjainta Э, э ei käytetä
        И lausutaan eri tavoin ja sen nimi on "Y", samoin Й on "Lyhyt-Y". Niiden välissä ovat kirjaimet І, і ja Ї, ї, jotka näyttävät latinalaiselta I:ltä.
        Ы:tä ei käytetä.
        Kovan merkin tilalla käytetään heittomerkkiä.
        VASTAA
        FacebookTwittershare emailshare url Ilmoita asiaton viesti
        Vastuuvapaus18.11.2014 16:580 SULJE
        Valkovenäläinen aakkosto

        I näyttää enemmän latinalaisten aakkosten I:ltä.
        Lisäksi lyhyt-U (Ў, ў)
        Щщ ei ole käytössä
        Kovan merkin tilalla heittomerkki.

        Bulgarialainen aakkosto

        Kovalla merkillä (Ъ, ъ) on äännearvo

        Serbialainen aakkosto

        Moderni serbia 1800-luvulta lähtien:

        Lyhyen I:n tilalla Ј, ј, joka lausutaan /j/.
        Kirjain Е lausutaan /ɛ/ ja sen nimi on "E".
        Ei kirjaimia Ё, Э, Й
        Д:n ja Е:n välissä kirjain Ђ, ђ
        И:n ja К:n välissä kirjain Љ, љ
        Н:n ja О:n välissä kirjain Њ, њ
        Т:n ja У:n välissä kirjain Ћ, ћ
        Ч:n ja Ш:n välissä kirjain Џ, џ
        Ш on viimeinen kirjain

        Makedonialainen aakkosto

        Kuten serbian aakkosto, mutta:

        Käyttää lisäkirjaimia Ѕѕ; Ѓѓ ja Ќќ.

        Lähteet

        Otavan suuri ensyklopedia

        Aiheesta muualla

        languageguide.org - Venäläisten aakkosten ääntäminen

        Katso myös

        Translitterointi
        Kirkkoslaavi
        Kyrillinen näppäimistö

        Luokka:

        Kyrilliset kirjaimet

        Navigointivalikko

        Luo tunnus
        Kirjaudu sisään

        Artikkeli
        Keskustelu

        Lue
        Muokkaa
        Muokkaa wikitekstiä

        Muut

        Etusivu
        Tietoja Wikipediasta
        Kaikki sivut
        Satunnainen artikkeli

        Osallistuminen

        Ohje
        Kahvihuone
        Ajankohtaista
        Tuoreet muutokset
        Lahjoitukset

        Työkalut

        Tänne viittaavat sivut
        Linkitettyjen sivujen muutokset
        Toimintosivut
        Ikilinkki
        Sivun tiedot
        Wikidata-kohde
        Viitetiedot

        Tulosta tai vie

        Luo kirja
        Lataa PDF-tiedostona
        Tulostettava versio

        Muilla kielillä

        Afrikaans
        Alemannisch

        Aragonés
        Asturianu
        Azərbaycanca
        Bahasa Banjar
        Bahasa Indonesia
        Bahasa Melayu
        Bân-lâm-gú
        Basa Jawa
        Basa Sunda

        Boarisch
        Bosanski
        Brezhoneg

        Català

        Čeština
        Cymraeg
        Dansk
        Deutsch
        Dolnoserbski
        Eesti

        English
        Español
        Esperanto
        Euskara

        Fiji Hindi
        Français
        Frysk
        Furlan
        Gaeilge
        Gaelg
        Gàidhlig
        Galego


      • Pelkkää skeidaa

        Luuletko sinä, hullu olevasi ainoa, joka osaa kopioida sivutolkulla netistä.
        Luuletko sinä todellakin olevasi hyväntekijä ja muka uskoa tuomassa kopiollasi, joita ei kukaan lue, ei koskaan.

        vastuuvapaus18.11.2014 18:310 SULJE
        Aakkostot

        [1]selvennä,selvennä

        Kyrillistä kirjaimistoa käyttävien kielten aakkostot poikkeavat toisistaan hiukan.

        Kyrillisten aakkosten ominaisuus on, että kursiivi eroaa joidenkin kirjainten kohdalla normaalista kirjainlajista. Tämä voi olla hankalaa lukijalle, joka on oppinut vain pystyt aakkoset:lähde?

        Käsin kirjoitettu teksti muistuttaa kursiivia: Käsin kirjoitetut kirjaimet G, D, I, lyhyt-I, M, T ja ts
        Venäläinen aakkosto

        Venäjän kirjoitukseen käytetään nykyään seuraavia kirjaimia:

        Oikeinkirjoitus uudistettiin 1918. Painomerkit, joita käytetään muun muassa oppikirjoissa, eivät sisälly Unicodeen. Wikipediassa on käytetty joissakin nimissä Unicoden erillistä aksenttimerkkiä. Unicodesta puuttuu lisäksi muun muassa nykyaikaisessa kirkkoslaavissa käytettyjä merkkejä.
        Ukrainalainen aakkosto

        І Ї Й К Л М Н О П Р C
        T У Ф Х Ц Ч Ш Щ Ю Я Ь

        Lisäksi Ґ, ґ (1991 uudistuksen jälkeen) Г:n ja Д:n välissä, joka lausutaan kuten venäjän Г. Kirjainta ei käytetty Neuvosto-Ukrainassa vuoden 1933 jälkeen ja se puuttuu useista kirjaimistoista ja tietokoneista.
        Е:n nimi on "E", Ё:ta ei ole. Lisäksi Є, є Е:n ja Ж:n välissä.
        Kirjainta Э, э ei käytetä
        И lausutaan eri tavoin ja sen nimi on "Y", samoin Й on "Lyhyt-Y". Niiden välissä ovat kirjaimet І, і ja Ї, ї, jotka näyttävät latinalaiselta I:ltä.
        Ы:tä ei käytetä.
        Kovan merkin tilalla käytetään heittomerkkiä.
        VASTAA
        FacebookTwittershare emailshare url Ilmoita asiaton viesti
        Vastuuvapaus18.11.2014 16:580 SULJE
        Valkovenäläinen aakkosto

        I näyttää enemmän latinalaisten aakkosten I:ltä.
        Lisäksi lyhyt-U (Ў, ў)
        Щщ ei ole käytössä
        Kovan merkin tilalla heittomerkki.

        Bulgarialainen aakkosto

        Kovalla merkillä (Ъ, ъ) on äännearvo

        Serbialainen aakkosto

        Moderni serbia 1800-luvulta lähtien:

        Lyhyen I:n tilalla Ј, ј, joka lausutaan /j/.
        Kirjain Е lausutaan /ɛ/ ja sen nimi on "E".
        Ei kirjaimia Ё, Э, Й
        Д:n ja Е:n välissä kirjain Ђ, ђ
        И:n ja К:n välissä kirjain Љ, љ
        Н:n ja О:n välissä kirjain Њ, њ
        Т:n ja У:n välissä kirjain Ћ, ћ
        Ч:n ja Ш:n välissä kirjain Џ, џ
        Ш on viimeinen kirjain

        Makedonialainen aakkosto

        Kuten serbian aakkosto, mutta:

        Käyttää lisäkirjaimia Ѕѕ; Ѓѓ ja Ќќ.

        Lähteet

        Otavan suuri ensyklopedia

        Aiheesta muualla

        languageguide.org - Venäläisten aakkosten ääntäminen

        Katso myös

        Translitterointi
        Kirkkoslaavi
        Kyrillinen näppäimistö

        Luokka:

        Kyrilliset kirjaimet

        Navigointivalikko

        Luo tunnus
        Kirjaudu sisään

        Artikkeli
        Keskustelu

        Lue
        Muokkaa
        Muokkaa wikitekstiä

        Muut

        Etusivu
        Tietoja Wikipediasta
        Kaikki sivut
        Satunnainen artikkeli

        Osallistuminen

        Ohje
        Kahvihuone
        Ajankohtaista
        Tuoreet muutokset
        Lahjoitukset

        Työkalut

        Tänne viittaavat sivut
        Linkitettyjen sivujen muutokset
        Toimintosivut
        Ikilinkki
        Sivun tiedot
        Wikidata-kohde
        Viitetiedot

        Tulosta tai vie

        Luo kirja
        Lataa PDF-tiedostona
        Tulostettava versio

        Muilla kielillä

        Afrikaans
        Alemannisch

        Aragonés
        Asturianu
        Azərbaycanca
        Bahasa Banjar
        Bahasa Indonesia
        Bahasa Melayu
        Bân-lâm-gú
        Basa Jawa
        Basa Sunda

        Boarisch
        Bosanski
        Brezhoneg

        Català

        Čeština
        Cymraeg
        Dansk
        Deutsch
        Dolnoserbski
        Eesti

        English
        Español
        Esperanto
        Euskara

        Fiji Hindi
        Français
        Frysk
        Furlan
        Gaeilge
        Gaelg
        Gàidhlig
        Galego
        VASTAA
        FacebookTwittershare emailshare url Ilmoita asiaton viesti


      • Vastuuvapaus

        Älä sotke Suontoa ja Jumalan sanaa tänne työntämäsi skeidan keskelle.
        Luuletko, että heitä kiinnostaa pätkääkään. Kysytkö, että kuuntelivatko ja mitä oppivat.


        Pietari
        Ympäristö
        Heli Saavalainen
        Anneli Ahonen
        Itämeri

        Kommentit (79)
        Kommentoinnin ohjeet
        Näytä uusin ensin

        veritas

        17.11. 18:13

        Enpä usko että Venäjän hallintoelimiä tämäkään asia kiinnostaa, sanan mukaisesti, p****n vertaa. Harmi kun yhteisestä vesistöstä on kysymys, niin sitä ei Suomen voimin puhtaana voida pitää.

        Samaa mieltä
        Kyllä (119)
        Ei (3)

        Hyvin argumentoitu
        Kyllä (87)
        Ei (5)
        Jorma Kassinen

        17.11. 18:13

        Ei Venäjällä tarvitse puhdistaa jätevesiä.
        Venäjällä on ydinpommikoneita 50-luvulta.
        Niillä voi hoitaa ongelmia jos n

        I näyttää enemmän latinalaisten aakkosten I:ltä.
        Lisäksi lyhyt-U (Ў, ў)
        Щщ ei ole käytössä
        Kovan merkin tilalla heittomerkki.

        Bulgarialainen aakkosto

        Kovalla merkillä (Ъ, ъ) on äännearvo

        Serbialainen aakkosto

        Moderni serbia 1800-luvulta lähtien:

        Lyhyen I:n tilalla Ј, ј, joka lausutaan /j/.
        Kirjain Е lausutaan /ɛ/ ja sen nimi on "E".
        Ei kirjaimia Ё, Э, Й
        Д:n ja Е:n välissä kirjain Ђ, ђ
        И:n ja К:n välissä kirjain Љ, љ
        Н:n ja О:n välissä kirjain Њ, њ
        Т:n ja У:n välissä kirjain Ћ, ћ
        Ч:n ja Ш:n välissä kirjain Џ, џ
        Ш on viimeinen kirjain

        Makedonialainen aakkosto

        Kuten serbian aakkosto, mutta:

        Käyttää lisäkirjaimia Ѕѕ; Ѓѓ ja Ќќ.

        Lähteet

        Otavan suuri ensyklopedia

        Aiheesta muualla

        languageguide.org - Venäläisten aakkosten ääntäminen

        Katso myös

        Translitterointi
        Kirkkoslaavi
        Kyrillinen näppäimistö

        Luokka:

        Kyrilliset kirjaimet

        Navigointivalikko

        Luo tunnus
        Kirjaudu sisään

        Artikkeli
        Keskustelu

        Lue
        Muokkaa
        Muokkaa wikitekstiä

        Muut

        Etusivu
        Tietoja Wikipediasta
        Kaikki sivut
        Satunnainen artikkeli

        Osallistuminen

        Ohje
        Kahvihuone
        Ajankohtaista
        Tuoreet muutokset
        Lahjoitukset

        Työkalut

        Tänne viittaavat sivut
        Linkitettyjen sivujen muutokset
        Toimintosivut
        Ikilinkki
        Sivun tiedot
        Wikidata-kohde
        Viitetiedot

        Tulosta tai vie

        Luo kirja
        Lataa PDF-tiedostona
        Tulostettava versio

        Muilla kielillä

        Afrikaans
        Alemannisch

        Aragonés
        Asturianu
        Azərbaycanca
        Bahasa Banjar
        Bahasa Indonesia
        Bahasa Melayu
        Bân-lâm-gú
        Basa Jawa
        Basa Sunda

        Boarisch
        Bosanski
        Brezhoneg

        Català

        Čeština
        Cymraeg
        Dansk
        Deutsch
        Dolnoserbski
        Eesti

        English
        Español
        Esperanto
        Euskara

        Fiji Hindi
        Français
        Frysk
        Furlan
        Gaeilge
        Gaelg
        Gàidhlig
        Galego


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1575
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      15
      1414
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1331
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      31
      1305
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      33
      1258
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      14
      1186
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1116
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1116
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1094
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1082
    Aihe