liuhtarin koululaisetko evakossa taas?

tyhmyyttä

Jaahas, mikäs nyt meni pieleen, kun liuhtarin koululaisia on jo siirtynyt pois heille remontoiduista tiloista!!!! Mitä ihmettä????

20

555

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Homekorva

      Julkinen taho - voiko luottaa.

      • viikon varrelta

        Jokohan aukes hajauttajille silmät, jos ei vielä kyllä pian aukee. Kenen rahoilla kokeilan, kuntalsisten ja lasten terveydellä , KENET LAITETAAN vastuuseen?????
        Jotka päättävät mutteivät ymmärrä vai ne jotka ymmärtävät riskit mutteivät päätä.


      • Stubbi
        viikon varrelta kirjoitti:

        Jokohan aukes hajauttajille silmät, jos ei vielä kyllä pian aukee. Kenen rahoilla kokeilan, kuntalsisten ja lasten terveydellä , KENET LAITETAAN vastuuseen?????
        Jotka päättävät mutteivät ymmärrä vai ne jotka ymmärtävät riskit mutteivät päätä.

        Tuskimpa kukaan "hajauttaja" on tätä ruohonleikkurivarastoa kouluksi ehdottanut. Hajauttaja tarkoittaa oikeammin keskustan toimintojen siirtämistä ulkokehälle.


    • pahuksenpahus

      mitä vi--ua---onks toiki rakennus homees---pitihän sekin arvata

      • Innostunut veronmaksaja

        Hyvin puutarhakoneiden varastona toiminut tila. Miksi muteet käyttötarkoitus? Kunnassa taas järki hukassa?


      • Hgf5qw24
        Innostunut veronmaksaja kirjoitti:

        Hyvin puutarhakoneiden varastona toiminut tila. Miksi muteet käyttötarkoitus? Kunnassa taas järki hukassa?

        Missäs tämän rakennuksen valvoja on korjauksen aikana luuhannu.Ai mutta se korjattiinkin ihan kaupungin omana työnä.Pian alkaa päitä putoilemaan jos ala vastuunottajia löytymään


      • 123908757987535
        Hgf5qw24 kirjoitti:

        Missäs tämän rakennuksen valvoja on korjauksen aikana luuhannu.Ai mutta se korjattiinkin ihan kaupungin omana työnä.Pian alkaa päitä putoilemaan jos ala vastuunottajia löytymään

        pitääskö näitä ilma ongelmia ruveta tutkimaan näitten kärsiöiden kotoa kysyn vain


      • oon samaa miältä
        123908757987535 kirjoitti:

        pitääskö näitä ilma ongelmia ruveta tutkimaan näitten kärsiöiden kotoa kysyn vain

        olis kyllä aika käydä tutustumas näiden "oirehtijoiden " koti-oloihin.
        Onko se sisä-ilma siälä sen puhtaampaa vai?
        Vaikuttais tuo Alangon koulun ajaminen eteenpäin olevan tähtäimes "oirehtijoilla".
        Vai onko vaan vika korvien välis??


      • homebuumi niin
        oon samaa miältä kirjoitti:

        olis kyllä aika käydä tutustumas näiden "oirehtijoiden " koti-oloihin.
        Onko se sisä-ilma siälä sen puhtaampaa vai?
        Vaikuttais tuo Alangon koulun ajaminen eteenpäin olevan tähtäimes "oirehtijoilla".
        Vai onko vaan vika korvien välis??

        Onse kumma mitenkä paljo on Lapualla hometta. Mistä tämä kaikki homeen paljous nyt on tullu. Torella yhdyn edellisiin jokka kysyy mitenkäon asiat kotona. istutahan tietokoneen ääres kaikki yöt johan sitä on pää kipiä. Muka vikaa sisäilmas. Ja eikö ne ole varsin lyhkäsiä ne koulupäivät, yhden käden sormes koulu tunnit päiväs useimmilla. Hyviä kouluja on kaupattu pilkka hinnalla naapurikunniskin. järjettölmiä remontteja tehty, lukekaa uusin tukimus rakennustaito lehdestä. siinä kovaa mutta suoraa puhetta tutkitua sellaista kaikille "homekoirille".


    • Onko taas

      Kaupungilla epäpäteviä valvoja. suoja työpaikka

      • Homespää

        Siellähän tehtiin oikeen "aistinvarainen" kuntokartoitus, niinku leheres luki... Kukahan se haistelija on ollu?


      • Pekkas Matti
        Homespää kirjoitti:

        Siellähän tehtiin oikeen "aistinvarainen" kuntokartoitus, niinku leheres luki... Kukahan se haistelija on ollu?

        Tutkimuksen tulokset tuloo tutkijan mukahan. Olen myyny ja ostanu useempia asuntoja, 60-80 luvulla tehtyjä. Jos ostaja haluaa kunto tarkastuksen se tehdään. Useimmista, lähe poikkeuksetta löytyy kosteutta pesutiloista. mutta siihen ei kuole. se pitää korjata ja sillä siisti. taloyhtiö tulee vastaan jos hyvä yhtiö, asukas tekee pinnat. tällaista olematonta itkmistä pidetään. on myös tutkimuksia joissa varmasti löytyy itiöitä jostain päin rakennusta kun oikein haetaan. siinä ei ole väliä onko 4 vai 40 vuotta vanha kiintiustö.


    • homesweethome1

      Tottakai sisäilmaongelmista kärsitään kun koulu piti nopeasti pykätä kasaan huonoon paikkaan. Se on kyllä lapualaisena jäänyt mietityttämään että mikä vi**u siinä on kun ne liuhtarilaiset eivät voineet pysyä siellä parakkikouluissa vaan piti saada kaikki tukittua johonkin hemmetin ruoholeikkurivarastoon sillä verukkeella että kaikki olisivat yhdessä samassa paikassa..

      • mietiskelijä

        rupiaa tuntumahan kun lukee tätä keskustelua että opettajat haluaas uuren koulun kun alanurmmoonkin tehtiin niin haitat poistuus,,,,,,,,,,,


      • B-luokan kansalainen
        mietiskelijä kirjoitti:

        rupiaa tuntumahan kun lukee tätä keskustelua että opettajat haluaas uuren koulun kun alanurmmoonkin tehtiin niin haitat poistuus,,,,,,,,,,,

        Minäpä, saatana vieköön, asuin talossa, jossa oli hometta. Minun kotitalossa on kosteusvaurio, jota vanhempani eivät usko. Yliopistolla oli hometta. Jokaisella työpaikallani (5) on ollut sisäilmaonongelmia, näistä osa todennettiin tutkimuksissa ja rakenneavauksissa sädesienten aiheuttamiksi. Olen Lapuan kouluista käynyt Poutun, Männikön, Liuhtarin, Ritamäen, Tiistenjoen kouluissa, Keskuskoulussa, yläkoulussa ja lukiolla, ja haistanut niissä jokaisessa epäterveitä hajuja. Ja minun kotiolojani on turha syyttää, sillä tätä nykyä asun 2000-luvulla rakennetussa hirsitalossa, jossa on massiivihirret, pellavaeristeet ja trossilattia sekä sauna ja pesutilat toisessa rakennuksessa. Miksikö näin? No siksi, että olen lapsuusiästä lähtien altistunut erilaisille mikrobeille ja kemikaaleille, enkä voi muunlaisessa enää asua. Noin kolme kertaa kuukaudessa joudun poistumaan jostakin rakennuksesta sen takia, että saan voimakkaita oireita. Silti en halua ruikuttaa, mutta toivon todellakin, että ihmisten oireilut otetaan todesta. Varmasti on niin, että osalla kotiolot pahentavat tilannetta, mutta ei kaikilla. Ihmiset ovat myös homeen, yms. haistamisessa ja oirehtimisessa erilaisia, ja minusta olisi hienoa, että ihmisten oireet otettaisiin todesta, eikä niitä mollattaisi. Näille asioille pitää tehdä jotakin, eikä vain puhua vuodesta toiseen paskaa. Miettikää, millaistä elämää sisäilmaongelmista kärsivät lapset elävät aikuisina.


      • ihme puhetta
        B-luokan kansalainen kirjoitti:

        Minäpä, saatana vieköön, asuin talossa, jossa oli hometta. Minun kotitalossa on kosteusvaurio, jota vanhempani eivät usko. Yliopistolla oli hometta. Jokaisella työpaikallani (5) on ollut sisäilmaonongelmia, näistä osa todennettiin tutkimuksissa ja rakenneavauksissa sädesienten aiheuttamiksi. Olen Lapuan kouluista käynyt Poutun, Männikön, Liuhtarin, Ritamäen, Tiistenjoen kouluissa, Keskuskoulussa, yläkoulussa ja lukiolla, ja haistanut niissä jokaisessa epäterveitä hajuja. Ja minun kotiolojani on turha syyttää, sillä tätä nykyä asun 2000-luvulla rakennetussa hirsitalossa, jossa on massiivihirret, pellavaeristeet ja trossilattia sekä sauna ja pesutilat toisessa rakennuksessa. Miksikö näin? No siksi, että olen lapsuusiästä lähtien altistunut erilaisille mikrobeille ja kemikaaleille, enkä voi muunlaisessa enää asua. Noin kolme kertaa kuukaudessa joudun poistumaan jostakin rakennuksesta sen takia, että saan voimakkaita oireita. Silti en halua ruikuttaa, mutta toivon todellakin, että ihmisten oireilut otetaan todesta. Varmasti on niin, että osalla kotiolot pahentavat tilannetta, mutta ei kaikilla. Ihmiset ovat myös homeen, yms. haistamisessa ja oirehtimisessa erilaisia, ja minusta olisi hienoa, että ihmisten oireet otettaisiin todesta, eikä niitä mollattaisi. Näille asioille pitää tehdä jotakin, eikä vain puhua vuodesta toiseen paskaa. Miettikää, millaistä elämää sisäilmaongelmista kärsivät lapset elävät aikuisina.

        ei oo sullakaan heleppoa jos oot käyny joka koululla haistelemas ilmaa suosittelen et nykut taltas ja oot pihalla onnea vaan


      • Nykyisin Seinäjoella
        ihme puhetta kirjoitti:

        ei oo sullakaan heleppoa jos oot käyny joka koululla haistelemas ilmaa suosittelen et nykut taltas ja oot pihalla onnea vaan

        Juuri tätä minä tarkoitan, hulluksihan sitä on luokiteltu. Eri kouluissa olen käynyt erilaisissa tapahtumissa, esim. jumppaamassa, käsityöpiireissä, kokouksissa, juhlissa, en tokikaan vasiten ilmaa haistelemassa... Aktiivisena ihmisenä olen käynyt muuallakin kuin Lapualla ja sielläkin samoja ongelmia. Mutta muualla asioille tehdään jotain, mutta Lapualla kansa niin nöyrää ja hiljaista, ja asioista vaietaan tai niitä vähätellään.


      • t.t.h
        Nykyisin Seinäjoella kirjoitti:

        Juuri tätä minä tarkoitan, hulluksihan sitä on luokiteltu. Eri kouluissa olen käynyt erilaisissa tapahtumissa, esim. jumppaamassa, käsityöpiireissä, kokouksissa, juhlissa, en tokikaan vasiten ilmaa haistelemassa... Aktiivisena ihmisenä olen käynyt muuallakin kuin Lapualla ja sielläkin samoja ongelmia. Mutta muualla asioille tehdään jotain, mutta Lapualla kansa niin nöyrää ja hiljaista, ja asioista vaietaan tai niitä vähätellään.

        pitääskö sunkin saada uusi koulu missä käydä jumpalla ja kokouksissa


      • seinäjokinen
        t.t.h kirjoitti:

        pitääskö sunkin saada uusi koulu missä käydä jumpalla ja kokouksissa

        Ei tartte, asun jo muualla. Lapsia ja heidän tulevaisuuttaan tässä ajattelen...


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      272
      2733
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      74
      1460
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      40
      1433
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      31
      1211
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1164
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1163
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      45
      1151
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1151
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1099
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      10
      1080
    Aihe